Ah jah. Ellende waar geen goed einde aan te knopen is. Dit is een perfect voorbeeld voor die "bredere ervaringsspectra in hogere bestaansstadia". Je weet wel, die hogere werelden waarin meerdere kleuren, geluiden en emoties voor een intenser leven zorgen. Het duistere levenspad van de onfortuinlijke jongeman uit jouw voorbeeld is hier slechts een onderdeel dat het grotere geheel meer compleet maakt.
Op deze manier kan je werkelijk de meest gruwelijke voorbeelden die onze Aarde rijk (?) is mee oplossen.
Dit is een perfect voorbeeld voor die "bredere ervaringsspectra in hogere bestaansstadia". Je weet wel, die hogere werelden waarin meerdere kleuren, geluiden en emoties voor een intenser leven zorgen. Het duistere levenspad van de onfortuinlijke jongeman uit jouw voorbeeld is hier slechts een onderdeel dat het grotere geheel meer compleet maakt.
Hmmmm, maar waar ligt dan precies de kans op een uitweg in DIT leven?
k zou het woord uitweg niet eens gebruiken; het leven is niet iets waaraan je moet ontsnappen. True, het is gruwelijk af en toe, maar het geheel wordt hierdoor verrijkt.
Gaat inderdaad diep..Ik heb er niet echt een mening over. Ik zie dat meer als gewoon menselijke eigenschappen... Elkaar de schuld geven. Niet er vooruit willen komen dat je schuldig bent.. Tja..
Waarom kan ik dit leven de verlichting niet bereikt worden? Vanwaar de noodzaak voor een verdere uitbreiding van dit alles?
zou kunnen. Goed bedacht in ieder geval..
Ik geloof niet zo in "verlichting". Ik noem het liever een einddoel. En dat kan pas bereikt worden na een lange loopbaan van opeenvolgende levens... waarvan deze slechts het begin is. Waarom het nou zo'n lang pad moest zijn? Waarom niet?
laat ik mij maar niet interesseren in hoe jij denkt..
om eerlijk te zijn..snap ik ook lang niet alles wat je zegt..
Ik geloof niet zo in "verlichting". Ik noem het liever een einddoel. En dat kan pas bereikt worden na een lange loopbaan van opeenvolgende levens... waarvan deze slechts het begin is. Waarom het nou zo'n lang pad moest zijn? Waarom niet?
Wat voor idee heb jij bij verlichting eigenlijk? Wat is dat volgens jou?
Maar ga niet krampachtig leven alsof je helemaal niets mag..dat is onzin.
Hoop mensen leven ook te angstig.
Is helemaal niet nodig
Goed en slecht bestaan niet op absoluut niveau. Alles is GOED
Waar jij op doelt is waarschijnlijk dat goed niet zonder slecht kan bestaan, zoals hoog niet zonder laag kan. Correct?
In dat geval zou je GOED misschien als de top van de schaal kunnen zien... of het is een begrip dat haaks staat op die van "goed" en "slecht" (zonder hoofdletters). Haaks staan betekent hier dat het zich uitstrekt over een nieuwe dimensie als 't ware.
Maar de notie van goed blijft er omheen cirkelen als een waarde-bepaling van 'gewenst' of 'prettig' ?
maar bij jou zie ik het meer als een 'neutraal' punt..
Hoe bedoel je dat precies?
Maar wie hebben die wetten eigenlijk verzonnen God of de mensen??
vroeger op school maakten ze me bevoorbeeld wijs dat als je loog of iets stouts deed God dat zou zien en je direct
zou straffen, ik was toen echt bang voor God!
en veel kennis natuurlijk, maar dat heeft inderdaad ook absoluut niets van doen met intelligentie.
maar punt blijft dat nooit alles prettig of gewenst zal zijn.
Dus als alles goed is, waarom is alles dan niet gewoon neutraal -gezien de orginele bepaling van goed slecht hier genegeerd wordt. ?
dit leven wel degelijk God's bedoeling was.
Probleem echter is dat wij onze eigen gang gaan. En dat leidt nu eenmaal tot gedrag wat niet bepaald goed is voor jezelf..
Of wij nu met de stroom mee zwemmen of ertegenin, beide kanten zijn de goeie weg.
you're wrong.
Intelligentie heb je om niet mee te pronken, want die (goede) kennis moet je verspreiden.
Dat deed Jesus ook.
welke god van welk religie?
wat is jouw idee van die bepaalde god waar ik in moet geloven?
waarom vraag jij je af waarom ik in god geloof? Wil ik dan weten op mijn beurt!
Goed betekent idd niets meer dan prettig/gewenst.
Jesus was een onzin verkondigende pathetisch leugenaar met een breinkop gevuld met allerlei rare fantasieen en waanbeelden. Zijn werkelijke intenties met het verkopen van zijn leugens lijkt tot nu toe voor ieder onbekend, maar ik go zo dat het een vuile aandachtshoer was ook. En zo niet, dan was het een simplistisch en naif mens, evenals ieder die hem geloofd(e).
Dus nee, aan Jesus neem ik geen voorbeeld, als je het niet erg vind.
"Ja eeuh, hebben jullie wel 's van God gehoord ? Nee ? Hij is degene die alles heeft gecreerd... elke steen waar je op loopt, elke ster die je aan de hemel ziet... dat is mijn papa."
Donder toch op, mijn papa werkt bij de macdonalds
Jesus was een onzin verkondigende pathetisch leugenaar met een breinkop gevuld met allerlei rare fantasieen en waanbeelden. Zijn werkelijke intenties met het verkopen van zijn leugens lijkt tot nu toe voor ieder onbekend, maar ik go zo dat het een vuile aandachtshoer was ook. En zo niet, dan was het een simplistisch en naif mens, evenals ieder die hem geloofd(e).
Uitspraak van Sisyphus op maandag 15 maart 2010 om 19:33:
Dus nee, aan Jesus neem ik geen voorbeeld, als je het niet erg vind.
"Ja eeuh, hebben jullie wel 's van God gehoord ? Nee ? Hij is degene die alles heeft gecreerd... elke steen waar je op loopt, elke ster die je aan de hemel ziet... dat is mijn papa."
Donder toch op, mijn papa werkt bij de macdonalds
Heftig om te lezen hoe jij denkt
Ik breng het in verband met een 'negatieve wereld', dwz een bestaan dat illusoir/niet de bedoeling is. De verlichting is vervolgens letterlijk de ontsnapping hieruit. Hoewel verlichting vast iets heel moois zou zijn, accepteer ik niet dat deze wereld 'negatief' is. Ondanks de ellende is de wereld werkelijk, en ook nog 's precies zoals 't hoort. Hoe dit kan is dus mijn focuspunt.
Voor de Nederlanders met verstand:
http://NEEligie.nl
Voor de verkrijgen van verstand:
http://godisimaginary.com
Dat hoop ik, maar ik geloof ook dat er "sommige" mensen gewoon verdorven blijven om het voor de ander steeds moeilijk te maken.
Ok... Maar bestaat verlichting wel volgens jou? En zo ja: wat is houdt het dan in, in jouw zienswijze?
Dat vindt bijv. een SM-er om een voorbeeld te noemen ook !
Maar houdt iedereen van SM ?!
Want voor iemand die niet van SM houdt; is het ook niets meer dan prettig/gewenst.
Dan kan je idd. zeggen van It's all Good !
Maar is het dan idd. It's all Good !
Wijsheid van Jezus en wijsheid van deze wereld zijn 2 complete tegenhangers van elkaar..
Daar zit 'm ook het probleem.
Nou wil ik niet weer gaan opscheppen ofzo... maar ik doe t toch bij mijn verhaal is het verstand volledig verenigbaar met de spirituele werkelijkheid.
Hmmmm... ik vind dat er sowieso een onderscheid tussen intelligentie en wijsheid gemaakt moet worden. Mensen kunnen heel intelligent zijn, maar dat maakt ze nog niet wijs...
Zoals ik al eerder zei het is dé aanwijzing van God die via Mozes aan het volk werd medegedeeld.
Als het door de mens(en) is verzonnen, waarom is en blijft de mens dan zo stupid; om zichzelf en medemens steeds schade aan te doen; t.w. zelfvernietiging.
Wij beschermen dan onze eigen (verzonnen) wetten; ons eigen geloof; waar we in geloven, maar we voeren/houden ons er niet aan !!!
How stupid can we be ?!
Er zijn steeds mensen die dat doen t.w. Bijv: Sinterklaas, als je stout bent ...... krijg je geen kado: FOUT !
Want als ouder doe je precies eender wat de school doet: Onnodige angst.
Dan is de Sint voor velen tastbaar en God niet, maar we kunnen ze beiden niet op 1 voet zetten, want de Sint = mens = geen God.
De mens = evenbeeld.
Jesus was een onzin verkondigende pathetisch leugenaar met een breinkop gevuld met allerlei rare fantasieen en waanbeelden
Hij is gewoon bezeteng door de duivel
Mmmmm leuke theorie, misschien was de man idd gewoon een schyzofreen
Nou mensen, dit vind ik wel moeilijk om te lezen. Verdiep je eerst is in zijn woord, voordat je dit soort domme ondoordachte dingen gaat roepen!
Hard werken...gewoon doen wat van je gevraagd wordt...niet klagen over het werk..."ach...zolang je maar betaald krijgt"...valt voor mij daar ook onder...
Salomo