islamisering van PF 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 april 2014 om 21:14:
Ben momenteel bezig met onderzoek, waarbij mijn voornaamste bron www.quran.com is, maar de Skeptic's Annotated Qur'an is ook een goeie bron. Ik blijf de resultaten van die site wel checken met quran.com, maar waarom zou ik van tevoren anti-islam sites moeten mijden?
Omdat je dan gewoon 'iets' kunt overnemen, wat dan ook, zolang het iets negatiefs is.
Terwijl dat ding misschien niet eens op je radar stond toen je zei dat de Qur'an een verschrikkelijk boek was (of wat de bewering ook was).
Dus je mening stond dan al vast zonder dingen die je op dat soort sites kunt vinden.
Niet dat ik me in wil dekken, maakt mij verder weinig uit, maar het gaat er dus om waar jij jouw mening op baseert.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 april 2014 om 21:14:
Ben momenteel bezig met onderzoek
Nu voel ik me eigenlijk net alsof ik je huiswerk gegeven heb

Tis een vrij land he, je hoeft dit niet perse te doen.. nogmaals, niet omdat ik me terugtrek ofzo, maar wil je ook niet opzadelen met dingen waar je eigenlijk geen zin in hebt.
Mijn punt is is dat het zeer opmerkelijk is dat het boek van de waarheid willekerig geinterpreteerd kan worden.
Je kunt alles willekeurig interpreteren.
En ik heb nergens gezegd dat de Qur'an naar willekeur te interpreteren valt, integendeel, je zult je moeten houden aan bepaalde regels.
Lisaan betekent trouwens tong; Lisaan Al Arab = de tong der Arabieren - titel voor een beroemd Arabisch woordenboek (zeer extensief).
Dus?
Dus is er geen sprake van een koning ergens op een troon die bulkt van het geld, al de rijkdommen inpikt, etc.
dus?
Dus krijg je dat religieuze boeken ook wetten bevatten, zodat een samenleving kan functioneren.
Als je dat als manipulatie wil zien vd massa, dan bedenk dat een samenleving zonder wetten en controlerende macht al snel tot wanorde zal vervallen en daar zit niemand op te wachten.
Je kan het er in elk geval wel mee eens zijn dat het vaak als middel gebruikt is en het zich daar ook wel erg voor leent, toch?
Uiteraard. Dat is het gevaar van elk systeem, dat mensen het misbruiken en uitbuiten.. dat is de menselijke factor.
Een wiskunde boek kan perfect en foutloos zijn, maar dat garandeert nog steeds niet dat elke leerling slaagt met een 10.
voor die religieuze claim zou je eerst moeten aantonen dat de mens als enige buiten de evolutie valt
Wonderen kunnen voorkomen in mijn kijk op de wereld.
Dat is dan een breuk in de normale gang van zaken; een (tijdelijke) opheffing of aanpassing van de natuurlijke wetten.
Dit heeft te maken met oorzaak-gevolg (of de onaantoonbaarheid daarvan en de mogelijkheid die daardoor toegelaten wordt dat het systeem dat in werking is kan veranderen.
Dit heeft verder geen empirische bewijzen, maar kan aangetoond worden dmv bepaalde argumenten.
Een zee kan dan splijten, een dode kan dan levend worden en een wezen kan in het theater van goddelijke creativiteit geïntroduceerd worden, losstaand van de keten (dus losgekoppeld van een normale gang van zaken).
Dat is waarom ik kan geloven dat er in het hiernamaals, in het paradijs bananen groeien, terwijl dat paradijs (wat volgens mij zal zijn als een -hele grote- planeet oid) gescheiden is van de aarde in tijd en ruimte.
God kan simpelweg bananen scheppen in het paradijs zonder dat die gelinkt zijn aan de bananen die wij nu hier kennen, dus zonder een directe evolutionaire link te hebben (en alsnog structureel hetzelfde te zijn).
Als jij een wederclaim maakt dan ben ook jij verantwoordelijk voor het leveren van bewijs.
Yes, nadat jij jouw bewijs levert, niet ervoor.
Als jij naar de rechter stapt en beweert dat ik je fiets gejat heb gaat de rechter mij ook niet vragen om te bewijzen dat ik jouw fiets niet heb gejat.
Jij moet dan bewijzen geven voor je claim en als je dat niet doet ligt de bewijslast niet bij mij.
Ja, nee precies, als iemand een pistool op mijn kop zet en zegt; Je mag kiezen, of je geeft je telefoon en laat ik je leven of je geeft hem niet en dan schiet ik je dood.''
Hij heeft de mogelijkheid om te kiezen
Vrijheid is maar betrekkelijk.
Goeie analogie.
De keuze bestaat evengoed, je bent immers geen robot.
Bovendien is je leven meer waard dan je telefoon en dus is het een no-brainer; je geeft je telefoon af.
Ook al is er een keuze, je zou kiezen voor de beste uitkomst, normaal gesproken.
Dus als er een keuze is tussen een goed einde en een slecht einde, waarom zou je dan kiezen voor het slechte einde?
Je kan zeggen dat je niet gelooft dat er een slecht einde zal zijn en dus het pad dat zou leiden naar een goed einde bewust niet nemen, die vrijheid heb je.
''Chinees'', ''ik heb betere dingen te doen'', ''jullie zijn gemeen'',... dus ik ga weg. 't Kan allemaal 
Nou nee gezien de tijd (rond 19:00 uur) zou het voor de hand liggend zijn dat ik écht mn eten moest halen (was trouwens al laat, stond er al bijna 5 minuten - ik blame jou)
Ja, maar het was al de tweede keer waaruit blijkt dat je liever zelf lult dan luistert. Typerend voor iemand die zo uit de hoogte kan doen wel.
Typerend voor heel veel mensen, denk je niet?
Mijn probleem was meer dat we van de koers dwaalden, je sleurde per slot de sloep te ver het open sop op en dan verlies je het land uit zicht, wat ik probeerde te vermijden.
En jij kunt net zo goed uit de hoogte doen, kom op nou Sis.
Ik zeg niet dat je geen ongelijk hebt over het feit dat je beter niet kan lullen over iets wat je niet zelf gelezen of gezien hebt (een Socrates bijvoorbeeld
). Je mist het punt (weer).
Dan waarom probeer je zo'n afstand tussen ons en dat onderwerp te creëren?
En op die Socrates shizzle ga ik niet happen, sorry.
Ik mis de punten niet, vroeger deed ik altijd van die tekeningen maken waar je de puntjes moest verbinden.. jij tekende daar waarschijnlijk alleen maar hakenkruisen.
Dat is heel rationeel en heb ik nimmer bestreden.... Ik geef alleen aan waar het probleem zal zitten wanneer jullie dit gaan doen.
Er zullen grijze vlakken zijn ja, en interpretaties die dan gedaan worden moeten zo goed mogelijk geleid zijn.
Maar dat is dan ook het punt om concrete voorbeelden te bekijken.
Claims over de Koran. Dat kon je prima uit die zin herleiden.

nee en daarom typte ik dat, ik wist wat je bedoelde, maar dat stond niet zo in die zin, dus wist ik dat ik ermee weg kon komen.
apparaat is stuk
Schoonmaken wil weleens helpen..
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 april 2014 om 21:19:
Gelukkig heeft Allah me hierheen geleid, een verse bron van kennis
En moge Allah ons allemaal in kennis doen toenemen.