Ik zou het leuk vinden jij er binnenkort op het frettenforum te zien! Je ziet mij onder mijn echte naam (Gila) er staan.
Andere misschien bekende namen: Astrid is van de opvang in Waalwijk, Joka van Rotterdam, Betje van Breda... En Ferrets4Fun is Annemieke, een van mijn beste vriendinnen. Wij waren samen in het bestuur van de inmiddels opgeheven opvang in Delft.
Dus... ook al vinden veel mensen het raar dat je fretten hebt, er zijn echt genoeg gekken in dit land!
En ik hoop toch dat fretten niet nog populairder worden als huisdier - je ziet nu al de problemen in de opvang. Op dit moment begint het, over 2 maanden wordt het echt druk - combinatie van vakantietijd (zoals bij elk huisdier) maar ook het feit dat de mensen er net achter komen dat de net gekochte pups toch meer werk zijn dan verwacht.
Voor iedereen die mee leest en over nadenkt om fretten te nemen: Denk er echt drie keer over na! Zij hebben een bepaalde geur, scherpe tanden en ongeloofelijk veel tijd en aandacht nodig. Mijn jongens lopen twee keer per dag los, 1 uur in de ochtend en 2-3 uur s'avonds - en dan ook alleen in een volledig omgebouwde woonkamer, want iets frettenveilig te krijgen is een echte uitdaging.
Ook zijn fretten niet goedkoop, niet in de aanschaf en sowieso niet in het dagelijks leven. Sterilisatie (moet) ligt rond de 90 euro, castratie (aanbevolen) rond de 50 euro. Een van mijn jongens is ziek, chronisch astma - 120 euro roentgen, 2 weken geleden, 30 euro deze week, over 3 weken weer 120 euro roentgen. Dus... nu mag de rest maar even niet ziek worden.
Als je vragen over fretten hebt kun je altijd in bovengenoemd forum kijken, en natuurlijk ook altijd pb sturen... Ik weet er ook niet alles van, maar vrij veel. Ik zou mijn schatjes dus ook voor geen geld ter wereld willen missen - als je in een slechte bui bent zijn 5 minuten echt genoeg om mij weer aan het lachen te krijgen!
---------------------------
Heel veel sterkte voor Diene - haar pups van Silva en Zwabber hebben het helaas niet gehaald.