Partyflock

Forumonderwerp · 739362
Artiest {SHOWLIST artist 54194, 10088, 75936}
Waarschuw beheerder
donateur
Nadat ik lang geleden op mijn Sega Megadrive (16 bit) een versie van Phantasy Star had uitgespeeld, raakte ik behoorlijk verslingerd aan RPG's.

Toen op de PS1 Final Fantasy VII uitkwam, en ik die fanatiek ging spelen, wist ik dat ik een Final Fantasy Freak zou worden. Wat een vet verhaal, sfeer en wat een soepele speelbaarheid.

Toen FFVIII uitkwam stelde de realistische graphics mij eerst een beetje teleur. Geen bossen, mijnen, grotten en andere mystieke omgevingen meer, maar meer in steden dorpen en dergelijken. Achteraf viel het qua sfeer en verhaal best mee en werd het eigenlijk gewoon een heel vet spel.

FFIX was grafisch weer een stapje terug, volgens mij omdat te veel mensen al met hun hoofd bij de PS2 zaten, maar kreeg weer een beetje dat avontuurlijke van VII terug.

En daar was die dan, de PS2. Ik had die console alleen al gekocht al was Final Fantasy het enige spel geweest wat erop uit was gekomen.

Snel FFX gehaald. En wat een vette intro cut-scene. Dit kon toch niet anders dan een vette game worden. En zowaar met gesproken teksten.

Maar tijdens het spelen raakte ik eigenlijk al redelijk snel ontmoedigd door dat ingewikkelde 'Sphere' systeem. Maar daar had ik mezelf nog wel doorheen kunnen worstelen.

Wat mij het meeste tegen ging staan is dat het spel eigenlijk 1 groot 'eind-bazen' gevecht was geworden. En in mijn ogen van een te hoge moeilijkheidsgraad waardoor je vaak uren basis gevechten op moet zoeken om een beetje weerstand te kunnen bieden.

Het besef van verhaal en avontuur raakte een beetje onderschikt aan de battles. En de puzzles werden ook steeds meer van hetzelfde. FFX-2 is in mijn ogen een soort van goedmakertje, om de leegte op te vullen....

Bij FFVII bijvoorbeeld, kwam je op veel meer (verschillende) plaatsen, ieder met zijn eigen sfeer en kon je ook allerlei side-events en andere dingen doen die totaal geen invloed hadden op het spelverloop (raising chocobos). Ik had ook gewoon veel meer met de characters afzonderlijk.

Ik vind Final Fantasy - Christal Chronicals op de Gamecube weer een schot in de goede richting. Al mis ik echt het turn-based fighting....

Wie ervaart deze Final Fantasy 'achteruitgang' ook zo?

Ik ben echt van plan om Square/Enix te schrijven als meer mensen dit ongenoegen delen.....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
moet je ff googlen,voor zover ik heb gelezen is dat ff 12 aankomt.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik las het in een Gamepro....

Tja....

Waarschuw beheerder
zou het niet weten,maar ben wel benieuwd
Waarschuw beheerder
donateur
We zullen het meemaken....

:d

Waarschuw beheerder
ach heb ik geen tijd voor veelste druk met FF XI online
Waarschuw beheerder
advent children speelt zich tussen FFVII in en het eindfilmpje van FFVII en het is een animatie film. dr komt ook nog een FFVII dirge of cerberus wat geen rpg wordt met vincent in de hoofdrol
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Vincent Valentine was het ja....

Kleine vergissing.

:d
Waarschuw beheerder
Vincent Valentine...een van de beste FF characters...meedogenloos, koel, kalmpjes, droge opmerkingen èn: Hij wilt wraak op de Shinra en de Turks.

Ik stel voor: een nieuw topic met coolste FF characters!!!
Artiest {SHOWLIST artist 101845, 4176}
Waarschuw beheerder
donateur
Auron is ook cool, uit X.
En Shadow en Kefka uit VI

:respect:

Waarschuw beheerder
[img width=500 height=358]http://www.midgar.de/ff7_sephiroth.jpg[/img]

Sephiroth staat bij mij duidelijk op een :yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
[img width=478 height=643 cacheid=0008777700178f871fd4a46b1a00a13873]http://img.photobucket.com/albums/v251/Lingar/ff10-auron.jpg[/img]

en Auron op twee :yes:
Waarschuw beheerder
wat d8 je van cid met zijn lompe opmerkingen :respect:

de vetste character......moeilijk te zeggen.
vetste characterS:
sephiroth
auron :jaja:
Cid
Barret (met zijn dunno en $%@! )
Don corneo (wat een kerel is dat):P
rude
reno
vincent
Jecht (lijkt een beetje op snake/big boss van mgs)
Cloud als travestiet:D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
olson twins zijn the best!!
Waarschuw beheerder
nee cait sith vonk maar een kut beest (werd overigens bestuurd door reeve d8 ik vanuit het shinra gebouw)

Waarschuw beheerder
The Turks zijn ook errug vet idd. Reno & Rude...toch 2 meedogenloze characters, maar hadden ook wel een bepaald respect voor Cloud en zn team.

Erg vet gedeelte in VII vind ik dat Helena en Yuffie door Don Corneo gevangen zijn genomen op Wutai en je samenwerkt met de Turks om Don Corneo te grazen te nemen.

Allfavourite FF characters:

Aeris (snik snik)
Vincent Valentine
The Turks (al ist alleen maar omdat melodietje)
Sephiroth
Vivi Ornitier (!!!!!)
Auron
Lulu (lekker bitcherig)

Portugann: Inderdaad, Cloud als travo! hahahahaha
Waarschuw beheerder
My all favourite character is de chocobo!Prachtig hoe iemand die dingen kan verzinnen en dan ook nog gaan kweken met speciale noten woerriibooee woeeerriiboee!! prachtig gewoon :D Chocobo's daar draaid FFVII beetje om bij mij ;P ( En natuurlijk Gold Saucer)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik was zo blij met m'n gouwe....

Het voelde alsof ik vader werd....:p
Waarschuw beheerder
Hehe eindelijk naar dat eiland rechtsboven...;P

De 1e gekleurde Chocobo die je kreeg dan :| ik wist niet wat me overkwam:D
Waarschuw beheerder
nog effe goeie shit adden

final fantasy 2 3 7 8 10 12 zijn de best behalve met die spheres aan de gang is ruk

final fantasy 8 ruleert best wel cd3 eind movie in de ruimte ruleert mega alleen beetje te volwassen die karakters zijn niet zo losjez) als bij 7, ik ben heelaas niet verder gekomen dan cd 3 het einde want cd4 kon hij niet meer lezen grrrrrr!!!!
en die Gaurdian forces die ene die je vindt op dat eiland met dat figuurtje met dat mes(silent king),(die kun je niet altijd summonen) die ruleert ook !!!!Irvine zuigt,

finalfantasy3 minstens 180uur aan besteed ook al is het een simpel snes spel met 15karakters maar de verhaal lijn is ook goed

secret of mana is ook wel grappig, alleen dit duurde zo lang met die wapens (naar level 8)

lufia 1&2 is ook goed op de snes
zelda link to the past, en de snes versie plus de gameboy advance is ook zeer vet ruleert ook

verdder heb ik fallout 1&2 en tactics uit gespeeld en hebben jullie ook al gehoord van planescape torment??? en divine and divinity???

dat zijn ook rete goede rpg's
Waarschuw beheerder
en die Gaurdian forces die ene die je vindt op dat eiland met dat figuurtje met dat mes(silent king),(die kun je niet altijd summonen) die ruleert ook

Odin?? (met zijn zantetsuken ofzo)

Waarschuw beheerder
Odin ja, later in het spel krijg je Gilgamez in plaats van hem, die is nog vetter :D

Waarschuw beheerder
The Turks zijn ook errug vet idd. Reno & Rude...toch 2 meedogenloze characters, maar hadden ook wel een bepaald respect voor Cloud en zn team

The Turks zijn vet ja, zorgden voor de nodige humor in het spel :yes:
Waarschuw beheerder
ja vond ut altijd leuk om op de turks Hades te summonen, zodat ze vervolgens op de klok kijken en met allerlei statussen weglopen uit het gevecht:D

Waarschuw beheerder
Ja, klopt ja, haha, die 2 zorgen voor een bijzonder iets gedurende het hele spel.

Laatste gevecht is ook vetjes, in het gezonken Gelnika vliegtuig onder water, dan kun je 1 van de 2 Tough-ringen van ze stelen.

Weet ffkes niet meer wann je die andere kon stelen, maar heb ze natuurlijk op al mijn 4 savegames in mijn bezit:-)

Waarschuw beheerder
Op www.rggamer.com kun je veel informatie vinden over advent children.

Dit ter info.

Kan niet wachten om die film te zien:jump:

Waarschuw beheerder
sorry, moet zijn

www.rpgamer.com
Waarschuw beheerder
ik heb gekeken op die site maar krijg elke keer dit filmpje te zien ;P

http://www.funfreepages.com/flash/chocobo_robo_voice.php

dit is pas om te springen :bounce:

hehe
Waarschuw beheerder
donateur
Nou...

Dan stop ik maar met het spelen van FF.....

:p
Waarschuw beheerder
Wat een onzin, FF heeft nog steeds een stabiele fan-baseen dat zal nog wel blijven ook.