Dat vind ik raar. Hier impliceer je mee dat je een professionele vinyl DJ even goed vindt draaien als gasten zoals die je daar zag. Het lijkt mij dat een professionele DJ wel meer kan dan een willekeurige aap met Traktor + sync, en dat je dat dus wel degelijk in bepaalde aspecten zal horen. Totaal geen offence, maar dit zegt óf iets over de muziek die te inspiratieloos is om creatief te kunnen mixen, óf iets over jouw luisterkwaliteiten, óf over hoe hoog jij de lat werkelijk legt voor DJ's. Verlicht mij 
Even voorop gesteld, ik heb niemand zien draaien
Ik gaf alleen aan dat ik best kan begrijpen waarom een set goed kan klinken als hij naadloos gemixt is en als achteraf blijkt dat een computer dit deed dat de lol er dan deels vanaf is.
Ik ging er voor het gemak ook vanuit dat deze dj niet veel meer deed dan track a met track b mixen in traktor omdat er vrij weinig dj's zijn die ik ken er meer uit halen dan dat en het feit dat hieronder geen grote naam staat (daarbij ook nog een klein beetje omdat het hardstyle is en ik daarin geen creative inbreng verwacht)
zo'n vent stond hardstyle NAADLOOS aan elkaar te mixen dus ik FF kijken van dichtbij en...
hij had traktor pro op een laptop staan en een midi keyboard, hij koos op ze laptop 2 tracks uit en dat midi keyboard kon die dan et spulletje aansturen..
Om het dan nu over mijn eigen visie te hebben. Ikzelf bekijk sets vanuit mijn eigen perspectief. Ik sta naar een 'collega' te kijken/luisteren en daar kan ik dingen van leren. Dus voorop staat iemand met alleen vinyl want dat vind ik zelf nog het intensiefst, weet hoe lastig het kan zijn en hoe hoorbaar fouten zijn. Daarbij moet je soms ook vechten met de equipment zelf. Daarbij komt dan de selectie , opbouw, evt tricks en interactie met publiek. Hetzelfde geld eigelijk voor mixen met cd's maar dat is relatief makkelijk omdat je bv al de bpm kan zien op de displays. Dit zijn redenen voor mij om een set echt goed te vinden omdat ik er veel van kan leren. Het is in principe thuis in de slaapkamer na te bootsen en het geeft dus inspiratie.
Met laptop sets kijk ik er iets anders tegenaan, nogmaals omdat het meestal nog steeds A + B is en niet meer dan dat, het wegnemen van het beatmatchen en het 'harde werken' van een dj irriteert mij dan ENORM omdat ik wel 'moet' doorploeteren achter de decks. Het is een vorm van luiheid, net als pre-pitched mixen en een mix cd aanzetten en doen of je bezig bent.
Maarrrr, er zijn ook laptop sets die WEL kont schoppen en dat zijn degene die echte mashups maken van 3-4-5-6 tunes door elkaar, iets wat onmogelijk is met vinyl en wat dan ook niet na te streven is. Hier komt platenkennis en creativiteit om de hoek kijken, nog meer dan bij het normale mixen. Dat een computer hierbij een helpende hand speelt met het beatmatchen vind ik niet erg want de dj werkt nog steeds hard door maar op een ander vlak.
Om het dus kort samen te vatten, ik hekel luie dj's