Partyflock

Forumonderwerp · 750071
10 volgers · 380800x bekeken

Waarschuw beheerder
+14-15
donateur
Geloof jij in god?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ja en jij lijkt mij het type dierenopvang.
Waarschuw beheerder
Whahahahahhaha :roflol: :Lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
:lol:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 25 april 2010 om 02:19:
jij lijkt me het type: kinderbescherming :)

Uitspraak van verwijderd op zondag 25 april 2010 om 02:23:

hahahahahahhaa

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 25 april 2010 om 02:23:

he ik gaf een compliment hoor:/

Waarschuw beheerder
Ik ook tokch :aai: jwst B)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van inactief op zondag 20 februari 2005 om 03:10:
Geloof jij in god?

nee

Waarschuw beheerder
Wie de waarheid zoekt blijft praten.
Wie zijn waarheid zoekt wordt stil.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 26 april 2010 om 10:58:
Wie de waarheid zoekt blijft praten.
Wie zijn waarheid zoekt wordt stil.

Zingeving > waarheid

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 26 april 2010 om 12:25:
Zingeving > waarheid

?

Waarschuw beheerder
Waarheid wordt overschat... iemand kan spiritueel verder zijn zonder dat-ie alles per se bij het rechte eind heeft.

Waarschuw beheerder
Hangt ervan vanaf wat je met waarheid bedoelt. Met spirituele waarheid wordt meestal bedoeld waarlijk weten wie/wat je bent (de Realisatie/(Gods-)Herinnering). Die waarheid kan niet overrated worden lijkt me :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 26 april 2010 om 22:02:
Met spirituele waarheid wordt meestal bedoeld waarlijk weten wie/wat je bent (de Realisatie/(Gods-)Herinnering).

Ok... ja ik bedoelde meer dat het niet zoveel uitmaakt of je "het juiste pad" volgt ofzo. Bijna elk geloof verbindt een soort waarde aan het aanhangen van De Waarheid™...

Dat heb ik ook in mijn systeempje hè: hetgeen waar ik in geloof vind ik dichter bij de waarheid zitten dan de rest (anders zou ik er natuurlijk niet in geloven). Dat betekent echter niet dat ik dan meteen ook verder op weg ben dan iemand die het minder bij het rechte eind heeft.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 26 april 2010 om 22:24:
Dat betekent echter niet dat ik dan meteen ook verder op weg ben dan iemand die het minder bij het rechte eind heeft.

Als je in Godswoord gelooft dan ben je wel verder op weg dan iemand die dat niet is. ;p

Uitspraak van verwijderd op maandag 26 april 2010 om 22:24:
"het juiste pad"

Niemand verdwaalt ooit op een rechte weg.

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Wie voelt zich aangesproken ?! ;p

Er zijn van die mensen die op de heilsweg nooit een stap verder komen omdat hun ego hen voortdurend in de weg loopt.

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 26 april 2010 om 23:34:
Als je in Godswoord gelooft dan ben je wel verder op weg dan iemand die dat niet is. ;p

Maar is Godswoord dan iets dat je vanbinnen hoort.. soort innerlijke communicatie met iets heiligs, of bedoel je dat je gelooft in wat geschreven staat?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 26 april 2010 om 23:36:
Maar is Godswoord dan iets dat je vanbinnen hoort.. soort innerlijke communicatie met iets heiligs, of bedoel je dat je gelooft in wat geschreven staat?

Ik voelde het innerlijk; ik ben het gaan lezen/bestuderen; ik herkende het; ik ben het gaan geloven; ik tracht mijn doel te behalen; ik deel het mede !
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 26 april 2010 om 23:34:

Naja dat is dus precies wat ik bedoel. Jezelf op een voetstuk plaatsen vanwege je geloof. Natuurlijk is het logisch dat je jouw eigen religie dichter bij de waarheid vindt zitten, maar ik zou mezelf niet beter achten omdat ik toevallig het juiste geloof heb...

Het leven zelf telt nog altijd het meest, niet religie - dat is slechts één deel van het geheel der ervaringen.

Waarschuw beheerder
Ben ik helemaal met u eens :jaja:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 26 april 2010 om 23:54:
Het leven zelf telt nog altijd het meest, niet religie - dat is slechts één deel van het geheel der ervaringen.

Oh hier ben ik 't trouwens niet zo mee eens... want religie is natuurlijk wel een levensvisie, en dat is een soort denkkader die bepalen hoe de dingen bv ervaren worden. Dus niet zomaar een klein onderdeel van je ervaringen.. vanuit de visie waarin je gelooft bezie je 't leven he...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 26 april 2010 om 23:54:
Jezelf op een voetstuk plaatsen vanwege je geloof.

Dat is het niet !
Anders zou ik mij bijv. ook op een voetstuk kunnen plaatsen dat ik geen crimineel ben.
Het zijn beschouwingen/handelingen/feiten die aanduiden hoe men op de beste manier het levenspad moet ingaan/leiden !

Voorbeeld: Iemand die doet over zijn studie 4 jaar en de ander wellicht 7 jaar.
Alleen dat de 1 zich meer heeft ingezet t.w. misschien minder feesten o.i.d., maar dat betekent niet dat hij/zij beter is !
Beiden hebben hun einddoel bereikt.

En je kan stellen dat ALLES
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 april 2010 om 00:15:
vanuit de visie waarin je gelooft

en handelt; het je levenspad zal bepalen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van New Dutch op dinsdag 27 april 2010 om 11:47:
https://partyflock.nl/topic/1091650:Rouvoet_gekwetst_door_frietgeur_op_scholen.html#bottom

Terecht ook er moet meer halal/gezond gegeten worden !

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 april 2010 om 01:26:
Het zijn beschouwingen/handelingen/feiten die aanduiden hoe men op de beste manier het levenspad moet ingaan/leiden !

Ja, dus toch weer de beste manier. Het christendom is in jouw ogen dus een betere manier om het levenspad in te gaan dan een andere, terwijl iemand die niet christelijk is - we nemen in dit voorbeeld even aan dat het christendom de enige echte waarheid is - misschien wel beter zorgt voor z'n medemens, meer dingen onderneemt, meer betekent voor de wereld enz enz enz. Zo iemand kan dus een veel beter/hoger leven leiden dan iemand die weliswaar de waarheid kent, maar op andere gebieden achterblijft.

Het is dus niet zo dat waarheid helemaal geen waarde heeft, maar het is niet de enige maatstaf ervoor. De meeste religies lijken mij te zeggen dat het kennen/aanhangen van de waarheid eigenlijk alles is waar het om draait, of iig dat het 't meest belangrijke is. Vandaar dus dat ik zeg dat de waarheid wordt overschat.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Mjah, daarin komt het er vaak op neer om volgens mij 'Gods Woord' gewoon te kennen en die te aanvaarden als waarheid 'de Waarheid'.
Ben 't iig met jou eens. Weg met dat exclusivisme!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 april 2010 om 12:17:
Het christendom is in jouw ogen dus een betere manier om het levenspad in te gaan dan een andere, terwijl iemand die niet christelijk is -

Het is dat het de naam christendom heeft.
Zou net zo goed wat anders kunnen zijn.
Het feit is dat iemands woord, toevallig :| nou Godswoord; de juiste woorden zijn die aantonen wat verval kan brengen in ons levenspad.

In alle (goede) religies en leren die er mogen bestaan komen de citaten/versen/veda's/regels en noem maar op overeen en die spreken allen hoe men het beste op het rechte pad moet/kan blijven.
Enkel de ene haalt God weg; de ander prijst een buddha of een avatara.
Puntje bij paaltje het zijn de woorden en komen van 1 God !

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 april 2010 om 12:25:
Weg met dat exclusivisme!

:X
Er bestaat altijd 1 echte waarheid, zoals 1+1= ALTIJD 2 en niet bijna 2

Het christendom is in jouw ogen dus een betere manier om het levenspad in te gaan

Nee; Godswoord !
Christus is een aanvulling daarop.
Want zoals ik eerder zei:
Uitspraak van verwijderd op maandag 26 april 2010 om 23:45:
Ik voelde het innerlijk; ik ben het gaan lezen/bestuderen; ik herkende het; ik ben het gaan geloven; ik tracht mijn doel te behalen; ik deel het mede !

Waarschuw beheerder
Zo iemand kan dus een veel beter/hoger leven leiden dan iemand die weliswaar de waarheid kent, maar op andere gebieden achterblijft.

Totdat zij OOK de eindstreep hebben bereikt.

we nemen in dit voorbeeld even aan dat het christendom de enige echte waarheid is - misschien wel beter zorgt voor z'n medemens

Kan je niet als voorbeeld nemen, daar de mens voor zichzelf moet zorgen t.w. eigen keuze
De christendom biedt de mogelijkheid; zoals elk ander religie/geloofsleer.

of iig dat het 't meest belangrijke is

Om de einddoel te bereiken wel, mits men dit wilt geloven.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 april 2010 om 18:09:
Weg met dat exclusivisme!
:X
Er bestaat altijd 1 echte waarheid, zoals 1+1= ALTIJD 2 en niet bijna 2

Maar dat wil niet zeggen dat die enige echte waarheid niet in meerdere dingen tegelijk aanwezig kan zijn.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 april 2010 om 18:28:
Maar dat wil niet zeggen dat die enige echte waarheid niet in meerdere dingen tegelijk aanwezig kan zijn.

Klopt.
Alle geboden zijn opzich een waarheid en die geboden vormen Godswoord.
Dus in die waarheid; Godswoord zitten meer waarheden; de geboden. ;p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 april 2010 om 18:09:
Christus is een aanvulling daarop.

het feit dat jij gelooft dat dat echt de zoon van was..zegt mij genoeg.

Waarschuw beheerder
Wat een subtiele fuckmanier om zo alsnog jouw pad als enige waarheid naar je toe te trekken :lol:

Maar zo bedoelde ik het in ieder geval niet. Ik bedoelde meer dat de waarheid verspreid ligt in heel de wereld, met al z'n religies en spirituele paden. De waarheid slechts aan één pad inspireren zou onrechtvaardig zijn van God.

Maar goed, buiten dat: de waarheid kan nergens anders gevonden worden dan in je eigen ziel, dus zijn religies/spirituele paden etc. slechts hulpmiddelen daarbij, niet het Doel Zelf oid.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 april 2010 om 18:42:
het feit dat jij gelooft dat dat echt de zoon van was..zegt mij genoeg.

Wat geloof jij dan wat dat betreft?

Waarschuw beheerder
dat het geen zoon van is...hij heeft wel bestaan, dat is zeker, zjn lijk ligt in turkije dus ja...

maar hij was gewoon timmerman die profeet was, en dus geen zoon van:)

Waarschuw beheerder
Echt zulke domme theologische kwesties vind ik dit he :lol:

Iedereen is gewoon een kind van God (dus Zoon/Docht, hoe je 't noemen wilt)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 april 2010 om 19:26:
Iedereen is gewoon een kind van God (dus Zoon/Docht, hoe je 't noemen wilt)

bewijs dan... je kunt niet zeggen of je een zoon/dochter kind van god bent. het is niet aantoonbaar?
want wie/wat is god?

Waarschuw beheerder
Het is is simpel: alles komt voort uit God. God is de Bron van Leven. Zonder God, bestaat er geen leven, en zonder leven bestaat er geen God.
Ik ben een vorm van leven. Ik ben niet mijn lichaam, mijn lichaam is slechts tijdelijk, maar mijn bewustzijn eeuwig. Mijn bewustzijn heeft als Bron dus net zo goed God als dat het bewustzijn van Jezus dit had. Wat is er dan dat hem meer Zoon van God zou maken dan mij? Helemaal niets, punt.

En voor jou geldt hetzelfde. Dat je het je niet herinnert/beseft is een ander verhaal. Begin eens aan je spirituele ontwikkeling zou ik zeggen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Het is simpel: alle Goden komen voort uit mensen. De mens is de Bron van God. Zonder mens, was er geen God, zonder religie was er veel meer vooruitgang.
Ik ben een vorm van leven. Ik ben mijn lichaam, zonder mijn lichaam ben ik er niet, want mijn bewustzijn is er als gevolg van de staat van mijn lichaam. Het bewustzijn is dus de oorzaak van het verzonnen fabeltje genaamd God, dat ooit begon met Jezus.

Wat hebben wij dan meer dan Jezus? Juist, verstand.

En voor jou geldt hetzelfde. Dat je niet beter weet is een ander verhaal. Begin maar eens aan je wetenschappelijke ontwikkeling zou ik zeggen.

Waarschuw beheerder
Wat een onzin.

Waarschuw beheerder
Simplistische hedendaagse opstandige volkspraat, meer is het niet/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 april 2010 om 20:14:
Wat een onzin.

nope hij heeft gelijk.

Waarschuw beheerder
Ach jullie inferieure aardse stervelingen. Ik ben ver voorbij jullie niveau B)

Waarschuw beheerder
als je in een god gelooft heb je geen niveau :)

de aarde heeft de mens gemaakt:) niet een god.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Alsof jij in staat bent te beoordelen wat niveau is en wat niet :lol:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 april 2010 om 20:33:
de aarde heeft de mens gemaakt:) niet een god.

Ach ja, als je het over lichamen hebt, zoals jij altijd (aangezien je niet verder kunt denken). Maar anders niet.

:lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 april 2010 om 20:37:
Alsof jij in staat bent te beoordelen wat niveau is en wat niet

heel simpel je ontmoet iemand, goede baan, nette kerel, hbo niveau etc...kom je erachter dat hij gelovig is...dus uitlachen hij heeft toch geen niveau, hij gelooft in denkbeeldige vriendjes :lol:
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 april 2010 om 20:37:
Maar anders niet.

tuurlijk wel, de mens en alles wat er op aarde leeft is door de aarde gemaakt, komop zeg:S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 april 2010 om 20:39:
heel simpel je ontmoet iemand, goede baan, nette kerel, hbo niveau etc...kom je erachter dat hij gelovig is...dus uitlachen hij heeft toch geen niveau, hij gelooft in denkbeeldige vriendjes :lol:

:roflol: En het is nooit in je opgekomen dat je mensen op een totaal krankzinnig verdraaide manier beoordeelt? :lol:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 april 2010 om 20:39:
tuurlijk wel, de mens en alles wat er op aarde leeft is door de aarde gemaakt, komop zeg:S

Only body's. Conciousnessness is not from here.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 april 2010 om 20:42:
En het is nooit in je opgekomen dat je mensen op een totaal krankzinnig verdraaide manier beoordeelt?

nee:)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 april 2010 om 20:42:
Only body's. Conciousnessness is not from here.

consiousness is a product of your brain;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 april 2010 om 20:44:
nee:)

Mjah, had ook niet anders verwacht eigenlijk. Zelfreflectie lijkt me niet uw sterkste punt. :')

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 april 2010 om 20:44:
consiousness is a product of your brain;)

And the brain is also a part of conciousness. B)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 april 2010 om 20:47:
And the brain is also a part of conciousness

zucht :nocheer:
had van jou echt meer verwacht.

Waarschuw beheerder
Maar in werkelijkheid weet je gewoon geen antwoord daarop te geven, omdat het aan alles voorbij gaat wat houdbaar in binnen jouw kleine, wankelende levensovertuiging 8)

Waarschuw beheerder
nee het verschil is, ik kijk alleen naar de realiteit, jij zoekt hoop in verzinsels:)