Partyflock

Forumonderwerp · 750071
10 volgers · 379331x bekeken

Waarschuw beheerder
+14-15
donateur
Geloof jij in god?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
moet het logisch zijn?

kan het ook een wonder zijn?

hoe anders kan de kracht worden geopenbaard dan wanneer het onmogelijke mogelijk wordt?

je zou jezelf op de borst kloppen, dat heb ik weer goed gedaan. maar wie kun je danken als iets gebeurt wat jij niet kan?

want de kracht openbaart zich eerst ten volle in zwakheid!

2 kor. 12vs9

Waarschuw beheerder
neuhh...ben nog steeds heilig overtuigd van mezelf :D

Moest altijd wel lachen om die gasten met hun rooie bus...en maar lollies uitdelen met een kaartje "god houdt ook van jou"...bij de ingang van een feest...
Artiest {SHOWLIST artist 46587, 23243}
Waarschuw beheerder
Mja...een citaat uit het andere topic:

de bijbel is geschreven door mannen
mannen bepaalden welke bijbelboeken goed waren en ''echt''
mannen hadden alle macht in de kerk

en dat is iets wat ABSOLUUT een feit is.
En dan komen we weer op het onderwerp Bijbel/koran etc.

Dit is nog altijd geschreven door deze personen. Personen in de vorm van mensen. Mensen van deze planeet die zelf niet langer leefden dan 40 jaar aangezien de latere leeftijden pas begonnen rond het jaar 1700 en hoger.

M.a.w. total crap imo

Waarschuw beheerder
Ik ben de Duivel!

Waarschuw beheerder
Dit is nog altijd geschreven door deze personen. Personen in de vorm van mensen.

'Gewone' mensen geïnsprireerd door de Heilige Geest (of te wel de Geest van God) En die Heilige Geest maakt echt een compleet ander mens van je... Je kan dan, m.i., niet zeggen, dat er 'zomaar' wat mensen waren die bijbelboeken schreven/bedachten o.i.d.
Waarschuw beheerder
De goede link naar het andere topic "Bestaat God?", vind je HIER

Waarschuw beheerder
nee god bestaat niet
Waarschuw beheerder
hoe weet je dat dan cindytje 1985?
Waarschuw beheerder
maare, geloofd god eigenlijk wel in mij?

Waarschuw beheerder
maare, geloofd god eigenlijk wel in mij?

Ja natuurlijk!!!
Sterker nog, hij wil gewoon een relatie met jou aan gaan!
Waarschuw beheerder
'Gewone' mensen geïnsprireerd door de Heilige Geest (of te wel de Geest van God) En die Heilige Geest maakt echt een compleet ander mens van je... Je kan dan, m.i., niet zeggen, dat er 'zomaar' wat mensen waren die bijbelboeken schreven/bedachten o.i.d.

Inderdaad...compleet ander mens; "gezellig" even wat onschuldige mensen naar de haaien blazen door een bom om je middel te binden en naar de druktste markt/discotheek te gaan. Totaal contra de natuur. Nee dat is lekker.

Die geile geest kan beter even z'n aandacht richten op andere dingen zoals onze ozonlaag en het broeikaseffect want als we zo doorgaan, dan zal het hier niet bepaald vrolijk worden (en nee, dag is geen "wil van god" maar gewoon dom en egoistisch gedrag van de mens)
Waarschuw beheerder

Als je dat zo terugleest...komt niet echt geloofwaardig over...
Waarschuw beheerder

Als je dat zo terugleest...komt niet echt geloofwaardig over...

m'schien zeg je dat omdat het niet duidelijk is wat de Heilige Geest is en wat Hij doet (voor jou)

maar het is ook niet heel makkelijk te begrijpen hoor! dat geef ik wel toe. :)
Waarschuw beheerder
*zucht*
Waarschuw beheerder
hahahahaha

geweldig :respect:

Waarschuw beheerder
nee ik geloof niet in god wel dat er iets is..

Waarschuw beheerder
mensen met verschillende godsdiensten zijn als mensen die door verschillende kleuren glas kijken naar een kaars.
Waarschuw beheerder
en op een gegeven moment gaat die kaars uit :) Einde oefening

Waarschuw beheerder
Er is meer tussen hemel en aarde
maar geloof niet in een god

Waarschuw beheerder
nee.
Waarschuw beheerder
ja ik geloof in god.... :respect: GOD :respect:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik ben god

welke dan, D.H.T.?

en wat doet deze god zoal in het dagelijks leven?

aan zichzelf denken voor zijn eigen geneugten zoals de griekse goden deden of de wereld verbeteren bv?

Gelukkig ben je God niet, dat scheelt alweer :)
Waarschuw beheerder
aan zichzelf denken voor zijn eigen geneugten zoals de griekse goden deden of de wereld verbeteren bv?

Jouw god is in ieder geval niet de laatst omschreven persoon...ander zagen we wel wat lichtpuntjes in op deze rotte aardkloot. Blijkbaar zit hij nu samen met de griekse goden te klaverjassen onder genot van een stevige borrel 8)

(heerlijk topic dit :D:D)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Blijkbaar zit hij nu samen met de griekse goden te klaverjassen onder genot van een stevige borrel

LMFAO :D:D:D:D:D
Waarschuw beheerder
wie zal het zeggen....

ik geloof alleen niet dat de griekse goden werkelijk bestaan

en over die lichtpuntjes hier op de aarde hebben we het al meningmaal gehad in dit topic.

dat had ik al uitgelegd waarom het hier zo 'gezellig' is op de aarde voor alle mensen

een betere wereld begint bij jezelf

:)

maar m'schien moet je ff de bijbel bestuderen om te onderzoeken waarom God 'niets' doet aan deze ellende hier op aarde.
Waarschuw beheerder
ik geloof alleen niet dat de griekse goden werkelijk bestaan

Waarom niet in die goden, maar wel in 'deze' ?
Waarschuw beheerder
Ik haal er meteen stukje bij uit het 'Bestaat God?" topic:

Een verhaal dat tot ons komt als verbeelding, dat we niet lezen om ons te laten informeren over standen van zaken maar als fantasie, zo'n verhaal noemen we literatuur.
Dat lijkt mij de manier waarop ook de christenheid de bijbel zou moeten lezen. Daarmee zou hij niet alleen veel meer tot zijn recht komen, maar belangrijker nog, hij zou niet langer verkracht worden, omgebogen tot iets wat hij helemaal niet is en niet kan zijn: een bronnenboek voor leerstellige waarheden over god, mens en wereld.

Literatuur is verbeelding, al dan niet met behulp van wat de schrijver heeft ervaren, onder woorden gebracht. Er moet onderscheid gemaakt worden tussen een journalist en een auteur. Een journalist neemt waar, noteert, schrijft op wat hij meemaakt: het gaat om verslaggeving van de werkelijkheid, de platte werkelijkheid. De journalist wordt hierdoor niet gediskwalificeerd, het punt is dat diens werk anders moet worden gelezen dan dat van een schrijver.
Het werk van een schrijver herken je eraan dat hij zijn ervaringen omzet in fantasie, ver-beeldt (tot beeld gemaakt). Zou je zijn roman als platte verslaggeving lezen dan heb je niet begrepen wat literatuur is.

Zo moet je de bijbel lezen: maak er geen journalistiek van, geen reportage van feiten of gebeurtenissen, maar laat hem zijn wat hij is: ver-beelding. Dat zal de bijbel zowel als de lezer goed komen. Want verbeelding werkt.
Waarschuw beheerder
ik geloof dat de bijbel is opgeschreven door mensen die door God geinspireerd zijn

aangezien de overtuiging in mijn hart leeft en niet kwam door een of ander experiment of andere (ws) bewijs, ga ik niet discussieren over de waarde van de bijbel. ik ben er van overtuigt, dat is mijn geloof, dat God bestaat, dat de bijbel Gods woord is.

en als jullie die overtuiging niet in je hart hebben gekregen, dan zul je er een verklaring voor blijven zoeken en proberen het aannemelijk te maken, maar ik denk niet dat het op deze manier lukt.

ik geloof niet in de griekse goden, omdat ik in God geloof en als je in Hem gelooft, dan is het uitgesloten dat je ook in andere goden gelooft. zo zit dit geloof in mekaar

U bent er getuige van geweest opdat u zou beseffen dat de HEER de enige God is; er is geen ander naast hem.

Deut. 4:35

Wees u er daarom van bewust en laat goed tot u doordringen dat de HEER de enige God is, boven in de hemel en hier beneden op de aarde; een ander is er niet.

Deut. 4:39

Jezus antwoordde: ‘Het voornaamste is: “Luister, Israël! De Heer, onze God, is de enige Heer;

Mar. 12:39

Waarschuw beheerder
als god niet zou bestaan he waarom staat er dan in de bijbel precies wat er nu gebeurd?dat hebben een stel mensen echt niet zo maar verzonnen hoor dat kan toch niet ik zou zeggen iedereen die niet geloofd lees maar eens de openbaring in de bijbel daar staat precies wat er nu gebeurd en wat je te wachten staat
Waarschuw beheerder
Ik vraag mij altijd af: Wat beweegt iemand om het wonder te geloven wat diesn religie aantoont?
Bijvoorbeeld de wederopstanding van Jezus. Waarom worden er dan geen andere wonderen geloofd? Zoals het wonder van Mohamed. Of het wonder van keizer Vespasianus. Deze keizer genas mensen door op ze te spugen. Om het maar niet te hebben over Jomanda. Wat zijn de argumenten van iemand om datgene te geloven dat hij gelooft?

Omgeving, opvoeding en cultuur spelen hierbij een bepalende rol. Waarom zie je zo weinig Nederlanders die het Hindoeïsme aanhangen? Het is hier in Nederland gewoon een minder voor de hand liggende godsdienst. Niet omdat de Nederlanders na het verdiepen in zowel het Christendom als het Hindoeïsme tot de conclusie zijn gekomen dat het Christendom beter bij hen past, maar gewoon omdat de grootste groep gelovigen in Nederland Christen is.
Er kan dus gezegd worden: zo doen we het allemaal. Maar er zijn hoe dan ook nog geen zekere beginselen van rechtvaardiging.

Niemand neemt de moeite om zich eerst in een aantla geloven te verdiepen om zich dan uiteindelijk te bekeren tot het geloof dat het best bij die persoon past. Dit is eigenlijk zeer spijtig te noemen. Is het niet met de meeste dingen in het leven zo dat je eerst informatie inwint over hetgeen aangeboden wordt, om vervolgens het beste te kiezen?

Maar het is natuurlijk nog treuriger om te zien dat veel mensen niet eens de moeite nemen om zich in hun eigen geloof te verdiepen. Het is een te belangrijk onderwerp om niet over na te denken. Het klakkeloos overnemen van het gelooft dat men meekrijgt van huis uit speelt hierbij een belangrijke rol.
Waarschuw beheerder
verhaal van minimaal 2000 jaar oud. MINSTENS 10x aangepast.
Wie zegt dat de "schrijver" van de Bijbel bij de desbetreffende gebeurtenissen was?

Mocht je het willen weten; ik heb de Bijbel ook bekeken. Sterker nog; ik zat op een Rooms Katholieke school.

Ik vind het nog steeds op een script van een film lijken. Een film waaraan de loop der eeuwen behoorlijk is gesleuteld. Misschien te vergelijken met Windows; ServicePack na ServicePack, en dan nog een beroerd product vol met bugs ;)

Maargoed...wie ben ik om dat te zeggen. Tenslotte ben ik "maar" een ongelovige en tel ik totaal niet mee in de samenleving... 8)
Waarschuw beheerder
als god niet zou bestaan he waarom staat er dan in de bijbel precies wat er nu gebeurd?dat hebben een stel mensen echt niet zo maar verzonnen hoor dat kan toch niet ik zou zeggen iedereen die niet geloofd lees maar eens de openbaring in de bijbel daar staat precies wat er nu gebeurd en wat je te wachten staat

Daar staat precies in wat er nu gebeurd en wat me te wachten staat?! Wow, dan moet je toch eens vertellen op welke pagina, want ik ben wel benieuwd welke lottogetallen er zaterdag vallen.

Enne...Ken je het verhaal van De Kleine Zeemeermin? Van weilen Hans Christian Andersen zoals je allicht weet.
Goeie gast, en erg veel fantasie. Zoals je dan ook weet is het niet zo moeilijk om een verhaal te schrijven. Als je dan ook nog een heerser bent, dan kan je het verhaal makkelijk verspreiden.
Verbeeld jezelf eens een kleine 2000 jaar terug; een of andere goochem genaamd Jesus verklaart dat hij de "zoon van god" is. Tegenwoordig zou hij rijp zijn voor het busje met de mannen met witte pakken. Die hadden ze vroeger niet.

Jesus zou daaraantegen een perfecte acteur/scenarioschrijver zijn geweest.
Ook wel belangrijk; de egyptenaren waren toch echt eerder met hun bevindingen met GOD. Jesus maakte daar even zijn eigen verhaal van en hoppa...a new story was a fact...

Waarschuw beheerder
mooi joh dat je er zo overdenkt moet je helemaal zelf weten hoor
Waarschuw beheerder
Jah, jij weet wel beter he :P
Waarschuw beheerder
goed, ieder mag zijn mening hebben

ik vind ook dat een bepaalde opvoeding van grote invloed is, maar in Nederland kan haast wel gezegd worden dat het niet zo is, daar veel jongeren die christelijk opgevoed zijn, niet voor God kiezen.

en dan nog: ik heb wel bewust gekozen om Jezus na te volgen in mijn leven, om God als hoogste gezag te zien en heb me er ook in verdiept door o.a. x jaren bijbelstudie met andere mensen (met christenen en niet christenen)

Waarschuw beheerder
Weinig boeken die zo gewelddadig zijn als de bijbel. En dat voor een boek dat moet gelden als wegwijzer in het leven.
"Gij zult niet goodslaan". Staat ook in de bijbel. Laten we eens kijken hoe vaak dat gebod overtreden wordt in de bijbel.

Onder het goedkeurend oog van het opperwezen moordt men er maar op los. Alle inwoners van Jericho (Jozua 6 vers 21), 3000 man van het eigen volk (Exodus 32 vers 28) en liefst 42.000 Efraïmieten (Richteren 12 vers 6). In Richteren 20, vers 44 worden door de kinderen van Israël maar liefst 18.000 man afgeslacht. Vers 45, eerst 5000 man en daarna 20.000 man gedood. 1 Samuel 4 vers 2, 4000 doden. 1 Samuel 18 vers 27, hier worden slechts 200 Filistijnen vermoord. David vermoordt later 40.000 ruiters. En in vers 8 gaan er nog eens 800 man aan. Jasóbam heeft 300 man opgespiest. In 1 Kronieken vermoordt koning David 22.000 man. Ze worden van de hoogste rots afgegooid, dat zij allen basten. In 2 Kronieken 28 vers 6 doodt Pekah op één dag 120.000 man. Dat komt neer op 89 per minuut!

Het grootste aantal wat in één keer afgeslacht wordt - maar het is best mogelijk dat er hier en daar nog enkele tienduizenden opgespiesten worden dan wel van de steenrots afgeworpenen over het hoofd worden gezien - is te vinden in 2 Koningen 19 vers 35. Daar worden in één nacht 185.000 man gedood. God doodt 24.000 Israëlieten omdat ze afgoden dienen. In Richteren 3 vers 29 worden 10.000 kinderen (!) afgeslacht. In Esther worden nog eens 75.000 doden vermeld.

Dan hebben we het nog niet eens over alle slachtpartijen waar geen aantallen bij vermeld worden. Deze worden door God zelf, of zijn dienstknechten opgespiest, van de rots afgedonderd, met builenpest geslagen, verbrijzeld. met het zwaard vermoord. doorboord met speren of tentpinnen enz.
Alle gevallen waarin slechts een aantal doden op gruwelijke wijze het leven laten zijn ook niet interessant om te vermelden als er op andere plaatsen per 10.000 gemoord wordt.

Tsja, en dit is nu het boek waar mensen hun gehele leven aan wijden. Sommige van deze mensen durven ook nog te beweren dat als we allemaal volgens de bijbel zouden leven. de wereld een veel betere plaats zou worden. Ik vraag me af of deze mensen de bijbel ook daadwerkelijk gelezen hebben.

Waarschuw beheerder
man je weet niet waar je over praat ga eerst zelf maar eens de bijbel studeren en praat dan maar weer verder ik respecteer iedereens mening maar jij weet echt niet waar je over praat ik vraag me af wie je dat heeft bij gebracht

Waarschuw beheerder
ehh nee geloof van niet
eerst zien en dan geloven
Waarschuw beheerder
beste gill bates,

ik ben het wel met Bonnietje eens, lees je ook waarom wat gebeurd?

Waarschuw beheerder
Ik vraag me af of deze mensen de bijbel ook daadwerkelijk gelezen hebben.

Jij schijnbaar wel.
Ik ben christelijk opgevoed en weet dat niet eens!

Misschien omdat ik al jaren niet meer in de kerk ben
geweest :-S
Waarschuw beheerder
in de kerk hoor je zekers goede dingen,

maar bijbelstudie is ook niet verkeerd

en een persoonlijke relatie met God kan ook helpen

en een hart dat openstaat om Zijn woord toe te laten.

en dan nog, je kunt iets lezen, maar het kan je niets zeggen.

tot het moment dat het je ineens wel wat zegt, dat je begrijpt wat er staat, dat het Woord in je leeft! :)

nou ja, sommige mensen zullen dat nooit meemaken, sommigen aan het einde van hun leven, sommige mensen al vroeg in hun leven.

God heeft met een ieder een plan. maar de keus om Hem aan te nemen ligt bij jouzelf, dat is jouw vrije wil, je eigen keus. Hij dwingt je niet. Maar Hij is wel superblij als je Hem aanneemt. dan is het feest in de hemel! :)
Waarschuw beheerder
Mag jij wel naar feesten dan?
Is dat niet duivels?
Waarschuw beheerder
nog een keer..........

Geniet dus, beste vriend, van je jonge jaren, haal je hart op aan de dagen van je jeugd. Volg de wegen die je hart wil gaan, gun je ogen wat ze wensen. En onthoud bij alles wat je doet dat God je aan zijn oordeel onderwerpt.

prediker 11 vs 9

Vier dan uitbundig feest....

Deut. 16:14

dit in acht nemende.....

:bounce:
Waarschuw beheerder
Ik citeer gewoon uit de bijbel..
En dan weet ik niet waar ik over praat?

Je moet niet zo dom praten bonnietje

lees je ook waarom wat gebeurd?

Dus dan is het opeens niet erg?

Waarom wordt er steeds in allerlei bochten gedraaid waardoor de inhoud van de bijbel toch nog ietwat aannemelijk zou kunnen zijn?

Veel plezier met jullie oogkleppen!

Waarschuw beheerder
blaat (n)
Waarschuw beheerder
..Even voor de duidelijkheid: Ik vind de bijbel niks! ;)

Waarschuw beheerder
hehe (y)
Waarschuw beheerder
Vandaag is een goede vriend van mij van 24 aan kanker overleden...Tis niet eerlijk :cry:

In god geloven doe ik allangs niet meer,anders was er ook niet zo veel shit en pijn in het leven...