nee, 1 is ook wel waar, maar je moet niet vergeten wat er nog meer is gebeurd. Ben je de zondvloed soms vergeten??
In de bijbel staat deze NA de schepping, alhoewel ik mijn twijfels heb bij deze chronologie...
klopt. Misschien zou je Michelangelo eens moeten bestuderen. Op zijn muurschildering op het vaticaan maakte hij een bewuste fout door de Schepping vOOr de zondvloed te plaatsen... maakt dat je wat duidelijk?
En dan begin je over de verboden vrucht zonder het causale verband tussen die 3 aan te geven.
Kijk, het staat in de bijbel letterlijk zo:
Door te eten van de boom is de mens gelijk geworden aan 1 van Ons. ''O'' hierbij met een hoofdletter, om de hogere macht aan te tonen. dus als je vanaf begin af aan de bijbel leest vanuit het oogpunt dat je een goddelijk wezen bent, dan ben je al een heel eind op weg.
je moet ervan uitgaan, dat het scheppingsverhaal door de mens zelf bedacht is, om de straf te ontlopen die de zonde met zich mee bracht.
En als je logisch nadenkt weet jij dat nu ook.laatste aanpassing 17 september 2005 17:37
Ik word HELEMAAL gek van die preken hier! Een beetje discussieren ok, maar dit is indoctrinatie!
Clitje, wat ben jij een ongelooflijke mongool. Dat jij je zo opstelt en zegt dat God overal een antwoord op heeft: prachtig. Maar doe alsjeblieft normaal en hou op met dat obsessieve reageren op alles wat hier gezegd wordt!!! Je bent nog erger dan al die eikels die voor mijn deur staan om te vragen of 'ik even tijd voor ze heb'
Als 1) waar is en 2) waar is, dan volgt daaruit dat 'god' ook zondig is. Hiermee ben jij het niet eens
En als je logisch nadenkt weet jij dat nu ook.laatste aanpassing 17 september 2005 17:41
Ja sorry. Ik zoek gewoon graag naar fouten en vooral als ik de wereld ermee kan veranderen.
2) Daarmee geef je aan dat de mens zondig is. Zondig wil zeggen dat je je niet aan de 10 geboden houdt. Ook daar zijn we het over eens.
1) Hiermee geef je weer een bevestiging van god = mens. Daar zijn we het over eens.
Nee jij zoekt naar 'heidenen', die zijn in jouw ogen fout! En jij bent hier als een lid van de Inquisitie bezig om zieltjes te winnen op een werkelijk ondraaglijke manier! Ik luister liever naar mensen als Rouvoet, daar heb ik respect voor, maar jouw gepreek komt mij en velen hier compleet de strot uit!
DE zonde wordt toegerekend aan degene die zich niet aan de 10 geboden houdt, maar De enige manier om niet te zondigen is door God te gehoorzamen.
We zijn namelijk allemaal zondaars, omdat we zo gemaakt zijn.
eens, maar de duivel zit ook in de mens vriend. Of je dat nu wilt erkennen of niet, ik ken zijn slinkse streken.
maar ja, ik blijf hier wel weg in vervolg. Kom dan verdomme niet bij me zeuren als het wat moeilijker gaat, er oorlogen uitbreken etc etc. want als Gods oordeel je treft en je zoekt om hulp dan zeg ik : Ik ken je niet, OPROTTEN.
Heb je vijand lief zoals je je zelf liefhebt
maar dit is een partiesite en ik weet dat daar een hoop mensen die gewoon 100% scheit aan god hebben
maar ja, ik blijf hier wel weg in vervolg. Kom dan verdomme niet bij me zeuren als het wat moeilijker gaat, er oorlogen uitbreken etc etc. want als Gods oordeel je treft en je zoekt om hulp dan zeg ik : Ik ken je niet, OPROTTEN.
In dit opzicht volg jij dus niet de aanwijzingen van Jezus op
2 _Spike
Spike, volgens mij begrijp jij heel goed wat ik bedoel want jij zelf hebt al eens beweerd dat Jezus gelijk stond aan de duivel...tenminste, zo kwam hij inderdaad over.
Wil je me gek hebben? Dan moet je vooral zo doorgaan
Ouwe Jood...
Toch maar een keertje naar de kerk. Met kerst misschien?
je kunt beter twijfelen over het bestaan van God dan het uit te sluiten...
Je zult je hele leven aan God hebben gegeven en dan kom je er uiteindelijk achter dat je je gebedjes toch naar Allah had moeten richten...
72 maagden.
Uitspraak van Clitje op zaterdag 17 september 2005 om 18:22:
Zit je zonder argumenten?
Zit wat in, maar God als waar beschouwen is net zo naief als het uit te sluiten.
Nee ik zit straks niet meer zo vol van genade denk ik eerder.. Straks geloof ik niet meer in helpen, want het helpt namelijk niet.
maar dit is een partiesite en ik weet dat daar een hoop mensen die gewoon 100% scheit aan god hebben
daarom ben ik hier.laatste aanpassing 17 september 2005 18:27
Ja sorry. Ik zoek gewoon graag naar fouten en vooral als ik de wereld ermee kan veranderen.
Fuck you, toeval bestaat niet.
Zie, ik was ongelovig, zag een visioen op pinksterdag, had nog neit eens aan een verband met een hogere macht gedacht,
kwam thuis van vakantie, ging de bijbel lezen en daar werd mijn gebeurtenis verklaard. uitgerekend op pinksterdag gebeurde precies hetzelfde!!! Mocht je een visioen hebben, ok, maar kom op man, als zou iedereen een keer een visioen hebben dan nog is de kans 1 op 365 dat het op de dag gebeurd, dezelfde dag.
Fuck you, toeval bestaat niet.