Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 september 2006 om 13:09:
ik snap ook meteen wat dat met amandelen te maken heeft idd
AMSTERDAM - Gerard Joling en Gordon zijn uit elkaar. René Froger bracht de diva's, die twee jaar geleden ook al enorme heibel hadden, weer tot reden. Dat leverde zelfs de geweldige Toppers-concerten in de ArenA op. Maar voor Gordon lijkt die vrolijke tijd nu afgelopen. De echtscheiding van de zangers is onafwendbaar. "Meneer Joling heeft voor mij helemaal afgedaan", zegt een beledigde Gordon. Ook collega Gerard vindt het genoeg: "Als Gordon met een ander verder wil, vind ik dat prima."
Goor en Geer toen alles nog koek en ei was...
TeleVideo
Het feit dat Gerard Joling gisterochtend de eerste opname afbelde van wat het derde seizoen had moeten worden van het succesprogramma Gordon en Joling Over de Vloer deed voor Gordon de deur dicht. "Het is over. Ik laat me niet meer in de maling nemen. Gerard zou ziek zijn. Nou, hij liegt. Onze polderdiva heeft de producent van het programma, Peter Gallas, vrijdag al laten weten dat hij gewoon geen zin meer heeft."
Gordon fulmineert: "Gerard stuurde gistermorgen om vijf voor zeven een sms'je dat hij een hele nacht niet had geslapen, zich ziek voelde en dus niet zou verschijnen. We stonden met twintig man te wachten. Ik ben het spuug- en spuugzat."
Volgens Gordon is het late afbellen van Gerardde druppel die de emmer nu doet overlopen. "Ik heb, terwijl ik steeds wanhopiger werd, meer dan een half jaar met Gerard bij John de Mol aan de onderhandelingstafel gezeten. Het programma Gordon en Joling Over de Vloer had beter Gordon en Joling Over mijn Lijk kunnen heten. Ik heb nog nooit zoveel gezeik over een tv-programma gehad als over deze succesformule. Diva Joling had allerlei wensen en eisen. En er waren financiële kwesties. John heeft met alles ingestemd. We worden in de watten gelegd, verpest zelfs. We krijgen per aflevering, dat is dus een inspanning van twee dagen, nota bene meer geld dan waar sommige mensen een jaar voor moeten werken. Gerard is gewoon vergeten dat hij al zijn succes van nu te danken heeft aan dit programma. Het is een domme leugenaar."
Volgens ingewijden bij productiemaatschappij Blue Circle werd in de tweede serie al maximaal tegemoet gekomen aan de slaapproblemen van Joling. " Hij hoefde maar één nachtje buiten de deur te slapen. De tweede werd in scène gezet."
Gerard Joling reageert verbijsterd op de aantijgingen van zijn 'valse zuster'. "Het spijt me dat ik gisteren moest afzeggen, maar ik zet mijn gezondheid voorop. Gordon heeft reuma. Voor die kwaal heeft hij vorig jaar in Curaçao ook terecht opnames moeten afzeggen. René Froger , met wie we de Toppers-concerten doen, heeft prostaatkanker, waar we rekening mee houden. Ik heb nu een slijmvliesbloeding aan mijn oog. Het bloed loopt er uit. En voor wie het niet gelooft: ik heb een verklaring opgehaald bij de dokter. Mag ik ook eens een keer?"
Gordon ontploft bijna. Volgens hem is het pure onwil van 'Geer'. "Met rode ogen kun je gewoon werken."
Gerard vertelt dat hij gistermiddag met Gordon heeft gebeld om zich te excuseren. "Hij vertelde me dat ze voor ons programma nu een vervanger willen zoeken. Ik vind dat prima. No hard feelings. Voor mij heeft Over de Vloer namelijk geen prioriteit. Ik heb het ontzettend druk met het presenteren van Sterren dansen op het IJs, Shownieuws en mijn optredens. Ik vind ruzie maken ook onhandig, daarvoor is de showwereld echt te klein. Maar Gordon staat er om bekend dat hij zich graag over iedereen negatief uitlaat. Dat is een beetje zijn handelsmerk geworden. Dus ik laat alles maar gelaten over me heen komen."
Talpa-baas John de Mol zegt in een officiële reactie dat hij bijzonder boos is over de nieuwe strubbelingen tussen Gerard en Gordon. "Wij vergaderen er vandaag over." Wordt ongetwijfeld vervolgd...