Partyflock

Forumonderwerp · 750071
11 volgers · 401979x bekeken

Waarschuw beheerder
+14-15
donateur
Geloof jij in god?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nee daar geloof ik niet
Maar respecteer dat andere mensen die er wel in geloven
maar niet als ze zo scheinheilig als de tering zijn en als ze alles mensen zwart maken die in iets anders geloven of niet geloven

En je moet mij ook niet dwingen om dingen te doen uit geloofsovertuigen want dat doe ik niet

respecteer dat ik niet geloof

Ik kom oorspronkelijk ook uit een gelovige familie maarjah ik ben dus voor sommige van mijn familie het zwarte schaap

Waarschuw beheerder
het geloof speelt mensen juist tegen elkaar uit
allemaal haten ze elkaar, protestanten en katholieken maken elkaar dood, joden en moslims, christenen blabla allemaal vinden ze elkaar niet zo aardig en bevechten ze elkaar al sins ze dr zijn
de meeste oorlogen gingen om het geloof
en dat terwijl het allemaal de zelfde oorsrong heeft
al dat geloof en al die afsplitsingen ervan was gewoon om mensen voor het karretje te spannen
Waarschuw beheerder
:)(Y)
die sommigen van je familie zijn moeten niet miepen, jij hebt r tenminste een goede instelling over :)
Waarschuw beheerder
er is geen man op wolkjes boven ons...volgens mij regelt de natuur gewoon de aarde en de mensheid :)

Waarschuw beheerder
precies, en verder moeten we er ook niet op in gaan ,want dat kan gewoon niet.
Waarschuw beheerder
punt
Waarschuw beheerder
Ik ben een vrouw en ik wil best voor God spelen hoor!!!
Geef ik eerst die stakkers van de SGP een schop onder hun reet omdat vrouwen geen lid mogen worden van hun partij. Stelletje Emancipatie-saboteerders!!!!

Geloof is voor mensen die over onvoldoende vermogen beschikken de realiteit onder ogen te zien.

Geloof staat persoonlijke onwikkeling in de weg door domme dogma's, achterhaalde wijsheden en geprevel waar geen touw aan vast te knopen is. Leve de atheïsten! Kijk naar Galileo en Darwin... Zij waren ook Atheïst.
Artiest {SHOWLIST artist 46587, 23243}
Waarschuw beheerder
Echt...in den beginne van dit topic heb ik lopen flamen als een idioot (en sta daar nog steeds achter!). Er zijn zoveel redenen/bewijzen dat god niet bestaat.

Er was zelfs een grapjas in het verleden die beweerde dat god overal was en dat hij de grassprietjes liet bewegen door middel van de wind!!!!.

Anyway, het geloof is natuurlijk alleen maar verzonnen door mensen die zichzelf profeet noemden en het erg zwaar hadden en al die naiëvelingen uit het jaar 0 geloofde alle woorden van deze profeten (vandaar het woord profiteur?).

Tegenwoordig zijn we natuurlijk een stuk slimmer en weten ondertussen dat de aarde niet plat is (wat volgens de kerk wel zo was).

Op een dag stormt er een gigantische komeet op de aarde af, en ook al heb je geleefd als een heilige; je zal branden als in de hel!! (6)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Indonazn op vrijdag 16 september 2005 om 15:53:
profeten (vandaar het woord profiteur?).

geweldig :D

Waarschuw beheerder
Op een dag stormt er een gigantische komeet op de aarde af, en ook al heb je geleefd als een heilige; je zal branden als in de hel!!

:jaja:

Waarschuw beheerder
Jaja, oorlogen om het geloof!
Eigelijk was het geloof un smoesje om oorlog te kunne voeren denk ik. Absoluut een goeie smoes, werkt nog steeds in het middenoosten! En deed het hier nog niet zo lang gelede ook nog best; de joden hebben jezus vermoord dus ze moeten dood. En dan natuurlijk de heidene, ketters, heksen, mongolen, homo's en alles wat er maar ff anders uitziet en er is geen honger, woningnood en werkeloosheid meer. En dat dan allemaal voor iets wat je niet kunt zien??
Geweldig hoe je domme mensen kunt manipuleren. En wat zijn er VEEL domme mensen zeg.
Waarschuw beheerder
eerst zien dan geloven ;)

maar zo lang ik niks zie geloof ik niet!!

wat men beweert en verhaalen verteld over god ...men heeft god nooit mee gemaakt .... het zijn verhaalen!!! en dat zijn mensen gaan geloven en dat is aal veder gegaan...

kijk hoe meer je in iets wil geloven zo wil je de dingen ook zien maar dan ga je dingen zien die er niet zijn!!!
en toch zie je ze om dat je het graag zo wil...en als
je bid of naar de kerk gaat...dat heeft geen zin ...
als je met iets zit of je hebt probleemen..dat lost god niet voor je op dat moet je altijd nog zelf doen...
heb je verdriet of pijn god haalt de pijn niet voor je weg...het kan niet bestaan ...je gaat in iets geloven om dat je dat graag wil of denk dat het zo is...
Waarschuw beheerder
Godverredomme, woar doek het veur, lekker zoepen bij Normaal net of niet Tuinman. Zulk plezuer kan die vieze kut god je niet geven samen met z'n kontmaat jezus. Amen!!
Artiest Lanz
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 16 september 2005 om 08:59:
Het was nog niet zo lang geleden in het nieuws gozer...

Christendom wil met z'n tijd mee, waren de letterlijke woorden ! Dus kant noch wal foei NOS

"met z'n tijd meegaan" is heel iets anders dan "vernieuwend zijn".

"Vernieuwend zijn" is aktief, "met z'n tijd meegaan" is passiever.

Dus ja, het raakt kant noch wel :flower:

Uitspraak van Salut! op vrijdag 16 september 2005 om 14:12:
Geloof is voor mensen die over onvoldoende vermogen beschikken de realiteit onder ogen te zien.

Vanwaar deze bijzonder denegrerende opmerking? Dus alle mensen die geloven zijn volgens jou "dom" ?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lanz op zaterdag 17 september 2005 om 10:31:
Dus alle mensen die geloven zijn volgens jou "dom" ?

juist, hoe onrespectvol het ook klinkt, het is wel zo
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Geloof is voor mensen die over onvoldoende vermogen beschikken de realiteit onder ogen te zien

Geloof is vertrouwen zonder uitsluitend bewijs te verwachten.

Liefde is in dat opzicht hetzelfde als religie, als iemand zegt dat ie van je houd en je vraagt om bewijs word het ook moeilijk.

En of je nou gelooft in jezelf, in een ander of in een God, maakt niet zo gek veel uit, idee blijft dat je hoop put uit iets onvoorwaardelijks.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 september 2005 om 10:46:
juist, hoe onrespectvol het ook klinkt, het is wel zolaatste aanpassing 17 september 2005 10:47

Ik ben bijzonder blij dat er mensen zijn zoals jij om mij te laten inzien dat ik dom ben. Zou het zelf niet hebben ontdekt (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lanz op zaterdag 17 september 2005 om 11:04:
Ik ben bijzonder blij dat er mensen zijn zoals jij om mij te laten inzien dat ik dom ben

twas niets, dom joch :)
Waarschuw beheerder
donateur
Overigens dat ik tot vorig jaar nog precies hetzelfde. :jaja:

Ik kan me de gedachte ook nog wel voorstellen alleen ben ik van mening veranderd omdat ik dingen nu op een andere manier bekijk.

Voorbeeld: ik denk niet meer "God bestaat niet want ik kan Hem niet zien en als hij bestond zou hij niet zo veel ellende veroorzaken" maar "Wie heeft alles gemaakt? Ik geloof wel in evolutie maar wat is daar de oorsprong van? De wereld zit net iets te complex in elkaar om zomaar ontstaan te zijn door toevalligheden. En God veroorzaakt het leed in de wereld niet, Hij versterkt degenen die er om vragen".

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lanz op zaterdag 17 september 2005 om 11:30:
"Wie heeft alles gemaakt?

waarom zou door het 1 iemand, gemaakt zijn??

god is bedacht om gewoon een oorzaak uit te brengen.

hoe de wereld onstaan is zal niemand achter komen, het is iets onverklaarbaars.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
God is ook iets onverklaarbaars :)
Dus je zou kunnen zeggen dat God het heeft gemaakt, het hangt er natuurlijk vanaf hoe jij tegen het woord 'God' aankijkt
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 september 2005 om 11:38:
Dus je zou kunnen zeggen dat God het heeft gemaakt, het hangt er natuurlijk vanaf hoe jij tegen het woord 'God' aankijkt

god is bedacht als iets onverklaarbaars, dat jij erin geloofd is jouwn pakkie aan.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 september 2005 om 11:35:
waarom zou door het 1 iemand, gemaakt zijn??

Waarom niet? (en ik wil in het midden laten of het begrip "god" een "iemand is).

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 september 2005 om 11:35:
hoe de wereld onstaan is zal niemand achter komen, het is iets onverklaarbaars.

Precies.

Het zou fijn zijn als wat meer mensen iets meer respect zouden opbrengen voor de mensen die de verklaring in "God" hebben gevonden. (en vice versa trouwens ook).

En God hoeft echt geen oude man op een wolk te zijn.

Waarschuw beheerder
Waarom niet? (en ik wil in het midden laten of het begrip "god" een "iemand is).

dat bedoelde ik ook ja :)

Het zou fijn zijn als wat meer mensen iets meer respect zouden opbrengen voor de mensen die de verklaring in "God" hebben gevonden. (en vice versa trouwens ook

Is al eens vaker gezegt, maar dat doet hij toch niet ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lanz op zaterdag 17 september 2005 om 11:41:
(en ik wil in het midden laten of het begrip "god" een "iemand is).

dat is heel makkelijk gezegd,

jullie hebben god misschien een breder begrip gegeven, maar van oorsprong hoe het in de bijbel staat is het meer dan een persoon dan een geheel concept.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 september 2005 om 11:43:
Is al eens vaker gezegt, maar dat doet hij toch niet

oren open : kheb respect voor gelovigen, niet voor schijnheiligen en arrogante kutlui
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 september 2005 om 11:48:
jullie hebben god misschien een breder begrip gegeven, maar van oorsprong hoe het in de bijbel staat is het meer dan een persoon dan een geheel concept.

Klopt. Het is ook niet geheel eerlijk om alle gelovigen te generaliseren (ook dat is eerder gezegd, overigens).
Ik sta soms nog steeds verbaasd over de verschillen binnen het geloof.

oren open

Sorry :flower:

kheb respect voor gelovigen, niet voor schijnheiligen en arrogante kutlui

Fair enough. Kan ik je niet meer dan gelijk in geven.
Hoewel het schijnt dat sommigen het niet kwaad bedoelen maar dit alleen vrij beroerd overbrengen, is mijn ervaring.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lanz op zaterdag 17 september 2005 om 11:41:
Het zou fijn zijn als wat meer mensen iets meer respect zouden opbrengen voor de mensen die de verklaring in "God" hebben gevonden. (en vice versa trouwens ook).

En God hoeft echt geen oude man op een wolk te zijn.

met zo'n brede opvatting van God moet in principe iedereen in God geloven, het universum komt ergens vandaan zeg maar, maar je kunt r nooit achter komen wat precies, datgene wat altijd onbekend zal blijven kan je God noemen. Op die manier geloof dan ik zelfs in God, maar ik heb dan zoiets van we zullen er toch nooit achter komen, dus waarom zou ik me daar druk over maken. Ik geloof iig niet dat er een God is die nog ingrijpt in de wereld zeg maar, of die over me oordeelt na m'n leven.

Als ik het goed begrijp geloof jij dus in iets wat lijkt op de Intelligent Design theorie?

Waarschuw beheerder
Ik geloof iig niet dat er een God is die nog ingrijpt in de wereld zeg maar, of die over me oordeelt na m'n leven.

Nee ik ook niet

Waarschuw beheerder
god bestaat echt niet
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Matthijs op zaterdag 17 september 2005 om 12:00:
Als ik het goed begrijp geloof jij dus in iets wat lijkt op de Intelligent Design theorie?

Blijkbaar :)

Hoewel ik mezelf liever Theistisch Evolutionist noem :)

Waarschuw beheerder
Ik raad jullie aan om de volgende docu/drama te kyken het is erg interresant: het gaat over wat werkelijkheid is en wat niet, over dat jijzelf een werkelijkheidsscheppende machine bent, en alles beinvloed zoals jij dat wilt.

[img width=183 height=250 cacheid=0002e5b60006cf9e6d0190aa1a00f879b1]http://www.nuevaconciencia.com.mx/img/db/poster%20bleep.jpg[/img]

http://www.whatthebleep.com
http://www.moviemeter.nl/film/24564

What The Bleep Do We Know? belooft ons een totaal nieuwe visie op de werkelijkheid. Een visie die ons gedurende de hele film voorgeschoteld wordt door een rits aan wetenschappers en 'mystici', die een poging doen de zin van het leven te ontrafelen. In de vorm van een Teleac- achtigefilm wordt de realiteit, zoals we deze sinds jaar en dag kennen, onderuit gehaald. Nieuwsgierig naar de ´echte´ realiteit? Vergeet niet een natuurkundige encyclopedie mee te nemen.....

In de film komen 14 wetenschappers voorbij die op basis van allerlei neurologische en natuurkundige theorieën uitspraken doen om de mensheid ' wakker' te schudden. We moeten volgens de film met z'n allen gaan inzien dat objectiviteit inderdaad een illusie is, we zelf onze werkelijkheid creëren, alles aan interpretatie onderhevig is, de aarde rond is... etc. Op basis van de kwantumtheorie worden ideeën geuit over het concept van tijd, ons geestelijk vermogen en religie. We zijn kort gezegd onze eigen God in zelf gecreëerde werelden, waarin we aan emoties verslaafd zijn. Emoties die volgens de deskundigen weer helemaal niet bestaan. Door het veelvuldige gebruik van wetenschappelijke terminologie weet je de helft van de tijd niet waar ze het eigenlijk over hebben. Daarom wordt het geheel, voor ons leken, geïllustreerd aan de hand van computeranimaties en een filmverhaal.

Een verhaal waarin een dove Amanda depressief door het leven gaat. Op haar levenspad komt ze allerlei ' boodschappers' tegen die haar nog meer in war maken dan dat ze al was. Een voorbeeld is een donkere jongen die haar verleid tot een potje basketball, waarbij de bal natuurlijk metaforisch is voor de acties in haar leven. Zolang ze negatieve gedachtes heeft gaat bal niet door het net. Maar uiteindelijk beseft Amanda dat ze haar leven in eigen hand heeft en dat ze met haar gedachtes, positief of negatief, haar werkelijkheid kan bepalen. Als ze hierachter komt gaat de bal, wonder boven wonder, wel door de basket. Dit besef zorgt er voor dat ze sterker wordt en uiteindelijk haar angsten en obstakels overwint. Ook heeft ze allerlei vreemde dromen over Indianen. Deze dromen dienen de kijkers, een of ander vreemd, discutabel, neurologische verschijnsel uit te leggen, waar je uiteindelijk niet echt veel wijzer van wordt.

What The Bleep Do We Know? is een soort ' Dr. Phil meets Chriet Titulaar' in bioscoopformaat. De film is gemaakt met het doel ons de realiteit onder ogen te zien. Een realiteit die voor zowel voor de wetenschappers als de filmmakers net zo vaag en ongrijpbaar is als God voor Henny Huisman. Het is een ideale film voor wie nog twijfelt aan de echtheidswaarde van zijn bestaan en genoeg geduld in huis heeft om bijna twee uur lang naar wetenschappelijk/filosofisch gezwets te luisteren. Al die anderen zou ik willen adviseren om het credo van Dr. Phil te volgen; Get Real! en geef je welverdiende centen uit aan een 'echte' film.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 september 2005 om 12:59:
Get Real!

dat zouden meer mensen moeten doen :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 september 2005 om 11:00:
Geloof is vertrouwen zonder uitsluitend bewijs te verwachten.

Liefde is in dat opzicht hetzelfde als religie, als iemand zegt dat ie van je houd en je vraagt om bewijs word het ook moeilijk.

En of je nou gelooft in jezelf, in een ander of in een God, maakt niet zo gek veel uit, idee blijft dat je hoop put uit iets onvoorwaardelijks.

En dat deden de profeten ook, toen las ik het volgende:

Uitspraak van Indonazn op vrijdag 16 september 2005 om 15:53:
en al die naiëvelingen uit het jaar 0 geloofde alle woorden van deze profeten (vandaar het woord profiteur?).

klopt, dat woord zal er inderdaad wel vandaan komen. En terecht ook, want een profeet profiteert van Gods genade. Maar heb je er wel eens rekening mee gehouden dat bijna alle profetien die in de bijbel genoemd zijn ook daadwerkelijk zijn uitgekomen? Sterker nog, sommige van de profetien zijn op dit moment al druk in vervulling aan het gaan! Maar Gij beseft het niet eens.

oren open : kheb respect voor gelovigen, niet voor schijnheiligen en arrogante kutlui

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 september 2005 om 10:46:
Uitspraak van Lanz op zaterdag 17 september 2005 om 10:31:
Dus alle mensen die geloven zijn volgens jou "dom" ?

juist, hoe onrespectvol het ook klinkt, het is wel zo

Als je respect zou tonen zou je ze niet dom noemen...
Waardeloos figuur! Heb je ook nog goede kanten waarvan je kunt profiteren Tuinman? Das nog altijd beter dan alles wat jou begrip te boven gaat de grond in te trappen, hoor!

Waarschuw beheerder
De meeste mensen willen in God geloven omdat dat dan de enigste manier is om de dood te overleven.
Waarschuw beheerder
de andere kant

zijn ze mischien gewoon bang voor de dood vroeger

en dat ze daarom een hemel en hell hebbhu verzonnen

mensen biddem om gewoon en steuntje in dr rug te krijgen

voor het zelf vertrouwen

maar nog maals

je kan eerder iets bewijzen da het er wel is

dan dat het er niet is..!

maar je merk het pas als je echt dood gaat..!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 september 2005 om 13:24:
De meeste mensen willen in God geloven omdat dat dan de enigste manier is om de dood te overleven.

Vervang "God" door "Jezus" en je hebt zo ongeveer de christelijke basis, ja.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 september 2005 om 13:20:
Heb je ook nog goede kanten waarvan je kunt profiteren Tuinman?

:jaja:

Tuinman heeft een uitstekende smaak in PSX spelletjes :)

(sorry, offtopic)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 september 2005 om 12:59:
What The Bleep Do We Know? belooft ons een totaal nieuwe visie op de werkelijkheid. Een visie die ons gedurende de hele film voorgeschoteld wordt door een rits aan wetenschappers en 'mystici', die een poging doen de zin van het leven te ontrafelen. In de vorm van een Teleac- achtigefilm wordt de realiteit, zoals we deze sinds jaar en dag kennen, onderuit gehaald. Nieuwsgierig naar de ´echte´ realiteit? Vergeet niet een natuurkundige encyclopedie mee te nemen.....

reactie op:

Maar ja, anders krijg je ook geen financiering van de mannetjes met het geld die bepalen wat de uitkomst van hun experimenten zullen zijn (vooraf dus), zodat de complete beschaving (vooral de Westerse)voorgoed in materialistische cirkeltjes (=666)rond zal dolen.

Ook logisch dat die lamme Amerikanen verzot zijn op zo'n slappe film en nog te lui zijn om eens een echt boek te lezen, waar het wat beter en uitgebreider wordt uitgelegd. De helft van de zaal liep vanmiddag ook leeg en er werd ook alom doorheen gepraat, tja, de meeste schapen zijn hier nog lang niet klaar voor. Jammer genoeg.

Dat er luid gelachen wordt over Atlantis en spirituele genezing vind ik ook niet meer dan normaal. Dat is juist het onnozele niveau waar de gemiddelde mens nog op bivakkeert. Spirituele genezing ís een feit dat kan ik persoonlijk beamen. En Atlantis lijkt mij eerder oud nieuws dan fictie, maar ja, verder kijken dan je neus lang is blijft moeilijk.

DAar ben ik het wel mee eens
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 september 2005 om 13:24:

de prikkel van de dood overwin je alleen door te weten wat er achter de dood schuilt. En dat doe je niet door in een zwart gat te geloven. Wie zijn leven maar al te lief heeft, die zal het zelfs verliezen ''wordt gezegd''
Maar er wordt ook gezegd dat je sterfelijke lichaam weer levend zal worden... dus ja?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
geloven op zich vind ik niet dom

maar een geloofsovertuiging als het christendom of de islam, vind ik belachelijk in alle opzichten.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 september 2005 om 13:32:
de prikkel van de dood overwin je alleen door te weten wat er achter de dood schuilt.

kun je dit even uitleggen voor de nuchtere medemens?

Waarschuw beheerder
ja dat zou ik kunnen. Maar dan moet je jezelf terug kunnen vinden in bepaalde religies..
Dan zou je reincarnatie, karma, etc erbij moeten betrekken.
Er zijn namelijk mensen die in een bepaalde vorm van rust (ik mag het van ''de dulle' geen meditatie noemen) hun vorige levens gedettailleerd kunnen beschrijven. Dat is de kennis en de herinnering die in je onderbewuste opgeslagen ligt. Dit duid erop dat wij een bepaald karma moeten doorlopen en een bepaald lesje hebben te leren...
Als je dat al niet geloofd dan heeft het weinig zin uit te leggen hoe je in contact kunt komen met God, laat staan de prikkel van de dood (angst ervoor) te overwinnen....
Waarschuw beheerder
donateur
Kun jij dit dan even uitleggen?

Uitspraak van actief op zaterdag 17 september 2005 om 13:34:
maar een geloofsovertuiging als het christendom of de islam, vind ik belachelijk in alle opzichten.

Wat is "de" geloofsovertuiging?

Waarschuw beheerder
achter de dood schuilt nameljk leven, maar dan in geestverschijning en niet tastbaar. Wij zijn zodanig aan het ontwikkelen dat het voor ons straks mogelijk zal zijn de andere kant waar te nemen. Bestemming, en dat heb ik al eerder gezegd, is een andere benaming voor het ontvouwende drama dat al voor je klaarligt. Vandaar ook dat veel mensen, je hoort het zo vaak, als zij net na een periode van overmatig drugsgebruik o.i.d hun leven weer op de rails hebben , ons vaak verlaten. HEt zijn bepaalde lesjes die we moeten leren.

Waarschuw beheerder
maar goed. OVer een jaartje of twee ligt mn boek in de bruna voor de liefhebber:P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 september 2005 om 13:42:
Er zijn namelijk mensen die in een bepaalde vorm van rust (ik mag het van ''de dulle' geen meditatie noemen) hun vorige levens gedettailleerd kunnen beschrijven. Dat is de kennis en de herinnering die in je onderbewuste opgeslagen ligt. Dit duid erop dat wij een bepaald karma moeten doorlopen en een bepaald lesje hebben te leren...
Als je dat al niet geloofd dan heeft het weinig zin uit te leggen hoe je in contact kunt komen met God

ik sluit niet uit dat dit zo kan zijn, erin geloven is een groot woord.
ik hou alle opties open totdat ik voor mezelf genoeg reden heb om iets uit te sluiten.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 september 2005 om 13:42:
laat staan de prikkel van de dood (angst ervoor) te overwinnen....

ik heb geen enkele angst voor de dood. dat meen ik oprecht. Wat betekent dit nu?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 september 2005 om 13:20:
want een profeet profiteert van Gods genade

:frusty:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 september 2005 om 13:48:
achter de dood schuilt nameljk leven

fijn voor je *feestje-bouwen-smiley*
Waarschuw beheerder
what the bleep do we know wil ik nog wel s een keer zien, leek me wel n interessante film :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Lanz op zaterdag 17 september 2005 om 13:42:
Wat is "de" geloofsovertuiging?

ik zei:

een geloofsovertuiging als het christendom of de islam

je weet wel, van die religies die een boekje hebben waar ze hun waarheden uithalen... totdat die waarheden niet meer in de werkelijkheid passen, om dan vervolgens de waarheden weer anders te interpreteren, totdat er uiteindelijk een soort van basiscursus ethiek overblijft.