Partyflock

Forumonderwerp · 750071
10 volgers · 374947x bekeken

Waarschuw beheerder
+14-15
donateur
Geloof jij in god?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 november 2008 om 20:08:
dat ga ik je wel vertellen...
maar ja de mens is zo, dit is toch niet alles er moet toch wel iets zijn?

helaas pindakaas:)

wees blij dat het leven geen zin heeft, dan kun je er iets van maken:)

{dienst bestaat niet meer: googlevideo}

Check wat die man bij 10:00 zegt over z'n ervaring en check z'n gezichtsuitdrukking, hoe die het zegt, de emotie etc (als je als autist tenminste goed in staat bent dat op te pikken ;))

Overigens legt die man heel goed de relatie tussen bewustzijn en de hersenen uit. Allemaal nog in het Nederlands ook, dus allemaal kijken jullie, ongelovige druiloren :9

Waarschuw beheerder
heb het boek gelezen, onzin;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van TYHARO op dinsdag 18 november 2008 om 20:17:
Ach...dat komt gewoon omdat we hier al tig atheisten hebben gehad in dit topic maar elke keer zijn het weer dezelfde "argumenten"...die eigenlijk elke keer gebaseerd zijn op het Godsbeeld van een man op een wolkje die straffen uit loopt te delen enzo... :vaag:
Er is ook al tig keer uitgelegd dat we dat net beeld zo goed verwerpen...
Als jullie dat beeld dus vanaf nu ook eens gewoon achterwege laten dan kunnen we eindelijk gaan beginnen aan de daadwerkelijke discussie... ;)

Exactly! Ik wordt er soms een beetje cynisch/sarcastisch van ;p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van --*-- op dinsdag 18 november 2008 om 20:40:
Maar deze mensen (op mn plaatje), ze zouden je haarfijn uitleggen waarom Islam de juiste religie is

Ja voor hen.. maar daarvoor niet voor iedereen

Waarschuw beheerder
Niemand kent dé Waarheid, alleen God

en die bestaat nie, dus kent niemand de waarheid:P
Maar deze mensen (op mn plaatje), ze zouden je haarfijn uitleggen waarom Islam de juiste religie is

zeker met een bomgordel om? :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 18 november 2008 om 20:42:
Check wat die man bij 10:00 zegt over z'n ervaring en check z'n gezichtsuitdrukking, hoe die het zegt, de emotie etc (als je als autist tenminste goed in staat bent dat op te pikken )

Leek me een zeer interresante video maar helaas doet hij het bij mij niet :(

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van --*-- op dinsdag 18 november 2008 om 20:25:
Heb xeno bijv al zovaak uitgelegd waarom God eeuwig is
Dag later komt ie weer 'wie heeft God dan gemaakt' of 'waar komt God dan vandaan'
Tis gwn je concept van God wat tekort schiet
En als je niet wil luisteren naar n ander is n discussie zoiezo onmogelijk

Inderdaad ja. Ik stop daar ook maar gewoon mee. Ik snap het echt niet. Hoe vaak ik ook al niet xeno van alles heb uitgelegd... een dag later komt ie weer met precies hetzelfde. Die jongen hangt al iets van 4 jaar (daarvoor kende ik 'm nog niet, dus wie weet hoelang het werklijk is hehe) op hetzelfde niveau. Zonde van je energie om daar nog verder op in te gaan dus. :)
Waarschuw beheerder
Ik vraag me nu wel iets af, binnenkort zijn er de feestdagen, Wie van jullie viert kerst?? Want er zijn er hier enkele die zeggen van kijk ik geloof niks van religie en kerk enzo, maar wat doen jullie met die feestdagen?

Ik vier geen kerst.

Waarschuw beheerder
Vieren niet echt.. Ik maak er meestal gewoon een gezellige dag van :)
Waarschuw beheerder
Hoera...de feestdagen komen er weer aan...de tijd van het jaar dat de mensen het schijnheiligst zijn... :nocheer:

Ik heb wel een kerstboom...maar die is niet christelijk... :cheer:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op dinsdag 18 november 2008 om 21:23:
Ik heb wel een kerstboom...maar die is niet christelijk...

Die van mij ook niet, die van mij is van plastic..8)
Waarschuw beheerder
Ik zet geen kerstboom, wel zo een soort piramyde achtig ding met lichtjes maar vind dat gewoon mooi, zou dat het hele jaar door wel in huis willen:) maar dan verklaren ze je gek :lol:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 november 2008 om 20:43:
heb het boek gelezen, onzin;)

Echt, fuck you.. ik geloof je gewoon niet eens.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 november 2008 om 20:56:
Leek me een zeer interresante video maar helaas doet hij het bij mij niet :(

Probeer nog eens dan, want hier pakt ie 'm wel gewoon... :) Anders ff naar google video gaan en daar ff zoeken op 'eindeloos bewustzijn'.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 18 november 2008 om 21:28:
Echt, fuck you.. ik geloof je gewoon niet eens.

Welk boek? heb blijkbaar iets gemist (het ging dan ook even heel snel:p) Ik heb vandaag 2 boeken gekocht, ga me eens verdiepen ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Eibhlin op dinsdag 18 november 2008 om 21:29:
Welk boek? heb blijkbaar iets gemist (het ging dan ook even heel snel:p) Ik heb vandaag 2 boeken gekocht, ga me eens verdiepen ;)

Eindeloos Bewustzijn, Pim van Lommel. ;)

[img width=800 height=600]http://gijss.web-log.nl/photos/uncategorized/p1140736_eindeloos_bewustzijn.jpg[/img]

_O_

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 18 november 2008 om 21:29:
'eindeloos bewustzijn'

Ben dit boek nog maar net aan het lezen en het houd me nu al in z'n greep :cheer:

Ah, dat ga ik even proberen dan :)

edit: ik kijk hem morgen wel, moet er morgen weer vroeg uit :(
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ah uit het filmpje, heb je me ook aangeraden eens te lezen, maar heb zowat alle boeken moeten bestellen die ik wou lezen, ze hadden geen enkele, heb er wel een die heet de maya code, gaat over het bewustzijn en over die kalenders enzo want het gaat 2 weken duren tot die boeken binnen zijn, kan ik ondertussen dat lezen ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 november 2008 om 21:33:
Ben dit boek nog maar net aan het lezen en het houd me nu al in z'n greep :cheer:

Ja interessant issie he... :d Voor mij een boek met veel waarde! Heeft me toch wel definitief over de streep getrokken en m'n laatste beetje skepsis overboord gegooid ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 18 november 2008 om 21:35:
Ja interessant issie he... Voor mij een boek met veel waarde! Heeft me toch wel definitief over de streep getrokken en m'n laatste beetje skepsis overboord gegooid

Zeker interresant, door dit boek raak ik alleen nog maar meer overtuigd. Ik heb trouwens gister nog een boek bij de boekenwinkel gehaald over het boedhisme, lijkt me ook super interresant, staan diverse dingen in over levenswijze en meditatie :)
Maar eerst lees ik eindeloos bewustzijn uit (h)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Maargoed, ik zie morgen wel waar de discussie gestrand is, ik ga nu naar bed toe.
Weltrusten alvast :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 november 2008 om 21:41:
Maargoed, ik zie morgen wel waar de discussie gestrand is, ik ga nu naar bed toe.
Weltrusten alvast

Hopelijk minder dan vandaag :) kwam terug van men werk mocht ik meteen 2 pagina's inhalen :D Maarja, zolang hij niet stilvalt ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Eibhlin op dinsdag 18 november 2008 om 21:11:
Ik vraag me nu wel iets af, binnenkort zijn er de feestdagen, Wie van jullie viert kerst?? Want er zijn er hier enkele die zeggen van kijk ik geloof niks van religie en kerk enzo, maar wat doen jullie met die feestdagen?

Ik vier geen kerst.

Ik vier kerst, wat vier ik dan? de geboorte van Jezus... ja en ik zei een paar pagina's terug dat ik niet gelovig was ja. Maar ik 'geloof' best dat er een man is geweest als Jezus. We zien hem niet voor niks terug in de andere geloven, met een andere naam.
Ik zat vroeger op een rooms-katholieke basisschool. Ik vind de verhalen uit de bijbel mooi, omdat het verhalen zijn die tot de verbeelding spreken en mensen een idee geven hoe ze 'goed' zouden kunnen leven.
Ook met andere feestdagen denk ik wel eens aan de betekenis achter het feest, alleen heeft het voor mij niet zozeer een diepere betekenis als "hij stierf voor onze zonden" of zoiets abstracts.. Het is voor mij meer de herinnering aan dat verhaal.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Eibhlin op dinsdag 18 november 2008 om 21:43:
Maarja, zolang hij niet stilvalt

Hij loopt al bijna 5 jaar! Dus dat zal wel meevallen 8)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 november 2008 om 21:39:
Ik heb trouwens gister nog een boek bij de boekenwinkel gehaald over het boedhisme, lijkt me ook super interresant, staan diverse dingen in over levenswijze en meditatie :)

Boeddhisme is zeker interessant! Niet godsdienstig maar louter spiritueel. Kun je veel aan hebben voor je persoonlijke zielsontwikkeling als mens :jaja:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kontra-indication op dinsdag 18 november 2008 om 20:39:
Maar cocaïne en MDMA (en LSD trouwens ook) zijn vroeger (en soms nu zelfs nog) ook als medicijn gebruikt.

ok beetje late reactie, ik had bezoek :honger: maar kan je niet aan cocaine verslaafd raken al na een keer gebruiken?? dan lijkt het me toch niet zo veilig. coca cola heet niet voor niets zo maar echte coke zit er nu ook niet meer in;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Leintje82 op dinsdag 18 november 2008 om 21:52:
Ik zat vroeger op een rooms-katholieke basisschool. Ik vind de verhalen uit de bijbel mooi, omdat het verhalen zijn die tot de verbeelding spreken en mensen een idee geven hoe ze 'goed' zouden kunnen leven.

Voor mij heeft het zo geen betekenis, ik heb me al van in de basisschool vragen gesteld bij al die verhalen, ben altijd al op zoek geweest naar andere antwoorden die wat realistischer zijn. Als familie ofzo ons vraagt voor een etentje zal ik wel gaan enzo maar het betekent niks die dag, een dag als een ander.

Mijn vriend interesseert het hele gebeuren sowieso toch niks, dus hem maakt het al niet uit.
Waarschuw beheerder
Er is natuurlijk ook wel een reden waarom die middelen niet meer als medicijn gebruikt worden, zoals idd verslaving.
Maar volgens mij dat cocaïne zelfs nu nog gebruikt wordt bij bepaalde operaties in de neus. (Wat toepasselijk ;P)
Enneuh, er zijn ook nu nog zat medicijnen die verslavend zijn (slaapmiddelen, morfine, laxeermiddel...)

Maar ja, eigenlijk moeten we het hier over god hebben... :x ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 18 november 2008 om 21:55:
Hij loopt al bijna 5 jaar! Dus dat zal wel meevallen

Het is zowat het eerste en enige topic waar ik in meepraat ;) vind het best interessant, ben ook al heeeeel lang met dit soort zaken bezig. Maak al gekke dingen mee van toen ik nog een klein kind ben waardoor ik weet dat er zoiets bestaat als geesten, aura's...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kontra-indication op dinsdag 18 november 2008 om 22:06:
Maar ja, eigenlijk moeten we het hier over god hebben... :x ;)

ach boeie. open dan nieuw topic:P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Eibhlin op dinsdag 18 november 2008 om 22:08:
Maak al gekke dingen mee van toen ik nog een klein kind ben waardoor ik weet dat er zoiets bestaat als geesten, aura's...

Vurrrrtel! :)
Of ben je bang voor schrale reacties, krijg je altijd hier natuurlijk. :x

Uitspraak van inactief op dinsdag 18 november 2008 om 22:09:
ach boeie. open dan nieuw topic

Doe jij moar... (Y) :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kontra-indication op dinsdag 18 november 2008 om 22:11:
Doe jij moar... (Y) :D

bij mij reageren mensen nie:P ik heb dr btw ook geen verstand van maar je mag me best wel over een paar dingen inlichten in pb:P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kontra-indication op dinsdag 18 november 2008 om 22:11:
Of ben je bang voor schrale reacties, krijg je altijd hier natuurlijk.

Pff neen, als je zelf weet dat je de waarheid spreekt en het zelf gezien hebt hoef je niemand iets te bewijzen of verantwoording af te leggen. Ik heb jaren lang wat last gehad in het huis dat ik toen woonde, heb dingen gezien en meegemaakt die best overtuigend zijn, maar zal je hier morgen verder over vertellen, praat er savonds liever niet over...Als je erover praat trek je het aan... en vooral savonds/snachts. Vandaar...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 18 november 2008 om 20:36:
Leidt nergens toe...

Waar leidt het bij jullie toe dan? Ook nergens.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 november 2008 om 22:22:
Waar leidt het bij jullie toe dan? Ook nergens.

Dat is nou juist het frustrerende inderdaad... :x

Waarschuw beheerder
Niemand kent dé Waarheid, alleen God

Dat weet je niet, dat god alleen de waarheid kent?

Waarom is het dan zo'n kolere bende op de wereld? Wij het volk, maken er een puinbak van......

De waarheid ben je zelf. De waarheid zit tussen je oren.....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik denk dat je zelf wel weet waar het toe leid, ofwel zeg je van ik blijf bij mijn punt en versterkt het je mening door de andere hun visie te horen, ofwel ga je op onderzoek uit als je zegt van "wat die zegt is toch wel interessant".

Het antwoord ligt in jezelf;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Eibhlin op dinsdag 18 november 2008 om 22:27:
ofwel ga je op onderzoek uit als je zegt van "wat die zegt is toch wel interessant".

Op onderzoek van bronnen die niet kloppen, waarvan akte de waarheid ligt wat je er zelf van maakt.

Het antwoord wat jij jezelf geeft, kan je zelf voor de gek houden.....

Daarom zit god tussen je oren, en is het slechts nergens op gebaseerd.

Dan de kerstboom, het is gewoon een dennenboom of spar.

Trouwens. Eigenlijk is het christendom een aftakking van de islam.

Hierom:

Jezus Christus stamde namelijk af van koning David, Maria van Benjamin. Daarom kon Jezus zich ook koning van de joden noemen. Volgens de overlevering week Maria Magdalena na de dood van Jezus uit naar Frankrijk. Daar beviel ze van hun dochter, Sara. De afstammingslijn van Jezus blijft verder lopen, beschermd door de Priorij van Sion. Zij beschermen de Heilige Graal oftewel Sangreal, dat 'heilig bloed' betekend. Bovendien bevat de Heilige Graal ook nog de graftombe van Maria Magdalena, met belangrijke overgeleverde documenten.

Koning David

volgens de Hebreeuwse Bijbel de tweede koning van het Koninkrijk Israël.

David in de Koran

In de Koran heet David Dawud (). In de islam wordt David als een van de profeten van de islam beschouwd en als boodschapper van de Zaboer. Ook het gevecht tegen de reus Goliath (Djalut) is Soera De Koe 251 terug te vinden. David zou de funderingen voor de Rotskoepel in Jeruzalem hebben gelegd.

David in het christendom

Voor christenen is David belangrijk omdat hij een verre voorvader van Jozef van Nazareth zou zijn, de stiefvader van Jezus. Verschillende profetieën in het Oude Testament voorspelden dat de beloofde Messias een afstammeling van koning David zou zijn. In het Nieuwe Testament in het Evangelie naar Matteüs hoofdstuk 1 wordt de stamboom van koning David naar Jozef uitgewerkt. Maar ook de moeder van Jezus, Maria, zou volgens het geslachtsregister een nakomeling van David zijn (evangelie naar Lucas hoofdstuk 3). Hierdoor draagt Jezus mede de titel "Zoon van David" en krijgt de koninklijke dynastie van David een eeuwigheidsdimensie.

Jozef (bijgenaamd de Timmerman) was volgens de Bijbel de voedstervader of pleegvader van Jezus Christus. Hij was ten tijde van Jezus' geboorte met Maria verloofd, maar had nog geen gemeenschap met haar gehad. Jozef wordt in Mattheus genoemd als zoon van ene Jakob.

Christenen met een vrijzinnig-christelijke opvatting zijn geneigd te menen dat Jozef de biologische vader van Jezus was.

De Bijbel vertelt ook dat Jozef een afstammeling was van koning David. Hij was timmerman van beroep. Later wordt hij niet meer genoemd, terwijl Maria dat wel wordt; mogelijk was hij al overleden toen Jezus optrad. De laatste keer dat hij wordt genoemd in de Bijbel is als Jezus 12 jaar oud is. Maria leefde nog toen Jezus werd gekruisigd. Dit was zo rond 30 na Christus.

Waarschuw beheerder
dit is echt véél te veel tekst op dit tijdstip..kga zo maffen! :z

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op dinsdag 18 november 2008 om 22:56:
dit is echt véél te veel tekst op dit tijdstip..kga zo maffen! :z

Dan lees je het morgen;p.. Haha .. Sleep well.!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 november 2008 om 22:53:
Trouwens. Eigenlijk is het christendom een aftakking van de islam.

Christendom is 100% gebaseerd op andere religies van vóór die tijd. Daarom ook de Kerstboom en allemaal andere dingen die de meeste Christenen als Christelijke feesten beschouwen. Zijn allemaal symbolen uit de religies waar het Christendom oorspronkelijk uit is opgebouwd. :)

Maar voor een atheïst doe je wel erg veel moeite om zo'n heel verhaal uit te typen. :lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kontra-indication op dinsdag 18 november 2008 om 22:59:
Maar voor een atheïst doe je wel erg veel moeite om zo'n heel verhaal uit te typen. :lol:

Wat moet je in economisch slechte tijden, dan rent iedereen toch naar de christelijke boekhandel:roflol: :lol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 november 2008 om 22:53:
Op onderzoek van bronnen die niet kloppen, waarvan akte de waarheid ligt wat je er zelf van maakt.

Het antwoord wat jij jezelf geeft, kan je zelf voor de gek houden.....

Daarom,moet je soms wat verder zoeken en die zelfde vraag in verschillende boeken of bronnen bekijken. Het is nu eenmaal zo dat regeringen, archeologen... informatie achter houden voor ons en niet alles wat ons geleerd is en in geschiedenisboeken staan is waar, er zijn zelf hyrogliefen vervalst!! Zo ver gaat men ervoor, historische monumenten gaan bekladden voor eigen doel.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 november 2008 om 22:58:
Dan lees je het morgen;p.. Haha .. Sleep well.!

ja klopt! danku en terusten terug! (F)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kontra-indication op dinsdag 18 november 2008 om 22:59:
Christendom is 100% gebaseerd op andere religies van voor die tijd. Daarom ook de Kerstboom en allemaal andere dingen die de meeste Christenen als Christelijke feesten beschouwen. Zijn allemaal symbolen uit de religies waar het Christendom oorspronkelijk uit is opgebouwd. :)

Dat maakt het christendom ook zo ongeloofwaardig.... Alles werd erbij bedacht.......
Het enige wat wellicht zou kunnen is het kerststalletje waar Jezus Christus werd geboren....
De rest is er commercieel bij geplakt, cadeautjes onder de kerstboom? Hoe bedenk je het!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 november 2008 om 23:01:
Wat moet je in economisch slechte tijden, dan rent iedereen toch naar de christelijke boekhandel

Iedereen? Jij dan ook? :D neen ik heb me al vaker door slechte tijden getrokken, kan het best zelf of met steun van vrienden, heb geen boek,gebeden of wat dan ook nodig;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Eibhlin op dinsdag 18 november 2008 om 23:03:
heb geen boek,gebeden of wat dan ook nodig;)

Dan ben je samen met mij een uitzondering op de regel! :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Eibhlin op dinsdag 18 november 2008 om 23:03:
Iedereen? Jij dan ook? :D

Gezellig toch, beetje onwaarheden verkopen aan de klanten:P Lolll
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 november 2008 om 22:25:
Dat weet je niet, dat god alleen de waarheid kent?

Waarom is het dan zo'n kolere bende op de wereld? Wij het volk, maken er een puinbak van......

De waarheid ben je zelf. De waarheid zit tussen je oren.....

Tis niet zo moeilijk
Iedereen heeft zijn/haar waarheid, mee eens
Maar ik heb t over iets groters dan dat
Ik heb t over de waarheid van t universum
Wie kan jou tot in detail uitleggen hoe t universum in elkaar steekt?
Wie kent de complete geschiedenis van t universum?
Wie weet hoe leven kon onstaan uit klei?
Water en aarde werd levend, dat is hoe t is
Dé waarheid is de allesomvattende kennis van alle aspecten in t universum, van begin tot nu tot t einde
Tis de allesomvattende kennis van al t leven op aarde dat ooit geleefd heeft, nu bestaat en zal bestaan
Dat is dé waarheid waar ik t over heb
De overkoepelende kennis, t inzicht in alles dat was, is, zal zijn en had kunnen zijn
Wie kent die waarheid?
Jij denk je? Tussen jouw oren ligt absolute kennis?
Hoe naief en kleingeestig van je hier..
Hoe kon leven ontstaan uit niet-levende materie?
Hoe konden levensvormen zelfbewust worden als de natuurlijke processen die ertoe leidden dat ze in t bestaan kwamen niet zelfbewust waren?
Hoe kon de BigBang uit zichzelf ontstaan..?
Er gingen geen natuurlijk selectieve processen aan vooraf zeggen wetenschappers
Opeens was t er.. uit t niets kwam iets
Orde kwam voort uit chaos en n universum kwam in t bestaan
Uiteindelijk vormde de aarde, met daarin de perfecte omstandigheden voor t behouden van leven
Als jij dit alles wil afdoen als kans, als n toevallige samenloop van omstandigheden, ga je gang
Mensen die dieper reflecteren over t ontstaan van t universum (universum, dat is het alles!)
Die mensen erkennen dat dit alles niet zomaar in t bestaan kwam, dat er n drijfveer nodig was
Een zelfbewuste bron die het universum in t bestaan wilde
Die bron schiep t universum en alle natuurwetten
Die bron schiep tijd, dus de bron staat volkomen los van de invloeden van tijd
Dat maakt de bron (het enige in t hele universum) eeuwig
Die bron bracht straling in t bestaan, energie, licht, materie
Die bron bracht ruimte in t bestaan, lengte, diepte, breedte
Die bron is dus eeuwig en staat los van materie, ruimte, enz
Zonder de bron zouden al die dingen (het hele universum en al haar eigenschappen) niet kunnen bestaan
Tis in die ultieme bron waar de kennis ligt over dat wat het in t bestaan bracht
Wij noemen die bron Allah, Rabi'alameen (de Heer der werelden), Arrahmaan (de Barmhartige)
Arraheem (de Genadevolle), de Alwetende, de Alhorende, de Alziende
De Levende, Zelf-bestaand, Zichzelf-genoeg, absoluut onafhankelijk, Uniek, Eeuwig
De Schepper in stadia, de Onderhouder, de Heilige, de Grootse
Aan Hem alleen behoort t koninkrijk van t universum
Hij is de Eerste (niets en niemand kwam voor Hem) en de Laatste (niets of niemand kan na Hem zijn) (etc)
Jouw concept van wat God is is niet mijn concept van Allah
Allah is hoog-verheven boven hetgeen jij met hem vereenzelvigt
En ja de absolute waarheid ligt alleen bij Allah
De allesomvattende kennis van de schepping ligt bij de Schepper en alleen bij de Schepper

Waarom is er ongemak op aarde?

laatste aanpassing door een beheerder