Partyflock

Forumonderwerp · 748231
2 volgers · 30743x bekeken
Waarschuw beheerder
Zo en nu maar hopen dat Hart in aktie het leest!
Waarschuw beheerder
Pfff heb zin aan vakantie :cheers:

Playa del stringless :D hmmmmm
Waarschuw beheerder
van je swing-ala swing-ala hupsasa
heeeeee in groenlo staat een huis
Waarschuw beheerder
in groenlo staat een huis jaja van je swing-ala swing-ala hupsasa
Waarschuw beheerder
vrolijk pasen ,dans met mij de tango
Waarschuw beheerder
he maf, zonnesteek??
:p
Waarschuw beheerder
Tjauwwwww defQont was weer heerlijk :respect:

Grey, silver lekker hoor:D

200% en gaan met die banaan :banana:

Waarschuw beheerder
wat een feest SNOEIED !!!op na ground 0:D
Waarschuw beheerder
Jaa ga ik misgien tog ook nog heen ground 0, eindelijk weer is een feestje :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bounce: ParaMara op vrijdag 22 juni 2007 om 00:06:
Jaa ga ik misgien tog ook nog heen ground 0, eindelijk weer is een feestje

Ja dat is voor jou wel lang geleden ja ofnie :/
Waarschuw beheerder
sjalala floeper die floepsie floep huh
ja nou het begint met een b en het eindigt op een s
Waarschuw beheerder
Meerkeuze:

A Bakfiets
B Bosbes
C Bananenijs
D Bros
Waarschuw beheerder
[img width=500 height=375 cacheid=00000045002857c7db4b69f51a01ee4b55]http://www.mijnalbum.nl/Foto-FG86NRE6.jpg[/img]

stefan onze meervalvisser (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Steef- S op zaterdag 23 juni 2007 om 13:20:
Meerkeuze:

A Bakfiets
B Bosbes
C Bananenijs
D Bros

:A een bakfiets
Waarschuw beheerder
inderdaad het goede antwoord was bakfiets:P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hakka op zaterdag 23 juni 2007 om 14:11:
stefan onze meervalvisser

hehe mooi dingetje:P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Steef- S op zaterdag 23 juni 2007 om 18:19:
inderdaad het goede antwoord was bakfiets

gvd had ut antwoord nog wat langer geheim gehouden dan, dan had ik ook kunnen raden

Waarschuw beheerder
pussy lounge was zeer heftig :bounce:
Waarschuw beheerder
GVD kutweer :[ wanneer word ut nou is zomer????????
Waarschuw beheerder
als de tijd rijp is :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Steef- S op dinsdag 26 juni 2007 om 09:59:
als de tijd rijp is

ja ik proef dat de tijd al 24 dagen lang rijp is, dat merk ik gewoon aan mn neus
Waarschuw beheerder
ik voelde het al in me kleine linkerteen dus vandaar dat die 24 dagen wel is zouden kunnen kloppen:jaja:

Waarschuw beheerder
Ik ga op vakantie en vergeet?? :x

Waarschuw beheerder
eeuuuhhh een visum???

Waarschuw beheerder
of bedoel je een reisverzekering???
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Steef- S op dinsdag 26 juni 2007 om 19:21:
ik voelde het al in me kleine linkerteen dus vandaar dat die 24 dagen wel is zouden kunnen kloppen

8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juni 2007 om 22:30:
Ik ga op vakantie en vergeet??

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juni 2007 om 22:40:
eeuuuhhh een visum???

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juni 2007 om 22:40:
of bedoel je een reisverzekering???

:frusty:

Volgens mij heb je dat niet nodig als je op reis gaat hoor???

Volgens mij heb je gewoon een Inboedelverzekering nodig, en een Vluchtelingenpas!

:lol:
Waarschuw beheerder
ultrasonische ski-kapitein

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hakka op zaterdag 23 juni 2007 om 14:11:
meervalvisser

huet zit vol meren! wel super mooie vangst :D

Waarschuw beheerder
ohh
Waarschuw beheerder
[img width=287 height=410 cacheid=00140dee0002c6033b6923661a01eff53e]http://www.unitydrugs.nl/drugs/lsd.jpg[/img]

LSD
Wat is het?
LSD ofwel Lysergzuur-diethylamide is een halfsynthetische verbinding die gemaakt wordt van een bepaalde soort schimmel, Ergot. Vaak wordt een druppel van dit middel op een papiertje (blotter) aangebracht of verwerkt in kleine pilletjes (microdots). Ook komt LSD in vloeibare vorm voor. LSD is een tripmiddel en wel het allersterkste tripmiddel dat wij tot op de dag van vandaag kennen.

Geschiedenis
De schimmel waar LSD van wordt gemaakt is Ergot, een uiterst giftige schimmel. Aan het eind van de middeleeuwen kreeg de schimmel een medische toepassing. Het werd onder andere door vroedvrouwen gebruikt om bij zwangere vrouwen de geboorte van het kind op te wekken. Ergot werd steeds interessanter, uiteindelijk ook voor chemici. Die gingen ermee aan de slag en isoleerden verschillende verbindingen uit Ergot. In de jaren '30 werd lysergeenzuur ontdekt. Lysergeenzuur leidde tot de ontdekking van LSD-25 oftewel het tripmiddel LSD. In 1938 werd LSD voor het eerst gemaakt, in 1943 ontdekte de scheikundige Albert Hofmann bij toeval de psychoactieve werking ervan. In de jaren zestig werd LSD dé drug van de wereldwijd verspreidde hippie-culuur met de alom bekende psycholoog Timothy Leary als profeet van de psychedelische revolutie. Tegenwoordig is het mainstream karakter van LSD verdwenen maar is het bij psychonauten en in bepaalde scenes nog steeds erg geliefd.

Wijze van toediening
Is een beetje afhankelijk van de vorm, maar altijd oraal. Als de LSD op een papertrip/blotter is gedruppeld leg je het tripje op of onder je tong of eet je het op. In microdot (pil) vorm innemen met water. De vloeibare vorm kan in water worden gedruppeld en opgedronken, of men brengt één of enkele druppels op de hand aan en likt deze vervolgens op.

Dosis
Omdat LSD een zeer sterk middel is heb je er maar zeer weinig van nodig voor een aangename trip. De eerste effecten zijn te merken met een dosis van 20 microgram, maar hier ga je nog niet echt van trippen. Voor een normale tot sterke trip is 50-150 microgram voldoende. Dit is normaal gesproken dan ook de hoeveelheid die in een papertrip zit. De microdots zijn vaak wat sterker, tussen de 100 en 250 microgram. LSD kan je bij de testservice langsbrengen om het te laten testen, wel zo'n goed idee want een te zware trip is een zeer onaangename ervaring. Nog even voor de duidelijkheid: één microgram is één miljoenste gram; 1000 microgram is 1 milligram 🇲🇬.

Effecten
Het effect van LSD hangt samen met de sterkte van de trip. Lichamelijke conditie, stemming en omgeving spelen een belangrijke rol bij het effect.

Een LSD-trip wordt ook wel omschreven als 'het derde oog dat zich opent' en die ervaring kan extreem angstaanjagend zijn.

Dat ontdekte ook de uitvinder van LSD, Albert Hofmann, tijdens zijn tweede proef met het middel. Hij schreef: 'Een demon had bezit genomen van mijn lichaam, mijn zintuigen en mijn ziel. Een verschrikkelijke angst om krankzinnig te worden hield mij in zijn greep' (daarna kreeg hij wel een aangename trip).

De effecten treden 15 minuten tot een uur na inname op en kunnen 6 tot 8 uur duren. LSD veroorzaakt een toename in de hartslag en de bloeddruk. De gebruiker transpireert en kan zich soms, bij het opkomen van de effecten, duizelig voelen. De gebruiker raakt hypergevoelig voor zintuiglijke indrukken. De centra in de hersenen die betrokken zijn bij horen en zien raken verstoord. Kleuren, geluiden en vormen worden intenser beleefd. Voorwerpen kunnen vervormen (je ziet bijvoorbeeld tafelpoten iets boller staan of muren lijken te ademen) en lijken soms te vibreren van energie. Het is mogelijk dat je erg scherp reliëf kunt waarnemen en dwarrelende, bewegende patronen ziet in een houten vloer of een grasveld. Bij hoge dosissen kunnen geluiden worden gezien, zichtbare dingen worden gehoord en geuren gevoeld. Muziek kan bijvoorbeeld gezien worden als wisselende patronen van licht. Zichtbare dingen kunnen worden gehoord als rare geluiden.

Soms lijken de dingen niet wat ze zijn, je ziet bijvoorbeeld een touw voor een slang aan, of het gezicht van je geliefde ziet er plotseling wel erg gerimpeld uit of juist als een lichtgevende engel, dat kan ook natuurlijk. Objecten laten andere dimensies zien en gaan bijvoorbeeld gloeien. Het gevoel voor ruimte en tijd verandert - de tijd lijkt soms wel stil te staan. Bij een redelijke dosis beginnen de grenzen van je eigen persoon te vervagen, dit heet ego-dissolutie. Je weet bij wijze van spreken niet meer waar jezelf stopt en de ander of de omgeving begint. Je hebt het gevoel dat alles in verbinding staat met elkaar Dit kan een fantastische ervaring zijn, maar ook erg beangstigend als je niet weet wat je overkomt. Soms is het moeilijk om het onderscheid te blijven maken tussen illusies en de realiteit. Als dat niet meer gemaakt wordt kan een trip buitengewoon angstig worden en kan zelfs verkeerd aflopen.

Het grootste gevaar van LSD zit hem dan ook in het niet meer goed kunnen oordelen. Vooral onervaren gebruikers kunnen zeer angstig en achterdochtig worden. Ook kunnen gebruikers een gevoel van grootheidswaanzin krijgen. Ook dat kan soms tot gevaarlijk gedrag leiden. Je kan ook erg beginnen piekeren op een trip en helemaal verstrikt raken in negatieve gedachten en dit kan tot een bad trip leiden.

Over het algemeen kan je zeggen dat de werking van LSD erg lijkt op die van andere tripmiddelen zoals paddo's en psychedelische cactussen. Als je paddo's niet leuk vindt, dan is ook LSD niets voor jou!

Risico's op de korte termijn (tijdens gebruik)
Het kan gebeuren dat je wordt overweldigd door de intensiteit van de psychedelische ervaring, bijvoorbeeld als gevolg van een te hoge dosis (flippen). Zo'n ervaring kan zeker voor onervaren gebruikers beangstigend zijn, niet alleen door de verwardheid als gevolg van een te hoge dosis, maar ook doordat iemand de stroom van haar of zijn eigen gedachten niet helemaal meer onder controle heeft. In zo'n situatie is het van belang iemand op zijn of haar gemak te stellen door rustig duidelijk te maken dat het een effect van de drug betreft en dat het over korte tijd weer goed zal gaan. Gun de persoon in kwestie zoveel mogelijk rust, het liefst in een vertrouwde omgeving. Het accepteren van de toestand is vaak de eerste stap, die iemand dient te maken om de trip in rustiger vaarwater uit te zitten. Als je je slecht voelt tijdens een trip is het heel belangrijk om je niet te verzetten tegen dat gevoel, maar om mee te gaan in de flow van de trip. Je kan proberen om van omgeving te veranderen, het licht te dimmen en andere muziek op te zetten. Het gebruik van tripmiddelen op een moment, dat je je niet helemaal lekker voelt, vergroot de kans op nare ervaringen tijden de trip en is dus af te raden.

Risico's op de lange termijn
LSD kan psychoses uitlokken. Bij mensen die hier gevoelig voor zijn kan LSD als een trigger werken en de een psychose in gang zetten of verergeren. Mensen met een psychotisch verleden kunnen daarom beter geen LSD gebruiken. Wetenschappelijk bewijs dat LSD voor hersenschade zorgt of dat je na eenmalig gebruik kan 'blijven hangen' oftewel psychotisch kan worden is nooit gevonden. Verder brengt LSD geen schade toe aan de chromosomen, zoals vroeger wel beweerd werd. Zoals bij de meeste drugs geld ook bij LSD dat hoe vaker je gebruikt, hoe groter de risico's worden.

Verslaving
Lichamelijke afhankelijkheid van LSD treedt niet op. Na herhaald gebruik verdwijnt het effect en moet er minimaal drie dagen gewacht worden voor een nieuwe trip. Door de heftige effecten is de kans op psychische afhankelijkheid zeer klein en gebruiken de meesten het een enkel keertje.

LSD gebruik Nederland: Prevalentie-cijfers
Van LSD alleen zijn geen prevalentiecijfers beschikbaar. Wel van alle chemische halucinogenen samen. 1.3% van de Nederlanders geeft in 2001 aan gedurende zijn leven wel eens chemische halucinogenen te hebben genomen. 0.1% deed dit het afgelopen jaar nog en minder dan 0.1% heeft de afgelopen maand nog chemische halucinogenen gebruikt.

De wet
LSD staat op lijst 1 van de opiumwet (middelen met een onaanvaardbaar risico voor de volksgezondheid) en het bezit van, handel in of gebruik van LSD is dientengevolge in Nederland bij de wet verboden.

Het verkeer
Dat met LSD op deelnemen aan het verkeer zeer onverstandig is behoeft verder geen uitleg. Door de visuele effecten wordt het onmogelijk om diepte en afstand goed in te schatten. Tot een dag na de trip ben je vaak nog wat suf/vaag waardoor deelname aan het verkeer dan ook niet verstandig is.
Waarschuw beheerder
Wat word mijn volgende testdrug??

O:)
Waarschuw beheerder
ik ben het er helemaal mee eens
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Steef- S op vrijdag 29 juni 2007 om 15:21:
ik ben het er helemaal mee eens

mooi dan is het al 2 - 0

:harry-f:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Geslaagd voor mn MBO :) Nu op naar HBO B)

:cheer:
Waarschuw beheerder
klasse jongen (Y)

gefeliciteerd :D
Waarschuw beheerder
Danku danku!!

Nou gaat ground zero helemaaaaaal ultiem worden :cheers:

B)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 3 juli 2007 om 23:26:
Niet waar!!! ik ben er niet

jawel, ik ben er dus dat maakt het hele feest goed B)

DUIZEL is binnen dus het feest kan beginnen B)
:cheer:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hammertime op dinsdag 3 juli 2007 om 23:29:
jawel, ik ben er dus dat maakt het hele feest goed

Met mij daar.. zou t feest geweldig goed zijn :yes: