Partyflock

Forumonderwerp · 750071
10 volgers · 383506x bekeken

Waarschuw beheerder
+14-15
donateur
Geloof jij in god?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Geen idee waarom Bakkah Mekka werd

Waarschuw beheerder
Mekka betekent: de plek waar je niet meer bij komt van het lachen

klinkt toch wat positiever, niet waar?

:P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van --*-- op zondag 23 mei 2010 om 17:12:
Dan toon me n andere stad aan die Baca of Bakkah of Bekkah genoemd wordt, waar mensen bedevaart naartoe maken, waar n bekende bron is of n poel en waar n bekend Huis van aanbidding staat

Er staat dat ze er doorheen trekken...niet dat het het eindpunt is van de bedevaart...
Het eindpunt wat ze noemen is Zion (aka Jerusalem)...
In de buurt van Bethlehem en Jerusalem ligt (lag) ook een Baca...
Jerusalem is iig een stad waar men een bedevaart naartoe maakt en waar je een bekend huis van aanbidding kan vinden...toch? :p

Overal ter wereld liggen heilige steden sowieso op plekken die zeer sterke overeenkomsten vertonen...
Je moet vrijwel altijd eerst door een of andere vallei voor je die stad (of iig de tempel) bereikt...en de tempel ligt meestal ook op een berg...
In de buurt ligt ook altijd een of andere waterbron (een meer...een rivier etc.)...
Dus dat het zeer sterk lijkt op een beschrijving van Mekka is in dat opzicht sowieso al zeker niet gek hoor... :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 mei 2010 om 00:57:
Mekka betekent: de plek waar je niet meer bij komt van het lachen

whahaha
Waarschuw beheerder
Uitspraak van --*-- op zondag 23 mei 2010 om 20:16:
Geen idee waarom Bakkah Mekka werd

Bakkah (Arabic: ) is a place mentioned in surah 3:96 of the Qur'an. It is said to be the site of the first mosque, and therefore it is identified by some Muslims with the city of Mecca.

Others also identify it with the Biblical "valley of Baca" from Psalm 84 (Hebrew: )
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op maandag 24 mei 2010 om 01:48:
Er staat dat ze er doorheen trekken...niet dat het het eindpunt is van de bedevaart...

Ze trekken door de stad (Bakkah), op weg naar t 'Huis van God'
Ehhm die oude plaats Baca bij Jeruzalem moet je me dan ff iets van laten zien, want kan er zo snel niets over vinden
Alle Arabieren kennen Mekka ook als Bakkah, dus als er n andere stad Baca is/was dan is dat natuurlijk mooi voor jouw argument, maar de meest bekende plaats 'Bakkah' is vooralsnog Mekka lijkt me
Als Baca daar Mekka was en t eindpunt was Jeruzalem, dat zou nie echt logisch zijn
In die tijd niet en zelfs nu niet
Want dan zouden pelgrims vanuit Arabië, door Mekka reizen op weg naar Jeruzalem
Dat is niet echt n bekende bedevaartsroute en tis raar dat de tekst dan Mekka zou noemen, dat dr toch wel n eind vandaan ligt en n aantal regels wijdt aan de beschrijving van zo'n verre plaats
Welke Joden reizen of reisden via Mekka naar Jeruzalem? (das meer dan 1000km reizen)
Dus Baca moet dan idd wel n andere stad zijn lijkt me, aangezien er wel 'de God van Zion' bijstaat, of t moet n figuurlijke beschrijving zijn van ehh.. naja gewoon n locatie
De gelijkenis met Mekka blijft opvallend hoor
Vooral de benaming
Hier, vond t zelfs op wiki :P wow..

“Blessed are those whose strength is in you,“
“who have set their hearts on pilgrimage.“

Makkah is a place of Pilgrimage, thousands make it every year-- Ar. hajj, Heb. mes-il-law'

“As they pass through the Valley of Baca,“

Some Bible versions say “Valley of Tears/ Weeping”, this would make more sense since Ishmael and Hagar cried (baka’) to God for aid in the wilderness after Abraham left them in a deserted area. In Hebrew ‘tears’ is Baka’ and in Arabic Baka’ means to cry.

Another worthy note to look into is that many places named in the Bible are not necessarily found/ match or proven historically.

“they make it a place of springs;“
“the autumn rains also cover it with pools.“

The great well Zamzam it’s actually a spring that sprang at the time of Ishmael and Hagar by an Angel after Hagar had ‘cried’ to God for aid.

“The angel of the LORD found Hagar near a spring in the desert;
it was the spring that is beside the road to Shur.—Genesis 16:7“

Ik vind trouwens wel meer opvallende gelijkenissen tussen de topografie, geschiedenis, Bijbelverhalen en de Islamitische verhalen over Abraham(as) en Ismael(as) en Mekka
Ik denk echt dat Baca n plaatsnaam is en niet n figuurlijke beschrijving van n locatie en dus moet je de plaatsnaam behouden als Baca
Mekka, als 'Baca' lijkt me logisch, vanwege de betekenis van de naam 'Baca' en t verhaal van Hajjar
Dat is niet een of andere oppervlakkige overeenkomst ofzo, tis best wel n sterke connectie juist, vanwege t verhaal van Hajjar
Daarom 'Bakkah' als naam en daarom die waterbronnen (ZamZam)
Mij viel die zin vd vogels ook op, dat ze er gedijen enz. ..tis verboden om in Mekka bomen te kappen of vogels te slachten (maar dat is misschien geen argument ervoor)

Hmm.. ik zit nu te denken he......
In de Qur'an staat: "Behold! We gave the site, to Abraham, of the (sacred) house.." (de Kaaba in Mekka)
Maybe moet je t andersom bekijken
Als Mekka idd n bedevaartsplaats was voor de (niet Arabische) afstammelingen van Abraham(as) en als Abraham t Huis van God bouwde in Mekka..
Dan reisden ze naar t Zuiden vanuit Jeruzalem, totdat ze t Huis bereikten (de Kaaba), ze vonden er de ZamZam-bronnen en vervolgens keerden ze weer terug naar wat ze Zion noemen
Hun Qibla zou Zion (de tempel in Jeruzalem) zijn geweest, zoals de Moslims zich eerst ook naar Jeruzalem richtten
Naja kweenie, als Moslim is dit wel n interessant idee en ik blijf de overeenkomsten opvallend vinden :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik ben er nu trouwens achter dat t internet vol staat met sites van Christenen die dit hele idee van Baca-Mekka vurig aanvallen en koste wat kost willen ontkrachten :P
Vind veel van hun argumenten niet erg overtuigend :(
Ze proberen echt van Baca n figuurlijke locatie te maken, zodat t niet langer kan verwijzen naar n specifieke plek
Probleem blijft dat Baca (de vallei van tranen) mooi past bij t verhaal van Hajjar
Bijbel-geleerden weten vaak ook niet waar Baca nou precies zou liggen, veel commentatoren geven dat toe

Baca (baka). [Heb. Baka, possibly ‘balsam tree.’] The name of a valley in Palestine (Ps 84:6), possibly so named because balsam trees grew there. Some have thought that it is another name for the Valley of Rephaim, where trees of that species were found, but this is pure conjecture. There were doubtless many valleys in which balsam trees grew. Another interpretation names it the valley of ‘weeping’ from the Hebrew bakah, ‘to weep,’ a word that differs only slightly from baka. However, neither interpretation helps to identify this place.

De Psalm gaat verder over Koning David
Hij heeft t over het Huis en n heiligdom, n bedevaartsplaats en uit de tekst blijkt dat ie er ontzettend graag naartoe wil gaan, maar dit niet kan doen
Maybe omdat t ver buiten zn eigen Koninkrijk lag
Naja kweenie :) whatever

Waarschuw beheerder
Waarom is het voor jou (of voor de islam) dan zo belangrijk dat die psalm over Mekka gaat?
Waarschuw beheerder
XaeeD hoe zit dat met het geciteerde stuk van mij naar U toe?

Uitspraak van New Dutch op maandag 24 mei 2010 om 12:32:
in surah 3:96 of the Qur'an.

Wat zegt het vertaald naar het Hollands?

also identify it with the Biblical "valley of Baca" from Psalm 84

Jij kent de Quran dan kun je het me vast uitleggen?
Helemaal nu die gristenen het proberen te ontkrachten?
Gristenen kunnen niet overtuigen, ze kennen hun eigen waarheid.
Ze zijn veelal conservatief en houden niet van veranderingen en proberen dus dingen weg te laten zo dat het hen goed uit komt?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 mei 2010 om 13:23:
Waarom is het voor jou (of voor de islam) dan zo belangrijk dat die psalm over Mekka gaat?

Niet echt belangrijk, kwam t tegen en vond t wel interessant :)
Verder doet t dr weinig toe natuurlijk
Als de interpretatie vd Moslims waar is, dan is dat gewoon wel nice
Als t achteraf niet klopt, dan maakt t weinig uit voor mn geloof ofzo
Maar vond t gewoon wel interessant :)

Uitspraak van New Dutch op maandag 24 mei 2010 om 13:27:
XaeeD hoe zit dat met het geciteerde stuk van mij naar U toe?

Bakkah (Arabic: ) is a place mentioned in surah 3:96 of the Qur'an. It is said to be the site of the first mosque, and therefore it is identified by some Muslims with the city of Mecca.

Others also identify it with the Biblical "valley of Baca" from Psalm 84 (Hebrew: )

Ja dat had ik ook al laten zien toch?

Wat zegt het vertaald naar het Hollands?

Ehhh...
Uitspraak van --*-- op zondag 23 mei 2010 om 17:12:
Qur'an 3:96-97
Verily, the first House (of worship) appointed for mankind was that at Bakkah (Makkah), full of blessing, and a guidance for Al-Alameen (the mankind and jinns).
In it are manifest signs (for example), the Maqam (place) of Ibrahim (Abraham); whosoever enters it, he attains security.
And Hajj (pilgrimage) to the House (Kabah) is a duty that mankind owes to Allah, those who can afford the expenses.
And whoever disbelieves (i.e. denies Hajj (pilgrimage to Makkah), then Allah stands not in need of any of the Alameen (mankind and jinns).

Voorzeker, t eerste Huis (gebedshuis) aangewezen voor de mensheid was die in Bakkah
Vol van zegeningen en n leidraad voor de Alameen (mensen en wat we Jinn noemen)
Daarin zijn duidelijke tekenen
De Maqam (de status of de plaats) van Abraham
Veilig (of in n staat van rust) zijn zij die er binnen gaan
En God heeft de bedevaart naar t Huis n verplichting gemaakt voor degenen die t kunnen veroorloven
En wie dan ook verwerpt, God is onafhankelijk van de Alameen (mensen en Jinn)

Jij kent de Quran dan kun je het me vast uitleggen?
Helemaal nu die gristenen het proberen te ontkrachten?
Gristenen kunnen niet overtuigen, ze kennen hun eigen waarheid.
Ze zijn veelal conservatief en houden niet van veranderingen en proberen dus dingen weg te laten zo dat het hen goed uit komt?

Naja Christenen en Moslims zijn altijd in de weer en zijn t bijna nooit eens over interpretaties :P
Christenen zullen dan ook zo btje elke bewering van Moslims tegenspreken en willen ontkrachten
Tis maybe n kinderachtig spelletje soms, maar zo nu en dan is t wel interessant om te lezen :)
Voor Christenen is t n probleem wanneer ook maar iets in t Oude of Nieuwe Testament hint naar Islam
Tis best wel cruciaal voor hen dat hun Bijbel niets bevat wat Islam ook maar n klein btje zou ondersteunen
Aan de andere kant is t voor Moslims interessant om te kijken wat er nou allemaal in de Bijbel staat en hoe wij dat zouden interpreteren
Voor de Moslims is t niet cruciaal dat Islam in de Bijbel bevestigd wordt, aangezien we niet geloven dat de Bijbel 100% t woord van God is
Fragmenten wellicht, die nog overgebleven zijn, misschien voorspellingen enz. das alles waar Moslims nu naar kijken
Tis echter niet van levensbelang voor t geloof in Islam dat we bewijzen ervoor terugvinden in oudere geschriften

Waarschuw beheerder
65

Waarschuw beheerder
Hehe, ik probeerde Arabische letters hierheen te kopieëren, hou ik alleen 65 over :lol:
Waarschuw beheerder
Ha XaeeD het is mij nu een beetje meer duidelijk:D

Waarschuw beheerder
Het in Pinksteren. En nu wordt het indalen van de Heilige Geest gevierd. Oeh oeh :cheer:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 mei 2010 om 16:25:
Heilige Geest

't Geilige Feest :D

Waarschuw beheerder
Nou nee! Ik ben vandaag heel celibatair bezig! Hele dag piano spelen, zus op de blokfluit, mama speelt harp en vanavond weer naar de kerk.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 mei 2010 om 18:39:
Nou nee! Ik ben vandaag heel celibatair bezig! Hele dag piano spelen, zus op de blokfluit, mama speelt harp en vanavond weer naar de kerk.

Maar je hangt wel rond op deze verderfelijke site!!

Waarschuw beheerder
Ja, dat is eigenlijk een beetje zondig van me... ik ga er snel weer vandoor!

Ciao!
Waarschuw beheerder
DOZART Vervuld zijn van de HG is mijns inziens een leerproces met vallen en opstaan. Eerst zul je misschien (eeh, waarschijnlijk..) nog heel wat keren terugvallen in de oude patronen. Maar dat zijn allemaal leerprocessen in het leven. Je ego geeft zich niet zomaar gewonnen hoor, hij zal je relatie dwarsbomen... jij hebt er ook nog last van, kom kom, geef maar toe
Maar uiteindelijk zul je wel op die 'wolk' terecht moeten komen. Al is wolk een wat rare term ervoor... bedoel; uiteindelijk zul je er toch echt compleet één mee moeten worden. En dan zijn er geen compromissen meer tussen de twee werelden. Dat heet m.i. Ware Verlossing.

Mooi! Je geeft inderdaad weer wat ik denk. Ik kan hier verder niets op zeggen. Dit is ook de waarheid voor mij.
Jaja... ik wist wel dat je hier weinig anders op te zeggen zou hebben Maar goed, leg het dan maar uit wat ik niet begrijp. Ben wel benieuwd...

Waarom denk je dat?
Het is niet uit te leggen. Ik ben er in ieder geval klaar mee om jou het gevoel te geven dat de kans bestaat dat jij niet tot ware verlossing komt. JE zegt mooi dingen, je ervaart mooie dingen. Je weet zaken goed en liefdevol te omschrijven.
Als jij er gelukkig mee bent, wie ben ik om jou het gevoel te geven dat het niet de weg is die ik zou gaan. Ik ben alleen wel benieuwd of mensen werkelijk veranderen van binnen, en of het misschien niet van tijdelijke aard is.
Ik kan je zeggen dat er de afgelopen week iets gebeurd is... laat ik het zo zeggen: een definitief begin is gemaakt.

Mooi man! Keep me posted.
Dat hoef jij ook niet te vinden hoor. Het staat je vrij wat mij betreft dat te verwerpen. En je hebt trouwens al je weg gevonden, dus waarom zou je ook...
Ik ervaar dat het goed zit, en ik weet dat ECIW heel veel mensen gebracht heeft wat ze werkelijk willen, en dat het zuiver is. En ik ben dankbaar dat ik in de tijd leef waarin dit geschrift er gekomen is, laat ik het daar bij houden

Verwerpen Dozart? Dat is veel te heftig om het zo te brengen. Ik heb gewoon het beste voor met bijv mensen zoals jij. Het ligt allemaal zo dicht bij hoe ik de waarheid zie. Maar nogmaals: ik wens jou alle goeds toe in je weg met de DCIW! Ik hoop dat je al het bijzondere mee mag maken wat ik heb meegemaakt.
Waarschuw beheerder
en dan wil ik nog even dit stuk uit de bijbel tevoorschijn halen!! Iets wat het belangrijkste is in het leven!! Belangrijker dan alles in de wereld!!!

Ik zie jullie zo discussieren...ik zie jullie zoveel praten. Ik zie dat Xaeed zo zijn best doet iederen te overtuigen..

Maar dit is het belangrijkste:

Al sprak ik de talen van alle mensen en die van de engelen – had ik de liefde niet, ik zou niet meer zijn dan een dreunende gong of een schelle cimbaal. 2 Al had ik de gave om te profeteren en doorgrondde ik alle geheimen, al bezat ik alle kennis en had ik het geloof dat bergen kan verplaatsen – had ik de liefde niet, ik zou niets zijn. 3 Al verkocht ik mijn bezittingen omdat ik voedsel aan de armen wilde geven, al gaf ik mijn lichaam prijs en kon ik daar trots op zijn – had ik de liefde niet, het zou mij niet baten.
4 De liefde is geduldig en vol goedheid. De liefde kent geen afgunst, geen ijdel vertoon en geen zelfgenoegzaamheid. 5 Ze is niet grof en niet zelfzuchtig, ze laat zich niet boos maken en rekent het kwaad niet aan, 6 ze verheugt zich niet over het onrecht maar vindt vreugde in de waarheid. 7 Alles verdraagt ze, alles gelooft ze, alles hoopt ze, in alles volhardt ze.
8
De liefde zal nooit vergaan. Profetieën zullen verdwijnen, klanktaal zal verstommen, kennis verloren gaan – 9 want ons kennen schiet tekort en ons profeteren is beperkt. 10 Wanneer het volmaakte komt zal wat beperkt is verdwijnen. 11 Toen ik nog een kind was sprak ik als een kind, dacht ik als een kind, redeneerde ik als een kind. Nu ik volwassen ben heb ik al het kinderlijke achter me gelaten. 12 Nu kijken we nog in een wazige spiegel, maar straks staan we oog in oog. Nu is mijn kennen nog beperkt, maar straks zal ik volledig kennen, zoals ik zelf gekend ben. 13 Ons resten geloof, hoop en liefde, deze drie, maar de grootste daarvan is de liefde.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De enige die ons deze liefde kan geven.(en het ook heeft getoond aan deze wereld) en die onze harten werkelijk doorgrond is Jezus.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van britainnnn! op maandag 24 mei 2010 om 22:40:
De enige die ons deze liefde kan geven.(en het ook heeft getoond aan deze wereld) en die onze harten werkelijk doorgrond is Jezus.

Neejjjjjj niet de enige.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van britainnnn! op maandag 24 mei 2010 om 22:38:
Verwerpen Dozart? Dat is veel te heftig om het zo te brengen. Ik heb gewoon het beste voor met bijv mensen zoals jij. Het ligt allemaal zo dicht bij hoe ik de waarheid zie. Maar nogmaals: ik wens jou alle goeds toe in je weg met de DCIW! Ik hoop dat je al het bijzondere mee mag maken wat ik heb meegemaakt.

thnx :)

Verder goed dat je tot dat punt bent gekomen.. xaeed had ook al zo'n keerpunt. Goed bezig meneren :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ze verheugt zich niet over het onrecht maar vindt vreugde in de waarheid.

Dit is een hele mooie trouwens. Deze had zo in eciw kunnen staan hehe!

Wie heeft dat trouwens geschreven?
Waarschuw beheerder
Ik zie dat Xaeed zo zijn best doet iederen te overtuigen

Ik probeer niet iedereen te overtuigen :) zie dr t nut niet van in en das niet mn bedoeling
Ik plaats hier gewoon dingen die ik interessant vind, krijg dan reacties en ga daar dan weer op in, das alles
Als ik iets fout heb en iemand kan me dat laten zien, dan geef ik toe dat ik t fout had
Dat ik 'zo mijn best doe om iedereen te overtuigen' vind ik btje oneerlijk van je om te zeggen

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 mei 2010 om 00:16:
Wie heeft dat trouwens geschreven?

Paul waarschijnlijk, dit is uit de eerste brief die hij ad Corinthians schreef, hoofdstuk 13 als je wil opzoeken ;)
Waarschuw beheerder

Ik probeer niet iedereen te overtuigen zie dr t nut niet van in en das niet mn bedoeling
Ik plaats hier gewoon dingen die ik interessant vind, krijg dan reacties en ga daar dan weer op in, das alles
Als ik iets fout heb en iemand kan me dat laten zien, dan geef ik toe dat ik t fout had
Dat ik 'zo mijn best doe om iedereen te overtuigen' vind ik btje oneerlijk van je om te zeggen

Ik bedoel dat je zo hapt op die plaatjes. Laat toch gaan man. Waar maken de moslims zich druk om. RIcht je op God. Heb je naaste lief. Drukmakerij om alles.. :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van --*-- op dinsdag 25 mei 2010 om 15:38:
Paul waarschijnlijk, dit is uit de eerste brief die hij ad Corinthians schreef, hoofdstuk 13 als je wil opzoeken

Prachtig he? Liefde!! That's what it's all about.
Waarschuw beheerder
donateur
edit...never mind, anger management in control...:D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
zo, het was dit weekend 28° buiten en jullie zitten hier te zagen over god :lol:
Waarschuw beheerder
donateur

I feel sweet
Do you feel sweet?
It's amazing
I have no skin
And I feel everything
It's amazing
I feel good
When you feel good
I knew I would
And it's amazing
I've wanted this for so long
Now the deed has been done
We shall rise with the sun
And spend our time as one

Now there is no sin
In anything
And it's amazing
I love life
I hope you do too
Cause I love everything
It's all amazing
I feel you
Do you feel you?
I understand
When they say we're born again
Cause I feel born again
I'm born again
And it's amazing
And it's the best thing
And it's glorious
It's s life changing
This feeling
Is amazing
It's the best thing
It's glorious
It's life changing

This feeling

This feeling
Oh lord this feeling
It's amazing
It's in the stars
In the sun
It's everywhere
In everyone
And it will be every day
From now on
From now on
We are one
And it's amazing
It's in the stars
In the sun
It's everywhere
In everyone
And it will be every day
From now on
From now on
We are one
And it's amazing
It's in the stars
In the sun
It's everywhere
In everyone
And it will be every day
From now on
From now on
We are one
And it's amazing
:hug::respect:(l):hug::respect:(l):hug::respect:(l):hug::respect:(l)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Eibhlin op dinsdag 25 mei 2010 om 20:01:
zo, het was dit weekend 28° buiten en jullie zitten hier te zagen over god :lol:

Ik niet hoor O:)

Maar ja, wij zijn natuurlijk ook een zeer radicale groepering hè, vergis je niet! Dat we hier op partyflock gevestigd zijn zegt helemaal niks! Trap niet in de schijn van het luchtige karakter van partyflock. Hier, op deze website, is de meest geheime religieuze orde op aarde gesitueerd! B)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 mei 2010 om 23:02:
Maar ja, wij zijn natuurlijk ook een zeer radicale groepering hè, vergis je niet! Dat we hier op partyflock gevestigd zijn zegt helemaal niks! Trap niet in de schijn van het luchtige karakter van partyflock. Hier, op deze website, is de meest geheime religieuze orde op aarde gesitueerd! B)

Ja jullie zijn gek man. Vage lui... gewoon een broedplaats voor geloofsfundamentalisme dit. Enge mensen...
Maar het is niet zo geheim. AIVD leest mee jongen B)

Waarschuw beheerder
:lol:

Waarschuw beheerder
Chapter 2.

THE SEPARATION AND THE ATONEMENT

I. The Origins of Separation

T-2.I.1. To extend is a fundamental aspect of God which He gave to His Son. 2 In the creation, God extended Himself to His creations and imbued them with the same loving Will to create. 3 You have not only been fully created, but have also been created perfect. 4 There is no emptiness in you. 5 Because of your likeness to your Creator you are creative. 6 No child of God can lose this ability because it is inherent in what he is, but he can use it inappropriately by projecting. 7 The inappropriate use of extension, or projection, occurs when you believe that some emptiness or lack exists in you, and that you can fill it with your own ideas instead of truth. 8 This process involves the following steps:

9 First, you believe that what God created can be changed by your own mind.

10 Second, you believe that what is perfect can be rendered imperfect or lacking.

11 Third, you believe that you can distort the creations of God, including yourself.

12 Fourth, you believe that you can create yourself, and that the direction of your own creation is up to you.

T-2.I.2. These related distortions represent a picture of what actually occurred in the separation, or the "detour into fear." 2 None of this existed before the separation, nor does it actually exist now. 3 Everything God created is like Him. 4 Extension, as undertaken by God, is similar to the inner radiance that the children of the Father inherit from Him. 5 Its real source is internal. 6 This is as true of the Son as of the Father. 7 In this sense the creation includes both the creation of the Son by God, and the Son's creations when his mind is healed. 8 This requires God's endowment of the Son with free will, because all loving creation is freely given in one continuous line, in which all aspects are of the same order.

T-2.I.3. The Garden of Eden, or the pre-separation condition, was a state of mind in which nothing was needed. 2 When Adam listened to the "lies of the serpent," all he heard was untruth. 3 You do not have to continue to believe what is not true unless you choose to do so. p17 4 All that can literally disappear in the twinkling of an eye because it is merely a misperception. 5 What is seen in dreams seems to be very real. 6 Yet the Bible says that a deep sleep fell upon Adam, and nowhere is there reference to his waking up. 7 The world has not yet experienced any comprehensive reawakening or rebirth. 8 Such a rebirth is impossible as long as you continue to project or miscreate. 9 It still remains within you, however, to extend as God extended His Spirit to you. 10 In reality this is your only choice, because your free will was given you for your joy in creating the perfect.

T-2.I.4. All fear is ultimately reducible to the basic misperception that you have the ability to usurp the power of God. 2 Of course, you neither can nor have been able to do this. 3 Here is the real basis for your escape from fear. 4 The escape is brought about by your acceptance of the Atonement, which enables you to realize that your errors never really occurred. 5 Only after the deep sleep fell upon Adam could he experience nightmares. 6 If a light is suddenly turned on while someone is dreaming a fearful dream, he may initially interpret the light itself as part of his dream and be afraid of it. 7 However, when he awakens, the light is correctly perceived as the release from the dream, which is then no longer accorded reality. 8 This release does not depend on illusions. 9 The knowledge that illuminates not only sets you free, but also shows you clearly that you <are> free.

T-2.I.5. Whatever lies you may believe are of no concern to the miracle, which can heal any of them with equal ease. 2 It makes no distinctions among misperceptions. 3 Its sole concern is to distinguish between truth on the one hand, and error on the other. 4 Some miracles may seem to be of greater magnitude than others. 5 But remember the first principle in this course; there is no order of difficulty in miracles. 6 In reality you are perfectly unaffected by all expressions of lack of love. 7 These can be from yourself and others, from yourself to others, or from others to you. 8 Peace is an attribute <in> you. 9 You cannot find it outside. 10 Illness is some form of external searching. 11 Health is inner peace. 12 It enables you to remain unshaken by lack of love from without and capable, through your acceptance of miracles, of correcting the conditions proceeding from lack of love in others. p18
Waarschuw beheerder
Ik geloof alleen in de vader van god, die heet Ryan...
Waarschuw beheerder
-
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Er is geen God. Was die er namelijk wel, dan had ie uit pure ergernis Balkenende en Rouvoet al 100 keer op gepakt en in een vulkaantrechter gepleurd :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Als God mij dus aan atheïst heeft gemaakt, wie de fuck zijn jullie dan om met hem in discussie te gaan?!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Barry op dinsdag 25 mei 2010 om 23:21:
Ja jullie zijn gek man. Vage lui... gewoon een broedplaats voor geloofsfundamentalisme dit. Enge mensen...
Maar het is niet zo geheim. AIVD leest mee jongen

Dozart heeft gelijk.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van New Dutch op woensdag 26 mei 2010 om 13:42:
Dozart heeft gelijk.

Jeej!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
http://www.godvoordommen.nl
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 mei 2010 om 14:24:
Jeej!

Is er iets?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van britainnnn! op dinsdag 25 mei 2010 om 15:52:
Prachtig he? Liefde!! That's what it's all about.

Naja kweenie t klinkt iets te.. ??
Alsof je al met zekerheid weet dat je na je dood in n Paradijs komt
Maja das ook echt n groot verschil tussen Moslims en Christenen
Christenen geloven dat ze al gered zijn, dat al hun zonden al kwijtgescholden zijn
Moslims hebben die zekerheid niet

Zoals Umar Ibn Al Khatab (de 2e Kaliph en vriend van Mohammed) zei:
"Als de gehele mensheid naar t Paradijs zou gaan, op 1 persoon na, dan zou ik bang zijn en vrezen dat ik die ene persoon was
En als de gehele mensheid naar de hel zou gaan, op 1 persoon na, dan zou ik hopen en bidden dat ik die ene persoon was"

Wat wel iets zegt over de manier van denken bij Moslims

4 De liefde is geduldig en vol goedheid. De liefde kent geen afgunst, geen ijdel vertoon en geen zelfgenoegzaamheid. 5 Ze is niet grof en niet zelfzuchtig, ze laat zich niet boos maken en rekent het kwaad niet aan, 6 ze verheugt zich niet over het onrecht maar vindt vreugde in de waarheid. 7 Alles verdraagt ze, alles gelooft ze, alles hoopt ze, in alles volhardt ze.

De Qur'an geeft veel voorwaarden voor die Liefde
Liefde is niet onvoorwaardelijk
Paar voorbeelden..

Allah does not love those who exceed the limits (extremisten, de Arabische term betekent letterlijk n grens overschrijden)
Allah does not love mischief-making
Allah does not love any ungrateful sinner
Allah does not love the disbelievers
Allah does not love the unjust
Allah does not love him who is proud, boastful
Allah does not love any self-conceited boaster
Allah does not love him who is treacherous, sinful
Allah does not love any treacherous ingrate to Allah
Allah does not love the public utterance of hurtful speech, unless (it be) by one to whom injustice has been done
Allah does not love any one who is unfaithful, ungrateful
Do not exult, surely Allah does not love the exultant

Truly, Allah loves Al-Muhsinoon (zij die goed doen)
Truly, Allah loves those who turn unto Him in repentance and loves those who purify themselves
Then Allah loves those who are Al-Muttaqoon (mensen die zich altijd bewust zijn van God's aanwezigheid in alles wat ze doen)
Allah loves As-Sabirin (degenen die geduldig zijn en volharden)
Allah loves those who put their trust (in Him)
Allah loves those who act justly
Verily! Allah loves those who are equitable
Allah loves those who deal with equity

Enzovoort
Geen onvoorwaardelijke Liefde voor iedereen
Niet iedereen is gelijk

39:7-9
If you disbelieve, then verily, Allah is not in need of you, He likes not disbelief for His slaves.
And if you are grateful (by being believers), He is pleased therewith for you.
No bearer of burdens shall bear the burden of another!
Then to your Lord is your return, so He will inform you what you used to do.
Verily, He is the All-Knower of that which is in (mens) breasts.
And when some hurt touches man, he cries to his Lord (Allah Alone), turning to Him in repentance,
But when He bestows a favour upon him from Himself, he forgets that for which he cried for before,
And he sets up rivals to Allah, in order to mislead others from His Path.
Say: "Take pleasure in your disbelief for a while: surely, you are (one) of the dwellers of the Fire!"
Is one who is obedient to Allah, prostrating himself or standing (in prayer) during the hours of the night, fearing the Hereafter and hoping for the Mercy of his Lord (equal to one who disbelieves)?
Say: "Are those who know equal to those who know not?"
It is only men of understanding who will remember.

Waarschuw beheerder
Als je me vraagt over god zeg ik..???
Uit eigen ervaring weet ik dat er meer is naa de dood!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van --*-- op donderdag 27 mei 2010 om 11:29:
Alsof je al met zekerheid weet dat je na je dood in n Paradijs komt
Maja das ook echt n groot verschil tussen Moslims en Christenen
Christenen geloven dat ze al gered zijn, dat al hun zonden al kwijtgescholden zijn
Moslims hebben die zekerheid niet

Maar zijn hemel en hel beiden eeuwigheden dan binnen de Islam?
Zo ver ik weet is maar één eeuwigheid, en die is van God.
Wat van God is, kan onmogelijk de hel zijn. En wat niet van God komt, kan onmogelijk eeuwig zijn.

Liefde is niet onvoorwaardelijk

Nee hier niet nee. Maar goed... bij jullie is God echt een verlengstuk van de menselijke aard. Dat is denk ik een groot verschil.
Waarschuw beheerder
Is one who is obedient to Allah, prostrating himself or standing (in prayer) during the hours of the night, fearing the Hereafter and hoping for the Mercy of his Lord (equal to one who disbelieves)?

Weetje
Toen ik in Marokko was heb ik 2 ooms van mn vader ontmoet, broers van mn oma (die al lang dood is)
Ze waren allebei in de 90
Waren grote, indrukwekkend mannen, met witte baarden en n hele sterke aanwezigheid als ze met je in de kamer waren
Ze dwongen echt respect af en ik voelde me echt nog 6 jaar ofzo in hun aanwezigheid
Als ze iets zeiden zeiden ze alleen dingen waar je echt iets aan had, ze lulden niet over t weer of zinloze dingen ofzo
Ze waren allebei nog heel helder en welbespraakt en ze hadden n hele rustgevende blik in hun ogen
Als ze vrolijk waren en lachten lichtten hun gezichten op en moest je ook vanzelf lachen
Als ze ergens bezorgd om waren of boos ergens om waren hadden ze n strenge blik en zou je niet durven ze tegen te spreken ofzo
Ik heb jaren in n bejaardenhuis gewerkt hier en ik kan je heel eerlijk zeggen dat oudere mensen van hier niet zijn zoals die twee oude mannen
Ik zag ze niet eens als bejaarden :S hulpeloos, waggelend, fragiel
Ze waren al in de 90 en stonden rechtop, liepen net zo snel als jonge mensen en waren mentaal net zo scherp als wie dan ook met wie ze spraken
Maar t grootste verschil was dat ik ze naar de Moskee zag gaan en met hen gestaan heb in n volle Moskee
Oude mannen van in de 90 zien bidden, voorover buigen, weer omhoog komen, dan knielen op de grond, enzovoort.. 5 keer per dag en zelfs 's nachts
Ze staan in de nacht op, wanneer jij lekker ligt te slapen :P en lopen naar de Moskee om te bidden met de mensen die 's nachts bidden
Dat tegenover de bejaarden van hier zien is echt n enorm verschil en t opende mn ogen
Met alle respect, maar de meeste bejaarden die ik kende van mn werk waren Katholieken
Hun relatie met God bestond uit n kruisje slaan voor t eten en n wees gegroetje en zo nu en dan n mis bijwonen en n liedje zingen
Voor mij, echt, met alle respect, maar voor mij is dat soort aanbidding niets tegenover wat ik zag bij die mensen in Marokko
Zij hebben écht n relatie met hun Heer, toegewijd aan hun religie, ze zijn consequent in t gebed en serieus in wat ze zeggen
Ik voelde me vereerd dat ik ze heb kunnen ontmoeten nu ze nog leefden en was muisstil wanneer ik in n zelfde kamer was met ze, luisterend naar wat ze vertelden als n klein kindje haha
Ze waren heel voorzichtig in wat ze zeiden over anderen, terughoudend in hun oordeel
Ik zag echt t goede in ze en de wijsheid van n leven lang op aarde rondgelopen te hebben als Moslims
Dat maakte enorm indruk op me en ik hoop dat ik zal zijn zoals zij zijn wanneer ik oud ben
Ik ben me ervan bewust dat dat waarschijnlijk de eerste en laatste keer was dat ik ze gezien heb en met ze gezeten heb, gegeten en gebeden
Ik kuste hun handen uit respect toen ik wegging
Ik heb met honderden gelovigen in grote Moskeeen gestaan in rijen, allemaal dezelfde woorden uitend
Mensen zijn niet gelijk en ik ben er absoluut zeker van dat God's Liefde niet onvoorwaardelijk is

9:46
Say (O Muhammad SAW): "O Allah! Creator of the heavens and the earth! All-Knower of the Ghaib (unseen) and the seen. You will judge between your slaves about that wherein they used to differ."

Waarschuw beheerder
Ik realiseer me dat dit eigenlijk dingen zijn waar je met verschillende geloofsopvattingen heel moeilijk over kunt discussiëren. Hoe kun je dogma's die een religie heeft eigenlijk aan discussie onderwerpen als ze toch vaststaan, en je je geloof niet naleeft als je het daar niet mee eens bent of niet naleeft? Eigenlijk dus zinloos om aan van die dingen te komen. Maar goed... :P

Waarschuw beheerder
Niet iedereen is gelijk

Uiteraard. Men is wel gelijkwaardig. Als ik die haatlijst van Allah lees moet ik denken aan een bepaalde bijbelse tekst:

Hate the sin, not the sinner.

Dat God tegen ongerechtigheid is, natuurlijk. Dat hij een hekel heeft aan ondankbaarheid, of course. Maar de zondigende mens kan zich verbeteren, hij kan leren, groeien. Dit weet God, dus daarom heeft hij geen hekel aan de mens. Hij weet dat de zonde hoort bij het leerproces en zal daarom nooit iemand voorgoed de rug toekeren.

Een God die dat wel doet is, zoals Dozart zo fraai verwoordde:
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 mei 2010 om 11:48:
een verlengstuk van de menselijke aard.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van --*-- op donderdag 27 mei 2010 om 11:53:
Weetje

Oh ik weet zo veel!

:P

Maar ff over dat verhaal wat je typte en die 2 mannen van in de 90 (zeker mooi verhaal trouwens!).. zijn dit niet dan gewoon nogal bijzondere gevallen? Bedoel, niet iedereen zal op die leeftijd nog zo goed in lichamelijk conditie zijn lijkt me, en ook niet iedere moslim zal zó toegewijd zijn. Maar goed, vind 't wel mooi hoor. Vind ook van die oude mannetjes in India altijd zo grappig en indrukwekkend, die zo helemaal toegewijd zijn aan het religieuze leven. Hier in deze maatschappij heb je dat inderdaad nauwelijks (meer?), helaas. Zo wil ik ook wel oud worden. Maar uuhm... ik kan me ook herinneren dat jij ooit gezegd hebt dat erin jouw familie een bepaalde bijzondere bloedlijn loopt en zo die terug gaat tot iets bijzonders (zal 't even niet precies noemen). Ik kan me dan wel voorstellen dat er zo veel toewijding is. ;)
laatste aanpassing