Partyflock

Forumonderwerp · 734839

Waarschuw beheerder
donateur
In Nigeria is een 38-jarige man door de islamitische rechtbank veroordeeld tot de doodstraf door steniging, omdat hij een 10-jarige jongen anaal had genomen. De man had zijn daad in eerdere zittingen al toegegeven, zo meldde een woordvoerder van het hoge islamitische gerechtshof in Gwarzo.

De man werd, terwijl hij de jongen van achteren nam, betrapt door zijn buren. Ook de vader van het slachtoffer was op het moment van delict aanwezig, zo bleek tijdens de rechtszittingen.

De islamitische sharia, die sinds korte tijd weer in Nigeria is ingevoerd, schrijft de doodstraf voor steniging voor bij onder andere homoseksualiteit, overspel en kindermisbruik. In Nigeria zijn ruim twaalf mensen veroordeeld tot de doodstraf door steniging, sinds de invoering van de sharia in 1999.

Ook andere straffen die zijn voltrokken conform de sharia zijn in de ogen van de westerse wereld dubieus. Zo worden bij dieven hun handen afgehakt, en worden mensen die alcohol nuttigen afgeranseld. Vorige week bleek dat in Iran een seksueel misbruikt meisje ook de doodstraf zal krijgen. De 19-jarige Leyla wacht de strop, nadat ze eerst 95 zweepslagen met een staalkabel moet incasseren.

(bron: fok.nl)

[img cacheid=00080ea10015ffb662f9a81a1a0082b30f]http://images.fok.nl/upload/041222_23267_041222_7128_steniging4.jpg[/img]

[img cacheid=00080ea20015ffb8ce9da4d31a0082b30f]http://images.fok.nl/upload/041222_7128_steniging2.jpg[/img]
Foto boven: vrouw wordt tot haar borst ingegraven, conform de sharia, om kort erna tot haar dood gestenigd te worden. Foto onder: impressie van de voltrekking van de steniging bij een andere vrouw

Vindt je dat zo'n straf moet kunnen,of vindt je het te ver gaan???
Waarschuw beheerder
donateur
shit, dit is ernstig.
mag nooit mogen

Waarschuw beheerder
donateur
Gaat misschien wel ver,
maar die vent heeft wel een weerloos jongetje van 10 jaar sexueel misbruikt,dus ik denk dat de sharia hier wel van pas komt...
Waarschuw beheerder
mag nooit mogen

:S

Waarschuw beheerder
Nee stenigen nooit, hang um dan maar gewoon meteen op

Gooien ze met steneging dus echt net zolang je kop helemaal aan gort ligt of zijn er nog regels aan gebonden ofzo?
Waarschuw beheerder
Hang 'm met z'n pik in een melkmachine...
en zet dat ding op 3 liter, kijken of hij dat nog lekker vindt...

en daarna ophangen :yes:
geld voor alle kindermisbruikers trouwens
Waarschuw beheerder
donateur
is ziek man, maar om een slachtoffer van seksueel misbruik ook de doodstraf te geven is wel heel erg ziek

Waarschuw beheerder
Vet [img]http://pcpitstop.ibforums.com/html/emoticons/popcorn.gif[/img] mag ik op de eerste rij zitten? 8)
Waarschuw beheerder
als je een kind misbruikt vind ik dat alle middelen gebruikt mogen worden om de dader te straffen

het liefst zo pijnlijk mogelijk
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
verdient ie (Y)

Waarschuw beheerder
jah dat verdiend ie zekers...
alle vieze gore pedo's..kindermisbruikers..verkrachters..moordenaa­rs...
jah die mogen van mij gestenigd worden...(en de rest)

maar...voor homosexualiteit..en overspel...nee...
dat hoeft ook alweer niet...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
deze gast verdient t misschien maar
Vorige week bleek dat in Iran een seksueel misbruikt meisje ook de doodstraf zal krijgen. De 19-jarige Leyla wacht de strop, nadat ze eerst 95 zweepslagen met een staalkabel moet incasseren.
:| Dus dan WORD je verkr8 en dan nog ff afgemaakt ook:S!
Waarschuw beheerder
donateur
ja, dat is echt te ziek

Waarschuw beheerder
Vorige week bleek dat in Iran een seksueel misbruikt meisje ook de doodstraf zal krijgen. De 19-jarige Leyla wacht de strop, nadat ze eerst 95 zweepslagen met een staalkabel moet incasseren.

:O..dat is te erg voor woorden..ASOCIAAL..
laatste aanpassing

Artiest Arrivée
Waarschuw beheerder
donateur
Ben benieuwd wat voor reacties hier gaan komen.

Normaal gesproken zijn de meeste pf-ers nou niet bepaald fan van de islamitische rechtspraak.
Maar wanneer er kindjes in hun sterretje worden geprikt, wordt de dader een langzame en pijnlijke dood toegewenst...

:X
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ja en? als ik zon uitspraak doe let ik er egt niet op of t n uitspraak in NL is of n Islamitische hoor, DAT zou pas racistisch zijn!
Waarschuw beheerder
kindermisbruikers doden jah, de rest is te belachelijk voor woorden
Waarschuw beheerder
donateur
weet niet of die te ver gaat misschien voor sommige gevallen,maar met kindermisbruik niet

Waarschuw beheerder
ja mee eens, hij moet eerst nog 300 zweepslagen met een staalkabel krijgen.

Waarschuw beheerder
Iets zegt me dat hij ter dood is veroordeeld vanwege homofilie en niet vanwege kindermisbruik
Waarschuw beheerder
Toch gaat het wel erg ver.. maarja andere mensen leren er ook wel van hoop ik ..
Waarschuw beheerder
donateur
het kan nooit pijnlijk genoeg gemaakt worden voor zon mongool
Waarschuw beheerder
donateur
(y)Vind goed!

Moet hier ook!

Waarschuw beheerder
Dus je wilt hier ook de sharia invoeren?

Nou, ik bedank als je het niet erg vind %)
Artiest [artist=182202]{element is niet toegankelijk}
Waarschuw beheerder
donateur
belachelijk...

gewoon lang opsluiten.
Werkzaam bij Horetha Events
Artiest Liquid-E
Waarschuw beheerder
donateur
Stenigen zal um goed doen! :[
Laat hem lijden die faggot! :@
Je hoort nie aan kinderen te komen,
zou m wel in een kooi tegen willen komen,
allebei zonder wapens...
Zou ik um egt willen laten lijden...
Of gewoon zuh handen dr af hakken en zuh piel,
dan kennie als nog nie veel meer... o:)
Waarschuw beheerder
donateur
Net goed dat ze m stenigen :@
Je hebt gewoon van kinderen af te blijven.
Waarschuw beheerder
ik vind dat de man ontoerekeningsvatbaar is. TBS dus :P

Waarschuw beheerder
donateur
Niet erg :no:

Als ze het maar met niet zulke grote stenen doen
Met wat kleinere duurt het wat langer :[
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben tegen de Sharia, dus ook in dit soort gevallen. Ik zie het meer als een rechtsvorm waarbij je je tijdens het straffen nog lager gedraagd dan de dader zelf.

Nederland mag best wat strenger worden, levenslang bijvoorbeeld ook levenslang laten zijn, maar laten wij de rechten van de mens wel hanteren.

Waarschuw beheerder
Die man mag van mij flink gestraft worden, maar stenigen vind ik veel te ver gaan.
Dat is iets dat ze in de Middeleeuwen deden!!!

Waarschuw beheerder
kogel door zijn voorhoofd lijkt me genoeg. Dan wil ik die kogel ook nog wel betalen.......

Waarschuw beheerder
Hmmm :/...het gaat wel erg ver die 'Sharia'...

aan de andere kant:
Moet 'ie maar met ze smerige poten van kinderen afblijven... :yes:

En tja...stenigen is zeker middeleeuws...maarja...de mensen leven daar zoals wij in de middeleeuwen...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
(y)

tis toch geen hollandse toerist he?

Waarschuw beheerder
Doodstraf is sowieso te weinig, heb liever dat ze in een of andere cel wegrotten zonder kans op vrijlating en zonder Canal +
Waarschuw beheerder
Ik sluit mij aan bij Randeeee! :jaja:

Ze moeten het voelen en het het liefst zo lang mogelijk en daarmee bedoel ik dus 20 a 30 jaar gewoon in een cel zonder die Canal+ ,Ps2, Douche 1x in de 2 weken en 2 x eten per dag (kommetje rijst met water}

dan pas voelen ze iets en niet als ze binnen een dag dood zijn en wie geeft ons trouwens het recht om mensenlevens weg te nemen dus ben daarom al tegen de doodstraf! :[

Waarschuw beheerder
Dat zijn pas straffen

Waarschuw beheerder
Wat een kut-topic. (n)

Als je het stenigen van iemand goed keurt, wat ie ook heeft uitgespookt, ben je geen haar beter.

Mensen die terugverlangen naar zulke middeleeuwse methode's, zouden dan eens toe moeten kijken hoe het uitziet hoe iemand wordt gestenigd. Dan schijten ze in hun broekkie. :jaja:

Inge
Waarschuw beheerder
wat een reacties idd valt me op, kijk dat die gast de doodstraf krijgt daar zit ik niet zo mee mss verdient hij het ook wel.... alleen zieke straffen zoals zweepslagen met een staalkabel vindt ik echt niet kunnen, dan doe je hetzelfde maar nog erger dan de misdaad zelf. Als je zulke straffen goed keurt dan spoor je zelf niet!

niet dat ik voor de doodstraf ben trouwens, alleen daar zal ik niet zo erg mee zitten.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
gewoon lang opsluiten.

Dat lang op sluiten moet ook betaald worden (van jou en mijn belasting-geld)
Dus van mij mogen ze best wat stenen op hem gooien,of zijn haggie eraf snijden zodat ie voortaan van die jongetjes af blijft..

dat hij ter dood is veroordeeld vanwege homofilie

Dat keur ik zeker af,maar nogmaals: als iemand met z'n poten van jongetjes en meisjes van 10 jaar niet kan afblijven,mogen ze van mij zo veel gooien als ze willen!!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dat keur ik zeker af,maar nogmaals: als iemand met z'n poten van jongetjes en meisjes van 10 jaar niet kan afblijven,mogen ze van mij veel gooien als ze willen...

hmm dat hij dan een kogel door ze kop krijgt of de stoel dan denk ik nog oke (niet dat ik er voor ben, maar dat verdient ie wel), alleen stenigen of zweepslagen .. dat is gewoon ziek iemand zo'n pijn doen.. ik bedoel ik weet niet of jullie dat kunnen maar ik zou niet iemand zweepslagen kunnen geven of stenen op hem gooien (behalve als 't mijn familie het slachtoffer was oid). Volgens mij als je zoiets kan dan ben je ook niet goed hoor, dan ben je precies hetzelfde als die persoon.

Waarschuw beheerder
donateur
dat is gewoon ziek iemand zo'n pijn doen

Wat denk je wat dat menneke z'n hele leven 8tervolgd???
Waarschuw beheerder
ja tuurlijk , die man verdient het ook wel om pijn te hebben en om z'n hele leven diep en diep ongelukkig te zijn... alleen als je hem de doodstraf geeft is dat al de ziekste straf opzich.. en om hem dan daarvoor nog zoveel pijn tegeven gaat wat mij betreft te ver.

Waarschuw beheerder
Wat denk je wat dat menneke z'n hele leven 8tervolgd???

Tuurlijk, je hebt gelijk. Maar in die landen kijkt wel het hele dorp toe terwijl iemand met stenen dood wordt gegooid, inclusief jonge kinderen. Denk je dat dat niet net zo ziek is? En NOG meer getraumatiseerde kids.

Inge
Artiest {SHOWLIST artist 69437, 22984}
Waarschuw beheerder
Ik ben toch wel ERG benieuwd op welke gronde hij veroordeeld is... Ik ben bang dat hij puur voor homofilie is veroordeeld...

Dat het een kind van 10 was zal ze een zorg zijn, die lui zijn gestoord.

Waarschuw beheerder
donateur
Vorige week bleek dat in Iran een seksueel misbruikt meisje ook de doodstraf zal krijgen. De 19-jarige Leyla wacht de strop, nadat ze eerst 95 zweepslagen met een staalkabel moet incasseren

Wordt ze misbruikt en ook nog ter dood veroordeeld :vaaG:

WTF :S

Waarschuw beheerder
donateur
Maar in die landen kijkt wel het hele dorp toe terwijl iemand met stenen dood wordt gegooid, inclusief jonge kinderen

Ben ik helemaal met je eens,dat toekijken hoeft voor mij ook niet...

Wordt ze misbruikt en ook nog ter dood veroordeeld

Dat is idd heel erg ziek..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Iets zegt me dat hij ter dood is veroordeeld vanwege homofilie en niet vanwege kindermisbruik

Idd, want als het een 10-jarig meisje was geweest was het geen probleem geweest.

Of naja, voor die man dan, dat meisje zou dan wel veroordeeld worden tot 50 zweepslagen, want zij is wel een slet.

:S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ook de vader van het slachtoffer was op het moment van delict aanwezig

Die stond erbij en keek er naar?!

Waarschuw beheerder
Stenigen gaat wel erg ver, ik zou zeggen doodslaan met een koevoet!

Waarschuw beheerder
'Ook de vader van het slachtoffer was op het moment van delict aanwezig, zo bleek tijdens de rechtszittingen.'

Betrapt door de buren, vader was er bij aanwezig....
Hmmmz.
Daar zet ik dan ook vraagtekens bij..
Waarschuw beheerder
donateur
ik vind dat de straffen die ze daar hebben wel extreem,maar aan de andere kant wat krijg je hier als je aan een kind zit?
een procesverbaal nee dat doen we goed hier in nederland,vind dat dat soort gasten goed gestraft moeten worden

Waarschuw beheerder
Dat gaat te ver vind ik :s

Waarschuw beheerder
Ik laatst dat ergens in een land in Afrika dal als een man een vrouw verkracht heeft en hij dit bekend, hij gedwongen word om te trouwen met zijn slachtoffer..
Je zou denken, damn wat een klote streek maar de familie van de verkrachte vrouw staat hierop omdat ze anders geen normaal leven meer kan leiden en door de hele samenleving verstoten zal worden.
Hoeze rare vorm van denken. Als je meisje leuk zou vinden en zij jou niet, dan verkracht je haar en dan mag je nog met dr trouwen ook,,, strange...

maaruh over dat stukkie => Betrapt door de buren, vader was er bij aanwezig.... Dat is inderdaad ook best wel vreemd ja, volgens mij weet die pa er echt wel meer van.

Steniging is trouwens wel een onmenselijke straf en stamt uit de middeleeuwen en misschien nog wel daarvoor. Maarja zo zijn er nog wel meer gebruiken en rituelen die dat zijn. Het is al eeuwen zo dus de mensen daar weten ook wat voor straffen ze kunnen verwachten.

Dat vind ik helemaal vreemd,,, Ik kan het haast niet geloven maarja, in dat soort landen kunnen de gekste dingen. Ook onthoofden voor de fun is tegenwoordig in zag ik.....
Waarschuw beheerder
donateur
terecht

Waarschuw beheerder
donateur
Mag ik helpen gooien:devil:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
:yes:
stenen genoeg volgens mij

Waarschuw beheerder
na sexueel misbruik?? MOOI!!

na overspel?? bullshit..
Waarschuw beheerder
Stenigen is toch echt iets uit de middeleeuwen. Er word maar weer eens bewezen dat de islam een achterlijk geloof is.

Waarschuw beheerder
steneging mogen ze wat mij betreft voor sommige dingen hier ook wel invoeren :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
inderdaad voor kindermisbruik van mij ook

Waarschuw beheerder
Heeft niemand toevallig een filmpje daarvan, klinkt misschien wel ziek maar zouk weleens willen zien hoe dat nou precies gaat
Waarschuw beheerder
vind het voor da meisje da moet nie kunnen maja die gast kan nie genoeg stenen tegenzig aan krijgen vind ik
Waarschuw beheerder
donateur
zeggen die foto's niet genoeg dan hoe het in zijn werk gaat?

Waarschuw beheerder
voor kindermisbruik bestaad er in mijn ogen geen te harde straf.
De rest is gewoon belachelijk.
Afgeranseld voor te zuipe???
gestenigd worden voor overspel???
Er zouden niet veel mensen meer rondlopen op ons planeetje moest iedereen die dit wel is doet wordt veroordeeld.
Waarschuw beheerder
donateur
denk heel weinig dan
inderdaad met hoop dingen kloppen hun straf niet maar voor kinder misbruik wel

Waarschuw beheerder
Ik vind steniging wel ziek hoor....
Ben er ook op tegen, sluit die vent levenslang op ofzo, maar steniging:no:
Waarschuw beheerder
donateur
Begrijp me goed, ik ben niet tegen zwaardere straffen voor dingen als kindermisbruik en verkrachting, maar dit is één van de meest achterlijke en pre-historische manieren om de doodstraf te voltrekken..

En al helemaal niet voor overspel en homosexualiteit. Dronken bestuurders mogen van mij best een paar tikken hebben :jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
Zozo, blijkbaar vinden veel mensen hier de Sharia een goed plan...
Waarschuw beheerder
tja als de gemiddelde PF'er zijn/haar zin kreeg was prime time televisie nu voor 80% gevuld met vierendelingen, radbrakingen en stenigingen waar ze dan met rode oortjes en een zak chips glunderend naar zouden kijken.

Bij dat soort executies zie je het hele dorp er joelend en feestvierend omheen staan, en doen ze vrolijk mee bij het gooien met stenen en onthoofden.
Ik vind dat soort mensen geen haar beter dan de crimineel.

Ik hoop dat het niet niet nodig is maar voor de duidelijkheid, JA die kerel mag van mij levenslang achter tralies.

Waarschuw beheerder
donateur
Zozo, blijkbaar vinden veel mensen hier de Sharia een goed plan...

begint t op te vallen? :[

Waarschuw beheerder
stond laatst nog een filmpje op een weblog

klik hier

op een of andere manier komt het woord holbewoners in me op :S

Waarschuw beheerder
donateur
Het enigste wat me opvalt Darkskywise is dat ze het zelf niet eens in de gaten hebben.
Ze zeggen wel ens de beste stuurlui staan aan wal,maar het lijkt wel of we hier de beste extremisten uit het oefenkamp hebben van de Moslims.

Deze straffen zijn totaal onaceptabel,en daar de "criminaliteit"ook niet ingedamd word,totaal niet zinvol.
Het lijkt erg op de heksenjachten die wij hebben gekend.
Ik zou niet graag daar vijanden maken,je kan er op wachten dat je binnen de kortste keren tot aan je kop in het zand zit.

Opsluiten na een normaal proces,met normale strafeisen.
Waarschuw beheerder
donateur
lijkt wel of jezus dat daar net geboren is..

straffen kan ook op een andere manier

Waarschuw beheerder
tsja...
bizar eigenlijk :/
moet eerlijk bekennen dat ik daar gelukkig niet woon en dat ik die geloofsovertuiging niet heb.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
omdat hij een 10-jarige jongen anaal had genomen

:@ Terecht. Kindermisbruik verdient maar 1 straf.
Doodstraf is doodstraf. Als ze hem levenslang zouden opsluiten kost het de "maatschappij" alleen maar geld. :dood:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
En dan is er meteen geen enkele rem meer om nadat iemand één kind heeft misbruikt er niet nog maar een paar extra te doen of het kind in kwestie meteen maar te vermoorden (minder kans op identificatie)

Standaard voorbeeld van: doodstraf leidt tot MEER criminaliteit
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
hoezo dat dan ?

Waarschuw beheerder
ik vind dit echt niet kunnen hoor
Waarschuw beheerder
donateur
ooowh mijn god :|

ik heb ff dat filmpje bekeken :$ jezus christus....

woorden schieten te kort zeg :| :(

Waarschuw beheerder
donateur
Stelletje barbaarse apen. :/
Doe dan een vuurpeleton ofzo :yes:
Beetej stenen lopen gooien :s Het is 2005 hoor hellooo :P
Stenigen is zooooo voor christus O:)
Religion of peace (Y) my ass! :P

Werkzaam bij Demon Dance Events
Waarschuw beheerder
donateur
Misschien wel oud nieuws dit, maar ook niet normaal!

Iran laat zelfs kinderen stenigen
Auteur: Henk Schutten
Bron: Het Parool, 21 december 2004

Twee Iraanse tieners worden door het islamitische regime in Teheran geëxecuteerd. Het Hooggerechtshof veroordeelde één van hen tot de dood door steniging wegens overspel. De ander, die op haar negende gedwongen werd tot prostitutie, wacht de strop.

De islamitische wetgeving is onverbiddelijk. De Iraanse versie van de sjaria schrijft voor dat alle vrouwen, ongeacht hun leeftijd, die seksuele betrekkingen hebben gehad met een man met wie ze niet zijn getrouwd, door steniging moeten woren omgebracht.

De vrouwen moeten eerst tot hun nek in het zand worden begraven.De stenen waarmee ze worden omgebracht, mogen niet te groot zijn om er zeker van te zijn dat ze een langzame en pijnlijke dood sterven. Hoewel Iran de Internationale Conventie voor de Rechten van het Kind – die de doodstraf voor minderjarigen uitdrukkelijk verbiedt – heeft ondertekend, zijn executies van kinderen in Iran al lang geen uitzondering meer. Meisjes mogen vanaf hun negende terecht worden gesteld, jongens pas nadat ze veertien jaar zijn geworden.

Volgens Amnesty International heeft Iran dit jaar al drie minderjarige meisjes ter dood gebracht.

In augustus van dit jaar werd de zestienjarige Atefeh Rajabi wegens ‘onkuisheid’ met een oudere man door ophanging om het leven gebracht. Haar verweer dat ze door de man tot geslachtsgemeenschap was gedwongen, maakte op de rechters geen indruk. Op 16 augustus werd Atefeh uit haar cel gehaald en naar de galg op het plein van Neka geleid. De rechter die het vonnis over haar uitsprak trok de strop om haar hals zelf aan. Hij gaf opdracht het lichaam van Atefeh urenlang te laten hangen, als afschrikwekkend voorbeeld voor andere meisjes.

Shari Sadr, de advocaat van Atefeh, heeft aangekondigd dat hij de rechter wegens moord wil aanklagen. Hij is een van de weinige Iraniërs die zich openlijk tegen de terechtstellingen durft te verzetten.

De negentienjarige Leila, die waarschijnlijk deze week ter dood zal worden gebracht, werd als kind gedwongen zich te prostitueren. Nadat ze op haar negende zou zijn bevallen, werd ze gearresteerd en veroordeeld tot honderd zweepslagen. Op twaalfjarige leeftijd verkochten haar ouders haar aan een Afghaanse man, die dwong haar in een bordeel te gaan werken. Twee jaar later beviel ze van een tweeling en werd ze opnieuw veroordeeld tot 100 zweepslagen, waarna ze werd doorverkocht aan een 55-jarige Iraniër, die Leila dwong mannelijke klanten thuis te ontvangen.

Volgens sociaal werkers die zich over Leiza ontfermden, beschikt ze over het geestelijk niveau van een achtjarige. Maar tijdens het proces is ze nooit medisch onderzocht. Haar veroordeling was volledig gebaseerd op de bekentenissen die ze aflegde, zonder rekening te houden met haar achtergrond of verstandelijke vermogens.

Ook Hajieh Esmailvand, een jonge vrouw uit Jolfa, wacht op de voltrekking van de doodstraf. Vorige maand gelastte het Iraanse Hooggerechtshofdat ze niet door ophanging, maar door steniging om het leven zou moeten worden gebracht. De jongeman met wie Hajieh een verhouding had - hij was toen zeventien jaar – is eveneens ter dood veroordeeld. Hij zal worden opgehangen.

Steniging wacht ook de dertienjarige Zhila Izadyar uit de noordelijke provincie Mazandaran, die zwanger raakte na een incestueuze relatie met haar vijftienjarige broer. Zhila werd al eerder gestraft met 53 zweepslagen. Een delegatie van de Iraanse kinderbescherming mocht haar opzoeken in de gevangenis. Het meisje bleek in eenzame afzondering te zijn geplaatst en niet in staat om haar eten binnen te houden. “Ik ben bang en wil naar huis,” vertelde Zhila aan haar bezoekers: “Ik wil net als de andere kinderen weer naar school.”

Ook Iraanse jongens zijn niet veilig voor de sjaria. Vorige maand nog, op 12 november, bezweek de veertienjarige Kaveh Habibi-Nejad tijdens een bestraffing. De zweep had zijn hoofd geraakt.

Waarschuw beheerder
Vind dat het zo mag hoor..
Moet ie maar met ze handen van iemand afblijven

Waarschuw beheerder
ik vind dit soort dingen echt verschrikkelijk...:'(
vooral voor dat meisje...kan der echt ZO boos om worden!!:@

Waarschuw beheerder
donateur
Het is ziek ja!

Waarschijnlijk is het omdat ze niet meer rein is volgens hun geloof:S
Waarschuw beheerder
donateur
wat ik al eerder zei ik heb dat filmpje bekeken en die man en vrouw die daar worden gestenigd zijn veroordeeld wegens het sex hebben buiten een huwelijk om :S

Waarschuw beheerder
donateur
vrouw die daar worden gestenigd zijn veroordeeld wegens het sex hebben buiten een huwelijk om

Dat vind ik dan weer een vooruitstrevend idee van hun ;)
Waarschuw beheerder
De iraanse en nigeriaanse sharia is gewoon een KUT!!!

Ze hebben al vaak genoeg kritiek gekregen van Arabische landen om een andere sharia in te voeren maar....:no:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Tja Nigeria he ;)

Waarschuw beheerder
Kindermisbruik is toch vreselijk, wel excecuteren maar geen steniging, doe dan een spuitje.

Waarschuw beheerder
donateur
spuitje is een van de pijnlijkste manieren om geexecuteerd te worden...

Waarschuw beheerder
?? pijnlijk, eerst slaap spuitje dan pas dodelijke spuit.

of gaat het niet zo?? Uitleg plz..

Waarschuw beheerder
Tlijkt me nogal logisch dat dit te ver gaat :@

Waarschuw beheerder
donateur
Wat je ingespoten krijgt is geen morfine voor een pijnloze dood hoor, het voelt alsof je ruggegraat uit je lijf getrokken word.
Waarschuw beheerder
Kindermisbruik maakt mij heel erg boos!! Waar ook ter wereld, dus dat heeft die wet daar goed gezien, maar die andere dingen zijn natuurlijk debiel!!

Eigenlijk is steniging al debiel, maar steniging voor homoos of overspel is gewoon onmenselijk!! dat is duidelijk toch?

Maar hoe kan de westerse wereld daar wat veranderen? Vragen of ze die wet willen intrekken kan toch niet, want volgens de politiek daar (zeker niet in de rest van de Arabische wereld, maar daar in Nigeria denken ze van wel) moet dat van Allah. Ze misbruiken hem daarvoor.....

Boycotten dan maar, doen we al zo vaak, maar dan is het weer onze schuld dat daar onschuldige burgers dood gaan van de honger en de armoede??

Dus die tirannie daar verwijderen, maar dat kan toch alleen maar met geweld?? Dan krijg je weer een ellelange discussie of dat wel mag, want jouw wetten bij de buren opdringen is ook niet netjes, en het zal dan wel in eigenbelang (olie etc) zijn?

Moeilijke vragen, nog moeilijkere antwoorden.....

Wel even allemaal in een beriggie van 2 minuten je afschuw vermelden over zo'n feit hoor, dat is lekker makkelijk toch!!

Of toch maar met zijn allen de straten op om te demonstreren tegen die maffe dictaturen?? Iedereen dan heh, en dus ook de vluchtelingen uit die landen omarmen (H. Ali dus voorop). Dit is een methode die zou kunnen werken, en militaire acties die de dictators afzetten. Gesteund door heel de wereld en de hele VN zou dit mogelijk zijn. Op den duur is het in het voordeel van iedereen, wereldvrede!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
als die gozer zich gewoon normaal had gedragen, en netjes gehouden, en dat ventje geen levenlang trauma had bezord, had hij nu ook niet de gevolgen gehad; het leven is hard!
Waarschuw beheerder
ik zou een burnout over z,n gezicht doen :yes:
Waarschuw beheerder
Moeten ze in Nederland ook doen met Moordenaars waar het onomstotelijk van vast staat en mensen die andere mensen seksueel misbruiken...De Slachtoffers moeten er ook levenslang mee rond lopen...
Bovendien zou ik ook wel een Steen willen gooien...

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Wat je ingespoten krijgt is geen morfine voor een pijnloze dood hoor, het voelt alsof je ruggegraat uit je lijf getrokken word.

Hoe kom jij aan deze informatie?

Voor zover ik "weet" laten ze je eerst diep slapen, om daarna met een verlammingsmiddel je hart te laten stoppen. Merk je niks van dus..

Waarschuw beheerder
donateur
volgens mij gaat het zo, je krijgt een vloeistof waarvan je in slaap valt, maar je wilt niet gaan slapen en dus verzet je je ertegen, maar nutteloos!

Da's ook al pijnlijk;)

Artiest Pat Houston
Waarschuw beheerder
spuitje is een van de pijnlijkste manieren om geexecuteerd te worden...

en als dat zo is?? wat dan?

bij mensen als dutroux en moordenaars heb ik echt geen medelijden hoor. Voor mijn part worden ze in het frietvet geflikkerd!!

so what als dat spuitje pijn doet?! Keer op keer verkracht worden doet ook pijn, en deze mensen moeten nog door met hun leven! en beleven die pijn vaak iedere dag weer voor jaren aan een stuk of hun hele leven.

Mensen die in de handen vallen van een moordenaar en worden afgeslacht hebben ook een verschrikkelijke dood.

fuck die lui waarvan het onomstotelijk vast staat dat zij die daden hebben begaan! :@

is overigens niet als aanval op jou bedoeld viptweak ik bedoel alleen te zeggen dat bepaalde misdadigers en dan met name zij die misdrijven als verkrachting dan wel of niet van kinderen en of moorden begaan niet gespaard hoeven worden in mijn ogen. Laat staan enig medelijden/medeleven.

Ik ben in principe niet voor barbaarse methoden als handen afhakken en stenigen maar de doodstraf bij moord/kindermisbruik vind ik geen verkeerde straf. En als zo'n spuitje dan pijn doet, jammer maar.
Dan moet ie maar op z'n tandjes bijten!!

In die landen hebben ze nu eenmaal die straffen en men weet dat daar en weet dus ook de risico's. Dus ja dan kan ik er niet mee zitten.

Wat betreft steniging vanwege homoseksualiteit dat is natuurlijk te absurd voor woorden! :@ :no:
En dat iemand die SLACHTOFFER is van een verkrachting daar dan OOK nog eens voor BESTRAFT wordt gaat helemaal nergens over. :no:
stom, primitief volk :@

Waarschuw beheerder
voor de mensen die zo iets doen juig ik dit toe, maar voor de slachtoffers "een seksueel misbruikt meisje" vind ik het wel heel erg ver gaan.

zo zie je maar weer nederland is zo slecht nog niet

Waarschuw beheerder

euhm morfine is pijnverzachtend niet dodelijk

Waarschuw beheerder
donateur
en verslavend:p

Waarschuw beheerder
donateur
Vind het eigenlijk wel iets om in je achterhoofd te hebben als je volgende week de collectanten tegen komt van Amnesty International.

Ik ga ook weer een week de huizen langs,dit is voor ons geen nieuws en ik heb de site ook vaak genoeg erbij gehaald.

Ook jullie kunnen een steentje bij dragen,door bliksemacties te ondersteunen met schrijven o.a.
Waarschuw beheerder
jajaja bla bla bla.......

beter voor hem dat ie ff bouwhelmpie opzet ^^

Waarschuw beheerder
doodstraf is voor softies...
Das wel iemand lekker makkelijk onder zijn verantwoordelijkheden laten uitkomen...

Maar kennelijk gunnen de meeste mensen hier een dergelijke kinderverkrachter wel een makkelijke uitweg...

Waarschuw beheerder
Goede straf.

Waarschuw beheerder
Echt niet normaal, zoiets mag gewoon niet.

Waarschuw beheerder
donateur
steniging bij kindermisbruik vind ik niet eens zo'n slecht idee

Waarschuw beheerder
JUIST Perfect moeten wie hier in Nederland ook invoeren voor kindermisbruikers. Moet er niet aan denken dat later je eigen kind ook door zo'n mafkees misbruikt kan worden.

Waarschuw beheerder
kindermisbruikers moet je lekker laten lijden :jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
ik wee niet of het een terechte straf is, een kind misbruiken is wel heel erg en daar kan denk ik geen straf tegen op, maar alsjij een kind misbruikt ben je ziek en zou een andere straf misschien gepaster zijn. maar ik heb geenmedelijden met die man had hij maar met zijn potenvan die jongen af moeten blijven maar ze doen verder gekke dingen daarzo en daar kan ik me zeker niet in inleven

Waarschuw beheerder
Maar ik snap niet dat je dan dood gaat als iedereen kiezeltjes naar je hoofd gooien. Of zijn het echt stenen met de grote van een tennisbal??

Waarschuw beheerder
Stop de baardmannen! is nogmaals mijn advies... Een deel van de reeds aanwezige moslims in Nederland is pro-sharia en het worden er steeds meer (geen bron, eigen waarneming)
Waarschuw beheerder
Als ik zo lees een groot deel van de niet moslims ook.
Waarschuw beheerder
Van kinderen moet je afblijven, die kunnen niets terug doen. Ik heb dan ook totaal geen medelijen met deze man. Dat er een misbruikt meisje echter veroordeelt word voor het fijt dat ze misbruikt is, gaat natuurlijk nergens over.

Waarschuw beheerder
Toch fijn dat je even benadrukt dat het meisje niet gestenigd hoeft te worden... (Is in sommige landen zelfs vanzelfsprekend...:yes: )

Annyywaaayyy.... Ook al heeft deze -vieze man- aan een klein jongetje gezeten, dan maak je daar wetten voor, je sluit heb op, geeft hem TBS, dat soort mensen zijn ziek, die verdienen straf maar hebben ook psychiatrische hulp nodig, je moet ze niet met stenen dood gaan gooien, dan krijg je een baardmannen-cultuur :yes:
Waarschuw beheerder
wat is er mis met baardmannen?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
atoombom op teheran
Waarschuw beheerder
Maar ik snap niet dat je dan dood gaat als iedereen kiezeltjes naar je hoofd gooien. Of zijn het echt stenen met de grote van een tennisbal??

Volgens http://www.apostatesofislam.com/index.htm moet je idd aan die grootte denken (stenen die in je hand passen):
In stoning to death, the victims's hands are tied behind their backs and their bodies are put in a cloth sack. Then, this human "package" is buried in a hole, with only the victims heads showing above the ground. If its a woman, she is buried upto her shoulders. This is to give her an seemingly equal (but nonetheless impossible) chance to escape recognizing her lesser physical strength.
After the hapless individual has been secured in the hole, people start chanting "Allah hu Akbar" (meaning, God is great), and throw palm sized stones at the head of the victim from a certain distance (a circle is drawn).
The stones are thrown until the person dies or until he/she escapes out of the hole and crosses the circle. Escaping is impossible, given that the individual's hands are tied behind their backs and they are buried in a hole upto their necks or shoulders (in the case of males and females respectively).
Naturally, the procedure is extremely barbaric and bloody.

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Er is zelfs meer dan alles mis met baardmannen :yes:

Waarschuw beheerder
Toch fijn dat je even benadrukt dat het meisje niet gestenigd hoeft te worden... (Is in sommige landen zelfs vanzelfsprekend... )

Inderdaad ja, dat slaat al helemaal nergens op :S.
Maar ja er is wel meer mis in die landen ;)

Waarschuw beheerder
[quote]Annyywaaayyy.... Ook al heeft deze -vieze man- aan een klein jongetje gezeten, dan maak je daar wetten voor, je sluit heb op, geeft hem TBS, dat soort mensen zijn ziek, die verdienen straf maar hebben ook psychiatrische hulp nodig, je moet ze niet met stenen dood gaan gooien, dan krijg je een baardmannen-cultuur [/qoute]

Het merendeel van dit soort mens valt weer in herhaling trug...dus gewoon met de hele familie zijn hersens in gooien is het best. Valt die zekerniet meer in herhaling en hij heeft de misbruikte een trauma voor de rest van zijn/haar leven bezorgt waar in sommige gevallen het geen leven meer te noemen is.

Waarschuw beheerder
God god god....

Ik ben bereid een enkeltje Saudi-Arabie voor jou te kopen :yes:

My pleasure :D

Waarschuw beheerder
je moet gewoon met je poten van een kind afblijven dus dit is een goeie sraf voor z'n idioot

Waarschuw beheerder
donateur
ik vind dat mannen die zoiets doen goed hard aangepakt moetetn worden, maar wat er later staat... dat een misbruikt meisje dezelfde straf krijgt? ik geloof niet dat ik dat erg terecht vind, en zowiezo vind ik dood door steniging wel erg extreem! als et nou gebaseerd was op recht, maar dit is gebaseerd op geloof... want homoseksualiteit is een zonde in dat geloof, daarvoor krijg tie ook steniging...

Waarschuw beheerder
Iemand die een kind misbruikt, laat ze daar maar het ergste mee doen wat er bestaat!
Ook in nederland!

Waarschuw beheerder
Zowiezo als je iemand misbruikt, jong of oud.

Waarschuw beheerder
Precies, hoe erger ze worden gestraft, des te eerder neemt het af denk ik.

Waarschuw beheerder
Idd, gewoon met hoofd tussen de bankschroef8)
Waarschuw beheerder
Steniging ik heb er geen worden voor....als ik dat op de televisie zie raak ik gewoon echt verlamd, in dit geval is het misschien terecht, al ben ik van mening dat hij op een andere manier gestraft moet worden, want pedofielen zijn gewoon echt ziek, en hebben daar gewoon behandeling voor nodig, ook al werkt dat niet altijd.

Maar het komt gewoon te vaak voor dat onschuldige vrouwen op deze manier worden vermoord,en ook al ben je wel ergens schuldig aan je bent gewoon zo ziek in je hoofd als je iemand op deze manier ter dood veroordeeld, en wat denk je van die mensen die er aan meedoen, door stenen te gooien! Helaas gebeurt het regelmatig ook in mijn land van herkomst, met hun achterlijke wetten, kan me er zooooo boos om maken:@

Waarschuw beheerder
donateur
Ach **Nogie**, blijkbaar vinden veel Nederlanders de Sharia een uitkomst, oplossing van veel problemen.

Lees maar een gemiddeld topic...

Waarschuw beheerder
terecht volwassen hebben een verantwoordelijkheid tegenover kinderen en die moeten ze nemen, zoniet?

sterf :[
Waarschuw beheerder
Ach **Nogie**, blijkbaar vinden veel Nederlanders de Sharia een uitkomst, oplossing van veel problemen.

Lees maar een gemiddeld topic...

Ik heb het idd gelezen, vroeg me al af waar je bleef;)
Maar ach laat ze maar ze weten niet waar ze over praten, het komt misschien niet dichtbij genoeg voor ze, maar ik krijg er in ieder geval kippenvel van als ik het zie en erover lees!:(

Waarschuw beheerder
een gewone doodstraf door middel van een injectie is al goed hoor, heb geen behoefte aan die sharia!:)
Waarschuw beheerder
Ik ben sowieso niet voor de doodstraf heb daardoor ONSCHULDIG mijn neef aan verloren, maar als ze het doen dan liever idd een injectie

Waarschuw beheerder
donateur
Injectie is bijzonder pijnlijk, het duurt 8 minuten voordat je dood bent en het voelt alsof je ruggegraat uit je lijf word getrokken.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Injectie is bijzonder pijnlijk, het duurt 8 minuten voordat je dood bent en het voelt alsof je ruggegraat uit je lijf word getrokken

Wie heeft dat jouw verteld..?? :p :p
Waarschuw beheerder
Hi hi ja Viptweak hoe weet je dat zo goed;p nee hoor tuurlijk is het pijnlijk, maarja beter dat dan gestenigd worden denk ik dan maar.....
Artiest {SHOWLIST artist 52229, 53315}
Waarschuw beheerder
die gasten zijn gek joh!!!!ik ben wel voor de doodstraf maar stenigen??:S

Artiest The Abaddon
Waarschuw beheerder
Goeie straf voor zo'n vieze pedo!!! Helemaal voor!!
Waarschuw beheerder
als die gozer zich gewoon normaal had gedragen, en netjes gehouden, en dat ventje geen levenlang trauma had bezord, had hij nu ook niet de gevolgen gehad het leven is hard!

:jaja::jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
eigen schuld dikke bult

Waarschuw beheerder
eigen schuld dikke bult

wel 10 als ze straks klaar zijn met gooien. :yes:
Waarschuw beheerder
Vieze pedo direct afschieten

Waarschuw beheerder
Ik heb het idd gelezen, vroeg me al af waar je bleef;)
Maar ach laat ze maar ze weten niet waar ze over praten, het komt misschien niet dichtbij genoeg voor ze, maar ik krijg er in ieder geval kippenvel van als ik het zie en erover lees!:(

Krijg er kippenvel van als ik lees dat ie tienjarige jongetjes misbruikt!! En niet van zijn straf hoor...tis daar nou eenmaal zo!! Hier mogen ze zijn lul ook wel afsnijden ofzo!!

Waarschuw beheerder
hehe..sommige mensen. :D

diezelfde wetgeving schrijft voor dat iemand ook gestenigd mag (moet?) worden wanneer 2 mannen sex met elkaar hebben of wanneer men overspel pleegt (laatste geldt voornamelijk voor de vrouwen). tof toch? :)

Waarschuw beheerder
Net goed , vieze vent :(
Waarschuw beheerder
donateur
echt te ziek %| dus als je homo bent gaat het hele dorp je kapot gooien? Of als je verkracht wordt? :| Stelletje zieke honden...
Waarschuw beheerder
In Nigeria is een 38-jarige man door de islamitische rechtbank veroordeeld tot de doodstraf door steniging, omdat hij een 10-jarige jongen anaal had genomen.

Steniging voor kindermisbruik (Y) goede straf moet je maar van kids afblijven bah wat een vent...ziekelijk

Waarom omdatze seksueel misbruikt is??
Is toch niet haar schuld...
En dat jochie van 10 ook de doodstraf?
Waarschuw beheerder
tis daar nou eenmaal zo

Ja idd daar is het eenmaal zo, lekker makkelijk voor jouw, maar daar waar het gebeurt is mijn land van herkomst!

Ik heb het idd gelezen, vroeg me al af waar je bleef
Maar ach laat ze maar ze weten niet waar ze over praten, het komt misschien niet dichtbij genoeg voor ze, maar ik krijg er in ieder geval kippenvel van als ik het zie en erover lees

En met dit bedoel ik steniging in het algemeen, en niet alleen in dit geval. Steniging moet verboden worden er worden dagelijks onschuldige vrouwen gestenigd, en sorry ik kan nou eenmaal niet zo makkelijk denken als jij daar is het nou eenmaal zo:S:S:S dus we moeten het maar accepteren!

Waarschuw beheerder
kunnen we die straf niet invoeren in nederland?
komen die pedofielen er nog goed vanaf
Waarschuw beheerder
Weet je laat ook maar zitten word echt moe van dit soort opmerkingen, het is misschien idd goed als die straf hier word ingevoerd, kijken of het nog zo leuk en grappig is als op deze manier een eind komt aan het leven van iemand die jij kent...ha ha grapig!:S

Waarschuw beheerder
Weet je laat ook maar zitten word echt moe van dit soort opmerkingen, het is misschien idd goed als die straf hier word ingevoerd, kijken of het nog zo leuk en grappig is als op deze manier een eind komt aan het leven van iemand die jij kent...ha ha grapig!

word je d'r ook zo moedeloos van? :D

Waarschuw beheerder
donateur
Die vent krijgt zijn verdiende loon.. vieze pedo..:S

Waarschuw beheerder
rare mensen... geef em; dan levenslang... maar steneging :|
Waarschuw beheerder
Denk niet dat steniging ingevoerd zou moeten worden, zou het een raar idee vinden als dat hier toegepast zou worden...

doodstraf ben ik zo'n geval natuurlijk niet tegen
Waarschuw beheerder
word je d'r ook zo moedeloos van

:yes: jij ook dan?

Waarschuw beheerder
Lijkt met een prima straf! Nix mis mee...

Waarschuw beheerder
Goed voor `m laat m maar lekker pijn lijden...
wel kut alleen als zo iemand onschuldig blijkt te zijn..krijg nou niet echt de indruk dat een proces in die landen ook echt eerlijk gaat;-)

Waarschuw beheerder
jij ook dan?

heb de fut niet meer om er tegen in te gaan. :no:

enerzijds zijn ze tegen al die radicale moslims in Nederland en anderzijds juichen ze wel al hun strafrechtelijke instrumenten toe.

:/
Waarschuw beheerder
afschieten is beter

Waarschuw beheerder
Ja idd lekker tegenstrijdig he?

oui. :)
Waarschuw beheerder
enerzijds zijn ze tegen al die radicale moslims in Nederland en anderzijds juichen ze wel al hun strafrechtelijke instrumenten toe.

Was ook het eerste wat mij te binnenschoot toen ik de replies las :)

Waarschuw beheerder
moet ie maar zn lul in broek houden...
n grove straf is t wel, maar misschien weerhoudt t anderen ervan! zon zware straf heeft natuurlijk n goede preventieve werking!
Waarschuw beheerder
donateur
Was ook het eerste wat mij te binnenschoot toen ik de replies las

Me2

die vent was gewoon een vieze pedo, maar op zo'n manier iemand dood maken is nou niet echt beschaafd ofzo, en het punt is die manier van doden (helaas) ook voor veel kleinere vergrijpen/misstanden wordt toegepast, daarom keur ik dit dus af.
Ook omdat je diegene niet meer tot leven kan wekken als het blijkt dat diegene toch onschuldig was, want het gebeurd vaak er alleen een bepaald zwart schaap van het dorp moet boeten voor een daad die ze misschien niet eens op hun geweten hebben. De bewijsvoering is vaak mager daar en ze wijzen soms zomaar een schuldige aan om de mensen rustig te houden.

Waarschuw beheerder
killen die handel en dumpen gewoon weg met die handel en niet meer over praten!!

Waarschuw beheerder
:yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik vind het wel goed had ie maar met zn poten van kinderen af moeten blijven

Waarschuw beheerder
De druppeldood :jaja:

Waarschuw beheerder
ik vin wel dat diej man gesteningd moet worden
maar gat ze godverdomme een MISbruikt meisje gaan steningen alsof ze erom heeft gevraagd om misbruikt te worden:@ daar ken ik zooooooooooooooo kwaad om worden grrrrr

Waarschuw beheerder
Vet erg man!!!

Waarschuw beheerder
Backward.
Waarschuw beheerder
donateur
Zo dat is een goed idee (Y) bekogelen die handel :[ [img width=70 height=35]http://www.smilies4you.de/content/boese/a25.gif[/img]

Waarschuw beheerder
In dit soort gevallen wel...
Maar je hoort het ook bijvoorbeeld als een vrouw (die niet getrouwd is) een kind krijgt van een verkrachter ofzo en dat ze dan gestenigd wordt...
Dat is wel fucked up...
Ze zouden die verkrachter dan moeten stenigen...
Ik heb met deze man dan ook echt geen medelijden...
Waarschuw beheerder
donateur
Jah idd dat van die vrouwen is wel erg ziek, als je wordt verkracht dan wordt je ook nog eens gestenigd :S
alsof die vrouwen en zelf om vragen :S
ik snap niets van die cultuur hoor :s
rare mensen :frusty: zijn een beetje blijven hangen met de tijd :S

Waarschuw beheerder
Steniging vind ik toch wel vage staf. Maar dat ie gestraft moet worden dat is zeker!!

Waarschuw beheerder
Jah idd dat van die vrouwen is wel erg ziek, als je wordt verkracht dan wordt je ook nog eens gestenigd
alsof die vrouwen en zelf om vragen
ik snap niets van die cultuur hoor
rare mensen zijn een beetje blijven hangen met de tijd
:ja:

Steniging vind ik toch wel vage staf. Maar dat ie gestraft moet worden dat is zeker!!

Vind ik ook en heb je ook zeker gelijk in.
Maar als jij een klein kind of wie dan ook zoiets hebt aangedaan, vind ik dat je alle pijn die je maar kan hebben verdient...
Van mij mag je als je zoiets geflikt hebt een langzame en pijnlijke dood sterven...