Partyflock

Forumonderwerp · 750071
10 volgers · 375126x bekeken

Waarschuw beheerder
+14-15
donateur
Geloof jij in god?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+2
[img width=664 height=374 cacheid=001622d600323efa66f50d271a02e4f9e7]http://vkphotoprovider4.vk-cdn.nl/photoprovider/artikel/6/10/3/c347d9bac5b741fc31506b1f1f616b20/2647998/664x374xDIMENSION_664x374/v/20141208213204/2647998.jpeg[/img]

Waarschuw beheerder
+1
Er is waarschijnlijk (GEE)´N GOD, durf zelf te denken, geniet van het leven en vergeet je verantwoordelijkheid niet !

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op donderdag 11 december 2014 om 23:58:
Religie is de ziekte van de wereld. Kunst zou ´n betere bron voor levensrichting kunnen zijn.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op vrijdag 12 december 2014 om 01:32:
Religie is de ziekte van de wereld. Kunst zou ´n betere bron voor levensrichting kunnen zijn.

Jij bent verder ook helemaal niet tegenstrijdig of zo he?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 december 2014 om 11:20:
Jij bent verder ook helemaal niet tegenstrijdig of zo he?

Hoe bedoel je ?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op vrijdag 12 december 2014 om 13:04:
Hoe bedoel je ?

Waarschuw beheerder
donateur
Hey jongens...ben ik weer eens even... toevallig kwam ik op iets religieus van SBS 6 http://www.sbs6.nl/programmas/joyce-meyer-enjoying-everyday-life/videos/Qfq03hLSrxmX/joyce-meyer-enjoying-everyday-life-aflevering-207

Ik had het hier met iemand over of je jezelf kon vergeven en volgens die ander kon alleen 'god' dat

Uit deze preek haal ik echter dat ik gelijk heb O:)

Kwestie van perspektief en hoe jij jezelf ziet

Verder heb ik nog steeds niet met religie maar kwam t tegen en tja toch even kijken hoe zo een motivational speaker zijn verhaal houdt :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Als je toevallig hebt gegeken naar boven genoemd filmpje dan zie je dat ze soms een punt probeert over te brengen door een verhaal te vertellen. Dat noemen ze 'story telling' in marketing (google)

[img width=512 height=512 cacheid=0016239900323fe2b7a814e61a02e50f26]http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/3b/cc/94/3bcc940b2c73c916131f44feb496c8f2.jpg[/img]

Het probleem met al die godsdiensten op aarde is dat ze allemaal hetzelfde vertellen...alleen op zo een manier dat het allemaal open is voor eigen interpretatie... daar gaat het mis. Maar als je mensen gewoon verteld hoe het wel en niet moet...dat werkt gewoon niet want...wie ben jij dan??? denken ze :P Dus men gebruikt verhalen.

Kijk naar dit plaatje....wat staat daar? hoe vertaal jij dit in je eigen woorden?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Patrick Allen B) op donderdag 18 december 2014 om 21:47:
Kijk naar dit plaatje....wat staat daar? hoe vertaal jij dit in je eigen woorden?

Daar staat " Ik ben ´n god in het diepst van mn gedachten ", god woont in de mens, om hem te vinden zul je ´n louterende overlevingstocht moeten meemaken en dan nog, hem omarmen en ´er naar´ leven staat ieder vrij.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van inactief op donderdag 18 december 2014 om 23:37:
Daar staat " Ik ben ´n god in het diepst van mn gedachten ", god woont in de mens, om hem te vinden zul je ´n louterende overlevingstocht moeten meemaken en dan nog, hem (= ik zelf) omarmen en ´er naar´ leven staat ieder vrij.

Dus je hebt je leven voor een groot deel zelf in de hand...op een klein aantal factoren na. Maar de meeste leggen de regie bij een god die ergens is. Omdat men de tekst niet goed begrijpt.

Maar hey..dit is mijn interpretatie..dus kom maar met je discussies want juist daardoor gaat het mis :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Patrick Allen B) op vrijdag 19 december 2014 om 00:06:
Maar hey..dit is mijn interpretatie..dus kom maar met je discussies want juist daardoor gaat het mis :D

Wat is er nog te discussieren als je je standpunt al hebt ingenomen ?
Waarschuw beheerder
Een van jullie al aangesloten bij 'MGTOW'?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van inactief op zaterdag 20 december 2014 om 00:38:
Wat is er nog te discussieren als je je standpunt al hebt ingenomen ?

Niets..:P
Waarschuw beheerder
Hey Terra, ik zag jouw FOK!account een tijdje geleden. Maar je vindt t niet zoveel?

Waarschuw beheerder
Wel hoor, ik doe in een paar topics mee, niet gezien?

Artiest XENO
Waarschuw beheerder
http://www.trendnova.nl/eeuwenoude-bijbel-gevonden-jezus-nooit-gekruisigd/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 22 december 2014 om 21:44:
http://www.trendnova.nl/eeuwenoude-bijbel-gevonden-jezus-nooit-gekruisigd/

Komt van een moslim
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 22 december 2014 om 12:05:
Wel hoor, ik doe in een paar topics mee, niet gezien?

Ik zag dat je in een paar topics een paar reacties had getypt inderdaad. Maar dat is wat intensiever geworden?

Waarschuw beheerder
Neuh nog niet echt I guess. Komt wel ;) ik ben momenteel toch veels te druk met studie om hele lappen tekst te tikken zoals vroegah. Komt wel weer hoor!

Waarschuw beheerder
Op fok leeft het iig wel. :)

Waarschuw beheerder
Zalig Kerstfeest allen (Y)

Waarschuw beheerder
Yo (Y) Jij/jullie ook!

Ik ben gisteravond naar de Kerk geweest zelfs..... een maatje wou dat.
Was wel grappig.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 december 2014 om 14:15:
Ik ben gisteravond naar de Kerk geweest zelfs..... een maatje wou dat.
Was wel grappig.

Het heeft iets speciaals. Desondanks al jaren niet meer geweest. Ben je ook ter communie gegaan ?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 22 december 2014 om 21:45:
Komt van een moslim

oja dan is het niet waar he :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 december 2014 om 22:49:
oja dan is het niet waar he :D

Precies :lol:

Uitspraak van inactief op donderdag 25 december 2014 om 14:28:
. Ben je ook ter communie gegaan ?

:no:

Mooi dit (L)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 december 2014 om 22:51:
:no:

Dat snap ik niet, waarom niet ? Of is dat in protestantse kringen niet gebruikelijk ?

Waarschuw beheerder
+1-1
Ook hier: alle goeds voor het Nieuwe Jaar 2015 (Y)
Waarschuw beheerder
Jij ook Bodo, jij ook.

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Sisyphus op zaterdag 3 januari 2015 om 21:48:
Jij ook Bodo, jij ook.

:LOL:

Zullen we afspreken met z'n allen hier 100 dagen niet meer te reageren? Dan verloopt het topic en issie officieel dood. (Y)

Waarschuw beheerder
+2
"We hadden alles, want er was niks", uitspraak van ´n kind uit ´n gezin met 19 kinderen. Het katholicisme verplichtte nog tot in de jaren ´60 echtparen teparen met de bedoeling " Gaat heen en vermenigvuldigt U". Vreemd eigenlijk dat die katholieken zich daartoe ook nog verplicht voelden ipv in opstand te komen en die geestelijken op de brandstapel te smijten. En dan krijg je amper 40 jaar na het begin van de secularisatie de problemen van het buitenland binnen je moeizaam opgebouwde samenleving, de hoorn des overvloeds raakt snel leeg hier......
Waarschuw beheerder
+1-1
het verbaasd me hoe kortzichtig sommige mensen soms nog kunnen zijn. zo kortzichtig dat ze alles wat we tegenwoordig weten over de evolutie en het ontstaan van de aarde (wat 100x bewezen, en logisch is) kunnen negeren en nog steeds in god geloven... hoe simpel ben je als je écht gelooft dat er ergens hoog in de lucht een man met een baard op een wolk zit die je wensen vervult. en dan diens vader of hoe zat het ook alweer de wereld in 7 dagen heeft gemaakt.

om dan maar niet te beginnen over mensen die hun leven laten leiden (of zichzelf de dood in jagen met zoveel mogelijk narigheid) door dit denkbeeldig vriendje voor volwassenen. gewoon eng.

dan mis je iets in de bovenkamer. punt.
Waarschuw beheerder
+2-1
Nou jongens, het is zover.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op vrijdag 9 januari 2015 om 15:03:
Nou jongens, het is zover.

Inderdaad.

Gezellig hè, religie...... (L)
Waarschuw beheerder
+2
Terreurorganisatie IS heeft de aanslag op de redactie van Charlie Hebdo afgelopen woensdag opgeëist. Dit melden diverse media.

Tevens heeft de organisatie aangekondigd dat deze aanslag slechts het begin is van een veel grotere terreurcampgne met aanslagen in Europa en de VS. 'We zijn de operatie begonnen in Frankrijk, waarvoor wij de verantwoordelijken zijn', zei IS-prediker Abu Saad al-Ansari volgens getuigen tijdens het vrijdaggebed in het Noord-Iraakse Mosoel. Ook zei hij: 'Morgen zijn Groot-Brittannië, de Verenigde Staten en andere landen aan de beurt'. IS lijkt het gemunt te hebben op landen die deelnemen aan de internationale coalitie tegen de terreurorganisatie.

Op dit moment is echter nog niet bevestigd dat IS hier daadwerkelijk achter zit. Eerder werd door ooggetuigen gemeld dat de verdachten zeiden dat ze van Al-Qaida in Jemen waren en dat die terreurorganisatie dus achter deze terreurdaad zit. Er is derhalve nog veel onduidelijk, maar de dreigende taal van IS is op zichzelf al ernstig genoeg.
Waarschuw beheerder
Concreetheid van z'n dreigement is wel interessant. Wat gebeurt er met zijn geloofwaardigheid als er niets ontploft morgen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op vrijdag 9 januari 2015 om 17:43:
Concreetheid van z'n dreigement is wel interessant. Wat gebeurt er met zijn geloofwaardigheid als er niets ontploft morgen?

Ik denk dat hier sprake is van 'bij wijzen spreken'
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 januari 2015 om 17:52:
Ik denk dat hier sprake is van 'bij wijzen spreken'

Inderdaad, je hebt gelijk denk ik.

Waarschuw beheerder
+3
Uitspraak van WLOJS op vrijdag 9 januari 2015 om 17:10:
Terreurorganisatie

wanneer snapt de mensheid nou eens dat je WEL alle moslims over 1 kam moet scheren.
de stomheid van de Europeanen, nee nee het zijn maar enkele rotte appels die het doen :frusty:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 januari 2015 om 20:02:
wanneer snapt de mensheid nou eens dat je WEL alle moslims over 1 kam moet scheren.

Dat zal de komende tijd moeten uitwijzen, als massale anti-bewegingen uit de hoek van onze Mohammedaanse medelanders uitblijft...naja, dan stemmen ze dus in en dat kan niet he.
Waarschuw beheerder
Dus ik ben- Ik & Mijn Gedachten

Als filosoof is denken de basis van je bestaan. Tenminste, dat dacht Stine Jensen altijd. Maar de laatste tijd dringt zich bij haar de vraag op: wat blijft er van mij over zonder mijn gedachten? Bén ik mijn denken? In haar zoektocht naar een antwoord stuit Stine op ‘Non-dualisme’. Aan de hand daarvan verkent ze de randen van de klassieke filosofie en maakt een reis langs satsangs, yoga-goeroes, spirituele coaches en een boeddhistisch filosoof. Om ten slotte de controle over haar denken volledig los te gooien met behulp van ayahuasca.

http://www.npo.nl/dus-ik-ben/11-01-2015/VPWON_1232017

Waarschuw beheerder
Ja heey, lekker is dat... 'de opgevraagde aflevering is niet beschikbaar'

Bij het woord 'ayahuasca' zei ik wel even 'oei' in mezelf.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van WLOJS op zondag 11 januari 2015 om 20:28:
Stine Jensen

Best ´n lekker mokkel voor´n filosofe. Vanavond op NPO 1 (Y)

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 januari 2015 om 20:02:
de stomheid van de Europeanen, nee nee het zijn maar enkele rotte appels die het doen :frusty:

Gewoon stoppen met ze als mensen te blijven zien & behandelen!

Waarschuw beheerder
iemand die Islam aanhangt en dat boek, de koran als leidraad neemt is niet waardig in onze westerse wereld te vertoeven... miss ben ik nu object voor de geheime diensten.....ach ja, je zou maar vanuit Turkey asiel aanvragen in Bulgarije...gvd wat ´n wereld.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 januari 2015 om 18:58:
Gewoon stoppen met ze als mensen te blijven zien & behandelen!

ik heb ze nog nooit als mens gezien hoor.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 januari 2015 om 15:46:
ik heb ze nog nooit als mens gezien hoor.

Daarom zei ik het uiteraard ook :lol:

Waarschuw beheerder
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/terreurdreiging-nederland#node_1274861

Islam is echt volledig naar de kanker aan het gaan man.