Partyflock

Forumonderwerp · 730544
Waarschuw beheerder
Ik heb sinds een tijdje ook hyperventilatie.
Chronische hyperventilatie wel te verstaan.
Ik adem dus niet heel snel,..maar ik adem heel erg verkrampt en ipv via mijn buik adem ik via mijn borst.
Ik heb hier heel erg veel last van en wat veel mensen niet weten is dat je heel veel klachten door deze "ziekte" kan krijgen.
Klachten wat je dagelijkse bezigheden sterk doen beinvloeden.
Ook heb ik daardoor een paniekstoornis gekregen,..

Op de site http://www.hyperventilatie.org/ kun je lezen wat je er allemaal voor een klachten door kan hebben.

Zijn er hier meer mensen die dit hebben?

(K)

Waarschuw beheerder
he grappig dat er op PF iets over hyperventilatie staat!

Ben toevallig vorige week vrijdag met hyperventilatie geconfronteerd :(

Kzat in me werkbus en ineens linker been tintelen, toen me rechter been,en geen gevoel meer in me armen snel naar het ziekenhuis gereden,en als je daar eenmaal ligt ga je nog meer denken. Ik zag me zomervakantie al aan me voorbij schieten etc etc.

Bloed afgegeven voor een hele afdeling naar mijn mening,en maar w88. Hartfilmpjes maken longfoto's etc etc.

En weer malen in je hoofd van zie je wel al die Pillen en coke en roken en blowen,nu kom ik me zelf tegen,of het is iets anders ergs,je maakt je zelf gek!

Na 4,5 uur in ziekenhuis te hebben gelegen komen de arts en internist tot de conclusie dat het een zware hyperventilatie-aanval was in combinatie met stress/paniek-aanval.

Enige medicatie: een plastic zakje.

Ik ben wel opgelucht dat ik helemaal in orde ben verder,op wat geestelijke dingen na dan :D !!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
haaaaaaaai mensejes was ik weer onze pc is aan stront dus maar ff in de bieb interslette
Waarschuw beheerder
ik word er gek van ik denk steeds dat ik t aan mn hart heb hebben jullie niet alsof t voelt dat je een hartaanval hebt???? een druk op je borst enzo?? echt eng gister moesten mn ouders me ophalen k zat dvd te kijken bij een vriend en kreeg n aanval naaaaaaaah k dacht dat ik doodging:(:( en t word hoelanger hoe erger
Waarschuw beheerder
Tja.. das klote, je kan het wel proberen van je af te zetten maar dan moet je wel even sterk in je schoenen staat... Het zit echt tussen je oren, ik heb er ook wel eens last van gehad alleen kan het meestal "stoppen". De laatste tijd heb ik er helemaal geen last meer van gehad.

Je moet proberen je gedachtens ergens anders op te zetten, juist als je aa bijv. iets heel vervelends denkt word je afgeleid en stopt zo'n 'aanval' meestal. Jezelf dwingen aan iets anders te denken en niet in paniek raken. Is makkelijk praten maar is wel de beste manier. Gewoon denken: ok, laat maar komen, ik ga er toch niet dood aan... want dat ga je zeker niet.

Weet niet of je regelmatig iets gebruikt maar geloof me.. als je dat mindert, maar dan ook echt mindert, gaat het zeker beter met je op dat gebied!

Succes ermee!!!
Waarschuw beheerder
ja heel lastig ik zat gisteren bij m'n vriend en krijg het opeens warm in m'n hoofd en kon moelijk ademen ik ademde niet snel maar het gevoel dat de lucht warm en weinig zuurstof heeft
ik liep dus naar huis :d

Waarschuw beheerder
Je moet proberen om bepaalden dingen in je leven proberen te veranderen , vaker NEE zeggen die je MOET doen,en meer aan je zelf denken en relaxen...
en Praten met vrienden ,en dingen verwerken..
Als je die spannig kwijt ben ,dan ben je vaak al een heel end...
Waarschuw beheerder
Ja dat denken is lastig.. Als ik eenmaal iets voel dan heb ik er gelijk de halve dag last van.. behalve dan als ik ga sporten :S dan heb ik gewoon nergens last van..
maar het is carnaval hier dus ik ga me eens ff goed vermaken :D
Waarschuw beheerder
zijn echt veel mensen die t hebben he:o
ik heb nu steeds vaker zoiets van,als ik t weer voel opkomen,...flikker toch op dr is niets aan de hand....
en meestal is t dan weer weg een uur en dan komt t alweer....

Ook heb ik dan t gevoel zeg maar alsof iemand me uit mn lichaam trekt:s heel raar is dat....
gisteren voor t eerst na mn operatie een blokje om gaan lopen....,nou t was net alsof ik niet liep,..heel onwerkelijk en mn hart ging vet tekeer:S
ik d8 dat mn aanvallen minder werden,..maar niet dus :(
Waarschuw beheerder
gisteren voor t eerst na mn operatie een blokje om gaan lopen....,nou t was net alsof ik niet liep,..heel onwerkelijk en mn hart ging vet tekeer

Meid, dat komt doordat je schrik hebt dat je het weer krijgt (paniek dus) en omdat je je operatie hebt gehad moet je stapje voor stapje verdergaan en gewoon proberen de dingen te doen die je al deed :)

Ik voel het ook opkomen maar heb het nooit meer zo erg gehad gelukkig.. ik krijg het af en toe ff warm en dan moet ik gewoon ergens anders aan denken..
Waarschuw beheerder
ja maar ik denk als er toch iets scheeld da dokters het nie zien want als ik wandel dan val ik precie achteruit nie de hele tijd zo ineens gelijk dak flauwval gelijk da de ineen zakt en krijg het altijd zo warm in m'n hoofd ik dacht mischien heb ik een hersenbeschadeging
Waarschuw beheerder
een tumor hersenbeschadeging blabla dat is normaal dat je dat denkt hahaha ja jaaaaaaaaaaaa

je moet er proberen niet te gek over te denken en er goeie info voor te vinden zodat je er mee om leert gaan is wel kut maar anders maak je je zelf alleen maar gekkjerrrr
Waarschuw beheerder
ik zat gisteren avond bbij m'n vriend en voelde opeens een raaar gevoel in borst alsof m'n hart trilt met een raar gevoel dan ging ik slapen ik had het weer het was voorbij ik sluit m'n ogen en hat het weer telken als ik probeerde te slepen kreeg ik het en kon moelijk ademen en als ik naar huis ging na een tijdje had ik het niet meer maar

Waarschuw beheerder
Ik heb ook hyperventilatie syndroom. Ben er zelfs een keer mee naar het ziekenhuis afgevoerd vanaf een party. Krijg het wanneer ik gestresst ben en vaak heel onverwachts en snel, zo ben ik een keer van een kruk afgevallen, heb ik het eens op school gehad, op mijn werk, in de stad en regelmatig gewoon thuis of in de auto. Soms een tijd zovaak achter elkaar dat ik er gewoon constant op ging letten hoe ik ademde, bang om een aanval te krijgen. Dat is gelukkig een stuk minder.

Heb niet het hele topic doorgelezen dus weet niet of het eerder genoemd is maar heb wel een aantal fijne tips, die mij iig altijd helpen.

Doordat je verkeerde ademhaling hebt moet je proberen op je rug te gaan liggen, beide benen optrekken en dan naar rechts laten vallen. Zo rustig mogelijk door je neus inademen en proberen niet in paniek te raken en door je mond uit.
Wordt het erger een zakje vragen en door een glas water hele kleine slokjes pakken.

Ook handig om altijd op zak te hebben is Rescue Remedie, het is een homeopatisch middel dat voor ontspanning en rust zorgt, ook tegen stress ed. Dit heb je in zalf, spray en druppels. Ik zweer bij de druppels en de spray.

Sterkte voor iedereen die last heeft van hyperventilatie! :bah:
Waarschuw beheerder
ik ben echt bang de dokters zeggen dat het hyperventilatie is maar als ik mij leg opeens heb ik een raar gevoel in m'n borst echt raar duurt 3 sec net als m'n hart plots trilt ze echt raar

Waarschuw beheerder
Wees juist blij dat het hyper is ,en niet iets anders :P

En wist je dat ik je borst de meeste spieren zitten van je lichaam ,dus als je verkeert aan het adem bent ,krijg je dus last van je spieren,en dat is geen opkomende hart aanval ofzo..
Als je een hart aanval krijgt voel je geen steken in je borst,maar andere dingen...
Plus dat het ook weer weggaat...nou als je het echt aan je hart zou hebben dan blijft die pijn...
Waarschuw beheerder
ja ik weet ook wel dat t niks is maar t gekke is toch word ik bang als k die druk voel en me naar voel worden ik krijg t zelfsin tijden van rust als ik Dvd kijk ofzo maar meestal in tijden van spanning heb t niet elke dag vannacht helaas wel weer ben k ff wat gaan lezen en in mn handen ademen en t ging weer wat beter

vind trouwens dat de mensen hier positief op reageren toppie (Y)
Waarschuw beheerder
besta er geen site waar je met mensen kunt chatten die er iets van weten ik wil nie zeggen da gulder niks weten maar iemand die int vak zit
Waarschuw beheerder
is het normaal dak zo warm in m'n hoofd krijg echt z'on hitte
Waarschuw beheerder
jongen je kan de meest rare dingen er van krijgen.
Echt te raar voor woorden :(

Check die site is van de topicopenster.
Staan symtomen enzo
Waarschuw beheerder
En dan denk je weer dat je allerlei ziektes hebt enzo... omdat je van die rare symptomen hebt...
Waarschuw beheerder
[v]besta er geen site waar je met mensen kunt chatten die er iets van weten ik wil nie zeggen da gulder niks weten maar iemand die int vak zit[v/]

[url]http://anoekenanouk.nl/[url]

hier kan je wel veel info krijgen over je klachten (K)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
http://anoekenanouk.nl/

Ik heb um ff goed gezet ;)

( Ben vandaag ziek :( )
Waarschuw beheerder
Michael,

Het wordt echt tijd dat je is een bezoekje aan de dokter brengt dan die je eventueel kan doorverwijzen. Zo te lezen ben je er dagelijks mee bezig en uit het zich op een niet positieve manier bij je. Je schrijft wel hier dat dokters dit en dat zeggen, maar kan me niet voorstellen dat je bij deze symptonen niet doorverwezen zou worden, ben je wel echt geweest al hmmm? ;)
Ben je bang dat hij bepaalde zaken bij je opmerkt wat je liever niet wilt horen of? En heb je het er nou al met je ouders over gehad!

Beterschap Terrorblubje :)
Waarschuw beheerder
ja gewoon gaan ik was er ook heel veel mee bezig en daar is t niet bter van geworden en t heefd een tijd geduurt maar t gaat nu aardig (Y) gelukkig maar :yes:

en medicatie is echt niet zo slecht als je maar niet de verslavende rotzoooi slikt succes

Waarschuw beheerder
michael ->-> mischien heb je hypochondrie, ga je dfaardoor hyperventileren en voel je je kut
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik moet ook nog steeds naar de dokter :bloos:
Waarschuw beheerder
ik ga bij dokter en die zegt niets aan de hand oké maar vanwaar die hitte in m'n hoofd en lippen
Waarschuw beheerder
michael je bent er teveel mee bezig.. je hebt niks maar omdat je iets voelt maak je je teveel druk daarover
Waarschuw beheerder
ja maar van waar die warmte this echt warmer dan koorts maar ik voel langs de buitenkant geen warmte heb jij dat ook al eens gehad
Waarschuw beheerder
bij dokter zegt dat er niks scheelt maar ik begrijp die hitte niet zo echt in m'n voorhoofd
Waarschuw beheerder
Michael, ik denk dat je toch maar weer een dokterbezoekje moet doen en hem (en je ouders) gewoon aan zijn kop moet zeuren of ie je alsjeblieft doorverwijst naar een therapeut. Omdat je nu zo ontzettend aan het controleren bent of je iets voelt, en hoe je je op een bepaald moment voelt, kun je dergelijke gevoelens die je nu omschrijft onbewust oproepen. Wat ik ermee wil zeggen is dat je je teveel aan het focussen bent op deze aanvallen... Ondanks dat jouw dokter zegt dat er niets aan de hand is, stelt het je niet (genoeg)gerust. Het lijkt mij ontzettend verstandig om tóch weer terug te gaan naar de dokter en een doorverwijziging te vragen naar een therapeut (zoals ademhalingstherapeut of een psycholoog) Ik heb destijds dezelfde symptonen als jij nu omschrijft gehad en ben er dankzij de hulp van een psycholoog en ademhalingstherapie weer bovenop gekomen. Maar dat heb ik je al eerder geschreven in een pbtje. Dus.... DOEN!!! (f)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik ka er met m'n ouders nie over praten mijn vader zegt dokter zegt dat er niks is en heb he't zelf ook gehad en m'n mmoeder wil die komedie weer nie horen :d
Waarschuw beheerder
Ik had het van de zomer, toen mn vriend heel diep in slaap was en niet wakker te krijgen was. Ik dacht dat ik dood ging... Heb mn beste vriend opgebeld om half 7 's ochtends of ie mn adres wel uit zn hoofd wist en dat ie misschien 112 moest bellen, omdat ik dacht dat mn hart t begaf. Drie nachten later heeft mn zus 112 gebeld, omdat t toen nog 1000x erger was. Heb er zolang last van gehad en soms nog steeds wel een beetje. Het verotte eraan is dat iedereen die het niet kent, je niet serieus neemt. "Ach stel je niet zo aan, het zijn maar hartkloppingen" etc. Best gerustellend dat er dus zoveel mensen zijn die die hebben en ik niet gewoon gek ben...
Waarschuw beheerder
wat is een donateur?
Waarschuw beheerder
want heb reuzie me zo ene hij zegt val dood en ik vindt da erg laag da hoort hier nie

Waarschuw beheerder
Ik denk dat juist de mensen die hyper hebben,niet zo snel gek worden :P
Het is volgens mij een bepaald slag mensen die het hebben...
of je nou alles opkropt ,of het ligt gewoon aan je karakter...
tja who knows...:/
Waarschuw beheerder
ik ben weer bang aan het worden da gevoel van warmte komt weer in m'n hoofd maar heel m'n hoofd heeft niet warm allen warm in m'n voorhoofd ?
Waarschuw beheerder
ik krop nooit iets op en toon makkelijk emoties,..en toch heb ik t iedere dag:S
Ben er ook veel mee bezig en wordt met de dag angstiger voor vanalles en nog wat:S
maandag als t goed is mn eerste geprek bij een psycholoog dus s kijke hoe dat gaat.

Het erge van hyperventileren is dat t gewoon door de huisarts wordt afgewimpeld en ze nemen je niet serieus.
Als je echt hyperventilatie hebt dan ben je constant bang dat t toch wat anders is,..teminste dat heb ik!!
Omdat de klachten gewoon zo erg (kunnen) zijn en t gewoon ook op iets ergs kan wijzen.
En dan denk ik altijd van ja ze kunnen wel zeggen dat t dat is,..maar hoe weten ze t zeker als ze je niet eens onderzoeken:S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
he wat voor problemen heb je dan? ik probbeer ook rustig te ademen maar van binnen gaat het heel snel dus dan ga ik ook automatisch weer snel ademen. kheb vorige week een neusoperatie gehad en dat helpt ook wel maar binnen in mijn keel daar gaat t tekeer. heb jij dat ook?
Waarschuw beheerder
Hyperventilatie zuigt echt... ik ga eerdaars maar weer is ff langs de doktah
Waarschuw beheerder
Ik denk dat je door die hyperventiatie een soort van hypochondrie krijgt.. hypochondrie wil zeggen dat je bang bent om lichamelijk "ziek" te zijn. Denken dat je enge ziektes hebt en dat je niet gezond bent... Succes allemaal!
Waarschuw beheerder
ik ga stoppen met me medicatie vanaf morgen :d dus spannend :yes:

kijke of t allemaal goed gaat

Waarschuw beheerder
heyla...
Ik zit met hetzelfde probleem...chronische hyperventilatie, het is begonnen met een erge aanval en sindsdien heb ik een angststoornis ontwikkeld, heb nu van de dokter pillen (kalmeringspillen) gekregen maar deze kan ik niet blijven nemen omdat ik er heel slaperig van wordt.
Ik durf bijna nergens meer heen, heb zelfs angst om naar school te gaan...vind het echt heel erg en vervelend zeker nu ik op kamer zit om te studeren. Heb ook heel veel last van stress, dat heeft er blijkbaar, volgens de dokter heel veel mee te maken.Krijg nu van een kinesiste ademhalingsoefeningen maar da helpt tot nu toe niet heel veel. Het ik juist of ik de hele dag naar adem moet happen, zo een gevoel heb ik de hele tijd, en dan ga ik verkeerd ademen, krijg ik tintelingen en wordt ik duizelig...
Ik wist niet dat er zoveel mensen mee te maken hadden...veel succes ermee want je moet het zelf onder controle zien te krijgen, wat mij ook nog niet altijd gelukt is.
xxx kathleentje

Waarschuw beheerder
ohja sry, heb nog een vraagje, welke medicatie hebben jullie genomen??? ik moet nu sanax nemen, maar volgens mij is het verslavend, ben er niet zeker van
groetjes kathleentje
Waarschuw beheerder
ik had fluoxentine 20mg dus niet veel maar je moet t met een zo min mogelijke dosis gaan doen en goed je ademhalings oefeningen doen dan gaat t wat beter en ik raad je een boek aan om die te lezen word er veel duidelijk en staan veel dingen in die je goed snapt en bekend voor komen om je gedachten anders te maken

t blijft moeilijk maar ik ga de stap zette om t zelf te doen nu dus ben errrug benieuwd hoe t gaat (k)SUCCES

Waarschuw beheerder
Ik ben er mee opgehouden om oplossingen te zoeken , ik accepteer dat ik het heb en leer er maar mee leven :yes:

En dat gaat tegenwoordig toch wel goed moet ik zeggen.
Als ik die paniek voel opkomen gewoon op je ademhaling letten, iets van afleiding zoeken ofzo (y)

Schiet toch allemaal niet op, ik denk dat je uiteindelijk zelf moet doen.

Als je het in het begin hebt dan zijn medicijnen wel fijn, maar ik zou het toch niet dagelijks gaan slikken.
Kom je er ook nooit meer vanaf :no:

Sterkte ermee allemaal :d
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ja precies en daarom t nu zelf proberen

maar ja als je medicatie hebt is ook niet alles in 1 x verdwenen hoor t helpt een beetje

Waarschuw beheerder
donateur
www.rebio.nl blijf erbij dat dat helpt.
die leren je ook een techniek hoe je van je hyperventilatie afkomt als je aanval krijgt.
en zodra je weet hoe je er vanaf komt, dan wordt je er minder bang voor
Waarschuw beheerder
mijn huisarts onderbreekt me steeds en zegt das alemaal niks :d