Partyflock

Forumonderwerp · 723437
Waarschuw beheerder
donateur
Ik loop al een tijdje rond met deze vraag en ben benieuwd naar jullie ervaringen..

Ik weet dat een XTC-pil (als die alleen MDMA als werkzame stof bevat) en zuiver MDMA-poeder twee verschillende verschijningsvormen van dezelfde drug zijn.

Ik weet dat de Nederlandse drugsmarkt tegenwoordig redelijk zuiver is; pillen bevatten vaak alleen maar MDMA als werkzame stof en poeder is bijna nooit versneden met andere stoffen.

In principe zou het niet zo veel uit moeten maken wat je neemt..

Hoe kan het dat veel mensen het nemen van MDMApoeder als anders ervaren dan een pilletje?

Mijn ervaring is ook dat er een verschil in uitwerking is: bij poeder ben ik veel zweveriger en omvallerig.. Bij pillen lijkt het toch dat ik veel meer energie heb en niet van die enorme lome benen heb als met MDMApoeder...

Wat zijn jullie ervaringen??

Check ook www.unitydrugs.nl
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Eten heeft in ieder geval er zeker mee te maken dat je je slaperig gaat voelen -> Als je net nog (aardig) wat gegeten hebt word je veel sneller slaperig van MDMA. Zal wel met de 'after dinner dip' te maken hebben die versterkt wordt op de een of andere manier
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Die andere toevoegingen komen inderdaad in lab tests naar voren (had laatste keer pillen met 4 mg speed er bij in)
Waarschuw beheerder
Bullshit jongen. Ik kan je met 100% zekerheid zeggen dat er wel degelijk verschil is tussen een pil met 100mg MDMA en 100mg in kristalvorm.

Het ZOU hetzelfde moeten zijn maar dat is het gewoon niet. En dat heeft niets met gemoedstoestand te maken. Ik heb de laatste keren dat ik wat heb gebruikt alleen maar kristallen gehad en het effect is altijd hetzelfde, gewoon relaxed, beetje suf en spacen. Op een feest had ik later op de avond een half pilletje(MDMA) genomen en werd daar weer helemaal actief van terwijl ik de rest van de avond vrij slaperig rondliep.

En qua hoeveelheden kristallen weet ik precies hoeveel ik neem aangezien ik het afweeg en in capsules stop.

De MDMA in pillen en MDMA in kristalvorm is identiek, dus het verschil kan alleen maar worden veroorzaakt door toevoegingen in pillen, een andere verklaring heb ik niet.
Waarschuw beheerder
Ik heb nog nooit een Nederlandse labtest gezien waar in stond dat er caffeine of ephedrine of soortgelijke stof in zat. In Amerikaanse testen vermelden ze dit wel, terwijl dat voornamelijk geimporteerde pillen uit NL zijn.
Waarschuw beheerder
Ik ga mee met Mijk's theorie. Als ik een pil goed vind, sla ik er meestal gelijk een voorraadje van in. Dan heb ik met exact dezelfde pillen toch vaak elke keer weer een ander effect. Ene keer slaperig, andere keer veel meer speedy etc. Het heeft volgens mij inderdaad heel erg met je gemoedstoestand te maken en die wordt weer heel erg bepaald door hoe fit je je voelt, hoe je gegeten hebt, de sfeer, of je er bij blowt etc etc etc.
Waarschuw beheerder
Ik heb de laatste keren dat ik wat heb gebruikt alleen maar kristallen gehad en het effect is altijd hetzelfde, gewoon relaxed, beetje suf en spacen. Op een feest had ik later op de avond een half pilletje(MDMA) genomen en werd daar weer helemaal actief van terwijl ik de rest van de avond vrij slaperig rondliep.

terwijl als je dan nog er 40 mg er overheen neemt weer dat opgestapelde speedy effect krijgt

Dat zeg ik toch ook?? Je kunt het niet vergelijken als je het samen of na elkaar gebruikt... het heeft de zelfde werking en stapelt de werking dus...

Je zegt zelf ook al dat je niet weet hoeveel mg kristallen je pakt... dus kun je het niet vergelijken.
Waarschuw beheerder
Tnx GMX, dat voorbeeld hoor ik vaker.

Als je het aantal mg's neemt in je eigen gewicht ( en nog een beetje) dan heb je vaak dat happy gevoel, en als je meer neemt wat veel mensen doen, ga je inkakken... neem je dan nog meer, wat veel méér mensen doen, krijg je dat speedy effect, en ja, dat krijg je van de MDMA, en nergens anders van..de amfetamine gaat dan overheersen.

Het heeft echt te maken met dosering, en moment.
Waarschuw beheerder
Weet ik WEL : En qua hoeveelheden kristallen weet ik precies hoeveel ik neem aangezien ik het afweeg en in capsules stop.

Als ik 3 pillen met 100mg per stuk neem of 3 capsules met 100mg per stuk neem dan is het effect echt anders.

Ik had een tijd geleden 2 soorten pillen, beide getest op 90mg MDMA. Het verschil tussen deze pillen was echter enorm. En dat had niks met gemoedstoestand te maken want het effect was elke keer hetzelfde.

Misschien dat bij jullie dezelfde pillen elke keer anders werken maar bij is het altijd hetzelfde.
Waarschuw beheerder
donateur
misschien omdat de stoffen in je lichaam de bindingen van amfetamine in de mdma poeder makkelijker afbreken aangezien het poeder is! en een pil komt alles langzaam los en neemt het in een deel op...

ik gok ook maar wat hoor...
Waarschuw beheerder
donateur
dat ze beide getest zijn op 90 mg heeft te maken met kwaliteit dat de ene mdma beter is dan de ander! er zit ook nog verschil tussen mdma poeder en kristallen vind ik...
Waarschuw beheerder
Jij eet gewoon altijd macaroni op zaterdag, geef nou maar toe!

Natuurlijk is het effect dan anders, omdat je dan een andere dag hebt, met ander eten, en een andere gemoedstoestand!

Jij kunt niet 100 mg kristal vergelijken met 100mg in een pil. Je kunt niet 2 dingen gebruiken en elk effect afzonderlijk bekijken.

Als je ze na elkaar gebruikt is het effect ook al niet meer juist na te gaan omdat je het op elkaar gebruikt en dan het effect van het vorige versterkt, en dus gaat de amfetamine overheersen.
Waarschuw beheerder
Afbreken gaat minder snel misschien met een pil, maar niet minder makkelijk. stof X = stof X dus het blijft hetzelfde..

Het gaat om het percentage aan MDMA, als deze hetzelfde is, moet de uitwerking hetzelfde zijn, maaarrrrr, afhankelijk van je gemoedstoestand

:D
Waarschuw beheerder
Helemaal fout. MDMA in kristalvorm komt uit dezelfde labs als waar ze pillen maken. Alleen stoppen ze het niet in pillen maar verkopen ze het puur. En poeder is gewoon fijngestampt kristal. Maar poeder wordt vaak versneden.

MDMA is een gewoon een bepaalde stof dus slecht of goede MDMA bestaat niet, MDMA is MDMA. Wel kunnen er reststoffen van de productie in blijven zitten.
Waarschuw beheerder
Jij houdt je mening op gemoedstoestand, ik op toevoegingen in pillen.

Mijn laatste bericht was trouwens een antwoord op verwend nest
Waarschuw beheerder
Heey Saber, zijn we het even eens! Poe poe! ;)

Zoals ik ook al zei stof X = stof X

Het gaat om:
percentage MDMA : hoeveelheid : gemoedstoestand
Waarschuw beheerder
En na 7 jaar ervaring weet ik trouwens echt wel waar ik over praat.
Waarschuw beheerder
Over het punt gemoedstoestand zullen we het niet eens worden. Het heeft misschien wel wat invloed, maar aan de hand van mijn ervaringen met pillen en kristallen weet ik zeker dat dat niet de doorslaggevende factor is.
Waarschuw beheerder
Saber...

Stel... er zit 100 mg pure MDMA in een pil en niks meer of minder (dus ook geen toevoegingen)
dan zou er, als je op dat zelfde moment 100 mg MDMA poeder of kristal neemt, géén verschil moeten zijn.

Mijn theorie is dat je dat noooit kan nagaan, omdat je dat simpelweg niet op hetzelfde moment kan testen.
Dus iedere keer dat jij poeder neemt, zal anders zijn dan je een pilletje neemt...

Uiteraard is het zo, dat als er caffeine ofzo bij inzit, het effect anders is... dat ontken ik never, maar de vraag gaat niet over de werking van de(onbekende)toevoegingen..
maar over het verschil tussen pure MDMA en pure MDMA..
(eigenlijk)
Waarschuw beheerder
komen we ergens?

Trouwens, dat 7 jaar slaat nergens op, want als jij al die tijd maar zomaar wat doet, kan ik zonder ervaring er nog meer van afweten door erover te lezen enzo...

maar dit even als voorbeeld..
Waarschuw beheerder
Ga jij maar eens met een volle maag 100 mg wegvreten, en volgende keer met een lege maag 100 mg..

Ik hoor graag het verschil..
Waarschuw beheerder
Heb genoeg gelezen op www.bluelight.nu enzo de afgelopen jaren.

Maar als ik 10 keer een pil neem en 10 keer actief word en 10 keer kristallen neem en relaxed word dan geloof ik nooit dat toevallig mijn gemoedstoestand dat bepaald heeft.

Maar in theorie zou die 100mg kristal of 100mg in een pil absoluut geen verschil moeten geven. Maar omdat ik wel verschil merk kom ik tot de conclusie dat er in vrijwel elke pil toch iets oppeppends wordt toegevoegd.

Heb trouwens 1 keer een pil gehad waar ik de avond van in slaap viel, maar dat terzijde.
Waarschuw beheerder
donateur
Anjin 15 november 2004 09:23
De testen die ze op deze site uitvoeren (voor 30$) zijn volgens mij gewoon uitgebreider en beter dan de tests die in nederland gratis worden uitgevoerd.

gratis? ja voor jou misschien...
zo'n labtest kost (de NLse overheid??), ik meen, zo rond de 170 EUR per pil!! ik denk dat de testen in NL dus wel wat beter zijn dan in de USA ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Maar omdat ik wel verschil merk kom ik tot de conclusie dat er in vrijwel elke pil toch iets oppeppends wordt toegevoegd.

Oooowkeeej, dat zou natuurlijk best kunnen..
Jij zegt dus dat juist daarom mensen denken dat ze iets meer energieker worden van pillen... aha..
Wat dus logisch is want er zit ook echt iets anders bij in...

Maar inderdaad theoretisch is het zo, dat MDMA ook eerst opwekt bij een gewone dosering.. en mensen dus ook al gauw teveel hebben, waardoor ze denken dat ze meer space worden van alleen MDMA..

Dus we hebben het gewoon steeds over 2 verschillende dingen in feite..

Jij over de eventuele toevoegingen (dus niet puur)
en ik over de effecten bij een pure vergelijking..en die zijn best afhankelijk van het moment...

hmm..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dit wordt een eindeloze discussie.

Ik spreek puur uit eigen ervaring, en dat vind ik toch meer doorslaggevend dan een theoretisch verhaal.

Maar ik begrijp jou verder wel. Als ik 100mg in een suk klei druk en er een pil van kneed of ik stop het in een capsule dan ZOU het effect precies hetzelfde zijn. En dan komt jouw gemoedstoestand verhaal weer naar voren. En vanwege die gemoedstoestand kan het effect verschillen.

Maar, nogmaals, uit ervaring weet ik gewoon dat pillen meer opppeppend zijn dan kristallen. Raar maar waar.
Waarschuw beheerder
Dan zal dat bij jou liggen aan de toevoegingen.Toch?

:gaap:

;)
Maarr eh.. je begrijpt me wel, en nee dat hoeft dan geen eindeloze discussie te gaan worden.

Wil ik nog 1 dingetje van je weten.. wat is de hoeveelheid mg's kristallen die je gebruikt?
Waarschuw beheerder
Ik doseer het per +-110mg. Uiteindelijk hou je dan zo'n 90mg MDMA over vanwege de restproducten die in de MDMA zitten.
Waarschuw beheerder
Ik ben wel eens benieuwd wat het met je doet als je net even iets minder pakt.. 70 mg ofzo..of weet je dat toevallig?

Trouwens we hebben dezelfde tekst onder eigen inbreng..
De mijne heeft meerwaarde, let maar eens op!

;)
Waarschuw beheerder
Die extra ! is doorslaggevend.

Heb ook wel eens minder gepakt maar ook wel meer.

Ik heb eerder in dit topic gezegd dat ik wazig word van kristallen maar als ik een lichte dosis zoals 70mg pak dan blijf ik erg helder maar wel gewoon relaxed en niet zo actief zoals van pillen.

Maar uiteindelijk is het verschil natuurlijk niet zo ontzettend groot allemaal. Het is zeg maar zoals tussen coca cola en pepsi. Je merkt het verschil wel maar erg overdreven is het niet.
Waarschuw beheerder
Oooh, daar komt de aap uit de mouw..

Nou ja, we snappen elkander.. :)
Mensen halen gauw dingen door elkaar en (helaas) zullen we nooit exact weten wat er allemaal inzit en misschien zijn de testcentra hier niet zo nauwkeurig als het gaat om vulmiddel..

Ook denk ik dat, dat wat er tussen de oortjes zit, toch heel erg meespeelt, en ook of je nog niet zo'n hoge tolerantie hebt opgebouwd en dergelijkenoemmaarop..

Zullen we het er maar gewoon op gooien dat er gewoon erg veel factoren meespelen, als het om het effect gaat?
Dat het verschil niet zomaar één op één te verklaren is.
(tenzij je het over één en dezelfde stof hebt)

Komen we er allebei nog goed vanaf, toch?
Ik ga slapen! ;)
Waarschuw beheerder
slaap lekker, ik moet nog 3,5 uur werken jammergenoeg. Zo ff een pilletje nemen om wakker te blijven en daarna wat kristallen om te slapen;)
Waarschuw beheerder
Does andersom voor mij? Kijken of het effect hetzelfde blijft...

Wedden?
Muhahahhah!
Waarschuw beheerder
Grapppjeeeeeh!!!

Werkze nog!
Waarschuw beheerder
Zal het morgen andersom proberen!

En bedankt he!
Waarschuw beheerder
ik denk dat de testen in NL dus wel wat beter zijn dan in de USA

Dat vraag ik me dus echt af. Ik weet niet of alle testcentra dezelfde tests uitvoeren maar ik heb dus bij mijn testuitslagen altijd alleen maar het MDMA gehalte teruggekregen. Zelfs geen MDE of MDA (bijproducten bij de mdma productie). En wanneer je op pillreports bij de nederlandse pillen kijkt zie je ook altijd alleen maar het mdma gehalte gerapporteerd.

Lijkt me gewoon zo stug dat er echt nooit toevoegingen worden gedetecteerd terwijl bij de tests op ectacydata.org er zovaak caffeine , ephedrine, MDE en (meth)amphetamine wordt gevonden terwijl het grootste gedeelte van de amerikaanse markt geimporteerd wordt toch?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
als je een stuk vlees in reepjes snijd dan bak je toch ook in het vet van het vlees ! dat is hier hetzelfde ;)
Waarschuw beheerder
anijn

er word ook in nederland cafeinne gevonden in pillen maar heel zelden mda en mde zijn geen bijproducten bij mdma productie, pillen zijn gewoon heel zuiver..
die amerikanse sites daar twijfel ik zeer sterk aan zouden soms wel 10 producten in 1 pil zitten nou dan zouden die laps meteen ontploffen!!
ga maar naar een testcentra in nederland is gewoon waar pillen zijn zuiver, maar hoe vast zijn ze geslagen wat zijn bindmiddelen dat maakt hoeveel% van een pil opgenomen wordt(gemiddeld maar 40% rest gaat zo weer naar buiten)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ten eerste is pure mdma geen peoder maar zijn het kristallen. Als het tenminste volgens de ijskast methode is gemaakt. mdma zelf is een stroperig goud goedje en wordt dan gekristallisseerd in de ijskast.

Volgens mij is er verder geen verschil, het enigste is dat kristallen geleidelijker opkomen dan een pil.
Waarschuw beheerder
absoluut wel verschil van mdma poeder voel ik niks alleen misselijk , veel pillen voel ik ook niks van (wel getest 90 mg 2 tegelijk niks)
maar er zijn pillen zit 90of 100 mg in die klappen dus wel keren daarna ook gewoon dus dat ligt nie!t aan je gemoedstoestant maar aan de pillen of aant poeder...
verklaring zou dus kunnen zij dat het aan de verhouding r en s isomeren ligt iets anders kan het niet zijn..
toevoegingen onzin zit er in nederland in 95% van de pillen niet in

Waarschuw beheerder
van xtc kan ik slapen

van mdma kan ik niet slapen
Waarschuw beheerder
ik denk dat je door een pil veel engergie krijgt omdat der bijna altijd speed in zit.
en de combo mdma en speed is echt super stop maar half om half in een capsule... je weet niet wat je meemaakt.

het zijn dan 2 tegen polen die 1 verschil maakt.
Waarschuw beheerder
Mijn ervaring is ook dat er een verschil in uitwerking is: bij poeder ben ik veel zweveriger en omvallerig.. Bij pillen lijkt het toch dat ik veel meer energie heb en niet van die enorme lome benen heb als met MDMApoeder...

Nou dat lome krijg ik ook gewoon naar een paar pillies, dus het zit hem denk ik gewoon in de doses mdma die je binnen krijgt

Waarschuw beheerder
pillen zijn gewoon heel zuiver..

LATERRRRRRRR als er iets wel niet ZUIVER is zijn 't wel pillen, waarom denk je anders dat je helemaal naar de klote bent de volgende dag... als je echt PUUUURE shit gebruikt voel je je veeeeeeeeeeel fitter!!! 1 avondje vet aan de pure mdma gezeten, en voelde de volgende dag TOPPIE FITT..!!
en van pillen benk altijd naar de klote!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb vrij zware pillen. Ik ga er dit weekend 1 fijnmalen, om te zien of het effect anders is.

Had namelijk laatst ook weer eens poeder, en toen viel het verschil mij ook al op.

Waarschuw beheerder
Ik lees weer heel veel onzin, variërend van de "isomeer" mythologie tot de "andere shit in pillen" meuk.

Het is gewoon heel simpel te verklaren en ik weet dat dit iig opgaat voor ALLE mensen die ik ken (incluis mezelf) die ooit pillen EN poeder/kristal ophadden qua verschil.

1. Poeder/kristal wordt iets sneller opgenomen waardoor het zwaarder lijkt.
Maar in totaliteit gezien scheelt het in principe Jack Shit.

2.(belangrijkste punt) je kunt onmogelijk afmeten/wegen hoeveel poeder/kristal je per keer neemt.
De meeste mensen nemen teveel(100mg lijkt erg weinig namelijk...) waardoor het logisch is dat het zwaarder aanvoelt, je krijgt immers meer binnen.

Ikzelf heb nooit meer dan 5 pillen op een avond gehad(met uitzondering van hele slechte waarvan ik iets meer nam).
Maar ik heb wel 1 keer een hele gram mdma poeder genomen in een etmaal tijd zondar dat ik het in de gaten had.
Nou daarna zo verrot als het maar zijn kan, maar op het moment zelf was ik ervan overtuigd dat het veel beter was als pillen.

Heb later dat poeder getest en per gram was het 72% zuiver.

dus 720 mg mdma per gram.

Als je nou 7-8 zware pillen op een avond neemt(wat geen enkel weldenkend mens zou doen), dan heb je gewoon hetzelfde effect, maar omdat de meeste mensen dat niet doen, blijft die mythe van zwaar poeder/kristal bestaan.

Heb echt al vaker kristal getest en een keer ook qua isomeren viavia en daar kwam niks afwijkends uit.

GreetX Chris
Waarschuw beheerder
In pillen zit tegenwoordig bijna geen speed meer.

Waarschuw beheerder
Ooh ja wel een opmerkelijk iets qua pillen t.o.v. kristal/poeder.
Pillen slaan in een keer in, terwijl de meeste poeders/kristal langzaam steeds meer komen opzetten.
Maar goed, dat kan dus te maken hebben met het feit dat poeders/kristal al fijner is waardoor het sneller opgenomen kan worden, maar dus ook geleidelijker.

Chris
Waarschuw beheerder
Ja Chris, exact.. het gaat om het percentage en dosering.
Daar zit er bij mensen steeds het verschil in...
Waarschuw beheerder
donateur
ik snap niet waarom poeder geleidelijker wordt opgenomen. poeder is toch veel makkelijker in 1x op te nemen aangezien het een losse massa is, terwijl een pil in feite nog afgebroken moet worden <-- oftewel er komen steeds maar kleine beetjes mdma vrij
Waarschuw beheerder
Als je het in je drinken neemt, zal het al opgenomen worden in je slokdarm en de rest van de weg die het volgt, dus het komt geleidelijker in je bloedbaan. Al vanaf het inslikken dus.
Een pil breekt vanwege de vaste vorm pas voor het grootste gedeelte af in de maag, maar wel in 1 keer.
Veel mensen doen daarom MDMA in een capsule, voor datzelfde effect. (en om de tandjes te besparen) ;)
Waarschuw beheerder
Maar omdat ik wel verschil merk kom ik tot de conclusie dat er in vrijwel elke pil toch iets oppeppends wordt toegevoegd.

absoluut NIET waar.. heb heeel veel pillen laten testen en heb er maar 1 of 2 gehad waar iets oppepends bij zat, de rest alleen maar MDMA + bindmiddel :)

Pillen slaan in een keer in, terwijl de meeste poeders/kristal langzaam steeds meer komen opzetten.

is dat niet net andersom.. :S pillen moeten nog afbrokkelen terwijl poeder meteen opneemt, dat zal ook HET verschil zijn kwa werking waar jullie het over hebben