Het geloof is geen GESLOTEN gemeenschap en dus niet hetzelfde als een sekte. Je verwart geloof met kerk. Het geloof is niet hetzelfde als kerk. Wat is er mis met de teksten die gelezen worden in de kerk? Wat bedoel je met bloed van jezus drinken. Kom jij wel eens in de kerk dan?
tuurlijk kom en kwam ik in de kerk, met kerst alleen nog maar vroeger wel veel vaker.
Lees jij het boekej dan niet, god is mijn vader god is me alles wij geven ons aan u enz enz
wijn staat voor het bloed van jezus, moet jij weten als expert ofnie.
dat jij het normaal vind, vind ik jou geen haar beter
Wie ben jij om te beslissen wat mensen moeten denken?
je zal ongetwijfeld je redenen hebben
maar zoals sommige hier weten ben ik hier bedreigt geweest
Dat is gewoon (overigens erg lekkere) wijn hoor. En dit wordt symbolisch gezien (tenminste, bij de protestantse kerk wel. Bij de RKK denkt men inderdaad dat het daadwerkelijk het bloed van Christus is)
het wijn als bloed van jezus. En het brood als zijn lichaam. Stamt af van zieke satanische rituelen waarin bloed drinken en kanibalisme een grote rol speelt. Kortom ziek dus.
Nou dit is echt het domste antwoord wat ik tot nu toe heb gelezen....
Jij snapt er TOTAAL en dan echt TOTAAAAAAAAL geen hol van!
het wijn als bloed van jezus. En het brood als zijn lichaam. Stamt af van zieke satanische rituelen waarin bloed drinken en kanibalisme een grote rol speelt. Kortom ziek dus.
Tuinman ik heb je gesprekken eens even doorgenomen, en ik vind dat je de meest waardeloze achterbakse lul bent die erbij loopt. Je zoekt de oorzaak van iemands uitspraken altijd bij leeftijd, je hebt het maar over sekte's en je komt telkens weetr terug bij hetzelfde.
Door wie ben jij opgevoed, door de varkens ofzo?
Fuck You aso. Als de gelovigen doorkrijgen dat ze door het geloof zelf rijk kunnen worden, (reken maar dat zal gaan gebeuren) dan zal 95% van de wereld Jou geen ene flikker toegunnen, al is het alleen al om die waardeloze hasses van jou.
Blijf weg uit topics waar serieuze mensen aan de praat zijn over dingen waar jij geen ene flikker verstand van hebt.
Achterlijk figuur.
Hij is net zoals ik, "the Alfa and the Omega",
wy zien tenminste de realiteit, en die is aardig ZIEK!
overigens is daar niets arrogants aan, en komt dat alleen door levenservaring, een eigen ego is wel degelijk goed voor de mens,
ik sta overigens ook altijd open voor riëele haalbare meningen van mensen hoor...maar geen dom geblaat in de ruimte.
twijfelen mag je, daar ben je mens voor...
overigens weet ik de waarheid wel voor mijzelf!
en die is niet gebaseerd op onzichtbare dingen.
Het is mijn inziens nog dommer om te denken dat je de realiteit uit een sprookjesboek kan halen en daarmee uitspraken kan doen over de realiteit zonder dat je er zelf ooit goed over nagedacht hebt. Napraten en papegaaien kan iedereen. Zelf nadenken is hier kennelijk een onmogelijke opgave en wordt onder het mom van "je bent arrogant" zelfs verboden.
Maar dat jij elk geloof generaliseert doet mij toch twijfelen aan je opmerking "ik weet hoe alles werkt"
Dat is ook wat ik hier mis: dialoog. Het zal me worst wezen wat iemand gelooft (en of iemand gelooft maar je mag wel openstaan voor de mening van anderen zonder dit gelijk af te doen met "ziek", "egoistisch" of "dom".
Jan, dit is een dance-forum.
Geloof jij in house?
zo lang deze mening uit de desbetreffende persoon zelf komt sta ik hier voor open..., maar zo gauw men dingen gaat aanhalen uit boekjes,blaadjes en websites e.d. maken ze het er zelf naar.
ja dat komt, omdat ik uit ervaring weet dat ALLE geloof op deze planeet fout is, hoe je het ook went of keert, Geloven is en blijft dom,achterhaald,eenzijdig,onrealistisch, noem maar op.
Buiten wetenschappelijke bewijzen wilde ik zeggen dat dingen die je niet kunt zien soms wel aanwezig zijn. Dus "ik geloof niet in God want ik kan hem niet zien" gaat niet altijd op. Andere mensen zien God wel, in dingen om hun heen (dit kan natuurlijk ook komen door een sterke fantasie of een ander godsbeeld dan alleen die uit het "sprookjesboek")
Deze opmerking vind ik wel weer jammer. Hij zou ook heel anders overkomen als je zou beginnen met "ik vind..."
En waarom is het dom, achterhaald, eenzijdig, onrealistisch e.d.? (buiten het feit dat het "ziek" is of dat jij niet geloof in een god).
dit argument is ook best jammer, want iets wat niet bewezen is en je niet kunt zien bestaat voor de mens niet
Je vergeet 1 woordje: ''nog'' niet...
Henry Ford zei dat hij een auto ging maken. Het bestond niet, want we hadden geen bewijzen. Toch is de auto er gekomen en nu geloven we het allemaal.
Heb je mijn bovenstaand verhaal niet gelezen? waarom reageer je daar dan niet op? De waarheid is ongelooflijk, ik weet het, maar het is zo echt dat het als een paal boven water hoort te staan.
zijn we nu klaar met dit onderwerp en zullen we maar allemaal in God geloven? God is niet een God die neemt, nee.
Het is er 1 die geeft.