Partyflock

Forumonderwerp · 734839

Waarschuw beheerder
donateur
In Nigeria is een 38-jarige man door de islamitische rechtbank veroordeeld tot de doodstraf door steniging, omdat hij een 10-jarige jongen anaal had genomen. De man had zijn daad in eerdere zittingen al toegegeven, zo meldde een woordvoerder van het hoge islamitische gerechtshof in Gwarzo.

De man werd, terwijl hij de jongen van achteren nam, betrapt door zijn buren. Ook de vader van het slachtoffer was op het moment van delict aanwezig, zo bleek tijdens de rechtszittingen.

De islamitische sharia, die sinds korte tijd weer in Nigeria is ingevoerd, schrijft de doodstraf voor steniging voor bij onder andere homoseksualiteit, overspel en kindermisbruik. In Nigeria zijn ruim twaalf mensen veroordeeld tot de doodstraf door steniging, sinds de invoering van de sharia in 1999.

Ook andere straffen die zijn voltrokken conform de sharia zijn in de ogen van de westerse wereld dubieus. Zo worden bij dieven hun handen afgehakt, en worden mensen die alcohol nuttigen afgeranseld. Vorige week bleek dat in Iran een seksueel misbruikt meisje ook de doodstraf zal krijgen. De 19-jarige Leyla wacht de strop, nadat ze eerst 95 zweepslagen met een staalkabel moet incasseren.

(bron: fok.nl)

[img cacheid=00080ea10015ffb662f9a81a1a0082b30f]http://images.fok.nl/upload/041222_23267_041222_7128_steniging4.jpg[/img]

[img cacheid=00080ea20015ffb8ce9da4d31a0082b30f]http://images.fok.nl/upload/041222_7128_steniging2.jpg[/img]
Foto boven: vrouw wordt tot haar borst ingegraven, conform de sharia, om kort erna tot haar dood gestenigd te worden. Foto onder: impressie van de voltrekking van de steniging bij een andere vrouw

Vindt je dat zo'n straf moet kunnen,of vindt je het te ver gaan???

Waarschuw beheerder
Dat gaat te ver vind ik :s

Waarschuw beheerder
Ik laatst dat ergens in een land in Afrika dal als een man een vrouw verkracht heeft en hij dit bekend, hij gedwongen word om te trouwen met zijn slachtoffer..
Je zou denken, damn wat een klote streek maar de familie van de verkrachte vrouw staat hierop omdat ze anders geen normaal leven meer kan leiden en door de hele samenleving verstoten zal worden.
Hoeze rare vorm van denken. Als je meisje leuk zou vinden en zij jou niet, dan verkracht je haar en dan mag je nog met dr trouwen ook,,, strange...

maaruh over dat stukkie => Betrapt door de buren, vader was er bij aanwezig.... Dat is inderdaad ook best wel vreemd ja, volgens mij weet die pa er echt wel meer van.

Steniging is trouwens wel een onmenselijke straf en stamt uit de middeleeuwen en misschien nog wel daarvoor. Maarja zo zijn er nog wel meer gebruiken en rituelen die dat zijn. Het is al eeuwen zo dus de mensen daar weten ook wat voor straffen ze kunnen verwachten.

Vorige week bleek dat in Iran een seksueel misbruikt meisje ook de doodstraf zal krijgen. De 19-jarige Leyla wacht de strop, nadat ze eerst 95 zweepslagen met een staalkabel moet incasseren.

Dat vind ik helemaal vreemd,,, Ik kan het haast niet geloven maarja, in dat soort landen kunnen de gekste dingen. Ook onthoofden voor de fun is tegenwoordig in zag ik.....
Waarschuw beheerder
donateur
terecht

Waarschuw beheerder
donateur
Mag ik helpen gooien:devil:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
:yes:
stenen genoeg volgens mij

Waarschuw beheerder
na sexueel misbruik?? MOOI!!

na overspel?? bullshit..
Waarschuw beheerder
Stenigen is toch echt iets uit de middeleeuwen. Er word maar weer eens bewezen dat de islam een achterlijk geloof is.

Waarschuw beheerder
steneging mogen ze wat mij betreft voor sommige dingen hier ook wel invoeren :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
inderdaad voor kindermisbruik van mij ook

Waarschuw beheerder
Heeft niemand toevallig een filmpje daarvan, klinkt misschien wel ziek maar zouk weleens willen zien hoe dat nou precies gaat
Waarschuw beheerder
vind het voor da meisje da moet nie kunnen maja die gast kan nie genoeg stenen tegenzig aan krijgen vind ik
Waarschuw beheerder
donateur
zeggen die foto's niet genoeg dan hoe het in zijn werk gaat?

Waarschuw beheerder
voor kindermisbruik bestaad er in mijn ogen geen te harde straf.
De rest is gewoon belachelijk.
Afgeranseld voor te zuipe???
gestenigd worden voor overspel???
Er zouden niet veel mensen meer rondlopen op ons planeetje moest iedereen die dit wel is doet wordt veroordeeld.
Waarschuw beheerder
donateur
denk heel weinig dan
inderdaad met hoop dingen kloppen hun straf niet maar voor kinder misbruik wel

Waarschuw beheerder
Ik vind steniging wel ziek hoor....
Ben er ook op tegen, sluit die vent levenslang op ofzo, maar steniging:no:
Waarschuw beheerder
donateur
Begrijp me goed, ik ben niet tegen zwaardere straffen voor dingen als kindermisbruik en verkrachting, maar dit is één van de meest achterlijke en pre-historische manieren om de doodstraf te voltrekken..

En al helemaal niet voor overspel en homosexualiteit. Dronken bestuurders mogen van mij best een paar tikken hebben :jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
Zozo, blijkbaar vinden veel mensen hier de Sharia een goed plan...
Waarschuw beheerder
tja als de gemiddelde PF'er zijn/haar zin kreeg was prime time televisie nu voor 80% gevuld met vierendelingen, radbrakingen en stenigingen waar ze dan met rode oortjes en een zak chips glunderend naar zouden kijken.

Bij dat soort executies zie je het hele dorp er joelend en feestvierend omheen staan, en doen ze vrolijk mee bij het gooien met stenen en onthoofden.
Ik vind dat soort mensen geen haar beter dan de crimineel.

Ik hoop dat het niet niet nodig is maar voor de duidelijkheid, JA die kerel mag van mij levenslang achter tralies.

Waarschuw beheerder
donateur
Zozo, blijkbaar vinden veel mensen hier de Sharia een goed plan...

begint t op te vallen? :[

Waarschuw beheerder
stond laatst nog een filmpje op een weblog

klik hier

op een of andere manier komt het woord holbewoners in me op :S

Waarschuw beheerder
donateur
Het enigste wat me opvalt Darkskywise is dat ze het zelf niet eens in de gaten hebben.
Ze zeggen wel ens de beste stuurlui staan aan wal,maar het lijkt wel of we hier de beste extremisten uit het oefenkamp hebben van de Moslims.

Deze straffen zijn totaal onaceptabel,en daar de "criminaliteit"ook niet ingedamd word,totaal niet zinvol.
Het lijkt erg op de heksenjachten die wij hebben gekend.
Ik zou niet graag daar vijanden maken,je kan er op wachten dat je binnen de kortste keren tot aan je kop in het zand zit.

Opsluiten na een normaal proces,met normale strafeisen.
Waarschuw beheerder
donateur
lijkt wel of jezus dat daar net geboren is..

straffen kan ook op een andere manier

Waarschuw beheerder
tsja...
bizar eigenlijk :/
moet eerlijk bekennen dat ik daar gelukkig niet woon en dat ik die geloofsovertuiging niet heb.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
omdat hij een 10-jarige jongen anaal had genomen

:@ Terecht. Kindermisbruik verdient maar 1 straf.
Doodstraf is doodstraf. Als ze hem levenslang zouden opsluiten kost het de "maatschappij" alleen maar geld. :dood:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
En dan is er meteen geen enkele rem meer om nadat iemand één kind heeft misbruikt er niet nog maar een paar extra te doen of het kind in kwestie meteen maar te vermoorden (minder kans op identificatie)

Standaard voorbeeld van: doodstraf leidt tot MEER criminaliteit
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
hoezo dat dan ?

Waarschuw beheerder
ik vind dit echt niet kunnen hoor
Waarschuw beheerder
donateur
ooowh mijn god :|

ik heb ff dat filmpje bekeken :$ jezus christus....

woorden schieten te kort zeg :| :(

Waarschuw beheerder
donateur
Stelletje barbaarse apen. :/
Doe dan een vuurpeleton ofzo :yes:
Beetej stenen lopen gooien :s Het is 2005 hoor hellooo :P
Stenigen is zooooo voor christus O:)
Religion of peace (Y) my ass! :P

Werkzaam bij Demon Dance Events
Waarschuw beheerder
donateur
Misschien wel oud nieuws dit, maar ook niet normaal!

Iran laat zelfs kinderen stenigen
Auteur: Henk Schutten
Bron: Het Parool, 21 december 2004

Twee Iraanse tieners worden door het islamitische regime in Teheran geëxecuteerd. Het Hooggerechtshof veroordeelde één van hen tot de dood door steniging wegens overspel. De ander, die op haar negende gedwongen werd tot prostitutie, wacht de strop.

De islamitische wetgeving is onverbiddelijk. De Iraanse versie van de sjaria schrijft voor dat alle vrouwen, ongeacht hun leeftijd, die seksuele betrekkingen hebben gehad met een man met wie ze niet zijn getrouwd, door steniging moeten woren omgebracht.

De vrouwen moeten eerst tot hun nek in het zand worden begraven.De stenen waarmee ze worden omgebracht, mogen niet te groot zijn om er zeker van te zijn dat ze een langzame en pijnlijke dood sterven. Hoewel Iran de Internationale Conventie voor de Rechten van het Kind – die de doodstraf voor minderjarigen uitdrukkelijk verbiedt – heeft ondertekend, zijn executies van kinderen in Iran al lang geen uitzondering meer. Meisjes mogen vanaf hun negende terecht worden gesteld, jongens pas nadat ze veertien jaar zijn geworden.

Volgens Amnesty International heeft Iran dit jaar al drie minderjarige meisjes ter dood gebracht.

In augustus van dit jaar werd de zestienjarige Atefeh Rajabi wegens ‘onkuisheid’ met een oudere man door ophanging om het leven gebracht. Haar verweer dat ze door de man tot geslachtsgemeenschap was gedwongen, maakte op de rechters geen indruk. Op 16 augustus werd Atefeh uit haar cel gehaald en naar de galg op het plein van Neka geleid. De rechter die het vonnis over haar uitsprak trok de strop om haar hals zelf aan. Hij gaf opdracht het lichaam van Atefeh urenlang te laten hangen, als afschrikwekkend voorbeeld voor andere meisjes.

Shari Sadr, de advocaat van Atefeh, heeft aangekondigd dat hij de rechter wegens moord wil aanklagen. Hij is een van de weinige Iraniërs die zich openlijk tegen de terechtstellingen durft te verzetten.

De negentienjarige Leila, die waarschijnlijk deze week ter dood zal worden gebracht, werd als kind gedwongen zich te prostitueren. Nadat ze op haar negende zou zijn bevallen, werd ze gearresteerd en veroordeeld tot honderd zweepslagen. Op twaalfjarige leeftijd verkochten haar ouders haar aan een Afghaanse man, die dwong haar in een bordeel te gaan werken. Twee jaar later beviel ze van een tweeling en werd ze opnieuw veroordeeld tot 100 zweepslagen, waarna ze werd doorverkocht aan een 55-jarige Iraniër, die Leila dwong mannelijke klanten thuis te ontvangen.

Volgens sociaal werkers die zich over Leiza ontfermden, beschikt ze over het geestelijk niveau van een achtjarige. Maar tijdens het proces is ze nooit medisch onderzocht. Haar veroordeling was volledig gebaseerd op de bekentenissen die ze aflegde, zonder rekening te houden met haar achtergrond of verstandelijke vermogens.

Ook Hajieh Esmailvand, een jonge vrouw uit Jolfa, wacht op de voltrekking van de doodstraf. Vorige maand gelastte het Iraanse Hooggerechtshofdat ze niet door ophanging, maar door steniging om het leven zou moeten worden gebracht. De jongeman met wie Hajieh een verhouding had - hij was toen zeventien jaar – is eveneens ter dood veroordeeld. Hij zal worden opgehangen.

Steniging wacht ook de dertienjarige Zhila Izadyar uit de noordelijke provincie Mazandaran, die zwanger raakte na een incestueuze relatie met haar vijftienjarige broer. Zhila werd al eerder gestraft met 53 zweepslagen. Een delegatie van de Iraanse kinderbescherming mocht haar opzoeken in de gevangenis. Het meisje bleek in eenzame afzondering te zijn geplaatst en niet in staat om haar eten binnen te houden. “Ik ben bang en wil naar huis,” vertelde Zhila aan haar bezoekers: “Ik wil net als de andere kinderen weer naar school.”

Ook Iraanse jongens zijn niet veilig voor de sjaria. Vorige maand nog, op 12 november, bezweek de veertienjarige Kaveh Habibi-Nejad tijdens een bestraffing. De zweep had zijn hoofd geraakt.

Waarschuw beheerder
Vind dat het zo mag hoor..
Moet ie maar met ze handen van iemand afblijven

Waarschuw beheerder
ik vind dit soort dingen echt verschrikkelijk...:'(
vooral voor dat meisje...kan der echt ZO boos om worden!!:@

Waarschuw beheerder
donateur
Het is ziek ja!

Waarschijnlijk is het omdat ze niet meer rein is volgens hun geloof:S
Waarschuw beheerder
donateur
wat ik al eerder zei ik heb dat filmpje bekeken en die man en vrouw die daar worden gestenigd zijn veroordeeld wegens het sex hebben buiten een huwelijk om :S

Waarschuw beheerder
donateur
vrouw die daar worden gestenigd zijn veroordeeld wegens het sex hebben buiten een huwelijk om

Dat vind ik dan weer een vooruitstrevend idee van hun ;)
Waarschuw beheerder
De iraanse en nigeriaanse sharia is gewoon een KUT!!!

Ze hebben al vaak genoeg kritiek gekregen van Arabische landen om een andere sharia in te voeren maar....:no:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Tja Nigeria he ;)

Waarschuw beheerder
Kindermisbruik is toch vreselijk, wel excecuteren maar geen steniging, doe dan een spuitje.

Waarschuw beheerder
donateur
spuitje is een van de pijnlijkste manieren om geexecuteerd te worden...

Waarschuw beheerder
?? pijnlijk, eerst slaap spuitje dan pas dodelijke spuit.

of gaat het niet zo?? Uitleg plz..

Waarschuw beheerder
Tlijkt me nogal logisch dat dit te ver gaat :@

Waarschuw beheerder
donateur
Wat je ingespoten krijgt is geen morfine voor een pijnloze dood hoor, het voelt alsof je ruggegraat uit je lijf getrokken word.
Waarschuw beheerder
Kindermisbruik maakt mij heel erg boos!! Waar ook ter wereld, dus dat heeft die wet daar goed gezien, maar die andere dingen zijn natuurlijk debiel!!

Eigenlijk is steniging al debiel, maar steniging voor homoos of overspel is gewoon onmenselijk!! dat is duidelijk toch?

Maar hoe kan de westerse wereld daar wat veranderen? Vragen of ze die wet willen intrekken kan toch niet, want volgens de politiek daar (zeker niet in de rest van de Arabische wereld, maar daar in Nigeria denken ze van wel) moet dat van Allah. Ze misbruiken hem daarvoor.....

Boycotten dan maar, doen we al zo vaak, maar dan is het weer onze schuld dat daar onschuldige burgers dood gaan van de honger en de armoede??

Dus die tirannie daar verwijderen, maar dat kan toch alleen maar met geweld?? Dan krijg je weer een ellelange discussie of dat wel mag, want jouw wetten bij de buren opdringen is ook niet netjes, en het zal dan wel in eigenbelang (olie etc) zijn?

Moeilijke vragen, nog moeilijkere antwoorden.....

Wel even allemaal in een beriggie van 2 minuten je afschuw vermelden over zo'n feit hoor, dat is lekker makkelijk toch!!

Of toch maar met zijn allen de straten op om te demonstreren tegen die maffe dictaturen?? Iedereen dan heh, en dus ook de vluchtelingen uit die landen omarmen (H. Ali dus voorop). Dit is een methode die zou kunnen werken, en militaire acties die de dictators afzetten. Gesteund door heel de wereld en de hele VN zou dit mogelijk zijn. Op den duur is het in het voordeel van iedereen, wereldvrede!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
als die gozer zich gewoon normaal had gedragen, en netjes gehouden, en dat ventje geen levenlang trauma had bezord, had hij nu ook niet de gevolgen gehad; het leven is hard!
Waarschuw beheerder
ik zou een burnout over z,n gezicht doen :yes:
Waarschuw beheerder
Moeten ze in Nederland ook doen met Moordenaars waar het onomstotelijk van vast staat en mensen die andere mensen seksueel misbruiken...De Slachtoffers moeten er ook levenslang mee rond lopen...
Bovendien zou ik ook wel een Steen willen gooien...

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Wat je ingespoten krijgt is geen morfine voor een pijnloze dood hoor, het voelt alsof je ruggegraat uit je lijf getrokken word.

Hoe kom jij aan deze informatie?

Voor zover ik "weet" laten ze je eerst diep slapen, om daarna met een verlammingsmiddel je hart te laten stoppen. Merk je niks van dus..