maar het lijkt zo net of de vbddienst niks voorstelt
dat heb je mij niet horen zeggen,dat maak je er zelf van!
is allemaal even belangrijk,zonder elkaar ben je niets.
je legt het in een heel ander context (zucht) dan zoals ik het bedoelde,verhaal ging daar ook niet eens over..
maar goed,had je nog meer?? of was dat het ??
dat hoef ook niet......de gene die nu voor het leger tekenen weten dat ze uitgezonden worden....ik zat nog in een tijd met dienstplichtigen...de eerste rot waren merendeels dienstplichtig..ze lokken je met geld..en zeggen ze er is geen gevaar....laat me niet lachen.....
ik zal je eerlijk zeggen,de reden waarom ik er voor koos,(gnk) een goede opleiding,waar ik na dienst ook nog wat aan had,goeie toekomst enz,en gnk voor onze jongens op uitzending

en de bevolking die niets aan die oorlog daar kunnen doen,en ook al zou ik gewond of wat dan ook geraakt zijn,maakte me niet uit,maar had dan geprobeerd een verschil in de wereld te maken en gevochten waar ik voor sta

,wist donders goed waar ik aan begon,en koos er op dat moment ook serieus voor,en omdat het mij heel leuk leek mensen wat te leren,lesgeven en samen lekker bezig zijn in groepsverband,
leest heel geromantiseerd,maar dat is wel serieus en realistisch hoe ik er over dacht
maar moet eerlijk zeggen,dat er genoeg van 17 18 19 rond liepen,van ooh stoer ik zit in het leger,ga ze straks allemaal uitlache bla bla lekker geld verdienen,op uitzending, dan werd er gevraagt,wat vind je leuk aan de uitzending? uuhh je bent ergens anders,weg van huis,beetje schieten,geld verdienen...
verder een concreet antwoord gaven ze niet,en dat meen ik nog steeds,vind dat ze kms voor 25 en ouder moeten houden,en jonger eerst ervaring op moeten laten doen,
als ik het over kon doen,had ik dat achteraf ook beter gevonden voor mezelf,want als spijkerbroek sgt weet je eigenlijk nog niets tot weinig hoe het nou echt rijlt en zeilt,maar ja is achteraf gepraat