Mocht er een god bestaan dan vind hij het vast niet erg als ik zondag ga voetballen en dat ik daarna lekker voor het huwelijk met mijn meissie het bed in duik IPV de kerk te spekken! Als ik voor de rest goed leef dan kan ie me dat vast vergeven als hij echt zo nobel is! En mocht ie niet bestaan dan heb ik tenminste geleefd!
idd, we kunnen er geen zinnig woord over zeggen of God bestaat. Zij die geloven zeggen van wel omdat ze dat voelen. Maar ja zij kunnen, hoe hoog of laag ze ook springen, niet ontkennen dat het MISSCHIEN een gevolg is van hun eigen hersenen. Andere mensen geven goede ergumenten dat hij niet bestaat, desondanks kan het wel omdat God dan een wereld geschapen zou hebben waarin mensen de mogelijkheid hebben te redeneren zonder ooit bij de kern te kunnen komen. (ik leg het niet helemaal goed uit)
Anyway...we kunnen er niets zinnigs over zeggen. Dus waarom je leven stukleven op miniregeltjes uit de bijbel of koran, terwijl je nooit 100% zeker kan weten of je het juist doet? Immers vele geleerden zijn het oneens. Dus waarom idd niet voetballen op zondag etc. Kijk vermoorden daarvan snapt iede3reen wel dat t fout is. (hoewel...)
Maar ben het met de gequoteman eens: als God over dit soort dingen gaat zeiken, een blowtje, een keer dronken zijn. Dan zeg ik dat was mijn keuze en ik nam er de verantwoordelijkheid voor in mijn leven. Als ik daarvoor inde hel kom vind ik u onrechtvaardig.