Partyflock

Forumonderwerp · 718740
19 volgers · 339291x bekeken

Werkzaam bij 2dj2 Events
Waarschuw beheerder
donateur
Hardhouse, hardtrance en een beetje techno en een héél klein beetje hardstyle (althans zo draai ik het).
Op de één of andere manier komt deze muziekstroming niet helemaal door.
Ben wel benieuwd naar de meningen over hoe dat komt.
Te hard voor de Tiesto/cor fijneman enz. liefhebbers, te soft voor de hardstylers/hardcoreliefhebbers enz.

Mijn mening is dat harddance van alles in zich heeft om verrassende uptempo (gb) en/of beukende duitse/hollandse platen te mixen. Tóch muzikaal én stevig.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
peter hij is weer lekker hoor! die ritme van die claps gaven in het begin de indruk dat het een hele andere track zou worden dan normaal, maar ik heb helaas te vroeg gejuicht. maar het blijft wel een lekker track.
Artiest {SHOWLIST artist 13109, 55359, 47652}
Waarschuw beheerder
donateur
No offense maar die panning op de lead klinkt echt irritant, alsof ik mn evenwicht kwijtraak.

Waarschuw beheerder
tis geen panning, tis n side chain compressie...

enige wat ik gepanned hebt zijn die bleeps in de intro, en die Scot Project drumloop die vanaf het begin te horen is ;)
Waarschuw beheerder
Hmm ik voel mn vingers jeuken, ik ga weer aan 't produceren, want een zalfje helpt daar nooit tegen.
Werkzaam bij Theracords
Artiest {SHOWLIST artist 27401, 141762, 66294, 127628}
Waarschuw beheerder
Hier nog maar ff een leuke exclusive preview van de nieuwe geck-o :P

Waarschuw beheerder
Grappig dat je exclusive erbij zet, aangezien je de sample op Youtube hebt gezet :D

j/k, Klinkt best vet :D Ik zeg Floorfiller.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik zeg, je ziet de humor ervan in haha :D
Waarschuw beheerder
nee hij is wel degelijk exclsief! slechts beschikbaar voor mensen met internet, niet voor iedereen! ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DjDark op dinsdag 1 december 2009 om 13:23:
Floorfiller

dat was nog eens jeugdsentiment :respect:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
was dat niet eigenlijk Dj Cerla of zoiets?

Oh nee deze was zo vet ja hahah

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van PieterH op dinsdag 1 december 2009 om 20:06:
Dj Cerla

jep, is dezelfde gast :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jim_Justice op dinsdag 1 december 2009 om 14:50:
nee hij is wel degelijk exclsief! slechts beschikbaar voor mensen met internet, niet voor iedereen! ;)

ik zeg LOL :)
Waarschuw beheerder
:P oh ja de samples van de 2 nieuwe releases van Sinith staan nu op http://www.therabyte.com/ inclusief dus een hardtrance plaat die ik met hem heb gemaakt :D

Waarschuw beheerder
kan ze nergens vinden... alleend e artwork openen, en daar heb ik niks aan ;p
Waarschuw beheerder
Bij Coming Soon staat een button LISTEN HERE

Waarschuw beheerder
ah k zie t...

vind die melodie van jullie track wat weg hebben van Frozen Flame :lol:

wel vette shit btw...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van PieterH op maandag 30 november 2009 om 21:32:
Hier nog maar ff een leuke exclusive preview van de nieuwe geck-o

Niet helemaal mijn stijl maar het heeft zeker een lekkere drive en er was een moment dat ie erg lekker knalde!

Uitspraak van PieterH op dinsdag 1 december 2009 om 20:50:
oh ja de samples van de 2 nieuwe releases van Sinith staan nu op http://www.therabyte.com/ inclusief dus een hardtrance plaat die ik met hem heb gemaakt :D

Vette track 'Sinith Meets Dj Thera - Necessary Evil' :) coole intro en break, lekker duister.
Acid lines ook erg nice in die andere tracks (Y)

Ik had zondag en gister gelukkig nog de tijd om snel me remix voor RBA - No Alternative af te maken (en opgestuurd).
Check hier het resultaat (had de afmix etc nog willen finetunen maar helaas geen tijd..)

Zat nog te twijfelen om hem online te zetten maar wilde het toch effe delen hier :P ben benieuwd
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 december 2009 om 15:00:
Uitspraak van DjDark op dinsdag 1 december 2009 om 13:23:
Floorfiller

dat was nog eens jeugdsentiment

ik heb die floorfilla dinger op plaat:p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 08:00:
ik heb die floorfilla dinger op plaat

Vet :D haha

Uitspraak van Nostic op woensdag 2 december 2009 om 01:29:
Vette track 'Sinith Meets Dj Thera - Necessary Evil' coole intro en break, lekker duister.

Thnx :D :D Ga nog wel meer proberen in deze stijl ook :D

Uitspraak van Nostic op woensdag 2 december 2009 om 01:29:
Ik had zondag en gister gelukkig nog de tijd om snel me remix voor RBA - No Alternative af te maken (en opgestuurd).
Check hier het resultaat (had de afmix etc nog willen finetunen maar helaas geen tijd..)

Op werk... vanavond ff checken!

Nog meer spam.... http://www.junodownload.com/products/1498538-02.htm <-- 2e release op Therabyte
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van PieterH op dinsdag 1 december 2009 om 20:06:
Oh nee deze was zo vet ja hahah

Die heb ik echt beyond grijs gedraait vroeger.........
Waarschuw beheerder
Uitspraak van PieterH op maandag 30 november 2009 om 21:32:
Hier nog maar ff een leuke exclusive preview van de nieuwe geck-o

big up from da b-day boi ! dikke plaat !
Waarschuw beheerder
Jaaa daar is de jarige job al :) Gefeliciteerd !!!!
Waarschuw beheerder
dank u , helaas weinig feest hier eergister werd bekend dat mijn moeder moet stoppen met chemo want het helpt toch niet. dus ik ga zo maar Call of Duty Modern Warfare 2 spelen en wat mensen afknallen :)

tevens ben ik vannacht om 0.00 gestopt met roken pfff kheb zin in een peuk maar ik houd vol :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Happy birthday Mikey!
Waarschuw beheerder
Gefeliciteerd /balen man.
Uitspraak van *Animaniac* op woensdag 2 december 2009 om 11:01:
tevens ben ik vannacht om 0.00 gestopt met roken pfff kheb zin in een peuk maar ik houd vol :D

je kiest wel een erg lastig momoent om te stoppen moet ik zeggen....makkeijk is het nooit maar je begrijpt wat ik beodel.
Waarschuw beheerder
ja maar tis voor mij echt een keuze geweest plus ik ben samen met mijn vriendin gestopt dus we hebben steun aan elkaar , we zijn beiden zombies vandaag :D
Waarschuw beheerder
okay dan. 1e keer dat je stopt? klinkt gek maar het is iets waar je steeds beter in word en ooit lukt het. klinkt vaag maar ex rokers weten wat ik bedoel denk ik.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *Animaniac* op woensdag 2 december 2009 om 11:01:
....

sterkte (met allebei) en gefeliciteerd kerel :bier:

1 tip wat mij heeft geholpen met stoppen: Napoleon zuurtjes. Vercrackt wel je hele gebit maar liever n kunstgebit dan n ingeklapte long op je 31e ;)
Waarschuw beheerder
Peter ga jij me zeggen dat je niet meer blowt??? want ook dat valt onder roken! ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Kolere zeg, had al wel wat in FL 9 zitten kutten en ik weet dat ie nu wél quadcore trekt ipv dualcore in 8, maar heb vandaag dit gemaakt en hij zit nu pas op 50% cpu... normaal ging ie al 10.000 keer over de zeik als ik zoveel sporen en plugins gebruikte. Ik zeg: :respect: voor FL9!

http://www.sendspace.com/file/b6i4vv

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jim_Justice op woensdag 2 december 2009 om 16:17:
Peter ga jij me zeggen dat je niet meer blowt?

nee, want ik houd nie van liegen :lol:
want ook dat valt onder roken!

mwoh... ik heb t puur over sigaretten roken... dat doe ik (behalve met uitgaan op plekken waar nie geblowd mga worden en je het ook niet stiekem kan doen) al 4 jaar niet meer :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Charly Rocks op woensdag 2 december 2009 om 17:50:
Kolere zeg, had al wel wat in FL 9 zitten kutten en ik weet dat ie nu wél quadcore trekt ipv dualcore in 8, maar heb vandaag dit gemaakt en hij zit nu pas op 50% cpu... normaal ging ie al 10.000 keer over de zeik als ik zoveel sporen en plugins gebruikte.

Hoeveel is 'zoveel'?

HEb sinds k me nieuwe PC heb (AMD64x2 4000+, 2 gb geheugen, kostte nieuw 200 euro, dus geen superduper PC) nog nooit last van haperende FL gehad en werk nog steeds met 8..

gebruik gemiddeld 7 a 8 vsti's per track, maar ben wel zuinig met FX...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jim_Justice op dinsdag 1 december 2009 om 14:50:
nee hij is wel degelijk exclsief! slechts beschikbaar voor mensen met internet, niet voor iedereen!

Hoe bijdehand je ook klinkt, I Lol'd.

Uitspraak van PieterH op woensdag 2 december 2009 om 09:31:
Thnx Ga nog wel meer proberen in deze stijl ook

Ik zeg nieuwtje van de week!

Uitspraak van *Animaniac* op woensdag 2 december 2009 om 10:48:
big up from da b-day boi ! dikke plaat !

Proficiat mede Apeldoorner!

Peter ga jij me zeggen dat je niet meer blowt??? want ook dat valt onder roken!

Geen idee wat ie dan aan het draaien was Zaterdag, waren iig geen platen :D

Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 18:01:
maar ben wel zuinig met FX...

Dan heb jij inmiddels je methode aangepast..
Als ik een track van jou in FL opende kreeg ik altijd meteen stuk of 50 van die FX dingen op mn scherm.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jim_Justice op woensdag 2 december 2009 om 14:42:
okay dan. 1e keer dat je stopt? klinkt gek maar het is iets waar je steeds beter in word en ooit lukt het. klinkt vaag maar ex rokers weten wat ik bedoel denk ik.

2e x al , 1e x al 3 maanden gestopt , ik voel me verrot maar heb geen behoefte om te beginnen plus ik ben niet gestopt met blowen maar dat doe ik de eerstkomende maand dus maar niet omdat me dat de vorige keer weer aan het roken heeft gebracht haha

dus ik zit hier op men verjaardag met mijn vriendin allebei zwaar verrot op familie te wachten terwijl we willen liever slapen hahaha
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Jon Doe - Forgotten Hard Trance Tracks

http://moas.co.uk/jondoe/Mixes/Forgotton_Hard_Trance_Tracks.mp3

Spacefrog- Follow me- tripoli trax- Billy Daniel Bunter and Jon Doe remix
Jon Doe and Billy 'Daneil' bunter- mind Games- UK Hard (3B)
Ramirez- Musica Maquina Jon Doe Remix- Moas
Roosta and Andy farley- Energise (Prod Bunter and Doe)- Honeypot
Jon Doe and UFO- Break the Habit- Toast (4A)
Jon Doe- D2A-D
Jon Doe and Billy'Daniel' Bunter-Hard Trancin it- Uk Hard (4B)
Jon Doe- D4A-D
Bunter and Doe feat Claire Sheriden- Fantasy- Honeypot
Jon Doe- High- Honeypot
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 18:01:
Hoeveel is 'zoveel'?

5 x nexus, 2 x z3ta, 2 x v station, plus kicks en percussie. Alles op aparte fx channels gemixt, behalve de loops want die knal ik altijd op 1 fx channel. Zit nu al op 2 x zoveel als wat ik normaal kon gebruiken, en nog maar op 50% cpu, echt belachelijk als je t vergelijkt met 8, die begon al te trippen als ik 2 nexussen en een z3ta open had staan :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Charly Rocks op woensdag 2 december 2009 om 19:36:
echt belachelijk als je t vergelijkt met 8, die begon al te trippen als ik 2 nexussen en een z3ta open had staan

dan doe je tog iets verkeerd, want mijn vorige PC (single core Athlon 64, 3200+ met 1 gb RAM) werkte al prima met die shit...

heb je de ASIO drivers van je geluidskaart wel als audiouitgang op FL uitgekozen en de max. buffergrootte geselecteerd?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Charly Rocks op woensdag 2 december 2009 om 19:36:
5 x nexus,

ik denk dat die nexus het meest gebruikt.
En ik wete niet welke compressie tools je gebruikt maar als het van die mastering dingen zijn die eigenlijk op de eindmix moeten dan gebruikt ie ook behoorlijk wat CPU.
Uitspraak van DjDark op woensdag 2 december 2009 om 19:08:
Geen idee wat ie dan aan het draaien was Zaterdag, waren iig geen platen

en DAT is pas bij de hand maar ik lag wel in een deuk man shit. die was echt goed.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jim_Justice op woensdag 2 december 2009 om 19:59:
En ik wete niet welke compressie tools je gebruikt maar als het van die mastering dingen zijn die eigenlijk op de eindmix moeten dan gebruikt ie ook behoorlijk wat CPU.

hmm... mss is dat m... ik gooi behalve n dB meter 0,0 fx op de master... en op de lead (en evt. bij-leads) na, gooi ik hooguit 2 fx per kanaal erop.. EQ-en 9 vd 10x alleen met de 3 knoppies die standaard op ieder FX kanaal zitten...

vroeger gebruikte ik ook veel meer FX maar daar heb je geen reet aan, vooral niet als je toch niet weet wat je precies doet :P

delay, reverb, en EQ heb je nodig... zelfs compressie is geen vereiste... sidechain gaat hier gewoon met volumeknop linken aan n peak controller...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 19:43:
dan doe je tog iets verkeerd, want mijn vorige PC (single core Athlon 64, 3200+ met 1 gb RAM) werkte al prima met die shit...

heb je de ASIO drivers van je geluidskaart wel als audiouitgang op FL uitgekozen en de max. buffergrootte geselecteerd?

Ik gebruik iets meer equalizers en zo he ;)

Waarschuw beheerder
dat kan, maar dat deed ik dus eerst ook, en had nog steeds geen problemen, zelfs niet met 6 of 7 vsti's open...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jim_Justice op woensdag 2 december 2009 om 19:59:
ik denk dat die nexus het meest gebruikt

Vooral geheugen, tis n rompler, dus alles zit er al in de vorm van n opgenomen geluidsgolf in... n normale plugin berekent geluid dus zou meer cpu moeten vreten en minder geheugen...

btw de Nexus kan je op verschillende kwaliteitsniveaus afspelen... tijdens het produceren met t laagste niveau werken is dan wel aan te raden...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 20:04:
vroeger gebruikte ik ook veel meer FX maar daar heb je geen reet aan, vooral niet als je toch niet weet wat je precies doet

zo is dat maar net. Die hele nexus kan je volgens mij ook omzeilan als ja je weg weet met synths..

Waarschuw beheerder
tsja... je kan het in principe wel, maar geluid van de Nexus blijft toch beter, omdat de sounds uit dat ding met allerlei hardwarebakken zijn gemaakt. Al is dit wel alleen voor audiofiele zeurkousen hoorbaar ;)

Dus ja als je n Virus TI én n Nord Lead 3 én n Roland JP 8080 én TB303 hebt... ga je gang :P
Waarschuw beheerder
heb ik dus je begrijpt me nu. haha nee maar heb wel de TI
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 20:16:
dat kan, maar dat deed ik dus eerst ook, en had nog steeds geen problemen, zelfs niet met 6 of 7 vsti's open...

Hm weird, na ja zal wel aan mn pc liggen dan of zo. Ach, hij doet t nu dus ik ben blij :D

Ik vind Nexus goed, maar de cutoff is echt een drama. Vergelijk m met Z3ta of Vstation en je hoort een enorm verschil. Nexus filtert ook meteen de delay, terwijl een z3ta heel crispy blijft wanneer je m automatiseert. Das echt t grootste minpunt aan Nexus vind ik :(

Waarschuw beheerder
met de ADSR spelen van de cutoff, en niet de master cutoff maar diegene linksbovenin gebruiken?

Viel me ook wel al op dat dat nie zo lkkr werkt... als je bijv. met n trance lead van de V-station de filter dicht draait... hoor je als het ware nog 'plukjes' van de lead synth die wat meer naar voren komen dan de rest... als je de filter open draait worden de noten scheller maar ook langer...

dat effect is juist heerlijk om mee te spelen in de opbouw naar de climax bij trance tracks, en in de Nexus miste ik dat... maar je moet dus de filter gebruiken die standaard halverwege staat, en reverb en delay van Nexus zou ik uit zetten en die van FL gebruiken, dan kan je er ongeveer hetzelfde mee.

Wel kut idd dat dat zo vercrackt werkt..
Waarschuw beheerder
??? dus als de filter van de z3ta dicht gooit blijft de frequencies van de delay onbehandeld? dat lijkt me eigenlijk sterk.
dat de filter cutoff bij de nexus minder goed is kan ik me wel voorstellen omdat het dus de wavefile audio achteraf gaat flteren ent een sampler, want dat is de nexus eigenlijk, terwijl bij een synth gewoon weg de gecutte tonen helemaal niet genereerd dus filtert hij beter.
Waarschuw beheerder
donateur
Nee ik bedoel dat ie dan ook de hoge tonen nog delayt, die delay blijft dan onaangepast zodat hij netjes van open naar dicht gaat. Bij nexus draait ie ook alle delay helemaal dicht. Beetje lastig uit te leggen :lol: