Partyflock

Forumonderwerp · 726000
698x bekeken
Waarschuw beheerder
Heb een stukje gelezen over Steve Ballmer....

Dr zouden meer dan 200 patent schendingen in Linux zitten.

http://www.eweek.com/article2/0,1759,1729908,00.asp

Als dat zo is, zitten dr vast 10x zoveel schendingen in het Windows OS. Dat zijn er dan wel meer dan 2000! 8)

Ten eerste is de Kernel 10x groter. Dus 10x zoveel kans op...
En dan hebben we de rest van M$ software nog niet meegerekend.

Zou Mr. Ballmer door M$ terug gefloten zijn toen hij dit zei bij een overleg met de Aziaten?
Waarschijnlijk om de boel stil te houden. Anders zouden ze wel eens veel en veel meer rechtszaken kunnen verwachten.
Als ze per zaak een 500milj. kwijt zijn, is M$ wel failliet! Ze hebben niet meer dan zo'n 50bilj. in kas..

http://comment.zdnet.co.uk/other/0,39020682,39174385,00.htm

http://www.biosmagazine.co.uk/press-release.php?id=3766

http://news.zdnet.co.uk/business/legal/0,39020651,39174376,00.htm

http://www.eweek.com/article2/0,1759,1729908,00.asp
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Vroeger namen bedrijven het niet zo nauw met patenten enzo.....

En juist in die tijd, heeft M$ veel gecopieerd.
Maar nu het de grootste is, doen ze het voorkomen, dat het allemaal van hun afkomstig is.

En dan nog wat anders: De Open Source Community heeft ook vrij veel gedaan. Het hele internet gebeuren, in zn vroege vorm, komt daar vandaan. En wat dacht je van IPv6?

Windows Kent het pas in XP. En dan is het nog buggy ook, want je moet het handmatig in de registry enablen, en het is totaal niet in het OS geintergreerd. En als dat wel zo zou zijn, mag jij me vertellen, waar ik een IPv6 nr in kan voeren in de Netwerk configuratie. Ik kan mn netwerkkaart dus nooit een IPv6 nr geven.

Maar wat vind je van deze?
Ik heb in windows mn netwerk disabled. M$ firewall staat aan, alles word geblockt, naar binnen en buiten.
Nou komt windows constant, met meldingen, dat ik vulnerable zou zijn en dat er geen virusscan is geinstalleerd.
Waar ben ik die in de vredes naam voor nodig? Netwerk is toch disabled? Ken je dat dan niet ff checken Windhoos? :|

En hoe komt windows dr bij om voor updates te checken.
Netwerk is disabled ja! :S

En dan heb je een game geinstalleerd....
Heeft helemaal niks met netwerk te maken, dr zit nl geen netwerk functies in, maar toch verbinding zoeken. Waarom???? :@

Maar ja dan ff een heel ander verhaal.....
Van de week, hebben 80.000 pc's van de Engelse overheid stil gestaan. Er werd op 7 pc's een update uitgeprobeert.
Alle anderen hebben melding gekregen, dat er een update beschikbaar was, en zijn gaan updaten. Tijdens reboot, zijn ze gecrasht. Het heeft 4 dagen geduurt, voordat de boel weer online was. Duur grapje hey.....
http://www.eweek.com/article2/0,1759,1732672,00.asp

En er is bekend gemaakt dat SP5 voor W2K is uitgesteld.
Deze zou halverwege in het voorjaar uitkomen. Maar dan mag M$ wel opschieten. Hun eigen beleid is, dat er na 4 jaar niet meer actief update uitkomen. Alleen de echt crusiale worden nog uitgebracht, tot een jaar nadien. Ze werken daar dus niet eens volgens hun eigen beleid? :|

Zo, nou hou ik ff op.... Moet ook nog leesbaar blijven.... :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Check dan ook meteen het mailadres van de schrijver en ga eens na of die auteur wel in staat is een objectief stuk te schrijven.

Ik vind het onzinnig om MS de schuld te geven dat wij aan de i386 architectuur vast zitten. Bovendien had de auteur best kunnen weten dat de NT varianten in weze portable zijn, dus helemaal niet strict vastzitten aan i386, zo is Windows 2000 naar meerdere architecturen geport, alleen zijn die varianten niet commercieel op de markt gebracht.

Daarnaast, tuurlijk is gratis software goedkoper :S Hoe kan je in hemelsnaam van een commercieel bedrijf als Microsoft verwachten dat ze qua prijs dat kunnen bestrijden? Wat mij betreft heeft dit hele artikel geen enkele nieuwswaarde, dit gebeurt nml ook al in de praktijk :S (maar dan met oude hardware uit het westen ipv speciaal ontworpen low-budget hardware).
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Volgens mij zul je op dit gebied nooit een objectief auteur tegenkomen.

Volgens mij schrijft hij dit om puur en simpel meer bekendeid te krijgen voor z'n GNU.
Waarschuw beheerder
Waarom kan je er geen tegenkomen? Misschien is 100% objectief wel een utopie, maar er zijn zeker mensen met verstand van zaken die aan beide kanten geen belangen hebben.
Waarschuw beheerder
En dan nog wat anders: De Open Source Community heeft ook vrij veel gedaan. Het hele internet gebeuren, in zn vroege vorm, komt daar vandaan. En wat dacht je van IPv6?
:O :nee:

Even in het kort:

Internet is van oudsher een Amerikaans militair & universitair communicatienetwerk (ARPANET) Eerste universiteiten en (miltaire) onderzoekscentra ARPA (nu DARPA), MIT, UCLA etc.

Later zijn er commerciele bedrijven bijgesprongen, zoals AOL en Compuserve, die "het internet" ook voor bedrijven en particulieren toegankelijk maakten. (Dit waren dan voornamelijk hun eigen databanken, omdat er weinig interconnectiviteit was met andere "providers")

Inmiddels had je in Zwitserland het CERN en in Nederland het NIKHEF welke onderzoeksresultaten aan elkaar wilde doorspelen. Hiervoor ontwikkelden de Nederlanders en Zwitsers een ingenieus systeem, wat we nu kennen als Internet eXchanges.

De uitvoering van die IX'es waren in die tijd nog te duur in Europa, zodat ze het systeem in Washington hebben gebouwd. Waarom Washington? Hier waren alle grote commerciele internetproviders vlakbij elkaar gevestigd, zodat het bekabelen niet teveel geld zou kosten. Hier ontstond dus de allereerste Internet Exchange, de MAE-East.

Toen werd er voornamelijk nog gebruik gemaakt van services als : Email, IRC, Newsgroups ed. via het protocol Gopher, kon je in de databanken zoeken via Veronica (zoekmachine)

in 1989 is het WorldWideWeb "uitgevonden" door de ontwikkeling van het HyperText (waar kennen we die letters van HT ml) ;)

vanaf 1990 wordt er door het NIKHEF een soort IX gedraaid, welke in 1997 verzelfstandigd naar het AMSterdam-Internet-eXchange AMS-IX)

Dus het internet is zeker niet afkomstig uit de opensource scene.. maar juist uit de afgeschermde en geheime militaire industrie :)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik bedoel dat ik me niet kan voorstellen dat er mensen zijn die absoluut geen voorkeur voor een bepaald OS (of wat dan ook) hebben.
Waarschuw beheerder
donateur
offtopic voor DJC.... het klopt toch dat NL de eerste land was die een email vanuit amerika mocht ontvangen?

Volgens mij zag ik dat een keer op de TV
Waarschuw beheerder
Windows NT4.0 was al niet alleen de i386 structuur.
Ook al voor Risc en Alpha. En NT4 kan zelfs op een AS400 draaien B)
Waarschuw beheerder
offtopic voor chris p> geen flauw idee..
Waarschuw beheerder
Ikm geloof dat het toch iets anders is gegaan.

Bij mijn weten was er eerst die universiteit, en zag het Am. leger dat wel zitten. Toen zijn zij samen verder gegaan.....
Waarschuw beheerder
ARPANET naar ARPA (zo heette het toen het Defensie Onderzoekscentrum)
MIT is wel universiteit, maar doet heel veel voor defensie
Waarschuw beheerder
oh, ok... Ik meen toch echt dat Univ. eerder was....

Maar ik had nog meer punten aangestipt.....

Hoor ik niks over....
laatste aanpassing