'n mot gaat niet in discussie over de islam
'n mot gaat je niet vertellen dat je in n sprookje geloofd
'n mot vormt geen gevaar voor jouw leven en wens te leven naar je levensovertuiging
nee 'n mot vormt alleen n gevaar voor je garderobe...
de mot, de vriend v.d. Islam, zwijgend en vliegend en knaagd hier en daar twee gaatjes in een zwart gordijn voor de vrouwelijke moslim vrouw
Oke punt voor jou, je hebt gelijk.. ik zou n mot niet in de regen achter laten.. iemand die zwaar anti-Islamitisch is wel
je vind het heel makkelijk om te stellen dat n ander boos kan worden wanneer je denigrerend praat...
maar je ziet toch ook dat je je op glad ijs begeefd...
dat je door op deze wijze te praten heel dicht op 'n praat-verbod aast...
Tuurlijk niet
Het enige wat ik opmerkte was dat de toon aangepast zou moeten worden
Het hoeft niet zo hatelijk en agressief (geldt voor iedereen vind ik, of je nou Stardust bent of XaeeD)
En ik ben geen pussy verder, t hoeft niet allemaal lief en donzig te zijn, maar ik denk dat n agressieve, hatelijke, beledigende toon aannemen in je taalgebruik wanneer je duidelijk wilt maken dat jij n ander (of n religie of whatever) hatelijk vind, of dat je je bedreigd voelt door n ander (of door n religie), omdat diegene naar jouw mening haat zaait en slecht is.. dat werkt niet
Waarom niet?
Zoals ik zei.. indirect zeg je namelijk al dat jij beschaafder bent en toleranter en vrediger dan 'die hatelijke Islam' (als voorbeeld)
Maar je laat zien dat je dat helemaal niet bent, precies door t taalgebruik, de woordkeuze en de toon die je kiest
Snap je?
Het werkt averechts, in jouw eigen nadeel.. vanuit t oogpunt van die ander, waar je t tegen hebt, of die zich aangesproken voelt door wat je zegt
In diens ogen ben jij juist hatelijk, beledigend, intollerant en bedreigend
Puur door je taalgebruik
Omdat taal kracht heeft
Als jouw intenties goed zijn, dan benader je n ander met de houding en met de spraak die past bij wat jij indirect wilt zeggen
Hoe kan ik als Moslim (als ik zwart-wit zou denken en geen moeite zou doen om me in jouw situatie in te leven) hoe zou ik voorbij die harde, hatelijke, beledigende taalbarriere heen moeten kijken?
Denk je dat wij twee closer komen op die manier?
Het lijkt me duidelijk dat dat iig niet t geval is
Je bent geen oplossing voor t probleem dat je denkt te zien.. je bent deel van t probleem zelf, jij helpt de escalatie juist op die manier
En dat betekent niet dat je je mening niet mag verwoorden hoe jij het wilt
Ik zeg niet dat men geen harde taal MAG gebruiken
Ik denk alleen dat t meer negatieve effecten zal hebben dan positieve effecten
En maybe ben ik naief, maar ik denk dat zelfs hele harde, beledigende personen uiteindelijk toe willen naar verbetering, naar oplossingen, naar iets goeds, harmonie
't is voor mij onduidelijk waarom je je niet meer inzet tegen de moslims... waarom je hun niet meer als (de niet extremistische) jouzelf zal maken...
tis toch van den zotte dat je sympathiseerd met kleine ego's...
ga er boven staan
je weet toch al wat waar is en wat niet waar is....
waar bevind zich de relevantie van n (atheïstische) hollander zn mening ? Hoe kan het pijn doen als jij de waarheid van God al kent ? Koester dan medelij oid ...
Wie zegt dat ik sympathiseer met extremistische Moslims?
Ik ken er geen, niet persoonlijk iig en hoeft voor mij ook niet
Extremistische Moslims zijn als Wilders in dat ze ondoordringbaar geworden zijn
Ik zie ze iig niet meedoen in dit topic..
En jullie zijn geen extremisten (hoewel ik wel vind dat sommige van jouw meningen extreem zijn), maar ik denk dat wij hier vrij gewone gasten zijn, allemaal.. zelfs Xeno
Het is makkelijker om jou over te halen Moslim te worden dan n Moslim met hele extreme, vernietigende gedachten over halen om te matigen
Omdat extremisten vaak heel erg gesloten zijn in hun visies, ze accepteren niets anders dan hun eigen meningen
Op n zelfde manier zou Anders Breivik niet luisteren naar jou als je hem probeerde over te halen iets milder te gaan denken
En jij zegt hier dat ik weet wat waar is en wat niet waar is en dan ga je me zelfs zeggen wat ik moet doen en laten, hoe ik me zou moeten voelen, enz
Vlak daarvoor zei je nog dat t heel erg zou zijn als we mensen n spreek-verbod op zouden leggen, dat dat zelfs bijna is wat IK wil
Maar meteen er na hint je ernaar dat ik eigenlijk niet eens mee zou moeten doen met n discussie
Ik kan dat niet echt rijmen
Tis wat ik zeg.. het is onrechtvaardigheid als ik jou zeg wat je moet doen en niet moet doen, maar het is jouw vrijheid en je recht wanneer jij mij gaat zeggen wat ik wel en niet moet doen
miserken nou gewoon eens dat kattengejank van mensen die zich beledigd voelen... help ze mentaal te groeien...
Jij ziet dat als zwakte
Als ik jouw moeder ontzettend zou beledigen waar jij bij staat zou je ook niks doen en btje dom dr bij staan te kijken right
Je beledigd voelen door wat iemand zegt is heel reëel
Omdat woorden betekenis hebben en kracht hebben
Gaat niet alleen om beledigd voelen, tis met alles
Als jouw vriendin zegt dat ze van je houdt hebben die woorden diepe betekenis voor jou en voor haar
Als jij je heel schuldig voelt om iets wat je gedaan hebt en iemand zegt dat ie je vergeeft daarvoor heeft dat effect op je
Als jij heel veel geeft om iemand en n ander beledigd diegene op n heel hatelijke, pijnlijke manier.. dan is t logisch dat die woorden n bepaald effect hebben op jou
Je hoeft niet te reageren met geweld nee, maar ontken niet dat je beledigd voelen n heel normale reactie kan zijn op hatelijke woorden aub
hoe denk je dat wetenschap ed zich ontwikkeld hebben ? Mensen 'n gifbeker laten drinken helpt niet n vat te krijgen op de waarheid...
't grootste deel vd jury @ socrates zn eindfeestje had dat ook niet door...
of iig, ze vonden het belangrijker te kunnen kleven aan hunner overtuiging waar ze zich warm en thuis voelde...
Grappig dat je t over Socrates hebt en ik geen logisch verband zie in waar ik t over had en dit stukje van jou
dit is de tweede keer dat je zegt dat Breivik (en event andere) de Islam als 'n monster zien
omdat er individuen zijn geweest die uit de naam vd Islam doden hebben veroorzaakt
en dat als je zelf iemand dood het zelfde bent als de Islam ?
Yep
Niet de werkelijke Islam, maar dat monster wat jij in je eigen hoofdje dr van maakte..
Als t zo'n verschrikkelijk iets was in jouw ervaring en jouw reactie daarop is dat je 100 mensen afknalt.. dan ben je idd geworden wat je verafschuwde.. n monster, n hypocriet
Dat staat verder los vd werkelijkheid van wat Islam is en wat Islam leert en hoe de gemiddelde Moslim Islam beleefd
De Islam wordt mi niet gehaat door de bombavesters maar om alles wat die religie n samenleving brengt.... (onwaarheden, kortzichtigheid, verknipte moraal en normen, stagnatie in wetenschap/technologie, etcetera)...
Das jouw mening, jouw beleving, hoe jij t ervaart
Ben t oneens met wat je zegt over Islam, obviously heb jij n heel andere 'Islam' in je mind dan ik
Jouw visie van Islam is naar mijn mening juist onwaar, kortzichtig, je schrijft verknipte moralen, normen en allerlei stagnaties eraan toe
Ow en nog iets he over dat Moslims extremisten niet hard genoeg aanpakken..
Ga eens kijken in Moslim-landen waar ze iemand te pakken krijgen die terroristische aanslagen pleegde..
Kijken wat voor behandeling die in de gevangenis van Marokko bijvoorbeeld krijgt
Als terrorist zijnde mag je hopen dat je niet door andere Moslims in de Islamitische wereld berecht wordt.. kun je beter in Nederland opgepakt worden
Er is denk ik weinig te doen tegen iemand die iets van plan is
Wie had Anders Breivik kunnen stoppen?
Als iemand dubieuze shit wil uithalen lukt m dat waarschijnlijk toch wel
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 juli 2011 om 23:54:
Ik heb net een heel goed interview zitten kijken op NL1, de TV-show van ivo niehe. Hij had de vrouw van Koning Hoessijn te gast, een Amerikaanse... was echt interessant dat interview. Op een gegeven moment ging het ook over de Islamitische wereld, hoe we volgens haar een totaal verkeerd beeld hebben van de Islam en de Islamitische wereld, hoe politiek-terrorisme in ons hoofd model staat voor het Islamitische geloof, en hoe het volgens haar in werkelijkheid is.. Ze sprak heel positief en optimistisch, en koning hoessijn (die nu niet meer leeft) was ook duidelijk een heel mooi en goed mens. Ik vond het een mooie en hele wijze vrouw. Misschien zie ik het inderdaad wel helemaal verkeerd en heb ik idd een hele verkeerde associatie met de Islamitische wereld. Het voelde goed om naar te kijken en over na te denken. Misschien moet ik m'n beeld toch eens proberen bij te stellen en uit zoeken wat nou datgene is wat ik niet zie en zovelen, zelfs zulke mensen, wel.
tis gewoon fucked dat ik (en wie niet) er zo'n gewelddadige en bedreigende associatie bij heb.. dat komt wel degelijk door beelden die je ziet op tv en berichten die je leest, kut marokkanen op straat etc. maar dat zal het toch niet zijn als heel rechtschapen mensen er met alle liefde voor kiezen.
Ga morgen ff bij uitzending gemist kijken