Partyflock

Forumonderwerp · 719708

Artiest Tomarito
Waarschuw beheerder
Ik heb sinds kort een Synq XTRM-1 draaitafel en ben er positief over, maar 1 ding lukt me niet...

[img cacheid=001332e000144fda49f6c9661a0071be96]http://www.feedback.nl/pix/synq-xtrm1.jpg[/img]

...en dat is scratchen. Als ik wil scratchen slaat ie over en sta je live op te nemen ga je 'gruwelijk' de fout in en is je mix naar de knoppen.

Mijn vraag is of dit aan de naald ligt of moet ik het op een bepaalde manier afstellen, waardoor ik met een gerust hart kan scratchen??
De naald is een Stanton 505 SK 2.

[img cacheid=00077a8600144fe3b29f3f821a0071be96]http://www.new-line.nl/webshop/cat/505sk2.jpg[/img]

En wat betekent Anti-Skating eigenlijk?

Alvast bedankt voor de moeite,

Mvg Tom
Waarschuw beheerder
of ja 2 jaar, heb de elemente 2 jaar, heb de naalde 1 x vervange dus 1 jaar ongeveer
Artiest Mount
Waarschuw beheerder
1 jaar is echt wel heel erg lang voor je naaldjes.. durf er geld op te zetten dat die dingen heel erg op zijn ;)

lees het stukkie van Reind maar eens (Y) :D

p.s. nette site hoor :respect:
Waarschuw beheerder
valt echt mee hoor, maar ik heb nog wel nieuwe ligge
Artiest {SHOWLIST artist 26268, 7778}
Waarschuw beheerder
donateur
Jij wil echt zonder zorgen los kunnen gaan op je plaat?

Nou dan zit er niet anders op dan gewoon een Technics draaitafel te kopen. (mk II bijv.)

en er ortofon concorde elementjes op te zetten...
als tie dan nog om de haverklap overslaat dan moet je eerst wat aan je techniek gaan werken..

Waarschuw beheerder
Ik wil niet opscheppen, maar m'n techniek, qua omgaan met de draaitafel, is wel oke O:)
Waarschuw beheerder
en de draaitafel is ok zeeeker oke :yes:

Waarschuw beheerder
Ja best wel, ik denk dat het een kwestie van wennen is.

Ik had eerst een Skytec met snaaraandrijving waarmee je de snelheid door één 'zwaai' tegen de tafel makkelijk kon veranderen, terwijl de motor van de Synq veel krachtiger is en dus moeilijker is om sneller te corrigeren.
Dus vooral de eerste keer gingen de overgangen zwaar kut, omdat ie er telkens naast zat :/ (zal ook wel een deel te maken hebben met m'n techniek tot nu toe hoor ;))

Zijn er meerdere mensen die ook erg moeten wennen aan een andere turntable??
Dat is dan toch ook lastig als je overal in het land moet draaien en elke discotheek heeft bijvoorbeeld een andere draaitafel?? (De meeste hebben gelukkig wel Technics :))
Waarschuw beheerder
Jij wil echt zonder zorgen los kunnen gaan op je plaat?

Nou dan zit er niet anders op dan gewoon een Technics draaitafel te kopen. (mk II bijv.)

en er ortofon concorde elementjes op te zetten...
als tie dan nog om de haverklap overslaat dan moet je eerst wat aan je techniek gaan werken..

Daar gaan we weer, kerel....onderbouw die standpunt van je ff. Die sync is gewoon een prima tafel, de motor van de sync die maakt gehakt van de sl1200.

kan van alles zijn waarom die overslaat. De arm niet goed afgesteld, speling enzovoort. Misschien een gare naald, misschien is plaat wel helemaal vernaggeld.

Waarschuw beheerder
het kan liggen aan de afstelling van het gewichtje. en een aanrader is ook een rechte arm

Artiest Punk!
Waarschuw beheerder
het kan liggen aan de afstelling van het gewichtje. en een aanrader is ook een rechte arm

Rechte arm is juist helemaal geen aanrader mits je je draaitafl alleen maar voor toepassingen gebruikt waarbij het scratchen de hoofdmoot is (zeg maar gerust 98% van de tijd dat je hem gebruikt).

En wat betreft het gewichtje, kan maar ik zie graag altijd het volledige verhaal vertellen en dus niet een loze kreet neer mikken waar niemand wat mee kan ;)

Artiest {SHOWLIST artist 48220, 6267}
Waarschuw beheerder
donateur
Vaak is het een combinatie van.

Verkeerde afstelling van het gewicht (te zwaar of juist te ligt) in combinatie met een versleten naald. Of een plaat met krassen of putten (hierdoor kan een naald opspringen).

Heb zelf wel gemerkt dat bij het scratchen het gewicht van de body ook wel belangrijk is. Als je een lichte body hebt geeft dit sneller trillingen door aan de rest van je draaitafel, waardoor je naald ook overslaat. (tenminste dit is mijn ervaring)

Maar zoals al eerder gezegt een recht arm is vaak beter voor het scratchen!

Artiest ZWEMLES
Waarschuw beheerder
Je kan beter een rechte arm gebruiken hoor! Ben je zo van alle problemen af.