Partyflock

Forumonderwerp · 712880
2nd Generation Gabber
(2e generatie)

Wat vinden jullie ervan

kleding is belangrijk in de hardcore scene

is het ook alleen dan wel met een aus daarmee laat je zien dat je hardcore bent

"echt" zijn heeft helemaal niks met kleding te maken!! Hoe makkelijk is het dan voor meelopers om echt te lijken!! trek maar een lonsdale truitje aan, en je hoort erbij!! Zo werkt het dus helemaal niet!!

precies dan hoor je d'r juist niet bij

Gabber hoort een kleding stijl te hebben, wie het niet draagt of wel draagt maakt natuurlijk niks uit.

Maaaaaaaaaaaar het hoort er wel bij!!!

idd, je hoeft 't niet te dragen om het te zijn
laatste aanpassing
Vroeger ja, en we leven nu in de 20ste eeuw

We leven in de 21e eeuw hoor sukkel.
2e generatie gabbers :no:
Gabbers,ECHTE gabbers zijn er niet meer,nou ja niet meer d'r zullen er nog wel een paar rondlopen maar veel zijn het er niet meer.

Een gabber is namelijk niet iemand met Lonsdale,kisten,bretels en opgerolde pijpen.

ik voel me beledigt....ik ben volgens mij nog steeds een echte gabber :jaja:
Doe die bretels weg
dan vind ik het wel een gabber

Nou T-time dan kan jij alle gabbers gaan vertegenwoordigen;)

Maar dat kleding&gabber samen gaat is ónzin. Om muziek leuk te vinden hoef je de overheersende kledingstijl nog niet leük te vinden/te dragen!
Als ik naar een hardcore feest ga heb ik er geen behoefte aan om heel boos aangekeken te worden aangezien ik geen kisten draag, m'n broekspijpen oprol of een Lonsdale polo draag.
Want de generatie die de hardcore scene verpest is díe "generatie", voor mij iig wel! Tuurlijk, niet iedereen, maar er lopen er een heleboel rond die het goed verzieken op feesten, en niet alleen voor mij!

Maar trouwens, dat het vroeger leuker was, kan het er ook niet mee te maken hebben dat het meer hetzelfde wordt? Overkill aan feesten, het wordt eentonig(er), de lol gaat eraf en het bijzondere verdwijnt misschien...

Zo moest er echt ff uit!!

Artiest Hungry
Ik vind dat hier al genoeg topics over zijn! Lang leve de zoekfunctie.
Ben het eens met paradox(P.G.H)

Maarja ik ben ook nog maar 16 he..
En idd dit topic is best wel dubbel!
mensen zullen altijd blijven zeiken over gabber/hardcore, ach joh laat ze toch.

Ik loop ook met kisten en lonsdale, maar ben zeker geen racist. Ik loop nu veel meer in aus en cavello, gewoon omdat ik me daar beter in voel. En je krijgt zoveel leuke reacties op feesten:)
loop ook afentoe op men kisjes mar loop ook weer vaker inmijn ausie rond raar kijken ze je tog wel aan marja heb liever da ze zeggen kut gabber als kut racist enzvoort marja vind wel brutels opgerolde broekspijpen horen nie op een feest thuis

Ik zie het zo:

De ouwe garde: weten wat gabber (!) en hardcore inhoud , ik snap ze zeker omdat het toen echt gabbertijden waren.

Nieuwe generatie: kennen het gabbergevoel niet, weten niet beter (!) dan met bretels etc te lopen. Ze snappen niet de ophef over pogo etc. puur omdat ze niks mee hebben gekregen over de sfeer van 92-97. Hun zijn zo de scene binnengekomen zeg maar.

Ik snap zeker dat mensen het irritant vinden echter snap ik de nieuwe generatie ook. Sfeer etc is iets anders.

Maar ik loop ook in lonsdale etc. (al ben ik er mee aant stoppen heb het een beetje gehad, mede door dat ik vanaf groep 8 hardcore luister, en ondanks dat ik 92-97 helaas niet heb meegemaakt, de feesten dan, het toch gezelliger vond ogen). Iniedergeval als mensen mij door opgerolde broek en lonspolo mij nooit als gabber/hc liefhebber weet ik veel zien, zal ik daar niet wakker van liggen. Ik weet het van mezelf.
laatste aanpassing

kleding is belangrijk in de hardcore scene

het laten zien dat je ""echt"" bent is belangrijk...

mij boeit het niet zoveel meer, ik weet wie ik ben en waar ik voor sta

wijze woorden voor iemand die de begin periode (hoogst waarschijnlijk) niet heeft mee gemaakt...(althans niet de feesten)...

paradox(P.G.H) 7 oktober 2004 16:05
Gabber hoort een kleding stijl te hebben, wie het niet draagt of wel draagt maakt natuurlijk niks uit.

Maaaaaaaaaaaar het hoort er wel bij!!!

creer dan een eigen style en ga dan niet skinheads kopieren want die horen bij ska/oi!...

Hoeveel meer generaties zijn er dan?? Gabber is mij iets te hard..
2 generaties

1 de "echte" gabbers die al mee gingen in 1990
2 de 2e generatie die in 1990 - 1997 nog te jong
waren

temminste dat denk ik

En wie vallen er dan in de generatie van 1997-2004??

Ik weet wel dat ik in geen van die categorieen behoor.

Nee, geef mij maar een lekkere lounge set ofzo.
mesnen zoals ik die de 1 ste generatie dankbaar zijn dat ze naar partys zijn blijven gaan zodat wij da nu ook nog kunnen

Een gabber is namelijk niet iemand met Lonsdale,kisten,bretels en opgerolde pijpen.

Of je gabber bent hangt toch niet van je kleren af, wel. DOOS!:[
2 generaties

waren

Mee eens... :yes:

2nd gen 4 life! ;)

we waren er al een tijdje geleden achter dat we niet over die 2e gen praten maar over de nieuwste generatie.

Of je gabber bent hangt toch niet van je kleren af, wel. DOOS!

maar kisten en al die bullshit hort er dus duidelijk niet bij maar hoe Zit dat dan met een aussie hoort dat niet bij een gabber?
laatste aanpassing

gabb3rs sijn vaak irritant in mii klas pfff
Ik heb geen problemen met de nieuwe generatie gabbers(wel met wazi's), k ben zelf van +- 1992/1993 ong gabber. Dus oude generatie, maar ik loop ook wel in de nieuwe stijl kleren(lonsdale, kisten, airmax). Ik heb toch op feesten wel t gevoel dat t gabbergevoel er nog is...ik kom vaak mensen tegen waarmee ik zomaar aan de praat kom, als ik tegen 1 opbots is t bijna altijd een gabberhand of schouderklop als excuus. Veel mensen gaan goed met elkaar om op feesten enzo en ook buiten feesten om..merk ik dat er een band is tussen gabbers. Oftewel het gabbergevoel is er heus wel...
Alleen zijn er gewoon rotte appels bij die het niet snappen (relschoppers wazi's etc)
P'cies :yes:

En bl0ndii3y (lees: blondie, red.) praat Nederlands alsjeblieft
Ik heb geen problemen met de nieuwe generatie gabbers(wel met wazi's), k ben zelf van +- 1992/1993 ong gabber. Dus oude generatie, maar ik loop ook wel in de nieuwe stijl kleren(lonsdale, kisten, airmax). Ik heb toch op feesten wel t gevoel dat t gabbergevoel er nog is...ik kom vaak mensen tegen waarmee ik zomaar aan de praat kom, als ik tegen 1 opbots is t bijna altijd een gabberhand of schouderklop als excuus. Veel mensen gaan goed met elkaar om op feesten enzo en ook buiten feesten om..merk ik dat er een band is tussen gabbers. Oftewel het gabbergevoel is er heus wel...
Alleen zijn er gewoon rotte appels bij die het niet snappen (relschoppers wazi's etc)

ik moet mezelf dan welliswaar rekenen tot de 2,5de generatie maar hier ben ik het dus zeker wel mee eens. Ik heb de grootste schik op de feesten van nu(ik ben de oude ook niet gewend) sfeer is bijna altijd goed, maar meestal gaat het op een gegeven moment als de nacht vordert mis, agressieve blikken, trek/duw partijtjes, security die overal doorheen walst en uiteindelijk relletjes/rellen. dat verpest voor mij de hele nacht. helemaal als een vriend van je klappen krijgt ofzo. meestal de veroorzakers: mensen in klederdracht, niet gezegd dat iedereen zo is, maar op een feestje hoeft er maar 1 te zijn die wel kwaad wil en het hele feestje is zo naar de klote geholpen
jah maar meestal ken je de rotte appels er zo uithalen. Die doen altijd net weer ietsie meer. Bijv. bretels, spinnewebjes etc, je kent het wel

Zonder de "eerste generatie" geen "tweede", en zonder de "tweede generatie" waren er een stuk minder feesten. We hebben elkaar nodig denk ik gewoon, leer gewoon beetje met elkaar leven en laat iedereen lekker genieten van de muziek!

2 generaties

waren

Euhhhh ik was 11 toen ik hardcore begon te ontdekken en mijn eerste feest was in '97 waar hoor ik dan bij???

Vind het flauwekul met de generaties we hebben allemaal dezelfde interesses United Hardcore (Y)

Ik draag ook Lonsdale, alleen door die wazi's ben ik een beetje gestopt met het dragen ervan. Ik loop net zo lief in een enzyme shirt e.d.

Wat is er mis met Londsdale? Dat je er in loopt wil nog niet gelijk zeggen dat je een nazi bent.

(k)

vind het maar zielige kneuters :/
nou de wazi's hebben gister mar weer eens goed laten zien hoe je een feest kunt verknallen op raving heb het nie over mensen die lonsdale dragen mar over die kutjanusen met der broek opgerold enzo:NEE:
laatste aanpassing
ach er zijn veel kisten met opgerolde pijpen maar dat zegt nog niks...daar lopen ook veel gabbers mee dus..

Ik erger me er niet aan, maar ik zou niet zo snel meer mee doen aan deze soort van 'hipe'
Een echte gabber is iedereen zijn vriend dus dan ga je niet als een clown met kisten rondlopen (wat een vriend als ie snoeihard op je nike's gaat staan)..

Rasisme hoort niet in de hardcore maar vele willen het erbij betrekken.. :( En dan gaat het echte gabbergevoel weg omdat je niet eens meer met je indo vriend kan feesten omdat ie dan overal aan de zijkant wordt geduwd..

Maarja je kan ervan maken wat je wilt en daarom blijf ik tog het liefst in Duitsland als het gaat om feesten daar komen ze allemaal nog voor de muziek en niet om zich "veilig" te voelen tussen de andere rasisten (zoals ik vaak het gevoel ervan heb!)
Werkzaam bij JP dance events
Artiest {SHOWLIST artist 40343, 66932}
wat lezen we hier weer allemaal voor loze opmerkingen??

Volgens mij draait het gabber zijn nog steeds puur en alleen om de voorliefde voor hardcore muziek!! Dus kleding, politieke mening, voetbal etc. is NIET van belang! Maar ook leeftijd niet!

Dus waarom die opdeling in 1st en 2nd Gen?? Slaat toch nergens op.. Het is een continue proces van ontwikkeling binnen de scene, dus om het nu in hokjes te gaan indelen slaat nergens op. Zal volgens mij wel een marketing gedachte bij ID$T achter zitten.

Dat sommige de oudere gabbers tot beter verhevenen, is ook grote bullshit. Want destijds was er ook sprake van groot drugsmisbruik, rascisme en geweld op feesten. Maar vermoedelijk keek je er toen anders tegen aan! Voor toen en nu geld in ieder geval dat die onzin niet op een feest thuis hoort. Je komt voor de muziek!

Helemaal mee eens!

Hardcore United

:bier:
dit is toch zo'n zinloze discussie!!!het heeft niks te make met eerste of tweede generatie!!!het heeft te make met de muziek dat is waar het allemaal om draait....ofnie dan!!!!!!!!!!!!!!!
(het gepogo mag zeker weg blijve en als je het wilt doen dan ga dan naar buiten!!!!!!!!!!!!!)

hardcore 4 life!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

word er een beetje moe van
iedereen blijft er maar over zeiken,

zelfs de mensen die het allemaal zo "goed" lijken weten wat gabber is en dat het allemaal niets uitmaakt wat voor kleding je aanhebt,

maar ondertussen wel zeggen dat kisten en opgerolde broekspijpen niet voor gabbers zijn

om dat de aus en cavello nou toevallig van vroeger is en lonsdale niet is lonsdale nep, maar het had net zo goed andersom kunnen zijn

ik heb gesproken :bier:

maar ondertussen wel zeggen dat kisten en opgerolde broekspijpen niet voor gabbers zijn

En daar heb je een heel sterk punt Schizo! Al dat gezeik over wat je zou moeten dragen om een 'echte gabber' te zijn.

Van mijn part draag je een Lonsdale-trui met aussie-broek en puntschoenen! En natuurlijk een hanekam . . . .

Daar komt nog bij: de mensen die in 1990 / 1997 te jong waren zijn niet anders dan anderen toch?? Hoofdzaak is dat mensen de muziek en de sfeer snappen en gewoon lekker gezellig zijn.

:no:
mensen toch....

kisten en opgerolde pijpen zijn ook niet voor gabbers... deze kledingstijl word altijd al door skinheads gedragen.. ga ff beetje trug in de geschiedenis zeg.. skinheads gaan ook wel wat langer mee...
dus die zogenaamde gabbers die altijd aan me hoofd zeuren dat ik hun een slechte naam geef :no: zucht....
als je er niet mee kan leven dat je met opgerolde pijpen en etc.. DRAAG HET DAN OOK NIET!
ik heb vaak genoeg discussie gehad met gabbers die denken dat zij die kledingstijl uitgevonden heb :no: nog een keer zucht...
GABBERS STIJL is gewoon aussie/cavello en nikes
MAAR GEEN Opgerolde pijpen bretels en kisten...

Ik word gewoon vaak genoeg voor gabber aangezien... en das behoorlijk irritant als je weet dat ik geneens hardcore luister...:S
en da komt gewoon dankzij die mensen die denken dat kisten opgerolde pijpen GABBERSTIJL is..:@:@
EN DAAR IRRITEER IK ME ECHT MATELOOS AAN!

ow en ff voor de gabber die nog steeds denken dat het hun kledingstijl is.. ER STAAT GENOEG INFO EROVER OP I-NET

daar komt mevrouwtje braun weer hoor ga eens je buitelandse buren pesten ofzo :/

trouwens alt5ijd dat gezeur of 'de gabber' van tegenwoordig! mag je niet gewoon jezelf zijn en van hardcore houden??! :S

ja wel hoor...
maar ik word er steeds mee lastig gevallen dat ik de gabbers een slechte naam geef :S
terwijl ik er egt niet om gevraagd heb dat hun die kleren wilde dragen hoor....

een tip kleed je anders totdat de 'gabberstijl'van sommige weer uit raakt, zal ook veel beter staan (lees vrouwelijker)