Partyflock

Forumonderwerp · 727580

Waarschuw beheerder
AMSTERDAM - Veel gamers klagen op het officiele forum van het populaire spel Half-Life 2 over duizeligheid en misselijkheid na het spelen van de game. Sommige gebruikers op het forum zeggen dat het komt omdat het spel zo realistisch is: "je hoofd denkt dat je beweegt, maar je lichaam staat gewoon stil."

Op het forum staan tips van gebruikers om de misselijkheid tegen te gaan. Zo wordt er voorgesteld om de frame-rate van het spel aan te passen of gewoon verder van het beeldscherm te gaan zitten.

De gamers hebben last van zogenaamde 'motion sickness', een verzamelnaam van een aantal bewegingsziektes zoals luchtziekte en zeeziekte. Deze ziekte wordt veroorzaakt omdat wat het lichaam voelt niet overeenkomt met wat je ogen zien.

Waarschuw beheerder
van wolfenstein werd ik ook altijd beroerd:/
Waarschuw beheerder
donateur
Ik van tetris :frusty:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Dat heb ik bij Halo 1 en 2 :S
Waarschuw beheerder
donateur
Ik wordt altijd misselijk van Lingo.
Waarschuw beheerder
vaag..:vaag:

Waarschuw beheerder
snap je toch niet.... zulke spellen worden toch uitgebreid getest ?? en dat soort dingen zijn niet compleet nieuw naar mijn weten ...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Van Virus (eerste 3D game op de Amiga) was ik een half uur van de kaart nadat ik het voor het eerst gespeeld had.
Artiest {SHOWLIST artist 45822, 30830}
Waarschuw beheerder
donateur
of is dat een extra geintje dat de ontwikkelaars in de warez versie hebben gepropt ;P

Waarschuw beheerder
Wat een mietjes, ik speelde het spel met zware koorts en knapte er juist enorm van op :P
Waarschuw beheerder
Is gewoon een vorm van epilepsie, dus lijkt mij ook niet echt gezond.

Beeldscherm wat donkerder zetten helpt ook.

Ik had het altijd bij 1 bepaald level in het schietspel Timesplitters
Waarschuw beheerder
nog nooit last van dit virus gehad......
Waarschuw beheerder
Ik heb het bij elke first-person-shooter, heel vaag, maar als je het mannetje nog ziet staan heb ik er geen last van.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik wordt altijd misselijk van Lingo.

idd

Waarschuw beheerder
donateur
dan had ik dus ook misselijk moeten worden van unreal tournament. en dat spel speel ik al jaren... volgens mij is dit gewoon vette bullshit..
Waarschuw beheerder
donateur
Met lego had ik het ook.. :S

HL2 wordt veel gespeeld dus meer klachten, simpel..

Waarschuw beheerder
donateur
Ik krijg dat altijd als ik met teveel bier op game... :9

van wolfenstein werd ik ook altijd beroerd :/

speel je ook enemy territory online? 8)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
nog nooit last van gehad met gamen

maarja ik word ook niet ziek in achtbanen enzo
toch vreemd dat je van een potje gamen zo ziek kunt worden
Waarschuw beheerder
ik word altijd misselijk van mensen die nog niet eens tegen een computerspelletje kunnen:o

Waarschuw beheerder
donateur
toch vreemd dat je van een potje gamen zo ziek kunt worden

heb er zelf ook geen last van maar het zou dan net zo vreemd moeten zijn als mensen zeeziek zouden worden...
Waarschuw beheerder
donateur
poesies
Waarschuw beheerder
Deze ziekte wordt veroorzaakt omdat wat het lichaam voelt niet overeenkomt met wat je ogen zien.

Realisme pwns !
Artiest M@ck
Waarschuw beheerder
Een collega van me had het ook, idd.

Hij heeft 'm overigens al wel uitgespeeld inmiddels :)
Artiest {SHOWLIST artist 124130, 84489}
Waarschuw beheerder
jup ik heb der ook last van... ik d8 dat het weer eens aan mijn zou liggen maar niet dus....

Waarschuw beheerder
donateur
net even gespeeld... tering :kwijl: wat ontzettend realistisch (op de monsters na :9)... vette shit B)
Waarschuw beheerder
donateur
Dat komt gewoon omdat de Field of View te laag staat afgesteld. Simpel.
Artiest XoNaR
Waarschuw beheerder
De Field of Vision staat juist extreem goed, iets te realistisch zelfs. Als dit te laag zou staan zou alles meer op je afkomen, op een onrealistische manier. 't Zelfde geldt voor een te hoge instelling, het welbekende visse ogen effect.
Maar hoe dan ook, ik heb geen last van misselijkheid.

XoNaR

Werkzaam bij Bass Addicted
Artiest Phaze-P
Waarschuw beheerder
ik word na een half uurtje spelen al duizelig heb ik dus bij een ander spel totaal niet

Waarschuw beheerder
donateur
Van het weekend nog uren achter elkaar Half-Life 2 zitten spelen.
Geen last van!

Waarschuw beheerder
van wolfenstein werd ik ook altijd beroerd

Hehe dus ik ben niet de enige. Ik werd ook altijd serieus misselijk als ik wolfenstein een tijdje speelde.Dacht dat het aan mij lag, maar het zal toch wel aan het spel gelegen hebben... vaag %-)
Waarschuw beheerder
nog nooit last van gehad, zit de hele dag achter dat ding, dus waarschijnlijk stellen die mensen zich aan zodat ze niet naar hun werk of school moeten, en dan nog meer half-life kunnen spelen
Waarschuw beheerder
donateur
wordt als ik de meeste beetje realistische 3d shooters speel misselijk na meer dan een uur spelen:s

Waarschuw beheerder
donateur
Dat er zoveel mensen misselijk worden van 3dgames, had ik toch echt niet gedacht :/
Waarschuw beheerder
donateur
heb eens een keer meegekeken toen me vriendin Unreal Tournament speelde:/ nou toen was ik met 10 min al misselijk van dat geslinger van haar...

komt denk ik vooral door het feit dat ik niet precies weet welke kant ze op wil gaan en dus bepaalde bewegingen niet verwacht

Waarschuw beheerder
donateur
zou kunnen... maar dan zou je ook ziek moeten worden in een achtbaan met de ogen dicht toch?

ik denk als je van vroeger af al veel voor de buis zat te gamen dat je er wat minder last van hebt :)

Waarschuw beheerder
hahahaha k heb t spel net op me pc gezet (hoefde m nieteens te instaleren :S:S, kon m gelijk spelen)

k loop ff 4 minuutjes ofzo en... me ogen begonnen gewoon gelijk te draaien :vaag:

NO SJIT :(
(N)
dus k heb m maar weer verwijderd hehe, doe mij maar gewoon me PS2 :P
Waarschuw beheerder
donateur
je hoefde het niet te installeren?

leg eens uit als je wil.

beter heb je niet de illegale versie, want je zal dan binnenkort door valve worden gebanned :D

Waarschuw beheerder
gewoon die 3.8 gig (zoiets) op je HD kopieren... en dan op de "launcher.exe" file klikken en klaar :)... ik zat te w88 totdat ie m zou gaan instaleren maar ik kon gewoon gelijk spelen :D

dat van die illegale versie had k net toevallig gehoord, maarjah stel dat t de illegale versie is... boeie :) k game vrijwel nooit op me pc, laat staan dat t dan toevallig een valve-game is, en k zal echt nooit geld uitgeven aan een pc spel :/... hehe

voor games heb k me ps2 :)waar k wel geld aan uitgeef ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
beter heb je niet de illegale versie, want je zal dan binnenkort door valve worden gebanned :D

Er is allang een versie rond die dit omzeilt... :)
Waarschuw beheerder
donateur
ik denk als je van vroeger af al veel voor de buis zat te gamen dat je er wat minder last van hebt

zit al vanaf het begin dat de nes er was achter de games en is eigenlijk nooit opgehouden, alleen toch wordt ik nog misselijk van die 3d shooters:/

Ben toch meer iemand die vele uren achter een rpg als "Star Ocean - till the end of time" (playstation2) gaat zitten
Waarschuw beheerder
donateur
gebannen worden van online gamen ja, niet van local

Gebanned worden van Steam..

Waarschuw beheerder
van steam??
Waarschuw beheerder
Stream

Lijkt me wel een grappig topic trouwens:

Van welk computerspel begin JIJ te braken en te hyperventileren?

Waarschuw beheerder
open maar hehe

Waarschuw beheerder
kan niet van steam gebanned worden als je niet via steam gamed. Mijn versie van Hl2 hoefde ik net als charly niet te installeren. Gewoon kopieren en idd die launcher aanklikken.

Steam staat niet eens aan op dat moment dus laat staan dat Valve mij kan traceren via Steam.

Dat spel koop ik nog wel een x voor source maar mijn pc is op dit moment toch nog niet goed genoeg om echt op hoog niveau CS: S te kunnen spelen. Daarbij komt ook nog dat CS: S op dit moment nog niet de game is die het zou moeten wezen. Hoop maps ontbreken nog.

Misschien koop ik CS: S in de toekomst wel als stand alone.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik doe nu niks anders dan CS echt heel erg cool, alleen er zijn te veel mensen die gewoon veel te goed zijn

Waarschuw beheerder
er zijn geen mensen die veel te goed zijn, jij bent gewoon (nog) te slecht. ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Oh ja, er zijn ook mensen die het spel hebben gedownload.... Da's waar ook. :rolleyes:
Waarschuw beheerder
ik wordt altijd misselijk van Pingpong op hoog niveau O:)

moet je zelf maar is je hoofd 10min. heen en weer schudden :P
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb t nu ook al een tijdje gespeeld, maar heb nerges last van
Waarschuw beheerder
donateur
Haha, toch leuk om te lezen. Ik heb daar dus ook echt vette last van. Bij alle andere spellen heb ik er geen last van, maar bij HL2 merk ik dat echt goed. In dat leven met die brug wordt ik kotsmisselijk. Het is ook zo vet getekent he. Lijkt allemaal écht :)

Waarschuw beheerder
Na een tijd lang doom3 te hebben gespeeld, loop ik nog door de gangen als ik mijn ogen dicht doe
Waarschuw beheerder
jah ik had het ook altijd met quake en half life 1
Artiest {SHOWLIST artist 32270, 61062}
Waarschuw beheerder
jah tja
Zeg dan ook meteen hoe lang ze er dan achter zitten ;)
want dat komt zeker niet van een uurtje spelen :D