Partyflock

Forumonderwerp · 750071
11 volgers · 404649x bekeken

Waarschuw beheerder
+14-15
donateur
Geloof jij in god?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
jij denkt nou zeker dat ik 1 of andere gek ben die niet weet wat hij doet ;) , jammer isdat maar ik ben nog steeds een normaal iemand, alleen met een vervuld iets in mij :) en dan ben je gelijk een idioot, beetje triest netzoals wat ik vannacht al zei:

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 september 2005 om 01:38:
wijst alweer aan wat voor wederzijds respect er is in de wereld als mensen niet in hun hokjes passen

Artiest Lanz
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van **(K)Dominique(K)** op vrijdag 30 september 2005 om 10:38:
ja jij, en miljoenen anderen op deze planeet, waarvan de ergste, de moslims.

Wat een heerlijk kortzichtige opmerking, weer :lief:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
nee alleen jou D-Forze..

ze zouden een prijs moeten uitreiken voor mensen met een bord voor hun kop.
denk dat jij dan wel dikke kans maakt ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van AC1DB0Y op vrijdag 30 september 2005 om 11:12:
ze zouden een prijs moeten uitreiken voor mensen met een bord voor hun kop

vertel me dan welk bord, want denk eerder dat bij jou een plaat voor je kop hangt :), ik snap jullie wel en jullie principes hier in, maar jullie lijken mij niet te snappen, omdat je elijk weer oppervlakkig gaat denken van "hij gelooft, dus is het een idioot"

als dat het beeld is wat er bij jou door jou kop heengaat, dan maak jij de dikste kans op die prijs :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 september 2005 om 01:34:
zelfmoord is bijna altijd de hel

dr is geen hel, alleen de hel die je zelf van je leven maakt

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 september 2005 om 11:16:
vertel me dan welk bord, want denk eerder dat bij jou een plaat voor je kop hangt , ik snap jullie wel en jullie principes hier in, maar jullie lijken mij niet te snappen, omdat je elijk weer oppervlakkig gaat denken van "hij gelooft, dus is het een idioot"

Iedereen heeft zn eigen mening...
Als je gelooft dan geloof je, vind ik prima
als je niet gelooft, dan niet, vind ik ook prima...
Ikzelf geloof niet, maar ik heb alleen n hekel aan gelovige mensen die hun geloof gaan opdringen...
Niet persoonlijk bedoeld hoor D-Forze... :no:
Waarschuw beheerder
ik ken voor geen enkel geloof respect hebben, het heb nog nooit iets goeds gedaan

Waarschuw beheerder
:no: :no:
Waarschuw beheerder
Gelovige zieltjes...

Ik vond in een ander topic weer eens een stukje realiteit voor jullie, of realiteit...

Kijkt u zelf maar (Y)

http://www.xerson.nl/content/view/24/1/

Waarschuw beheerder
Discussies over het geloof zijn best. Alleen jammer dat dit heel erg op gelovigen-bashen begint te lijken.
Iedereen die wat anders gelooft dan 'niet' of 'mezelf' wordt hier afgeschilderd als een halve idioot (op zijn minst) of als gevaarlijke gek (nog wat vaker).

Niet gehinderd door enige kennis wordt hier met droge ogen beweerd dat het geloof alleen maar ellende heeft veroorzaakt. Daarnaast zie je dat mensen in 1 reply zeggen niet te geloven in een god, om in dezelfde regel hem voor 'pekkige hond' uit te maken :S. "D-Forze met zijn zieke kronkels" wordt geadviseerd om van een flat te springen omdat we dan beter af zouden zijn als maatschappij; (ik denk dat we veel beter af zouden zijn zonder mensen die dat soort gedachtes hebben trouwens).

Wat is het toch: moeite met iemand die zijn principes verdedigd? 't Zijn hele andere principes dan de mijne maar ik begin steeds meer respect te krijgen voor D-Forze die, misschien wat drammerig, gewoon lekker beleefd bij zijn standpunt blijft!

Waarschuw beheerder
Ik vind t interessant om te lezen wat iemand gelooft en waarom hij/zij gelooft, ik veroordeel helemaal niemand... :no:
Iedereen moet t zelf weten, zolang je maar gelukkig bent en je niemand pijn/kwaad doet...

Waarschuw beheerder
Ik heb jou naam ook niet genoemd. :) :bier:

Ik heb geen enkele naam genoemd, en mijn reply is ook niet aan iedereen gericht. Wie zich aangesproken moet voelen weet dat zelf wel.
Waarschuw beheerder
inderdaad en deze discussie kan eindeloos doorgaan

Waarschuw beheerder
Uitspraak van AC1DB0Y op vrijdag 30 september 2005 om 16:25:
inderdaad en deze discussie kan eindeloos doorgaan

daarom, dus wat voor nut heeft het nu uiteindelijk
ik heb mijn principes en jullie je eigen principes
daar kun je mensen wel om gaan afkraken
maar je kunt elkaar ook leren respecteren
want we leven met ze allen in een multiculturele sameneving
en daar moet je je toch in proberen te handhaven, en nu is het wel moeten omdat het niet anders is in de wereld
ik vind he techt jammer dat ze over mij zeggen dat ik maar van een flat af moet springen maar dat dendert mij niet.
ik hou stand bij mijn eigen principes, bij die dingen die ik belangrijk vind, en dat doen jullie ook, maar leer dan daarin jullie medemens respecteren

want wie goed zaait, zal goed oogsten :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Zieke mensen hier echt waar
als er iemand gelooft moet je daar ook respect voor hebben netso als mensen die niet-geloven..
daar zijn se heus niks minder om hoor :S:S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 september 2005 om 17:11:
Zieke mensen hier echt waar
als er iemand gelooft moet je daar ook respect voor hebben netso als mensen die niet-geloven..
daar zijn se heus niks minder om hoor

Kijk.. zo heel af en toe komt er in dit topic iemand langs met een inhoudelijk bijzonder zinnige opmerking (y)
Waarschuw beheerder
dus jij hebt pas respect voor mij als ik die god van jou aaneem dat hij er misschien wel is.
terwijl ik zeker weet dat dat niet zo is?
Waarschuw beheerder
donateur
tegen wie heb je het nu?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van AC1DB0Y op vrijdag 30 september 2005 om 18:02:
dus jij hebt pas respect voor mij als ik die god van jou aaneem dat hij er misschien wel is.

heb sowieso al respect voor mijn medemens omdat mijn principe daaruit voortstroomt, maar als jij nou ff wat inhoudelijker gaat nadenken i.p.v. maar steeds rond te dwalen op het oppervlakkige gebied, dan begrijp je het meer, en respecteer je het ook ;)

je hoeft heus niet "die God" van mij aan te nemen. alleen respecteer elkaar eens, daar heb je God niet eens voor nodig omdat te beseffen, dat heet meer humanitair gedrag :), zo gedraag je je echt anti-social, en dat vind ik gewoon jammer

respect moet je eerst geven dan nemen :)

want het begint bij jezelf, netzoals ik net al zei, wie goed zaait, zal goed oogsten :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Jij wíl het gewoon niet begrijpen he?

De samenvatting van D-Forze z'n stukje schrijft hij zelf al:

ik hou stand bij mijn eigen principes, bij die dingen die ik belangrijk vind, en dat doen jullie ook, maar leer dan daarin jullie medemens respecteren

Kortom: leven en laten leven. Je hoeft zijn god niet te geloven als je maar respecteert dat hij het wel doet.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lanz op vrijdag 30 september 2005 om 17:19:
Kijk.. zo heel af en toe komt er in dit topic iemand langs met een inhoudelijk bijzonder zinnige opmerking

dat dacht ik ook :p
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 september 2005 om 18:27:
dat dacht ik ook

Dan zijn wij het in ieder geval wel eens :flower:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lanz op vrijdag 30 september 2005 om 18:33:
Dan zijn wij het in ieder geval wel eens

jaa maah dat slaat togh nens op wat hun amaal segge..
kank echt kwaad om worden..
en vooral als het over danny gaat..
mjaa gelukkig is het hier tenminste nog iemand met me eens haha :p

Waarschuw beheerder
maar nu weer even ontopic: mensen die geloven zijn zo.. goed gelovig en naief. HOE kan je geloven in een god?

Waarschuw beheerder
Dan generaliseer je nogal...er zijn vast mensen die zo op jou overkomen, maar er zijn ook genoeg naive mensen die ongelovig zijn, net zoals er intelligente gelovigen zijn.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 september 2005 om 19:16:
maar nu weer even ontopic: mensen die geloven zijn zo.. goed gelovig en naief. HOE kan je geloven in een god?

Ik wens...

Waarschuw beheerder
Het gehele universum is, door de programmeur van het hologram, toegankelijk, en kan entiteiten binnen het hologram toegang geven tot deze dingen. Het verklaart waarom profeten in de bijbel in de toekomst kunnen kijken, en het verklaart waarom er schijnbare onmogelijke paranormale dingen voorkomen. Eenvoudigweg, omdat de wereld een illusie is. Als u zich dit realiseert, en u gelooft dat alles mogelijk is, dan zou ook u op het water kunnen lopen. Dan zou ook u een vijgeboom kunnen laten verdorren. Dan zou ook u de zware stenen van de piramides kunnen laten zweven.

Naief en goedgelovig zijn heeft zo zijn voordelen ongelovige zieltjes

Waarschuw beheerder
nope:)

Artiest Vinnybunny
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 oktober 2005 om 13:11:
Het gehele universum is, door de programmeur van het hologram, toegankelijk, en kan entiteiten binnen het hologram toegang geven tot deze dingen. Het verklaart waarom profeten in de bijbel in de toekomst kunnen kijken, en het verklaart waarom er schijnbare onmogelijke paranormale dingen voorkomen. Eenvoudigweg, omdat de wereld een illusie is. Als u zich dit realiseert, en u gelooft dat alles mogelijk is, dan zou ook u op het water kunnen lopen. Dan zou ook u een vijgeboom kunnen laten verdorren. Dan zou ook u de zware stenen van de piramides kunnen laten zweven.

Naief en goedgelovig zijn heeft zo zijn voordelen ongelovige zieltjes

teveel the matrix gekeken?

Waarschuw beheerder
Zelfs willekeurige gebeurtenissen zou je kunnen zien als een schepping van onze geest. Synchroniteiten of betekenisvolle incidenten worden opeens duidelijk en krijgen betekenis. Heeft u wel eens dat u iemand wil bellen, en die persoon belt u net? Heeft u wel eens dat u iemand belt, en die persoon heeft u net nodig, of andersom? En andere toevalligheden, mensen die u tegenkomt. Ik heb zelf een raar fenomeen meegemaakt. Ik begrijp nu waarom de toevalligheden die ik zie zo "toevallig zijn".

Dat komt omdat ik het zelf bedacht heb.

Waarschuw beheerder
Kent u het placebo effect? Dit is een bewezen effect dat dingen laat gebeuren waar geen rationele verklaring voor is. Dit is het effect van een medicijn dat in werkelijkheid niks doet, maar omdat u gelooft dat het werkt, omdat u er van overtuigd bent en zeker weet dat u er beter van zal worden, wordt u ook beter! Hoe kan dit? Omdat de geest en de dingen doe u gelooft uw wereld bepaalt

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 oktober 2005 om 13:33:
teveel the matrix gekeken?

nee mannetje --> http://www.xerson.nl/content/view/24/1/

Waarschuw beheerder
Maar Jezus antwoordde en zeide tot hen: Voorwaar, Ik zeg u, indien gij geloof hebt en niet twijfelt, zult gij niet alleen doen wat met de vijgeboom is gebeurd, maar zelfs indien gij tot deze berg zegt: Hef u op en werp u in de zee, het zal geschieden. En al wat gij in het gebed gelovig vragen zult, zult gij ontvangen. "

heerlijk idee om te weten dat de wetenschap steeds iets dichter bij de waarheid komt...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
1 ding dat ik niet snap: mijn gevoel zegt dat er niks is maar waarom was mijn opa dan zo gelovig? hij zei altijd (in mijn woorden) als er wat is, bid tot god. vaak gebeden maar niks beter ervan geworden. ach naja vanavond weer avondmaal dus zal wel weer proberen mijn geloof te zoeken.

Waarschuw beheerder
succes!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 oktober 2005 om 13:38:
Kent u het placebo effect? Dit is een bewezen effect dat dingen laat gebeuren waar geen rationele verklaring voor is. Dit is het effect van een medicijn dat in werkelijkheid niks doet, maar omdat u gelooft dat het werkt, omdat u er van overtuigd bent en zeker weet dat u er beter van zal worden, wordt u ook beter! Hoe kan dit? Omdat de geest en de dingen doe u gelooft uw wereld bepaalt

Dit is precies de verklaring die ik geef aan
alle kracht en steun die men uit het geloof zeg te putten...

zou het toch niet veel fijner zijn als je je geluk en welzijn gewoon aan jezelf hebt te danken?

Waarschuw beheerder
donateur
neej sorry

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op maandag 3 oktober 2005 om 09:33:
zou het toch niet veel fijner zijn als je je geluk en welzijn gewoon aan jezelf hebt te danken?

Natuurlijk is dat mooi, maar God kan je veel meer geven dan geluk en welzijn alleen. Hij helpt je om anderen het geluk te brengen, wat eveneens jou eigen welzijn in zekere zin bepaald.

Wees gewoon alert, als je Hem Wilt vinden, dan vind je Hem.
Weet je niet waar je moet zoeken? Dan komt vanzelf! Doe 1 goede stap in Zijn richting en hij doet er 10 naar jou...

Waarschuw beheerder
ik weet dat god en of goden bestaan geloven vind ik een verkeert word, dat is het zelfde als ik vraag of je geloofd dat het gras groen is , je hoeft het niet te geloven het is zo, net als 1+1 2is .
en als je wil weten waarom dan moet je wat meer lezen over het oude soemerische rijk, egypte, de hettieten, babyloniers, en de bouwers van baalbek.
nibiru, de annunaky, marduk

Waarschuw beheerder
niberu
Waarschuw beheerder
donateur
Niburu, zelfs :)

Waarschuw beheerder
donateur
Nee absoluut niet dat ik in god geloof

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 oktober 2005 om 10:43:
Wees gewoon alert, als je Hem Wilt vinden, dan vind je Hem.

precies, ik heb alleen geen reden om hem te vinden dus zal de geloofsplacebo niet op mij werken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 oktober 2005 om 17:09:
ach naja vanavond weer avondmaal dus zal wel weer proberen mijn geloof te zoeken.

als je het probeert te zoeken krijg je niks. Je moet het niet proberen om te vinden. Gewoon doen. En dan heb ik het niet eens over god ofzo. Als je iets wil moet je het doen, en niet proberen om het te doen. Dan lukt het nooit.
En geloof me, je moet geen god ergens daar buiten proberen te vinden. Vind je eigen kracht in jezelf. Ik denk dat veel mensen dat god noemen. Ik kan er naast zitten, maar ik noem het geen god.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 oktober 2005 om 15:20:
als je het probeert te zoeken krijg je niks. Je moet het niet proberen om te vinden. Gewoon doen. En dan heb ik het niet eens over god ofzo. Als je iets wil moet je het doen, en niet proberen om het te doen. Dan lukt het nooit.
En geloof me, je moet geen god ergens daar buiten proberen te vinden. Vind je eigen kracht in jezelf. Ik denk dat veel mensen dat god noemen. Ik kan er naast zitten, maar ik noem het geen god.

ik heb gewoon teveel tegenslagen gehad die mij ervan overtuigd hadden dat hij er niet was. maar waarom praat ik dan toch over hem? ik zeg dat ik niet geloof maar ik praat wel over hem. scheef? hersenspinsel? mischien denk ik teveel na..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 oktober 2005 om 15:33:
ik heb gewoon teveel tegenslagen gehad die mij ervan overtuigd hadden dat hij er niet was.

wat voor soort tegenslagen. Zijn het geen tegenslagen waar je doorheen moet om te berijken wat je wil?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 oktober 2005 om 15:33:
ik heb gewoon teveel tegenslagen gehad die mij ervan overtuigd hadden dat hij er niet was. maar waarom praat ik dan toch over hem? ik zeg dat ik niet geloof maar ik praat wel over hem. scheef? hersenspinsel? mischien denk ik teveel na..

get over it..

what does not kill us... makes us stronger..
Artiest {SHOWLIST artist 121862, 7504, 66299, 33737, 96149}
Waarschuw beheerder
Ik geloof zeker in God..
Al is het niet altijd makkelijk in sommige situaties, vooral als er wat ergs in je leven gebeurd. Dan denk je: 'God.. waarom??'
Maar toch blijf ik in Hem geloven.. Ook al lijkt Hij soms ver weg..

Maar ik zit niet elke zondag in de kerk, want ik vind niet dat dat hoeft om te geloven.. Als je het maar weet en voelt dat je gelooft..
laatste aanpassing