Partyflock

Forumonderwerp · 733782
Betreft: evenement: Hardhouse Academy, zaterdag 26 februari 2005 om 21:00
Artiest Raven
Waarschuw beheerder
[img]http://www.sonic-xl.nl/public/hha_feb_2005.php[/img]

[img cacheid=00077141000680aa8e2a30a91a0081701b]http://www.partynight.nl/gcc/fotodistrict/gallery/albums/231004/HHA%2023-10-04%20886.jpg[/img]

Hardhouse Academy - 26 Februari 2005!!

Hardhouse academy komt er weer aan! Dit topic is bedoeld voor mensen die er heen gaan, of mensen die er meer info over willen (ook o.a de verschillende manieren om erheen te kunnen en natuurlijk info over de dj's/locatie etc etc.)!

Ik zal ten eerste de line-up verklappen ;)

Hardhouse Academy : LIVE! Line-up :

Main Room (HHA live)

Lab4 Live
K90 Live
Nuw Idol Live
Proteus
Phil Reynolds
Steve Hill
Andy Whitby
Cally&Juice
Eduardo Herrara

Foyer: I Love the Hoover!

Organ Donors LIVE
Dave the Drummer
Karim
Ed Real
Justin Bourne B2B Lucy Fur
Cally Gage
Little Gem B2B Julez
Steve Maynard B2B Danny Gilligan

Corridor: I'll house you!

The 3 Amigos
Another DJ from 4Clubbers
Another DJ from 4Clubbers
Filthy Rich
Groove Factory 1
Groove Factory 2
Thirsty DJs 1
Thirsty DJs 2

Balcony Bar: bring back the bounce!

VERY SPECIAL GUEST
Rachel Auburn
Jon Langford
Strange Dave
Kernzy&Klemenza
Spencer Freeland
Red&Blue
Zana Mills
Danny Lu B2B Dickon Laws

Voor menig hardhouse liefhebber is dit een line-up waarbij je mond iig niet droog blijft :)

Wat informatie over sommige dj's (alleen waarvan ik wat af weet ;)) :

Main :

Lab4

[img]http://www.lab4.com/photo/20041204_dvpc/large/20041204_19.jpg[/img]

Lab-4 bestaat uit 2 prettig gestoorde kerels genaamd Adam en Les. Een erg imposante vertoning met hun dreads en aparte outfits. Maar uiteindelijk gaat het natuurlijk om hun muziek ;)
Hun muziek kan erg varieren, op hun laatste album lieten ze blijken dat ze niet alleen keihard kunnen gaan, maar ook beetje de trancy kant op kunnen. Gelukkig gaan ze op hardhouse academy geen trance laten horen, maar de muziek waar ze het beste in zijn; en dat is Hardhouse!

Vol met eigen producties (het is immers een live-act ;)) zoals Ding-A-ling, Requiem, Reformation II en hun nummer met de welbekende eminem sample (hoe deze heet weet ik nog steeds niet :$) staan ze garant om iedereen uit hun dak te laten gaan. Op hardhouse academy gaan ze meestal ook een stapje harder dan ze normaal gesproken in nederland doen, dus haal de blarenpleisters maar vast te voorschijn! :)

2 producties van hun : Requiem en The 4th floor!

K90

[img]http://www.partyvibes.nl/pictures/albums/userpics/hhalondon290504/HHA%20London%2029-05-04%20062.jpg[/img]

Mark Dogget a.k.a K90 staat bekend om zijn vrolijkheid en zijn geweldige producties. Hij heeft een eigen stijl weten te creeeren wat zowel trancy, als lekker stevig is. Met producties zoals Red Snapper, Deliverance, Breathe en Axis weet hij op geweldige wijze het publiek dansende te houden. Daarnaast is hij ook iemand die beduidend straalt als hij eenmaal bezig is, constant bewegend en lachend achter zijn apparatuur (wederom een live-act ;)) staat hij zichtbaar te genieten. Duidelijk iemand die niet gemist mag worden op deze editie van hardhouse academy!

Voor meer informatie kijk op zijn persoonlijke website : www.k90.co.uk

Proteus

[img]http://www.partyvibes.nl/pictures/albums/dancevalleywe041204/Dance%20Valley%20WE%2004-12-04%20173.jpg[/img]

Harri Anderson a.k.a Proteus heeft al een gevestigde fanbasis weten te creeeren in nederland. Hij kwam, zag, en overwon op Impulz Indoor vorig jaar december. Sindsdien is hij steeds vaker langs gekomen in nederland, en zichtbaar genoot hij iedere keer weer. Proteus draait "FiNRG", maar als je van hardhouse houd van een beetje tempo houd, dan zul je "FiNRG" ook geweldig vinden! :)

Proteus staat ook bekend om zijn charisma, achter de draaitafels staat deze DJ nooit stil! Met zijn zweep en vette outfit staat hij te springen en te dansen. Als je niet van zijn muziek houd, dan is Proteus alsnog iemand die je niet moet missen, al is het alleen maar om te zien hoeveel hij zo rond springt! :)
Last but not least, hij heeft altijd wel ff tijd voor zijn fans, is altijd in voor een praatje en/of fototje. Ook iets wat niet onbelangrijk is ;)

Kevin Energy b2b Proteus live @ HQ XL (wmv filmpje)

Phil Reynolds

[img]http://www.partynight.nl/gcc/fotodistrict/gallery/albums/231004/HHA%2023-10-04%20840.jpg[/img]

Phil Reynolds staat bekend om zijn producties, zijn harde platen, zijn strakke mixwerk en voor de dames ; zijn looks ;)
Deze man weet waar hardhouse voor staat, en laat het ook duidelijk merken. Echt enthousiast staat hij niet achter zijn draaitafels, Maar desondanks weet hij de zaal op zijn kop te krijgen (soms zelfs letterlijk met hoe die engelsen dansen ;P)! A man to look forward too!

Steve Hill

[img]http://www.partynight.nl/gcc/fotodistrict/gallery/albums/280204/denny/lange/HHA%2028-02-04%20215.jpg[/img]

Steve "the monkey" hill is persoonlijk een van mijn favorieten. Laat je niet misleiden door zijn lengte (vandaar dat je hem amper kan zien op de foto ;P), zijn muziek is groots!
Trancy, doch stevig, weet hij mij iig iedere keer weer te verbazen met zijn geweldige nummers. Zijn eigen producties en/of remixes zijn echt nummers om van te kwijlen. Denk bijv. aan not over yet! Daarnaast weet hij zijn performance altijd op te vrolijken door prettig gestoord achter de draaitafels te staan. Springend en zwaaiend met zijn handen weet hij het publiek iedere keer weer op te zwepen!

Don't miss this little fellow! You'll regret it! ;)

Steve Hill b2b JP live @ HQ XL

Andy Whitby

[img cacheid=0013315f000273d5b6a165311a0081701b]http://www.partynight.nl/gcc/fotodistrict/gallery/albums/231004/HHA%2023-10-04%20227.jpg[/img]

Deze man verbaasd me nog steeds. OPEENS was hij in de "hardhouse scene". Een jaar geleden kende zowat niemand deze dj, en nu al is hij gebombardeerd tot een legende. Waarom? De dingen die deze man kan is ongelovelijk. Van een nummer compleet veranderen door een acapella toe te voegen tot scratchen tot crossfades waar je u tegen zegt! Daarnaast produceert/remixed hij ook nog. Zijn bekendste blijft "Do u care?", een remix van het welbekende "I Don't care" van hardhouse legende "Tony de Vit" (R.I.P).

Deze man moet je echt van begin tot eind gezien hebben, zijn intro's zijn iedere keer wel geweldig! Van britney spears (klinkt vreemd zo op het eerste gezicht, maar als je het hoort dan snap je waarom ik het zo geweldig vind ;)) tot michael jackson tot samples uit de jaren 80.

Ben je nieuwsgierig? Download dan deze set van hem :

Andy Whitby liveset

Helaas kan de server te vol raken, dus dan zul je even moeten wachten. Of je registreert even op Biscuitmonsters , daar kun je hem namelijk ook andy whitby sets downloaden!

Andy whitby 4 president! ;)

Foyer!

Organ Donors

[img]http://www.partynight.nl/gcc/fotodistrict/gallery/albums/160704/tsc%2016-7-4%20222.jpg[/img]

Scott en matt a.k.a Organ Donors zijn 2 prettig gestoorde DJ's/producers die al wel gevestigd zijn binnenin de Hardhouse/harddance scene! Met producties/remixes zoals 4 tribes, What's up, 99.9 en Wave guide system moet je hun vast wel een van hun platen ooit gehoord hebben op een hardhouse feest! Met hun effecten apparatuur weten ze hun set ook net dat beetje extra's te geven! En natuurlijk door hun ongelovelijk scratch acties (iets waar ze ook erg bekend om staan! :yes: ).

Organ Donors live @ HQ XL

Ed Real

[img cacheid=00080bc30015f46d24a089e81a0081701b]https://photo.partyflock.nl/images/9772/main/75356.jpg[/img]

**Foto is gemaakt door Carlos a.k.a Lange op Impulz Indoor vorig jaar december voor partyflock**

Ed Real, een van de mannen achter de welbekende Riot! feesten in england is een welbekende in de harddance scene. Zijn strakke mixen, geweldige platen en charisma weet ieder feest weer een waar spektakel te maken! Deze man weet waar hardhouse voor staat, en is niet bang om dit goed te laten merken ook! Prepare to be blown away! :bounce:

Ed Real B2B The *TING* live @ HQ XL

Tot zover mijn informatie over wat dj's! Mochten mensen extra informatie of hun eigen tekstje willen plaatsen, doe dat gerust in dit topic! :)

Nu voor wat extra info :

Maar het is in england... Hoe kan ik het beste er komen?

Er zijn 2 (makkelijke) mogelijkheden :

Vliegtuig

Je kan met het vliegtuig gaan. Gewoon een ticket boeken naar london heathrow of luton. En vervolgens met het openbaar vervoer naar metrostation brixton. Vanaf daar is het 5 min lopen naar de brixton academy. Vergeet dan niet een kaartje online te bestellen (deze kosten 15 pond dacht ik). Of makkelijker, bestel een kaartje via Partynight.nl, dit scheelt je heel wat moeite (en wat kosten ;))!

Bus

Mijn keuze gaat zelf uit om met de bus te gaan. De voordelen t.o.v het vliegtuig zijn voor mij de reden om liever met de bus te gaan namelijk :

- Het is uiteindelijk goedkoper ! (Voor min. 89 euro kun je heen en weer incl. entree ticket!)
- Het is gezelliger, Wat is nou leuker om met een partybus te gaan met gelijkgestemde partypeople. Leuke reisleiding, goedkope drank aan boord en een stevige dosis zin om te gaan!
- Het is makkelijker. Je word voor de deur afgezet bij de brixton en voor de deur weer op gehaald. Dus je kan aardig wat slaap in halen in de bus ( mits je nog kan slapen na zo'n geweldig feest ;) ).

Met welke organisatie kan ik dan boeken?

Met de beste partybus organisatie die nederland rijk is, Namelijk Partynight.nl! Ze hebben zoveel ervaring met een trip regelen naar hardhouse academy, en dat kun je merken ook!

Je kunt boeken voor 3 verschillende bussen. Basic, Deluxe en VIP. Voor meer info raad ik jullie aan om Partynight.nl eens een bezoekje te geven!

Daarnaast zal Partynight.nl ook zorgen voor een Street-party met welbekende DJ's. Welke dj's dit zullen worden zal nog bekend worden gemaakt, hou dus de Partynight.nl site in de gaten!

Maar waarom zou ik in godsnaam naar england willen voor een feest?

Paar dingen op een rij :

- Het is een super mooie locatie, Zodra je aan komt bij de brixton academy sta je altijd even stil hoe mooi het gebouw is. Ik sta nog steeds even te genieten van het gebouw, en dat terwijl ik al meerdere malen geweest ben

- Het geluids systeem is subliem... Waar je ook staat in de brixton academy. Het geluid staat snoeihard. Als je bij de garderobe staat, dan staat daar zelfs een dj te rammen! :D

- Het publiek in england is anders dan in Nederland. Ze zijn veel excentrieker kwa kleding dan in nederland. En dit is een erg mooi gezicht. Ze zijn gelukkig ook wel vriendelijk hoor, de sfeer die bij hha hangt is altijd erg goed! Nog nooit een opstootje gezien tot nu toe :)

- Alle dj's die komen te draaien op hha hebben een naam... En dat laten ze merken ook. Once you heard them, you don't want anything else! In england gaan ze ook overal harder. Het is meestal wel grappig te zien dat ze in de foyer harder draaien dan in de main.

- En je maakt altijd wel iets bizars mee... De eerste keer dat ik ging bijv. , stond ik in de main. Zie ik vervolgens iemand met een vishengel rond lopen met een opblaas bare vis eraan. Of iemand met een pluche telefoon en die gaat dan tegen iedereen van "hey, it's for you!". Geweldig dit soort dingen :respect: :D

- Ik zal de gehele trip op de foto zetten voor partynight, dus dat is ook al een reden om te gaan ;P

Mocht je benieuwd zijn meer foto's van hardhouse academy kun je ze hier bekijken : Partynight Fotodisctrict!

Nog wat extra tips van mijn kant mocht dit je eerste keer zijn en mocht je met partynight mee gaan!

- Drank hoef je niet mee te nemen, deze kun je voor een redelijke prijs krijgen in de bus zelf en is ook lekker gekoeld! :)

- Neem wat eten mee voor het geval dat! Je kunt natuurlijk ook eten op hardhouse academy zelf (alhoewel dit wel best prijzig is) of op de boot, maar het is altijd fijn als je even een broodje kunt eten als je hier trek in hebt!

- Probeer zo min mogelijk gebruik te maken van de garderobe in england, natuurlijk is het niet erg slim om zonder jas te gaan, maar mocht je een sweater/trainingsjackje om je middel kunnen slaan, doe dit vooral!
Mocht je alsnog gebruik maken van de garderobe, probeer er zo vroeg mogelijk bij te wezen, dit dankzij het feit dat de rijen bij de garderobe inmens lang kunnen worden!
En vergeet ook niet vroeg je jas weer op te halen (een uur van te voren zou erg slim wezen...). Dit ook zodat je weer snel naar buiten kan zodra het afgelopen is, je kunt direct de bus weer in! :)

Mochten er meer vragen zijn, stel die gerust in dit topic, of pb het me (misschien kan ik je helpen ;)).

C u all @ hardhouse academy in februari! :D :bounce:

Nog wat linkjes :

Hardhouse Academy October 2004 topic
Hardhouseacademy.com
Frantic UK (organisator van HHA)

Ten slotte wat sfeer plaatjes van de vorige keer :

[img cacheid=001340f800068085e3b620b31a0081701b]http://www.partynight.nl/gcc/fotodistrict/gallery/albums/231004/HHA%2023-10-04%20001.jpg[/img]

[img cacheid=001340f90006e2eb838d9ad31a0081701b]http://www.partynight.nl/gcc/fotodistrict/gallery/albums/231004/HHA%2023-10-04%20118.jpg[/img]

[img cacheid=001340fa0015f46e6e4649e21a0081701b]http://www.partynight.nl/gcc/fotodistrict/gallery/albums/231004/HHA%2023-10-04%20290.jpg[/img]

[img cacheid=001340fb0006808f8fd41a631a0081701b]http://www.partynight.nl/gcc/fotodistrict/gallery/albums/231004/HHA%2023-10-04%20454.jpg[/img]

[img]http://www.partynight.nl/gcc/fotodistrict/gallery/albums/231004/HHA%2023-10-04%20499.jpg[/img]

[img cacheid=001340fc000680a4c0bed6f31a0081701b]http://www.partynight.nl/gcc/fotodistrict/gallery/albums/231004/HHA%2023-10-04%20628.jpg[/img]

[img cacheid=001340fd0015f470d0ab843a1a0081701b]http://www.partynight.nl/gcc/fotodistrict/gallery/albums/231004/HHA%2023-10-04%20651.jpg[/img]

[img cacheid=001340fe0006450bee851bb11a0081701b]http://www.partynight.nl/gcc/fotodistrict/gallery/albums/231004/HHA%2023-10-04%20815.jpg[/img]

[img cacheid=001340ff000680a93670c6081a0081701b]http://www.partynight.nl/gcc/fotodistrict/gallery/albums/231004/HHA%2023-10-04%20869.jpg[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ben je me alweer zat dan?
Waarschuw beheerder
donateur
Ik kreeg de indruk dat je nogal honger hebt
Waarschuw beheerder
donateur
Honger hebben ze in Afrika. Heb wl een beetje trek. Maar ja, heb ook alweer aan m'n beweging gedaan vandaag:)

Maar verder geen idee hoe je aan die indruk komt:s Maar ja, jij bent wel vaker onbegrijpbaar...
Waarschuw beheerder
donateur
heerlijk he onbegrijpbaar zijn.....
Ziek zijn is niet toll.. :(
Waarschuw beheerder
donateur
onbegrijpbaar zijn?

Soms is dat wel leuk ja, soms ook erg lastig.
Waarschuw beheerder
donateur
maar daar merk je dan zelf weinig van toch?
Waarschuw beheerder
donateur
Nou stel dat ik een prachtig stuk tekst schrijf waar niemand wat van begrijpt (een docent bijv,) dan is dat niet zo leuk hoor :no:
Waarschuw beheerder
donateur
En weer was ik dus onbegrepen :s

;)
Waarschuw beheerder
donateur
onbegrijpbaar zijn?

Of ongrijpbaar...
Waarschuw beheerder
donateur
nou nou nou...bedoel het goed hoor!
Moet je het weer botvieren?
Waarschuw beheerder
donateur
Jij bedoelt het altijd goed :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Daarom is het ook zo'n goedzak:d
Waarschuw beheerder
donateur
Ja Kjell, jij bedoelt het altijd goed. Zelfs toen je me zondag een snol noemde.
Waarschuw beheerder
donateur
Heb er nog eens goed over nagedacht, maar An is geen snol en ook geen slet:nee:
Waarschuw beheerder
donateur
Hahahahahahaha, zit dat je nogsteeds dwars?
Nou ik neem het allemaal terug hoor!
Astoeblieve!
Waarschuw beheerder
donateur
Graag gedaan:) Jij kan er tenslotte ook niets aan doen dat je maar steeds op je bek gepakt wordt...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Nee hoor Kjell dat zit me niet dwars.
Als ik al zou denken dat je het meende, dan nog zou ik me er niet aan storen :no:

RJ, das een geweldig mooie theorie! Die moet ik onthouden! :D
Waarschuw beheerder
donateur
Zit vol mooie theorieeen:) En je kan er trouwens wel wat aan doenO:)
Waarschuw beheerder
donateur
:) Gelukkig!!

Nou lieverdjes ik ga jullie for the time beeing ff verlaten want er is voetbal op TV!

(k)jes
Waarschuw beheerder
donateur
O nou kan ik er opeens wel wat aan doen? :/

Tv kijkze Kjell!
kusjes
Waarschuw beheerder
donateur
Dag vriendje Kjell :kusje2:
Waarschuw beheerder
donateur
O nou kan ik er opeens wel wat aan doen?

Tuurlijk, maar dat mag je niet:nee:
Waarschuw beheerder
donateur
pffffff nu wordt het wel wat ingewikkeld hoor.
Ik ben een snol, kan er wel wat aan doen, maar mag het niet.

Ik denk dat ik maar gewoon doe wat ik zelf lekker wil :D
Waarschuw beheerder
donateur
pffffff nu wordt het wel wat ingewikkeld hoor.
Ik ben een snol, kan er wel wat aan doen, maar mag het niet.

Dat lezen gaat je niet meer zo goed af he:s Je bent geen snol, want jij wordt steeds op je bek gepakt. Daar kan je wel wat aan doen, maar mag je niet.

Ik denk dat ik maar gewoon doe wat ik zelf lekker wil:d

Gelukkig maar:d
Waarschuw beheerder
donateur
Precies:jaja:
Waarschuw beheerder
Moet kunnen toch :p
Ben ook melig, loop iedereen te irriteren op msn:P
Waarschuw beheerder
Op zich wel heel goed idee!! Ga ff m'n fles wodka opzoeken.
Nog heel veel plezier en alvast trust;)
Waarschuw beheerder
donateur
:O
Waarschuw beheerder
Afgelopen zaterdag was ik Engeland, beter gezegd op Transmission in Londen.

Hier een verslag

'Why dance in a club this Easter when you can dance in a Palace?'

Dit is de slogan van het feest Transmission waar ik afgelopen zaterdag naar toe ben geweest.
Al enkele jaren wil ik al graag naar Engeland toe. En toen ik aankondiging zag van Transmission wist ik het zeker, hier ga ik naar toe! Even gecheckt bij vrienden of ze mee wilden, maar het kwam niet zo goed uit en met hen ga ik in mei naar Engeland. Maar goed ik wou graag naar Transmission, dus hotel geboekt, ticket online besteld en naar Londen gegaan.

Wat is transmission. Even een stuk van de website.

We are proud to present TRANSMISSION, the largest indoor event of 2005, to be held in London’s, if not the UK’s, biggest and most prestigious venue – Alexandra Palace. Situated in parkland in the heart of North London, but conveniently close to major road links, this place will literally blow you away. From the stunning Victorian architecture to the amazing view over London, there is no other venue that even comes close to Alexandra Palace.
The first place to transmit a TV broadcast way back in 1936 now becomes the venue which will transmit the fact that London is now well and truly back on the dance music map.

7 major promoters have assembled for the first time ever to create the essential event of this year:

ONE NATION

Andy C
Zinc b2b Friction - ON 4 Deck session
ED Rush & Optical
DJ Hype
Pendulum
Baron & Fresh
Brockie
Logistics & Nu-Tone
MC`S: Fearless, Eksman, Shabba D , Skibadee, Dynamite, Det, Foxy, SP

FRANTIC ARENA

Lisa Lashes
Proteus
BK
K90 LIVE
NU Energy Collective LIVE
Captin Tinrib LIVE
Organ Donors LIVE
Andy Whitby
Phil Reynolds
Cally Gage

RAINDANCE ARENA

N-JOI LIVE
Top Buzz
(Jason Kaye & Mad P)
Slipmatt
The Ratpack
Billy Daniel Bunter
Kenny Ken
Squirell
Demolition Cru
Herman b2b Flashback
MC`S - ICE - Strict - Fearless - Everson Allen - Mad P

HARDCORE HEAVEN ARENA

Hixxy b2b Breeze b2b Styles
Kevin Energy b2b Sharkey b2b Marc Smith
DJ SY
Scott Brown
Mark EG
Brisk
Seduction
Dougal
MC`S - Storm - Whizzkid - Odyssey - Smiley & Rude

WILDCHILD ARENA

Rank 1
JFK
Matt Hardwick
Scott Bond
Riley & Durrant
Simon Patterson
Reece Elliot
Danny Slade b2b Big AL
Andy Bagguley b2b Brisky
Guffy b2b Little Gem

PUSHCA ARENA

Paul Gardner
Lego Boys
Hoxton Whores

Een heel groot feest dus in een oud Paleis! Mijn hotel stond in de Docklands, dicht bij de Milenniumdome, halte met de ondergronds East India. Nadat ik 's morgens het Imperial War museum had bezocht en nog even was wezen shoppen was ik 's middags 2 uurtjes gaan slapen. Rond 1800 uur de metro gepakt en het metro systeem in Londen is goed georganiseerd, rond 19.00 uur kwam ik op station Green Wood. Daar nog even Patat en friet gekocht (was te laat om te zeggen geen azijn, bah!), chocolade reep en 3 bananen en toen gaan lopen naar Alexandra Palace. Op de kaart zag het er simpel & dichtbij uit, maar dat bleek een vergissing te zijn, want het was een verre tocht, boven op een heuvel! Na zo'n 3 kwartier lopen kwam ik aan. Alexandra Palace is een prachtig oud gebouw. Aan de achterkant van het gebouw was de ingang. Ik had verwacht lang te moeten wachten, maar dat viel reuze mee, ongeveer 15 minuten. Al wachtende viel me op hoe anders het is anders dan in Nederland. Allerlei vrolijk uitziende mensen, bonte kleuren, fluiten, toeters (zie voor foto's van engelse hardcore partycrowd www.htid.co.uk). Boel gezellig lawaai zo bij elkaar. Het fouilleren stelde niet zoveel voor en dat had ik anders verwacht. Mijn jas opgehangen, met het standaard bonnensysteem. Rond 21.00 uur was ik binnen.

Binnen was het een soort van paleis, eigenlijk een grote expositieruimte. Aan de linkerkant was meteen de drumm & bass zaal. Daar was het behoorlijk druk. Het klonk allemaal wel vet. Toen ik doorliep kwam ik in de hardhouse zaal aan. Ook die was al aardig druk. Geen idee wie aan het draaien was maar het klonk wel leuk. Bonnen gescoord, 1 bon voor 1 pond, bier was vier bonnen, water 2 bonnen! Erg duur dus! De hele avond ook weinig mensen bij de bar drinken zien halen. Naar links gelopen en daar was de trance zaal. Toen ik daar aan het begin van de avond was, was het heel rustig. Vlak bij de trancezaal was de old skool zaal. Hier was het al wat drukker. Nu ontbrak er nog 1 zaal, de zaal waar ik voor gekomen was, namelijk de hardcore zaal. Die zat links achterin van het gebouw. Toen ik daar uit kwam en de eerste geluiden hoorde en het publiek zag kreeg ik helemaal kippenvel. Ongelofelijk wat een geweldige sfeer, het was rond 2130 maar iedereen stond al druk te springen, huppelen of wat dan ook op de vrolijke, harde klanken. Ik was verbijsterd door de geweldige sfeer en ik hoorde de muziek waar ik al zo'n tijd fan van ben, dat deed me erg goed! In jaren weer eens echt het gevoel iets bijzonders mee te maken op party gebied. De sfeer laat zich het beste beschrijven als euforisch, saamhorigheid, uitbundig, vriendelijk, respectvol, er voor gaan, kortom dedictated party people! Het was de ouderwetse houseparty sfeer. Ik moest terugdenken aan de goede oude hellraiser tijd, 92-94. Wat me ook deed terugdenken aan die tijd was dat ik vaak pillen aangeboden kreeg. Voor de liefhebber, daar betaal je op een feest 3 voor tien pond (17 euro).

Om 22.30 was het tijd voor Kevin Energy, Marc Smith en Sharkey. Sharkey wel bekend van zijn megahit Toytown was voornamelijk aan het mc-en. En hoe! Vrolijk, rond springend op het podium, goede lyrics, mooi contact met het publiek. Kevin en Marc draaiden vooral hun bekende Freeform sound. Erg lekker dus. Bekende nummers die ik nog langs hoorde komen waren wicked mc en power of the darkness; nieuwe topnummer van robbie long en stormtrooper. De set was zeer afwisselend en op het laatst erg hard. Ik denk wel rond de 200 BPM!

Hierna was het tijd voor dj Brisk, van het bekende next generation label. Hij draaide zeer goed met nummers als airhead remix, angel eyes, dopest dj. Ondertussen was mc storm op het podium gekomen. Wat is dat een feestfiguur zeg. Geweldig contact met het publiek en als hij het publiek vroeg om lawaai te maken dan deed het publiek dat ook. Toeters, fluiten, schreeuwen, maakt niet uit en keihard ook nog eens. Echt om kippenvel van te krijgen en het geeft veel energie om dat zo samen te doen.

Na Brisk was het tijd voor Styles & Breeze. Twee gasten die wat commercieler ingesteld zijn. Gezien ook hun Ultrabeat (oa bekend van you're shining)werk. Zij draaiden veel bekende platen. De refreinen werden door het publiek masaal meegezongen. Wat erg leuk was om te zien. Bekende nummers zijn your my angel, crazy love, 24-7.

Dj Sy was hierna aan de beurt. Hoewel ik zijn stijl (best te omschrijven als bouncy) leuk vind, werd het ook tijd om weer eens wat anders te zien want in de old skool zaal was het tijd voor het optreden van N-Joi. Wel bekend uit vroeger tijden. Dit was een enerverend optreden met al hun bekende hits. Hierna door naar de hardhouse zaal waar nu energy live optrad. Ik ken hun stijl via de mixes die via de website zijn te downloaden. Live meemaken had ik hen nog niet, en het viel me niet tegen, beter gezegd indrukwekkend. Het publiek in deze zaal ging er lekker op, weliswaar niet zo uitbundig als in de hardcore zaal maar wel flink dansend en genietend!

Hierna ben ik afwisselend in de hardhouse en hardcore zaal geweest. Stuk optreden van captain tinrib gezien. De captain was vergezeld van een drummer. Laatste keer dat ik hem had gezien was in 97 of zo in de melkweg. Dus was leuk om hem weer eens te zien. Dougal draaide in de hardcore zaal. Veel bekende nummers van hem en Gammer. Ook nog een stuk van Proteus meegepakt! Proteus was weer ouderwets op dreef. Veel vette (naar ik vermoed Finse) platen. Wild springend op het podium en ook weer druk met de platenspelers. En toch als ik de sfeer vergelijk met deze zaal en de hardcore zaal, was in de laatstgenoemde meer sfeer, meer saamhorigheid.

De laatste dj die ik zou zien was dj scott brown. Welbekend hier in Nederland bij de oude en nieuwe gabbers. Hij opende met zijn bekende happy sound. Memories, neckbreaker e.d. Ondanks dat het nu wat later was geworden ging het publiek nog compleet uit zijn dak. Halverwege zijn set switchte Scott over naar NU style gabber. Wat zeer goed ontvangen werd door het publiek. Leuk om te zien hoe anders je ook op gabber kan dansen dan wat wij in Nederland vaak doen. En ook dat deze 2 muziekstromingen prima samengaan. Scott draaide mainstream gabber. En zo op de eind van de avond was dat lekker om te horen. Vermoeid verliet ik aan het eind van de avond het Paleis. Op de ondergronds en de bus die me naar Nederland bracht.

Wat een geweldige avond was het, super muziek
in de hardcore zaal die ik niet in Nederland hoor. Party people die er echt voor gaan. Geen narigheid, geen geweld, juist het tegenovergesteld; love, peace and unity.
Waarschuw beheerder
donateur
Leuk verslag(y) In oktober maar mee naar HHA?
Waarschuw beheerder
donateur
Hey leuk dat je het zo naar je zin gehad hebt joh (y)
Cool dat je nog een stuk van Proteus gezien hebt ook.
Waarschuw beheerder
Proteus! :respect:

[img width=200 height=267]http://www.gomagazine.nl/images/djs/4094.jpg[/img]

Die gast kwam uit het niets en wordt gewoon in 2004 Harddance dj vh jaar...dan ben je goed bezig zeg ik....
Wanneer komtie weer es 1 x naar Nederland?
Waarschuw beheerder
donateur
Defcon is de eerst volgende keer dacht ik.
Waarschuw beheerder
Defqon.....oei...ben niet zo gek op Q feessies...mij teveel kids aanwezig vaak :( .....
Wel grappig: een UDC minded dj op een Q feest.
Waarschuw beheerder
donateur
:O :O

Op Defqon pas??

En daar ga ik niet eens heen :(