Partyflock

Forumonderwerp · 750071
10 volgers · 385748x bekeken

Waarschuw beheerder
+14-15
donateur
Geloof jij in god?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 juli 2011 om 18:55:
Perspectief.. tis alleen Islam die deze behandeling krijgt, geen enkele andere religie of overtuiging wordt op n zelfde manier benaderd
Iets om over na te denken

De islam krijgt daarentegen ook een gigantische voorkeursbehandeling door de politiek, dat moet je je dan ook beseffen. Juist omdat islamkritiek niet wordt getolereerd - door zowel links als moslims - gaan mensen de islam op deze manier behandelen. De kwaadaardige elementen van de islam, die er wel degelijk zijn, worden ook nooit bestreden. Sterker, als daarop gewezen wordt is men meteen weer beledigd. Dat wekt argwaan - als men zich beledigd voelt als extremisme/fundamentalisme wordt aangevallen... zouden ze dan niet zelf sympathisanten zijn daarvoor?

Door hand in eigen boezem te steken en te erkennen dat de islam als geloof nog een hoop moet groeien en slechte aspecten moeten leren uitbannen zal het respect ervoor toenemen. Het wordt tijd dat de islam volwassen wordt en aan haar tekortkomingen gaat werken. Alleen dan komen de goeie kanten van de islam in het spotlight.

Waarschuw beheerder
Ik krijg de neiging om zelf extremist te worden als ik dat soort shit lees

Waarschuw beheerder
Ik waarschuw de aivd alvast :honger:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 juli 2011 om 22:18:

Doen, xaeed, doen! _O_

:lol:

Wat is er eigenlijk mis met wat terra zegt dan? Hij heeft toch wel een beetje gelijk hoor. 8)

Waarschuw beheerder

Waarom?

Waarschuw beheerder

Ik ook :yes: (maar aan de andere zijde, dat spreekt)

Waarschuw beheerder
haha naja gewoon jwt als je gewichtjes in de ene schaal legt beweegt de andere natuurlijk mee
It's just a balance
Ik zou denk ik n slechte terrorist/extremist zijn trouwens
Ik krijg t niet eens over mn hart om n mot uit mn raam te gooien als t regent, dan laat ik m liever binnen zitten, waar ie veilig en droog is :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 juli 2011 om 23:49:
Ik krijg t niet eens over mn hart om n mot uit mn raam te gooien als t regent, dan laat ik m liever binnen zitten, waar ie veilig en droog is :P

Die ekte ekte knuffelmoslim (L)

Waarschuw beheerder
haha naja gewoon jwt als je gewichtjes in de ene schaal legt beweegt de andere natuurlijk mee
It's just a balance

Hoe bedoel je 't precies?

Waarschuw beheerder
Hoe meer mensen er tegen zijn, hoe extremer hij word in zijn ideologie.

Ying/Yang, zen ditdat

Waarschuw beheerder
Ach nee man.. xaeed is heus geen mafkees. Hij is net als jou hoor, alleen hij gelooft andere dingen. what's the problem with that?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 juli 2011 om 01:12:
Hij is net als jou hoor, alleen hij gelooft andere dingen. what's the problem with that?

Je begrijpt me verkeerd, het lijkt me absoluut een sympathieke gozer!

Waarschuw beheerder
Ahh you guys..

GROUPHUG!!

Waarschuw beheerder
Had ik wel gelijk in mijn visie op hetgeen jij omschreef? :$

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 juli 2011 om 02:26:
GROUPHUG!!

:hug: :$ maar "stop the terrorists" !!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op zaterdag 30 juli 2011 om 02:32:
stop the terroristisisisis yilliiiililililililililiii

Hallo Bodo!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 juli 2011 om 02:43:
Hallo Bodo!

Helleu Pathol..Psychiatrycz...ja fuck die naam...Heej :bye:

Waarschuw beheerder
Ik zou denk ik n slechte terrorist/extremist zijn trouwens

Wil je daarmee gas terugnemen of is dit hetzelfde als dat wat ik voel :$

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 juli 2011 om 02:31:
Had ik wel gelijk in mijn visie op hetgeen jij omschreef?

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 juli 2011 om 01:08:
Hoe meer mensen er tegen zijn, hoe extremer hij word in zijn ideologie.

Ying/Yang, zen ditdat

Yeah, vond dat wel goed omschreven ja
Maar t was natuurlijk ook niet héél serieus dat ik zei dat ik extremist ging worden..

Ik hecht wel veel waarde aan t gesproken woord
Woorden hebben betekenis
Je kunt niet zomaar van alles dr uitfloepen en denken dat je woorden lucht zijn of denken dat anderen je woorden als lucht zullen ervaren
Soms zullen woorden gevolgen hebben
Soms is t nodig dat iemand handelt nadat n ander iets zegt
Denk dat deze samenleving dat btje begint te vergeten
Vandaar dat niemand meer in actie komt als iemand "help!" roept
Vandaar dat je mensen als Wilders hebt die de meest hatelijke dingen kunnen zeggen en dat als 'vrijheid van meningsuiting' gezien wordt
Vrijheid heeft veel verschillende betekenissen
In onze samenleving wordt vrijheid meestal gevolgd door 'van'
Vrijheid wordt altijd gekoppeld aan iets dat jij wilt kunnen doen
Jij wilt andere mensen in vrede kunnen beledigen en kwetsen.. je wil vrij zijn van de eventuele gevolgen daarvan
En woorden hebben dus betekenis en mogelijke gevolgen en dus is taalgebruik en woordkeuze op zich al krachtig
Als jij vindt dat iemand n hatelijk persoon is, dan laat je weten dat jij onderscheid maakt tussen hatelijke personen en kalme, vriendelijke mensen
Jij geeft indirect of direct al te kennen dat jij jezelf als vriendelijk beschouwt wanneer je zegt dat n ander n haat-zaaier is
Maar je spreekt die claim meteen tegen wanneer je zelf n hatelijke toon aanneemt, snap je?
Hypocriet noemen ze dat
Een vd pre-Islamitische Arabieren werd gevraagd: "Wat is de definitie van onrecht?"
Hij zei: "Wanneer mn buurman komt en mn geiten, kamelen en vrouwen steelt"
Toen vroegen ze hem: "Wat is rechtvaardigheid dan?"
Hij zei: "Als ik zijn geiten, kamelen en vrouwen steel" :P

Dus waarom vond ik je tekst onprettig Terra-Jin?
Omdat je zegt dat Moslims zich beledigd voelen als extremisme aangevallen wordt
Maar Islam zelf wordt aangevallen
Je moet aangeven wat jij bedoelt met extremisten/fundamentalisten
Fundamentalisme klinkt heel negatief, maar als je je houdt ad betekenis van t woord is elke goede Moslim n fundamentalist
Extremisme aan de andere kant gaat in tegen de Islamitische leer zelf
Tis geen religie van extremen, Islam is de middenweg
Moslim-geleerden vechten al veel langer en harder tegen Islamitische extremisten dan t Westen hoor
Je moet extremistische Moslims niet verwarren met Moslims
En ik ben t niet met je eens over dat Islam n voorkeursbehandeling krijgt en kritiek niet getollereerd wordt
Islam ligt dagelijks onder vuur, wordt constant beledigd en bekritiseerd
Met kritiek kunnen we omgaan
Maar wat al die negatieve media-aandacht (dat bashen en zeggen dat t n oorlogszuchtige religie is en n terroristenreligie, enz) met zich meebrengt is n logisch Yin/Yang effect
Als jij zegt dat iemand hatelijk is, en je doet dat op de meest hatelijke manier (niet dat je dat hier deed) en je bent heel neerbuigend in je taalgebruik (dat Islam moet groeien enzo), dan kun je verwachten dat diegene waartegen je t hebt gaat zien hoe jij jezelf tegenspreekt..
Want in de logica ben jij de vriendelijke, goede persoon
Maar in hoe je t brengt kun je aflezen dat jij zelf je eigen positie ontkracht.. omdat je t op n neerbuigende, hatelijke of beledigende manier brengt
Dus diegene waar je t tegen hebt gaat jou dan zien als de badguy
Jij bent degene die haat zaait, constant negatieve dingen naar voor brengt, steeds loopt te beledigen..
Terwijl jij juist t goede voorbeeld zou moeten geven
Wat je doet is de ander in jouw ogen alleen maar nog hatelijker en onredelijker maken, omdat ie reageert op wat ie ziet.. dit bijna hypocriete gedrag (niet jezelf te veel aangesproken voelen hiermee)
Je bouwt geen brug, je creeert alleen maar steeds grotere en diepere kloven op die manier
Daarom zei ik dat ik extremist ga worden
Niet serieus bedoeld..
Maar om aan te geven hoe n ander zou kunnen reageren op wat je zegt
Waarschuw beheerder
Ik krijg t niet eens over mn hart om n mot uit mn raam te gooien als t regent

'n mot gaat niet in discussie over de islam
'n mot gaat je niet vertellen dat je in n sprookje geloofd
'n mot vormt geen gevaar voor jouw leven en wens te leven naar je levensovertuiging
nee 'n mot vormt alleen n gevaar voor je garderobe...
de mot, de vriend v.d. Islam, zwijgend en vliegend en knaagd hier en daar twee gaatjes in een zwart gordijn voor de vrouwelijke moslim vrouw
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 juli 2011 om 03:34:
Maar om aan te geven hoe n ander zou kunnen reageren op wat je zegt

Dat het grootste deel v.d. wereld hypocriet en zwak in den geest is moge toch niets nieuws zijn ? Kritiek doet auw... sommige lossen 't op met 'n pleister, andere denken dat het helpt de auw-brenger ook auw te geven :lol:
hansje teeuwen, de wijsaard, heeft ooit nog eens gezegt dat je daar (wann geboren in NL) vanzelf wel een verdedigingsmechanisme voor opbouwt...
je vind het heel makkelijk om te stellen dat n ander boos kan worden wanneer je denigrerend praat...
maar je ziet toch ook dat je je op glad ijs begeefd...
dat je door op deze wijze te praten heel dicht op 'n praat-verbod aast...
't is voor mij onduidelijk waarom je je niet meer inzet tegen de moslims... waarom je hun niet meer als (de niet extremistische) jouzelf zal maken...
tis toch van den zotte dat je sympathiseerd met kleine ego's...
ga er boven staan
je weet toch al wat waar is en wat niet waar is....
waar bevind zich de relevantie van n (atheïstische) hollander zn mening ? Hoe kan het pijn doen als jij de waarheid van God al kent ? Koester dan medelij oid ...
die kloof die gecreeërt wordt (door BEIDE partijen) help je niet kleiner te maken door te zeggen dat een van de partijen met recht boos is...
miserken nou gewoon eens dat kattengejank van mensen die zich beledigd voelen... help ze mentaal te groeien...
hoe denk je dat wetenschap ed zich ontwikkeld hebben ? Mensen 'n gifbeker laten drinken helpt niet n vat te krijgen op de waarheid...
't grootste deel vd jury @ socrates zn eindfeestje had dat ook niet door...
of iig, ze vonden het belangrijker te kunnen kleven aan hunner overtuiging waar ze zich warm en thuis voelde...
iets is immers toch méér waar wanneer ieder die tegenspraak kan plegen onder den zode ligt ? :/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 juli 2011 om 18:55:
Perspectief.. tis alleen Islam die deze behandeling krijgt, geen enkele andere religie of overtuiging wordt op n zelfde manier benaderd
Iets om over na te denken
Onder andere die dreiging van n Sharia-wetgeving in Europa (wat niet gaat gebeuren) was precies de angst die Anders Behring Breivik ertoe dreef 100 mensen af te maken
Tis n kleine stap blijkbaar van -Islam als t grote kwade monster afbeelden- naar -zelf n monster worden- (al is t in je taalgebruik)

Dat het niet moge gebeuren moge duidelijk zijn.... :P Sterk v.s. zwak, jwz.... :P
anyho....
dit is de tweede keer dat je zegt dat Breivik (en event andere) de Islam als 'n monster zien
omdat er individuen zijn geweest die uit de naam vd Islam doden hebben veroorzaakt
en dat als je zelf iemand dood het zelfde bent als de Islam ? :/
De Islam wordt mi niet gehaat door de bombavesters maar om alles wat die religie n samenleving brengt.... (onwaarheden, kortzichtigheid, verknipte moraal en normen, stagnatie in wetenschap/technologie, etcetera)...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op zaterdag 30 juli 2011 om 09:50:
De Islam wordt mi niet gehaat door de bombavesters maar om alles wat die religie n samenleving brengt.... (onwaarheden, kortzichtigheid, verknipte moraal en normen, stagnatie in wetenschap/technologie, etcetera)...

Met alle respect, maar dit is net iets te kort door de bocht. De terroristen zetten uiteraard in eerste instantie kwaad bloed bij de getroffenen en de gemeenschap daaromheen, het vervolgens niet sterk genoeg afkeuren van hun wandaden door de eigen gemeenschap stemt vervolgens nog bitterder en roept onbegrip en haat op.
De religie brengt haar gelovigen binnen de eigen gemeenschap kennelijk heel veel positiefs, maar binnen 'n anders geöriënteerde samenleving veroorzaakt ze tweespalt en stagnatie.
Voor de hand liggende conclusie is dus, dat die religie 't beste in 'n monoculturele omgeving tot z'n recht komt, want de incompatibiliteit met de Westerse manier van leven is meer dan voldoende gebleken. Sommige zaken staan nu eenmaal haaks op elkaar en zou je niet cout que cout moeten willen synthetiseren naar mijn mening. Vrij zijn en vrij laten.

Waarschuw beheerder
Jullie zijn weer lekker zondig bezig

Waarschuw beheerder
Zonden begaan= :kwijl:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 juli 2011 om 14:09:
Zonden begaan= :kwijl:

:yes:
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 juli 2011 om 14:09:
Jullie zijn weer lekker zondig bezig

Hoe bedoelt u %) ?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op zaterdag 30 juli 2011 om 14:12:
Hoe bedoelt u %) ?

nou lekker teksten lange typen zo en wen er maar aan, als fluiten tegenwoordig ook al niet meer mag. Sjaaltje om, sleutelhanger om de hoek en gaaaaannnn %)

Waarschuw beheerder
Gij spreekt weer in raadselen%) Maar goed, 't is ook nog vroeg aan den tijd he;) Na de offerandes later op de dag valt alles weer begrijpelijk samen (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op zaterdag 30 juli 2011 om 14:02:
Voor de hand liggende conclusie is dus, dat die religie 't beste in 'n monoculturele omgeving tot z'n recht komt, want de incompatibiliteit met de Westerse manier van leven is meer dan voldoende gebleken.

Als 'n paaltje boven water natuurlijk maar waar pleit jij nu dan eigenlijk voor ? Moslims zijn beter af in een monoculturele (en dus een niet-seculiere ??) omgeving/samenleving en de seculiere samenleving is beter af zonder moslims of Islam.

Uitspraak van inactief op zaterdag 30 juli 2011 om 14:02:
Vrij zijn en vrij laten.

lijkt niet te werken...

dus wat te doen nu ?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op zaterdag 30 juli 2011 om 14:28:
maar waar pleit jij nu dan eigenlijk voor ?

Ieder z'n eigen land lijkt mij 't beste voor alle partijen, dus
Moslims zijn beter af in een monoculturele (en dus een niet-seculiere ??) omgeving/samenleving en de seculiere samenleving is beter af zonder moslims of Islam.

zo ongeveer.
lijkt niet te werken...

dus wat te doen nu ?

Het streven lijkt me praktisch gezien het beste gefocust te worden op 'n vredelievende scheiding binnen 'n daartoe redelijke termijn, 'n soort Kalifatisch Midden-Oosten en Afrika voor de Islam en haar aanhangers en 'n Vrij Westen voor de rest.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op zaterdag 30 juli 2011 om 14:38:
Het streven lijkt me praktisch gezien het beste gefocust te worden op 'n vredelievende scheiding binnen 'n daartoe redelijke termijn, 'n soort Kalifatisch Midden-Oosten en Afrika voor de Islam en haar aanhangers en 'n Vrij Westen voor de rest.

(Y) Mee eensch. :jaja:

Al zal dat denk ik niet zomaar zonder slag of stoot gaan in de praktijk :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 juli 2011 om 14:43:
Al zal dat denk ik niet zomaar zonder slag of stoot gaan in de praktijk :lol:

Dat zou uiteindelijk best wel eens kunnen meevallen. Als de intellectuele elites onder invloed van de bloedige incidenten tot inzicht en inkeer komen en op grond daarvan tot consensus wíllen komen, zou zomaar binnen de komende 10 jaar 'n regeling getroffen kunnen worden. Dat er hier en daar wapengekletter te horen zal zijn is evident en onvermijdelijk.

*edit* genoemd tijdsbestek kan nog beïnvloed worden door de alternatieven die aanstonds voor olie gecreëerd worden.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Even checken of Xaeed agreed ? Ja xaeed agreed. Done, deal... movuh!

Waarschuw beheerder
Zal wel een behoorlijk uniek iets zijn, als er zo dmv keurig nette afspraken een regeling getroffen wordt waarbij iedereen netjes het vliegtuig pakt en verhuist naar het kalifaat. Wij ze uitzwaaien op het vliegveld met lachende, vrolijke gezichten en hun ook heel hartelijk en stralend terugzwaaien: 'daaag, bedankt voor al het moois en kom gerust eens langs :d:d:d doeiiiiii :bye: " :lol:

Maar ja, wie weet... de wonderen zijn de wereld nog niet uit :d
Waarschuw beheerder
:lol::lol::lol::lol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Maar goed, een eerste (en meer realistische) stap zal zijn die grenzen eens dicht te metselen.
Maar hoe overtuig je de generaties die hier heen zijn gekomen/gevlucht terug te keren naar hetgeen ze zijn weggevlucht ? En hoe krijg je nederlandse moslims, die hier geboren en in n moskee getogen zijn, zover nr hun huisland te vertrekken ? Ze plakken graag stickers vn hun land van afkomst op hun tassen n jassen en zo en ze praten ook graag in den eigen taal mr als t puntje bij paaltje komt dan durven ze wrs niet de koffers voor goed te pakken

Wrs moet je met 'n beloningsysteem gaan werken oid ? Jij 5 jaar in NL gewoont = jij 500 euro pm voor 5 jaar
Of eigenlijk zou het westen eerst het midden-oosten moeten verenigen tot n kalifaat of zo...
ja dat moet gebeuren...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op zaterdag 30 juli 2011 om 15:10:
En hoe krijg je nederlandse moslims, die hier geboren en in n moskee getogen zijn, zover nr hun huisland te vertrekken ? Ze plakken graag stickers vn hun land van afkomst op hun tassen n jassen en zo en ze praten ook graag in den eigen taal mr als t puntje bij paaltje komt dan durven ze wrs niet de koffers voor goed te pakken

Ook dat hoeft geen probleem te zijn:D Kijk naar de Molukkers ! Hou ze eerst de worst van terugkeer voor en laat ze ondertussen zwelgen in weelde en je krijgt 'n keurig aangepaste gemeenschap die nog wel wat indianenverhalen koestert maar verder niet meer met bommetjes knoeit. Moslims die daadwerkelijk slim zijn en net zo Islamietisch zijn als ik Roomsch Katholiek, blijven natuurlijk in ons wonderschone landje leven en gaan netjes voor onze oude dag zorgen in de geruststellende wetenschap van de wieg tot 't graf. De Moskees zullen tempels van verdraagzaamheid worden waar jong en oud, Katholiek en Moslim hun zinnen kunnen verzetten tijdens gezamenlijke bachanalen en andere festiviteiten.

I have a dream....:respect:

Waarschuw beheerder
Jij 5 jaar in NL gewerkt = jij 500 euro pm voor 5 jaar

;)

Waarschuw beheerder
Of eigenlijk zou het westen eerst het midden-oosten moeten verenigen tot n kalifaat of zo...
ja dat moet gebeuren...

Jij beschikt over werkelijk inzicht (Y) Ontwapenen met eigen wapens heet zoiets;)

ps Had dat nou meteen vermeld :/

Waarschuw beheerder
Wrs moet je met 'n beloningsysteem gaan werken oid ? Jij 5 jaar in NL gewoont = jij 500 euro pm voor 5 jaar

De gebruikelijke Nederlandse Grosszügigkeit, je kunt 't ook overdrijven vriend, 't gemiddelde inkomen in Roemenië is € 150,- , dus 't kan wel wat minder hoar :)

Waarschuw beheerder
Maar eh... Kan Islam & Westeng ekt niet samen gaan?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 juli 2011 om 19:35:
Kan Islam & Westeng ekt niet samen gaan?

Kan Christendom en oosten echt niet samengaan?

Waarschuw beheerder

Zie Tyrkije !

Waarschuw beheerder
+1
Ik heb net een heel goed interview zitten kijken op NL1, de TV-show van ivo niehe. Hij had de vrouw van Koning Hoessijn te gast, een Amerikaanse... was echt interessant dat interview. Op een gegeven moment ging het ook over de Islamitische wereld, hoe we volgens haar een totaal verkeerd beeld hebben van de Islam en de Islamitische wereld, hoe politiek-terrorisme in ons hoofd model staat voor het Islamitische geloof, en hoe het volgens haar in werkelijkheid is.. Ze sprak heel positief en optimistisch, en koning hoessijn (die nu niet meer leeft) was ook duidelijk een heel mooi en goed mens. Ik vond het een mooie en hele wijze vrouw. Misschien zie ik het inderdaad wel helemaal verkeerd en heb ik idd een hele verkeerde associatie met de Islamitische wereld. Het voelde goed om naar te kijken en over na te denken. Misschien moet ik m'n beeld toch eens proberen bij te stellen en uit zoeken wat nou datgene is wat ik niet zie en zovelen, zelfs zulke mensen, wel.
tis gewoon fucked dat ik (en wie niet) er zo'n gewelddadige en bedreigende associatie bij heb.. dat komt wel degelijk door beelden die je ziet op tv en berichten die je leest, kut marokkanen op straat etc. maar dat zal het toch niet zijn als heel rechtschapen mensen er met alle liefde voor kiezen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
never mind
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
xaeed, segne mich zu dieser positiven verstehen

;)

Waarschuw beheerder

tuurlijk wel!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op zaterdag 30 juli 2011 om 09:40:
'n mot gaat niet in discussie over de islam
'n mot gaat je niet vertellen dat je in n sprookje geloofd
'n mot vormt geen gevaar voor jouw leven en wens te leven naar je levensovertuiging
nee 'n mot vormt alleen n gevaar voor je garderobe...
de mot, de vriend v.d. Islam, zwijgend en vliegend en knaagd hier en daar twee gaatjes in een zwart gordijn voor de vrouwelijke moslim vrouw

Oke punt voor jou, je hebt gelijk.. ik zou n mot niet in de regen achter laten.. iemand die zwaar anti-Islamitisch is wel (Y)

Uitspraak van Sisyphus op zaterdag 30 juli 2011 om 09:45:
je vind het heel makkelijk om te stellen dat n ander boos kan worden wanneer je denigrerend praat...
maar je ziet toch ook dat je je op glad ijs begeefd...
dat je door op deze wijze te praten heel dicht op 'n praat-verbod aast...

Tuurlijk niet
Het enige wat ik opmerkte was dat de toon aangepast zou moeten worden
Het hoeft niet zo hatelijk en agressief (geldt voor iedereen vind ik, of je nou Stardust bent of XaeeD)
En ik ben geen pussy verder, t hoeft niet allemaal lief en donzig te zijn, maar ik denk dat n agressieve, hatelijke, beledigende toon aannemen in je taalgebruik wanneer je duidelijk wilt maken dat jij n ander (of n religie of whatever) hatelijk vind, of dat je je bedreigd voelt door n ander (of door n religie), omdat diegene naar jouw mening haat zaait en slecht is.. dat werkt niet
Waarom niet?
Zoals ik zei.. indirect zeg je namelijk al dat jij beschaafder bent en toleranter en vrediger dan 'die hatelijke Islam' (als voorbeeld)
Maar je laat zien dat je dat helemaal niet bent, precies door t taalgebruik, de woordkeuze en de toon die je kiest
Snap je?
Het werkt averechts, in jouw eigen nadeel.. vanuit t oogpunt van die ander, waar je t tegen hebt, of die zich aangesproken voelt door wat je zegt
In diens ogen ben jij juist hatelijk, beledigend, intollerant en bedreigend
Puur door je taalgebruik
Omdat taal kracht heeft
Als jouw intenties goed zijn, dan benader je n ander met de houding en met de spraak die past bij wat jij indirect wilt zeggen
Hoe kan ik als Moslim (als ik zwart-wit zou denken en geen moeite zou doen om me in jouw situatie in te leven) hoe zou ik voorbij die harde, hatelijke, beledigende taalbarriere heen moeten kijken?
Denk je dat wij twee closer komen op die manier?
Het lijkt me duidelijk dat dat iig niet t geval is
Je bent geen oplossing voor t probleem dat je denkt te zien.. je bent deel van t probleem zelf, jij helpt de escalatie juist op die manier
En dat betekent niet dat je je mening niet mag verwoorden hoe jij het wilt
Ik zeg niet dat men geen harde taal MAG gebruiken
Ik denk alleen dat t meer negatieve effecten zal hebben dan positieve effecten
En maybe ben ik naief, maar ik denk dat zelfs hele harde, beledigende personen uiteindelijk toe willen naar verbetering, naar oplossingen, naar iets goeds, harmonie

't is voor mij onduidelijk waarom je je niet meer inzet tegen de moslims... waarom je hun niet meer als (de niet extremistische) jouzelf zal maken...
tis toch van den zotte dat je sympathiseerd met kleine ego's...
ga er boven staan
je weet toch al wat waar is en wat niet waar is....
waar bevind zich de relevantie van n (atheïstische) hollander zn mening ? Hoe kan het pijn doen als jij de waarheid van God al kent ? Koester dan medelij oid ...

Wie zegt dat ik sympathiseer met extremistische Moslims?
Ik ken er geen, niet persoonlijk iig en hoeft voor mij ook niet
Extremistische Moslims zijn als Wilders in dat ze ondoordringbaar geworden zijn
Ik zie ze iig niet meedoen in dit topic..
En jullie zijn geen extremisten (hoewel ik wel vind dat sommige van jouw meningen extreem zijn), maar ik denk dat wij hier vrij gewone gasten zijn, allemaal.. zelfs Xeno
Het is makkelijker om jou over te halen Moslim te worden dan n Moslim met hele extreme, vernietigende gedachten over halen om te matigen
Omdat extremisten vaak heel erg gesloten zijn in hun visies, ze accepteren niets anders dan hun eigen meningen
Op n zelfde manier zou Anders Breivik niet luisteren naar jou als je hem probeerde over te halen iets milder te gaan denken
En jij zegt hier dat ik weet wat waar is en wat niet waar is en dan ga je me zelfs zeggen wat ik moet doen en laten, hoe ik me zou moeten voelen, enz
Vlak daarvoor zei je nog dat t heel erg zou zijn als we mensen n spreek-verbod op zouden leggen, dat dat zelfs bijna is wat IK wil
Maar meteen er na hint je ernaar dat ik eigenlijk niet eens mee zou moeten doen met n discussie
Ik kan dat niet echt rijmen
Tis wat ik zeg.. het is onrechtvaardigheid als ik jou zeg wat je moet doen en niet moet doen, maar het is jouw vrijheid en je recht wanneer jij mij gaat zeggen wat ik wel en niet moet doen ;)

miserken nou gewoon eens dat kattengejank van mensen die zich beledigd voelen... help ze mentaal te groeien...

Jij ziet dat als zwakte
Als ik jouw moeder ontzettend zou beledigen waar jij bij staat zou je ook niks doen en btje dom dr bij staan te kijken right
Je beledigd voelen door wat iemand zegt is heel reëel
Omdat woorden betekenis hebben en kracht hebben
Gaat niet alleen om beledigd voelen, tis met alles
Als jouw vriendin zegt dat ze van je houdt hebben die woorden diepe betekenis voor jou en voor haar
Als jij je heel schuldig voelt om iets wat je gedaan hebt en iemand zegt dat ie je vergeeft daarvoor heeft dat effect op je
Als jij heel veel geeft om iemand en n ander beledigd diegene op n heel hatelijke, pijnlijke manier.. dan is t logisch dat die woorden n bepaald effect hebben op jou
Je hoeft niet te reageren met geweld nee, maar ontken niet dat je beledigd voelen n heel normale reactie kan zijn op hatelijke woorden aub

hoe denk je dat wetenschap ed zich ontwikkeld hebben ? Mensen 'n gifbeker laten drinken helpt niet n vat te krijgen op de waarheid...
't grootste deel vd jury @ socrates zn eindfeestje had dat ook niet door...
of iig, ze vonden het belangrijker te kunnen kleven aan hunner overtuiging waar ze zich warm en thuis voelde...

Grappig dat je t over Socrates hebt en ik geen logisch verband zie in waar ik t over had en dit stukje van jou

dit is de tweede keer dat je zegt dat Breivik (en event andere) de Islam als 'n monster zien
omdat er individuen zijn geweest die uit de naam vd Islam doden hebben veroorzaakt
en dat als je zelf iemand dood het zelfde bent als de Islam ?

Yep
Niet de werkelijke Islam, maar dat monster wat jij in je eigen hoofdje dr van maakte..
Als t zo'n verschrikkelijk iets was in jouw ervaring en jouw reactie daarop is dat je 100 mensen afknalt.. dan ben je idd geworden wat je verafschuwde.. n monster, n hypocriet
Dat staat verder los vd werkelijkheid van wat Islam is en wat Islam leert en hoe de gemiddelde Moslim Islam beleefd

Das jouw mening, jouw beleving, hoe jij t ervaart
Ben t oneens met wat je zegt over Islam, obviously heb jij n heel andere 'Islam' in je mind dan ik
Jouw visie van Islam is naar mijn mening juist onwaar, kortzichtig, je schrijft verknipte moralen, normen en allerlei stagnaties eraan toe
Ow en nog iets he over dat Moslims extremisten niet hard genoeg aanpakken..
Ga eens kijken in Moslim-landen waar ze iemand te pakken krijgen die terroristische aanslagen pleegde..
Kijken wat voor behandeling die in de gevangenis van Marokko bijvoorbeeld krijgt
Als terrorist zijnde mag je hopen dat je niet door andere Moslims in de Islamitische wereld berecht wordt.. kun je beter in Nederland opgepakt worden
Er is denk ik weinig te doen tegen iemand die iets van plan is
Wie had Anders Breivik kunnen stoppen?
Als iemand dubieuze shit wil uithalen lukt m dat waarschijnlijk toch wel

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 juli 2011 om 23:54:
Ik heb net een heel goed interview zitten kijken op NL1, de TV-show van ivo niehe. Hij had de vrouw van Koning Hoessijn te gast, een Amerikaanse... was echt interessant dat interview. Op een gegeven moment ging het ook over de Islamitische wereld, hoe we volgens haar een totaal verkeerd beeld hebben van de Islam en de Islamitische wereld, hoe politiek-terrorisme in ons hoofd model staat voor het Islamitische geloof, en hoe het volgens haar in werkelijkheid is.. Ze sprak heel positief en optimistisch, en koning hoessijn (die nu niet meer leeft) was ook duidelijk een heel mooi en goed mens. Ik vond het een mooie en hele wijze vrouw. Misschien zie ik het inderdaad wel helemaal verkeerd en heb ik idd een hele verkeerde associatie met de Islamitische wereld. Het voelde goed om naar te kijken en over na te denken. Misschien moet ik m'n beeld toch eens proberen bij te stellen en uit zoeken wat nou datgene is wat ik niet zie en zovelen, zelfs zulke mensen, wel.
tis gewoon fucked dat ik (en wie niet) er zo'n gewelddadige en bedreigende associatie bij heb.. dat komt wel degelijk door beelden die je ziet op tv en berichten die je leest, kut marokkanen op straat etc. maar dat zal het toch niet zijn als heel rechtschapen mensen er met alle liefde voor kiezen.

Ga morgen ff bij uitzending gemist kijken (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 juli 2011 om 23:54:
(en wie niet) er zo'n gewelddadige en bedreigende associatie bij heb.. dat komt wel degelijk door beelden die je ziet op tv en berichten die je leest, kut marokkanen op straat etc

gewoon kortzichtigheid

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 31 juli 2011 om 03:09:
Ga morgen ff bij uitzending gemist kijken (Y)

Al gedaan?

Uitspraak van VageJetje op zondag 31 juli 2011 om 04:58:
gewoon kortzichtigheid

Niet. Er zijn veel verschillende kanten..