Partyflock

Forumonderwerp · 736709
13726x bekeken

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
eey zijn dr nog meer hier met 1 of meerdere fretten...

K heb er 1 van 4 jaar Hobbel tis een harlekijn ... k heb m gekregen van me oude stage adres bij stichting de nederlandse frettenclub omdat hij niet met andere samen kon,
echt een relaxt beesie :P

Waarschuw beheerder
kzal es ff voor je kijken, w8 ff

Waarschuw beheerder
Milbemax

en dan een half tablet nu en over 2 maanden weer halve
Waarschuw beheerder
Je bent een skat (K)
Ga ik ff halen morgen bij de DA!!

THNXX en trusten!!!

Waarschuw beheerder
slaap lekker en doe je beertjes maar een kusje vn mij !

Waarschuw beheerder
wat doen jullie eigenlijk met de fretjes in de zomer :o?
Waarschuw beheerder
Zorgen dat ze niet in de zon staan.
Ze mogen wel eens (als het niet te warm is) in de tuin.
Dan zet ik er een teiltje water bij, dan kunnen ze lekker met water klieren.
Als het echt té warm is, houd ik ze binnen, wil ni dat ze een zonnesteek oplopen...

Waarschuw beheerder
was gistere mt hem gaan lopen en hij was op gegeve moment helemaal aan het hijgen enzo van de warmte, was vet zielig :(
had em toen opgepakt en issie met open mond in slaap gevallen op mn schouder tijdens het lopen

thuis had ik hem maar ff in bad gedaan en daarna in een natte handdoek gewikkeld en je had hem moeten zien springen zeg!
(L)
Waarschuw beheerder
oooooooooooh wat zielig... maar wel weer lief!!!!

Mijnes haten het om in bad te gaan!!!
Gedwongen vinden ze het echt niet tof. Maar als er een teil staat, vinden ze het wel leuk...

Waarschuw beheerder
Kami vind water prachtig, als ze er maar niet mee in aanraking komt. Spetter spieter pater, altijd gooien met dat water en wij maar dwijlen. Tja, 't leven van een fret is als op rozen. Ze is vandaag wel een beetje uitgeblust door de warmte, de hele dag ligt ze languit op het vloerkleed om zo veel mogelijk verkoeling te krijgen. Arme muts, tis ook zo warm!!
Waarschuw beheerder
Gaaf - wist helemaal niet dat er ook frettengekken er zitten! Ik heb er vier manntjes van 2-4 jaar oud.

Foto's binnenkort wel, hier even voorstellen:

Buster: 2 jaar oud, sandy, meneer sloopt echt alles.
Spike: 2-3 jaar oud, wildkleur, verstopt alles.
Speedy: 3 jaar oud, zilver, gek als n deur.
Beau: 3-4 jaar oud, harlekijn half-angora, liiiieeef. Wel met chronische astma...

Gebeten ben ik wel al vaker door fretten, maar ik was ook verbonden aan een opvang. Dus heb ik je gewoon vaak fretten die mishandeld of bang zijn - met geduld en handschoenen gaat dat allemaal weer over. Twee van mijn jongens hebben ooit gebeten - een op de allereerste dag (bloedend oor) en Beau kort na de castratie... voor de rest echte topfretten.

Je ruikt hun echt wel - is alleen een kwestie van smaak of je er tegen kunt. Ik vind het niet storend, en regelmatig verschonen van de hangmatten en kattenbakken werkt ook wel...

Zij hebben twee van deze kooien, gecombineerd, plus een kooi bovenop - 200 hoog, 100 breed, 80 diep.
[img width=333 height=554 cacheid=0001055b000229b06d5fa39e1a00c2046c]http://i3.photobucket.com/albums/y69/gilowyn/kooi.jpg[/img]

GEEN ONTWORMINGSMIDDEL GEBRUIKEN! Niet nodig - wormen komen bij fretten bijna niet voor. Belangrijke link voor frettenvragen: http://www.prikpagina.nl/list.php?f=516
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Een erg leuke forum pink, thnx for the info!!
Dit is de kooi die ik heb gemaakt van een brugman keukenkastblok.

[img width=450 height=600]http://groups.msn.com/isapi/fetch.dll?action=MyPhotos_GetPubPhoto&PhotoID=nHQAAAOcJwXwfTPzO4x0LT9Y0gF9WCDrXABzRVmGEaTD0KTuMuShNmqTXkbHWLngC[/img]

Best geinig toch!? :jaja:
Waarschuw beheerder
Dank je pinkchick... voor de tip...

Idd Patoe, tis een mooie kooi (maar heb ik die ni al es gezien?? Heb je die toevallig nog elders op internet staan???)
Waarschuw beheerder
Ik zou het leuk vinden jij er binnenkort op het frettenforum te zien! Je ziet mij onder mijn echte naam (Gila) er staan.

Andere misschien bekende namen: Astrid is van de opvang in Waalwijk, Joka van Rotterdam, Betje van Breda... En Ferrets4Fun is Annemieke, een van mijn beste vriendinnen. Wij waren samen in het bestuur van de inmiddels opgeheven opvang in Delft.

Dus... ook al vinden veel mensen het raar dat je fretten hebt, er zijn echt genoeg gekken in dit land! :D

En ik hoop toch dat fretten niet nog populairder worden als huisdier - je ziet nu al de problemen in de opvang. Op dit moment begint het, over 2 maanden wordt het echt druk - combinatie van vakantietijd (zoals bij elk huisdier) maar ook het feit dat de mensen er net achter komen dat de net gekochte pups toch meer werk zijn dan verwacht.

Voor iedereen die mee leest en over nadenkt om fretten te nemen: Denk er echt drie keer over na! Zij hebben een bepaalde geur, scherpe tanden en ongeloofelijk veel tijd en aandacht nodig. Mijn jongens lopen twee keer per dag los, 1 uur in de ochtend en 2-3 uur s'avonds - en dan ook alleen in een volledig omgebouwde woonkamer, want iets frettenveilig te krijgen is een echte uitdaging.

Ook zijn fretten niet goedkoop, niet in de aanschaf en sowieso niet in het dagelijks leven. Sterilisatie (moet) ligt rond de 90 euro, castratie (aanbevolen) rond de 50 euro. Een van mijn jongens is ziek, chronisch astma - 120 euro roentgen, 2 weken geleden, 30 euro deze week, over 3 weken weer 120 euro roentgen. Dus... nu mag de rest maar even niet ziek worden.

Als je vragen over fretten hebt kun je altijd in bovengenoemd forum kijken, en natuurlijk ook altijd pb sturen... Ik weet er ook niet alles van, maar vrij veel. Ik zou mijn schatjes dus ook voor geen geld ter wereld willen missen - als je in een slechte bui bent zijn 5 minuten echt genoeg om mij weer aan het lachen te krijgen!

---------------------------

Heel veel sterkte voor Diene - haar pups van Silva en Zwabber hebben het helaas niet gehaald.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Sterkte Diene!!
Echt verschrikkelijk voor je :'(

:bah:
Geef Zwabber en Silva maar een hele dikke knuffel van mij (en mijn fretjes) en een dikke (K) en knuff voor jou!!
Waarschuw beheerder
Gehe Met Hobbel is ook alles nog goed :D:D alleen een beetje warm voor m buiten dus hij zit lekker binnen op mn kamer nu :D mn moeder is toch aan de camping dus kan ze niet zeuren over de stank :P
Waarschuw beheerder
Wahahahaha, ja dat is wel lekker slim :D:D:D:D
Zulke dingen doe ik nou ook altijd, als mijn ouders weg zijn.
Alleen mogen de fretjes wel zo'n beetje overal lopen, waar ik wil...:D:D:D Das wel beter.

Ik gooi ze ook ff los.
Hebben ze wel weer verdiend...
Waarschuw beheerder
ik rook hem nu ook trouwens eerst was ik er wel aangewend ten hij altijd op mn kamer stond maar het werd vanncht echt te erg heb m toen maar weer naar buiten gedaan
Waarschuw beheerder
Wahahahahahahahahahaha
Issie ni geholpen???
Waarschuw beheerder
Jawel maar hij trekt nogal eens zn anaalklieren open als ie erg enthousiast is :|
Waarschuw beheerder
Ja joh??
Daar hebben die van mij dus echt heel erg gelukkig geen last van!!
In het begin wou die nieuwe zn kliertjes nog wel es legen, maar ja, dat was ook alleen maar spanning.
Nu doet ie dat ni meer :D
Waarschuw beheerder
heyhey,
helaas hebben de pups van zwabber en silva het niet gehaald.
zwabber had 5 pups, ze verzorgde ze goed, maar helaas had ze niet genoeg voedingsstoffen in haar melk.
silva had maar 1 pup gekregen, en die s de volgende dag overleden.
nu moet demy nog.
zij is vrijdag 3 juni uitgerekend.
zj heeft al eerder pups gehad, dus dat gaat waarschijnlijk wel goed.

als zwabber en silva weer loops worden, worden ze nog een keer gedekt,
hopelijk gaat het dan wel goed.

Waarschuw beheerder
Ja dat is zeker te hopen!! :bah:

Nog even over het stukje van Pink chick! Ik hoop dat een hoop mensen dit lezen want het houden van een fret is echt een flinken taak! Die van ons was, zoals eerder gezegd, een vondeling en is dus alleen. Ik denk dat dit wel scheelt in de drukte die ze veroorzaken! Maar fretten kan je bijna nooit alleen krijgen!

Als onze meid er niet meer is, gaan we een fretje uit breda halen! Wij zijn ook lid van de frettenstichting en lezen iedere keer de nieuwsbrief met veel plezier. Fretjes die daarin genoemd worden wil ik eigenlijk meteen halen! Het voordeel is dat ze dan al aardig of zelfs helemaal opgevoed zijn. Wij hebben denk ik niet de tijd om dat nog te doen. En zo geven wij deze beessies nog een tweede kans! Tja zo komt het van twee kanten!

Sterkte Diene en een dikke kus voor je vrouwtjes!
Waarschuw beheerder
Ik zou persoonlijk nooit aanbevelen om fretten alleen te houden. Er zijn echter uitzonderingen, bij voorbeeld had ik een fret opgevangen die haar hele leven alleen was. Wij hebben het dus meerdere maanden geprobeerd, maar zij kon gewoon niet samen met mijn jongens en is dus via de opvang naar een nieuwe eigenaar gegaan.

In het algemeen kan ik alleen aanbevelen om 2 of 3 fretten te nemen. Eigenlijk heb je hier niet veel meer werk door. Vooral hebben zij iemand om mee te knuffelen en te slapen en te spelen, want een mens is toch anders. Ook leuk, maar ja - die mag je niet in het oor bijten of door de hele kamer slepen.

Mijn jongens hebben al de hele avond gespeeld en kattekwaad uit gehaald - nu zijn ze rustig aan het slapen. Morgen is weer een dag...

Waarschuw beheerder
Het oren bijten mag ze bij mij vriend wel! Ze doet het niet onwijs hard! Een beetje knabbelen! En tja wij zijn naar de frettenstichting in Breda geweest en hebben daar gekeken voor een tweede fretje! Ze hadden op dat moment een oudje dat net haar maatje had verloren en omdat die van ons waarschijnlijk ook een oudje is hebben we het even geprobeerd in het speel verblijf! Die van ons vond alles prachtig maar het andere meissie heeft haar drie keer aangevallen! Was dus absoluut geen optie!

Ze heeft het volgens mij prima naar haar zin in haar eentje! En een grote knuffelbeer in haar kooi, bij haar in de hangmat een kleintje, maakt volgens mij ook een hoop goed!
Waarschuw beheerder
Wij hebben thuis ook fretten ( 10 ). We hebben ook elke keer jonge fretjes. Wel schattig zo'n kleintjes!!
Waarschuw beheerder
Het oren bijten mag ze bij mij vriend wel! Ze doet het niet onwijs hard! Een beetje knabbelen! En tja wij zijn naar de frettenstichting in Breda geweest en hebben daar gekeken voor een tweede fretje! Ze hadden op dat moment een oudje dat net haar maatje had verloren en omdat die van ons waarschijnlijk ook een oudje is hebben we het even geprobeerd in het speel verblijf! Die van ons vond alles prachtig maar het andere meissie heeft haar drie keer aangevallen! Was dus absoluut geen optie!

Ze heeft het volgens mij prima naar haar zin in haar eentje! En een grote knuffelbeer in haar kooi, bij haar in de hangmat een kleintje, maakt volgens mij ook een hoop goed!

je zegt al: die van ons vond alles prachtig,
dan zou ik snel een ander vriendje of vriendinnetje erbij nemen.
dat fretje wat uitviel naar jouw fretje, was blijkbaar heel erg gehecht aan haar overleden maatje, en dan accepteerd ze niet zo snel een andere fret, maar als jouw fret het leuk vond, waarom zoek je dan niet even verder?
een knuffelbeer is 100 keer saaier als een soortgenootje, ook al probeer je het nog zo leuk voor je fretje te maken, een soortgenoot is NIET te vervangen.
en je krijgt er zoveel lol voor terug.
ik zou gewoon eens naar meer frettenopvangen gaan, en er zit zeker weten een fretje tussen waarmee het wel klikt,
veel succes,
groetjes marjan
Waarschuw beheerder
Ik zou ook echt een tweede fret bijnemen. Ik ook meteen nog leuker om te kijken... en een knuffelbeer likt ook niet de oren van je fret af.

Ik zag dat je in Leiden zit - dan kun je sowieso eens in Breda kijken maar ook in Maarsen bij Frettig Gestoord. Via Frettig Gestoord is mijn moertje opnieuw geplaatst. Zij is bij mij belandt toen haar eigenaar overleed maar kon het absoluut niet vinden met mijn jongens - met vrouwtjes ging het beter, maar zij was ook een uitzondering die ook echt alleen kon worden geplaatst.

Waarschuw beheerder
Weet je wat het is: ze is al zo lang alleen! Al meer dan vijf jaar! Als we er nu een tweede fretje bij nemen en die van ons gaat naar de fretten hemel, dan is die ander weer zo alleen.

Ik vin dat zo zielig.

Maar we kijken zeker verder. als je hoort dat ergens een fretje zit dat alleen is en al redelijk op leeftijd dan horen wij dit ook graag.

Je kan mij een PF-berichtje sturen.

In ieder geval bedankt!

Waarschuw beheerder
mijne zit ook alleen,
ben vandeweek langs kennisen geweest die ook fretten hadden
mijn mannetje was echt zowat 2x zo groot als hun mannetje terwijl de mijne maar 3/4 maandjes oud was :o

ze vonden hem heel levendig en er goed uitzien

vervolgens heeftie ook met de andere fretjes gespeeld, was echt heel lief om te zien hoe nieuwsgierig ze samen zijn
zit er toch nog over te denken om toch nog een 2e erbij te nemen,

iemand nog adresjes rond amsterdam die pups hebben?

8)
Waarschuw beheerder
Moet je doen M.C!! Das leuk, nog zo'n puppie (L)(L)(L)

Waarschuw beheerder
jup :p
Waarschuw beheerder
mag ik jullie voorstellen aan sunshine, mijn nieuwste aanwinst:

[img width=440 height=329]http://groups.msn.com/isapi/fetch.dll?action=MyPhotos_GetPubPhoto&PhotoID=nFgAAALUFNC3ff2t8746LU0WBmFfXRS9mm!iYfj9Mua5LQNLcDqjjDw[/img]

[img width=440 height=330]http://groups.msn.com/isapi/fetch.dll?action=MyPhotos_GetPubPhoto&PhotoID=nFgAAAB4GVzN0vrB19uXlyJ2mjgDATCh!Zj0AuHn1Ysyaut5WvBcIHQ[/img]
Waarschuw beheerder
en hier met 5,5 week oud:

[img width=440 height=330]http://groups.msn.com/isapi/fetch.dll?action=MyPhotos_GetPubPhoto&PhotoID=nFgAAAAwGSzIFRLUa*lzuIo3W3sg2SvmjHgACIXW0jFUTJryCj6M30w[/img]

[img width=440 height=330]http://groups.msn.com/isapi/fetch.dll?action=MyPhotos_GetPubPhoto&PhotoID=nFgBvclYGMTYUq*kxcSBvF0EXHJ7r6DI3DJTey5OSwNjZF69BZjXs!A[/img]

over 2 weekjes mag ik haar ophalen.
Waarschuw beheerder
Is zij angora of lijkt het alleen zo?

Wel schattig - moet ook altijd hard NEE roepen als ik pups zie. Mijn groep met 4 jongens is nu echt compleet, ben net blij dat zij het zo goed met elkaar kunnen vinden...

Waarschuw beheerder
awww diene
ben jaloers :$
Waarschuw beheerder
kei lief Diene :D:D ik wil ook !!! haha maar mn fret laat geen andere toe :[

Waarschuw beheerder
mijn fretje is trouwens verkouden lijkt het wel :s
hele tijd niezen en hoesten :s

donderdag denk ik maar ff langs de dierendokter :o
Waarschuw beheerder
Als het alleen maar verkoudheid is is er niks aan de hand, komen zij zelf weer overheen. Let erop als het fret het zwaar heeft met ademen of benauwd ademen. Dan moet je even laten roentgen of het geen longontsteking is.

Als de hoest slijmerig is of vast zit kun je ook Bisolvon voor kinderen geven - even uitrekenen hoe veel, en dit met pasta vermengen. Echinacea (ook voor kinderen) in het drinkwater zou ook wel helpen.

Het zou trouwens ook een allergie kunnen zijn. Ik weet er alles van - een van mijn jongens heeft chronisch astma. En Speedy was net verkouden, ging zo weer over.

Waarschuw beheerder
meuruuuhh!
Waarschuw beheerder
Diene WAT EEN SCHATJE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Waarschuw beheerder
donateur
zag afgelopen weekend een vrouw die haar fret aan het uitlaten was, en ze pleurde hem zo de sloot in, en dat beestje netjes rondzwemmen,

vreemd gezicht ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op dinsdag 28 juni 2005 om 14:26:
zag afgelopen weekend een vrouw die haar fret aan het uitlaten was, en ze pleurde hem zo de sloot in, en dat beestje netjes rondzwemmen,

doe hem hier ook altijd in bad O:)
Waarschuw beheerder
donateur
ik heb ook 3 fretjes een wildkleur sandy en albino 3 gebroeders en ff over dat ontwormen volgens mij hebben fretten dat niet snel en bijna nooit wel moet je goed kijken naar oormijt en teken als je met ze gaat wandelen

welke poepbak vulling gebruiken jullie

welk voer

en welke snoepjes
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ja, en oormijt en teken krijg je niet met ontwormingsmiddel weg - Stronghold werkt hier uitstekend. :)

Ik gebruik voor de poepbakken verschillende niet-stoffende kattenbakvullingen - afhankelijk waar ik het koop. Af en toe ook Yesterday's News.

Voer - alleen Totally Ferret, het enige wat ik kan aanbevelen. Misschien te mengen met Happy Ferret of Eukanuba Kitten, alles andere is gewoon niet goed genoeg. Ik heb in het begin Frankie Ferret gebruikt, en het is echt een verschil - mijn fretten zijn veel gezonder, steviger en actiever. Ik heb er vier van, dus er staat een 13kilo zak TF.

En snoepjes - multivitamine pasta, Crunchy spul van Marshall. Absoluut geen rozijnen of fruit en groenten... Zij snoepen echter niet veel, alleen af en toe. Ga hun nu meteen even laten lopen, zij moeten het 2 nachten zonder mij doen - ben in Duitsland.
Waarschuw beheerder
donateur
en wat voor een andere bakvulling is dat wat jij gebruikt

en inderdaad stronghold werkt goed de roze verpakking moet je dan vragen zijn pippetjes voor in de nek

groenten en fruit kan een fret niet goed vertere en je moet vermijden ze vezels en granen te geven zeer slecht

het zijn namelijk vlees eters

ik geef ook alleen totally ferret ik heb 3 fretten heb ook een 13 kg zak

[img width=640 height=480 cacheid=0007cf4600154a3f63cb50b41a00d2f16f]http://img255.echo.cx/img255/3722/afbeelding0154px.jpg[/img]
dit is stitch [donkere wildkleur]

[img width=640 height=480 cacheid=0007cf5700154a61db10a60c1a00d2f16f]http://img255.echo.cx/img255/4378/afbeelding0079me.jpg[/img]
rossi [sandy]

[img width=640 height=480 cacheid=0007cf3b00154a19153a7afc1a00d2f16f]http://img30.echo.cx/img30/8886/afbeelding0202yh.jpg[/img]
en de albino snowy

ze zijn op 4april geboren
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
mn lief heeft 2 fretten, jip en jan :D zijn schatten van beestjes. foto's staan wel bij mn pers txt.
Waarschuw beheerder
ik krijg heel snel ook fretjes! ik haal ze bij een frettenopvang. het is een leuk makkelijke groepje van 3. Ik wil nog geen puppies, want ik heb nog totaal geen ervaring ermee.

Ik ben al n paar keer bij de opvang geweest en ben helemaal verliefd op die beestjes :lief:
Waarschuw beheerder
Moet je wel foto's maken en ze op PF zetten Lillith!!

Ik ben benieuwd :)