Een gestoorde geest zijt U. En niet op een leuke manier. Jouw hele inborst is naar. Daarom ben jij in dit topic wat mij betreft een ongewenst element.
In jouw verhaal heb je iets of iemand nodig die buiten God bestaat en Hem verantwoordelijk gaat houden voor wat Hij doet.
Dit is niet de god waar ik in geloof, omdat zo'n god afhankelijk is van een externe factor of entiteit, wat de god in kwestie meteen ongoddelijk maakt.
Deze god is gebonden aan een ander, is verantwoordelijk voor wat Hij doet, dus goed en slecht wordt van bovenaf op die god geplaatst als zijnde een tweede, sterkere godheid.
Jij meent dat Gods afhankelijkheid hiervan hem ongoddelijk maakt
Een wet is echter geen entiteit.
Hiermee komen we weer op het Euthyphro-dilemma
waarom heb je dan geen moeite met de wereld die God geschapen heeft
"De hond kan het niet helpen dat hij dol is, maar hij wordt er niet minder onmiddellijk om afgemaakt." (B. Spinoza)
Kwam deze tegen bij de reacties. Onthoud je die Bob, voor wanneer ik je een keertje ga aanpakken hier.
Hoe bedoel je?
99,9% van Gods kinderen eindigt in eeuwige marteling
Hoe voel je je hierbij?
Je klinkt als Pim's erfgenaam. Wou ook alles verwijderen wat hem persoonlijk niet aanstond. But I'm here 2 stay. Get used 2 it. ps. Je bent uitgeluld. Nare inborst of niet..
??? Heb me hier eerlijk gezegd nog nooit zo in verdiept, tot gister. Had het nummer wel vaker voorbij horen komen, en zag het als iets onschuldigs. Je hebt gelijk als je zegt dat je de tekst op meerdere manieren kunt interpreteren. (Maar dat kun je in principe met heel veel nummers.) Ben het wel met je eens dat het inderdaad vreemd overkomt, en ik snap dat er mensen zijn die dit niet als onschuldig toeval zien. Persoonlijk sta ik er 50/50 in momenteel. Mocht het bewust zijn, dan vind ik het zieke shit. Een deel van mij vind het ook paranoia, en wat dat betreft wil ik me er niet teveel mee bezig houden, want dan wordt het creepy.
Ik vraag me af hoeveel video's gebruik maken van subliminale shit. Heb daar eerlijk gezegd nog nooit over nagedacht bij muziek en video clips, maar wat dat betreft kunt je best een goed punt hebben. Heb het bij bepaalde series wel eens voorbij zien komen. (Mijn vriend verklaard me voor gek als ik dat zeg, maar ik ben er wel grotendeels van overtuigd dat het zo is.)
Jij gaat mij helemaal niet aanpakken omdat je de daartoe benodigde mentale capaciteiten ontbreken. Bovendien ben ik zo glad als een paling in een emmer snot. Hoe harder je knijpt des te sneller ontglip ik je. De enigste hier die een kans maakt is Xaeed. Maar met hem heb ik geen beef, integendeel. Droom maar fijn en nat verder ouwe keienroller. Wanneer kom je nou eens boven en blijf je er? Dolle hond met schuimbekmond vol kattenstront. Kull wahad!
Je hebt gelijk als je zegt dat je de tekst op meerdere manieren kunt interpreteren. (Maar dat kun je in principe met heel veel nummers.)
Ik vraag me af hoeveel video's gebruik maken van subliminale shit.
Volgens mij is dat sowieso wel een beetje onderdeel van (internationale) pop; multidimensionale/interpretabele lyrics
Ik ben overigens zwaar pro-illuminatie. Het is leuk geweest met al die diversiteit en oorlog.
The Prophet said: "Once a man was very thristy. He found a well into which he went down and quenched his thirst. When he came up he found a dog holding out his tongue from thirst. He said to himself that the dog is suffering from the same thing I have suffered. He went down into the well and brought some water with his boots and gave it to the dog. Allah thanked and forgave him. The Prophet's Companions enquired: "Are there rewards for our doing good to quadropeds?" Muhammad said: "Verily there are heavenly rewards for any act of kindness to a live animal".
Het is voor mij gewoon logisch hoe dit alles werkt, het is simpel en voor de hand liggend.
God is hen genadig die zelf genade tonen.
Jij ziet het allemaal te negatief denk ik.. het hart van een man ligt op zn tong en je hebt het elke keer over straffen, pijn, kwaad, etc.. dat is niet goed.
De oude Indiaan zei tegen de jongeling; "In ieders' ziel woedt een strijd tussen 2 wolven. De ene vreet haat, pijn, angst, jaloezie, etc. en de ander consumeert liefde, sereniteit, geduld, vergiffenis, etc."
De jonge Indiaan vraagt dan welke van de twee het gevecht zal winnen.
De oude man zegt: "Degene die je voedt."
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 maart 2014 om 20:24:Hoe voel je je hierbij?
God weet het beste wat we doen en wat ons toekomt.
We keren allemaal terug naar Hem en geen van ons kan de lasten van anderen dragen.
Het is hoe het is, we volgen allemaal ons eigen pad en ik vertrouw op Allah, das alles.
Ik vind het niveau, tekstueel gezien, in dat soort muziek echt bodem vd plank hoor.
Je vindt daar niet echt woordspelingen en slimme doordenkers van enig niveau.
Het is wat dat betreft vrij 1 dimensionaal.
De dubbele betekenissen die je er wel vindt hebben betrekking op de boodschap erachter, niet zozeer op een creatieve manier om woorden zorgvuldig te kiezen/plaatsen.
Iemand kwam een keer met deze aan in het rapbattle wereldje; "Piranha's zijn bloeddorstige visjes"
Dat is spelen met taal, de stelling klopt, maar als je bloeddorstig vertaalt naar het Engels is dat vicious (uitspraak = visjes).
Slimme shit.
Bij meer mainstream muziek heb je meer dat de hele tekst over een onderwerp gaat dat niet direct af te leiden is uit de tekst zelf.
Een voorbeeld hiervan is Queen's "Bohemian Rhapsody", waar de tekst btje random lijkt, maar toch echt een verhaal vertelt wordt.
Net zoals op tv, kun je dat volgens mij ook wel bij clips verwachten. Maar het kan dan ook gewoon om heel simpele dingen als een '' kort in beeld (bv 0.40 milliseconden of zo; onwaarneembaar op een bewuste manier); om de kijker z'n stemming te besturen op een manier die de maker beoogt. Das in principe gewoon deel van marketing. Wordt ook vaak in psychologische onderzoeken gebruik van gemaakt trouwens.
Maar in die theorieën gaan mensen vaak uit van sublimal messaging op 't niveau van bepaalde gedaantes en figuren en symbolen plaatsen in onopvallende details in de clips, die je bijvoorbeeld pas ziet als je 't beeld stilzet ergens en dan goed kijkt. Dat is volgens mij niet echt sublimal messaging...
Ehm.. ik weet niet, ik zou niet echt aanraden om je te verdiepen hierin, omdat sommige mensen er depressief van wordenen veel mensen zullen simpelweg zeggen 'dat geloof ik niet'.
Mja.. kijk maar of je je hier wel in wilt verdiepen, misschien neem je er iig iets nuttigs van mee, I don't know.
Oniri/\, mag ik vragen wat jouw roots zijn? Ik zie iets met Indiaas voedsel in je profiel... uit die regio afkomstig toevallig?
Slijmen heeft geen zin kerel, hij moet je ook niet.
Jij bent toch dit:???
Of is dit een foto van een Amerikaanse seriemoordenaar die je er voor de grap op had gezet een tijdje geleden?
Offcourse mag je dat Dozart, Mijn etnische achtergrond is idd Indiaas, mijn beide ouders komen daarvandaan.
Mijn vader en ik hebben samen een klein cateringbedrijf in Amsterdam waarin hij kok is.
En verder studeer ik en maak afentoe muziek (mijn grootste passie).
Salaam Aleichem !
iK SLIJM nooit, never! Zelfs niet bij Allah als hij daarvan gediend zou zijn. Wat ik sterk betwijfel. Xaeed weet dit ongetwijfeld....Allah moge mij kraken als mijn lippen liegen, InsjaAllah ! Xaeed is hier veruit de slimste. Wellicht zelfs slimmer dan ik...Kullwahad!!!!....En ik kan hem goed hebben zoals dat dan heet zonder een zweem van voorkeursbehandeling of, pak weg, latente homofilie. Omdat hij 'simpelweg' een betere moslim is dan b.v.. jij en, natuurlijk, ik! Dat zei de gek.. Alhamdulillah..
Ik vertrouw erop dat Xaeed objectief zal zijn in zijn oordeel over mij i.t.t. een crypto-fascist als jij of een Bodo en vul zelf maar in. De PVV/LPF aanhang zeg maar.
Allahu Akbar!
Salaam.
Salaam Aleichem !
iK SLIJM nooit, never! Zelfs niet bij Allah als hij daarvan gediend zou zijn. Wat ik sterk betwijfel. Xaeed weet dit ongetwijfeld....Allah moge mij kraken als mijn lippen liegen, InsjaAllah ! Xaeed is hier veruit de slimste. Wellicht zelfs slimmer dan ik...Kullwahad!!!!....En ik kan hem goed hebben zoals dat dan heet zonder een zweem van voorkeursbehandeling of, pak weg, latente homofilie. Omdat hij 'simpelweg' een betere moslim is dan b.v.. jij en, natuurlijk, ik! Dat zei de gek.. Alhamdulillah..
Ik vertrouw erop dat Xaeed objectief zal zijn in zijn oordeel over mij i.t.t. een crypto-fascist als jij of een Bodo en vul zelf maar in. De PVV/LPF aanhang zeg maar.
Allahu Akbar!
Salaam.
Welke (Islamitische) leerschool volgen ze in India, of weet je dat niet?
In Marokko heb je de imam Malik school, maar weet eigenlijk niet wat ze in India volgen.. Hanafi ofzo?
Goed bezahg!![]()
Ga zo door..
Awesome dude!! dus je pa is kok? didn't knew, ik ben zelf kok van beroep.
Nee hoor, was vroeger een groot van van B&A.
Dat bedoel ik nou met cryptofascist. Vicious and nasty.Corrupt and negative. Part of the problem...