Partyflock

Forumonderwerp · 750071
11 volgers · 404785x bekeken

Waarschuw beheerder
+14-15
donateur
Geloof jij in god?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 oktober 2005 om 15:51:
ik baal ook wel, maar weet donders goed dat de gewoonte (tegelijk de macht van de zonde die mij beheerst) dat veroorzaakt. En die overheerst nou net mijn 5 andere zintuigen.

onze grootste vijand is ons lichaam, ons vlees, onze zintuigen, allemaal te manipuleren door de duivel,

wij christenen hebben een eeuwige strijd die we altijd zullen winnen :D

Waarschuw beheerder
Zal ik een topic openen over filosofie? De werkelijkheid is namelijk in te delen in twee stukken: De waarneming (zintuigelijke wereld) en het verstand (de rede). Gaan we een discussie voeren over hoe we ECHT zouden moeten denken,(en handelen).
Ik geloof namelijk echt dat ik ergens geluk heb gevonden. Maar ik geloof ook dat ik de weg van het ongeluk in moet slaan om mijn doel te bereiken. Helpen helpt in veel gevallen niet. Bovendien, die wetenschappers willen toch altijd bewijzen zien.

Hoe belachelijk moeten we ons maken om te komen waar we willen zijn? Er wordt wel eens gezegd: God houdt teveel van ons om ons werkelijk te laten zijn wie we willen zijn. Dat kan twee dingen betekenen: Of we zouden onszelf belachelijk moeten maken om gelukkig te worden, of we behartigen met alle plezier de ''aard'' van het beestje en denken daardoor alleen maar gelukkig te zijn??

Waarschuw beheerder
komt wel vrij veel overeen met de visie van de katholieke kerk, (ben ik zelf ook)in stereotype: ''if shit happens, I deserve it''
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lanz op donderdag 6 oktober 2005 om 15:55:
Daarom mag ik ook iedereen uitschelden... met mijn zelfbeeld van de laatste tijd

Is je zelfbeeld niet zo best dan?

Waarschuw beheerder
hmm maar geen topic dan? Er zijn namelijk nog al wat dingen die ons geluk belemmeren
Artiest Lanz
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 oktober 2005 om 16:08:
Is je zelfbeeld niet zo best dan?

Zie andere forum, truthseeker ;)

Waarschuw beheerder
haha,k
Waarschuw beheerder
Ik geloof niet dat er in de bijbel staat dat jullie maar poppen zijn en jullie precies moeten doen wat hij zegt, kijk dat je je aan de 10 geboden houd oke ....... maar aan de rest geef je dan toch zelf een draai hoe jij denkt dat hij het wilt!

Waarschuw beheerder
Leugen. Hij verhoord dus wel mijn gebeden.laatste aanpassing 6 oktober 2005 15:44

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

En waarom wel die van jou en niet die van alle andere 14657647647 mensen?
Waarschuw beheerder
neuh die pannekoek besta nie

Waarschuw beheerder
nee

Artiest Vinnybunny
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 9 oktober 2005 om 18:50:

omdat die 14657647647 mensen twijfelen voor zover ik het begrepen heb.
Waarschuw beheerder
het antwoord op die vraag is simpelweg neej...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 9 oktober 2005 om 18:50:

gelukkig zijt de mens, die vertrouwt op de Here :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 oktober 2005 om 02:44:
omdat die 14657647647 mensen twijfelen voor zover ik het begrepen heb.

Twijfelen? Waarover?
Er valt nergen over te twijfelen. Hij bestaat gewoonweg niet. :no:
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 oktober 2005 om 11:34:
gelukkig zijt de mens, die vertrouwt op de Here laatste aanpassing 10 oktober 2005 11:34

Nee hoor... Ik ben heel gelukkg, en ik geloof niet in god

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 oktober 2005 om 14:16:

dan ben jij een uitzondering :S
Waarschuw beheerder
dan hier nog een uitzondering!!!!!!!!!!!!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 oktober 2005 om 14:16:

ik ook voor me bekering, maar nu ben ik nog gelukkiger, net of me leven helemaal compleet is geworden, alle puzzelstukjes passen nu precies in me leven, gaat echt geweldig nu :)

maar dat ben ik, en zo kunnen jullie ook zijn, als jullie maar willen :)
Waarschuw beheerder
god is verzonnen om mensen te controleren..

Vroeger werden mensen op deze manier gemanipuleerd en deden ze wat ervan ze gevraagd werd. Daarom vind ik het geloof een treurig iets aangezien het verzonnen is en mensen zomaar in dingen geloven waar nog nooit bewijs van is geweest.

Niet dat ik geen respect heb voor de mensen die wel geloven. Dit is gewoon mijn mening.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Er is geen god...

Volgens mensen die geloven is god goed...

O ja?

Hoe weet je dat?

Omdat er weet ik veel hoeveel mensen doodziek zijn en op sterven liggen?

Als die o zo goede heer echt zou bestaan was dit niet zo geweest

:D

No hard feelings

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 oktober 2005 om 16:38:
Er is geen god...

Volgens mensen die geloven is god goed...

O ja?

Hoe weet je dat?

Omdat er weet ik veel hoeveel mensen doodziek zijn en op sterven liggen?

Als die o zo goede heer echt zou bestaan was dit niet zo geweest

No hard feelings

lees dan in de Bijbel dan heb je al jou antwoord op die vragen :)
Waarschuw beheerder
de bijbel, geschreven door een stel demente idioten die d88 dat ze in contact stonden met god.. haha heb wel wat beters te doen. Heb stukken gelezen en werd er eerlijk gezegd alleen maar triester van :(

wsl kom ik nu in hel.. Mwhahahahahah
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 oktober 2005 om 16:27:
maar dat ben ik, en zo kunnen jullie ook zijn, als jullie maar willen

Ik ben al heel erg compleet, daar heb ik hem nie voor nodig... Ik voel me hartstikke lekker en ik betwijfel heel erg of hij daar iets aan kan veranderen.

t zit in je hoofd, je denkt alleen dat zoiets je gelukkig heeft gemaakt, maar ondertusse ben je gewoon tzelfde als altijd...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 oktober 2005 om 16:39:
lees dan in de Bijbel dan heb je al jou antwoord op die vragen

geen zin in... Ik heb andere dingen te doen dan n verhaaltje te lezen dat eigenlijk niet meer en minder is dan n verhaaltje voor t slape gaan...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 oktober 2005 om 14:35:
dan ben jij een uitzondering

er zijn volgens mij heel veel uitzonderingen. En by the way het zijn geen uitzonderingen, het is heel normaal dat je je gewoon gelukkig voelt en daar niet iets bij nodig hebt wat toch n verzinsel is...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 oktober 2005 om 16:27:
maar dat ben ik, en zo kunnen jullie ook zijn, als jullie maar willen

ik vraag mezelf toch af he........ hoe kom je aan die wijsheid dat iemand anders niet compleet gelukkig kan zijn zonder God?

ohja ps: God keurt vast en zeker die feesten waar je MISSCHIEN heengaat ook tenzeerste af zeker te weten...God staat altijd buiten met zijn busje!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 oktober 2005 om 16:39:
lees dan in de Bijbel dan heb je al jou antwoord op die vragen

God keurt ook sex voor te huwelijk af, en daar zal jij je natuurlijk vast wel aanhouden he? :jaja:

Waarschuw beheerder
God bestaat niet, heeft nooit bestaan, en zal nooit bestaan. De gene die erin geloven, hebben een gebrek aan geloof in zichzelf. Er is geen bewijs dat god heeft bestaan, en volgens mij is het bij gebrek aan bewijs zo, dat iets dan niet gebeurt is/ heeft plaatsgevonden. En als alle mensen nu in 1 god geloofde, ala, maar er zijn tig godsdiensten, en volgens iedereen is zijn god de ware en bestaan de andere goden niet. Krankzinnig gewoon dat mensen zich toch nog toewijden aan een god met deze wetenschap.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 oktober 2005 om 19:22:
God bestaat niet, heeft nooit bestaan, en zal nooit bestaan. De gene die erin geloven, hebben een gebrek aan geloof in zichzelf. Er is geen bewijs dat god heeft bestaan, en volgens mij is het bij gebrek aan bewijs zo, dat iets dan niet gebeurt is/ heeft plaatsgevonden. En als alle mensen nu in 1 god geloofde, ala, maar er zijn tig godsdiensten, en volgens iedereen is zijn god de ware en bestaan de andere goden niet. Krankzinnig gewoon dat mensen zich toch nog toewijden aan een god met deze wetenschap.

terwijl we wel in 2006 na christus leven..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 oktober 2005 om 19:16:
God keurt ook sex voor te huwelijk af

Nee hoor.

Uitspraak van verwijderd op maandag 10 oktober 2005 om 19:22:
De gene die erin geloven, hebben een gebrek aan geloof in zichzelf.

Nee hoor

En dan nu even een stukje tekst voor degenen die zeggen dat God niet bestaat omdat ze Hem nooit hebben gezien (niet dat dat "ongelovigen" veel zegt maar goed):

Zijn onzichtbare eigenschappen zijn vanaf de schepping van de wereld zichtbaar in zijn werken, zijn eeuwige kracht en goddelijkheid zijn voor het verstand waarneembaar. Er is niets waardoor zij te verontschuldigen zijn, 21 want hoewel ze God kennen, hebben ze hem niet de eer en dank gebracht die hem toekomen. Hun overpeinzingen zijn volkomen zinloos en hun onverstandig hart is verduisterd. 22 Terwijl ze beweren wijs te zijn, zijn ze dwaas 23 en hebben ze de majesteit van de onvergankelijke God ingewisseld voor beelden van vergankelijke mensen, vogels, lopende en kruipende dieren.

Rom 1: 20-23
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Nee ik heb geen geloof (godsdienst), geloof is een zwakheid in de mens.. heel cru gezegt..

maa als iemand er steun aan heeft dan heeft die persoon daar alle recht toe.. kan best mooi zijn..

zolang ik er niet mee wordt lastig gevallen... :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 10:06:
Nee ik heb geen geloof (godsdienst), geloof is een zwakheid in de mens.. heel cru gezegt..

maa als iemand er steun aan heeft dan heeft die persoon daar alle recht toe.. kan best mooi zijn..

zolang ik er niet mee wordt lastig gevallen...

Precies :p als mensen er wat aan hebben is dat alleen maar prettig toch? Ik geloof wel.. in mezelf ;)
(God zit in mijzelf.. da's mijn geloof :D)

Waarschuw beheerder
khad laatst nog een theorie opgeschreven:

Een hogere macht?
Ik denk dat de aarde op zichzelf een eigen bewustzijn heeft.

waarom?

veel leesplezier :P

Fundamentalistische moslims plegen terreuraanslagen.

gevolg: De aarde neemt wraak. (verstoring van de globale orde?)

Tsunami 26 december 2004 150.000 doden geen enkel dier dood.

quote:
Natuurbeschermers van het Yala National Park in Sri Lanka melden zelfs dat er geen enkel dood dier geregistreerd isin de dagen na de ramp. Alle dieren, olifanten, tijgers, krokodillen, vogels... allemaal vluchtten ze landinwaarts. Bij Patanangala beach zagen medewerkers van een natuurpark drie olifanten wegrennen, een uur voor de ramp en ook vleermuizen leken zich anders te gedragen dan normaal. Zelfs op plaatsen waar de vloedgolf 3,5 kilometerlandinwaarts kwam werden geen dode dieren aangetroffen. Vanuit Indonesie komen ook wonderlijke verhalen over dieren. Een medewerkster van een tijger beschermings project is niet verbaasd. Het project ligt op Sumatra, een van de zwaarst getroffen gebieden. Maar de dieren wisten zich zelf tijdig in veiligheid te brengen.

Bush voert oorlog in irak(om de terreur te bestrijden? denk eerder om de olie (fossiele brandstof van de aarde)

gevolg: Orkaan Katrina (waarschuwing?)

veeel minder mensen dood dan de tsunami maar wel een gigantische chaos; En het is nog niet voorbij. Mensen schieten elkaar zelfs dood alleen maar omdat ze willen overleven. Dodelijke ziektes breken uit door de grote hoeveelheden lijken die in het water (perfect medium voor bacterien) maar weer weinig dieren dood. (en ook nog eens een alligator ontsnapt die overal vrij kan rondzwemmen)

quote:
Na de orkaan Katrina is een alligator verdwenen uit de dierentuin van New Orleans. Een aantal dieren had de benen genomen maar die zijn, op de alligator na, vanzelf teruggekomen. Het is onduidelijk of de alligator door de ondergelopen straten van de stad zwemt.

De meeste dieren van de dierentuin zijn goed door de orkaan heengekomen. Alleen een paar otters overleefden het niet.

UPDATE!!
NOG EEN ORKAAN!! :P

Conclusie:

Ik denk dat als wij mensen (schepsel met de meeste gebreken) niet nadenken voor we weer iets ondoordachts doen, de aarde ons al weggevaagd heeft voordat wij de aarde naar de tering hebben geholpen.

Waarschuw beheerder
of zou dit iets met goden te maken hebben?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 12:46:
khad laatst nog een theorie opgeschreven:

Een hogere macht?
Ik denk dat de aarde op zichzelf een eigen bewustzijn heeft.

waarom?

veel leesplezier

Fundamentalistische moslims plegen terreuraanslagen.

gevolg: De aarde neemt wraak. (verstoring van de globale orde?)

Tsunami 26 december 2004 150.000 doden geen enkel dier dood.

quote:
Natuurbeschermers van het Yala National Park in Sri Lanka melden zelfs dat er geen enkel dood dier geregistreerd is in de dagen na de ramp. Alle dieren, olifanten, tijgers, krokodillen, vogels... allemaal vluchtten ze landinwaarts. Bij Patanangala beach zagen medewerkers van een natuurpark drie olifanten wegrennen, een uur voor de ramp en ook vleermuizen leken zich anders te gedragen dan normaal. Zelfs op plaatsen waar de vloedgolf 3,5 kilometer landinwaarts kwam werden geen dode dieren aangetroffen. Vanuit Indonesie komen ook wonderlijke verhalen over dieren. Een medewerkster van een tijger beschermings project is niet verbaasd. Het project ligt op Sumatra, een van de zwaarst getroffen gebieden. Maar de dieren wisten zich zelf tijdig in veiligheid te brengen.

Bush voert oorlog in irak (om de terreur te bestrijden? denk eerder om de olie (fossiele brandstof van de aarde)

gevolg: Orkaan Katrina (waarschuwing?)

veeel minder mensen dood dan de tsunami maar wel een gigantische chaos; En het is nog niet voorbij. Mensen schieten elkaar zelfs dood alleen maar omdat ze willen overleven. Dodelijke ziektes breken uit door de grote hoeveelheden lijken die in het water (perfect medium voor bacterien) maar weer weinig dieren dood. (en ook nog eens een alligator ontsnapt die overal vrij kan rondzwemmen)

quote:
Na de orkaan Katrina is een alligator verdwenen uit de dierentuin van New Orleans. Een aantal dieren had de benen genomen maar die zijn, op de alligator na, vanzelf teruggekomen. Het is onduidelijk of de alligator door de ondergelopen straten van de stad zwemt.

De meeste dieren van de dierentuin zijn goed door de orkaan heengekomen. Alleen een paar otters overleefden het niet.

UPDATE!!
NOG EEN ORKAAN!!

Conclusie:

Ik denk dat als wij mensen (schepsel met de meeste gebreken) niet nadenken voor we weer iets ondoordachts doen, de aarde ons al weggevaagd heeft voordat wij de aarde naar de tering hebben geholpen.

Mooie theorie, maar ik geloof er weinig van.

Waarschuw beheerder
hoeft ook niet :)

Waarschuw beheerder
nog zoiets. al die aardbevingen. wetenschappelijk bekeken ligt het aan die grote platen die tegenelkaar op botsen/schuren. als je het volgens mijn theorie bekijkt. kan je ook zeggen dat het door houtkap zou kunnen komen. (vb zuidamerika)
Waarschuw beheerder
Een ding is zeker de mensheid is voor de aarde een kankergezwel........maarre waarom heeft jullie God ons dan hier neer gezet?????

Weet je een God zou zorgen dat de mensen vredelievend waren enz enz en geen verschrikkelijke dingen mee hoefden te maken zoals sterfgevallen (na een lijdensweg) of armoede, en als hij dus wel bestaat dan is hij geen God maar Satan want die houd wel van zulke dingen.......

Lul dus niet zo stom want het is niet God zijn wil om een kind te laten sterven aan een griepje........dat is de domme interpetatie van die ouders van de bijbel!!!

De bijbel kan op vele manieren geinterpeteerd worden alleen word het een beetje moeilijk want de mensen die hem vertaald hebben hebben stukken weg gelaten, omdat dat niet strookte met de rest van de bijbel...... weten jullie gelovigen hier wel waar de bijbel uit onstaan is???

Ben trouwens benieuwd ofdat ik nu wel eens antwoorden ga krijgen op mijn vragen aan jullie!!!!!!!
laatste aanpassing

Werkzaam bij {SHOWLIST organization 1601, 2607}
Artiest Canta
Waarschuw beheerder
ik geloof er niet in

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dylaantje op dinsdag 11 oktober 2005 om 17:29:
De bijbel kan op vele manieren geinterpeteerd worden alleen word het een beetje moeilijk want de mensen die hem vertaald hebben hebben stukken weg gelaten, omdat dat niet strookte met de rest van de bijbel...... weten jullie gelovigen hier wel waar de bijbel uit onstaan is???

vanuit God :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dylaantje op dinsdag 11 oktober 2005 om 17:29:
Een ding is zeker de mensheid is voor de aarde een kankergezwel

De mensheid wordt gemaakt tot kankergezwel. Als we voor onszelf zouden denken en onze verantwoordelijkheid en macht niet weg zouden geven aan anderen was het nu heel anders.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 18:40:
vanuit God

Ik zou toch bijna zeggen ga eens met je pastoor/priester praten over het ontstaan uit de bijbel want je weet er vrij weinig van.......... of zoek eens dingen op, goggle is een heel goede zoekmachine.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 19:32:
De mensheid wordt gemaakt tot kankergezwel. Als we voor onszelf zouden denken en onze verantwoordelijkheid en macht niet weg zouden geven aan anderen was het nu heel anders.

Ben het geheel met je eens ............. maar helaas bestaan er meer meelopers dan leiders!!!!!!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dylaantje op dinsdag 11 oktober 2005 om 20:47:
maar helaas bestaan er meer meelopers dan leiders!!!!!!!!

Teveel leiders is natuurlijk ook niet goed...
Hadden we maar een paar GOEDE leiders

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lanz op dinsdag 11 oktober 2005 om 08:37:
En dan nu even een stukje tekst voor degenen die zeggen dat God niet bestaat omdat ze Hem nooit hebben gezien (niet dat dat "ongelovigen" veel zegt maar goed):

Zijn onzichtbare eigenschappen zijn vanaf de schepping van de wereld zichtbaar in zijn werken, zijn eeuwige kracht en goddelijkheid zijn voor het verstand waarneembaar. Er is niets waardoor zij te verontschuldigen zijn, 21 want hoewel ze God kennen, hebben ze hem niet de eer en dank gebracht die hem toekomen. Hun overpeinzingen zijn volkomen zinloos en hun onverstandig hart is verduisterd. 22 Terwijl ze beweren wijs te zijn, zijn ze dwaas 23 en hebben ze de majesteit van de onvergankelijke God ingewisseld voor beelden van vergankelijke mensen, vogels, lopende en kruipende dieren.

Blablablablablalblablablablabla...
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 18:40:
vanuit God

Tuurlijk...*ahum*ahum*
Wat jij wil... Blablablablablabla

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dylaantje op dinsdag 11 oktober 2005 om 20:47:
Uitspraak van Nemphetamine op dinsdag 11 oktober 2005 om 19:32:

Ben het geheel met je eens ............. maar helaas bestaan er meer meelopers dan leiders!!!!!!!!

Precies! Ik ook. Sommige "leiders" manipuleren "zwakkere zielen" bij het leven, erg triest vind ik dat :\
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 oktober 2005 om 09:24:

Nou, je hebt me helemaal overtuigd nu :vaag: