Partyflock

Forumonderwerp · 750071
10 volgers · 387163x bekeken

Waarschuw beheerder
+14-15
donateur
Geloof jij in god?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
je vergeet er nog 1

3. 1 en 2 = no bullshit :P:P

Waarschuw beheerder
RVU heeft wel interresante uitzendingen ja.
Waarschuw beheerder
nou je mag best zeiken maar ik was lekker op tv.. :D

gister om 17:10 op ned1 extra uitzending van de WJD in Keulen.. ;)

t was in rijswijk.. O:)

Waarschuw beheerder
(Y)

Waarschuw beheerder
propaganda

zieltjes winnen

het is onzin site

Waarschuw beheerder
Hoezo zieltjes winnen ?! Ik zeg toch voor diegene die er interesse voor hebben moeten er zeker eens een keer naar kijken , Is gewoon super interessant ! Onzin site ? alsjeblieft zeg een beetje respect mag wel

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juni 2005 om 16:37:
alsjeblieft zeg een beetje respect mag wel

kan geen respect voor hebben :no: is allemaal nog steeds gebaseerd op onwaarheden in mijn ogen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
maar je kan er toch wel respect voor hebben dat ik geloof ?! met die site's hoef ik echt geen zieltjes te winnen .. voor diegene die er interesse voor hebben heb ik ze er neer gezet

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 juni 2005 om 23:03:
2000 jaar geleden was het christus time en jij gaat het ok nog vergelijken met schildpadden

God was er door de hele bijbel heen en daar gaan duizende jaren overheen. God is geen levend wezen zoals wij dat kennen. Wij zijn onderdeel van de natuur. God staat daarboven.

oh jazeker wel, iemand lekker maken met wat er niet is

Van sinterklaas is aan te tonen dat hij niet echt is. Van god niet. Je kunt net zo goed bewijzen dat hij wel bestaat als niet. Je kunt alleen voor jezelf geloven ja of nee.

ja ik zou het ook jammer vinden als ik iets tegen me kop aan krijg, dat is menselijk.

jij bent dus zo'n uber gelovige, spijt me voor je joh, want je zult toch wel weer tegenstribbelen

Nee jongen ik geloof niet in god. Maar ik blijf neutraal tegenover iedereen hier. Dus geef ik voor en tegen argumenten. Ik ben hier niet om anderen van hun geloof af te halen of het belachelijk te maken ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
god is een verzinsel om het leven van de mens een doel te geven. en dat terwijl als de mens zich als doel zou stellen alles uit het leven te halen, er veel minder oorlogen zouden zijn, veel minder indoctrinatie en veel minder ellend in de wereld. Geloof is het erfgoed uit tijden dat wij dit nodig hadden om onszelf een plaats te geven in de wereld. Nu is dat niet meer nodig.

Verstandig is het niet om dit te roepen, maar toch weegt mijn mening even zwaar als die van een gelovige.

*edit* respect en pf????*
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juni 2005 om 16:55:
maar je kan er toch wel respect voor hebben dat ik geloof ?!

heb ik ook respect voor .maar ik kan niet geloven dat mensen weer (in mijn ogen) in fabeltjes geloven .snap je ? ik heb dr respect voor voor jouw denkwijze .maar vind dat je te makkelijk dingen aanneemt uit een boek ,dus wat daar staat is dus ook zo en dat zonder te kunnen bewijzen dat dat ook werkelijk waar is .ik vin t gewoon raar ,net zoals kindeen van jongs af aan ,omdat de ouders naar de kerk gaan hun ook moeten en die kinderen grootbrengen met het geloof .als ik mijn kind wijsmaak van jongs af aan dat hij bassie heet denkt hij op latere leeftijd ook daadwerkelijk dat hij zo heet .laat ze een eigen mening vormen is mijn gedachte hoor :d

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 30 juni 2005 om 16:53:
kan geen respect voor hebben is allemaal nog steeds gebaseerd op onwaarheden in mijn ogen

was een beetje verkeerd neergezet :yes: ik bedoelde dus dat ik nog steeds niet overtuigd was van god en de bijbel enzo .respecteer mensen die het geloven wel ,maar ik zelf heb nog geen overduidelijk bewijz gezien :no: wat ik bedoel is dus geen respect vooor dat geloof zelf wel voor jou als mens zijnde :yes:
laatste aanpassing
donateur
er zou vast wel wat zijn na de dood!!

maar of er nu echt een god is, waar je al je problemen tegen verteld, en die je moet aanbidden :S

nee denk het niet

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juni 2005 om 16:37:
Is gewoon super interessant ! Onzin site ? alsjeblieft zeg een beetje respect mag wel

maar nog steeds onzin, dus waarom zou ik..
Nee jongen ik geloof niet in god. Maar ik blijf neutraal tegenover iedereen hier. Dus geef ik voor en tegen argumenten

dus je bedenkt gewoon ter plekke dingen,

jezus snap toch is een keer man, die hele fucking rotzooi is verzonnen

damnn, ik word niet goed hier

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juni 2005 om 17:03:

:d

Waarschuw beheerder

nee waarom zou ik dingen gaan bedenken? Waaruit maak jij op dat ik zomaar wat zit te verzinnen?
Waarschuw beheerder
donateur

mee eens! de bijbel is volgens mij een verzonnen boek over moralen. Net als LOTR alleen is de bijbel ouder en is men gaan geloven dat het waarheid is :yes:

maar ja respect wel de zondag :yes: want dat is de chilldag B)
Waarschuw beheerder
Van sinterklaas is aan te tonen dat hij niet echt is. Van god niet. Je kunt net zo goed bewijzen dat hij wel bestaat als niet. Je kunt alleen voor jezelf geloven ja of nee.

En hoe bewijs je dat sinterklaas niet echt is? 1) Door aan te tonen dat mensen sinterklaas hebben verzonnen en 2) door aan te tonen hoe mensen schijnwaarnemingen van sinterklaas te zien krijgen.

Dat principe is op sinterklaas, God en alles wat verzonnen is van toepassing. Wetenschappers hebben allang aangetoond dat profeten die God zagen psychisch gestoord waren of anderszins storingen hadden in de hersenen. Dat je die feiten negeert toont je ongelijk al aan.

Als je flink wat wodka zuipt ga je roze olifantjes zien. Ga je dan ook roepen dat ze echt bestaan? Nee toch zeker? Waarom doen al die schizo's die God zien dat dan wel? Dan ben je toch niet helemaal goed bij je hoofd. :X

Waarschuw beheerder

chilllll....pak een HJ'tje :)

Waarschuw beheerder
Je kunt net zo goed bewijzen dat hij wel bestaat als niet

gelul

dat geld ook voor olifanten met 4 snuiten dan, bewijs maar eens dat ze er niet zijn.
Waarschuw beheerder
Bewijzen in het ongerijmde, waarbij iemand een bewering doet dat iets bestaat omdat het tegendeel niet te bewijzen zou zijn, zijn per definitie onjuist. Anders zou ik inderdaad graag een olifant met 4 snuiten willen zien. ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Misdefinitie op donderdag 30 juni 2005 om 17:14:
Dat principe is op sinterklaas, God en alles wat verzonnen is van toepassing. Wetenschappers hebben allang aangetoond dat profeten die God zagen psychisch gestoord waren of anderszins storingen hadden in de hersenen. Dat je die feiten negeert toont je ongelijk al aan

Ik negeer die feiten niet, want die kwamen niet eens aan bod. Het is dat jij ze nu noemt. En je hebt gelijk. Er zijn geen mensen die god hebben gezien. Maar er zijn hier ook mensen die als een kip zonder kop in elke post neerzetten dat god een verzinsel is. Terwijl de meesten alles wat erachter zit niet eens kennen. Ik ben me al een hele tijd aan het verdiepen in religie en andere theoriën over het ontstaan van de mensen. En ik ben al genoeg feiten tegengekomen waaruit ikzelf de conclusie trek dat je de bijbel niet letterlijk moet nemen. En ik denk ook niet dat god bestaat. En ook het darwinisme vind ik grote onzin. Maar daar gaat het nu niet over.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juni 2005 om 17:20:
dat geld ook voor olifanten met 4 snuiten dan, bewijs maar eens dat ze er niet zijn.

als jij een grote olifant met 4 snuiten hebt gezien. Kan ik niet bewijzen dat het niet zo is. Ik kan je alleen niet geloven.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juni 2005 om 17:21:
Maar er zijn hier ook mensen die als een kip zonder kop in elke post neerzetten dat god een verzinsel is. Terwijl de meesten alles wat erachter zit niet eens kennen.

wat is de moeite om je te verdiepen als je het tog niet geloofd ? ik was dr vrij snel over uit ,had al gauw mijn conclusie getrokken .vind het zonde om in dit korte leven aandacht te schenken aan iets wat dr niet is ,vind ik ook zonde van die kerkgangers zo veel uur van e leven in een kerk zitten geloven in iets dat dr mischien wel niet is ,is dat zonde dan ? :yes:

Waarschuw beheerder
:jaja:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 30 juni 2005 om 17:24:
wat is de moeite om je te verdiepen als je het tog niet geloofd ? ik was dr vrij snel over uit ,had al gauw mijn conclusie getrokken .vind het zonde om in dit korte leven aandacht te schenken aan iets wat dr niet is ,vind ik ook zonde van die kerkgangers zo veel uur van e leven in een kerk zitten geloven in iets dat dr mischien wel niet is ,is dat zonde dan ?

nee maar ik vind het wel boeiend om te weten hoe het nu wel zit. En je moet ergens beginnen toch? Dus het eerste wat in me op kwam was de bijbel. En zo ga je het rijtje af. Maar ik denk dat we niet eens meer achter de waarheid kunnen komen. Er zijn teveel bewijzen verloren gegaan en vernietigd. Je kunt hier eeuwen over door discussieren. Wat ook gebeurd in de wereld. Maar aan het einde kom je nog niet samen tot 1 conclussie. Iedereen heeft zijn eigen geloof en zal er alles aan doen dat de verdedigen. Wat ik wel weet is dat niemand het ware antwoord weet. Het is en blijft geloof.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juni 2005 om 17:28:
Iedereen heeft zijn eigen geloof en zal er alles aan doen dat de verdedigen. Wat ik wel weet is dat niemand het ware antwoord weet. Het is en blijft geloof

:respect: daarom :d
Waarschuw beheerder
als jij een grote olifant met 4 snuiten hebt gezien. Kan ik niet bewijzen dat het niet zo is. Ik kan je alleen niet geloven.

Dat kan zeker wel. Je kan gewoon onderzoeken wat voor pillen iemand genomen heeft. :[ Als hij ze dan weer ziet dan heb je de oorzaak gevonden en zat het enkel in mijn hoofd.

nee maar ik vind het wel boeiend om te weten hoe het nu wel zit. En je moet ergens beginnen toch? Dus het eerste wat in me op kwam was de bijbel.

Eigenaardig. Je wilt iets weten en je pakt een willekeurig geschreven boek om alle duizenden wel wetenschappelijk onderbouwde boeken te laten liggen. :X

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Misdefinitie op donderdag 30 juni 2005 om 17:39:
Eigenaardig. Je wilt iets weten en je pakt een willekeurig geschreven boek om alle duizenden wel wetenschappelijk onderbouwde boeken te laten liggen.

ik zeg toch niet dat dat het enigste is waarover ik gelezen heb -.-. Alleen dat het zo was begonnen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juni 2005 om 17:21:
Er zijn geen mensen die god hebben gezien. Maar er zijn hier ook mensen die als een kip zonder kop in elke post neerzetten dat god een verzinsel is.

als je weet dat van brood geen vis kan worden gemaakt , ga je toch ook niet toch altijd nog in je achterhoofd houden dat er toch nog een kans is.
Uitspraak van Misdefinitie op donderdag 30 juni 2005 om 17:14:
En hoe bewijs je dat sinterklaas niet echt is? 1) Door aan te tonen dat mensen sinterklaas hebben verzonnen en 2) door aan te tonen hoe mensen schijnwaarnemingen van sinterklaas te zien krijgen.

Sinterklaas, is gebasseerd op iemand die ECHT heeft bestaan, hij werd geboren in Patara, een stad in Klein-Azië. Dit noem je pas feiten

Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juni 2005 om 17:28:
En je moet ergens beginnen toch?

dus je gelooft maar zo'n lulverhaal, nou dan blijf ik maar liever ontwetend en sta ik open wat ONDERZOEKERS ons meer te bieden hebben.

op discoverychannel gaat het over realiteit
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
:no:

geloof in me zelf:yes:
Waarschuw beheerder
donateur
god is liefde...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juni 2005 om 18:42:
dus je gelooft maar zo'n lulverhaal, nou dan blijf ik maar liever ontwetend en sta ik open wat ONDERZOEKERS ons meer te bieden hebben.

heb ik gezegd wat ik geloof?
Waarschuw beheerder
donateur
heerlijk he, die intolerantie tussen gelovigen. immers in feiten en wetenschap geloven is ook een geloof.....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juni 2005 om 18:47:
heb ik gezegd wat ik geloof?

Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juni 2005 om 18:42:
als je weet dat van brood geen vis kan worden gemaakt , ga je toch ook niet toch altijd nog in je achterhoofd houden dat er toch nog een kans is.

Waarschuw beheerder
De bijbel bestaat niet alleen uit bullshit er staan ook dingen in die ik wel geloof. Als je denkt dat er alleen maar verhaaltjes over god in de bijbel staan heb je het mis.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Maak eerst maar eens aannemelijk waarom de mensen het dan mis hebben. Meer dan beweringen hoor ik namelijk niet. Een boek waarin zoveel onjuistheden instaan neem ik voor de rest ook niet serieus.

Waarschuw beheerder
achjah, je kan tegenwoordig niks meer geloven. Overal zit wel onzin tussen. Wat voor geloof of theorie je nou pakt er zijn altijd dingen die niet kloppen. Dus wat maakt het nou uit wat je gelooft. Zeker weten doet niemand het en bewijs is er ook bijna niet.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juni 2005 om 19:46:
De bijbel bestaat niet alleen uit bullshit er staan ook dingen in die ik wel geloof. Als je denkt dat er alleen maar verhaaltjes over god in de bijbel staan heb je het mis.laatste aanpassing 30 juni 2005 19:47

paas mij is een verhaal, van wat jij gelooft dan

Waarschuw beheerder
dribbelen ook goed :P ?
Waarschuw beheerder
achjah, je kan tegenwoordig niks meer geloven. Overal zit wel onzin tussen. Wat voor geloof of theorie je nou pakt er zijn altijd dingen die niet kloppen. Dus wat maakt het nou uit wat je gelooft. Zeker weten doet niemand het en bewijs is er ook bijna niet.

Er zit een levensgroot verschil tussen complete onzin en af en toe zaken die niet kloppen. Er is geen wetenschappelijke theorie te vinden met zoveel onzin en fouten als het geloof. Zodra er ook maar iets niet klopt en dat meerdere malen wordt aangetoond, dan wordt het onderzoek gekraakt en verdwijnt het in de prullenbak. Dat zouden ze met de bijbel ook moeten doen. De heilige "maagd" Maria. Laat me niet lachen.

Zoals ik al zei is het bewijs van het verzinnen allang geleverd. Als mensen weigeren daarnaar te kijken, dan houdt het op.
Waarschuw beheerder
Het zieke is nog eens, dat de hele wereld in principe op God is "ingericht", er zijn tv-kanalen waarop die stakkers zieltjes aan het winnen zijn, zelfs op op de euro word je lastig gevallen met "God is met ons", elk plaatsje heeft wel een kerk, maar een pinautomaat, pfff ho maar. En zo kan ik nog wel ff doorgaan.

Als je gelooft in God, en je gaat naar de kerk, dan maak je hoe je het ook wendt of keert, deel uit van een sekte :jaja:

Alleen was deze sekte er heel erg vroeg bij, vandaar ook de grote schare volgelingen, als nu iemand met hetzelfde verhaal op de proppen zou komen, zou 80% van de wereldbevolking hem uitlachen...

Waarschuw beheerder
het is godverdomme wel zo!!
Waarschuw beheerder
jah ga maar lekker eens zwaar ziek worden kijk of je dan nog zo denkt.. ;P

Waarschuw beheerder
dus als je ziek bent moet je er in gaan geloven?

onzin!!