Uitspraak van inactief op woensdag 27 juli 2011 om 00:37:
Maar als Hitler nu 'n Moslim was geweest, dan werd hij als dader - als ik het goed begrijp allemaal - wel ontvangen met de smeek om
Als Hitler Moslim was geweest zou hij niet gedaan hebben wat ie deed, want dat soort crap uithalen zou je meteen uit Islam plaatsen
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juli 2011 om 23:35:
Tijd rijzen is vooruit mogelijk, hoe sneller je gaat hoe langzamer de tijd gaat. Maarrrrr, je kan niet door de tijdsbarrière heen. Onlangs weer bewezen, mtoch. Tis allemaal relatief.
Vooruit mogelijk?
Das zo btje wat we doen toch?

Met de tijd mee flowen.. je ontkomt er niet aan, gaat vanzelf

De toekomst in reizen, zoals terug in t verleden reizen is ook niet mogelijk lijkt me
Als je gelooft in multi-versa en dat ziet als alternatieve dimensies die naast elkaar bestaan zou je t kunnen uitleggen
Dan zou tijdreizen in kunnen houden dat je je in n andere dimensie, n paralelle wereld ofzo bevindt en iets meemaakt wat in jouw dimensie nog moet gebeuren
Maar das allemaal sci-fi
Voor zover we weten zijn er geen andere dimensies
Btje t idee van.. ik neem in mijn realiteit n afslag naar rechts, maar in n andere dimensie kies ik ervoor om linksaf te slaan en zo vertakken ontelbare verschillende dimensies, of multi-versa
Maar ik vind dat btje zinloos, kweenie.. komt echt over als fantaseren op mij
En zonder die fantasie (die ontelbare paralelle dimensies aan onze realiteit) zou tijdreizen alleen gaan als t hele universum ineens terugdraait
Letterlijk
Om terug te reizen naar gisteren zou de aarde moeten stoppen met draaien, 24 uur terugdraaien, weer stoppen en vervolgens weer beginnen 'af te spelen'
Maar dat zou alleen gaan als met de aarde de maan terugdraait, de zon, alle sterren, alle sterrenstelsels en uiteindelijk t gehele universum en dus 'tijd' zelf 'terugspoelt'
En dat is niet mogelijk, althans.. t lijkt ondenkbaar
Bovendien, als t zou gebeuren, zou je er helemaal niks aan hebben
Want jij stopt (samen met de aarde en de rest van t universum) plotseling met bewegen, tijd spoelt terug, de aarde draait terug en dus is t letterlijk als rewind op n video
Totdat je 24 uur terug gespoeld hebt en weer op play drukt
Wat gebeurd is dat je exact dezelfde film gaat zien, er zal niets veranderen
Trek die tijd verder door en t wordt duidelijk hoe zinloos 'tijdreizen' dan zou worden
Stel je reist duizend jaar terug
Dat houdt in dat je uit t bestaan verdwijnt
Je kunt daarom niet tijdreizen en ergens in t verleden belanden en de wereld vd dino's zien ofzo
Omdat jij dan simpelweg niet aanwezig kunt zijn, omdat je er in eerste instantie ook al niet was
Weer t idee van n paralelle wereld
Om t verleden bewust mee te maken als 'het verleden' en te bestaan in n tijd waarin jij nog niet bestond zou alleen gaan als die paralelle werelden bestonden
Zodat jij niet in reverse gaat, krimpt en uit t bestaan verdwijnt wanneer t universum teruggespoeld wordt
Tijdreizen brengt allerlei absurditeiten, natuurkundige onmogelijkheden en logische paradoxen met zich mee
Als jij terug in de tijd zou reizen en bij je eigen geboorte aanwezig zou zijn en je ouders maken n foto van jou naast baby-jou..
Dan zou jij altijd al op die foto hebben moeten staan
Voordat je ging tijdreizen zou je al n foto in je album moeten hebben waar jij als volwassen persoon naast je baby-zelf staat
Dus je zou al terug in de tijd hebben gereisd vóórdat je ooit terug in de tijd reisde
"Ja maar daarom zou dat n nieuwe dimensie scheppen"
Nu zijn er twee universa, eentje waar jij alleen als baby op de foto staat en n wereld waarin jij en baby-jij samen op de foto staan
Dit zou zoveel alternatieve dimensies scheppen dat er miljoenen dimensies zouden bestaan naast t onze
Waarom vinden we in onze realiteit dan geen bewijzen ervoor?
Waarom vinden we geen Nike-schoen-afdrukken naast dino-voetsporen in sediment-lagen van 100 miljoen jaar oud?
Dat zou interessant zijn en aangezien tijdreizen zou leiden tot talloze nieuwe dimensies en rariteiten zouden we minstens wat bewijzen tegenkomen ervoor in onze eigen realiteit
Of zijn wij altijd en eeuwige de originele realiteit?
Waarom is onze wereld niet slecht n vertakking van n vertakking van n vertakking van wat de 'ware realiteit' zou zijn?
Zou dat t geval zijn, dan zouden we hele rare dingen moeten tegenkomen die haaks staan op onze kennis vd natuurlijke wetten
Ain't the case
Niemand heeft oude foto's waarop hij als opa staat
Er zijn geen menselijke voetafdrukken gevonden in steenlagen die ouder zijn dan de mens is als soort, enz enz
Sorry voor de lange tekst