Partyflock

Forumonderwerp · 750071
10 volgers · 375492x bekeken

Waarschuw beheerder
+14-15
donateur
Geloof jij in god?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
:no:

geloof er niet in :D

Nooit meegekregen

Waarschuw beheerder
maar dan wil ik het is van een mooie dame horen, in wat voor opzicht dat geloof is , please Ravenna

Nou, ik geloof in bescherm engeltjes, reincarnatie & dat God deze wereld heb gemaakt..

Waarschuw beheerder
maar wat er inde bijbel staat dan?

Waarschuw beheerder
Mja, daar ben ik nog niet echt uit :s

Waarschuw beheerder
ikk kan er heel veel over zeggen, maar ik wil niet verder nog mensen kwetsen

Waarschuw beheerder
Maar ik vind het nogal krom om te zeggen dat als je niet in God gelooft dat je dan niet in "het paradijs" komt om dat je een ongelovige bent...

God houd toch van iedereen?

Dat kunnen wij ook niet zeggen, gelukkig hoefen wij mensen daar niet over te oordelen...Dat doet God!wij mensen zijn heel snel geneigd om te oordelen over een ander, terwijl we niets beter zijn als een ander!

Verder wil ik nog ff zegge dat als je geloofd in Christus je er vanuit mag gaan dat je in "het paradijs - hemel"
Want er staat in Joh. 3:15, ook wel de kerntekst van de bijbel genoemd: Want God houd zoveel van de wereld, dat hij zijn enig geboren zoon (Jezus) heeft gegeven, opdat iedereen die in Hem gelooft niet voor eeuwig verloren gaat, maar eeuwig leeft!

Dus de keuze is aan de mens of je kiest voor God of niet!
Gos heeft ons niet geschapen als robotten van doe dit...doe dat, maar met een eigen wil!

Waarschuw beheerder
Mijn mening is dat mensen uit het vroege verleden een verklaring zochten voor het 'onverklaarbare' of ' wonders' (ik noem het toeval :[ ) Een soort hou vast voor het 'vreemde'. Deze gebeurtenissen en dergelijken verklaarbaar te maken door wijze van God. Of een bijbel inelkaar zetten

God; niet mijn ding :[
Waarschuw beheerder
donateur
:gaap:

de eigen wil om in een tsunami terecht te komen :jaja:
de eigen wil om in een oorlogsgebied geboren te worden :jaja:
de eigen wil om bij verslaafde ouders geboren te worden :jaja:
enz
enz
enz

logisch :/

Waarschuw beheerder
Wat ik wel wonderbaarlijk vind, hoe zo'n lullig boekje de hele wereld in z'n greep heeft genomen, en nog steeds.
Waarschuw beheerder
donateur
is ook :jaja:
Waarschuw beheerder
Misschien omdat er een waarheid inzit?

Waarschuw beheerder
niet mee een :)
Waarschuw beheerder
donateur
waar zit die waarheid dan? :/ leg me dat eens uit? bij fatsoensnormen die iedereen (gelovig of niet) meekrijgt :/

Waarschuw beheerder
de eigen wil om in een tsunami terecht te komen
de eigen wil om in een oorlogsgebied geboren te worden
de eigen wil om bij verslaafde ouders geboren te worden

God had de wereld perfect geschapen....
Adam en Eva waren perfect!!!

God had alleen de mens op de proef gesteld...een eigen wil gegeven...dus zoals ik al zei: niet als Robot gemaakt!

Hij had gezegd van alle vruchten mag je eten behalve van die boom midden in het "paradijs" want dan zul je kennis van het goede en het kwade krijgen!

We hebben ervan gegeten en idd kennis van het kwade gekregen.....

Oorlogen: Mensenwerk...Hebzucht, Macht
Wereldrampen: De aarde is verdorven, niet meer volmaakt!
Hongersnood: Oneerlijke verdeeldheid...rijk en arm!
etc.

Bij zulke dingen wordt krijgt God ook altijd de schuld, maar de tegenpool van God wordt vaak vergeten...Hij die alles probeert om mensen bij het goede weg te krijgen....Alles wat van God is moet kapot!!!vernietigd worden> Satan = vernietiger, veleider, leugenaar
direct al in het begin heeft Satan de mensen verleid met een leugen om van die vrucht te eten!!
Waarschuw beheerder
Ik geloof niet in god, alleen in mezelf.....
Waarschuw beheerder
Ik geloof ook in mezelf :D

Als god bestaat, moet ie ff kaartje sturen :x

Waarschuw beheerder
Als ik de bijbel naast mijn suske en wiske leg dan zie ik geen verschil...
Waarschuw beheerder
Als je nagaat hoe de wereld eruit had kunnen zien (of de omgang tussen mensen had kunnen zijn) als er geen kwaad was geweest?

Waarheid zijn toch de 10 geboden, die ze deels hebben gevonden!

Waarschuw beheerder
Die 10 geboden zeggen niks.

Egyptenaren konden ook pyramides bouwen.
Waarschuw beheerder
Religie is synoniem voor
-fascisme,
-tegen verandering,
-Voor indoctrinatie,
-Inprenten van angst
Bovendien komt het niet zelden neer op zelfverrijking, oorlog en terreur.
Waarschuw beheerder
Die zogenaamde goden hebben niet veel voor deze wereld betekend!, alleen terreur gesticht , verdeeldheid , haat, noem maar op! De zogenaamde Goden, Allah's, Jezussen, Mohammed's, Boedha's zijn verzonnen door mensen die controle wilden hebben over anderen. Machtswellustelingen die van de domheid van al die volkeren misbruik hebben gemaakt en nog steeds maken. Daarom is het geloof zo ver teruggelopen in de moderne wereld, wij denken na! Mensen in Afrika krijgen daar neit de kans toe, ze worden gewoon omgekocht met smerige goedkope praatjes dat god voor hun zal zorgen. (zo is het makkelijk om een leger vol te krijgen)
Waarschuw beheerder
Die 10 geboden zeggen niks.

Hoe bedoel je dat?

Er is namelijk 1 steen van gevonden, het wordt beschreven in de bijbel....
Waarschuw beheerder
donateur
yep en alles wat geschreven staat is de waarheid :frusty:
Waarschuw beheerder
donateur
God had de wereld perfect geschapen....
Adam en Eva waren perfect!!!

Zo perfect dat ze toch een hap van die appel heeft genomen?
Waarschuw beheerder
donateur
nee ik geloof niet in god anders zou er niet zoveel ellende op de wereld zijn

Kid Morbid---> waarom heb jij een lijk in de staat van ontbinding als forumplaatje?

Waarschuw beheerder
Je noemt het waarheid. Welke waarheid zit daar in ? Egyptenaren konden ook pyramides bouwen, die zijn gevonden, niet alleen in letters van een boek ( jouwn bijbel) :[
Waarschuw beheerder
yep en alles wat geschreven staat is de waarheid

:S

Laat maar, je kan geen verbanden zien denk ik!!

Ps. ik ga er mij verder ook niet meer mee bemoeien, heb al eens de discussie aangegaan hier!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
adam en eva de 2 eerste hiero, whahahahahah laaat me niet lachen. Te laat whahaahaha
Waarschuw beheerder
om een indruk te geven van de doorgerotte replies die ik uit op dit forum.

als ik binnenkort weer een vrolijk clowntje heb keert het tij.
Waarschuw beheerder
donateur
Laat maar, je kan geen verbanden zien denk ik!!

ik kan juist wel verbanden zien en bovendien heb ik ook de kracht om niet klakkeloos aan te nemen wat ergens staat :jaja:

maar ja dat zal volgens jou wel mijn eigen wil zijn die god me heeft gegeven :/

Waarschuw beheerder
goor plaatje km
Waarschuw beheerder
ik kan juist wel verbanden zien en bovendien heb ik ook de kracht om niet klakkeloos aan te nemen wat ergens staat

Nou dan....

Er is een verhaal, waarin de 10 geboden op stenen worden opgeschreven en er word ergens een steen gevonden met daarop een deel van de 10 geboden.....

Je hoeft het ook helemaal niet klakkeloos aan te nemen, doe ik ook niet..... maar jij hebt gewoon je eigen mening al helemaal klaar door "er gewoon op tegen" te zijn! Je staat er verder ook niet open voor dus is een discussie met jou niet mogelijk!

Waarschuw beheerder
donateur
[img width=150 height=150 cacheid=0008550b0017130a3250858c1a0098f669]http://www.yo-god.com/images/grace_pg.gif[/img]

Waarschuw beheerder
Alles gebeurd met een reden

Die Tsunamie is ook gebeurd om een reden!

Klinkt hard maar zo denk ik erover..
Waarschuw beheerder
donateur
Je hoeft het ook helemaal niet klakkeloos aan te nemen, doe ik ook niet..... maar jij hebt gewoon je eigen mening al helemaal klaar door "er gewoon op tegen" te zijn! Je staat er verder ook niet open voor dus is een discussie met jou niet mogelijk!

whahahahahaahahahahaha:X :X

ik denk dat je nog maar eens een beetje beter moet nadenken voordat je dat soort dingen post :jaja: want jij hebt eerder niet gezegd dat dat gevonden is, maar dat t in de bijbel staat :jaja:

steek de hand ook eens in eigen boezem

ennuh... een discussie met mij niet mogelijk??? *proest* ik sta tenminste open voor dingen en verdiep me dus ook in theologie :jaja: ipv 1 ding te geloven en dat voor waar aan te nemen :/

dus voordat je persoonlijk wordt zou ik wat meer nadenken voordat je wat zegt...

Waarschuw beheerder
Je staat er verder ook niet open voor dus is een discussie met jou niet mogelijk!

ik denk dat hij gewoon niet de moeite wilt nemen voor jou overtuiging, omdat de bijbel al bij iedereen een fucked up impact heeft opgewekt.

Kan mij het schele wat die gebode waren. Schijt moet je er aan hebbe, wij hebben nu normen en waarden
Waarschuw beheerder
donateur
ik denk dat hij gewoon niet de moeite wilt nemen voor jou overtuiging, omdat de bijbel al bij iedereen een fucked up impact heeft opgewekt.

yep dat denk ik dus ook :jaja:

waar blijf je dan met je eigen wil? als je maar 1 ding voor waar aanneemt? :/

Waarschuw beheerder
Die Tsunamie is ook gebeurd om een reden!

Klinkt hard maar zo denk ik erover..

alle gebeurt met een logische reden jah, als je er maar achterkomt

hier is de reden http://www.natuurinformatie.nl/nnm.dossiers/natuurdatabase.nl/i003350.html
Waarschuw beheerder
yep en alles wat geschreven staat is de waarheid :frusty:

Schrijven we op dat ie niet bestaat en dan is het ook de waarheid...

Hans Teeuwen heeft er mooi stukje over...
God en Allah heet t geloof ik..

Waarschuw beheerder
Allah en de koningin volgens mij
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik denk dat je nog maar eens een beetje beter moet nadenken voordat je dat soort dingen post want jij hebt eerder niet gezegd dat dat gevonden is, maar dat t in de bijbel staat

Lezen, heb ik wel gezegd!!

Waarheid zijn toch de 10 geboden, die ze deels hebben gevonden!

ennuh... een discussie met mij niet mogelijk??? *proest* ik sta tenminste open voor dingen en verdiep me dus ook in theologie ipv 1 ding te geloven en dat voor waar aan te nemen

Dit laat je ook duidelijk blijken ja..... :S

Kan mij het schele wat die gebode waren. Schijt moet je er aan hebbe, wij hebben nu normen en waarden

Waar denk je dat die normen en waarden vandaan komen dan???
Waarschuw beheerder
het enige wat ik zo raar vindt is:

ze hebben het gevonden (voor een deel) maar IEMAND moet dat toch hebben opgeschreven, tis niet uit de lucht komen vallen neem ik aan :S

Waarschuw beheerder
niet omdat god het zegt, maar omdat je ouders of jezelf het vinden
Waarschuw beheerder
Oh ja, ik zal even vertellen waar ik sta...

Ja, ik geloof. Ga niet naar de kerk en heb hier en daar nog mijn twijfels....
Ik ben ook geen heilig boontje wat zieltjes probeert te winnen want anders zit ik hier wel verkeerd!!

In stukken van de bijbel kan ik me best in vinden maar zie het voor het grootste gedeelte uit leefregels.

Ja, er zijn niet-gelovige mensen die beter leven dan mij!!
Waarschuw beheerder
donateur
Er is namelijk 1 steen van gevonden, het wordt beschreven in de bijbel....

dan kan je gewoon niet een logisch zinsverband maken :jaja: want hier staat toch echt dat t in de bijbel staat :jaja:

Dit laat je ook duidelijk blijken ja..... :S

dat jij er nou niet voor open staat is niet mijn pakkie an :no: ik kan er niks aan doen dat jij zo ontzettend overtuiged bent van jouw gelijk :no:

zie ook 1 van mijn eerste posts:

als je met een gelovige de discussie aangaat over God hebben ze zoveel tegenargumenten waarom God wél zou bestaan (als je dus rationeel gaat beargumenteren waarom Hij niet bestaat) dat je niet tot ze doordringt :frusty:

maar jaaah... jij zal t vast wel weer beter weten :jaja:
Waarschuw beheerder
Kan je iets duidelijker zijn Tuinman?
Waarschuw beheerder
Je pakt nu het verkeerde stukje AngelDoll!!
Waarschuw beheerder
donateur
:o welk stukkie moet ik dan pakken :/

Waarschuw beheerder
beetje onzinnig :S

ik ben katholiek op papier, wel kut maarja.

60 % die in de kerk zit gelooft niet eens en komt een keertje schijnheilig met kerst en pasen aandrietne.

Net zoals het trouwen in een kerk, huur dan gewoon een garage af , komop zeg. Niet lullig bedoelt, maar je doet het niet zomaar in het huis van god o:)

Ouders zetten hun kinderen eerder op een katholieke school, waarom? omdat ze dan eerder geaccepteerd worden.

Rob: zo spreek ik
Allen: Heer onze god, wij bidden u verhoor ons 'MY ASS'
laatste aanpassing