Partyflock

Forumonderwerp · 730430

Waarschuw beheerder
Helft moslims Nederland wil moslimpartij

Uitgegeven: 10 december 2004 22:15

DEN HAAG - Iets meer dan de helft (51 procent) van de moslims in Nederland vindt dat er een moslimpartij moet komen. Een op de vijf moslims (20,9 procent) is tegen de oprichting van zo'n partij. Dit blijkt uit representatief onderzoek door het bureau Foquz Etnomarketing onder 488 moslims, in opdracht van het televisieprogramma Nova.

Als de moslims die een Nederlandse moslimpartij zeggen te steunen, ook daadwerkelijk op die partij zouden stemmen, kan de partij maximaal acht zetels behalen.

Bijna 30 procent van alle moslims vindt dat het programma van een moslimpartij op de sharia, de islamitische wetgeving, gebaseerd moet zijn, ruim eenderde (34,2 procent) vindt dat dat juist niet zo moet zijn. Van de respondenten die een moslimpartij wensen, vindt ruim de helft dat de partij de sharia in het programma moet overnemen en een op de vijf vindt van niet.

PvdA

De moslims in Nederland stemden bij de laatste verkiezingen in januari 2003 vooral op de PvdA (32,4 procent), of stemden niet (31,8 procent). GroenLinks haalde 12,5 procent, CDA 6,8 procent. Als er nu verkiezingen zonder moslimpartij zouden zijn, stijgt de PvdA onder de moslims naar 44,3 procent. 32 Procent weet niet wat ze gaan stemmen of wil het niet zeggen.

Van de ondervraagde moslims vindt 45 procent dat hun geloofsgenoten in de huidige Tweede Kamer niet opkomen voor de belangen van moslims. Ruim 27 procent vindt dat ze dat wel doen. De onderzoekers van Foquz keken ook naar de populariteit van de Amsterdamse wethouder Aboutaleb. 18 Procent zegt op hem te zullen stemmen als hij op de Tweede-Kamerlijst van de PvdA komt, 32 procent zal niet op hem stemmen en 50 procent weet het nog niet, kent Aboutaleb niet of wil het niet zeggen.

Beledigen

71 Procent van de ondervraagden vindt dat het beledigen van de islam harder moet worden aangepakt, 12 procent vindt van niet. De helft van de moslims in Nederland voelt zich even veilig of onveilig als voor de moord op Theo van Gogh, 45,5 procent voelt zich minder veilig sinds 2 november. Een ruime meerderheid (58 procent) heeft sinds de moord op Van Gogh minder vertrouwen in de regering, slechts 1,8 procent heeft nu meer vertrouwen.

Wat vinden jullie? Wel of geen partij en wrm??
En normale reacties s.v.p. ;)

Waarschuw beheerder
ik bedoel, ik bespeur hier toch regelmatig sterke anti-democratische tendensjes! terwijl we hier toch echt in een democratie zitten!

Dat bedoel ik nou.

donateur! Ik vind wel dat het kader van de democratie verkleind mag worden. Niet om een islamitische politieke partij, wel om extreem-rechts en islamitisch fundamentalisme minder ruimte te geven.

Extreem word hier niet getolereerd. Het is slechts een klein deel wat extreem is, helaas word op dit moment een voedingsbodem gecreerd voor het extreme.
Waarschuw beheerder
donateur
We kennen hier niet het principe van de weerbare democratie, zoals in Duitsland. Verder is nog geen enkele imam die opriep tot haat het land uitgezet of serieus veroordeelt, om even een voorbeeld te noemen.

helaas word op dit moment een voedingsbodem gecreerd voor het extreme.

Extreem-rechts, of extreem over het algemeen?

Artiest Deaz
Waarschuw beheerder
In nederland extreem rechts?
waar??

Waarschuw beheerder
extreem-rechts en extreem moslims fundamentalisme. Er was al een kloof tussen beide partijen deze is groter geworden na 11 september, murat D, pim fortuyn, theo van gogh, hirsi ali.
Waarschuw beheerder
donateur
De opkomst van extreem-rechts is het gevolg van de vrijblijvendheid tov het islamitisch fundamentalisme tijdens de 'politiek-correcte periode'. Extreem-rechts is voor een groot deel dus een symptoom.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
waarom is die rafa nou weer verbannen?:S

Waarschuw beheerder
De opkomst van extreem-rechts is het gevolg van de vrijblijvendheid tov het islamitisch fundamentalisme tijdens de 'politiek-correcte periode'. Extreem-rechts is voor een groot deel dus een symptoom.

Ja en mede dat zorgt ervoor dat ook het extreme van de anderezijde groeit

Waarschuw beheerder
Maar wat vinden jullie dan extreem rechts?

Waarschuw beheerder
afschaffen

Waarschuw beheerder
Als dat gaat gebeuren is het echt gebeurt met Nederland. Dan is het slechts een kwestie van tijd voordat wij hier in Nederland echt totaal onze indentiteit kwijt zijn, en de moslims krijgen wat ze graag willen: De macht !!!
Waarschuw beheerder
donateur
Jaja, geloof je het zelf?:D
Waarschuw beheerder
ja agh waarom niet?
nog niet genoeg ellende op aarde

Waarschuw beheerder
Extreem links?

afschaffen.

alles wat extreem is.

Als dat gaat gebeuren is het echt gebeurt met Nederland. Dan is het slechts een kwestie van tijd voordat wij hier in Nederland echt totaal onze indentiteit kwijt zijn, en de moslims krijgen wat ze graag willen: De macht !!!

Moslims en de macht krijgen hier?

:S
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
haha zo lang ik leef, heeft er niemand de macht over mij. Ook geen moslim.

maar viptweak dat bekende verhaaltje kenne we nouw wel.

Waarschuw beheerder
Dit is puur Landverraad!

:s Omdat die mensen "buitenlanders" ook als volwaardige Nederlanders zien?
Waarschuw beheerder
tja zouden er dan ook aanslagen op die moslim party komen
Waarschuw beheerder
donateur
Maar is zo'n moslimpartij ook niet een teken dat niet alleen extreem rechts meer zijn kop op steekt, maar dat de gehele samenleving gewoon extremer wordt? extrematiseerd vind ik er wel een leuk woord voor.
Waarschuw beheerder
ja denk het maarja zouden die nederelands hetzelfde doen als die moslims met wilders en zo?
Waarschuw beheerder
donateur
ja, er lopen genoeg extreem rechtse figuren rond die ook wel een moslimpoliticus zouden bedreigen.
Waarschuw beheerder
donateur
Tsjah, ik snap die gasten wel. Maar ze willen zoveel.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ze hebben niks te willen :no:
Dat ze zich eerst maar fatsoenlijk aanpassen, of gewoon ons land verlaten.
Waarschuw beheerder
ja maarja wat schiet je er mee op
wilders stopt ook niet zij die net op het nieuws want dat willen ze juist en dat doe hij niet echt duim omhoog voor wilders

Waarschuw beheerder
donateur
ja, er lopen genoeg extreem rechtse figuren rond die ook wel een moslimpoliticus zouden bedreigen

Dan zullen ze zich eerst moeten verenigingen, want op het moment stelt extreem rechts niet zoveel voor volgens de onderzoeken.
En er zijn nu ook al genoeg moslim-politici en die worden ook niet bedreigd.

Dus in zo'n vaart zal het niet lopen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
maar als er een moslim partij s wel
en ja er zijn wel goede stappen in rechtse gebeuren maar dat weten ze niet iedereen heeft contacten nieuw rechts en vlaams blok (vlaams liga of belang) genoeg kameraadschappen dus die groei is er wel strijden voor je land zo moet het

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Volgens de onderzoeken van kafka ja...

Kafka stelt zelf niks voor :no:
Waarschuw beheerder
anti fa kafka enigste wat ik zeg is hahaha
ui het liedje van standrecht
Waarschuw beheerder
donateur
Dan zullen ze zich eerst moeten verenigingen

voor een kogelbrief of wat dan ook hoef je je niet echt te verenigen. En zo'n bedreiging wordt door iedereen serieus genomen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ja duidelijk maarja doe dan witpoeder in een envelop dat is goedkoper dan zoon kogel:D

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
anti fa kafka enigste wat ik zeg is hahaha

Inderdaad ;)

Waarschuw beheerder
donateur
voor een kogelbrief of wat dan ook hoef je je niet echt te verenigen. En zo'n bedreiging wordt door iedereen serieus genomen

Maar of je serieus genomen word is weer iets anders natuurlijk ;)

Net als die man uit RotteRdam waarvan de R het niet deed op zn typemachine :P :P :P
Waarschuw beheerder
ja maar die man is gewoon lomp als je het gewoon op je werk uittik of bij de bibliotheek dan kennen ze niks maken

Waarschuw beheerder
donateur
Ja, echt slim was hij niet, nee.
Maar is wel de enige die zonder organisatie achter zich de boel deed opschudden.

Dus het kan wel, maar of ze nou serieus genomen worden...

We zien Mohammed B. toch ook liever als een radertje van een terreurcel ipv een doorgedraaide gek?

Waarschuw beheerder
donateur
Ze moeten een eigen partij kunnen krijgen aangezien ze onderdeel zijn van de nederlandse bevolking...

Waarschuw beheerder
tjah..
dat is niet mijn schuld.:P

Wat is kafka?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)

Waarschuw beheerder
aha.
danku :)

volgens mij heb ik daar wel eens eerder wat van gehoord.
Dat was ook zo'n onderzoek van: extreem rechts is slecht dit dat zus zo.

Waarschuw beheerder
Als ik dit topic zo lees moet ik ook hard lachen om al die domme en onderbouwde ''meningen''. Eigenlijk is het geen mening maar gebakken lucht, rotzooi, onzin, domheid en dit zijn zeg maar de milde woorden noem het liever *^&%$# $#@@!

luister jij naar moslims, en dus in zekere zin naar de allochtone 'mensen' in Ons land ?

maar de groep wilders is geen islamitische partij, islamitische denkwijzen passen nu eenmaal totaal niet in een westers land

niets hier komt geen moslim partij
dan in nederland niet meer ons land maar van die molims en dat mag nooit gebeuren.
maar ik denk dat het over 3/4 jaar toch zo ver is dan ben je een buitenlander in je eigen land

als we dit toelaten dan is t het begin van het einde

Nee ik ben zwaar tegen dus!!
Als ze dit toelaten dan is dat in strijd met de integratie enalles!!
We moeten t samen doen in NL dus nix moslim partij!!Dat zou echt het begin zijn van nog meer elende!!

Zij willen hier toch geacepteerd worden?( en terecht!!)
Dan moeten we t wel samen doen en niet zij tegen ons he!!

Eerst maar de partijprogramma zien

de 5 hoofdpunten:

hoofdpunt 1: alle vrouwen moeten hoofdoekjes in openbare gelegenheden dragen
hoofdpunt 2: er moeten meer moskeeën komen
hoofdpunt 3: verplichting van turkse en marrokaanse les op middelbare en basisscholen.
hoofdpunt 4: iedereen is verplicht 7 keer per dag te bidden in een gebedshuis (moskee)
Hoofdpunt 5: Allah is groot

Als er een moslimpartij komt dan wordt deze waarschijnlijk de nummer 3 of 4. Reken op zo'n 500.000 tot misschien 1.000.000 stemmen.

Integreren wil zeggen opgaan in een eenheid, wat zij doen is juist het tegenovergestelde ze zonderen zich af in hun eigen clubjes zoals Moslim scholen.. Moslim universiteiten.. Moslim buurthuizen en nu een Moslim partij

Ze zijn slim genoeg om onze vrijheden te misbruiken.

dat ze ff gauw opzoute

Tsjah, ik snap die gasten wel. Maar ze willen zoveel.

Ze hebben niks te willen
Dat ze zich eerst maar fatsoenlijk aanpassen, of gewoon ons land verlaten.

ja maar die man is gewoon lomp als je het gewoon op je werk uittik of bij de bibliotheek dan kennen ze niks maken

We zien Mohammed B. toch ook liever als een radertje van een terreurcel ipv een doorgedraaide gek?

Waarschuw beheerder
ach ja, onderbouwen kan soms ook moeilijk zijn voor sommige.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
:gaap:

Zegt toch al genoeg over jou :yes:

Waarschuw beheerder
mij?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
nee over 3+4=7

Waarschuw beheerder
aha oke :)

Waarschuw beheerder
vaag.
Waarschuw beheerder
een islamitische partij werkt alleen maar tegen ze in. Het werkt alleen maar polariserend, al die hoge piefjes hebben het over saamhorigheid en shit, als je een moslim partij zou toe laten komt er alleen nog maar meer discussie en ongein.