Partyflock

Forumonderwerp · 718740
19 volgers · 339896x bekeken

Werkzaam bij 2dj2 Events
Waarschuw beheerder
donateur
Hardhouse, hardtrance en een beetje techno en een héél klein beetje hardstyle (althans zo draai ik het).
Op de één of andere manier komt deze muziekstroming niet helemaal door.
Ben wel benieuwd naar de meningen over hoe dat komt.
Te hard voor de Tiesto/cor fijneman enz. liefhebbers, te soft voor de hardstylers/hardcoreliefhebbers enz.

Mijn mening is dat harddance van alles in zich heeft om verrassende uptempo (gb) en/of beukende duitse/hollandse platen te mixen. Tóch muzikaal én stevig.
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 13109, 55359, 47652}
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Charly Rocks op woensdag 16 december 2009 om 21:48:
En dan zit onze Sky And Sand bootleg zomaar in Scot Project zn podcast van december zeg!

En ik kom er net ook nog achter dat Sean Tyas m draait :lol: *einde van deze schaamteloze zelfbevlekking*
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Charly Rocks op woensdag 16 december 2009 om 21:48:
En dan zit onze Sky And Sand bootleg zomaar in Scot Project zn podcast van december zeg!

wow major shit man!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tripomatic op donderdag 17 december 2009 om 00:20:
Dit is in mijn boekje gewoon HARD TRANCE.

Vergeet niet dat er ooit een tijd was dat de hardstyle term niet bestond hé. toen die term ontstond was 80% van alles wat men hardstyle noemde in feite duitse hardtrance en de rest kwam van italiaanse bodem.
Dus ik vind het niet gek dat trancein ACID in jouw boekje staat als hardtrance maar in zat boeken staat hij toch echt wel onder hardstyle en was het een mega hit in de hardstyle scene net zoals zat andere scot P platen.
dat waren leuke tijden.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TECHDANCE op woensdag 16 december 2009 om 21:55:
High Voltage - Bombs Away

'Aciiiiiiiiiiiiiiiiiid'.

:D

Heerlijk plaatje noem je daar ook op zeg..

Ik zeg hulde voor de mannen van Showtek.. die durven tenminste lekker dwars te liggen ten opzichte van de rest van de Hardstyle (meelopers)

Oja... en helemaal ernstig twijfelen aan 't gehoor van mensen is als je ze vervolgens zegt dat sommige Early hardstyle platen harder zijn dan die van tegenwoordig.. (refererend naar het feit dat Hardtrance en Early Hardstyle vroeger nagenoeg naast elkaar stonden op feesten).

'Jonguh, dat is mietjesmuziek', krijg je vervolgens als antwoord. Snap jij 't? Snap ik 't.

Ik probeer de huidige generatie allang niet meer te overtuigen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DjDark op donderdag 17 december 2009 om 09:05:
Ik zeg hulde voor de mannen van Showtek.. die durven tenminste lekker dwars te liggen ten opzichte van de rest van de Hardstyle (meelopers)

hebben zij niet hun aandacht naar het buitenland verlegt?

en was dat niet of meer gedwongen? (iets met problemen met boekingskantoor toch?)

vanuit die gedachte is het anders willen zijn, wel te begrijpen, als ze zich op Nederland hadden blijven concentreren hadden ze nooit de creatieve vrijheid gehad

ondersteunt ook mijn opvatting dat veel producers 'hip' en 'trendy' produceren ipv wat ze eigenlijk zelf willen

Uitspraak van Jim_Justice op donderdag 17 december 2009 om 08:10:
Dus ik vind het niet gek dat trancein ACID in jouw boekje staat als hardtrance maar in zat boeken staat hij toch echt wel onder hardstyle en was het een mega hit in de hardstyle scene net zoals zat andere scot P platen.
dat waren leuke tijden.

de 2000-2004 area was in veel opzichten leuk, ook in andere substijlen, zoals freeform, hhc werden veel erg toffe platen uitgebracht

lijkt wel alsof er golven in de muziek, tijden dat er meer inspiratie, creativiteit is dan andere
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tripomatic op donderdag 17 december 2009 om 00:20:
Dit is in mijn boekje gewoon HARD TRANCE.

Luister eens setjes van Trance Energy 2001, hoe noem je die muziek dan;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Love is the answer op donderdag 17 december 2009 om 09:56:
hebben zij niet hun aandacht naar het buitenland verlegt?

en was dat niet of meer gedwongen? (iets met problemen met boekingskantoor toch?)

zaten bij platinum en die hebben zo ongeveer het monopolie in NL ja.
Waarschuw beheerder
hebben jullie neal thomas - Pyro techno gehoord?
vette release! original mix vind ik het coolste, maar die wrag log one rmx mag er ook wel wezen al heeft ie ERG veel van Kamui - go Away.
Artiest {SHOWLIST artist 62105, 11259}
Waarschuw beheerder
Pffff van de week en vanavond ff HQ herinneringen opgehaald met foto's, video's en muziek samen met de Sjeupers. WIJ WILLEN OOK MORGEN!!!

Veel plezier iedereen!!!!!!!!
Artiest W
Waarschuw beheerder
die pyro techno is egt VETT zelf vin ik de log one en wragg erg dikk ... die dubstep break en hoe die overloopt aaaiiii heerlijk
Werkzaam bij Theracords
Artiest {SHOWLIST artist 27401, 141762, 66294, 127628}
Waarschuw beheerder
Veel geklaag over hardstyle, maar imo was het in 2009 dus ECHT wel ff beter dan 2008 hoor! En wacht maar, 2010 wordt bijzonder leuk en divers :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van PieterH op donderdag 17 december 2009 om 11:48:
2010 wordt bijzonder leuk en divers :)

dat zou erg mooi zijn.
Waarschuw beheerder
ik durfde het haast niet te vragen maar vroeg me ook stiekem af.
Waarschuw beheerder
nou ik lees hier geklaag over dat alles tzelfde klinkt, maar ik heb toch echt 25 releases in 2009 uitgebracht die anders zeggen haha :D
Waarschuw beheerder
donateur
Voor mensen die nieuwe gear nodig hebben: vanavond is er tussen 18 en 21 uur een aktie op www.bax-shop.nl waarbij je op ALLES 10 % korting krijgt. Ga vnvnd 2 CDJ2000's bestellen, kan nie wachten!!
Waarschuw beheerder
Als ik commentaar lever op hstyle dan bedoel ik daar geen theracords mee. Niet omdat het geen harsdtyle is want dat is het sowieso, maar omdat jij wel weer de diversiteit en underground-heid levert in de scene.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Is Peter niet gebanned? of tegen wie heb je t :P :P :P :P

maar thnx voor je comment
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ehm waar zie je peter staan? ;)
Waarschuw beheerder
maar even serieus pieter, als jij drie tracks buiten jouw label en buiten showtek kan noemen uit 2009 die sterk van elkaar verschillen dan zou me dat echt verbazen.
Waarschuw beheerder
- Organ Donors - Tranceplant (Dutch Master/Slim Shore Remix)
- Crypsis - Sonic Sabotage (maar ook Dust In Your Eyes)
- Vrijwel alles van GBH records (Global British Hardstyle)
- Alphaverb - Got It! (beide mixen)
- Carnifex meets Rephex - Groundshaker E.P.

zo even snel uit mn hoofd
Waarschuw beheerder
donateur
Nieuwe release van Nick Sentience is echt UBER! Hele aparte trance, wel met zn oude UK bassline erbij maar echt heel dik gedaan. Die man verleert t gelukkig nooit (l)
Waarschuw beheerder
cool ik ga zeker thuis ffe cheke. maar ik had al zo een vermoeden dat je niet met NL namen aan zou komen.
Waarschuw beheerder
ik zag hem ook charly. ik d8 al van waar blijft die dude toch al die tijd.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jim_Justice op donderdag 17 december 2009 om 14:42:
cool ik ga zeker thuis ffe cheke. maar ik had al zo een vermoeden dat je niet met NL namen aan zou komen.

Slim Shore = NL
Crypsis = NL (Poolse afkomst dan wel maar ok haha)
Alphaverb = NL

dus ook DAT valt wel mee hahaha!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van PieterH op donderdag 17 december 2009 om 15:36:
Crypsis = NL (Poolse afkomst dan wel maar ok haha)

Pools met een Twents accent :D
Waarschuw beheerder
en een hele grote held! _O_
Waarschuw beheerder
ik denk dat ik wat huiswerk heb.
Waarschuw beheerder
donateur
Woohoohoohooooooo net 2 cdj 2000's besteld, staan nog wel op backorder maar hoorde dat ze in januari weer geleverd worden. Echt TE geile dingen, check it out:

Waarschuw beheerder
donateur
:kwijl:
Waarschuw beheerder
donateur
Denk dat we over iets meer dan een jaar nooit meer cd's hoeven te fikken, gewoon stickie mee en knallen maar (L)

Artiest Storage
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Charly Rocks op donderdag 17 december 2009 om 18:40:
net 2 cdj 2000's besteld

wanneer mag ik een keer bij jou komen spelen? O:) 8)

goed bezig Charel (Y)
Uitspraak van Charly Rocks op donderdag 17 december 2009 om 19:24:
Denk dat we over iets meer dan een jaar nooit meer cd's hoeven te fikken, gewoon stickie mee en knallen maar

werkt idd wel mooi met 1 HD en een link-kabel (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 december 2009 om 19:32:
wanneer mag ik een keer bij jou komen spelen?

Moet je netjes aan mn moeder vragen hahaha :D

Waarschuw beheerder
donateur
Vergeet niet dat er ooit een tijd was dat de hardstyle term niet bestond hé. toen die term ontstond was 80% van alles wat men hardstyle noemde in feite duitse hardtrance en de rest kwam van italiaanse bodem.
dat waren leuke tijden.

:jaja: klopt helemaal
pas toen Nederlandse labels ook "hardstyle" gingen uitbrengen kon je spreken over hardstyle, daarvoor had je enkel de Duitse Hardtrance en uit Italië kwamen veel Techno-achtige releases... (op een gegeven moment is de Technoboy-fabriek/Saifam ook pure hardstyle gaan produceren)
tot 2003 was t een vette sound
Uitspraak van PieterH op donderdag 17 december 2009 om 11:48:
Veel geklaag over hardstyle, maar imo was het in 2009 dus ECHT wel ff beter dan 2008 hoor! En wacht maar, 2010 wordt bijzonder leuk en divers

ik denk dat er wel weer een nieuwe impuls voor de hardstyle moet komen hoor
vind sowieso dat er de laatste tijd weinig kwalitatiefs nog uit komt....
iedereen heeft een pctje thuis staan en kan zich dan "hardstyle-producer" noemen....
veel 1-pot-nat wat er nu uitkomt en wat je op een Hardstyle-feest voorbij hoort komen....
X-Qlusive Holland was op de Donkey Rollers na de hele avond tzelfde (N)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van PieterH op donderdag 17 december 2009 om 13:33:
nou ik lees hier geklaag over dat alles tzelfde klinkt, maar ik heb toch echt 25 releases in 2009 uitgebracht die anders zeggen haha

Je weet best dat ik het helemaal niet over jouw label had, maar de scene in zijn geheel. Er zijn belachelijk weinig uitzonderingen, maar zoals ik ook al zei in 2009 is het veel beter geworden tov de 3 a 4 jaar er voor. En daar heeft Theracords mede voor gezorgd, maar ook de stroom topproducties uit de UK, en eigenlijk ook een soort wederopstanding van Hardtrance, eventueel meer in Hardhouse/dance jasje. Je staat niet meer ''voor lul' als je zegt van Hardtrance te houden, wat een paar jaartjes echt als 'dood' gezien werd.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 december 2009 om 19:39:
iedereen heeft een pctje thuis staan en kan zich dan "hardstyle-producer" noemen....
veel 1-pot-nat wat er nu uitkomt en wat je op een Hardstyle-feest voorbij hoort komen....
X-Qlusive Holland was op de Donkey Rollers na de hele avond tzelfde

Ja, dat is wat ik bedoelde met de meerderheid van de nieuwe, aanstormende generatie die ipv met een vernieuwing komt, juist de gevestigde orde namaakt. Alhoewel ik de 'softwarisering' van de hele industrie zelf ook erg fijn vind, heeft het de drempel om producer en DJ te worden lager gemaakt dan ooit, waardoor het % 'zooi' ook groter is dan ooit tevoren. Binnen het produceren zijn het vooral de softsynths en ROMplers met hun vele honderden presets die er eigenlijk voor gezorgd hebben dat het heel moeilijk is om nog anders te klinken. Elke gewenst geluid voor een track is zo op te roepen, en dan is het alleen nog maar in elkaar zetten en je hebt een redelijk volwaardige track. En als je dat combineert met de drempel om een eigen label te starten die helemaal ontzettend verlaagd is, kan dat dus voor een verzadigde muziekmarkt zorgen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 december 2009 om 20:39:
aanstormende generatie die ipv met een vernieuwing komt, juist de gevestigde orde namaakt

juist, niks aan toe te voegen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 december 2009 om 20:39:
Elke gewenst geluid voor een track is zo op te roepen, en dan is het alleen nog maar in elkaar zetten en je hebt een redelijk volwaardige track.

vind ik wel scherp geformuleerd maar inderdaad, men gaat steeds meer met samples en presets werken en producers kennen de synthesizer steeds minder goed. toch komen de nieuwe sounds toch hier uit door "happy accidents"
geld trouwens nog voor alle stromingen hoor dit vind ik, niet alleen voor HS.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
http://www.marksherry.net/marksherrychristmasmix2009.mp3

01. Marcel Woods - Everything (Dub mix) (High Contrast)
02. Alex Gaudino vs Nari Milani feat Capricorn - The Drums (Rise)
03. Mark Sherry vs James Allan - Reflux (Original mix) (Detox)
04. Evol Waves - 2012 (Oxygen)
05. Ron van den Beuken vs Crossedeyes - Terminal 44 (Maarten de Jong remix) (RR)
06. Giuseppe Ottaviani - Thermopile (Vandit Digital)
07. Mauro Picotto - Iguana (Joint Operations Centre remix) (CDR)
08. Lee Canning - Mesmerize (MarLo remix) (CDR)
09. Orjan Nilsen - Arctic Globe (W&W remix) (Cloud 9)
10. John O'Callaghan - Broken (Bryan Kearney remix) (Captivating Sounds)
11. Kamui - Gaga Culture (Thilo & Evanti remix) (Approved by Jesus)
12. Gleave - Something (Joint Operations Centre remix) (Freefall)
13. Audiowarp vs Apollo 440 - Unknown (CDR)
14. Gary Maguire - True Colours (Reaky remixz) Discover Dark)
15. Nick Sentience - Electrify (techy dub) (Reset)
Waarschuw beheerder
http://www.djtoddpelio.com/mp3/BeatRanchMixes/Venkman_Beat_Ranch_Interview_Mix.mp3

1. Rob Crawshaw - Morning Coffee (At Bobs Diner) [CDR]
2. Scott Fo-Shaw presents Digital Mafia - Liar [AWsum]
3. Chris Comben - Rheumatic Panther [Combat]
4. DOS - Take Me Away (Socky Edit) [Nu-Skool]
5. Venkman - 8-Bit Boogie (Matt Capitani Remix) [Killertrax]
6. Louis Fernio - Hoover Maneuver [Sawbit]
7. Ross Homson - Moose Knuckle (Defective Audio Remix) [Toolbox Choons]
8. Jimmy Dean - Sabotage [Toolbox]
9. John Geary & Jon BW - Automatic [Funky Disko]
10. Venkman - Disco Trip [Killertrax]
11. Rich Resonate - Brain Digger [Toolbox]
12. Robbie Muir - Bullshit [Toolbox]
Waarschuw beheerder

Ja dat weet ik... maar wat was dan wel Hard Trance in die tijd? Kijk die plaat van Trance & Acid zit in principe alleen maar een hardere kick onder... dus voor mij gewoon Hard Trance en je zegt in feite zelf al dat het Duitse Hardtrance was.
Wat was dan het verschil in die tijd tussen Hard Trance en Hardstyle?

Waarschuw beheerder
(Early) Hardstyle was een verzamelnaam van alle Hardtrance, Hardhouse, stevige Techno en een vleugje Hardcore die er in de beginjaren (1999-2002?) op zulke feesten gegeven werd. Ik zie het meer als een verzamelnaam (toen dan) dan als een concrete stijlnaam. De Hardtrance was toen het hoofdingredient, wat de laatste jaren dus overgenomen is door Hardcore. Pas toen de reverse bass echt de overhand begon te krijgen toen kreeg de Hardstyle echt een eigen sound, en toen is het voor veel liefhebbers van het eerste uur ook meteen minder geworden denk ik... Toen kwam de naam ook voor het eerst door heel Nederland in de media denk ik, zeg maar zo in 2003, met feesten als Defqon. De naam Hardstyle is denk ik in de Multigroove ontstaan of zo? In 2001 of zo... Voor het gemak noemen we ook alles wat er voor binnen de sound valt (early) Hardstyle..

Nu is Hardstyle dus wel echt een concrete stijl, maar toen niet. Ik vergelijk het altijd met 'Oldskool' wat ook uit alle stijlen van die tijd bestaat, die binnen de sound passen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tripomatic op donderdag 17 december 2009 om 23:05:
Wat was dan het verschil in die tijd tussen Hard Trance en Hardstyle

nikS! dat was het mooie! nee daar kan je beetje over discusieren, maar ik denk dat als je de eerste Qlimax cd neemt, dat is eigenlijk het mooiste voorbeeld van hoe het in het begin eruit zag.

http://www.discogs.com/Various-Qlimax-Mixed-By-Dana/release/183824
bijna allemaal van duiste bodem en van scot P. ik zie hem nog altijd als één van de invloedrijkste producers voor hardstyle maar hij maakte in feite hardtrance.
Op die cd zie je ook de eerste typische italiaanse hardstyle tracks van zenith en tehcnoboy en maar een trackje van deepack. vind ik nog altijd hun beste track.grootste verschil is dat die italiaanse trax niet zweverig en trancy waren.
ik beschouw scot project en technoboy (en stiekem ook zenith al had hij maar twee echte klappers mar dan ook echte klappers)
als de grondleggers van hardstyle als producers. toen kwam een beetje de showtek, prophet en zany era, beetje tweede fase, ook duidelijk te horen dat de sound aan het veranderen was. toen vond ik het nog echt leuk en divers. en opeens brak de een pot nat fase aan tot circa nu.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik vin niet dat je scot project De invloed voor hardstyle producers mag noemen , den dat hj andere produceren inspireerde om verder te pakken waar hij mt zijn sound stopte , scot was en is een van de de , zoniet DE grootste producer uit ons eigen vertrouwde en ohh zo geliefde styletje hard trance.

denk mede doordat onze style (uit ons hoogtij a 2001 tot 2003/4 misschien nog ) onder de noemer early hardstyle worden gegooid wij altijd als style onder danig worden gezien en dus niet de massa bereikt die hardstyle jammer genoeg wel bereikt. Ik heb egt helemaal niks met die new style hardstyle maar dankzij qlimax kan ik me erg goed voorstellen waarom het zo groot is geworden en snap best dat mensen hier helemaal total loss opgaan. Ik heb ook best wel wat vette tracs voorbij horen komen , maar idd soms hoorde je bijna niet de overgang van track naar track het lijt allemaal te erg op elkaar. Maar het slaat aan dus who's to blame. toen Scot in zijn sound bleef hangen hoorde je ons ook niet klagen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jim_Justice op vrijdag 18 december 2009 om 00:13:
als de grondleggers van hardstyle als producers. toen kwam een beetje de showtek, prophet en zany era, beetje tweede fase, ook duidelijk te horen dat de sound aan het veranderen was. toen vond ik het nog echt leuk en divers. en opeens brak de een pot nat fase aan tot circa nu.

die hadden hun eerste rlz ook al rond 2000/2001.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 december 2009 om 10:22:
die hadden hun eerste rlz ook al rond 2000/2001.

klopt maar die releases waren in mijn beleving lang niet zo veel en zo toonaangevend als die duitse en italiaanse producties in de begintijd. Groot succes van showtek en prohet kwam in mijn beleving pas rond de release van seid ihr bereid wat toc wwel wat later was dan de early HS tijdperk. Ook voor de prophet begon het in mijn beleving bij de release van wreck thiz place als harheadz in 2002 maar de meeste scantrax hits volgden echt in 2003 met alle duro collabs.

Enne wat scot P betreft, hij had toch echt wel de reverse bass vaak gebruikt in de early hstyle tijdperk. zijn bass in zijn remix van Modem was echt vaak gesampled verder door harsdtylers.Hij ziet zichzelf waarschijnlijk liever niet als een hstyle grondlegger maar dat is niet voor hem om te bepalen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jim_Justice op vrijdag 18 december 2009 om 10:53:
klopt maar die releases waren in mijn beleving lang niet zo veel en zo toonaangevend als die duitse en italiaanse producties in de begintijd. Groot succes van showtek en prohet kwam in mijn beleving pas rond de release van seid ihr bereid wat toc wwel wat later was dan de early HS tijdperk. Ook voor de prophet begon het in mijn beleving bij de release van wreck thiz place als harheadz in 2002 maar de meeste scantrax hits volgden echt in 2003 met alle duro collabs.

je vergeet Save the Day, toch echt de bekendste van Showtek, al vergeet iedereen dat het de dj yoeri rmx was die het em deed.

Wat denk je trouwens van CTX van Dj Duro?

maar als je rond die tijd ook Trance Energy setjes luistert, bv Johan Gielen, Storm, Scott Bond etc, dan wordt daar gewoon ongelooflijk in geknalt, als je Cosmosonic -ALpha draait op een TE dan heeft dat weinig met trance te maken:p

Enne wat scot P betreft, hij had toch echt wel de reverse bass vaak gebruikt in de early hstyle tijdperk. zijn bass in zijn remix van Modem was echt vaak gesampled verder door harsdtylers.Hij ziet zichzelf waarschijnlijk liever niet als een hstyle grondlegger maar dat is niet voor hem om te bepalen.

Sterker nog hij wil er niks meer mee te maken hebben of zelfs nog mee geassioceerd worden, hij wil die muziek ook helemaal niet meer draaien.

Vind ik vreemd omdat af en toe nog in zijn nieuwe nummers een beetje die sound terug herken, maja.

Waarschuw beheerder
DJ Isaac - On The Edge/Beat the Silence 2002
Deepack - Drop Out 2001
Showtek Save The Day 2001
hardheadz - wreck this place 2002
ard und jorn -16 2002

hebben toch wel de omslag in NL teweeggebracht denk ik.
Artiest {SHOWLIST artist 69437, 22984}
Waarschuw beheerder
Vanavond een stijf uitverkochte HQ! Dat ik dat nog mag meemaken! :)