woon in friesland. al aantal jaar. oorspronkelijk 15 jaar in utrecht gewoond! had eerst ook vooroordelen over friesland. dat er allemaal boeren enzo lopen. maar valt reuze mee! tuurlijk. zijn heel veel stugge friezen. maar er zijn er zeker genoeg (veel meer als stugge) die wel relaxed zijn! en eigen taaltje.. dat heb je in de dorpen. maar ze kunnen ook wel nederlands! dus dat is geen probleem. vind het ook geen mooie taal. versta en spreek het ook niet. maar als ze merken datj e nederlands bent gaan ze dat ook gewoon spreken. nooit problemen mee gehad.
en uh.. boeren hier... ja maar echt niet minder als in zeeland enzo. enigste verschil met zeeland is in zeeland ist groente etc wat er verbouwd wordt en hier ist meestal koeien schapen en kippen.
het mooie aan friesland is het water! ben zelf helemaal gek op watersporten (wakeboarden, windsurfen, waterskieen) dus ik zou niet meer terug willen! zomers hoef ik niet eens op vakantie. want toch zijn er veel "nederlanders"die naar friesland komen en een bootje huren en gaan rondvaren etc.
ik vier hier gewoon zomers mijn vakantie. heb een leuk speedboatje en wakebaord en surfsetje en alles. vermaak me hier prima. nee ik zou (voorlopig) niet meer terug gaan naar de randstad!
friesland is wel ok