Partyflock

Forumonderwerp · 730544
Waarschuw beheerder
Ik heb sinds een tijdje ook hyperventilatie.
Chronische hyperventilatie wel te verstaan.
Ik adem dus niet heel snel,..maar ik adem heel erg verkrampt en ipv via mijn buik adem ik via mijn borst.
Ik heb hier heel erg veel last van en wat veel mensen niet weten is dat je heel veel klachten door deze "ziekte" kan krijgen.
Klachten wat je dagelijkse bezigheden sterk doen beinvloeden.
Ook heb ik daardoor een paniekstoornis gekregen,..

Op de site http://www.hyperventilatie.org/ kun je lezen wat je er allemaal voor een klachten door kan hebben.

Zijn er hier meer mensen die dit hebben?

(K)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 14 februari 2006 om 16:14:
heb het gehad nadat ik gestopt was van de drugs

ja ik ook :o

Rotzooi is het :[

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
heb hetgekregen door de pep
tenminste denk ik zelf heb welalles gebruikt en langere tijd ook maar pep is gewoon de boosdoener geweest

ook opmerkelijk dat heeln veelmensen het hebben gekregen door drugs :(

Waarschuw beheerder
Ja vind ik ook :s

Ik raak die rotzooi ook niet meer aan :no:

Bah heb er echt een afkeer van gekregen erdoor...

Waarschuw beheerder
Ik heb snachts altijd heel veel moeite met ademen.. maar dat heeft volgens mij meer met mn astmatische bronchitus te maken.. :-/
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 14 februari 2006 om 18:08:
Ik heb snachts altijd heel veel moeite met ademen.. maar dat heeft volgens mij meer met mn astmatische bronchitus te maken..

Heb ik ook Astmatische Bronchitus :(
Ik word af en toe wakker en dan is het net of mn strot word afgeknepen :s

En dan ook ng een huisstofmijt allergie, dat maat het helemaal 10x O erg :s

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Satanica op dinsdag 14 februari 2006 om 18:34:
Heb ik ook Astmatische Bronchitus
Ik word af en toe wakker en dan is het net of mn strot word afgeknepen

En dan ook ng een huisstofmijt allergie, dat maat het helemaal 10x O erg

Dat heb ik ook nog 's erbij inderdaad :-/ ik kan bij anderen ook nooit normaal in slaap komen omdat ze geen speciaal dekbed en alles tegen huisstofmijt hebben..echt kut.. :(
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb ook (nog steds :$ ) geen anti huismijt dekbed en kussen overtrekken, maar een raampie open snachts en ventolin innemen scheelt echt een hoop!

Waarschuw beheerder
heb het ook gehad vet kut gevoel t voelt net als of je dood gaat... tintelende handen zweten en heel duizelig en krijgt bijna geen lucht, vette hartkloppingen. heb het nu eigenlijk nooit meer.
alleen als ik het heel druk ofzo heb. je moet er niet bang voor zijn want er kan eigenlijk niks gebeuren. maar dat is juist het moeilijkste om dat te overwinnen..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
idd maarja voordat je dat zelf een keer gaat geloven he dan ben je weer een heel stukmverder
na een aanval gekregen te hebben ( hyperventilatie)
van 1,5 uur mocht ik die dag nie meeralleen gelaten worden en kreeg medicijnuh waarmee ik in de gaten gehouden moest worden :( heb een keer 3,5 uur gezetuh met zo een aanval egt een hel dus :(

Waarschuw beheerder
Ws heeft de pep mij ook genekt...

Maar nu gaat het prima, depersonalisatie is ook weg, voel me gewoon goed :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
is gewoon kk zooi die pep
maarja wie weet wat ze dr ook allemaal indouwen waar je krank van wordt

beter dat het goed gaat (Y)(Y)
hier ook 8)
Waarschuw beheerder
Depersonalisatie weg? Nou, vertel.....
Had je ook last van derealisatie?

Dan mag je me wel vertellen hoe je daar vanaf bent gekomen....

Waarschuw beheerder
wilde net zoiets vragen als: hoe heb je dat zo snel gedaan in een paar weken?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lady_Suzy op woensdag 15 februari 2006 om 12:50:
Depersonalisatie

wie heeft hier last van en wat zijn de klachten??

Waarschuw beheerder
kheb net deze toppic doorgelezen en de site bekeken en ben echt blij dak t ben tegen gekomen... k heb nu al maanden last van de sypmtomen die beschreven staan op de site maar khad geen idee wat er aan de hand was... ik d8 dak gek geworden was :9.... zelfs mn dokter kwam niet met t antwoord.. geeft n geruststellend gevoel dat ik er nu wat aan kan gaan doen :)

Waarschuw beheerder
nou dan zou ik maar eens naar een andere huisarts gaan....als die niet wist wat t was....de symptomen en koppeling naar paniekstoornis is meestal zo verklaarbaar als wat....

Waarschuw beheerder
ja als k dit alles zo lees dan lijkt me dat ook....
Waarschuw beheerder
Depersonalisatie is een soort van vervreemd voelem van jezelf en je eigen gevoelens. Het is een heel breed begrip met ontzettend veel symptonen. Je voelt je "als in een film/roes", niet in de werkelijkheid, maar je gaat wel door alleen besef je alles niet helemaal. het voelt alsof je een soort van robot bent.

Derealisatie is een meer onwerkelijk gevoel naar buiten toe. Alles wat je ziet is er wel en je ziet geen waanbeelden, echter dringt het allemaal niet echt tot je door. Alles lijkt een beetje onwerkelijk...

Hoop dat je nu iets meer duidelijkheid hebt... ;-)

@ Mizz Punanie: waar heb je last van? Hyperventilatie en/of derealisatie?

Succes iedereen :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lady_Suzy op woensdag 15 februari 2006 om 12:50:
Depersonalisatie weg? Nou, vertel.....
Had je ook last van derealisatie?

Dan mag je me wel vertellen hoe je daar vanaf bent gekomen....

Nah weg, wel zwaar vermiddelt sind het gebruik van het middel efexor..

Waarschuw beheerder
@ lady_suzy: t voelt echt fijn dat t allemaal zo herkenbaar s nu... de symptomen op de site m.b.t hyperventilatie en de paniekaanvallen... maar wat jij beschrijft slaat dus helemaal op mij... en dan vooral op drukke plekken zoals bijv mijn opstakel *de supermarkt* ik ben er dan wel, maar toch ook weer niet, alles en ieder1 komt op me af, kword daardoor zo duizelig dak denk dak out ga :s word er zo niet goed van...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van linwhaa op maandag 13 februari 2006 om 13:33:
dat mag

Oke :D

Dan moeten jullie ff op www.dedrempel.nl kijken.

Je moet er dan wel aan werken, maar doe je er niks aan of gebruik je alleen medicijnen, dan komt het vaak weer terug.
Bij de drempel word de oorzaak aangepakt;)

En je voelt je weer als herboren. Gewoon ff de site bekijken;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 februari 2006 om 11:06:
Je moet er dan wel aan werken, maar doe je er niks aan of gebruik je alleen medicijnen, dan komt het vaak weer terug.
Bij de drempel word de oorzaak aangepakt;)

Daarom staat er zelfs in de bijsluiter van een antidepresievum dat het het beste werkt in combinatie met therapie. Medicatie kan een geniaal hulpmiddel zijn....

Waarschuw beheerder
indd medicijnen zijn een goed hulpmiddel...heb nu serlain gekregen: wel veel bijwerkingen: verergering van de angst bijvoorbeeld...
Durf zelfs nie eens meer naar mn vriend toe, zeg altijd maar dat hij naar mij moet komen...op de bus krijg ik het de hele tijd benauwd..
hopelijk gaat die medicatie snel werken

succes iedereen !
xxx

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 februari 2006 om 15:16:
Medicatie kan een geniaal hulpmiddel zijn....

Ja, maar voor hoelang is de vraag....

En heb je niet steeds meer nodig om je beter te voelen. Een vriendin van mij heeft het ook en slikt seroxat, ze voelt zich goed,maar moest steeds meer slikken om dat te bereiken.

En het haalt de scherpe kantjes er vanaf, van je angst, verdriet etc. maar ook van blijdschap;)

Ik weet niet of dat voor elk medicijn geldt.

Ik heb zelf nooit medicijnen geslikt, wel voorgeschreven gekregen, maar ik heb de keus gemaakt ze niet te slikken en eerst naar de drempel te gaan.
Terwijl ik echt niet meer de deur uit durfde, alleen maar met mijn vriend, en dan kon ik zowat nergens heen:(

Ik kreeg hartkloppingen, duizeligheid en paniekaanvallen van de gekste dingen. Ik kan hele verhalen gaan schrijven,
maar dat schiet niet op, ben zoooo blij dat ik er geen last meer van heb.

Veel sterkte voor de gene die er last van hebben. Het is zo zonde als je er dingen door gaat laten:(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 februari 2006 om 16:52:
En heb je niet steeds meer nodig om je beter te voelen. Een vriendin van mij heeft het ook en slikt seroxat, ze voelt zich goed,maar moest steeds meer slikken om dat te bereiken.

Dit is dus onzin... dit kan niet... Het werkt niet verslavend, in de zin van dat je steeds meer moet. Wel word je er afhankelijk van en moet je het afbouwen.

Tevens voel ik mij er stukken beterder door, en is het zeker een oplossing. Dat jij die dingen huivert wilt niet zeggen dat het niet werkt.

Ze zijn er niet voor nix...

Waarschuw beheerder
Tuurlijk werkt het wel, maar nogmaals voor hoelang?
Waarschuw beheerder
Hey Hey mensen, ik was zo aan het surfen op het Internet en toen las ik dit forum!

Ik heb nu ook al vanaf mijn 17e acute hyperventilatie, ik ben er toendertijd vanaf weten te komen, dit heeft wel heel lang geduurt, ik ben nu 22 en heb nu net zoals joyce chronische hyperventilatie en dit is heel naar!!:(

Ik ben de laatste tijd zovaak naar de huisarts geweest, met de meest vreemde klachten, het wil er bij mij niet in dat ik chronische hyperventilatie heb! De laatste tijd gaat het ietsjes beter, maar het kan ook zo zijn dat ik morgen weer last ervan heb, het onwerkelijke gevoel all fucking day:( last van licht(net alsof ik buiten loop dat alles heel fel lijkt), doof gevoel in mijn gezicht, als ik lig dan lijkt het of ik door het bed heen zak haha de meest vreemde dingen heb ik al gevoelt, bijv ook dat ik last heb van straattegels, die lijken te zweven:( vaag ofniet dan.. Joyce jij hebt denk ik ziektevrees (hypochondrie) overmatige bezorgdheid dat je denkt dat je een ernstige ziekte hebt, zoek jij ook altijd dingetjes op internet? Daar ben ik maar mee gestopt want je komt altijd op het ergste uit! Ik denk maar zo wat wij hebben hoort bij ons! en als je het kunt accepteren dan wordt het een stuk minder, omdat je je dan ook minder zorgen maakt. Trouwens ik heb een test gehad op het ziekenhuis, een hyperventilatie provocatie-test, misschien helpt dat wel bij jou joyce, Je weet dan zeker dat die klachten door een verkeerde ademhaling komen.. tis alleen geen pretje!!

Ik wil iedereen heel veel succes wensen..

liefs Suzanne

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 februari 2006 om 20:48:
Tuurlijk werkt het wel, maar nogmaals voor hoelang?

Zolang je het gebruikt, en wel degelijk heeft het een herstellende werking.
Waarschuw beheerder
@suzanne21

Hier nog een Suzanne21 en ik begrijp je (helaas) maar al te goed..
'T zal wel aan de naam en leeftijd liggen ;-)

Gr. Suzanne

Waarschuw beheerder
Hoi mensen,
Kheb nu sinds een poosje last van hyperventilatie en ga nu regelmatig naar een fysiotherapeute die ook psychiater is. Het heeft bij mij dus ook te maken met dingen uit het verleden enzo:S
( ik wist niet eens dat dat kon :O ) Maar ik voel me er al wat beter bij en kan ook beter zien op welke momenten het erger wordt enzo. Doordat ik nu een beetje weet hoe het zit ben ik niet zo bezorgt en gestresst meer.
als je het kunt accepteren dan wordt het een stuk minder, omdat je je dan ook minder zorgen maakt.

Dat is idd zo.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 maart 2006 om 14:49:
als je het kunt accepteren dan wordt het een stuk minder, omdat je je dan ook minder zorgen maakt.

:yes:
maar het blijft verrrot :[

maar ja niks aan te doen hehe
Waarschuw beheerder
Hi iedereen,
Bij mij is ook hyperventilatie geconstateerd en ik heb daar ook fysiotherapie voor gekregen wat niet geholpen heeft.Ik ben de hele dag zwaar benauwd en het voelt alsof er een prop in mn keel zit die ik maar niet kan doorslikken.Er wordt gezegd dat het belangrijk dat je op zoek gaat naar de onderliggende oorzaak , maar het probleem is dat ik de oorzaak dus niet weet.Ik heb dus niet last van aanvallen maar gewoon de hele dag last van een benauwd gevoel(zeurend) en ik weet simpelweg niet hoe ik ervan af kom.Heb al geprobeerd in een zakje te blazen maar dat mocht niet baten.Iemand nog wat tips?

greetz,
dj ravestorm
Waarschuw beheerder
ik zou naar een psycholoog gaan. En dan niet naar t riagg, maar naar een prive psycholoog. Die helpt je uit te zoeken wat er allemaal aan de hand is.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van (L) HCore op donderdag 23 maart 2006 om 14:52:
En dan niet naar t riagg, maar naar een prive psycholoog.

moet je wel geld hebben ;)
Waarschuw beheerder
ja t is idd vaak duur:S
maar de zorgverzekeraars vergoeden vaak een deel (is niet veel ofzo), zodat je bijv. 4 keer erheen kan gaan. Als je dan idd denkt van dit helpt wel, dan zou ik proberen een uitgebreide verzekering te nemen, die meer vergoed....
Waarschuw beheerder
maar heeft iemand nog advies om de benauwdheid te minderen?
oefeningen ofzo? bepaalde manier ademhalen ofzo?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DJ Ravestorm op donderdag 6 april 2006 om 08:33:
maar heeft iemand nog advies om de benauwdheid te minderen?
oefeningen ofzo? bepaalde manier ademhalen ofzo?

Buik ademhaling werkt bij mij goed...... En soms wil springen ( weet het klinkt raar ) helpen....

Succes

Ben afgelopen week voor het eerst naar de fysio gegaan voor ademhalings oefeningen, vond het vrij vaag , beetje semi-psycholoog heb ik het idee.......
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ben gisteren ook naar de fysio geweest en het rare is dat hij zegt dat mn ademhaling gewoon goed is en toch wijst alles op hyperventilatie :s. mijn vraag is dus nu kan je ook hyperventilatie hebben met een goede ademhaling?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Ravestorm op woensdag 12 april 2006 om 06:32:
mijn vraag is dus nu kan je ook hyperventilatie hebben met een goede ademhaling?

Ja uiteraard... Zie het meer als een aanval ;)

Ik ben overigens van al mn klachten af
Waarschuw beheerder
dus in andere woorden hyperventilatie hoeft niet altijd een verkeerde ademhaling te zijn? ik ben namelijk de hele dag door erg benauwd en weet niet meer waar ik het moet zoeken.psychisch is er ook niet veel aan de hand , behalve dat ik de hele tijd angstig ben door het benauwde gevoel.
trouwens ik gebruik wel regelmatig cannabis.zou het misschien daardoor kunnen komen?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Yep, cannabis is een enorme trigger!

Waarschuw beheerder
ik heb het ook weleens gehad geloof ik hehe beetje trippen dus maar ja volgende dag was ik weer redelijk de ouwe :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Satanica op dinsdag 14 februari 2006 om 18:34:
Heb ik ook Astmatische Bronchitus
Ik word af en toe wakker en dan is het net of mn strot word afgeknepen

En dan ook ng een huisstofmijt allergie, dat maat het helemaal 10x O erg

heb ik ook zwaar irritant,soms heb ik echt het gevoel dat ik helemaal geen lucht binnen krijg.
maar ik heb ventolin en dat helpt gelukkig wel:jaja:
Waarschuw beheerder
ik heb ook welles last van die shit gehad, twas een x zo erg dat k lag te trille op de grond en geen enkele spier onder controle kon houwe, maar t heeft idd te maken met zelfvertrouwen en jezelf zeker voelen, op het moment dat k zon aanval kreeg voelde k me echt heel klein ten opzichte van de wereld, dikke angst, bloeddruk zwaar omhoog, maar je moet je er gewoon over heen zette en bij jezelf denke dat alles goed komt en vetrouwe hebbe, ik heb er nu ook al heel lang geen last meer van.
Waarschuw beheerder
hi iedereen zelf ben ik al een tijdje erg benauwd en is het of mn keel word dichtgeknepen en soort brok in de keel gevoel.ben al bij de kno arts geweest maar daar was alles goed. bloedonderzoek idem dito.bij inspanning word de benauwdheid erger en het gevoel is ook de hele dag aanwezig.de artsen denken aan hyperventilatie maar dit kan niet kloppen aangezien volgens mijn fysiotherapeut adem ik gewoon goed en toch ben ik benauwd.kan het misschien aan mn luchtpijp liggen want slikken gaat ook moeilijk? weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
in andere woorden ik weet niet of het wel hyperventilatie is :s want hyperventilatie houd toch in dat je verkeerd ademt? en dat is bij mij dus niet en toch ben ik erg benauwd en het word steeds erger :s

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Ravestorm op zaterdag 15 april 2006 om 14:34:
in andere woorden ik weet niet of het wel hyperventilatie is :s want hyperventilatie houd toch in dat je verkeerd ademt? en dat is bij mij dus niet en toch ben ik erg benauwd en het word steeds erger :s

Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 april 2006 om 07:40:
Ja uiteraard... Zie het meer als een aanval ;)

Waarschuw beheerder
ik snap niet echt wat je bedoelt met zie het meer als een aanval. als ik gewoon goed ademhaal de hele tijd hoe kan ik dan in godsnaam benauwd voelen?

Waarschuw beheerder
donateur
ja ik heb het ook gehad na een poosje dagelijks pep gebruikt te hebben kapte ik daar ineens mee zo dan dacht echt dat ik gek werd. Ik kreeg er een boel klachte bij ben nu al een hele poos zonder aanvallen en angst en zo gelukkig :cheer: