Partyflock

Forumonderwerp · 750071
10 volgers · 375368x bekeken

Waarschuw beheerder
+14-15
donateur
Geloof jij in god?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 maart 2010 om 17:22:
Ah jah. Ellende waar geen goed einde aan te knopen is. Dit is een perfect voorbeeld voor die "bredere ervaringsspectra in hogere bestaansstadia". Je weet wel, die hogere werelden waarin meerdere kleuren, geluiden en emoties voor een intenser leven zorgen. Het duistere levenspad van de onfortuinlijke jongeman uit jouw voorbeeld is hier slechts een onderdeel dat het grotere geheel meer compleet maakt.

Op deze manier kan je werkelijk de meest gruwelijke voorbeelden die onze Aarde rijk (?) is mee oplossen.

Jammer. Ik had misschien een niet zo heftig voorbeeld moeten nemen.

Maar ontken alsjeblieft niet wat er momenteel gaande is in de wereld(wat er altijd al geweest is). En je kan soms maar beter stoppen om de wereld te romantiseren als een 'it's all good' geheel. :)

Wat ik aangeef is dat er onzettend veel wegen zijn die naar vernietiging leiden. Lichamelijk, maar zeker ook geestelijk.

Projecteer jij misschien je eigen leven niet als voorbeeld voor jouw manier van denken? Hoe zie jij ziekte, oorlog, hebzucht, egoisme, haat etc..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 maart 2010 om 17:22:
Dit is een perfect voorbeeld voor die "bredere ervaringsspectra in hogere bestaansstadia". Je weet wel, die hogere werelden waarin meerdere kleuren, geluiden en emoties voor een intenser leven zorgen. Het duistere levenspad van de onfortuinlijke jongeman uit jouw voorbeeld is hier slechts een onderdeel dat het grotere geheel meer compleet maakt.

Dus die super erge, heftige emoties die in zo'n fase ervaren worden dragen eraan bij dat diegene, op een bepaald niveau in zijn geest, dingen leert die eraan bijdragen dat die, na zijn dramatische leven op aarde, toe is aan een leven met nog sterkere emoties dan die hier ervaren worden? Hmmmm, maar waar ligt dan precies de kans op een uitweg in DIT leven? En als die uitweg gevonden wordt in dit leven, zijn daarna die incarnaties waar jij het over hebt nog wel nodig? :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 maart 2010 om 17:31:
Hmmmm, maar waar ligt dan precies de kans op een uitweg in DIT leven?

Ik zou het woord uitweg niet eens gebruiken; het leven is niet iets waaraan je moet ontsnappen. True, het is gruwelijk af en toe, maar het geheel wordt hierdoor verrijkt.

Ik snap dat dit naief en ontkennend klinkt. Het enige dat ik kan zeggen, is dat mijn ideeën een schaalvergroting zijn van een bepaald principe:

Het leven is als een kunstwerk; duistere tinten maken een anders volledig helder plaatje mooier en dieper van betekenis. De verschrikkelijk donkere ervaringen die men hier ervaart zijn op dezelfde manier waardevol in een leven dat de meest prachtige, onvoorstelbaar mooie dingen kent.

Dat mooie onvoorstelbare enz etc vind je in die hogere bestaansstadia. Heb je wel eens genoten van de prachtige kleuren van een zonsondergang? Stel je dan eens voor wat er mogelijk is met slechts een kleine uitbreiding van het kleurenspectrum. Stel je eens voor wat voor muziek je kan maken met een paar octaven extra. Stel je eens voor wat voor emoties je kan voelen met een verder geëvolueerde geest...
Waarschuw beheerder
Eigenlijk bedoel ik dat precies zoals ik 't zeg... Er was ooit een moment dat dit alles begon... toch? Christenen kennen het als de zondeval (wij als de afscheiding van God)... Wat was precies de aanleiding van die 'zondeval' als daarvoor alles perfect, schuldeloos en vrij van zonde was? Misschien het idee dat zonde en schuld werkelijk mogelijk is in God? Bracht dat misschien een leven tot stand dat door dit geloof geregeerd werd?

Tja.. dit blijft natuurlijk een raadsel. De bijbel spreekt over de tegenwerker die vanaf het beginne verantwoordelijk is geweest voor de tegenwerking. Adam en Eva werden verleid om te eten van de boom die kennis geeft van goed en kwaad. Ik denk dat er tijdens de schepping een enorme geestelijke strijd is geweest tussen God en tussen Satan. Een strijd die ons menselijk verstand ver te boven gaat.. Wij zien de duivel ook altijd zo simpel. Een kracht die God tegenwerkt. Eventueel nog rood van kleur met een soort goude vorkachtig wapen in zijn hand.. Tja.. Ik blijf erbij dat dit iets is wat wij niet weten. Enkel dat wij weten dat er nu een kracht aanwezig is die duidelijk niet van God is. En deze acht ik verantwoordelijk voor alle verwarring..zonde...enz in de wereld..

Want je ziet het terug in heel het menselijk gebeuren op aarde, dat mensen geregeerd worden door de wetten van zonde en schuld. Constant zijn mensen onderling met elkaar bezig, elkaar of zichzelf, schuldig te maken, waar weer als reactie op volgt dat de ander 'straf' verdient, want zonde en schuld vragen immers om straf als 'de inlossing van schuld'

Gaat inderdaad diep.. :P Ik heb er niet echt een mening over. Ik zie dat meer als gewoon menselijke eigenschappen... Elkaar de schuld geven. Niet er vooruit willen komen dat je schuldig bent.. Tja..

Je ziet dat terug op wereldniveau in de politiek (de politici die de verkiezingen winnen zijn degenen die het beste zijn in het beschuldigen van de tegenpartijen), maar ook op kleine schaal; 'zij (Jij) zijn (bent) de schuldige, niet wij (ik).' De anderen zijn zogenaamd de oorzaak van het probleem...

Klopt... Opzich wel boeiend hoe jij erover denkt..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op zondag 20 februari 2005 om 03:10:
Geloof jij in god?

of ik in god geloof?

eerst dit:

welke god van welk religie?
wat is jouw idee van die bepaalde god waar ik in moet geloven?

waarom vraag jij je af waarom ik in god geloof? Wil ik dan weten op mijn beurt!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 maart 2010 om 17:38:
k zou het woord uitweg niet eens gebruiken; het leven is niet iets waaraan je moet ontsnappen. True, het is gruwelijk af en toe, maar het geheel wordt hierdoor verrijkt.

Met uitweg bedoelde ik niet dat iemand aan dit leven moet ontsnappen, maar dat er een uitweg moet zijn uit iemands lijden; een soort Antwoord dat iemand uit de hel kan lijden, inhakend op het voorbeeld van Britain. Is dat niet mogelijk dan? Is zo iemand niet in dit leven gewoon weer op dat juiste pad te krijgen met de juiste tools? En zo ja: zijn die incarnaties daarna dan nog wel nodig? Waarom kan ik dit leven de verlichting niet bereikt worden? Vanwaar de noodzaak voor een verdere uitbreiding van dit alles?

Uitspraak van britainnnn! op maandag 15 maart 2010 om 17:43:
Gaat inderdaad diep.. :P Ik heb er niet echt een mening over. Ik zie dat meer als gewoon menselijke eigenschappen... Elkaar de schuld geven. Niet er vooruit willen komen dat je schuldig bent.. Tja..

En wat nu als al die menselijke eigenschappen, die wij maar als normaal en gewoon zien - maar die niet van God afkomstig zijn, zoals jij zegt - iets zeggen over de reden van dit bestaan, waarin we van God los zijn? Dan zijn het misschien toch niet zulke 'gewone' eigenschappen, maar symboliseren ze wellicht een aanval op God.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 maart 2010 om 17:58:
maar symboliseren ze wellicht een aanval op God.

zou kunnen. Goed bedacht in ieder geval..

Waarschuw beheerder
Waarom kan ik dit leven de verlichting niet bereikt worden? Vanwaar de noodzaak voor een verdere uitbreiding van dit alles?

Ik geloof niet zo in "verlichting". Ik noem het liever een einddoel. En dat kan pas bereikt worden na een lange loopbaan van opeenvolgende levens... waarvan deze slechts het begin is. Waarom het nou zo'n lang pad moest zijn? Waarom niet? :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van britainnnn! op maandag 15 maart 2010 om 18:02:
zou kunnen. Goed bedacht in ieder geval..

Hehe, ja om God weer terug te vinden hebben de mensen denk ik nog heel wat werk te verrichten. ;p In zichzelf kijken houden mensen niet zo van. Men zoekt het allemaal graag buiten zichzelf, lekker veilig... misschien is de waarheid daarom voor velen een grote schok, als men erachter komt dat niet Hij, maar zijzelf de oorzaak zijn van het leven dat ze nu leiden, waarin God, in de 'natuurlijke' menselijke toestand, in geen velden of wegen te bekennen is. 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 maart 2010 om 18:03:
Ik geloof niet zo in "verlichting". Ik noem het liever een einddoel. En dat kan pas bereikt worden na een lange loopbaan van opeenvolgende levens... waarvan deze slechts het begin is. Waarom het nou zo'n lang pad moest zijn? Waarom niet?

laat ik mij maar niet interesseren in hoe jij denkt:P..

om eerlijk te zijn..snap ik ook lang niet alles wat je zegt.. :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van britainnnn! op maandag 15 maart 2010 om 18:09:
laat ik mij maar niet interesseren in hoe jij denkt:P..

om eerlijk te zijn..snap ik ook lang niet alles wat je zegt.. :)

Ik vind het ook erg moeilijk om in woorden uit te drukken allemaal. Ik ben al niet zo geletterd... 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 maart 2010 om 18:03:
Ik geloof niet zo in "verlichting". Ik noem het liever een einddoel. En dat kan pas bereikt worden na een lange loopbaan van opeenvolgende levens... waarvan deze slechts het begin is. Waarom het nou zo'n lang pad moest zijn? Waarom niet? :P

Wat voor idee heb jij bij verlichting eigenlijk? Wat is dat volgens jou?

Ik ben btw ff naar de sportschool... ik lees en antwoord later wel weer :cheer:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 maart 2010 om 18:20:
Wat voor idee heb jij bij verlichting eigenlijk? Wat is dat volgens jou?

Ik breng het in verband met een 'negatieve wereld', dwz een bestaan dat illusoir/niet de bedoeling is. De verlichting is vervolgens letterlijk de ontsnapping hieruit. Hoewel verlichting vast iets heel moois zou zijn, accepteer ik niet dat deze wereld 'negatief' is. Ondanks de ellende is de wereld werkelijk, en ook nog 's precies zoals 't hoort. Hoe dit kan is dus mijn focuspunt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van britainnnn! op maandag 15 maart 2010 om 14:40:
Maar ga niet krampachtig leven alsof je helemaal niets mag..dat is onzin.

Klopt, vandaar dat ik reeds eerder zei:
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 maart 2010 om 14:20:
Hoop mensen leven ook te angstig.
Is helemaal niet nodig

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 maart 2010 om 17:28:
Goed en slecht bestaan niet op absoluut niveau. Alles is GOED

Waar jij op doelt is waarschijnlijk dat goed niet zonder slecht kan bestaan, zoals hoog niet zonder laag kan. Correct?

In dat geval zou je GOED misschien als de top van de schaal kunnen zien... of het is een begrip dat haaks staat op die van "goed" en "slecht" (zonder hoofdletters). Haaks staan betekent hier dat het zich uitstrekt over een nieuwe dimensie als 't ware.

Maar de notie van goed blijft er omheen cirkelen als een waarde-bepaling van 'gewenst' of 'prettig' ? Het doet me eigenlijk aan Nietzsche denken...voorbij goed en kwaad...wanneer de mens voorbij deze noties gaat kan hij zich ontwikkelen tot ubermensch, maar bij jou zie ik het meer als een 'neutraal' punt..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op maandag 15 maart 2010 om 18:51:
Maar de notie van goed blijft er omheen cirkelen als een waarde-bepaling van 'gewenst' of 'prettig' ?

Goed betekent idd niets meer dan prettig/gewenst.

Uitspraak van Sisyphus op maandag 15 maart 2010 om 18:51:
maar bij jou zie ik het meer als een 'neutraal' punt..

Hoe bedoel je dat precies?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 maart 2010 om 18:58:
Hoe bedoel je dat precies?

Nouja het gaat voorbij aan goed als in dat het in dualistisch opzicht akkoord of hand in hand gaat met slecht... maar punt blijft dat nooit alles prettig of gewenst zal zijn. Dus als alles goed is, waarom is alles dan niet gewoon neutraal -gezien de orginele bepaling van goed slecht hier genegeerd wordt. ?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Esther :facepalm: op maandag 15 maart 2010 om 14:57:
Maar wie hebben die wetten eigenlijk verzonnen God of de mensen??

Zoals ik al eerder zei het is dé aanwijzing van God die via Mozes aan het volk werd medegedeeld.
Als het door de mens(en) is verzonnen, waarom is en blijft de mens dan zo stupid; om zichzelf en medemens steeds schade aan te doen; t.w. zelfvernietiging.
Wij beschermen dan onze eigen (verzonnen) wetten; ons eigen geloof; waar we in geloven, maar we voeren/houden ons er niet aan !!!
How stupid can we be ?! :/

Uitspraak van Esther :facepalm: op maandag 15 maart 2010 om 14:25:
vroeger op school maakten ze me bevoorbeeld wijs dat als je loog of iets stouts deed God dat zou zien en je direct
zou straffen, ik was toen echt bang voor God!

Er zijn steeds mensen die dat doen t.w. Bijv: Sinterklaas, als je stout bent ...... krijg je geen kado: FOUT !
Want als ouder doe je precies eender wat de school doet: Onnodige angst.
Dan is de Sint voor velen tastbaar en God niet, maar we kunnen ze beiden niet op 1 voet zetten, want de Sint = mens = geen God.
De mens = evenbeeld.

Uitspraak van Sisyphus op maandag 15 maart 2010 om 15:13:
en veel kennis natuurlijk, maar dat heeft inderdaad ook absoluut niets van doen met intelligentie.

Intelligentie heb je niet om mee te pronken, want die (goede) kennis moet je verspreiden.
Dat deed Jesus ook. ;p

Gave/kennis die men heeft en misbruikt; keert ten alle tijden terug !
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op maandag 15 maart 2010 om 19:07:
maar punt blijft dat nooit alles prettig of gewenst zal zijn.

Dat klopt. Het idee dat het slechte een integraal onderdeel van een groter goed is betekent echter wel dat je nergens spijt van zult hebben. Daarmee probeer ik aan te geven dat ellende meer is dan gewoon een prijs die voor het grotere goed betaald moet worden.

Uitspraak van Sisyphus op maandag 15 maart 2010 om 19:07:
Dus als alles goed is, waarom is alles dan niet gewoon neutraal -gezien de orginele bepaling van goed slecht hier genegeerd wordt. ?

De originele bepaling van "goed / slecht" blijft dus nog steeds van kracht, zij het dan in meerdere dimensies als het ware. Een hele reeks goeie/slechte ervaringen is weer een goeie ervaring. Zo kan je dus pakketjes ervaringen herleiden tot grotere, betere ervaringen. Op absolute schaal betekent dit dus dat alles GOED is.

Misschien moet ik de termen "emonade" en "emolecuul" gaan gebruiken :P een emonade is hierbij een enkele ervaring (het basisdeeltje van emoties) en meerdere hiervan zijn emoleculen. Briljant he O:) Punt is dat je hiermee op een technische manier uit kan leggen hoe ervaringen werken. Zo kan je goed/kwaad ook beter uitleggen.

Je kan het ook doen via een schilderij-analogie. De emonade is hierbij één spatje verf, het emolecuul is een stuk van het doek en het geheel is het schilderij. Het schilderij is één groot meesterwerk, maar als je de afzonderlijke verfspatten bekijkt heb je iets minders - een slechte ervaring, of juist een goeie ervaring die, op zichzelf, diepte ontbeert.

Ik hoop dat ik hiermee een goed beeld schep van goed/kwaad zoals ik ze zie.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 maart 2010 om 16:31:
dit leven wel degelijk God's bedoeling was.

Uitspraak van britainnnn! op maandag 15 maart 2010 om 16:39:
Probleem echter is dat wij onze eigen gang gaan. En dat leidt nu eenmaal tot gedrag wat niet bepaald goed is voor jezelf..

(Y)

Uitspraak van verwijderd op maandag 15 maart 2010 om 16:58:
Of wij nu met de stroom mee zwemmen of ertegenin, beide kanten zijn de goeie weg.

No
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 maart 2010 om 16:58:
you're wrong.

Het leven heeft een leidraad nodig !
Hebben piloten ook om de goede eindbestemming te halen; anders is er stortings gevaar !
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 maart 2010 om 19:20:
Intelligentie heb je om niet mee te pronken, want die (goede) kennis moet je verspreiden.
Dat deed Jesus ook.

Jesus was een onzin verkondigende pathetisch leugenaar met een breinkop gevuld met allerlei rare fantasieen en waanbeelden. Zijn werkelijke intenties met het verkopen van zijn leugens lijkt tot nu toe voor ieder onbekend, maar ik go zo dat het een vuile aandachtshoer was ook. En zo niet, dan was het een simplistisch en naif mens, evenals ieder die hem geloofd(e).

Dus nee, aan Jesus neem ik geen voorbeeld, als je het niet erg vind.

"Ja eeuh, hebben jullie wel 's van God gehoord ? Nee ? Hij is degene die alles heeft gecreerd... elke steen waar je op loopt, elke ster die je aan de hemel ziet... dat is mijn papa."

Donder toch op, mijn papa werkt bij de macdonalds :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 maart 2010 om 17:28:
Goed en slecht bestaan niet op absoluut niveau. Alles is GOED

Het is hoe/wat de persoon in kwestie het zelf vindt.
Satan vindt zichzelf ook alles is goed. ;p
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van gabber803 op maandag 15 maart 2010 om 17:54:
welke god van welk religie?
wat is jouw idee van die bepaalde god waar ik in moet geloven?

waarom vraag jij je af waarom ik in god geloof? Wil ik dan weten op mijn beurt!

Dat zal je aan de topic opener moeten vragen, want de vaste klanten hier hebben het bijna over alle goden; afgoden en God natuurlijk !

Waarschuw beheerder
Is zo iemand niet in dit leven gewoon weer op dat juiste pad te krijgen met de juiste tools?

Dat hoop ik, maar ik geloof ook dat er "sommige" mensen gewoon verdorven blijven om het voor de ander steeds moeilijk te maken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 maart 2010 om 18:58:
Goed betekent idd niets meer dan prettig/gewenst.

Dat vindt bijv. een SM-er om een voorbeeld te noemen ook !
Maar houdt iedereen van SM ?!
Want voor iemand die niet van SM houdt; is het ook niets meer dan prettig/gewenst.
Dan kan je idd. zeggen van It's all Good !
Maar is het dan idd. It's all Good !

Is alles op deze wereld It's all Good ?!
Ik vind van niet.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op maandag 15 maart 2010 om 19:33:
Jesus was een onzin verkondigende pathetisch leugenaar met een breinkop gevuld met allerlei rare fantasieen en waanbeelden. Zijn werkelijke intenties met het verkopen van zijn leugens lijkt tot nu toe voor ieder onbekend, maar ik go zo dat het een vuile aandachtshoer was ook. En zo niet, dan was het een simplistisch en naif mens, evenals ieder die hem geloofd(e).

"Ja eeuh, hebben jullie wel 's van God gehoord ? Nee ? Hij is degene die alles heeft gecreerd... elke steen waar je op loopt, elke ster die je aan de hemel ziet... dat is mijn papa."

Donder toch op, mijn papa werkt bij de macdonalds

Heftig om te lezen hoe jij denkt.. :yes:

Met kennis kom je er niet kerel... Wijsheid van Jezus en wijsheid van deze wereld zijn 2 complete tegenhangers van elkaar..

Waarschuw beheerder

ZO zo je zit volop wrang !
Het was een voorbeeld om aan te geven wat je met (goede) kennis moet doen en dat is overdragen en daar hoef je Jesus niet voor te zijn !
Want zelfs je pa die bij Mac. Donalds werkt en wat niet erg is, want hij geeftt zijn kennis/gedrag ook over dat je dan tenminste werkt voor je geld en niet steelt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 maart 2010 om 19:23:
Op absolute schaal betekent dit dus dat alles GOED is.

Alles is vaak ook idd. GOED voor de persoon zelf.
Maar All it's Good kan bij anderen ook overkomen als: Het zij zo; so be it.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van britainnnn! op maandag 15 maart 2010 om 20:05:

Donder toch op, mijn papa werkt bij de macdonalds

Heftig om te lezen hoe jij denkt

Het valt mij op dat hier zijn erfelijke negatieve genetische eigenschappen van zijn voor vaderen aanwezig zijn. ;p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 maart 2010 om 18:24:
Ik breng het in verband met een 'negatieve wereld', dwz een bestaan dat illusoir/niet de bedoeling is. De verlichting is vervolgens letterlijk de ontsnapping hieruit. Hoewel verlichting vast iets heel moois zou zijn, accepteer ik niet dat deze wereld 'negatief' is. Ondanks de ellende is de wereld werkelijk, en ook nog 's precies zoals 't hoort. Hoe dit kan is dus mijn focuspunt.

Ok... Maar bestaat verlichting wel volgens jou? En zo ja: wat is houdt het dan in, in jouw zienswijze?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 maart 2010 om 20:20:
Het valt mij op dat hier zijn erfelijke negatieve genetische eigenschappen van zijn voor vaderen aanwezig zijn. ;p

Hij is gewoon bezeteng door de duivel
Waarschuw beheerder
Voor de Nederlanders met verstand:
http://NEEligie.nl

Voor de verkrijgen van verstand:
http://godisimaginary.com

Waarschuw beheerder
Uitspraak van GesusKistus op maandag 15 maart 2010 om 20:46:
Voor de Nederlanders met verstand:
http://NEEligie.nl

Voor de verkrijgen van verstand:
http://godisimaginary.com

Ah wat schattig (L) :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 maart 2010 om 19:49:
Dat hoop ik, maar ik geloof ook dat er "sommige" mensen gewoon verdorven blijven om het voor de ander steeds moeilijk te maken.

'verdorven blijven om het voor de anderen steeds moeilijk te maken'... is dit hun taak denk je? Is het hun taak om anderen dit steeds weer aan te doen, zodat die 'slachtoffers' er op een of andere van 'leren' of zo? Of is dit meer een vraag voor Terra? :P

ik ga 't denk ik eens wat vaker over het ego-script hebben hier denk ik. Das namelijk ook best wel een gaaf concept vanuit ACIM-gedachtegoed. :jaja:

In dat concept komt het er ongeveer op neer dat ieders leven in principe al van te voren vast staat, door een soort van levensscript, maar dat daarin wel steeds meerdere opties zijn, als een soort van meerkeuzevraag :P en uiteindelijk ook gekozen kan worden compleet van dat script af te wijken, door de weg onder geestelijke innerlijke leiding te nemen (HG)... Zo kan het bijvoorbeeld inderdaad binnen het script zo zijn dat iemand de taak heeft een bad ass motherfucker te zijn, en het steeds anderen lastig maken, waar de anderen, die lastig gevallen worden, dit ook weer in hun script hebben staan als het ware om slachtoffer te zijn, waardoor de individuele ego-scripts elkaar onderling weer kruisen. Maar dat is allemaal onderdeel van het ego-plan. Er is ook een heel ander plan; het verlossingsplan...

Njah, ik leg 't een beetje erg simpel en stom uit misschien :P Maar dit ga ik eens wat vaker in de groep gooien hier denk ik. Leuk en veel verklaring biedend concept dat. :jaja:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 maart 2010 om 20:36:
Ok... Maar bestaat verlichting wel volgens jou? En zo ja: wat is houdt het dan in, in jouw zienswijze?

Er is (denk ik) wel een einddoel. Je zou dat verlichting kunnen noemen... maar het is een geleidelijk proces en bovendien positief geformuleerd (ipv die negatieve wereld bedoel ik).

Wat dat einddoel is? Geen idee... er zijn zoveel werelden mogelijk... het canvas strekt zich verder uit dan ik me kan voorstellen. (Goh die schilderijen-analogie werkt prima (Y))

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 maart 2010 om 19:57:
Dat vindt bijv. een SM-er om een voorbeeld te noemen ook !
Maar houdt iedereen van SM ?!
Want voor iemand die niet van SM houdt; is het ook niets meer dan prettig/gewenst.
Dan kan je idd. zeggen van It's all Good !
Maar is het dan idd. It's all Good !

Ik snap deze tekst niet 100% maar ik denk dat je doelt op het idee dat een situatie (in deze: SM) niet door iedereen hetzelfde wordt opgevat. True, vandaar dus ook dat ervaringen (zoals ik de term gebruik) persoonsgebonden zijn. Sterker nog, je moet nog veel verder definiëren voordat je bij de "emonade" uitkomt.

Bedoelde je dit?

Oh en Sissy's comments over Jezus is gewoon getrol. Don't feed the troll!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 maart 2010 om 19:28:
Hebben piloten ook om de goede eindbestemming te halen; anders is er stortings gevaar !

Eeyyyz daar ben ik toch voor jweet (H) vandaag heb ik ook 13 piloten veilig in en uit de lucht gekregen!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van britainnnn! op maandag 15 maart 2010 om 20:05:
Wijsheid van Jezus en wijsheid van deze wereld zijn 2 complete tegenhangers van elkaar..

Daar zit 'm ook het probleem.

Nou wil ik niet weer gaan opscheppen ofzo... maar ik doe t toch :devil: bij mijn verhaal is het verstand volledig verenigbaar met de spirituele werkelijkheid.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 maart 2010 om 21:58:
bij mijn verhaal is het verstand volledig verenigbaar met de spirituele werkelijkheid.

Ik ga het het Terraïsme noemen. B) Lijkt wat op Toaïsme, qua naam. Doe daar uw voordeel mee! :d

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 maart 2010 om 00:32:
Ik ga het het Terraïsme noemen.

lol :P

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 maart 2010 om 00:32:
Lijkt wat op Toaïsme, qua naam. Doe daar uw voordeel mee! :d

Qua symbool ook!

[img width=80 height=80 cacheid=00111aa7002e6e851e3066fc1a02a4c870]http://www.gravatar.com/avatar/36052f20640a2161504f1eb52d160536.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 maart 2010 om 21:58:
Daar zit 'm ook het probleem.

Nou wil ik niet weer gaan opscheppen ofzo... maar ik doe t toch bij mijn verhaal is het verstand volledig verenigbaar met de spirituele werkelijkheid.

Jouw manier van praten is echt te moeilijk voor mij. Dat zeg ik eerlijk. Ik snap er af en toe geen fluit van. :P Ik heb soms geen enkel idee wat je allemaal probeert te zeggen. :D (bijv: Misschien moet ik de termen "emonade" en "emolecuul" gaan gebruiken) jaja...zeer begrijpelijk... :P

Het gaat zo diep. Het bevat zoveel termen, en woorden waarvan ik nog niet eens weet wat de betekenis is, dat het voor mij soms te moeilijk is om het te begrijpen.

Om terug te komen op de wijsheid van Jezus. De wijsheid van de wereld is vooral gebaseerd op intelligentie, verstand en kennis. De wijsheid van de wereld lijkt meer iets te zijn waarmee mensen willen laten zien dat ze kennis hebben; goed ontwikkeld zijn. Bijv politici die verbaal heel sterk zijn, en prachtig kunnen omschrijven wat zij allemaal van plan zijn. Veel mensen zullen in dit soort gevallen zeggen: "die man is wijs".

Neem nu de wijsheid van Salomo..(Deze man werd geinsprireerd door God)... Het boek spreuken staat vol met Goddelijke wijsheid... Uitspraken als: "zwijgen is als goud" "Ik ga de weg van de rechtvaardigheid,
ik volg de paden van het recht

En deze dan: "Maar die tegen Mij zondigt, doet zijn ziel geweld aan; allen, die Mij haten, hebben den dood lief"

Zeer confronterend, maar heel wijs.

In tegenstelling tot wereldse wijsheid, is dit hele andere wijsheid.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
De wijsheid van de wereld is vooral gebaseerd op intelligentie, verstand en kennis. De wijsheid van de wereld lijkt meer iets te zijn waarmee mensen willen laten zien dat ze kennis hebben; goed ontwikkeld zijn. Bijv politici die verbaal heel sterk zijn, en prachtig kunnen omschrijven wat zij allemaal van plan zijn. Veel mensen zullen in dit soort gevallen zeggen: "die man is wijs".

Hmmmm... ik vind dat er sowieso een onderscheid tussen intelligentie en wijsheid gemaakt moet worden. Mensen kunnen heel intelligent zijn, maar dat maakt ze nog niet wijs...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 maart 2010 om 10:45:
Hmmmm... ik vind dat er sowieso een onderscheid tussen intelligentie en wijsheid gemaakt moet worden. Mensen kunnen heel intelligent zijn, maar dat maakt ze nog niet wijs...

Volkomen mee eens! Maar het merendeel kent geen onderscheid tussen intelligente en wijsheid.. Men denkt vaak dat intelligente mensen wijs zijn.
Waarschuw beheerder
Zoals ik al eerder zei het is dé aanwijzing van God die via Mozes aan het volk werd medegedeeld.
Als het door de mens(en) is verzonnen, waarom is en blijft de mens dan zo stupid; om zichzelf en medemens steeds schade aan te doen; t.w. zelfvernietiging.
Wij beschermen dan onze eigen (verzonnen) wetten; ons eigen geloof; waar we in geloven, maar we voeren/houden ons er niet aan !!!
How stupid can we be ?!

Misschien wel omdat ondanks dat wij denken dat we erg intelligente wezens zijn, we dat toch niet zijn!
Het is niet de eerste keer dat de mensheid domme daden verricht en het zal ook zeker niet de laatste keer zijn,
bovendien zijn mensen ook nog niet de meest betrouwbare wezens op aarde en zitten ze vol met tegenstrijdigheden ;)
Er zijn steeds mensen die dat doen t.w. Bijv: Sinterklaas, als je stout bent ...... krijg je geen kado: FOUT !
Want als ouder doe je precies eender wat de school doet: Onnodige angst.
Dan is de Sint voor velen tastbaar en God niet, maar we kunnen ze beiden niet op 1 voet zetten, want de Sint = mens = geen God.
De mens = evenbeeld.

Idd en ik vind het feit dat we onze kinderen leren dat ze altijd eerlijk moeten zijn en vervolgens wel tegen onze jonge kinderen liegen dat sinterklaas
nu nog bestaat ook al erg tegenstrijdig :loL:
Jesus was een onzin verkondigende pathetisch leugenaar met een breinkop gevuld met allerlei rare fantasieen en waanbeelden

Mmmmm leuke theorie, misschien was de man idd gewoon een schyzofreen :)
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 maart 2010 om 20:41:
Hij is gewoon bezeteng door de duivel

Door jou dus :loL:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Esther :facepalm: op dinsdag 16 maart 2010 om 11:08:
Mmmmm leuke theorie, misschien was de man idd gewoon een schyzofreen

Nou mensen, dit vind ik wel moeilijk om te lezen. Verdiep je eerst is in zijn woord, voordat je dit soort domme ondoordachte dingen gaat roepen! :P Moet je kijken hoeveel mensenlevens veranderen door toedoen van zijn woord en de heilige geest. Als je de mensen in kwestie onder 4 ogen zou spreken, zou je dit soort uitspraken niet durven maken...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van britainnnn! op dinsdag 16 maart 2010 om 11:23:
Nou mensen, dit vind ik wel moeilijk om te lezen. Verdiep je eerst is in zijn woord, voordat je dit soort domme ondoordachte dingen gaat roepen!

Nee dit is simpel een onderwerp van discussie gelovigen vs ongelovigen.
Kijk jij al gelovig mens gelooft heilig in de dingen die in de bijbel geschreven staan en die jezus wel dan niet gezegt zal hebben!
Maar ongelovigen doen dat niet en gaan andere mogelijke theorieen verzinnen :lOL:
Daar moet je je niet door gekwetst voelen dat is alleen maar een mening!
Niet de mijne want ik weet nog niet echt wat ik wel of niet geloof, maar vind de theorie op zich wel interessant :yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op maandag 15 maart 2010 om 15:31:
Hard werken...gewoon doen wat van je gevraagd wordt...niet klagen over het werk..."ach...zolang je maar betaald krijgt"...valt voor mij daar ook onder...

Mkay auf die fiets... Ik heb de calvinistische moraal juist altijd opgevat als work till u drop en niet klagen over dat je moe bent of dat je het slecht hebt. Dat vind ik juist een van de weinige dingen die dit land wel weer een beetje kan gebruiken. Ik bedoel, ministers die vertrekken omwille hun gezin enzo, een lachertje! Het werd gisteren de patatgeneratie genoemd, hoe erg is onze generatie dan wel niet! Ik zie het al voor me in 2040:" Ja ik wil minister worden maar dan wel met een 38-urige werkweek". Jongeren die het liefst ergens werken waar ze zo min mogelijk moeten doen. Werk dat altijd "leuk" moet zijn, ongeacht het feit dat je al 6 maanden thuis zit. Totale verwennerij en verloedering van degelijk arbeidsethos. Ik ben anti-religieus maar dat werken is gezond voor je moraal mag wat mij betreft er wel weer ingeslagen worden.
Waarschuw beheerder
Nee dit is simpel een onderwerp van discussie gelovigen vs ongelovigen.
Kijk jij al gelovig mens gelooft heilig in de dingen die in de bijbel geschreven staan en die jezus wel dan niet gezegt zal hebben!
Maar ongelovigen doen dat niet en gaan andere mogelijke theorieen verzinnen
Daar moet je je niet door gekwetst voelen dat is alleen maar een mening!
Niet de mijne want ik weet nog niet echt wat ik wel of niet geloof, maar vind de theorie op zich wel interessant

Dat is waar.

Ik vind het alleen erg heftig als ik mensen zo hoor praten over iets wat mijn leven compleet veranderd heeft.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van britainnnn! op dinsdag 16 maart 2010 om 08:24:
Salomo

Was Solomon niet een referentie aan de valse god? De demiurg?
Solomon, Sol = Zon = Egypt = Pharao

Waarom zegt koningin Elizabeth dat ze op 'De Troon van David' zit?
David de 'vader' van Salomon.

Templiers zeiden dat ze 'schatten' vonden onder de tempel van Salomon. Wat ze werkelijk bedoelden was dat ze een geheim vonden over het koningklijke geheim wat op ten dag van vandaag geheim word gehouden.
laatste aanpassing