Partyflock

Forumonderwerp · 730544
Waarschuw beheerder
Ik heb sinds een tijdje ook hyperventilatie.
Chronische hyperventilatie wel te verstaan.
Ik adem dus niet heel snel,..maar ik adem heel erg verkrampt en ipv via mijn buik adem ik via mijn borst.
Ik heb hier heel erg veel last van en wat veel mensen niet weten is dat je heel veel klachten door deze "ziekte" kan krijgen.
Klachten wat je dagelijkse bezigheden sterk doen beinvloeden.
Ook heb ik daardoor een paniekstoornis gekregen,..

Op de site http://www.hyperventilatie.org/ kun je lezen wat je er allemaal voor een klachten door kan hebben.

Zijn er hier meer mensen die dit hebben?

(K)
Waarschuw beheerder
ja ik moet proberen regelmaat te krijgen met dat ademhalen.. ik wil dat wel elke dag doen maar dan moet ik er de tijd voor nemen en dan zoek ik het niet ook al is dat niet zo slim :S

neem van mij aan dat kan heel lang duren

Dat denk ik dus ook maar wil het niet weten :P

Waarschuw beheerder
Ik word gek van dat ademhalingsgedoe, ik vraag het me af of dat echt alleen maar daarvan komt.
Volges mij adem ik toch hetzelfde als van te voren :/

Tijdens angstaanvallen helpt het wel om op je ademhaling te letten, maar als je de hele dag met een vaag gevoel loopt, heeft het geen zin volgens mij :s
Waarschuw beheerder
Ik word gek van dat ademhalingsgedoe, ik vraag het me af of dat echt alleen maar daarvan komt.
Volges mij adem ik toch hetzelfde als van te voren

Hoe bedoel je?? Waarvan komt?

Doorgaan met op je ademhaling te letten (tijdens een hyperaanval dan), ook al loop je elke minuut met het vage gevoel... het lijkt net alsof het uitzichtsloos is, zo voelt et, maar op een gegeven moment ga je er echt makkelijker mee om.

Waarschuw beheerder
Ja ik leer er al mee leven zeg maar, ben het wel gewend dat vage gevoel, maar ik vraag me gewoon af hoe het in keer komt dat je verkeerd gaat ademen.

Dat is ook het vage van dat hele chronische gebeuren he :s

Allemaal vage klachten enzo :/

Ik ben es benieuwd of het in 1 keer verdwijnt, zoals het gekomen is :)
Waarschuw beheerder
Ik ben es benieuwd of het in 1 keer verdwijnt, zoals het gekomen is

Ja dat vraag ik me ook af.. maar na de 1ste aanval zijn de klachten blijven hangen :/ maar zo'n aanval als toen heb ik niet meer gehad alleen de klachten wel :S
Waarschuw beheerder
Dat verkeerd ademen kan 2 oorzaken hebben, of het is echt iets lichamelijks.. dat zal wel niet anders had je het nu al geweten ;)
Of het is geestelijk, je hebt een overgevoeligheid, een onzekerheid voor bep. zaken, bang om af te gaan, bang dat andere mensen je raar vinden, je alleen voelen, bang om voor lul te staan, denken dat iedereen naar je kijkt omdat je iets "geks" hebt.. noem het maar op...

Bekijk voor jezelf waar je dat krijgt? Hoe begint het? Waar denk je aan op het moment dat het begint?

Het vage aan het chronische gebeuren is dat je er vaak niet eens aan hoeft te denken en dan komt het ook op, kan makkelijk veroorzaakt worden door onbewuste stress ergens voor of van..
Heeft er een verandering in je leven plaatsgevonden ergens van, staat er iets geplanned waar je je ongemakkelijk bij kan voelen.. enz enz

Het zal zeker wel minder worden op den duur en uiteindelijk zal je het ook de baas worden! For sure ;)
Waarschuw beheerder
Bij mij is het geestelijk dat weet ik wel en ik ga zorgen dat het overgaat :D Ik weet waarschijnlijk wat de oorzaak is en ik moet me erbij neerleggen :)
Ik heb het toen gekregen om 12 uur snachts tv aan het kijken in bed.. ik denk dat ik me toen ergens druk om heb gemaakt en dat is er toen uitgekomen
Als ik iets aan het doen ben dan denk ik daar niet aan want dan heb ik wel wat beters te doen :P
Maar chronisch zal het bij mij niet zijn
Waarschuw beheerder
ik heb niet zozeer dat mn hart heel snel gaat enzo en ook niet snel ademen,..maar gewoon verkrampt ademen :S

afleiding helpt als je je ook echt LAAT afleiden haha
als je tijdens die afleiding (bijv een stukje lopen) nog steeds even bang bent helpt t ech niet.
Je moet er echt ff een tijd niet aan denken,..en meestal is t dan ineens weg:o
Waarschuw beheerder
ja als je er niet aan denkt dan kom je er daarna achter ooh ja ik een tijdje nergens last van gehad :) als ik nou altijd afleiding heb maar dat heb ik niet :S
Waarschuw beheerder
haha dat heb ik nou ook :p :o

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb met oud en nieuw nog een hyper aanval gehad veel te veel gezopen en toen ze me in de taxi zette ging ik eens hyperfentileren mensen om me heen schrokken allemaal en ze hebben me toen naar t ziekenhuis gebracht omdat ik zo ver heen was en moeilijk ademde enzo maar was verder niks aan de hand , ik heb niet zo vaak van die aanvallen maar wel aantal keren gehad geen pretje idd!
Waarschuw beheerder
Bij mij is het ergste nu weg gelukkig.. was gister in hollywood en ik d8 opeens van dalijk stort het hier helemaal in daar heb ik nou de laatste tijd last van is dat ene weer weg begint het volgende!

Waarschuw beheerder
Ja had gezopen gister werd ik vannacht wakker , ram zo'n para gevoel weer.
Kreeg ik het ook weer benauwd van :s

Wat een zeik toch af en toe :/

Maarja heb het weer allemaal overleefd zullen we maar zeggen :d

Waarschuw beheerder
Proberen te denken dat et allemaal in je hoofd zit en dat je er niet dood aan kan gaan..misschien dat et dan wat minder wordt!
Waarschuw beheerder
*geen zin om alles door te lezen, dus sorry als k iets dubbel zeg* hyperventileren heeft heel erg met jezelf te maken! Voel je niet aangevallen zo bedoel k t nie! Mensen die dit hebben kunnen slecht emoties tonen en zijn stress gevoelig...etc etc..

ik heb t ook gehad hoor :$ zo erg dat ze dachten dat k astma had en k helemala onder de medicijnen werd gegooid, waarop k alleen maar erger ging reageren..zie bijna 2 keer out gegaan..nu never last meer van..dus je moet ook goed naar jezelf kijken...succes..owja en een ding..mensen zien je als een aansteller, het wordt nou eenmaal niet egzien als een ziekte zover k heb gemerkt..schijt aan hebben en niet te koop mee lopen (f)
Waarschuw beheerder
Wat een voorrecht dat ik de enige jongen ben die hier reageert :)

Anyways, ben het gedeeltelijk met je eens nienie, (voor mijn kleine verhaal/achtergrond iets naar boven scrollen), het is indd iets van jezelf, nog sterker gezegd. Er bestaat niks anders wat zo dicht bij jezelf zit als een fobie. Je hebt indd snel de neiging om in zo'n periode met je vinger ergens anders naar te wijzen, maw
* ik heb toch een kutleven
* het ligt aan de verlichting/airco enz hier
en niet te vergeten je elke keer weer af te vragen "waarom ik"..

Dat je slecht je emoties kan tonen is het gedeelte dat ik niet met je eens ben. Iig voor mij dan, ik kan (en kon) perfect mijn emoties tonen, misschien zelfs téveel. Het is geen gegeven dat emoties bepalen of je gevoelig ervoor bent of niet, het is wel een bepaalde overgevoeligheid die je hebt. Emoties wel of niet kunnen uiten icm gevoelens hoeven echt geen optelling te kunnen zijn.
Ik ben (en ken mensen met dit probleem) perfect stress-gevoelig en slaap ook prima e.d.
Natuurlijk kan het zo zijn dat het voor andere mensen wel zo geldt, immers kan het verschillende aanleidingen hebben.

Riotgirl , misschien is het handig om überhaupt niet zoveel te drinken als je nog erg gevoelig bent voor hyperaanvallen ;) Kzou trouwens iedereen sterk afraden drugs, overmatig alcohol of overmatige medicatie te gebruiken. Oók omdat je op een gegeven moment snel de neiging hebt je uitvlucht daarin te vinden...
Waarschuw beheerder
t is maar moeilijk allemaal:S:S

Waarschuw beheerder
Ja normaal heb ik er niet zo'n last van , vaag moment zeker weer even.
Ik ben inderdaad niet iemand die z'n emoties snel toont en over dingen praat.
Dat kan misschien ook erbij helpen dat je het allemaal opkropt ofzo.

Maarja is weer vakantie geweest zit weer op school nou , dus we gaan er maar weer met volle moet tegenaan ;)
Waarschuw beheerder
hersenterror noem ik t :P
mizz brainterror dus gehehehe :[
Waarschuw beheerder
zeker wel terreur in je hoofd :(
ik ga er ook met volle moed tegenaan
ik moet alleen zeggen dat ik alweer koppijn heb :S:S
op school dacht ik ook al dat ik een aanval kreeg maar dacht meteen weg
balen dus
Waarschuw beheerder
moet er niet aan denken nog op school te zitten eerlijk gezegd :(
werd altijd ram para in de klas als je zo stil moest zijn:S
dan ga je echt snel hyperventileren:S
Waarschuw beheerder
ik kan wel heel druk en irritant zijn maar dat probeer ik juist af te leren :P

Waarschuw beheerder
Lekker gaan sporten , krijg je een betere conditie ,en ga je dus minder snel hyperen :)
Waarschuw beheerder
Bach rescue remedie is een natuurlijk middel waar je van tot rust komt, ga je dus ook minder snel hyperventileren. Dan heb je ook nog Alprazolam, geen natuurlijk middel, maar daar kom je ook van tot rust... Die laatste kun je wel alleen op recept krijgen. Succes ermee! En probeer het gewoon niet zelf op te wekken, op het moment dat je het voelt komen moet je gewoon aan iets anders denken, ook al is het iets heel vervelends.. zo ga je je gedachtens ergens anders op zetten en dan "vergeet" je de aanval...
Waarschuw beheerder
Ik heb ook wel eens last van aanvallen, maar die zijn niet zo heel erg en heel af en toe. Maar laatst werd ik ineens heel duizelig, alles om me heen draaide en ik kon me niet meer op 1 punt richten en het leek alsof ik ging flauwvallen, hierdoor raakte ik dus weer in paniek en werd t steeds erger:s. Kan dat duizelig worden ook komen door hyperventilatie?
Waarschuw beheerder
Yep!! Zo'n gevoel alsof je helemaal wegvalt/flauwvalt dan raak je in paniek en dan krijg je zo'n rare adrenaline/angst rush door je lijf... dat kan zeker. Maar ook alleen duizeligheid kan een vorm van hyperventilatie zijn, dan haal je verkeerd adem. Vaak komt dat omdat je vanuit je borst ademt i.p.v. vanuit je buik.
Waarschuw beheerder
jah maar als ik dan op mn ademhaling ga letten, wordt ik heel onrustig en raak ik alsnog in paniek, egt heel vervelend, en het was nog wel tijdens een tentamen op school!!
Waarschuw beheerder
Tja.. ken het wel. Laatste tijd heb ik het niet meer maar op het moment dat ik het op voelde komen zette ik mijn gedachtens op andere, meestal vervelende, dingen. Dan ging ik aan iets heel ergs of vervelends denken. Daardoor 'vergat' ik die opkomende aanval. Gewoon jezelf dwingen aan iets anders te denken. Wat ook wel eens wil helpen is iets bewegen dan (hand, voet bijv.) of iets vastpakken, dan aan iets anders denken en dan voel ik het vaak wegglijden laat maar zeggen... weet niet of dit bij jou gaat helpen maar misschien heb je er wat aan.
Waarschuw beheerder
jah zal er volgende keer aan denken, bedankt voor de tip in ieder geval;)
Waarschuw beheerder
To Parastampwijf: Ik heb er ook last van vooral bij spanningen heb het elke dag wel even en dacht eerst dat ik t aan mn hart had nou was ik naar de huisarts geweest en die constateerde dus hyperventilatie ben er ook een paar keer door flauwgevallen uit paniek tis heel erg vervelend en wat vooral vervelend is is dat het tussen de oren zit krijg t erg benauwd steeds en een opgeblazen gevoel op mn borst en n druk op mn keel hartkloppingen en dan word ik bang en dan word het steeds erger heb hier de volgende oplossingen voor

1 adem diep in en uit in n plastic zak zit je in de bus en heb je t ff niet bij je gebruik dan je handen

2 mijd als je t hebt drukte kabaal dit kan je ademhaling beinvloeden

3 zorg dat iemand je gerust kan stellen en laat hem je armen achter je hoofd doen dit vergroot de longinhoud waardoor je beter kan ademen

(Y)
Waarschuw beheerder
Het is weer zo ver.... Na bijna een maand zonder aanval rond te hebben gelopen ging het vandaag weer mis. Onwerkelijk gevoel, vaag zien, hoofdpijn... Bleeeeeeeh
Na 7 jaar kan ik op zich met de aanvallen redelijk leven, maar na zo'n aanval zit ik toch altijd even in een dipje.
Waarschuw beheerder
Ik heb de laatste 7 weken constant een onwerkelijk gevoel.. maar heb geen last meer van aanvallen. Elke dag voelt gewoon anders en mensen voelen niet meer vertrouwd aan :( zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? Hebben meer mensen hier ervaring mee??
Waarschuw beheerder
Dat onwerkelijke gevoel hoort wel bij hyperventilatie... Dat mensen niet meer vertrouwd aanvoelen herken ik ook heel erg! Maar weet niet of dat iets met hyper te maken zou kunnen hebben....
Waarschuw beheerder
Hmmm. tja vaagjes. Heel dit gezeik is bij mij wel begonnen met zo'n aanval.. Maar sindsdien voel ik me gewoon niet mezelf meer. Ik ben verder niet bang om zo'n aanval weer te krijgen want is al zo lang geleden dat ik daar last van heb gehad. Ben nu gewoon echt in de war enzo, en mensen voelen inderdaad niet meer zoals ze dat eerst deden.. heel eng.. maarja...
Waarschuw beheerder
Jah je moet gewoon heel wat anders gaan doen en der vooral niet aan denken en zelf gaan ademen!!

IK had het gister avond nog zat iets te kijken en een man vertelde dat i een hart aanval had gehad en ik kreeg meteen pijn in me borst en benauwd heb hem snel op een andere zender gezet en een tijdje later was het weg..

echt raar als ik dat soort dingen zie word ik daar ook bang van:S
Waarschuw beheerder
Misschien ben je nu wel 24/7 lichtjes aan het hyperen?
Waarschuw beheerder
Zou goed kunnen, want van die rare stemmingen heel de dag door word ik best angstig... misschien zet dat weer aan tot hyperen... Heb ik weer :(
Waarschuw beheerder
Wat bij mij trouwens heel erg heeft geholpen is Cesartherapie.. Mocht er iemand in Utrecht wonen, ik heb wel een telefoonnummer van iemand die heel goed is :)
Waarschuw beheerder
Ga maandag voor het eerst naar de psycholoog.. ff kijken of hij weer wat ik ermee aan moet... geen zin in maarja.. anders blijf ik me k#t voelen..
Waarschuw beheerder
Alvast succes!!!! Hoop dat het bij jou werkt (bij mij werkte het dus niet...)
Waarschuw beheerder
Hij schijnt er erg goed mee te zijn. Moet er helemaal voor naar Roermond, kom zelf uit Eindhoven .. das wel minder maar dan weet ik wel dat ik een goede heb.
Waarschuw beheerder
minder :(:( ik heb gister een dag gehad zonder last en heb veel gelachen :) voelde me dus echt mezelf weer.. maar goed zo mag het wel elke dag :P

Waarschuw beheerder
Heb het ook heel erg gehad.. nu iets minder! Maar klachten blijven wel hoor.. adem soms moeilijk enzo.. :(

Waarschuw beheerder
Ow ja en Cesartherapie helpt niks bij mij...
Waarschuw beheerder
Ik heb toen ik 17/18 was ook heel erg last van hyperventilatie gehad. Ben bij zo'n haptonoom geweest (hoop dat ik het goed schrijf/zeg) die mij ontspanningsoefeningen heeft geleerd.

Wat o.a. wel hielp, je hand op je buik leggen en rustig daar naartoe in- en uit ademen. Helpt echt! :)

Sterkte ermee!!! :)

Waarschuw beheerder
Wat o.a. wel hielp, je hand op je buik leggen en rustig daar naartoe in- en uit ademen. Helpt echt!

Ja (y) dat moet ik ook zeggen , als ik zo'n vaag gevoel in een keer krijg zakt het daar inderdaad mee weg.
Waarschuw beheerder
dat onwerkelijke gevoel is misschien nog wel t ergste van alle verschijnselen.

Mijn leven is gewoon zo erg veranderd door dat hyperventileren,..echt helemaal anders gewoon.
Ik denk overal bij na (onbewust ook vaak) en het is alsof ik in een raar wereldje leef gewoon :'(
Waarschuw beheerder
bij mij is het vanzelf overgegaan heb al jaren geen last meer gelukkig

het is echt klote had er op de middelbare school last van
maar kwam van de stress en nu kan k daar wel mee omgaan toen blijkbaar niet

sterkte ermee

Waarschuw beheerder
ik heb ook een tijd last gehad van hyperfentilatie. Ik had dit vaak tijdens uitgaan omdat het te benauwd en te warm was. Met mij ging t vaak erg raar, helemaal verkrampen en stuiptrekken en dergelijke.
ik kan me zelf niets herinneren van die aanvallen. alleen dan dat ik 'wakker' werd op de vloer.
Mijn handen gingen ook helemaal tintelen en ik voelde mn lippen niet meer.. allemaal zuurstof te kort.
1x is de ambulance gebeld en ze vroegen mij (ik kan me er og kwaad om maken) wat ik wel niet had geslikt!!! :@ mafkezen. mjah goed niets dus.. maar dat wil wel zeggen hoe raar ik was.

ik ben hiervoor naar de dokter geweest en het een ecg gehad (hiermee kunnen ze zien of je epelepsie hebt) dit had ik gelukkig niet. Ik ben naar de fysiotherapeut geweest endie heeft me opnieuw leren ademhalen. Nu gaat t veel beter, al moet ik soms nog oppassen...

bij mij hielp dat zakje niet voor de mond, ik werd er alleen maar slechter van :S het hielp bij mij als er iemand voor me ging staan/zitten die ik moest nadoen met ademhalen.. dat heilp echt hgeel goed voor mij..
maar ik denk dat dat per persoon verschilt.
ik ben iig blij dat ik er van af ben. het is ecth niet leuk!
Waarschuw beheerder
ja t is zwaar iritant en vooral als je de deur niet eens meer uitdurft

ik doe gelukkig alles weer maar heb nog wel last ben er een beetje aan gewend geraakt t gevoel maar t is wel zwaar kut
vaak de gedachten of je een tumor in je hersens heb ofzooow :/

of dat je gek word maar ja dat hoort er allemaal bij

maar ja in jezelf geloven op zo moment is toch wel kut :yes: