krijg ik om een uurtje of half 9 een alarm via een externe meldkamer (deze keer gelukkig NIET via de PDA, want die wilde niet meer "online")
bleek het een bedrijf te zijn waar zaterdag OOK al een bezoekje was afgelegd door wat inbrekers!!
resultaat toen: stuk of 12 pc's weg..
de centralist meldde mij dat er diverse groepen in alarm stonden, dus ik hing op en belde meteen de politie onderwijl ik mij richting het pand spoedde.. ik reed vlakbij!
toen ik bij het bewuste pand de straat inreed zag ik 2 figuren waarvan ik de noord afrikaanse afkomst maar niet van zal noemen om disscussies over zulk soort dingen te voorkomen, met 3 pc's in hun armen richting een groene VW lopen..
ik ging er vanuit dat ze die niet gekregen hadden, en dat ze geen schakelfout hadden gemaakt of "vergeten waren uit te schakelen"
en derhalve dus inbrekers moesten zijn!!
nee toch?!? daar gaat de buurt..
ik reed het parkeer terrein van het bewuste pand op en de mannen waren reeds ingestapt, en waren klaar om te vertrekken..
echter ik parkeerde mijn dienstvoertuig PAL voor hun VW (Vlucht-Wagen) om tijd te winnen zodat de hermandad van zoetermeer deze keer misschien wel die snuitjes in de koude boeien kon slaan..
echter de mannen werden wild, de bestuurder bedacht zich geen moment en ramde mijn rechter voorspatbord met de VW (Vlucht-Wagen)
vervolgens stapte er 1 snuitje uit de VW (Vlucht-Wagen) en sloeg met iets hards mijn hele voorruit aan tienen [

}
vervolgens vond ik het zat, en ben uitgestapt, en ben linea recta de andere kant opgerend, in de hoop dat ze niet meteen weg konden komen..
na een paar keer gestoken te hebben met de VW (Vlucht-Wagen) reden zij met piepende banden van het terrein af al zwaaiend naar mij, onderwijl dat ik alweer de politie aan het bellen was..
deze hebben jammer genoeg de mannen niet meer kunnen achterhalen, ondanks dat er regiobreed een bericht was uitgegaan met de omschrijving van de auto en de daders..
tsja.. zo kan het ook..
beetje jammer dat ze niet gepakt zijn..
nou ja, hoop dat ze nu een ander dorp kiezen om te gaan inbreken