15 volgers · 61832x bekeken
In principe staan Qreative-Design en Coen van Hal los van elkaar... maar we doen een hoop samen. Zijn naam in de footer linkt naar een qreative-design email adres omdat ie (nog steeds) geen eigen portfolio online heeft
.
Hoe het allemaal moet werken op elkaar etc. doen we nu niet meer bespreken. We hebben ondertussen zoveel samen gedaan dat we van elkaar weten wat we kunnen etc en daar rekening mee houden. Mocht er iets in het ontwerp zijn dat echt niet kan passen wij dat gewoon aan of vinden we er een oplossing voor. Soms gooien wij er ook extra leuke technische dingen bij.
Hoe het allemaal moet werken op elkaar etc. doen we nu niet meer bespreken. We hebben ondertussen zoveel samen gedaan dat we van elkaar weten wat we kunnen etc en daar rekening mee houden. Mocht er iets in het ontwerp zijn dat echt niet kan passen wij dat gewoon aan of vinden we er een oplossing voor. Soms gooien wij er ook extra leuke technische dingen bij.
Haha ook al tegen m gezegd... nou is een eigen portfolio altijd iets wat naar achter geschoven word zodra er veel werk is...
Tenzij degene die het design gemaakt heeft al veel vaker met je heeft samengewerkt
Komt vanaf een andere bureau die los benaderd word voor webdesign. Ontwikkeling word hier gedaan. Probleem ligt em meer in het feit dat veel Grafische bedrijven op hun gat liggen en succes mee willen proeven van webdesign. Het pakket word dan voltooid door meerdere bedrijven iets waar een klant geen erg in heeft.
Het is alleen jammer dat de design misschien wel leuk is, maar de usability en basis elementen van website ontwikkeling ver te zoeken zijn. Je krijgt meer het gevoel alsof je een flyer als website bouw en sommige dingen zijn nu eenmaal frustrerend in HTML/CSS.
Ik had het beter hoofdpijn krijgen van designs van Grafische vormgevers kunnen noemen...
Ja we hebben ook wel richtlijnen aangegeven voor goede website maken waarbij design niet het belangrijkste factor hoort te zijn: Artikels zoals: http://www.frankwatching.com/archive/2010/09/06/effectief-webdesign-beoordelen-of-ontwikkelen-de-hierarchie-van-een-webpagina/
Daarbij bedoel ik meer dat er ook gekeken moet worden naar het doel van de website en niet dat design daar geen rol in speelt of zo maar een goede balans van design (uitlijning), usability, vindbaarheid, interactie etc etc maakt gewoon een veel betere doordachte website. Wat ik veel zie van sites die hier als linkje voorbij ziet komen is dat het design er fris en fruitig uitziet, maar de rest vaak wat slap bij hangt...no offence
Daarbij bedoel ik meer dat er ook gekeken moet worden naar het doel van de website en niet dat design daar geen rol in speelt of zo maar een goede balans van design (uitlijning), usability, vindbaarheid, interactie etc etc maakt gewoon een veel betere doordachte website. Wat ik veel zie van sites die hier als linkje voorbij ziet komen is dat het design er fris en fruitig uitziet, maar de rest vaak wat slap bij hangt...no offence
Ik vind zelf usability etc. ook belangrijk, nou is niemand perfect dus commentaar is altijd welkom.
Usability is ook maar een relatief begrip. Als je een graszaad-site maakt, dan is het belangrijk dat de navigatie duidelijk is, met heldere en duidelijke teksten, zonder teveel techniek erbij.. een gemiddelde (no offence) lompe boer met een oude computer zou zich daar prima wegwijs moeten maken.
Als je als interactive-designer je punt wilt maken, dan kom je snel uit op een experimenteel, hippe flash, human-feel, roll/click/grab/move werk, waar een gemiddelde leek compleet op vast loopt, maar waar menig vakgenoot de vingers erbij aflikt.
't Is maar net welk doel je nastreeft, hoe je wilt communiceren en naar wie je wilt communiceren. Misschien haken veel mensen af bij de website van Marcel Woods (volgens analytics valt 't mee, blijven veel mensen gelukkig hangen).. 't is een bewuste keuze geweest om de site zo te maken en zelfs mijn digibetische moeder kan er prima wegwijs uit. Dat was mijn ambitie-niveau wat usability betreft
Als je als interactive-designer je punt wilt maken, dan kom je snel uit op een experimenteel, hippe flash, human-feel, roll/click/grab/move werk, waar een gemiddelde leek compleet op vast loopt, maar waar menig vakgenoot de vingers erbij aflikt.
't Is maar net welk doel je nastreeft, hoe je wilt communiceren en naar wie je wilt communiceren. Misschien haken veel mensen af bij de website van Marcel Woods (volgens analytics valt 't mee, blijven veel mensen gelukkig hangen).. 't is een bewuste keuze geweest om de site zo te maken en zelfs mijn digibetische moeder kan er prima wegwijs uit. Dat was mijn ambitie-niveau wat usability betreft
Heb mijn nieuwe website online ^__^
www.pixelkaiju.com
De komende week druk met alle projecten erop te zetten.. enjoy!
www.pixelkaiju.com
Heb mijn nieuwe website online ^__^
www.pixelkaiju.com
Netjes, lkkr strak en overzichtelijk, vind alleen persoonlijk de footer nogal rommelige uitstraling hebben.
Weet niet of het mag hier.. maar hou het efffe kort.
Ben zelf al jaren designer, zit nou op GLU als Gamedesigner laatste jaar.
Heb zoveel tering ontwerpen gemaakt maar heb weinig tijd, zoek een GOEDE designer
die een web-design kan maken voor mijn bedrijf,wil er wat voor geven maar verwacht geen 50 of meer
pleuro's.. zal reclame maken voor je eigen site eventueel ( 10.000 hits p week. heb stats
)
Info PM
Even om de goede orde nog.. heb een Game-design bedrijf.
Heb zoveel tering ontwerpen gemaakt maar heb weinig tijd, zoek een GOEDE designer
die een web-design kan maken voor mijn bedrijf,wil er wat voor geven maar verwacht geen 50 of meer
pleuro's.. zal reclame maken voor je eigen site eventueel ( 10.000 hits p week. heb stats
Info PM
laatste aanpassing
Weet niet of het mag hier.. maar hou het efffe kort.
pleuro's.. zal reclame maken voor je eigen site eventueel ( 10.000 hits p week. heb stats )
Info PM
Een beetje webdisgner kost €50 per uur
Voor die €50 maak ik iets eenvoudigs, iets wat snel af is.
Voor €100 doe ik al beter mijn best.
en voor €350 ga ik all the way
Maar ik heb geen tijd, ben met me eigen site bezig.
laatste aanpassing
en voor €350 ga ik all the way Maak je knoppen zelf en probeer de vorgeving helemaal naar jou smaak te maken.
Om heel eerlijk te zijn op je verhaal? Voor 350 euro ga ik dr nog niet eens over denken.
Denk dat je voor een beetje website wel 2500 euro mag neerlappen
Niet 1 of ander.. ik weet wat echte bedrijven maken.. en die bakke er niks van!
Krijg je van die fking debiele simpele PAINT ontwerpjes en vragen duizenden euro's.
Ik kan zelf erg goed ontwerpen.. fotoshop sinds versie 3 D: e.d. maar heb er gewoon geen tijd
voor op het moment en ik vond 10.000 hits reclame voor je eigen site meer als genoeg.
Kost ook geld je aanmelden voor 60 zoekmachines D:
Krijg je van die fking debiele simpele PAINT ontwerpjes en vragen duizenden euro's.
Ik kan zelf erg goed ontwerpen.. fotoshop sinds versie 3 D: e.d. maar heb er gewoon geen tijd
voor op het moment en ik vond 10.000 hits reclame voor je eigen site meer als genoeg.
Volgens mij indexeert google je gewoon gratis hoor. En er zijn genoeg gratis alternatieven om je website omhoog te krijgen. Zelfs als je om hits gaat praten, 10.000 views in een week is niet echt veel. Praat over unieke personen per maand en neem daar een paar procent van wat uiteindelijk op de reclame zal klikken... dan houd je waarschijnlijk niets meer over.
Maak jij trouwens ook GOEDE games van niet meer dan 50 euro?
dan heb je niet met een echt bedrijf gewerkt
Ik kan zelf erg goed ontwerpen.. fotoshop sinds versie 3 D:
kun je wat laten zien? kunnen we een beetje bepalen wat je van "ons" verwacht
ervaring met een programma is iets heel anders dan creativiteit
ik vond 10.000 hits reclame voor je eigen site meer als genoeg.
wat is de conversie daarvan? daar gaat 't uiteindelijk om.. anders levert het nog niets op.
uh.. dat is zóó 1999
dan heb je niet met een echt bedrijf gewerkt
Nou, heb meerdere malen es gekeken wat enkele bedrijven vroegen.
Kreeg je lijstje.. wat wil je.. ja zoveel pagina's dit datsus zo.. deze huisstijl.
Kwam je op belachelijke bedragen met een ontwerp waarvan je dacht.. dusss.
Creativiteit zat.. zal wel es wat uppen.
Unieke bezoekers zit aan de 300p week IVM eigen radiostation.
Google indexeerd.. ja en, verbonden aan 60 zoekmachines in elke taal doet google niet, vanwaar 1999...
Nja kga verder niet rondvragen, maak zelf wel iets.. was maar een vraagje hoor.
laatste aanpassing
Ik ben afgestudeerd als designer, sinds 2009 bezig als freelance designer/vormgever.
Heb opdrachten gedaan voor theatershows en andere voorstellingen.
Pas geleden website www.mc-jeff.com gemaakt.
Ben nu aan het werken aan mijn eigen website www.artfx-studios.com
Daarnaast ook laatst logo design voor Kasparov Live gedaan.
Heb opdrachten gedaan voor theatershows en andere voorstellingen.
Pas geleden website www.mc-jeff.com gemaakt.
Ben nu aan het werken aan mijn eigen website www.artfx-studios.com
Daarnaast ook laatst logo design voor Kasparov Live gedaan.
wil er wat voor geven maar verwacht geen 50 of meer
omg hahahaha en dat heeft dan een eigen bedrijf..
Kreeg je lijstje.. wat wil je.. ja zoveel pagina's dit datsus zo.. deze huisstijl.
dus jij wil zeggen dat meerdere bedrijven al eens een ontwerp hebben gemaakt voor jou.. en daarna met een offerte kwamen.. dusssss
de omgekeerde wereld, dat zou wel lache zijn ja.
Google indexeerd.. ja en, verbonden aan 60 zoekmachines in elke taal doet google niet, vanwaar 1999...
maar goed dat er ook zooooooveel mensen zijn die een andere zoekmachine dan Google/Yahoo/Microsoft gebruiken
wil er wat voor geven maar verwacht geen 50 of meer
omg hahahaha en dat heeft dan een eigen bedrijf..
Pcies, heb slechte ervaring met dat soort mensen, moet wel mooi zijn, mag niets kosten...
als je voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten, schrijf dan gewoon een contest uit op bijv Digitalpoint...
Vandaag online gegaan
www.fear.fm
Goede website hoor, netjes.
Alleen de footer hangt er wat los bij en misschien moet je voor IE eff naar die radioboxjes kijken van de poll.
Mijn kritiek op Partyflock:
Design is net zo oud als de site
Design is niet professioneel
Profiel maken met HTML is zo ouderwets, dat was nog leuk met CU2, kennen we die nog? de meesten hebben daar vast nog een vergeten pagina
Gehele site is simpel. Waardoor ik een aantal mensen ken die daardoor zijn verdwenen.
Mensen die er nog wel zitten kijken alleen maar in de agenda
Design is net zo oud als de site
Design is niet professioneel
Profiel maken met HTML is zo ouderwets, dat was nog leuk met CU2, kennen we die nog? de meesten hebben daar vast nog een vergeten pagina
Gehele site is simpel. Waardoor ik een aantal mensen ken die daardoor zijn verdwenen.
Mensen die er nog wel zitten kijken alleen maar in de agenda
Dat is nou juist de kracht van Partyflock..
Ik denk dat als je PF gaat restylen, er júist heel veel mensen gaan afvallen. Welke ontwerp-beslissing je ook gaat maken.. 't is een riskante bedoeling. Precies de reden dat Martkplaats er ook nog erg 90's uitziet, maar zeker niet minder populair is geworden.
Ik denk dat als je PF gaat restylen, er júist heel veel mensen gaan afvallen. Welke ontwerp-beslissing je ook gaat maken.. 't is een riskante bedoeling. Precies de reden dat Martkplaats er ook nog erg 90's uitziet, maar zeker niet minder populair is geworden.
Dat is nou juist de kracht van Partyflock..
Op gebied van HTML code zou het wel een stuk beter kunnen
Op gebied van HTML code zou het wel een stuk beter kunnen , daar hoef je niets voor te restylen. Overigens kan het ook een optie zijn een nieuw thema eraan te hangen en de oude gewoon te laten staan met standaard de light theme zoals nu.
Volgesmij hoe het nu zit, is dat er alleen een ander stylesheet eraan wordt gehangen bij veranderen van thema. Dus ik denk dat het veranderen van de html er niet in zit.
Ja maar de rest van de site speelt bijna niet mee als je de website layout zelf meetelt.
volgens de stats gemiddeld 140.000 views per dag op alléén de homepage, met elk weekend een piek naar 155.000 views.
Elke byte extra zou pakweg 135kb per dag kosten, 4mb extra per maand.. dat klinkt weinig, maar we hebben het hier over 1 enkele byte extra op alléén de homepage.
één afbeelding van 25kb op de homepage erbij is al 100GB traffic per maand meer. De rest van de pagina's dus nog niet meegerekend.
Als mijn berekening klopt (even stok achter de deur houden hehe) dan is het reden genoeg om de layout tot het minimum te beperken.
laatste aanpassing
Maar dan hebben we het over media, de layout zelf geteld is bijna niks.
Nee, dan heb ik het puur over layout.. okay, ik heb een afbeelding van 25kb als voorbeeld genomen.
Of weegt HTML volgens jou helemaal niets? De HTML van deze forum-pagina bestaat uit een dikke 100.000 bytes, wat geserveerd moet worden door de server. De homepage-HTML is 32kb groot.