Partyflock

Forumonderwerp · 728931
45 volgers · 1017577x bekeken

Artiest V-licious
Waarschuw beheerder
+8
Ik ben wel eens benieuwd hoe bij jullie de heilige DJ Equipment staat gepositioneerd. Dus toon hier een foto van je equipment.

Ik zal maar aftrappen:

2x Reloop RP 4000 M3Ds
1x Reloop Effex.2 Mixer

Verder mooi meubeltje gemaakt voor het hele spul.
In de toekomst komt er nog een proffesionele eindversterker bij.
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
heb geen ervaring met timecode cds maar lijkt me zo onzinnig eerlijk gezegd :/

Artiest Roy Habets
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 juli 2009 om 14:04:
goed timecode setje zit je rond 12-1500 euro

Traktor Scratch Duo voor 300,- + goede laptop? ;) Dan zou je al een nieuwe Macbook Pro moeten aanschaffen wil je aan dat bedrag komen.

Waarschuw beheerder
THANKS, die tafels leken me ook best vet ja..en het design spreekt me ook wel aan....gaat het niet om, maar het oogje wilt ook wat he (y)....Ja, ik heb er ZIN in :lol:...Even wat anders ja....maar des te VETTER I GUESS ;) EN zoveeel betere beats te verkrijgen op vinyl...lekker bestellung aus DE!!!!!!!!!!!! :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
technoteckel je weet hoe ik erover denk! OEM OEM en nog eens OEM :respect: Tenzij jij zelf denkt veel in de clubs te gaan draaien (met Sl's dus) en daardoor misschien moeite te hebben met de overstap, dan zou je SL's moeten overwegen of een SL rip off. Ik zelf heb persoonlijk geen enkele moeite met de overstap.. en ook al had ik dit wel, dan maar ff wat extra inzetten in de club.. OEM is technisch gezien de allermodernste en vooruitstrevende TT die er bestaat.
Werkzaam bij Music in Mind
Artiest Jack 2 Jack
Waarschuw beheerder
goed timecode setje zit je rond 12-1500 euro.

Goede timecode voor €350,- :

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http://computer-software.marktplaats.nl/geluidskaarten-en-luidsprekers/262938167-serato-scratch-live.html
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Brunoxide op donderdag 16 juli 2009 om 14:08:
OEM is technisch gezien de allermodernste en vooruitstrevende TT die er bestaat.

idd. En technics zijn even duur als OEMS samen met bovenstaande timecode set :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
De eerste 3 jaar draai ik toch in Club Teckel aangezien ik vinyl nog moet leren ontdekken, na die tijd zie ik wel hoe ik mijn carriére wil ontplooien als proffesioneel vinyl-draaiert :P :x

OEM IT IS DUS :D Wel ander elementje erop knallen had ik vernomen....?....Concorde is toch wel een goede aanschaf had ik begrepen he?...Of zijn er nog mid-mode's in iets lagere prijsklasse die ook goed voldoen? :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
tegen die tijd zijn de tt's alleen wel weg uit de meeste booths :p
Waarschuw beheerder
donateur
beter ga je inderdaad direct voor de concorde DJ-S :jaja: (tip: www.tonecontrol.nl)
Uitspraak van MAW op donderdag 16 juli 2009 om 14:15:
tegen die tijd zijn de tt's alleen wel weg uit de meeste booths :p

ik wil niet weer hier uitgebreid over gaan hebben, maar in mijn scene gaat dit sowieso NIET gebeuren.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
bruno is de scene ;)

Waarschuw beheerder
hahaha :D

Waarschuw beheerder
:x

mijn excuses
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Brunoxide op donderdag 16 juli 2009 om 14:16:
k wil niet weer hier uitgebreid over gaan hebben, maar in mijn scene gaat dit sowieso NIET gebeuren

in je slaapkamer bedoel je ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Brunoxide op donderdag 16 juli 2009 om 14:16:
eter ga je inderdaad direct voor de concorde DJ-S

Idd. Die had ik ieg wel op m'n oems (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van MAW op donderdag 16 juli 2009 om 14:46:
in je slaapkamer bedoel je ;)

lol.. nee in de early hardcore scene blijven er sowieso altijd TT's staan. Weet ik 100% zeker.
Werkzaam bij Explosive Sounds
Artiest {SHOWLIST artist 32642, 60114}
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DJ Brunoxide op donderdag 16 juli 2009 om 14:57:
lol.. nee in de early hardcore scene blijven er sowieso altijd TT's staan. Weet ik 100% zeker

denk het ook, early hoor je niet met cd`s te draaien :no:
Waarschuw beheerder
donateur
eerst die vinyl-vibe krijgen

die heb je zo,de overstap is echt niet zo heel groot :)

Waarschuw beheerder
denk dat dat juist de eerste scene is die overgaat op cd`s.
( dat lijkt mij heeeel erg logisch )
Artiest {SHOWLIST artist 51895, 51893}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 juli 2009 om 13:54:
Heb mijn zinnen gezet op de Synq Xtrm-1 OEM bakken die ik ga halen bij Newline....

ga gewoon voor het echte werk ouwe!

sl's zijn net zo duur 2e hands.
Ik bedoel, zelfs iedereen die hier oems heeft, wil eigenlijk sl's. En maken die overstap, en dat is echt niet "omdat ze overal staan"

En over het verdwijnen van tafels @ booths... ja bij house/tech-house en trance en die commerciele scene's. Early rave, echt detroit/rol techno / dnb / tekno blijven allemaal lekker op vinyl. En dat gaat nog jaaaaaaaaaaaaaaaren zo blijven.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
haha no way!

Waarschuw beheerder
de muziek die ik graag draai gewoonweg vaak digitaal nergens te vinden..
Oldschool techno & Detroit techno vooral,

dan zoek je niet goed :p
van cd's naar vinyl wel lijkt me...ik zal trouwens 1 van de weinigen zijn die dit doet zo, van cd's naar vinyl....

ik heb mn platen een jaar of 14 geleden naar de zolder verplaatst en heb vanaf toen alleen nog met CD's gedraait (oa CDJ 500) 'iedereen' vond het eigenlijk behoorlijk fout dat CDJ'en...
Nu het CDJ'en geaccepteerd is heb ik vorig jaar 2 XTRM's gekocht en heb mn platen weer van zolder gehaald...dus ik heb ongeveer hetzelfde gedaan :lol:

Uitspraak van Instant Frequency op donderdag 16 juli 2009 om 14:59:
early hoor je niet met cd`s te draaien

Ook in de Early en OldschoolHouse scene wordt er steeds meer met CD's gedraait
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hi-hat Clap op donderdag 16 juli 2009 om 15:08:
Ik bedoel, zelfs iedereen die hier oems heeft, wil eigenlijk sl's.

waar haal je die wijsheid vandaan dan :rot:
Waarschuw beheerder
donateur
Ik bedoel, zelfs iedereen die hier oems heeft, wil eigenlijk sl's

hey hey hey praat ff voor jezelf Wouter want ik ZWEER bij mn OEM's terwijl ik toch elke maand een aantal keer op SL's draai op bookings ;). En alsnog wil ik never nooit overstappen. Een vergelijking die ik vaker hoor: waarom een ferrari inruilen voor een (notabene duurdere) mazda?

Waarschuw beheerder
ferrari

mazda

ik zie een voordeel voor die mazda en dat is dat er zoveel van zijn :roflol:
Artiest {SHOWLIST artist 36661, 38868}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 juli 2009 om 15:11:

logisch, op een gegeven moment zijn die platen ondraaibaar en dan? zal er toch wssch. overwogen gaan worden door veel om over te gaan op wat anders.. tis zeker jammer, maar tis denk ik een onvoorkombaar feit dat vinyl ooit uit de picture gaat raken.. zo gaat dat nou eenmaal met technologische ontwikkelingen...

@ technoteckel..

die synq xtrm's zijn zeker een goeie keus! heb ze inmiddels een tijdje thuis en bevalt mij echt 1000% heb ook onlangs traktor scratch duo gehaald voor 320 euro en dit is een prima timecode setje..

ps je zegt dat je er later nog wel cd's bij wil, maar die heb je toch al? of heb je die verkocht (vergeef me als ik erover heen heb gelezen voor de bitchasses onder ons) maar timecode lijkt me voor jou idd een goeie oplossing want ga er maar vanuit dat het bij elkaar verzamelen van alle vinyltjes (zeker als t om klassiekers gaat) erg veel tijd en geld gaat kosten voordat je een beetje hebt wat je wil hebben.. dan is t idd wel chill als je digitaal kan afwisselen met de vinyltjes die je wel al hebt gekocht..

anyway succes ermee.. denk dat vinyl draaien je erg zal bevallen in vergelijking met cdj's

ajusss
Waarschuw beheerder
Uitspraak van KENTI op donderdag 16 juli 2009 om 15:35:
logisch, op een gegeven moment zijn die platen ondraaibaar en dan? zal er toch wssch. overwogen gaan worden door veel om over te gaan op wat anders.. tis zeker jammer, maar tis denk ik een onvoorkombaar feit dat vinyl ooit uit de picture gaat raken.. zo gaat dat nou eenmaal met technologische ontwikkelingen...

Nope, om speciaal te zijn kan je altijd platen via Discogs ebay noem het maar op. De echte dj die dan nog met vinyl draait draait zowieso exclusief spul dat digitaal niet is te krijgen. Het is gewoonweg een hele andere wereld! "wij" hoeven niet telkens die nieuwe hits. :)
Net als ik, waarom zou ik uberhaupt met cd gaan draaien als ik dat gevoel van plaat te heerlijk vind, en ik al mijn werk toch niet digitaal kan krijgen.

maar tis denk ik een onvoorkombaar feit dat vinyl ooit uit de picture gaat raken.. zo gaat dat nou eenmaal met technologische ontwikkelingen...

Juist niet, ik geniet vele malen meer van een dj die met vinyl staat te knallen dan op cue staat te rammen. Daarnaast is het hetzelfde als een bierbrouwer.. die gaat na honderden jaren ook niet ineens zijn smaak bier veranderen, nee want iedereen vind hem zo lekker. Geen toevoeging voor innovatie.

ik durf je te vertellen dat van me 500 platen er misschien maar 50 digitaal te krijgen zijn via beatport of 100 uren zoeken op andere sites. Nee... totaal niets digitaal van! althans niet legaal! En dat is focking vet! zo blijven tracks exclusief en niet in dat domme mp3 wereldje waarin iedereen dezelfde crap heeft :)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 juli 2009 om 15:16:
waar haal je die wijsheid vandaan dan

look around you, Quantise is overgestapt. Bruno zou ook liever overstappen, en zo ken ik er echt heeeeeeeeel veel.
Mensne kopen oems alleen om kosten te besparen, omdat het verschil nihil is voor thuis-dj's. Maar sl's zijn gewoon bewezen de beste, en dan heb ik het niet alleen over de binnenkant/werking maar meer het gevoel. En dat kunnen echt heel veel mensen bevestigen. Waaronder grote namen!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
drink jij vinyl dan ;)

feit blijft dat het gros wel eruit gaat of er al uit is, kijk naar verkoopcijfers.. labesl zijn al blij als ze break-even draaien met vinyl :S als je nou digitaal verkoopt heb je stukken minder kosten eraan.. en mensen vinden dat makkelijker.
De liefhebber zal altijd bestaan ;) en je ziet trouwens in het filmpje van holy beats (waar dr bone & bruno ok stonden/organiseren) zelfs buzz fuzz met cd's draaien!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
logisch, op een gegeven moment zijn die platen ondraaibaar en dan?

denk dat men overschakelt op CDs omdat het veel makkelijker te vervoeren is enz..
Uitspraak van Hi-hat Clap op donderdag 16 juli 2009 om 15:41:
De echte dj die dan nog met vinyl draait draait zowieso exclusief spul dat digitaal niet is te krijgen.

alles is digitaal te krijgen...je kunt t altijd ook nog zelf digitaal maken.

Artiest Mike-L
Waarschuw beheerder
2 x Reloop - RP-6000 MK6 b
2 x Pioneer CDJ 1000 MK2
1 x Pioneer Djm 600 (word binnenkort de 800)

Ik ben van mening dat de Reloops lekkerder draaien dan Technics :)
En je kan 10%/20% en 50% pitchen waardoor je hele leuke eclectische mixjes maken :)
Waarschuw beheerder
ja en er vallen meer vinyl labels weg dan erbij komen

Juist niet, ik geniet vele malen meer van een dj die met vinyl staat te knallen dan op cue staat te ramme

Ja maar je bent dan wel in de inslinkende minderheid. New age dj's boeit het al geen ene flikker meer :/

k bedoel, zelfs iedereen die hier oems heeft, wil eigenlijk sl's

8)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 juli 2009 om 15:11:

Klopt ook,maar daarom zeg ik ook dat hoort men in die scene niet te doen..

maar goed,das een persoonlijk iets :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 juli 2009 om 15:46:
alles is digitaal te krijgen...je kunt t altijd ook nog zelf digitaal maken.

haha no way echt niet... onmogelijk! nogmaals... JA= mogelijk als het illegaal is.

Probeer bv maar is legaal drumcode 1 t/m 30 te krijgen :D succes!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op donderdag 16 juli 2009 om 15:46:
New age dj's boeit het al geen ene flikker meer

ik heb het niet over de dj's maar over het publiek.... het is zelfs zo erg dat op ons laatste feestje mensen weggingen in de laatste uren omdat de laatste dj met cd's draaide ipv vinyl...
Artiest Neo-C
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op donderdag 16 juli 2009 om 15:46:
En je kan 10%/20% en 50% pitchen waardoor je platen uit het verband gaat trekken, en naar smurfenhouse gaat luisteren

Waarschuw beheerder
ben eruit ik pleur m'n oems weg en koop gewoon een setje pdxjes 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hi-hat Clap op donderdag 16 juli 2009 om 15:51:
ik heb het niet over de dj's maar over het publiek.... het is zelfs zo erg dat op ons laatste feestje mensen weggingen in de laatste uren omdat de laatste dj met cd's draaide ipv vinyl...

Denk je dat nou echt? :D

Er zijn maar weinig mensen die daar om geven. Zoals ik al zei: Zelfs onder de DJ's ben je al in de minderheid met die instelling. Je gaat me niet vertellen dat daarom je club leeg liep :no:
laatste aanpassing

Artiest Storage
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 juli 2009 om 15:54:
ben eruit ik pleur m'n oems weg en koop gewoon een setje

sl's

:respect: verstandige keuze 8)

logisch, op een gegeven moment zijn die platen ondraaibaar en dan?

het is wel logisch, maar de charme van het draaien raakt zo langzamerhand weg....

vinyl (L)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 juli 2009 om 16:04:
verstandige keuze

:roflol:

achja wie weet als ik een SL thuis heb en er echt tijd ik kan steken dat ik m dan meer waardeer hoor maar m'n OEMs zijn echt top :respect:

setje SLtjes erbij
setje PDXjes erbij

word een duur grapje dan :|
Waarschuw beheerder
donateur
Bruno zou ook liever overstappen, en zo ken ik er echt heeeeeeeeel veel.
Mensne kopen oems alleen om kosten te besparen, omdat het verschil nihil is voor thuis-dj's. Maar sl's zijn gewoon bewezen de beste, en dan heb ik het niet alleen over de binnenkant/werking maar meer het gevoel. En dat kunnen echt heel veel mensen bevestigen. Waaronder grote namen!

Huh ik zou liever overstappen?
Ik heb ooit een keer gezegd dat ik voor scratchen een SL stukken lekkerder vind werken dan een superOEM bak, en dat vind ik ook nog steeds.
De OEM heeft wat mij betreft een te sterke motor om echt lekker op gevoel te kunnen scratchen.. Jij concludeert hieruit dat ik liever zou willen overstappen. Dat is dus niet waar:no:. Scratchen is iets wat ik regelmatig doe maar niet zo vaak dat ik hier SL's voor zou aanschaffen. Op alle punten (behalve scratchen) vind ik OEM's beter werken.. Dus nee, geen SL's voor mij :)
Verder is je stelling over SL's die de beste zouden zijn natuurlijk een beetje raar. Want dit is immers een mening en geen feit. Aargh nee ik ga niet weer hier op in.. waarom snij je nou toch deze discussie weer aan wouter door te beweren dat sl's beter ZIJN???? :-X zeg dan in plaats daarvan, dat jij dit VINDT ! (Y).
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
om weer even terug te komen op het onderwerp dat tt's langzamerhand verdwijnen uit de clubs:
je moet tegenwoordig van te voren doorgeven dat je met platen draait, anders staan dr niet eens tt's
das wel lullig als je echt enkel met vinyl draait, ken je weer naar huis :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 juli 2009 om 16:11:
ken je weer naar huis

zolang ze maar betalen dan b)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 juli 2009 om 16:16:
zolang ze maar betalen dan

:o een echte dj draait uit liefde voor de muziek, daar komt geen geld bij om de hoek :P

maar idd, je moet wel betaald krijgen :jaja:
Artiest {SHOWLIST artist 64189, 62107, 28441}
Waarschuw beheerder
Sinds ik een keer beltdrives ben tegengekomen wil ik sowieso al eerst weten wat voor gear er staat voor ik ja zeg tegen iets nieuws hehe

Voor de rest maakt het me allemaal niet echt uit.. oja en geen crossfaderloze dateq's met andersom werkende knoppen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 juli 2009 om 16:20:
een echte dj draait uit liefde voor de muziek, daar komt geen geld bij om de hoek

zeker wel maar als je de kans niet krijgt om te draaien moeten ze maar betalen he, anders had je op een andere plek wel je liefde kunnen uiten 8)

zo moeilijk is het toch niet, TTs zonder speling :/

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Wie? op donderdag 16 juli 2009 om 16:21:
oja en geen crossfaderloze dateq's met andersom werkende knoppen

dat maakt het juist een beetje spannend :D
Waarschuw beheerder
donateur
f*ck dateq echt (N)
In mijn optiek zijn de enige mensen (tegenwoordig dan) die gebaat zijn bij het hebben van dateq mixers, de verhuurders.
want: weinig tot geen reparaties==> meer inkomsten. Want voor gebruiksgemak of mogelijkheden? :no:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wie? op donderdag 16 juli 2009 om 16:21:
crossfaderloze

:cry: :cry: :cry:

when does the hurting stops
[img width=164 height=123]http://i104.photobucket.com/albums/m162/emptyfield/bill.gif[/img]