Partyflock

Forumonderwerp · 715662

Waarschuw beheerder
Net 15 en dan al een tattoo laten zetten.
Ik zelf vind dat nog veel te jong. Op die leeftijd wil je overal bijhoren en stoer doen tegenover anderen.
En het is een belangrijke keuze die je maakt want je loopt er de rest van je leven mee.
Wat vind jij daarvan?
Waarschuw beheerder
ik kan der niet veel over zeggen was zelf ook 16
Waarschuw beheerder
Ik denk dat je op je 15e ook prima kunt overleggen voor jezelf wat voor tattoo je wil, vermits je idd niet mee wil lopen en stoer wil doen met je tattoo.
Waarschuw beheerder
donateur
ik vind dat dat afhangt van het verstandelijk vermogen van de 15-jarige... je hebt 15-jarigen die beseffen wat ze doen en snappen dat dat ding er in theorie de rest van je leven zit, maar t overgrote deel denkt daar niet aan denk ik...

Denk dat de regels mbt piercen overgenomen moeten worden naar de tattoo's
Waarschuw beheerder
nah jah zeg!!!!!!!!!!!!!
ik heb op mijn 15de verjaardag mijn tattoo gekregen van mams en paps als kado,omdat ik het mooi vond nix mis mee!!!(K)(K)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind 15 te jong. :jaja:

Daar komt bij op je 15e groeit je lichaam ook nog steeds, dus is de kans dat je tattoo vervormt nog groot aanwezig.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik vind dat iedereen het zelf moet bepalen of hij\zij oud genoeg is voor een tattoo. Alleen denk ik wel dat als je dat doet dat je wel het risico loopt dat je iets zet waar je laten spijt van kan krijgen.

Waarschuw beheerder
Ja je groeit wel maar als je ouder wordt verimpeld het toch ook dus
het is jong maarja als de ouders toestemming geven waarom niet

Waarschuw beheerder
me vriendin was ook 15 jaar nu bijna 18 en heb er al spijt van
ze had een bacardie vleermuis laten zetten
dan wil je dr zo graag 1 en zet je em erop maar zodra je ouder word dan is het nix meer !

maar als je cker weet dat je iets wil voor je hele leven waar je je hele leven blij meej zal zijn dan maakt leeftijd niet veel uit denk !

Waarschuw beheerder
ik vind dat dat afhangt van het verstandelijk vermogen van de 15-jarige... je hebt 15-jarigen die beseffen wat ze doen en snappen dat dat ding er in theorie de rest van je leven zit, maar t overgrote deel denkt daar niet aan denk ik...

Denk dat de regels mbt piercen overgenomen moeten worden naar de tattoo's

ik ben het helemaal met tinkerbell eens
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
een echte goede tattoeerder zal niemand tattoeren onder de 18 O:)

Maar ik vind 16 beter klinken..de meeste jongeren zijn oud en wijs genoeg om daar een beslissing over te nemen.
Waarschuw beheerder
donateur
Een meisje dat ik ken heeft op haar 16e op haar onderrug "Backstreet Boys" laten tattoeëren :/

Echt niet dat ze dat op haar 18e nog had gedaan, nu zit ze er voor de rest van haar leven aan vast (en staat goed voor lul als je het mij vraagt :x)

Ik vind het dus veel te jong.
Ook al denk je van wel, je weet nog niks van het leven als je 15 bent!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik vind dat iedereen dat zelf moet weten, ligt eraan wel wat natuurlijk.
ik zou zelf nooit een loonytoon of winny the pooh laten zetten.
maar sommige hebben daar wel iets mee en dat moet je respecteren.

en op je 15 de groei je echt niet meer zoveel hoor maakt echt niks uit, dan zou je op je 25 ook niet dikker mogen worden want dan rekt ie ook uit, onzin

Waarschuw beheerder
Moeten ze zelf weten.. Je kan er net zoveel spijt van krijgen als wanneer je hem op je 25e zet
Waarschuw beheerder
vind ik wel jong
t is wel voor je hele leven dus zal goed nadenken wat je neerzet
Waarschuw beheerder
donateur
en op je 15 de groei je echt niet meer zoveel hoor

SORRY?!?!? :S
Waarschuw beheerder
ik was 14 toen kreeg ik mn eerste!
Waarschuw beheerder
de wettelijke leeftijd ligt op 18...en dus vindt ik dat dat gewoon nageleefd moet worden
Waarschuw beheerder
Ik vind het wel beetje te jong, hoe volwassen je ook bent als 15-jarige.
Je groeit nog aardig stukkie door en je hebt echt wel hele andere interesses als dat je 18 bent.

Gewoon vanaf 18 jaar
Waarschuw beheerder
donateur
*sluit zich aan bij Impulze Connection*

Ik heb denk ik 3 of 4 jaar bij mn ouders lopen zeuren dat ik n tattoo wilde... nu zijn ze er (jaja, meervoud inmiddels) gelukkig, maar juist doordat mn ouders zo vervelend waren en iedere keer 'nee' zeiden, wist ik wel zeker dat ik n tattoo wilde! En daar zit t verschil ook in denk ik... je hebt ff de tijd te bedenken of je er wel echt 1 wil ipv dat je dat in n manse bui laat doen ;)

Waarschuw beheerder
beetje vage ouders, als je voor je 15e verjaardag een tatoo krijgt :S
Waarschuw beheerder
waarom zijn je ouders vaag dan?
Waarschuw beheerder
wees blij dat ze m geven je kan ut tegenwoordig ook stiekum doen en jah wettelijke leeftijd 18 nah jah je hebt wel meer wetten worden die na geleeft v????????????????

Waarschuw beheerder
donateur
vette shit! vooral als je de naam van je vriend/vriendin op je laat schrijven.

:S :frusty:
Waarschuw beheerder
Moet je gewoon lekker zelf weten, als je het daar niet mee eens bent dan is dat toch goed maar dat moet iedereen toch voor zichzelf uitmaken... :S

Waarschuw beheerder
DOM! :frusty:

Waarschuw beheerder
donateur
Iedereen moet dat lekker zelf weten maar ik vind 15 jaar ook wel wat jong hoor. :yes:
En ik zou mijn kind later geen tatoo op zijn/haar verjaardag geven :no: .
laatste aanpassing
Artiest Floater
Waarschuw beheerder
als er maar goed over nagedacht word
en geen tijds gebonden dingen die fout word vaak gemaakt en ook geen namen
dat vind ik er van

Waarschuw beheerder
Het is toch een bepaald milieu die dat doet he :p :P
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind 15 te jong,

toen ik 15 was of misschien zelfs nog jonger wou ik ook graag een tattoo,maar het mocht niet van mijn ouders :bloos:
Ik mocht zelfs geen neuspiecing :o

Nu achteraf ben ik heel blij dat dat niet mocht want ik vind tatoo's over het algemeen erg lelijk en ben ik echt blij dat ik niet z'n ding heb laten zetten.

Waarschuw beheerder
tattoo al op je 15e vind ik een beetje erg vroeg
ik zou er dan gewoon nog een paar jeertje mee wachten kijken of je het echt zeker wilt. 18 vind ik ene betere leeftlij maar dat is mijn mening.
Waarschuw beheerder
donateur
toen ik in de 1e zat was er al een meisje in mn klas die al een tatoo had, die was toen 12 ofzo

dat is pas jong :s
Waarschuw beheerder
donateur
dat is helemaal jong ja, 12.....

Ik denk trouwens dat het inderdaad voor een groot gedeelte afhangt van je verstandelijke vermogens op die leeftijd. Ik was zelf ook 17, is ook niet oud.

En dan moet er toch ook al zeker een aantal jaartjes over nagedacht zijn, en geen impuls zijn vind ik.
Waarschuw beheerder
donateur
12 :o:o:o

weet je zeker dat het geen plakplaatje was:p

Waarschuw beheerder
Mijn vriend was ook 12 of 13 toen hij zn eerste liet zetten.
Op zn 15e geloof ik de 2e.
Hij is nu 21 en heeft er geen spijt van.
Maar het zijn ook redelijk "normale" dingen, chinese tekens en een band.

Maar ik vind het veel te jong,hoor.Mijn kind zou er nóóit één krijgen op zijn 12e of 15e.
Ze wachten maar tot ze 18 zijn.
Ik heb met mijn tattoo ook gewacht tot mn 18e.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Wat maakt het ook uit.. er is nog spa & fruit! B)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik was ook 15 toen ik hem heb laten zetten,
moeders mee 8)
En ik ben er nog steeds apen trots op
Weet 100 % zeker dat ik um over 60 jaar nog mooi vind

Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind het geen goed idee.
Ik was zelf ook 16 en koos 'zomaar ff wat uit'
Ik vind het niet lelijk,maar ik zou het liever op een andere plaats gehad willen hebben en misschien een andere..Maar daar dacht ik toen niet aan,ik was een puber met 100 gulden ofzo op zak die het niet eens even aan pa of ma had gevraagd..voor dat bedrag had ik ook nog eens weinig keus natuurlijk!
Waarschuw beheerder
donateur
je hebt ook van die gasten die nu nog een thunderdome tatoo laten zetten :no:

dat doe je toch alleen als je die tijd hebt meegemaak?

Waarschuw beheerder
Dom, als je zo jong bent doe je zoiets eerder impulsief en daar loop je dan de rest van je leven mee. Een tattoo vind ik iets van iets wat je al jaren wilt. En dat kan niet als je 15 bent.
Waarschuw beheerder
donateur
keb m ook laten zetten op mn 15e (keb n ontwerp laten tekenen) enne tis idd wat anders dan n naam of zoiets snap je)

maare tis super persoonlijk hoor of je er dan al over kan beslissen of je m wil en wat vor iets
Waarschuw beheerder
kwas 17(dit jaar dus)toen k m kreeg. mn vader heeft m ook betaald voor mij en mn zus(mn zus is 19). wij wouden het ook al langer, maar dat mocht niet. maar nu wilt mn vader er zelf ook een, dus daarom mochten wij er ook 1. maar 15...?:S nee, vind k toch wel erg jong hoor.
Waarschuw beheerder
Illegaal waar ik vandaan kom :S
Waarschuw beheerder
Het kan natuurlijk dat je op die leeftijd al heel goed weet wat je wil. Maar het risico is gewoon groot dat je later spijt krijgt van je keuze en dan raak je m niet zo makkelijk meer kwijt.
Ik heb er toen ook wel es over gedacht, maar ben erg blij dat ik het nooit heb gedaan.
Waarschuw beheerder
Naar mijn mening kan je het beste een tattoo zetten als je helemaal volgroeid bent.

Puur technisch gezien.

Maar al ben je 12 en je wilt een tattoo, moet je zelf weten.

Waarschuw beheerder
mwa dat ligt toch echt aan de ouders...

als dat mijn koter was kreeg hij/zij het echt niet voor elkaar!
Waarschuw beheerder
BOEIEND 8) :gaap:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
vanaf 18 jaar.punt, dan mag het ook pas
Waarschuw beheerder
donateur
Vanaf 18 jaar, want dan ben je toch wel over je groeispurt heen en kun je beter beslissen wat je wilt laten zetten.
Waarschuw beheerder
als je van je mammie en tattoo mag tja dan moet je het zelf weten maar het word af geraden omdat je nog groeit