Partyflock

Forumonderwerp · 750071
10 volgers · 385756x bekeken

Waarschuw beheerder
+14-15
donateur
Geloof jij in god?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Die opmerking is idd een beetje glad ijs ja... :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 juli 2011 om 01:40:
De ironie was dat die kerel dus zwaar anti-Islam was en waarschijnlijk hadden zn daden iets te maken met de afkeer die hij voelde voor Islam en dat ie vond dat ze Islam niet hard genoeg aanpakten ofzo
Das ironisch man
Dat ie zelf wordt wat ie zo haat

Dat vraag ik me nog wel af he...
er zijn ook zat mensen die n afkeer hebben van de Islam zelf... en niet per se van islamieten met bomvesten (en Islam daar als oorzaak van)...
maar mensen die n afkeer kennen van de Islam als een stagnatie in de hand werkend verschijnsel...
tis dus niet zo dat mensen geen hekel aan de Islam kunnen hebben wanneer er geen mensen uit de naam van Islam doden veroorzaken...
maar tzal idd niet zo zijn dat hij pleit voor n maatschappij waar ieder zal doen zoals hij doet... mr welke oorlog volgt de richtlijnen van de maatschappelijke indeling/wet ?
hij vecht in zijn ogen voor n groter goed
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op maandag 25 juli 2011 om 18:27:
Dat vraag ik me nog wel af he...
er zijn ook zat mensen die n afkeer hebben van de Islam zelf... en niet per se van islamieten met bomvesten (en Islam daar als oorzaak van)...
maar mensen die n afkeer kennen van de Islam als een stagnatie in de hand werkend verschijnsel...
tis dus niet zo dat mensen geen hekel aan de Islam kunnen hebben wanneer er geen mensen uit de naam van Islam doden veroorzaken...
maar tzal idd niet zo zijn dat hij pleit voor n maatschappij waar ieder zal doen zoals hij doet... mr welke oorlog volgt de richtlijnen van de maatschappelijke indeling/wet ?
hij vecht in zijn ogen voor n groter goed

Tjah, ik denk dat Hitler ook alleen maar deed wat hem t beste leek
Hij meende ook iets te zien in zn samenleving wat niet deugde en blijkbaar vond ie t oke om dan te doen wat ie deed
Die Noor zei ook dat ie vond dat wat ie deed nodig was

Ik denk trouwens dat zn Christelijke achtergrond wel degelijk n rol speelde bij wat ie deed
Dat ie toevallig Christen was wordt gezegd alsof Hitler toevallig vegatarier was
Not quite the same thing ;)

En waarom die Palestijnen blij waren lijkt me niezo breinkraker
Denk dat jij ook blij was geweest als je in hun schoenen stond NPC
In plaats van (zoals de nieuwslezer doet) het zwart-wit zien.. alsof die mensen evil zijn ofzo.. verplaats je eens in hun situatie
Palestina is n shit-hole man, door toedoen van wie?
Laat ze juichen joh
Is weer s wat anders dan vanuit de lucht beschoten worden met raketten en witte fosfor
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 juli 2011 om 19:58:
door toedoen van wie?

Die 80 jongeren @ noorwegen idd... stelletje teringlijers...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 juli 2011 om 18:17:
Uiteindelijk is wat zich aan beide kanten afspeelt: angst voor elkaar, wantrouwen. Hoe het écht zit met samenzweringen e.d. weet verder niemand, maar die theorieën doen meer kwaad dan goed.

Daarom is het gewoon beter als iedereen lekker in z'n eigen landje blijft.
Ik heb niets tegen buitenlanders of andere culturen, maar het tempo waarin andere culturen de onze zijn binnen gekomen of waarin wij hun cultuur penetreren gaat te snel

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 juli 2011 om 20:49:
Daarom is het gewoon beter als iedereen lekker in z'n eigen landje blijft.
Ik heb niets tegen buitenlanders of andere culturen, maar het tempo waarin andere culturen de onze zijn binnen gekomen of waarin wij hun cultuur penetreren gaat te snel

De tijd van landen, continenten etc. is almost over. De wereld wordt steeds kleiner, alles leert elkaar nu kennen, en alles komt bij elkaar over de vloer. Langzaam wordt de wereld 1 en komen de bloemetjes en bijtjes, verzoenen alle volkeren zich en wordt het één groot Utopia hier, en komt de Vader ons aan het einde, als we uitgeraasd zijn en het mensheid-spelletje dader-slachtoffer beu zijn, ophalen en is alle ellende geschiedenis. O:)
Hehe...

Op zich hebben we van de meest culturen hier geen last. Neem de Surinaamse cultuur... lekker eten, prima mensen.. gaat m.i. perfect samen tegenwoordig. Aziatische volkeren... ook zowat geen last van. En het Islamitische volk in Nederland.. tja, Marokkanen, en dan echt de rif-tokkies, die zijn lastig idd. Maar hebben we voor de rest in realiteit nu echt zó veel problemen ermee (met islamieten)? De meeste Islamitische mensen die ik ken zijn eigenlijk gewoon aardige mensen waar ik weinig tot niets van vrees. 't zijn vooral die griezelige filmpjes op het internet en de extremisten die zuigen en een idee geven van 'oeh, foute boel!'. Maar goed, die groep is er wél natuurlijk, en ze zijn met genoeg om lastige dingen te doen voor de samenleving.. dat is reëel; een probleem van deze tijd. Is een moeilijk gebeuren... Maar zolang er geen georganiseerde shit uit voortkomt, is er denk ik niet zo veel aan de hand.

Maar ja, het is er nu eenmaal en daar kun je nu niks meer aan doen denk ik. Accepteren en beseffen dat het leven op aarde nu eenmaal bestaat uit voortdurend allerlei problemen en shit.. 't hoort een beetje bij dit bestaan. Alsof het thema's binnen een lang verhaal zijn die zich steeds afspelen. Daar kan men boven leren staan door het vanuit een bepaalde point of view te bekijken, en zo de problemen van de wereld steeds minder je eigen probleem te maken, berustend in de wetenschap dat het in the end nothing but madness bullshit is allemaal. :d

Wat de Moslims betreft... als ze hun eigen kalifaat krijgen, trekken ze hoogstwaarschijnlijk daar wel naartoe, en zij wij er vanaf.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op maandag 25 juli 2011 om 13:47:
doe jezelf en mij een groot plezier en verwijder je profiel gewoon mafketel.

Om enig tegenwicht aan jouw soort internetkneusjes te kunnen bieden zal ik mijn alom gelauwerde profiel vooralsnog handhaven. Verzoening is immers m'n hoogste doel, mar goed daar ben jij nu eenmaal selectief blind voor (N)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 juli 2011 om 22:26:
Wat de Moslims betreft... als ze hun eigen kalifaat krijgen, trekken ze hoogstwaarschijnlijk daar wel naartoe

Het kalifaat is gebaseerd op een wereldwijd omvattend rijk, zonder grenzen of landen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 juli 2011 om 22:56:
Het kalifaat is gebaseerd op een wereldwijd omvattend rijk, zonder grenzen of landen.

In dat geval moeten we overgaan op genocide en alle moslims uitroeien.

Maarrrr.. ik had laatst van xaeed vernomeng dat dit niet voor de hele wereld geldt, en dat slechts idioten in Islamitische kringen dat voor ogen hebben. 't zou eerder gaan om een groot Arabisch rijk. West Europa valt daar niet onder.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 juli 2011 om 22:56:

..really?

Waarschuw beheerder
Tot hoe ver gaat dat ongeveer volgens jou dan?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 juli 2011 om 23:29:
dat slechts idioten in Islamitische kringen dat voor ogen hebben

Je hebt ook maar een paar idioten nodig voor een revolutie...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juli 2011 om 00:53:

Ook dat is waar.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juli 2011 om 00:53:

Zou dit dan 't begin zijn geweest, wordt hij 'n martelaar ??
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 juli 2011 om 02:06:
Als n Moslim zoiets doet wordt ie geen psychopaat genoemd, maar n Moslim-extremist
Alsof t enige wat mis is met zn mentale staat van zijn was dat ie Moslim was

het meerendeel van de plegers van terreurdaden uit naam van de Islam (of wat zij in ieder geval voor Islam aanzien), van de afgelopen 1 a 2 decennia waren mensen die extreem gemotiveerd waren en volledig geloofden dat wat zij deden juist was, waren over het algemeen geen psychisch gestoorden.
Uitspraak van Sisyphus op maandag 25 juli 2011 om 18:27:

het is idd zo dat je voor haat niet echt een reden nodig hebt.
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 juli 2011 om 18:17:
Uiteindelijk is wat zich aan beide kanten afspeelt: angst voor elkaar, wantrouwen. Hoe het écht zit met samenzweringen e.d. weet verder niemand, maar die theorieën doen meer kwaad dan goed.

We hate some people because we do not know them, and we do not know them because we hate them.

OT
anywho: its the creative aspect in man itself that is the image of god

Waarschuw beheerder
-1
:roflol: heb je onze ressurectionist ook weer %)

*edit* ... evil in man is a consequence of man’s inevitable but not necessary unwillingness to accept his finitude and admit his insecurity.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op dinsdag 26 juli 2011 om 01:51:
evil in man is a consequence of man’s inevitable but not necessary unwillingness to accept his finitude and admit his insecurity.

Yetzer Ha-Ra :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Black Messiah op dinsdag 26 juli 2011 om 01:41:

5-51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.
Waarschuw beheerder
donateur
We hate some people because we do not know them, and we do not know them because we hate them.

:faceplam:
daar heb je je reden..het niet kennen van elkaar kán een reden zijn tot haat..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op dinsdag 26 juli 2011 om 12:23:
het niet kennen van elkaar kán een reden zijn tot haat

het niet begrijpen of WILLEN begrijpen. En velen kunnen het niet begrijpen, omdat ze geisoleerd leven.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juli 2011 om 11:40:

5-51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.

Dat is geen haat in die tekst hoor. Hoogstens een vriendelijk advies.

Waarschuw beheerder
[img width=380 height=256 cacheid=0011d5ef002f6531ffad5b361a02c6442a]http://www.kutwereld.nl/ISLAM/ISLAM-16.JPG[/img]

Koran in de ene hand, AK-47 in de andere...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
[img width=515 height=374 cacheid=0011d5f0002f65328bc136f21a02c64448]http://www.kutwereld.nl/ISLAM/ISLAM-08.JPG[/img]

Als groepen als Blood and Honour dit soort dingen roepen, staan er de volgende dag 300 woedende links extremisten te wachten om er op los te slaan.
Als Hezbollah of Hamas dit soort dingen roepen dan krijgen ze vooral steun uit linkse hoek...

Bizar

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juli 2011 om 13:30:
Dat is geen haat in die tekst hoor. Hoogstens een vriendelijk advies.

Het is 'n waarschuwing om geen vriendschappelijke banden aan te gaan met Joden en Christenen, op straffe van niet door Allah geleid te worden.
Uitspraak van SuburbanKnight op dinsdag 26 juli 2011 om 12:23:
daar heb je je reden..het niet kennen van elkaar kán een reden zijn tot haat..

8)

Waarschuw beheerder
En met degenen die zeggen: "Wij zijn Christenen, sloten Wij (eveneens) een verbond, maar zij vergaten een deel van hetgeen hen was voorgehouden. Daarom deden Wij vijandschap en haat onder hen ontstaan, tot de Dag der Opstanding. Allah zal hen weldra laten weten, wat zij deden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juli 2011 om 14:13:
En met degenen die zeggen: "Wij zijn Christenen, sloten Wij (eveneens) een verbond, maar zij vergaten een deel van hetgeen hen was voorgehouden.

Nu luidt de vraag: Wat precies?

En waarom wordt 'vergeten' bestraft met Vijandschap en Haat? Waarom zaaien engelen (ik naam aan dat die hier bedoeld worden met 'Wij') vijandschap en haat?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juli 2011 om 14:23:
Nu luidt de vraag:

Oh God, waarom stelt Gij ons zo op de proef met de komst van zovele vreemdelingen ?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juli 2011 om 14:23:
En waarom wordt 'vergeten' bestraft met Vijandschap en Haat?

Volgens de moslims zijn Christenen afgedwaald van de ware boodschap van Allah/God/Jahwe.
We aanbidden beelden, eten varkensvlees, erkenen Jezus een goddelijke status toe en drinken alcohol.
De vijandschap en haat die dus onder Christenen naar moslims en naar elkaar is, is dus blijkbaar gewoon onderdeel van de instructies die door Allah aan Mohammed zijn gegeven om 'ons' weer op het juiste pad te krijgen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 juli 2011 om 22:26:
alles komt bij elkaar over de vloer.

not in my house

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 juli 2011 om 00:27:
ff een modder vet nummer dumpen hier, gewoon omdat ie vet is

voor homo's misschien wel ja...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juli 2011 om 19:19:
voor homo's misschien wel ja...

Komt die VMBO'er (of heette dat in jouw tijd nog IVBO?) weer aan :facepalm:

Waarschuw beheerder
het meerendeel van de plegers van terreurdaden uit naam van de Islam (of wat zij in ieder geval voor Islam aanzien), van de afgelopen 1 a 2 decennia waren mensen die extreem gemotiveerd waren en volledig geloofden dat wat zij deden juist was, waren over het algemeen geen psychisch gestoorden

Dat was t punt he
Noorse dude wordt n psychopaat genoemd, maar hij handelde (net zoals je zegt over Islamitische extremisten) met de overtuiging dat t goed was wat ie deed
En aangezien.. ahhh.. fuck it :D geen zin in deze discussie

God bless Hitler?

Dat zou n Moslim nooit zeggen
Waar haal jij die kutplaatjes steeds vandaan man?
Welke Moslima (in dit geval) gaat Allah nou vragen baraka te schenken aan niet-Moslims? :S ..aan Hitler haha
Makes no sense at all
Geloof me, ik heb nog nooit n Moslim dua horen maken (smeekbede) voor n niet-Moslim; dat God diegene baraka geeft (zegeningen)
Tis crap, je fotootje is verdacht
Net zoals die dude met die muts over zn gezicht verdacht is
Zijn precies dit soort debiele, verstoorde, verdachte foto's die al die vage ideeen vormgeven, over Moslims
Net zoals die Palestijnen die de straat op gingen op 11 september
Is idd kut om te zien ja
Weet je wat ook kut is om te zien?
Foto's van doodgeschoten Palestijnse baby's
Plaats dr daar ook meteen n paar van, zodat t btje in balans blijft, ipv dit eezijdige anti-Islamitische beeld wat jij alleen maar wilt zien NBC
En ga asjeblieft geen Hollandse 'Koran' quoten, you have no business quoting Qur'an, je bent niet in staat om t te interpreteren
Je weet niet over wie gesproken wordt, wanneer, waarom, wat de Arabische taal daar is en je negeert historische en tekstuele context
(Y) dat spelletje kennen we nu wel

Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juli 2011 om 19:57:
Geloof me, ik heb nog nooit n Moslim dua horen maken (smeekbede) voor n niet-Moslim; dat God diegene baraka geeft (zegeningen)

Waarom eigenlijk niet, ik bid zelfs voor het zielenheil van de allochtone slachtoffers van Noorwegen.

Waarschuw beheerder
Ik bid ook wel eens voor ALLE mensen op aarde. Ook moslims dus...

Wat een discriminatie zeg...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juli 2011 om 21:17:
Wat een discriminatie zeg...

Dat bedoel ik (Y)

Waarschuw beheerder
Ja is discriminatie
:P
De reden is simpel
Like any other religie is Islam excluvistisch (als dat t beste woord ervoor is)
Dat houdt in dat wij geloven dat je alleen naar t Paradijs gaat als je Islam accepteert als enige ware religie
Moslims krijgen daarom de baraka van God in t hiernamaals, zij gaan naar t Paradijs
Daarom begroeten Moslims niet-Moslims niet met Assalaamu aleykum wa rahmatullahi wabarakatuhu
Vrede is met je en Allah's genade en Zijn zegeningen
Dat is voor als je deze religie volgt
Vandaar dat n Moslim nooit baraka voor Hitler vraagt :S
In dat opzicht kun je t zien als discriminatie, in a way is t dat misschien wel, maar das wat elke religie uiteindelijk beweert: volg dit pad!
Moslims doen wel dua voor niet-Moslims in de vorm van..
"Allah leidt hem of haar" of "Allah schenk hem of haar inzicht" dat soort dingen worden wel gedaan
Maar er is geen baraka in de daden van niet-Moslims
Zeker niet in de daden van Hitler, ongeacht of Moslims Joden nou lief vinden of niet
De Qur'an zegt dat t onrechtvaardig nemen van n mensenleven gelijk staat aan t nemen van de levens van alle mensen
Dus 'zegen Hitler' is onzin NPC, sorry

Verder kun je t zien als discriminatie, maar t is en blijft n smeekbede
In de realiteit heb je toch geen invloed op wie gezegend wordt door God en wie ten gronde gericht wordt
Dus je kunt wel "bidden voor alle mensen op aarde" en jezelf goed voelen erover, bid liever voor jezelf en je naaste familieleden
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
De hele middag mezelf bezig gehouden met snaar/membraan theorie, met daarbij quantum-mechanica, multi-universa etcetc. Fucksake, de werelden zijn mogelijk bizar vet, ofzo :honger:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juli 2011 om 23:01:
De reden is simpel
Like any other religie is Islam excluvistisch (als dat t beste woord ervoor is)

maar das wat elke religie uiteindelijk beweert: volg dit pad!

Ja oké, dat is waar natuurlijk. Maar 't kwam ff een beetje raar op me over. Beetje zo van: bid niet voor goede dingen voor die en die persoon die je kent (en wellicht vriendschap mee hebt), want het is geen moslim, en voor hun moet je niet om goede dingen vragen aan God, want God houdt niet van hun. Of iets van die strekking. Maar het valt mee dus zo te zien:

Moslims doen wel dua voor niet-Moslims in de vorm van..
"Allah leidt hem of haar" of "Allah schenk hem of haar inzicht" dat soort dingen worden wel gedaan

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juli 2011 om 23:05:
multi-universa

Ach allemaal onzin :P
Kom op man, er is geen enkel echt bewijs voor t bestaan van 'multi-versa'
Allemaal giswerk en theorien
Hele beroemde wetenschappers zeiden ook dat tijdreizen 'snel' n mogelijkheid zou zijn
Ik zei altijd al dat dat onzin was, dat t niet mogelijk was om terug in de tijd te reizen
Want de enige manier om te tijdreizen (buiten t bestaan van multi-versa natuurlijk, waar dus ook al geen bewijs voor is) had ik aangegeven en uitgelegd waarom de tijd niet terug kan gaan (filosofisch en natuurkundig)
Vandaag las ik n kort stukje in de krant waarin stond dat wetenschappers nu wetenschappelijk hadden aangetoond dat tijdreizen niet mogelijk is
Told ya so
String theorie, hipster theorie en boxershort theorie
Wat wetenschappelijk acceptabel is verandert zo snel..
Tis zeker interessant ja, maar wat vandaag nog n algemeen geaccepteerde theorie is is morgen alweer outdated

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juli 2011 om 23:13:
Ja oké, dat is waar natuurlijk. Maar 't kwam ff een beetje raar op me over. Beetje zo van: bid niet voor goede dingen voor die en die persoon die je kent (en wellicht vriendschap mee hebt), want het is geen moslim, en voor hun moet je niet om goede dingen vragen aan God, want God houdt niet van hun. Of iets van die strekking. Maar het valt mee dus

Ja het zijn n paar dingen die in t algemeen niet gezegd worden over/tegen niet-Moslims
Das echt op basis van religieuze overtuiging
Als Moslim zijnde.. als in de Qur'an staat dat God je straft als je in meerdere goden gelooft bijvoorbeeld..
En als jij dan gelooft in meerdere goden..
Dan ga ik niet smeekbede doen voor jou en God vragen om je dat te vergeven
Want in de Qur'an staat al dat dat niet vergeven wordt (de enige zonde trouwens in Islam die NIET vergeven wordt, t toeschrijven van deelgenoten aan God)
Dus die dua (smeekbede) maak ik als Moslim zijnde niet voor jou
Ik kan natuurlijk wel vragen aan God je te leiden naar iets wat beter is, daar is niks mis mee

Waarschuw beheerder
Dus je kunt wel "bidden voor alle mensen op aarde" en jezelf goed voelen erover, bid liever voor jezelf en je naaste familieleden

Uiteraard... ik doe dat ook niet iedere dag hoor (voor de hele wereld) :lol:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juli 2011 om 23:27:
Want in de Qur'an staat al dat dat niet vergeven wordt (de enige zonde trouwens in Islam die NIET vergeven wordt, t toeschrijven van deelgenoten aan God)

Dat snap ik niet helemaal.... los van dat het een vaststaande regel is en jij voor Islam hebt gekozen en dat maar aan te nemen hebt (begrijp ik), wat kan dáár nou zo erg aan zijn? Bedoel, wie of wat doe je daar dan kwaad mee? Hoe kan zoiets een onvergefelijke zonde zijn? Kun je dat dmv logica onderbouwen? :)

Waarschuw beheerder
Hele beroemde wetenschappers zeiden ook dat tijdreizen 'snel' n mogelijkheid zou zijn

Tijd rijzen is vooruit mogelijk, hoe sneller je gaat hoe langzamer de tijd gaat. Maarrrrr, je kan niet door de tijdsbarrière heen. Onlangs weer bewezen, mtoch. Tis allemaal relatief.

Allemaal giswerk en theorien

Dat dachten ze over quantum-mechanica ook, het is enkel een theorie die een hoop zou verklaren. Zeker in combi met het membraan-theorie. 't is tot nu toe enkel wiskunde en logica, maar de achterban groeit snel. Fascinerend is het wel iig :yes:

Einstein verzette zich ook sterk tegen quantum-mechanica en daarin de wanorde, bestaat er een god?! Ik denk 99,99999999999999999999999% van niet :honger:

Waarschuw beheerder
Ach allemaal onzin :P
Kom op man, er is geen enkel echt bewijs voor t bestaan van 'multi-versa'

Hangt er vanaf hoe je zo'n andere universum dan precies ziet... ik weet niet of dat altijd over fysieke realiteiten (stoffelijke werelden) gaat? Ik geloof iig wel dat er een mogelijkheid is dat er meerdere bestaansdimensies zijn (astrale werelden en dat soort dingen). Bewijzen daarvoor vind je in de zweefhoek :P Geen wetenschappelijke bewezen. Maar ook Boeddha schijnt over die werelden te spreken, en daar geweest te zijn. Jezus volgens mij ook. Maar goed, dat is 'mondeling bewijs' natuurlijk. Binnen mijn 'believe-scope' doen ze iig wel mee. :jaja:
Andere fysieke werelden.. dus dat het universum ergens stopt en een andere weer verder gaat of zo, ik weet niet.. ik wil 't niet uitsluiten, maar ik denk eigenlijk wel dat dit de enige fysieke wereld/universum is. Hoe groot en of daar nog andere wezens in leven, weet ik niet natuurlijk.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juli 2011 om 23:40:
ik weet niet of dat altijd over fysieke realiteiten (stoffelijke werelden) gaat?

Oneindige universa, met eigen wetten en regels. Maar dus ook vrijwel identieke, en een oneindige realiteit waarin het dus heel erg veel op de onze lijkt, of zelfs de identieke.

Dat is het idee, tot nu toe. Het is in theorie zelfs mogelijk er zelf een te maken (binnen die theorie), die direct zijn eigen plek krijgt. Teveel om uit te leggen iig :rot:

Waarschuw beheerder
Vrede is met je en Allah's genade en Zijn zegeningen
Dat is voor als je deze religie volgt
Vandaar dat n Moslim nooit baraka voor Hitler vraagt

Maar als Hitler nu 'n Moslim was geweest, dan werd hij als dader - als ik het goed begrijp allemaal - wel ontvangen met de smeek om
Allah's genade en Zijn zegeningen

?
Waarschuw beheerder
Moslims krijgen daarom de baraka van God in t hiernamaals, zij gaan naar t Paradijs

En Baraka gehoorzaamd Shao Kahn!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op woensdag 27 juli 2011 om 00:37:
Maar als Hitler nu 'n Moslim was geweest, dan werd hij als dader - als ik het goed begrijp allemaal - wel ontvangen met de smeek om

Als Hitler Moslim was geweest zou hij niet gedaan hebben wat ie deed, want dat soort crap uithalen zou je meteen uit Islam plaatsen

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juli 2011 om 23:35:
Tijd rijzen is vooruit mogelijk, hoe sneller je gaat hoe langzamer de tijd gaat. Maarrrrr, je kan niet door de tijdsbarrière heen. Onlangs weer bewezen, mtoch. Tis allemaal relatief.

Vooruit mogelijk?
Das zo btje wat we doen toch? :P
Met de tijd mee flowen.. je ontkomt er niet aan, gaat vanzelf ;)
De toekomst in reizen, zoals terug in t verleden reizen is ook niet mogelijk lijkt me
Als je gelooft in multi-versa en dat ziet als alternatieve dimensies die naast elkaar bestaan zou je t kunnen uitleggen
Dan zou tijdreizen in kunnen houden dat je je in n andere dimensie, n paralelle wereld ofzo bevindt en iets meemaakt wat in jouw dimensie nog moet gebeuren
Maar das allemaal sci-fi
Voor zover we weten zijn er geen andere dimensies
Btje t idee van.. ik neem in mijn realiteit n afslag naar rechts, maar in n andere dimensie kies ik ervoor om linksaf te slaan en zo vertakken ontelbare verschillende dimensies, of multi-versa
Maar ik vind dat btje zinloos, kweenie.. komt echt over als fantaseren op mij

En zonder die fantasie (die ontelbare paralelle dimensies aan onze realiteit) zou tijdreizen alleen gaan als t hele universum ineens terugdraait
Letterlijk
Om terug te reizen naar gisteren zou de aarde moeten stoppen met draaien, 24 uur terugdraaien, weer stoppen en vervolgens weer beginnen 'af te spelen'
Maar dat zou alleen gaan als met de aarde de maan terugdraait, de zon, alle sterren, alle sterrenstelsels en uiteindelijk t gehele universum en dus 'tijd' zelf 'terugspoelt'
En dat is niet mogelijk, althans.. t lijkt ondenkbaar
Bovendien, als t zou gebeuren, zou je er helemaal niks aan hebben
Want jij stopt (samen met de aarde en de rest van t universum) plotseling met bewegen, tijd spoelt terug, de aarde draait terug en dus is t letterlijk als rewind op n video
Totdat je 24 uur terug gespoeld hebt en weer op play drukt
Wat gebeurd is dat je exact dezelfde film gaat zien, er zal niets veranderen
Trek die tijd verder door en t wordt duidelijk hoe zinloos 'tijdreizen' dan zou worden
Stel je reist duizend jaar terug
Dat houdt in dat je uit t bestaan verdwijnt
Je kunt daarom niet tijdreizen en ergens in t verleden belanden en de wereld vd dino's zien ofzo
Omdat jij dan simpelweg niet aanwezig kunt zijn, omdat je er in eerste instantie ook al niet was

Weer t idee van n paralelle wereld
Om t verleden bewust mee te maken als 'het verleden' en te bestaan in n tijd waarin jij nog niet bestond zou alleen gaan als die paralelle werelden bestonden
Zodat jij niet in reverse gaat, krimpt en uit t bestaan verdwijnt wanneer t universum teruggespoeld wordt
Tijdreizen brengt allerlei absurditeiten, natuurkundige onmogelijkheden en logische paradoxen met zich mee
Als jij terug in de tijd zou reizen en bij je eigen geboorte aanwezig zou zijn en je ouders maken n foto van jou naast baby-jou..
Dan zou jij altijd al op die foto hebben moeten staan
Voordat je ging tijdreizen zou je al n foto in je album moeten hebben waar jij als volwassen persoon naast je baby-zelf staat
Dus je zou al terug in de tijd hebben gereisd vóórdat je ooit terug in de tijd reisde
"Ja maar daarom zou dat n nieuwe dimensie scheppen"
Nu zijn er twee universa, eentje waar jij alleen als baby op de foto staat en n wereld waarin jij en baby-jij samen op de foto staan
Dit zou zoveel alternatieve dimensies scheppen dat er miljoenen dimensies zouden bestaan naast t onze
Waarom vinden we in onze realiteit dan geen bewijzen ervoor?
Waarom vinden we geen Nike-schoen-afdrukken naast dino-voetsporen in sediment-lagen van 100 miljoen jaar oud?
Dat zou interessant zijn en aangezien tijdreizen zou leiden tot talloze nieuwe dimensies en rariteiten zouden we minstens wat bewijzen tegenkomen ervoor in onze eigen realiteit
Of zijn wij altijd en eeuwige de originele realiteit?
Waarom is onze wereld niet slecht n vertakking van n vertakking van n vertakking van wat de 'ware realiteit' zou zijn?
Zou dat t geval zijn, dan zouden we hele rare dingen moeten tegenkomen die haaks staan op onze kennis vd natuurlijke wetten
Ain't the case
Niemand heeft oude foto's waarop hij als opa staat
Er zijn geen menselijke voetafdrukken gevonden in steenlagen die ouder zijn dan de mens is als soort, enz enz

Sorry voor de lange tekst
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bloodrayne op woensdag 27 juli 2011 om 00:41:
En Baraka gehoorzaamd Shao Kahn!

:D

Wat vindt jij van Freddy Krueger in MK9?
Of speel je die nie?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 juli 2011 om 01:07:
Wat vindt jij van Freddy Krueger in MK9?
Of speel je die nie?

of ie in MK9 past.. mwa niet echt naar mijn idee.
Maar moet zeggen dat ik het best lol vind :P