Partyflock

Forumonderwerp · 739362
Artiest {SHOWLIST artist 54194, 10088, 75936}
Waarschuw beheerder
donateur
Nadat ik lang geleden op mijn Sega Megadrive (16 bit) een versie van Phantasy Star had uitgespeeld, raakte ik behoorlijk verslingerd aan RPG's.

Toen op de PS1 Final Fantasy VII uitkwam, en ik die fanatiek ging spelen, wist ik dat ik een Final Fantasy Freak zou worden. Wat een vet verhaal, sfeer en wat een soepele speelbaarheid.

Toen FFVIII uitkwam stelde de realistische graphics mij eerst een beetje teleur. Geen bossen, mijnen, grotten en andere mystieke omgevingen meer, maar meer in steden dorpen en dergelijken. Achteraf viel het qua sfeer en verhaal best mee en werd het eigenlijk gewoon een heel vet spel.

FFIX was grafisch weer een stapje terug, volgens mij omdat te veel mensen al met hun hoofd bij de PS2 zaten, maar kreeg weer een beetje dat avontuurlijke van VII terug.

En daar was die dan, de PS2. Ik had die console alleen al gekocht al was Final Fantasy het enige spel geweest wat erop uit was gekomen.

Snel FFX gehaald. En wat een vette intro cut-scene. Dit kon toch niet anders dan een vette game worden. En zowaar met gesproken teksten.

Maar tijdens het spelen raakte ik eigenlijk al redelijk snel ontmoedigd door dat ingewikkelde 'Sphere' systeem. Maar daar had ik mezelf nog wel doorheen kunnen worstelen.

Wat mij het meeste tegen ging staan is dat het spel eigenlijk 1 groot 'eind-bazen' gevecht was geworden. En in mijn ogen van een te hoge moeilijkheidsgraad waardoor je vaak uren basis gevechten op moet zoeken om een beetje weerstand te kunnen bieden.

Het besef van verhaal en avontuur raakte een beetje onderschikt aan de battles. En de puzzles werden ook steeds meer van hetzelfde. FFX-2 is in mijn ogen een soort van goedmakertje, om de leegte op te vullen....

Bij FFVII bijvoorbeeld, kwam je op veel meer (verschillende) plaatsen, ieder met zijn eigen sfeer en kon je ook allerlei side-events en andere dingen doen die totaal geen invloed hadden op het spelverloop (raising chocobos). Ik had ook gewoon veel meer met de characters afzonderlijk.

Ik vind Final Fantasy - Christal Chronicals op de Gamecube weer een schot in de goede richting. Al mis ik echt het turn-based fighting....

Wie ervaart deze Final Fantasy 'achteruitgang' ook zo?

Ik ben echt van plan om Square/Enix te schrijven als meer mensen dit ongenoegen delen.....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Mja was idd erg leuk ja :D Maar Guardian Forces inzetten was nog leuker :P Vooral Quetzequatl (zo heette hij toch?) was erg mooi (L)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
hopelijk word de nieuw final fantasy een stukke beter.
(13 volgens mij al weer)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
12 bedoel je ;) 13 is nog niet eens in Japan uit ;)

Waarschuw beheerder
12 ook goedkreeg het te horen van een yankee,die zei tegen me dat de nieuwe er al weer aan kwam.
ben benieuwd

Waarschuw beheerder
Summons/Guardian Forces Ruleren echt.
Waarschuw beheerder
donateur
Tips om uiteindelijk die gouden Chocobo te krijgen?
Waarschuw beheerder
nou.....als je ruby weapon verslaat krijg je een item (desert rose ofzo d8 ik). moet je die naar zo'n kerel brengen in kalm city (dezelfde kerel die jou de master materia's geeft, nadat je emerald weapon hebt verslagen). Dan krijg je meteen een goude chocobo.
maar als je echt een goeie wilt hebben zul je ze moeten fokken. mischien heb je hier nog wat aan, want ik weet zelf namelijk niet meer echt hoe dat zat (al zooo lang geleden:P )

wie van jullie heeft trouwens van FF X alle dark aeons verslagen + die moeilijke gast die daarna verschijnt, want die kon ik niet halen die laatste
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Tips voor het verkrijgen van alle Guardian Forces uit FFVII?

Plaats ze hieronder:

Knights of the round:
Waarschuw beheerder
knights of the round: eerst gouden chocobo halen en dan helemaal naar het noordoosten gaan op de map (heb je een eiland die niet op de map staat met een grot). in die grot zit ie

hoe ver ben je dan
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Maar hoe krijg je die gouden chocobo?

Dat opvoeden is echt niet te doen.

Ruby Weapon verslaan voor een Desert Rose.....

Waar zit Ruby Weapon?

Volgens mijn walktrough zou ie moeten verschijnen, in de Coral Desert, nadat je Diamond Weapon hebt verslagen....

Bij mij niet....

Ik wordt er echt helemaal gek van...

Waarschuw beheerder
Voor een gouden Chocobo:

Ga na elk half uurtje spelen effe langs bij een oude kerel die in een huisje woont op het Noordelijke continent. Elke keer als je bij hem langsgaat zal hij je een tip geven om Chocobo's op te voeden. Als hij alle tips gegeven heeft zegt hij 'That's all I'm gonna remember'. Volg de tips gewoon exact op, heb ik ook gedaan en ik kreeg zonder al te veel problemen een Gold Chocobo.

Als je 'm hebt, rijd er dan op richting het noordoosten op de wereldkaart (over de oceaan) in het Noordoostelijke puntje ligt een eiland met een grot, in die grot ligt de Knights Of The Round-materia

Ruby Weapon zit vlak bij de Gold Saucer, je kunt hem alleen bereiken met het luchtschip. Vlieg met het luchtschip naar de woestijn, vlak bij de Gold Saucer zie je als het goed is een rood stipje, vlieg ertegen aan en je kunt Ruby bevechten. En neem van mij aan, hij is KUT om te verslaan.
Waarschuw beheerder
mwhah ze zijn niet zo moeilijk als je ze door hebt en je aardig goeie shit hebt;) ik had um toendertijd verslagen zonder guides te gebruiken e.d. sterker nog ik had toen geen internet nog.

dan vind ik die dark aeons van FFX veel kutter om te verslaan
(die dark anima bv met ik weet niet hoeveel miljoenen aan levens! ) heb ik volgens mij een uur over gedaan ofzo
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Gewoon jojimbo gebruiken, die tjopt ze wel ff in sushi voor je in 1 go :)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben net op het punt dat ik Diamond Weapon heb verslagen daar bij de kust bij Midgar....

Maar Ruby Weapon verschijnt bij niet in de Coral Desert....

Wanneer kan je 'm verwachten?

Waarschuw beheerder
gewoon doorspelen tot je meer sidequests gedaan hebt en een beetje alle final weapons voor iedereen hebt en dan nog even een heel hoog lvl kweken en dan kun je een x een poging gaan doen om um te verslaan (wat absoluut geen eitje is) net als z'n onderwater vriend emrald weapon
Waarschuw beheerder
Gewoon jojimbo gebruiken, die tjopt ze wel ff in sushi voor je in 1 go

nee das nep!!:P
ik had ze verslagen zonder jojimbo te gebruiken. heb um wel gebruikt maar ik heb um niet een paar miljoen gegegevn zodat ie ze doormidden snijdt:nee:

enige diek bij ff X niet heb kunnen halen nog was die gast die na de dark aeons verschijnt in de calm lands (of hoe ut ook heet)
me levens waren 300000+ en nog werd ik geslacht. iedereen kon 99 999 damage doen ook en ik had autophoenix + ribbon

Waarschuw beheerder
word het dan niet eens tijd dat je just wel jojimbo gebruik om pennance te verslaan :9
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
nee, want me neef heeft toen per ongeluk me savegame overschreven met zijn potje......dussss
en zoiezo, das toch niet leuk man jojimbo een miljard geven zodattie de moeilijkste gast ff met zijn zwaard in 1 keer doormidden hakt. dan kan je net zo goed codes gebruiken

jij hebt um zeker alleen kunnen halen mbv jojimbo :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
nope, maar je moe ter gewoon voor zorgen dat je steeds zo snel mogenlijk z'n armen verslaat dan kan hij z'n super attack, judgement day, niet gebruiken en dan moet je zo snel als je kan steeds z'n lichaam aanvallen

en dan nog, verslagen is toch verslagen, maakt niet uit hoe je ut doet dacht ik zo
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Zijn die codes ook op de PSX toe te passen?

Zijn er cheats voor FFVII voor de PSX?

Waarschuw beheerder
der zijn geen codes voor ff games, tenmiste nie tin de geest van je hebt meteen level 99 ofzo der zijn alleen een aantal tricks die je kunt doen
Waarschuw beheerder
tja ik had vroeger een explorer, daarmee kon je vanaf het begin met sephirtoh spelen en 9999 levens hebben. en nadat aeris dood was gegaan kon je weer met dr spelen.

verder zijn er wel kleine cheats voor ffVII zoals die w-item shit

Waarschuw beheerder
Ik ben net op het punt dat ik Diamond Weapon heb verslagen daar bij de kust bij Midgar....

Maar Ruby Weapon verschijnt bij niet in de Coral Desert....

Wanneer kan je 'm verwachten?

Gewoon wachten tot de derde disk. Emerald Weapon kun je dan ook verwachten, Pak de duikboot die bij Junon ligt en ga ermee onder water. Na een tijdje varen kom je hem vanzelf tegen.

:no:
Waarschuw beheerder

:jaja:

maarja FF spellen moet je niet met codes spelen eigenlijk. zoiezo niet op de eerst keer dat je ut speelt
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik heb gistreen Suikoden IV gespeeld op de psx II

:kwijl:

En die Xenosaga vond ik maar niks :/
ff kijken welke waren er nog meer...

Legend of gaia II geloof ik die was ook erug mooi :yes:

...

:'(

ZIt ik dan met me xbox zonder rpg's :'(

iemand een PSX II te koop omgebeouwd ?
Weet iemand wie um verkoopt ?
Waarschuw beheerder
donateur
W-SUMMON

find/buy at:

Gold Saucer's Battle Square; buy for 65000 BP

Call two summoned allies in one turn with this materia.

Is dat geld snel bij elkaar?
Waarschuw beheerder
als je rijk bent wel. je kan toch BP kopen met je gil (al zo lang geleden:P)

en anders moet je ut verdienen door games te spelen daar. das wel tijdrovend idd
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ik dacht dat het GP was.....

BP?????
Waarschuw beheerder
oooow BP.

moet je vechten in die arena
je krijgt als je het goed doet ongeveer 1000 bp aan eind van zo'n gevecht (als je baas hebt gehaald)
dus tja wordt dus minstens 65 keer die arena doorlopen....duurt best lang dus
vergeet niet omnislash te halen ook! = clouds limit 4
laatste aanpassing

Artiest Thanoz
Waarschuw beheerder
donateur
Final Fantasy X roeleerde toch eigenlijk ook nog o:)

Waarschuw beheerder
donateur
/edit

Zelf 1 keer posten is wel genoeg :9
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ja FF X is heus wel vet. lekker systeem ook.
zag er prachtig uit ook alles

Waarschuw beheerder
ik vind X niks, veel te lineair
Waarschuw beheerder
hahaha ja ik ben ook weer opnieuw begonnen , HEERLIJk gevoel! :jaja:
oude herinneringen komen weer te boven:P

ik vind X niks, veel te lineair

de reden dat ze geen worldmap hebben gedaan in X is, omdat ze ut realistisch wilden maken. bij de voorgaande delen was een ventje op de map net zo groot als een stad of groter. wanneer je in zo\n stad of dorp ging was je ineens velen malen kleiner en de wereld (spira) moest groter lijken (netals onze wereld) en dan heb je dus niet 20 steden ofzo op de wereld. dus dat kon alleen zonder wereldmap
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Als ik iets NIET in een FF spel wil zien, is het wel realisme!
het heet toch niet voor niets Final FANTASY ?
Waarschuw beheerder
donateur
Precies Necron....

Realisme zou niet het parade-paardje moeten zijn.

Stoor me geen moment aan die verhoudings verschillen, dat Cloud op de wereld map zo groot lijkt.

Spira, maar gewoon de hele beleefwereld van X is gewoon echt veel kleiner geworden.

Gewoon niet genoeg bewegingsvrijheid....
Artiest {SHOWLIST artist 27650, 75347, 12423, 46143}
Waarschuw beheerder
Vanavond maar eens verder met ffX en morgen ff een stukje met IX (ben bij cd 2 ofzo)

:P

Echt vet verslavende games. En heb nu 2 weken vakantie...komt heeelee maal goed!
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb een zwarte Chocobo.....!

Hieeeeehoeeeeeee!
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ga nu voor goud....

Zwart kruizen met een 'dashing kind' uit dat noordelijke continent?
Waarschuw beheerder
ja zwarte kruisen met een wonderfull uit het noordelijke deel. allebij tot class A maken (of S!!) lekker veel sylkis greens geven en uiteindelijk laten neuken mbv een zeio nut. (voordat je ze laat krikken zal ik als ik jou was ff saven ;) )
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ik save me al een ongeluk....
Waarschuw beheerder
FF VII absoluut de beste uit de serie
FF VIII de eerst FF die ik kocht en me groot fan gemaakt van de serie en de RPG in het algemeen
FF IX ook heerlijk spel met weer dat heerlijk fantasy sfeertje erin
FF X zwaar tegen vallen voor een FF game mis de vrijheid en vind het grid systeem klote
FF XI alleen online nooit gespeeld
FF XII weer lekker offline met het heerlijk fantasy sfeertje erin als ik be berichten mag geloven
Waarschuw beheerder
donateur
Een samenvatting van mijn verhaal....

:p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik zoek de FF VII rom , zodat ik hem op me xbox kan spelen :)

Heeft iemadn um?
Waarschuw beheerder
een rom nog wel, wordt een rom van...pak um beet 2100+ MB ??...........succes met zoeken :P
Waarschuw beheerder
donateur
Welke FF's voor VII vinden jullie de moeite waard....?
Waarschuw beheerder
volgens mij is 6 (3) wel vet. goeie verhalen over gehoord