ja is niet zo ingewikkeld. maar anderen betalen hun hypotheek door verdomd innovatief te zijn en helemaal hun eigen ding te doen. dat vin dik cooler. ach zo blijft alles in balans misschien. trendsetters-> trendvolgers -> uitmelking-> trend dood en daarna komt weer een nieuwe trend.
De trendsetter blijft meestal dik in de schaduw en verdiend er helemaal niets aan. We kennen ze in de meeste gevallen niet eens. Dat is een ontwikkeling die bij veel ontdekkingen weer naar boven komt en een nieuwe trend komt meestal op meerdere plaatsen uit het niets tot ontwikkeling dat heeft met universeele energie maken en is heel moeilijk te omschrijven, maar als je iets uitvind en er rijk van wil worden is het de kunst het muisstil te houden waarschijnlijk zelfs in je hersenpan en het zo snel mogenlijk uit te werken tot iets winstgevends.
Het zijn dan ook de personen met een visionair inzicht die uit de verschillende nieuwe ontdekkingen en trends de ontwikkeling weten te pikken waar het gros van het volk later gebruik van gaat maken of door betoverd gaat worden. Edison staat bekend als een groot ontdekker, maar was eigenlijk een groot visionair die in zijn tijd waarin veel ontwikkling waren de juiste onwikkelingen wist te pikken om deze verder te ontwikkelen en de octrooien op zijn naam liet schrijven.
In de ontwikkeling zit dan ook het gros van het werk verstopt en het is dan ook heel normaal dat deze mensen er met alle eer vandoor gaan. Ik heb het zelf meegemaakt toen ik van mijn eerste trip terug kwam uit Engeland en met bepaalde mensen er over had dat ze zo graag wilde leren jumpen daar en dat daar iets mee te doen viel. Ik heb daar verder niets mee gedaan, maar de personen waar ik mee heb gepraat hebben dat wel gedaan en een videootje ontwikkeld met een jump tutorial die meer dan 50000 maal in heel europa over de toonbank is gegaan. Overigens ben ik erg blij dat iemand er iets mee heeft gedaan, want het heeft me laten zien dat mn gevoel juist was.
Kortom over het algemeen zijn het allemaal trendvolgers en is het enkel de vraag wie de meest visonaire blik heeft om de eerste trendvolger te zijn en het lef heeft er zijn energie in te steken.
Nederland telt trouwens een miljoen voetballers die gewoon moeten werken om hun hypotheek te betalen en een handje vol die wel hun hypotheek kunnen betalen door met voetbal bezig te zijn en het gros van deze profs verdiend het omdat ze de beste zijn in hun vak op welke manier dan ook en het is ze echt van harte gegund!
Kut is dat he! Een vriend van me had 't zelfde probleem: harde muziek en altijd ruzie met zn vriendin. En maar niet snappen dat dat doorklinkt in een flat!
Ik neem bij voorbaat al geen flat als ik de verhalen zo hoor
Ik woon al twaalf jaar in flatjes met boven beneden en zij buren maar heb nooit problemen gehad eigenlijk. Meestal valt het wel mee en ga je maar net over de streep die het geluidsgeweld hinderlijk maakt. Ik heb wel met klachten te maken gehad en dan is het een kwestie van uittesten hoever je wel kan gaan in samenwerking met de boze buurjes.
Verder helpt een stukje piepschuim onder je boxen al een heel eind want trillingen zijn echt het meest vervelend. Verder moet ik zeggen nog nooit de andere kant op te hebben geklaagd, maar altijd heel geinteresseerd vraag of ze een leuk feest hebben gehad in de dagen erna en dan komt de vraag echt vanzelf van de andere kant of het teveel was, maar het is en blijft een spel en beslecht het echt liever in mijn eigen voordeel!
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 juli 2009 om 15:06:
Ik snap jullie punt wel, maar ben het er niet mee eens, want je kan beter in een sociale huurwoning wonen en bij je principe blijven, dan je ziel aan de duivel verkopen.
Amsterdam heeft nog steeds een gemiddelde wachttijd van elf jaar om een huurwoning via de officieele weg te bemachtigen en de commercieele verhuur is schreeuwend duur in deze stad wat kopen verreweg goedkoperer maakt en enkel kraken of anti kraak of heel heel klein wonen in een soort van kartonnen doos een goedkoper alternatief bied.
Daarbij ben je sowieso niet echt slim als je een koopwoning bezit want de huizenprijzen gaan aan het eind van 2010 héél erg hard ineen klappen, en de rentestanden volgen dan de omgekeerde weg
Als er niet zoveel extra overheidsgeld in de economie was gepopmt was dit wel het scenario geworden, maar daar hebben ze helaas een stokje voor gestoken, want het zou een stuk gezonder zijn om de wet van vraag en aanbod zijn werk te laten doen. Misschien dat de natuur er met de Mexicaanse griep nog een stokje voor kan steken maar anders zullen we al snel weer in een groeiende economie zitten met zo ontzettend veel te veel consumerende mensen op de wereld.
Bij het Tros Muziekfeest is het ook altijd druk en gezellig... maakt dat de muziek goed?
Is ook niet allemaal top wat er tussen staat maar petje af voor veel artiesten die in dat genre actief zijn en doet verder echt niet op of onder voor welk creatief proces dan ook bovendien maken ze ontzettend veel mensen er heel erg gelukkig en blij mee!
kon je me dat niet in 2007 vertellen? nog bedankt!
De rente staat nog steeds historisch laag en zolang je niet hoeft te verkassen merk je van die daling in de huizenprijs ook helemaal niets. Het is je overigens verteld in 2007 want de Amerikaanse geschiedenis loopt altijd een paar jaar voor op de onze, maar dat is dan weer iets vionairs
Fijn om te horen, want zo krijgen we er ook nog iets van mee. Bijv. erg genoten van het showtek in de VS filmpje, super om het enthousiasme van het publiek te zien. Hoewel het contrast met Nederland ook wel 'pijnlijk' is.
Was als de eerste keer en lukte zomaar weer pfff heb je goed naar dat filmpje gekeken ze vinden het vette muziek maar niemand wist eigenlijk hoe je het ei erop kwijt kan, maar ook dat zal wel komen als het een hype blijft want dingen gaan daar zo ontzettend snel.
Het Nederlandse publiek is gewoon gigantisch verwend.
Als de scene daar zou groeien naar de grote die het hier heeft aangenomen zullen ze uiteindelijk ook verveeld raken. Misschien moet de crisis zo hard toeslaan dat we niet meer kunnen feesten, want onthouding is genot en dat zwakke slappe geluid speelt ook echt een dikke rol. Ik ben dinsdag op een tecnofeestje geweest waar het van minimaal naar maximaal ging met vet geluid en het ging helemaal los uit het niets. Gisteren even naar de pre party geweest van Dominator in de altijd beukende studio 80 en hetzelfde verhaal.
Toch is hjet grootste probleem de ontwikkelingen in de muziek. De denderende House trein is allang niet meer denderend en staat eigenlijk bijna stil en eigenlijk is het wachten op de echte ontwikkeling die altijd weer komt en house in hetzelfde straatje als rock komt!