Partyflock

Forumonderwerp · 733227
2208x bekeken

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
hoi flockers

Ik rook de laatste tijd welles coke door een basepijp, wie doet dit ook? Ik vind dit veel lekkerder dan een gewone droge plof of snuif. Zijn jullie het met mij eens?

Waarschuw beheerder
nog nooit gedaan..:/ niet van plan ook!

Je houd zeker wel van gatenkaas?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
hoezo?

Waarschuw beheerder
donateur
Beroep: model / studente medicijnen

Is niet bevorderend voor beide denk ik.....
Waarschuw beheerder
donateur
nou als ik zie wat voor een lui dat doen en hoe hun er uit (komen te) zien dan blijf ik ver uit de buurt van dat spul!!

Waarschuw beheerder
goed bezig:yes:

:S

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
je word er leiper van dan een plof hoor, zijn jullie drugs bang ofzo??
Waarschuw beheerder
P-St*r, als er iets verslavend is dan is het wel basen. Ik begin er niet eens aan.

Als je je leven wil verzieken dan moet je het vooral doen.

Waarschuw beheerder
donateur
een plof brand net zo hard gaten in je longen.....
Waarschuw beheerder
plof werkt sowieswo niet omdat je misschien maar 10% van de verbrande coke binnenkrijgt. Bij basen krijg je vrijwel alles binnen.

Artiest The Vanisher
Waarschuw beheerder
donateur
je ziet er nu nog lekker uit!als jij dat bent dan he:P
en ik denk als je zo doorgaat niet meer:no:
Waarschuw beheerder
donateur
drugs bang ? whahaha
junkieeeee
Waarschuw beheerder
Heroine wordt je ook wel leip van, moet je ook eens proberen. Je ben toch niet drugs bang, toch?
Waarschuw beheerder
hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.....bees :S
Waarschuw beheerder
2 vanisher: dat d8 ik ook :P

Waarschuw beheerder
Ik rook de laatste tijd welles coke door een basepijp

koop dan minimaal egte base :P voel je een stuk meer van lijkt me
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
hahaha gewoon die openingszin :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
zie het alweer..alleen maar partyflock kids hier..zitten er ook mensen van boven de 15 op pf??

Waarschuw beheerder
volges mij denkt iedreen hier dat je gelijk crackjunk wordt als je het 1 x doet of paar keer ofzo :S
Waarschuw beheerder
donateur
Ik hoop dat je er wel eerst crack van maakt .

Is veel relaxter

Waarschuw beheerder
zie het alweer..alleen maar partyflock kids hier..zitten er ook mensen van boven de 15 op pf??

was dit soms tegen mij bedoelt O:)

Waarschuw beheerder
wtf maakt t nouweer uit als iemand 15 is ...geef je alleen een goede raad meer niet :P of mag dat soms niet

Waarschuw beheerder
donateur
neuken?

Waarschuw beheerder
je word er leiper van dan een plof hoor, zijn jullie drugs bang ofzo??

oh wat leip van base word je veel lijper (y)
Waarschuw beheerder
P-St*r, volgens mij probeer je gewoon een beetje leuk te doen hier. Welk model, tevens studente medicijnen, van 26 die ook nog eens erg lekker is wil z'n leven verpesten met basen?

en 23 is wel wat ouder dan 15

Waarschuw beheerder
majah khou muh mond wel ben tog maar een 15 jarige partyflock kid dus..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
doe niet zo dramatisch.leven verpesten..jong jonge jonge ga je ook naar de eo jongeren dag of zit je altijd in de bus naarhouse??
Waarschuw beheerder
je vraagt toch om raad, ommige mensen van 15 hier hebben meer ervaring dan sommige van 25....
Waarschuw beheerder
je vraagt tog om advies, sommige mensen van 15 hier weten meer dan sommige van 25

Waarschuw beheerder
donateur
Ik vinnet niet veel aan

hebbet nu 3 keer geprobeert, gewoon goeie want di ejongen roken et altijd

Ik vinnet alleen maar smerig smaken en voel er gewoon heel weinig van

lekkere snuif vind ik veel beter
Waarschuw beheerder
stoer

Waarschuw beheerder
pas maar op dat et je niet nekt,pijpies roken is namelijk zeer verslavend..
Plofjes roken,daar raak je snel zat van..en van basen niet.
je krijgt van pijp roken niet genoeg,en het is trouwens maar de eerste hijs die et doet hoor.
Die klapper krijg je alleen bij de eerste en die valt niet meer te evennaren....dus beter kap je met die shit!!!

Groningen toch? Forza Grunn

Waarschuw beheerder
""lekkere snuif vind ik veel beter""

Ben het met je eens tjooky!

""nou als ik zie wat voor een lui dat doen en hoe hun er uit (komen te) zien dan blijf ik ver uit de buurt van dat spul!!""

wat ik al aangaf het gaat je nekken en kan je dr nie mee omgaan tsjaa,hoe noem je iemand die verslaafd is ook alweer....junk toch...dus pas maar op..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
j*nk

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik gebruik em alleen tijdens het afteren of voor dat ik ga stappen hoor..ben echt geen junkie..kom op zeg..gebruik geen heroine ofzo

Waarschuw beheerder
Hou et wel in de hand..want van het 1 komt het andere..

Waarschuw beheerder
donateur
wil je neuQe?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
kneusje...

Waarschuw beheerder
haha

Waarschuw beheerder
donateur
ha dik et tegen jou dan :[

Waarschuw beheerder
Heb atm 2 oude vrienden van me die ook aan de base zaten.
De 1 zit in een afkick kliniek , de ander in de cel...

Tuurlijk , zo vergaat het jou vast niet, maar ik heb gezien wat die zooi met mensen kan doen..

Waarschuw beheerder
donateur
Jij speelt met vuur dame...
Ik zeg t uit ervaring ben zelf behorlijk aan de crack geweest, en tis ZEER verslavend!!!

Ik heb gelukkig op tijd kunnen inzien dat t niet de goede kant op ging en wist(met veel pijn en moeite) te stoppen...

Mn toenmalig vriendinnteje waar ik t mee deed is nog steeds verslaafd....

Dit is t meest beschamende uit mn leven, maar als ik ergens t meest trots op ben is dat ik er zelf af ben gekomen....
Waarschuw beheerder
P-St*r :

Het is idd veel lekkerder en veel heftiger dan gewoon snuiven , maar wel aardig verslavend. Heb het trouwens maar 1 keer gedaan , paar pijpjes
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
basen ik begin er niet aan omdat ik bang ben dat ik heel snel aan verslaafd word(1 of 2 x gebruike) ;)
maar het is wel lekker als ik het zo van mensen hoor :D
maarja jonko is toch beter
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
beter nie basen zowiezo geen coke PEPPEPPEPPERDEPEP

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Hee Sandy hoe gaat het? K zag je laatst nog in de Santana. Je keek wel een beetje verwilderd uit je ogen.

Volgens mij is dat basen toch niet zo goed voor je hoor!

Gegroet,

(P.S. k zie je wel weer in de Santana he)

Waarschuw beheerder
Ik ben zeker ouder dan 15 en ook ik zeg dat het echt zonde is wat je jezelf aandoet! :/

Je moet het natuurlijk zelf weten,maar pas op met hoe ver je erin gaat....

Ik hoop dat je verstandig genoeg bent om sommige bovenstaande adviezen aan te nemen..... :)

Voor je het weet,zit je er te diep in!! :(

Waarschuw beheerder
ze rookt tog geen crack...:S
das nog veel slechter
Waarschuw beheerder
ik snuif pep geen speed
ik base coke geen crack
gebruik xtc geen mdma
pep is minder verslavend als coke
softdrugs zijn niet gevaarlijk
enz enz
de 1 is nog dommer als de ander op partyflock...

www.unitydrugs.nl

Waarschuw beheerder
donateur
das et zelfde schat

Waarschuw beheerder
ik base coke geen crack

@ hardstyle ramon

juh kan wel zeggen dat het dom is ofzo...maar crack roken is heeel iets anders als snuif coke in je pijpie doen
dus nix dom
Waarschuw beheerder
is heeel iets anders als snuif coke in je pijpie doen
dus nix dom

maar dat is weer heeeel iets anders dan basen, dus wel dom :P

Waarschuw beheerder
jha............... ik ben ok 15 ik zeg er niks over en hun kunnen er ok niks over zeggen als jy lekker wil beasen moet juh dat zelf weten heb ok een paar vrienden die het doen en somigge die het hebben gedaan ik heb zuh er onder door zien gaan een de van verkocht alles als zuh geld was gestord was het hoppa 2 gram beas cook halen enjha op 2 gram volgde de rest huppa weg geld.......... dus doe verstandig stop er mee voor het telaat is en jha somigge mensen zeggen ik wordt er nie verslaaf aan maarjha......... dat verhaal hebben we wel vaker gehoord ik laat het wel lekker by snoepjuhs en pep

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik doe echt wel ongekookte coke in mijn pijpje hoor.. snuif coke is niet echt zo efficient om te roken lijkt mij...

groetjes sandy

Waarschuw beheerder
pep is minder verslavend als coke
softdrugs zijn niet gevaarlijk
enz enz
de 1 is nog dommer als de ander op partyflock...

:no: domme lul! Dommer DAN minder verslavend DAN :[

you are a sucker 8)
Waarschuw beheerder
P-St*r 23 december 2004 09:09
Ik doe echt wel ongekookte coke in mijn pijpje hoor.. snuif coke is niet echt zo efficient om te roken lijkt mij...

groetjes sandy

ALS JE DAN TOCH ZO EIGENWIJS BEN
kook het eerst uit dan dan heb je nog beter effeckt
mjam mjam en als je niet ken koken heb ik hier nog wel uit gekookte voor je;)

Waarschuw beheerder
Amoniac dr bij uit koken ennniet te veel strepen verliezen..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
wat doet iedereen hier dramatische over een lekkere base!

Waarschuw beheerder
Maar ze willen je allen maar behoeden hoor voor dat et echt mis gaat.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
en gelijk hebben ze

maar je moet het lekker zelf weten

heb het zelf twee keer gedaan jaren terug, vond er gelukkig niets aan

EN heb er inderdaaan zat mensen van naar de klote zien gaan, maar ja ook aan andere drugs

Ik zou het niet meer doen als ik jou was, maar ik ben jou niet

en dan doe jij zo denigrerend over mensen van 15...

Vind het toch wel typisch dat 1 van de beste comments wordt gegeven door een 15 jarige:

Buis-Hardcore-Muis 23 december 2004 08:28

jha............... ik ben ok 15 ik zeg er niks over en hun kunnen er ok niks over zeggen als jy lekker wil beasen moet juh dat zelf weten heb ok een paar vrienden die het doen en somigge die het hebben gedaan ik heb zuh er onder door zien gaan een de van verkocht alles als zuh geld was gestord was het hoppa 2 gram beas cook halen enjha op 2 gram volgde de rest huppa weg geld.......... dus doe verstandig stop er mee voor het telaat is en jha somigge mensen zeggen ik wordt er nie verslaaf aan maarjha......... dat verhaal hebben we wel vaker gehoord ik laat het wel lekker by snoepjuhs en pep

Je bent 26 dus oud en wijs genoeg om te bepalen wat je wel en niet wilt doen, maar steek alleen niet je kop in het zand dat het allemaal niet zo erg is en wel meevalt

en de meeste 15 jarigen hier he? Die zijn na een paar jaar helemaal gestopt met alle drugs omdat het een experimentele fase is geweest en ze er geen fuck meer aan vinden en vervolgens nuchter naar de feesten gaan, omdat dat net zo leuk kan zijn en net zo goed te doen is.

Oh en ik wil echt geen zedepreker zijn, want ben zelf ook geen heilige met (hard) drugs, maar het blijft gewoon altijd beter om gewoon helemaal geen drugs te gebruiken, klaar.

Waarschuw beheerder
""Je bent 26 dus oud en wijs genoeg om te bepalen wat je wel en niet wilt doen, maar steek alleen niet je kop in het zand dat het allemaal niet zo erg is en wel meevalt

en de meeste 15 jarigen hier he? Die zijn na een paar jaar helemaal gestopt met alle drugs omdat het een experimentele fase is geweest en ze er geen fuck meer aan vinden en vervolgens nuchter naar de feesten gaan, omdat dat net zo leuk kan zijn en net zo goed te doen is.

Oh en ik wil echt geen zedepreker zijn, want ben zelf ook geen heilige met (hard) drugs, maar het blijft gewoon altijd beter om gewoon helemaal geen drugs te gebruiken, klaar.""

De Daan zegt hier iets wat 100%klopt...
En af en toe moet best kunnen ja toch?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
hoi flockers

Ik rook de laatste tijd welles coke door een basepijp, wie doet dit ook? Ik vind dit veel lekkerder dan een gewone droge plof of snuif. Zijn jullie het met mij eens?

wil met jou wel een baseje roken hoor ;) en tsja dat t verslavend is enz enz weet iedereen!! maar af en toe moet kunnen!!!

groetjes sandy

laat dan maar zitten wel crack in die pijp anders ben je geen echte junk :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
gaan er ook mensen naar HMH met oud en new?

Waarschuw beheerder
qrime time toch?
Waarschuw beheerder
donateur
snap dat dan!!
base is stoer B)
:smoke:

:vaag:
veel plezier in je wereldje
Waarschuw beheerder
echt lol hier nog gaan happen ook op die onzin die ik uitkraamde ...
Waarschuw beheerder
:gaap:
donateur
De Daan zegt hier iets wat 100%klopt...
En af en toe moet best kunnen ja toch?

Thanx (f)

af en toe moet inderdaaan kunnen en zolang je dan van verantwoordelijk (voor zover dat bij drugs in 1 zin kan dan he ;p) gebruik kan spreken, prima, maar dan nog, beter helemaal van niet

Als ik sommige topics hier lees schrik ik ook weleens, hoe makkelijk en dom mensen kunnen zijn, maar ja dan heb ik nog zoiets, ik ben zelf 29 en toen ik 15 was, toen had je net pas xtc en er was gewoon niet zo veel (openlijk) drugs gebruik, toen zoop ik me meestal helemaal lam tot ik moest kotsen en dan weer verder, dus feitelijk is het geeneens zo heel erg vreemd dat mensen tegenwoordig (heel) veel drugs gebruiken ipv alcohol.

Ik hoop altijd alleen maar dat ze toch oppassen, want in mijn mening is harddrugs gewoon vele malen gevaarlijker dan alcohol (wat het niet inder erg maakt overigens, drank is ook niet leuk als je te veel en te vaak doet en alcoholist wordt, wat volgens mij best wel sneaky kan gebeuren zonder dat je het doorhebt)

Ik bedoel als je dan zo nodig aan de drugs wil doe het dan een beetje rustig aan, laat je pillen testen, slik ze per halve, eet goed en doe het alleen op een feestje zodat het geen gewoonte wordt.

Ik weet ook hoe makkelijk het is om maar door en door te gaan en tja voor je het weet.....

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
familie van de paus?

Waarschuw beheerder
maar dat is weer heeeel iets anders dan basen, dus wel dom

jah sorry suf foutje :S

Waarschuw beheerder
en gelijk hebben ze

maar je moet het lekker zelf weten

heb het zelf twee keer gedaan jaren terug, vond er gelukkig niets aan

EN heb er inderdaaan zat mensen van naar de klote zien gaan, maar ja ook aan andere drugs

Ik zou het niet meer doen als ik jou was, maar ik ben jou niet

en dan doe jij zo denigrerend over mensen van 15...

Vind het toch wel typisch dat 1 van de beste comments wordt gegeven door een 15 jarige:

Buis-Hardcore-Muis 23 december 2004 08:28

Je bent 26 dus oud en wijs genoeg om te bepalen wat je wel en niet wilt doen, maar steek alleen niet je kop in het zand dat het allemaal niet zo erg is en wel meevalt

Oh en ik wil echt geen zedepreker zijn, want ben zelf ook geen heilige met (hard) drugs, maar het blijft gewoon altijd beter om gewoon helemaal geen drugs te gebruiken, klaar.
DON VITO!

ja precies ben nog best verstandig IK SAL NOOIT AAN BEASE BEGIN HET MAAK MEER KAPOT DAN JUH LIEF IS :d:d NIET DAT XTC EN PEP GOED IS MAAR BETER DAN BEASE :d:d:d

Waarschuw beheerder
ah maar natuuuuurlijk...ik ben elke dag enkelt en alleen maar bezig om te scoren....

Lekker toch zo'n pijpje roken :yes:
Waarschuw beheerder
ah maar natuuuuurlijk...ik ben elke dag enkelt en alleen maar bezig om te scoren....

Lekker toch zo'n pijpje roken

jij kunt echt alleen maar zeiken he
Waarschuw beheerder
base pijp roken is de meest verradelijke drugs die er is. juist omdat het zo lekker is maar dat heb je zelf al gemerkt.
geloof wel dat jongens iets gevoeliger zijn om er in door te schieten. heb er een hoop aan onderdoor zien gaan.
heb het zelf ook wel es gedaan hoor. hier in groningen is het gewoon sociaal geaccepteerd. was ik niet gewend want in lwarden is het gewoon zo; snuif je hoor je erbij, rook je ben je een junk.

het is ook geen gezellige drugs; je wordt er greedy en para van.
IK HOU ALLEEN VAN PARTYDRUGS !!!!!!!!!!!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
psies...snuiven kan wel,maar roken doen de junkies!

Waarschuw beheerder
basen gaat echt tever in mijn ogen
is meer voor junkies

Waarschuw beheerder
Ik weet niet of het beter is dan een lijntje coke,
ik heb gehoord van wel ja, maar ik heb idd ook gehoord dat je 1 trekje er van neemt en dan al weer nieuwe ervan nodig hebt om je niet verrot te voelen:s en het zo'n lekker gevoel is dat je het er niet 1 x bij laat : Nou dat lijkt mij dus te gevaarlijk, nieuwsgierig ben ik er wel naar, maar dat ben ik wel naar meer wat ik toch NIET wil uit proberen!

Waarschuw beheerder
weenie offut slechter is als snuive..volges mij niet..je gaat r iig een stuk verrotter van uit zien :S:(
donateur
De twee keer dat ik het gedaan heb voelde het als een hele zware stonedheid, vond er (gelukkig) geen fuck aan, maar sowieso is coke mijn drugs niet

Ik hou het bij MDMA en af en toe een Ghb-tje, vind ik leuk genoeg :)

en volgens mij is het wel veel verslavender dan het snuiven van coke
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ze lult kak... of is echt echt echt dom :)
Waarschuw beheerder
donateur
is lang geleden.

wel lekker maar niet goed.

Waarschuw beheerder
Ik vinnet alleen maar smerig smaken en voel er gewoon heel weinig van

lekkere snuif vind ik veel beter

:/
...of je er dan wel naar behore iets van voelt:s
SNUIF GEWOON SPEED EN/OF KETAMINE:YES:
Diej spullekes zijn zijn geld dik en dwarsdubbel waart!!!WED MAR!!! VETT:VAAG:\\_________________________

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
alleen als ik geen speed kan krijgen:yes:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
nou moe

Waarschuw beheerder
basen is alleen voor de elite

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Basen is inderdaad voor junks!!

Snuiven moet je!

Met een witte groet!
Waarschuw beheerder
basen gaat wel iets te ver je gaat r kapot aan man
laatst kwam n maat opeens binnegelopen zag eruit alsof hij een zwerver was en kwam ff me asbak leegscheppen ik weet nie ik dacht toen wel bij mezelf dit is niet goed

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Asbak leegscheppen?

Man die kerel sluit je toch op!

Waarschuw beheerder
ja precies, beetje ongevraagd je as jatten!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Bedoel ik
Waarschuw beheerder
achja ik had er verder geen toekomst plannen mee maar toch was het wel vreemd gedrag

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Waarom deed ie waus dat dan?

Ik haat junks!! Echt waar
Waarschuw beheerder
da deed hij om mee te basen :|

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik had hem serieus aangepakt vriend

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
vet slecht

Waarschuw beheerder
donateur
piepie trekkuhh
Waarschuw beheerder
Flikker toch op man, kontenlikkende nepagent.
Waarschuw beheerder
basen is voor junkies, ram de naald er dan in joh maffe gek.
Waarschuw beheerder
GA NOU VERDORIE MET DAT ETEN AAN DE GANG!!!
en schop dat mens je bed uit!!!

(k)
Waarschuw beheerder
JAHAAAAAAA mamaaaaaaaa, ga nou maar naar je zeik topic toe hahahahahah ;)
Waarschuw beheerder
dit begint zo langzamerhand ook een zeik topic te worden..
maar ga nou maar eten maken...:)
Waarschuw beheerder
die deze topic starte, ach is een nepagentje die vroeger bij de politie wilde maar is afgekeurd volgens mij..... hahahahahaha
Waarschuw beheerder
hahahahh gezakt voor de IQ test zeker...
Waarschuw beheerder
i doont noo, ken mij het verotten, niet dan?? ik kap hier in deze onzin topic.
Waarschuw beheerder
kapt ook.. misschien zijn er mensen die dit wel echt een interessant topic vinden.. laten zij het maar vol gaan kladden..

hahahahhaah

Waarschuw beheerder
whahah basen is voor junkies met verotte tanden :D

Waarschuw beheerder
wat een BULLSHIT

Waarschuw beheerder
"Slechte gewoonte"

....en een aanzienlijk dure ook:yes:

:/ Brengt weinig goeds met zich meej:no:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
base is (Y)

Waarschuw beheerder
dus je wil; bij de politie johanes H. maar ach ja der zijn vast wel meer agenten die aan drugs doen! kunnen ze het innemen van een ander en dan zelf gaan gebruikuh!!!!

Waarschuw beheerder
coke basen is crack roken !!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Neuken is neuken

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Basen is voor junken....maar het is zo lekkar!!!!

En je wil maar meer en meer!!!!

Het is net juh eerste kutjuh in juh mondjuh(K)(K)Patjuh

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
heb die piep weer vol had gister

Waarschuw beheerder
donateur
heb die piep weer vol had gister

ben ik is ff jaloers :X

wees slim en gooi die pijp in de sloot, of nog beter, je base coke. kan je tenminste nog wat wiet door de pijp smoken
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 65127, 21061}
Waarschuw beheerder
die troep brand de gaten in je longen, wacht maar af op de eerste ademhalings problemen

Waarschuw beheerder
nee basen gaat echt te ver voor mij, dat is de laatste stap voor spuiten

Waarschuw beheerder
ja en na blowe komt altijd harddrugs en blabla
Waarschuw beheerder
donateur
Base moet je niet horen.............Die moet je voeluh!!!

:D

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Niet grappig

Waarschuw beheerder
wel grappig ... enne geen probleem basen .. zolang je het maar niet te vaak doet .. en als je je zelf geen halt kan toeroepen met dat soort dingen moet je er niet aan beginnen .. maar een beetje verstandige drugs gebruiker(helaas zijn dat er niet veel)weet waar zijn eigen grens licht

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Soorten drugs

Inhoud
Softdrugs en harddrugs
Hasj en marihuana
XTC
PMA
Cocaïne en heroïne

Er zijn verschillende soorten drugs. Er zijn verdovende middelen zoals alcohol, slaap- en kalmerende middelen en opiaten. Deze middelen zorgen voor een loom en gelukkig gevoel. Er zijn oppeppende middelen zoals nicotine, cafeïne, cocaïne en speed. Deze middelen zorgen voor alertheid en energie. En er zijn middelen die een andere bewustzijnstoestand veroorzaken zoals LSD, hasj en marihuana. Deze middelen laten de gebruiker de werkelijkheid anders zien, horen en voelen. Ze veroorzaken een soort droomtoestand, ook wel hallucinatie genoemd.

Softdrugs en harddrugs
Harddrugs zijn middelen waarvan de overheid vindt dat ze een onaanvaardbaar risico met zich meebrengen. Voorbeelden zijn heroïne, cocaïne, amfetamine, LSD en XTC. Van softdrugs worden de risico's minder groot geacht. Voorbeelden van softdrugs zijn hasj, weed, slaap- en kalmeringsmiddelen. Toch is het zo dat bij veel gebruik van softdrugs het effect nagenoeg hetzelfde is als bij harddrugs.

Hasj en marihuana

Hasj en marihuana zijn niet onschuldig. Van hasj en marihuana (ook wel weed of wiet) wordt iemand 'high'. Het zijn beide cannabisproducten van de hennepplant waardoor iemand dingen anders waarneemt. Het is vrij gemakkelijk om aan hasj te komen. Het roken van hasj en marihuana (blowen) is slecht voor de gezondheid, het produceert bijvoorbeeld zes keer zoveel teer als een gewone sigaret. Het kan waanbeelden veroorzaken en tast het concentratievermogen aan.

XTC

XTC wordt voornamelijk geslikt op houseparty's of in disco's. De pil geeft een gevoel van warmte en verliefdheid. Daarnaast is XTC ook een pepmiddel voor extra energie. Op dansfeesten is er een groot risico op verhitting en uitdroging. Goed drinken en zorgen voor goede ventilatie is dus van belang. Kijk ook bij synthetische drugs.

PMA

PMA is een synthetische verbinding met als volledige chemische naam 1-(4-methoxyfenyl)-2-aminopropaan, ook wel afgekort tot para-methoxy-amfetamine (of 4-methoxyamfetamine, 4-MA). PMA komt voor in XTC, onder verschillende namen en logo’s, zoals Death, Red Mitsubishi, Superman, Nike en Elephant. PMA is begin jaren 70 voor het eerst aangetroffen in de VS en Canada. In 1998 verscheen het middel op de Europese markt. In 2000 werd PMA gesignaleerd in Nederland. PMA heeft een amfetamine-achtige en een bewustzijnsveranderende werking. PMA is schadelijk voor de gezondheid. Er zijn sterfgevallen in verband met dit middel gemeld. PMA staat op lijst 1 van de Opiumwet. Productie, handel, invoer/uitvoer en bezit van PMA zijn daarom strafbaar. Het verwante middel PMMA, dat ook vaak samen met PMA in pillen wordt aangetroffen, valt (nog) niet onder de Opiumwet.

Cocaïne en heroïne

Cocaïne, een wit poeder, wordt gemaakt van bladeren van de cocaplant. Er zijn verschillende manieren om deze drug in te nemen: snuiven, op het tandvlees wrijven, spuiten of roken met een waterpijp. Cocaïne geeft een gelukzalig gevoel. Het is één van de duurste drugs. Cocaïne werkt verslavend. Heroïne wordt gemaakt van het opgedroogde sap uit de papaverbol, maar voor een deel ook kunstmatig. De drug is duur en het risico van verslaving is erg groot. Heroïne brengt een ongezonde leefsituatie met zich mee. Omdat de drug zo duur is geven gebruikers er soms alles voor op, zelfs eten en hygiëne. Onhygiënische spuiten kunnen aids en infecties veroorzaken.
Waarschuw beheerder
vroeger veel gebruikt? of moet je dit weten voor toelating bij de politie.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Coke rulez

_________________//

Waarschuw beheerder
koekje erbij !!

Waarschuw beheerder
liever plof of snuif

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
;)speedcore ;) ik heb genoeg hoor denk maar even na