Wat is bestaan?
Wat mij betreft iets dat er in werkelijkheid echt is, behalve als het een simulatie betreft. Iemand die pillen neemt of geestelijk ziek is waarbij zijn hersenen allerlei beelden van de heilige geest projecteren ziet een simulatie van de werkelijkheid. Het speelt immers in zijn hoofd af, maar is er niet uit te halen.
Wat is God?
Een verzinel. Meer maak ik er niet van. Je kan net jezelf net zo goed duizenden vragen gaan stellen als "wat is een marsmannetje", "wat is een ruimtewezen", "wat is een roze olifant", maar dat is onzin. Zomaar vragen verzinnen en doen alsof ze nuttig zijn draagt totaal niks bij aan een discussie.
En het oneindigende heelal dan?
Die kan je zien, dus hij bestaat.
Dus een argument als: ik kan Hem niet proeven, voelen, ruiken, zien en horen hebben wij bij dezen nietig verklaard.
Nee. Belangrijke argumenten in deze topic zijn: We kunnen aantonen dat mensen het verzonnen hebben. We kunnen ook aantonen hoe mensen simulaties van beelden krijgen die niet bestaan. Verder is aangetoond dat verhalen die doorverteld worden nooit meer het origineel zijn en dat de het boek van God wemelt van de fouten. En tot slot zijn van alle beelden en waarnemingen die mensen doen al de oorzaak achterhaald.
In de persoon van Jezus heeft God zich 'bewezen.'
Als het woord van 1 man jou kan overtuigen, waarom geloof je mij dan niet?
Maar stel jezelf vervolgens de vraag: wat schiet ik er nou mee op? Maakt het mij gelukkiger?laatste aanpassing 3 juli 2005 21:43
Het is heerlijk voor je zelfvertrouwen. Ook in het echt heb je met domme mensen te maken en dan denk ik: "Stakkers!"