Partyflock

Forumonderwerp · 736944
Ik wordt echt niet goed van al die (goed bedoelde) acties voor Azië. Waarom is Nederland (en trouwens ook de rest van de wereld) niet altijd zo sociaal?
Kom ik net op m'n werk aan, zet de radio aan: "Welkom bij Radio 555". Nee man, ik wil gewoon Radio 3!!! Die slechte, overdreven DJ's van andere (veelal commerciele) zenders wil ik niet horen! Vandaag heel de dag op radio en TV, terwijl de media al sinds 2e kerstdag beheerst wordt door de ramp. En partyflock doet net zo hard mee met de hype: bijna elk topic in het forum, bijna elk nieuws-item gaat over Azië...
Het wordt mij nu echt allemaal teveel van het goeie!!!

Mijn voorstel:
Die 10, 25 of weet-ik-hoeveel euro die je op giro 555 wil storten deel je door 2.
De ene helft stort je op 555, van de andere helft ga je brood en erwtensoep kopen die je naar de daklozenopvang brengt!
Maar nee, dat zal niet gebeuren, want Nerderland is zo sociaal helemaal niet...

Ik kan voorlopig geen Azië meer horen, hoe erg het allemaal ook is!!!

Je kunt studeren als je rijk (genoeg) bent.
laatste aanpassing

Ook geen problemen mee, moet je respect voor hebben!

Dat doe ik ook niet. Maar Nederland is hypocriet. Nu doet/lijkt iedereen sociaal, terwijl dat echt flink tegenvalt! Het stikt van de hypocriete rechtse rakkers!

Bij sommige is t nooit goed. wat wil jij?? moeten we iedere dag massaal geld ophalen, iedere dag een ander land?? of heel Azie de Cholera laten krijgen?
Moet ik, als sociaal persoon dat geen media-hype nodig heeft om iets voor anderen te doen, respect hebben voor een half land wat dat wel nodig heeft?

Jij moet helemaal niks maar je kan wel respect hebben voor deze akties, gaat een behoorlijk stukje organisatie aan vooraf. TV, Schiphol etc etc en zo te zien leverd meer op dan dat jij in je hele leven bij elkaar doet.
Klopt, en ik vind het ook goed dat er geld binnen komt, maar ik wordt echt doodziek van Co Stompé die een voetbal van Ajax komt brengen, Wibi Soeriadi die een mini cincert komt geven, kabouter plop die peuters aanpraat dat ze hun vader moeten laten storten :s

Zelfs mijn oma belt me op om te zeggen dat ik moet doneren... Het moet niet zó gehyped worden, het moet normaal blijven.

Zoals ik al zei: dat mensen zich verontschuldigen omdat ze 'slechts' 5 euro gegeven hebben, dat is toch niet waar je heen wilt...

Ik heb al eerder gereageerd op mensen die hier schijt ziek van worden. En nog steeds vind ik ze onredelijk.....doneer niet, kijk niet, luister niet, what ever, zal mij een zorg zijn. Ga niet lopen roepen dat het teveel is, dat het beter verdeeld moet worden (voor andere doelen wordt door het hele jaar geld ingezameld). Daarnaast, ik vind het een beetje overdreven om te zeggen dat Nederland arm is. Zelfs toen ik in de oorlog was (met weinig eten, geen geld, kleding) heb ik me niet arm kunnen noemen. En dan de kwestie van zwervers: het is en en, de een kiest ervoor de ander wordt gedwongen, maar je kunt er niet omheen dat er veel voorzieningen voor deze doelgroep zijn. Er wordt inderdaad veel reclame gemaakt voor Azie, mar hier heb ik geen problemen mee. Als ik teveel heb gezein zap ik even door.

Ben daar niet echt vatbaar voor, en me oma heeft me telefoonnummer niet ;-)

Ik heb NIEt naar de tvuitzending ervan gekeken.
Ben ook azie moe..:yes:
Wat een domme zielige mensen heb je toch, de pleuris hee

Zoals de poot van een Paul de Leeuw gisteren zei: Denk je is in dat je helemaal niks hebt, je kan nergens heen, helemaal nergens, zelfs niet naar familie omdat die er ook niet meer zijn, helemaal niks.

Dus zeik allemaal niet zo, of ga er lekker heen en ervaar het zelf, kijken of je dan nog denkt van ik ben azie moe

Dan niet...ben jij al geweest??
Nee, maar ik zie in wat voor ellende daar is en wat voor hulp er nodig is, en tja dat zien sommige hier niet in mijn ogen.
En hoe erg het is weet ik helemaal omdat er een meisje is die ik ken, die er overleden is.

Ik zie t ook, en t is verschrikkelijk denk dat je t maar een keer meemaakt in je leven zo'n ramp maar je wordt er wel mee doodgegooid...en dat kan gewoon een verkeerd effect hebben op mensen..

Ik word moe van die zeik mensen die niets beters te doen hebben dan zeiken dat er te veel aandacht aan Azie besteed wordt, roepen dat het een media hype is etc....

Zolang het maar geld opbrengt wat maakt het verder uit...

Ik wordt echt niet goed van al die (goed bedoelde) acties voor Azië

Wat is dat voor dom gezeik??
Daarnaast, ik vind het een beetje overdreven om te zeggen dat Nederland arm is.

Dat zeg ik niet!
doneer niet, kijk niet, luister niet, what ever, zal mij een zorg zijn.

Ik heb gedoneerd, maar ik kan niet verder zappen, want 't is op elke zender, bij Man bijt hond, bij life and cooking, bij het darten, bij extreme makeover, alles gaat er over. Bij mijn snackbar, in mijn stamcafe overal staat een pot. Gisteren: drie koningen: komen z zingen voor Azie! Ik wordt er mee doodgegooid! Dat komt me m'n keel uit. Aandacht moet, geld ophalen moet, maar zorg er voor dat mensen er ook onderuit kunnen komen zonder zichzelf in de kelder op te moeten sluiten!
Zo erg als het nu is, de hype die er nu heest, is nog nooit zo geweest!
Ik zie t ook, en t is verschrikkelijk denk dat je t maar een keer meemaakt in je leven zo'n ramp maar je wordt er wel mee doodgegooid...en dat kan gewoon een verkeerd effect hebben op mensen..

En dat heeft het dus op mij!
Ik heb maar 5 euro gegeven, het is niet veel, maar 't is alles wat ik kan missen

Dit is toch het trieste gevolg van de hype...
Bobje wat ben jij een zeikerd.

Meer zeg ik er niet over
Ik ben al langer ouwehoeren moe als dat ik Azie moe ben ;p

Je bent een beetje triest...
Het is goed dat hier zoveel aandacht voor is.
Maar weet je, dat is de komende twee weken nog, dan zwakt het al af en dan is er na verloop van tijd geen aandacht meer voor, terwijl die mensen er hun leven lang mee lopen en nog jaren geld/hulp nodig hebben om hun leven weer op te bouwen. Die mensen weten niet waar ze moeten beginnen. Als je de beelden op tv ziet, vraag ik me al af waar ze moeten beginnen.
Je moet niet zo zeuren, je moet blij zijn dat je het zo goed hebt, dat jij tenminste op tv kan zien wat er aan de andere kant van de wereld gebeurt.
En als je er zo moe van bent, waarom begin je er dan een topic over????
Het is goed dat hier zoveel aandacht voor is.

Waarom alleen hiervoor, en niet voor andere rampen? Alleen vanwege de omvang? kun je je nog de aardbeving in Turkije herinneren?
Erg cliche allemaal wat je zegt Crazy/Beautiful, hetzelfde hoor ik iedereen zeggen...

Maar weet je, dat is de komende twee weken nog, dan zwakt het al af

Da's juist de hypocrietie d'r van!
Bobje, jij schrijft precies wat ik de laatste dagen in mijn kop heb. :yes:

Ja het is allemaal heel erg wat daar aan de hand is, maar je hoeft de tv of radio maar aan te zetten en het gaat er wel weer over, "alle medewerkers van Jumbo supermarkten wensen de slachtoffers van Azië veel sterkte toe" :S
Daar zullen ze veel aan hebben ja :frusty:

Dat is het probleem juist, er wordt zo'n hype van gemaakt en alle grote sterren maken er zowat een wedstrijdje van wie het meeste kan doneren...

:/
D'r zijn d'r vast veel meer die zo denken Thijs, maar omdat het niet de geijkte mening is, zullen ze die niet snel uiten (zoals te zien is aan de 6e reply in dit topic!)
laatste aanpassing

Type egoistisch Nederland, ja 1 week is genoeg hoor nu kan ik het niet meer zien of horen....
Laat die sterren lekker tegen elkaar opbieden (Y) Hoe meer geld er word opgehaald...

En als je naar zenders als net 5 kijkt zie je vrij weinig...

En voor andere rampen wordt ook geld opgehaald alleen deze ramp is van een hele grote omvang dus krijgt meer aandacht...

Beetje tegenstrijdig ohr Blijs Blaas...
Ze hebben nix aan de toewensingen van het personeel van de Jumbo, maar artiesten mogen er ook geen wedstrijdje van maken 'wie het meest doneert'.
Wat wil je nouw??
Laat ze lekker hun geld doneren, doen ze er nog eens wat nuttigs mee ipv aan onzinnige feestjes uitgeven.
En jah het is hypocriet dat de aandacht over 2 weken weg is, maar wees dan blij dat ze er nu zoveel aandacht en geld voor geven.
Ik word moe van die zeik mensen die niets beters te doen hebben dan zeiken dat er te veel aandacht aan Azie besteed wordt, roepen dat het een media hype is etc....

Dit topic werd geopend waar mensen die willen zeiken ff kunnen zeiken :)

Hier geldt ook....... wil je het niet weten, lees het dan niet (tv uit, radio uit is precies de zelfde opmerking :) )
laatste aanpassing

Ik dacht dat topics werden geopend om discussies te voeren, niet om te zeiken...
daar heb je toiletten voor... (Y)
wat een jankerds hier :D

Ik snap je punt wel,Maar zoiets als dit gebeurd niet iedere dag,en is gewoon ook heel erg,zoveel doden ,en mensen dakloos,
ik begrijp je wel hoor,mensen zouden hier ook wat socialer kunnen zijn,maar misschien dat mensen dat nu eens gaan beseffen juist.
Het geeft mij juist een goed gevoel dat er nog zoveel mensen zijn die nog om een ander geven,ook al is het niet ons eigen land,Ik vind het alleen jammer dat het inderdaad niet altijd zo is,maar bewijst wel dat er nog sociale mensen zijn hier in nederland.
Want als zoiets hier zou gebeuren weet ik niet of er zoveel geld voor ons in word gezameld hoor.

Maar ja,je hoort het nu inderdaad overal,en het is ook heel erg,je wilt ook helpen,maar je gaat je bijna schuldig voelen als je niets stort,zoveel als dat het uit gezonden word,is ook wel een beetje te veel,maar vergeet niet dat het wel om duizenden mensen in nood gaan,die niets meer hebben ,geen familie ,geen huis,weinig eten,misschien nog dood gaan aan ziekte's,sommige mensen in nederland hebben ook hulp nodig,maar zijn ook veel mensen die het aan zichzelf te danken hebben.
En krijgen ook zeker hulp,door instantie's of wat dan ook,daar was en is op sommige plaatsen nog weinig hulp,vanwege dat het onbereikbaar is.

maar nogmaals ik snap je wel,maar vergeet niet waarom het gedaan word:)

(K) carol
laatste aanpassing
Discussie is prima :) daar zijn de meningen in verdeeld :)
In een discussie ga je elkaar niet elkaars mening zitten opdringen :no: en ook niet schelden :no:
Als je elkaar in elkaars waarde kunt laten, dan spreek je van een fijne discussie.

dis·cus·sie (de ~ (v.), ~s)
1 bespreking waarbij de deelnemers trachten door argumenteren de oplossing van een probleem te vinden => gedachtewisseling, redekaveling

aldus Meneer VanDale :)

Dit topic werd geopend waar mensen die willen zeiken ff kunnen zeiken
Hier bedoel je neem ik aan iets anders mee dan discussieren....

Beetje jammer..Bobje
Miss Innocent jij vond dat de mensen zeiken. Dus jij zegt dat het geen discussie is :)

Of je moet van mening zijn dat als mensen een andere mening toebedeeld zijn ze per definitie zeiken :)

Miss Innocent jij vond dat de mensen zeiken. Dus jij zegt dat het geen discussie is
onzin, jij zou er tegen in kunnen gaan wrm je vind dat het geen zeiken is...
Dus ik zeg nergens dat het geen disussie is dat maak jij er van, jij legt mensen woorden in hun mond.

Plus dat je zelf al een keer eerder aan gaf geen discussie te willen voeren en je mening niet uit te willen leggen (f)

Ik zeg ook nergens dat mensen met elke andere mening zeiken, ik vind het alleen in dit geval wel, en dan mag jij gaan bewijzen wrm het geen zeiken is...
Want ik heb al gezegd wrm ik het vind... ;)
De enige discussie die ik hier niet WEER wilde aan gaan is over uithuiszettingen in Nederland, omdat dat hier niet terzake doet :)

Ik vind niet dat ik hoef te bewijzen dat ik zeik :)Want ik zeik niet :) Ik heb gewoon een eigen mening die toevallig lijnrecht tegenover de jouwe staat :)
En ik heb al een aantal keren aangegeven/uitgelegt/toegelicht waarom ik mijn mening heb en wat mijn mening is :)

Ik leg mensen geen woorden in de mond :) Ik discussieer, en in een discussie is geen plaats voor scheldwoorden.

De kunst van een discussie is blijven bij het punt waar het over gaat, en niet over randverschijnselen (zoals dat van die huren ;))
:flower:

Maar no hard feelings hoor :)
In een discussie hoeven mensen het niet per definitie eens met elkaar te worden :):flower:
laatste aanpassing

Dit is een eindeloze discussie...Er wordt tig keer hetzelfde gezegd..

Denk dat iedereen wel zijn zegje heeft kunnen doen...

Mensen hier hebben een bepaalde mening...Het gaat echt niet lukken om de ander te overtuigen van het zogenaamde tegendeel...

Dan mag ik wel vinden dat je zeurt, en jij mag vinden dat ik zeur ;)

Maar ik begrijp niet wrm je eerst dit zegt
en me vervolgens gaat uitleggen wat een discussie moet zijn...
laatste aanpassing

ik vind het meer zoiets van
ik koop effe mn schuldgevoel af van al die jaren dat ik geen geld heb gegeven aan goede doelen
omdat iedereen stort kan jij toch niet achter blijven nu :X
:no:
Dus zeik allemaal niet zo, of ga er lekker heen en ervaar het zelf, kijken of je dan nog denkt van ik ben azie moe

Dat heeft niks met zeiken te maken.
Het is nou eenmaal gebeurd, shit happens, gebeuren wel meer dingen. En er zijn meer mensen/landen die het geld net zo hard nodig hebben als in azie!!
laatste aanpassing
Gaan we nou elkaar aanvallen omdat we zeiken, omdat we discussieren, omdat we een andere mening hebben?
ik koop effe mn schuldgevoel af van al die jaren dat ik geen geld heb gegeven aan goede doelen
omdat iedereen stort kan jij toch niet achter blijven nu

Zeg dat nog eens?

omdat iedereen stort kan jij toch niet achter blijven nu

(y)(y)(y)(y)(y)

ja zoiets gebeurt altijd in topics bobje
'ik weet het toch lekker beter als jou' NEH NEH NEHNEHNEH

Ik dacht dat topics werden geopend om discussies te voeren, niet om te zeiken...
daar heb je toiletten voor...

Jij vind dat de mensen zeiken en gaat vervolgens reageren dat topics worden geopend om een discussie te voeren ;)
Was ook een beetje tegenstrijdig ;)
Vandaar mijn reactie :)
laatste aanpassing

Volgens mij heb ik dat niet gezegd...

En dat van een discussie voeren wat een reactie op wat jij eerder zei over dat dit topic was geopend om te zeiken over Azie etc. Dus dat klopt gewoon niet..
Miss Innocent 7 januari 2005 11:19

Zolang het maar geld opbrengt wat maakt het verder uit...

:yes: ;) daar op heb ik gereageerd :)
Tijgertjuh** 7 januari 2005 12:02

Hier geldt ook....... wil je het niet weten, lees het dan niet (tv uit, radio uit is precies de zelfde opmerking )laatste aanpassing: 7 januari 2005 12:03

:bloos: had net iets té gemakkelijk een tekst gequote :) solly
laatste aanpassing
Ik heb dit topic geopend om mijn mening te geven over de mediahype.

Niet om te zeggen dat het niet erg is wat er gebeurd is, niet om te zggen dat niemand moet doneren, maar puur en alleen over de hype, en vanwege het feit dat ik denk dat er veel hypocriete mensen zijn die nu allemaal vooraan staan met grote geldbedragen, terwijl ze anders nooit met hun geld bereid zijn goeie dingen te doen! (Ja ik weet het, grammaticaal laat die zin wat te wensen over ;))
Pas maar op bobje dat je niet het Illusie ballonnetje van Nederland solidair land doorprikt.
laatste aanpassing
Mijn opmerking over dat zeiken was ook lichtelijk sarcastisch bedoelt Robje ;) :D

Het vrije woord........... ;)
Laat mij dan maar een zeikerd wezen :D ik hou er mijn eigen mening op na :) ;)
Pas maar op bobje dat je niet het Illusie ballonnetje van Nederland solidair land doorprikt

Die illusie heb ik al lang niet meer ;)

ik hou er mijn eigen mening op na

't is fijn om te weten dat er ook mensen zijn die een mening durven delen, ook als je met die mening ontzettend veel commentaar kunt verwachten (y)