Partyflock

Forumonderwerp · 750071
10 volgers · 382099x bekeken

Waarschuw beheerder
+14-15
donateur
Geloof jij in god?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
waarom gloof jij 2x in jzelf...???
of gloof j in j dubbelgangeR?

Of zal ze gekloond zijn :X :D
Waarschuw beheerder
Theisme: het geloof dat er minstens 1 God of hoogste zijn is (van het Griekse woord voor God,theos)

Polytheisme: het geloof dat er vele goden zijn,of mensachtige maar zeer machtige wezens die in een bepaalde zin de natuurlijke wereld regeren.
Traditionele Griekse en Romeinse religies waren polytheistisch.

Monotheisme: het geloof dat er slechts 1 God is.

Henotheisme: het geloof dat er vele goden zijn,gecombineerd met de overtuiging dat we er slechts 1 moeten aanbidden.

Triniteitmonotheisme: het geloof dat er 1 God is die op de een of andere wijze uit 3 personen bestaat.Dit is het filosofisch ontwikkelde Christelijk geloof.

Deisme: het geloof dat er God is die al het andere heeft geschapen,maar die losstaat van zijn schepping en zich niet verwaardigt in te grijpen of zich verder met zijn schepping te bemoeien.
Een afwezige godheid waarin de afgelopen eeuwen door veel wetenschappelijk georienteerde,maar toch naar de theologie zwemende mensen,werd gelooft.

Atheisme: het geloof dat er geen God is.Dit is bij uitstek de overtuiging dat er geen persoonlijke Schepper van het universum is,en geen machtig,onlichamelijk volmaakt zijnde in de hemel of elders.

Agnosticisme: de gesteldheid van het niet-weten of er een God is of niet.

Theisten geloven in een bovennatuurlijk bestaansdomein.Het supranaturalisme is een naam die vaak wordt gegeven aan elk geloof,dat de werkelijkheid meer is dan wat er in de fysische natuur valt aan te treffen.
Atheisten geloven dat er niets boven of achter de fysische natuur is.
Het naturalisme is dus een andere naam voor de atheistische opvatting dat de natuur alles is wat er is.

Een naturalistisch wereldbeeld staat heel anders tegenover het leven en onze plaats in de wereld.
Volgens de beginselen ervan is de werkelijkheid niets meer dan materie en fysische energie.
Door een lange reeks van hoogst onwaarschijnlijke toevalligheden heeft dit universum zich tot een punt ontwikkeld waarop grootschalige structuren mogelijk waren die uiteindelijk leven voortbrachten.
Bewust leven is slechts een volgende stap in het blinde proces van de natuurlijke evolutie.
We zijn organische structuren die zijn geprogrammeerd door krachten die invloed op ons uitoefenen.
We zijn geboren,we leven en daarna gaan we dood,verlaten we voor eeuwig het toneel van de werkelijkheid en van het bewuste persoonschap,het individuele niveau,een proces dat de ultieme vernietiging weerspiegelt die ook de kosmos zal treffen.

(sorry voor de lap text ;) )
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Atheisme:het geloof dat er geen God is.Dit is bij uitstek de overtuiging dat er geen persoonlijke Schepper van het universum is,en geen machtig,onlichamelijk volmaakt zijnde in de hemel of elders.

:Yes:
Waarschuw beheerder
Ik mis het Egoisme :

het geloof dat je zelf aanbeden moet worden als schepper en oppermachtigste
Waarschuw beheerder
hahaha..sorry, zag het antwoord hier niet staan dus d8 nog maar een keertje.

Waarschuw beheerder
donateur
[img width=129 height=126 cacheid=0008cdc10018b7181fca5a1b1a00b48681]http://www.yo-god.com/images/detector_face.gif[/img]

Waarschuw beheerder
ik geloof in mezelf
Waarschuw beheerder
Nee, ik geloof niet in god, maar god gelooft wel in MIJ...
Artiest {SHOWLIST artist 131933, 38686, 28145}
Waarschuw beheerder
donateur
Nee, ik geloof niet in god, maar god gelooft wel in MIJ...

Agree. :)

Waarschuw beheerder
Geloof leert ons dat god deze wereld heeft gemaakt, en dat wij er een puinhoop van hebben gemaakt, een soort als gevolg van de zonde is alles vergangkelijk.
maar volgens heeft dat gevolg meer te maken met "de Tijd". doordat er tijd bestaat gaat alles voorbij.
ook wat er in die boeken staat:
op de eerste dag schiep god de dieren en de plantjes, het was nu avond geworden. de eerste dag. (WTF?? TIJD? de aarde draaide om de zon? dat moet hij vast in een bepaalde tijd hebben afgelegd) dus de tijd bestond al voordat de mensen erwaren...:)
DONT BLAME US PLEASE!!
Waarschuw beheerder
Nee geloof niet in god, zou hij wel bestaan zou ik m een grote eikel vinden!

Waarschuw beheerder
donateur
Nee geloof niet in god, zou hij wel bestaan zou ik m een grote eikel vinden!

Hoezo????
Waarschuw beheerder
donateur
Nou, als hij er was geweest had hij wel een einde gemaakt aan de honger, verdriet, en alle oorlogen op deze aardbol.

Ik denk dat ze dat bedoeld...
Waarschuw beheerder
Oa. Maar God beslist toch degene die dood gaan? waarom pakt hij dan alle goeie en lieve mensen? Die wij hier zelf nog nodig hebben!? Daarom vind ik t een eikel!
Waarschuw beheerder
donateur
Daar heb je zeker gelijk in!

Waarschuw beheerder
:no:

Waarschuw beheerder
donateur
Nou, als hij er was geweest had hij wel een einde gemaakt aan de honger, verdriet, en alle oorlogen op deze aardbol

Moet je het hele forum "geloof jij in god" lezen.

God heeft ieder mens met een eigenwil op deze aarde gezet.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
geloof in mij !!!!!!!
veel verstandiger

Waarschuw beheerder
nee

kort maar krachtig :D:D

Waarschuw beheerder
Nou, als hij er was geweest had hij wel een einde gemaakt aan de honger, verdriet, en alle oorlogen op deze aardbol

komt nog ;)
Waarschuw beheerder
ik geloof zelf niet, maar als mensen geloven respecteer ik dat!
Waarschuw beheerder

waarom zou God dat doen hier op aarde?

hoe zou de aarde eruit zien als iedereen gelukkig en verzadigd is?

is het logisch dat mensen die bepaalde problemen veroorzaken hiervoor ook verantwoordelijk zijn?

is er een causaal verband tussen problemen veroozaken en problemen oplossen?

wie is er verantwoordelijk voor problemen oplossen?
de veroorzakers van die problemen of de getroffen belanghebbenden/slachtoffers van die problemen of een derde die niks met het probleem te maken heeft?
Waarschuw beheerder
nope :no:

Waarschuw beheerder
donateur
Bloody mary, Bloody mary, Bloody mary :devil:

Waarschuw beheerder
waarom zou God dat doen hier op aarde?

hoe zou de aarde eruit zien als iedereen gelukkig en verzadigd is?

is het logisch dat mensen die bepaalde problemen veroorzaken hiervoor ook verantwoordelijk zijn?

is er een causaal verband tussen problemen veroozaken en problemen oplossen?

wie is er verantwoordelijk voor problemen oplossen?
de veroorzakers van die problemen of de getroffen belanghebbenden/slachtoffers van die problemen of een derde die niks met het probleem te maken heeft?

Jy hebt je verstand ook in je kont zitten.

"Hoe zou de wereld eruit zien als iedereen gelukkig en verzadigd is..."

IIG beter dan NU, en laten we ff bij het begin beginnen, hoe is het mogelijk dat een mens "problemen" kan veroorzaken?

dat had nooit een optioneel mogen zijn.
En wat is de definitie van een probleem...
voor de een is goed-fout en voor de andere fout-goed,
Wanneer ik een Robot maak Met AI geheugen en deze veroorzaakt problemen, WIE THE FACK is dan verantwoordelijk, De Maker OF diegene die er ook niks aan kan doen dat hij gemaakt is!???

Waarschuw beheerder
ik geloof wel in god :)

niet als een persoon, maar als een gevoel waar je altijd op kan terug vallen, die je helpt en kracht geeft wanneer je dit nodig bent :jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
nou dus echt niet he... anders hadden er nu wel wonderen gebeurd.. :[

Waarschuw beheerder
wat voor wonderen ? :/

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ja.

Waarschuw beheerder
ja ?

uhmmmss .....

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 4 mei 2005 om 22:03:
ik geloof wel in god

niet als een persoon, maar als een gevoel waar je altijd op kan terug vallen, die je helpt en kracht geeft wanneer je dit nodig bent

En wel om deze reden.
Waarschuw beheerder
ik geloof er niet echt bepaald in nee :nee:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
wel in de duivel, die ligt naast mn moeder in bed

Waarschuw beheerder
God sucks dick big time!!
Waarschuw beheerder
Geloof niet in god...ik geloof wel dat er meer is tussen hemel en en aarde..en als mensen zich aan een iets bovennatuurlijks willen vasthouden, vinnik dat prima
Waarschuw beheerder
Ik ga pas in god geloven als hij mij helpt met wat ik graag wil.
Dan zeg ik dat er een GOD bestaat.

Waarschuw beheerder
nee..

Waarschuw beheerder
Nope...Ik geloof niet in god..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
nee

Waarschuw beheerder
Neej ik geloof niet in god...
Waarom gebeuren er dan van die ernstige dingen?:S
Artiest {SHOWLIST artist 35045, 72779}
Waarschuw beheerder
ik weet niet wat je dr allemaal van moet geloven, zeg aan de ene kant van wel, maar de andere kant cker van niet..

neem de moordenaars/verkrachters,
volgens de bijbel zijn alle mensen kinderen van god..
volgens de berichten maakt god geen slechte dingen..
waar komen dan die moordenaars en verkrachters e.d vandaan..
en die idioten die elke dag aanslagen plegen enz enz..

maar heb aan de andere kant zoiets van, de wereld moet toch een keer gemaakt zijn, maar door wie ?

denk niet door een bouwbedrijf ofzo
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nee
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik geloof dat er iets is, maar ik geloof niet in boeken die mij regels opleggen. Denk dat 'god' veel dichterbij is dan we denken. sterker nog.. ik denk dat we er midden in zitten.

lekker abstract huh?

hmmz.. Fouten zijn er om gemaakt te worden.. van tegenslag leer je... daar zal vast wel een reden voor zijn.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
We kunnen nadenken en beargumenteren maar we moeten naar God kijken zoals God dat wil. Ons overgeven aan Hem. Hij zal je dan leren om op een andere manier naar de wereld te kijken.

Ja, dit is vloeken in de kerk van de hedendaagse samenleving waarbij het individu het hoogste goed is maar dit is mijn persoonlijke ervaring :flower:

Geloof me, je krijgt er een waardevolle vriend bij :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
wij zijn god :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Iedereen hoort immers alleen dat wat hij begrijpt zei Goethe al lang geleden :)

Ik heb een aantal van je posts gelezen en denk dat wij enigzins van mening verschillen [ Lucifer ].