Partyflock

Forumonderwerp · 712488

Waarschuw beheerder
2012 A.D.

The End of the Mayan Calendar is scheduled for December 21, 2012 (give or take a year). The possibilities of what this “end” might mean is an increasingly hot topic on the Internet, in conferences, printed articles, and in discussions all over the globe. This is because it just might be an incredibly important moment in history -- e.g., the end of history!

Calendars, in general, do not end [1]. The whole purpose of developing and/or keeping a calendar is to predict future events based upon the cyclical nature of the world -- to keep such things as agriculture in line with the seasons or inform out-of-line politicians when their terms of office are up for reconsideration. [In this regard, politicians are like babies. Both need to be changed periodically, and often, for the same reason.] But the idea that everything is coming to some sort of completion, i.e. the end of cycles, the end of days, the end... period... This just doesn’t compute when it comes to the idea of a calendar.

But the Mayan Calendar is not necessarily your average, run-of-the-mill calendar. It is, among other things, reputed to be the most accurate in the world. This is due in part to the fact it is also a relatively complicated calendar, using cycles of 13 and 20 (weird!), relating to the cycles of other planets (e.g. Venus), and in general incorporating some 22 (at last count) different sub-calendars, such that every contingency can be accounted for.

The Mayans did not elaborate in great detail about what would happen in 2012 A.D., just that their calendar would end. However, there has been no end (pardon the pun) to the possibilities being forecast by modern day interpretors of what the Mayans might have meant. These possibilities include 2012 A.D. as a time for:

1 ) major changes in human DNA (as in Indigo Children),

2 ) an enormous leap in Consciousness,

3 ) dimensional shifts (as in Hyperdimensional Physics and/or Superstrings),

4 ) the cessation of linear Time,

5 ) an evolutionary human pinnacle,

6 ) a huge surge and multiple breakthroughs in technology,

7 ) the end of Money [Shirley, you jest!],

8 ) massive genetic mutations [the good news!],

9 ) a serious, altogether-too-close encounter with a Near-Earth Objects member,

10 ) and a cosmic alignment of our solar system with the plane of our Galaxy, the Milky Way. The latter represents the end of a 25,920 year cycle -- a cycle based on the Precession of the Equinoxes).

dit is voorlopig even genoeg. post hier aub al je links en ideeen over 2012/2013. dat kan nog eens interresant worden.

persoonlijk denk ik dat het een combinatie van een boel aangehangen geloven gaat worden. een soort puzzel waarvan de hele wereld stukjes heeft en ze samen in elkaar moeten zetten voor 2013.

tis geen drama als het mislukt; zie het als een proefwerk, maar zeg nou zelf; iedereen haalt graag goede cijfers. zie het als een vak wat je super tof vind. iedereen kan op zijn manier bewust worden en je hoeft er niet een secte voor te aanhangen. wees jezelf, maar lees meer over wat er in deze wereld gaande is.

dan doel ik op ufo`s, aliens, zogenaamde mythologien die eigenlijk ECHT zijn gebeurt, goden uit verschillende culturen die allemaal op vliegende afgebeelde discussen uit de hemel kwamen... jaja mij maak je niet gek; dat zijn aliens, dat de overheid en de wereldwijde overheid alles ontkennen is niet gek; anders breekt er massa hysterie uit en zijn ze zo hun macht kwijt... en dan zijn er nog meer dingen die men moet weten over aliens en de overheid...

na goed; ik dwaal af; post hier je visie van 2012/2013 en wat het voor ons gaat betekenen.

wie weet komen we er wel uit :D

bottom line = wees niet zo fuckin skeptisch en accepteer nou maar dat onze wetenschap nog lang niet ver genoeg is om alles te verklaren, maar puur omdat het door de wetenschap nog niet verklaard kan worden betekend niet dat het bestaat en wederom als er wereldwijd wordt toegegeven aan opmerkelijke feiten dan raakt het volk geprikkeld, zal dus meer willen weten, komen uit eindelijk achter de waarheid en voila, we komen weer terug bij massa hysterie, wat voor ons overigens heel goed zou zijn, maar voor de portomonnee en macht van de overheden absoluut NIET!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nederlandse sites zijn meestal beduidend slechter dan deze. Maar goed, voor jou gemoedsrust.
http://www.drugsweb.nl/drugs/harddrugs/xtc/wat_doet_het.html
Heel soms krijgen mensen milde visuele hallucinaties

Heel soms durf ik te betwisten, het komt best weleens voor.
Waarschuw beheerder
jorr kee bij deze neem mijn woorden terug!!!(ben het er nog niet helemaal mee ens maar dat komt denk ik meer door mijn cursussen)
Waarschuw beheerder
als ik mij er niet in had verdiep had ik wellicht op exact diezelfde skeptische wijze gereageerd

Je suggereert nu dat iedereen die skeptisch reageert zich niet erin verdiept zou hebben. Dat is minder.

2Lewis dit is geen gekkigheid maar een feit deze meteoriet komt rakelings langs de aarde volgens de sterrenkundigen!!

Klopt, maar dat gebeurt al jaren en "rakelings" is nog altijd een afstand van miljoenen kilometers. Wat zegt je "nieuwe" informatie dan?

1+1=2 Dat hebben we afgesproken met de gehele wereldbevolking.

Die afspraken zijn niet zomaar lukraak gemaakt. Alle bewerkingen en redeneringen die het gevolg zijn van die afspraak moeten kloppen. Bovendien is het gewoon waarneembaar en controleerbaar door iedereen. Dat is wel even andere koek dan zomaar een bewering doen en tegen mensen zegt dat ze het maar moeten geloven. Tegen jouw bewering zetten honderden mensen duizenden andere beweringen. Die allemaal even ongeloofwaardig zijn bij gebrek aan overtuiging. Ik kan ook beweren dat de roze olifantjes op Mars een kalender hebben gemaakt waarop staat dat de wereld over 8 jaar vergaat. Geloof jij het? Ik niet. Als jij kan begrijpen waarom jij dat verzonnen geloof niet gelooft, dan begrijp je ook waarom ik jouw geloof niet aanneem.

Maar in hoeverre zouden bijvoorbeeld alle meetlatten in de wereld echt gelijke maten aangeven?

Je werkt uiteraard altijd met een nauwkeurigheid. Het heeft geen zin om een oneindige nauwkeurigheid te eisen, want de meetapparatuur kan zelf ook nooit oneindig nauwkeurig zijn. Normaal gezien heb je aan milimeters al genoeg, in professionele toepassingen spelen nanometers een grote rol. Het is in principe allemaal gelijk. De kleinste eenheid waarbij onnauwkeurigheid een rol gaat spelen wordt veelal niet eens gebruikt. Er is overigens een originele "meter". Die ligt in Parijs als het goed is.

1 + 1 = NIET 2.
1 + 1 = zijn 2 eenheden.

Dan verander je de context. Zo kan ik het ook. 1 computer + 1 computer = 2 computers. Als we zo gaan redeneren... het is maar hoe je het beestje noemt. Het label van een constante kan je naar hartelust aanpassen, maar dat is niet waar het om draait.
Waarschuw beheerder
2 lewis euhhhhhh echt rakelings dus hele goede kans dat hij inslaat en het is geen kleintje maar ik zal morgen effies de info opzoeken voor je nu kan ik het niet meer vinden omdat ik te moe ben sorry!
Waarschuw beheerder
Ik geloof gerust wel dat er gesproken wordt over het rakelings voorbijvliegen. Het is vaker gebeurd. Het heeft eigenlijk nooit tot grote problemen geleid. Het kan. Natuurlijk. De dino's zijn waarschijnlijk ook zo aan hun eind gekomen. De aarde is echter blijven bestaan. Maar om nu te gaan speculeren welke steen ons wel of niet raakt is wel erg voorbarig. Hij zal in elk geval wel wat afbrokkelen als hij door de dampkring gaat. ;)
Waarschuw beheerder
2 Lewis Ik weet wat je bedoeld ik hou het erg in de gaten nl zulke dingen ben niet iemand die maar dingen gaat roepen!!!!

Wilde eigenlijk hiermee aangeven klets niet zo stom met dat begin van het einde in 2012 lijkt een beetje op een sekte praatje euhhhh niet gelijk boos worden he omkara!

Waarschuw beheerder
het zal allemaal wel; ik ga hier me tijd niet meer verspillen ;)
Waarschuw beheerder
Kijk vind dat weer beetje stom van je je reageerd nergens op mijn reakties op jou en terwijl ik het toch bloedje seriues meen dus je kan paar dingen doen niet reageren(wat laf is) je kan me de huid vol schelden (wat gee zin heb) of je kan me van het tegendeel overtuigen !!!!!(daarmee bedoel ik dat ik fout zit wat betrefd jou dan)

Waarschuw beheerder
ik had ze niet gezien; had al niet eens meer de moeite genomen iets te lezen omdat iedereen alleen maar zeurt dat het niet logisch is en het niet kan en bla bla bla we leven allemaal veel liever in een logisch verklaarbare wereld want anders snap ik het niet meer en klopt het niet meer.

mijn wereld klopt al jaren niet; vanaf mijn geboorte niet; join the club zou ik zeggen ;)

Waarschuw beheerder
Het is jammer dat je de inhoudelijke reacties van tegenstanders in deze discussies afdoet als gezeur. Is het omdat je er niet tegen kan dat er mensen zijn die het niet met je eens zijn? Of omdat je inziet dat je denkbeelden nauwelijks verenigbaar zijn met de realiteit?
En buiten dat, je zegt nota bene zelf;
iedereen kan op zijn manier bewust worden en je hoeft er niet een secte voor te aanhangen

Maar ondertussen neem je zelf wel de woorden van iemand die handig op anti Bush gevoelens inspeelt voor waar aan.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
weet je wat jongen; je zoekt het maar lekker uit met je realisme.

ik heb allang geen zin meer om met jullie te converseren; al dat zogenaamde logische gedoe van de gemiddelde zeurkous hier komt mij met strot uit.

ik zou zeggen; leef je leven; party party party; loop je lul achterna; pak ieder lekker wijf; je leeft maar 1 x; lang leve de lol; er is nix mystieks op deze aarde.

WHAT EVER ok ;)

ik ga er niet meer op in, omdat jullie zo fuckin dom zijn dat ik op ieder mogelijk antwoord wat ik geef weer honderd duizend vragen krijg die ik vervolgens ook weer moet beantwoorden.

je gaat maar lezen ofzo; ik heb dit zelf ook allemaal uit lopen vissen. je hebt waarschijnlijk geen woord van al mijn links gelezen, dus je zoekt het ook maar uit; ik ben hier niet om jou te vertellen hoe het zit; leef je eigen leugen maar.

en dat je me niet geloofd of vind dat ik in een wereld van sprookjes leef zal me verder aan me reet roesten; ik weet voor mijzelf wat waar is en mocht er geen reet van waar zijn; als het voor mij niet leuk gaat worden in 2012 dan gaat het voor niemand leuk worden (N)

:devil:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
jezus waar maak jij je druk om zeg :/

maak je druk om wereld honger ofzo

dit is maar internet hoor

weet je wat je bent niks meer dan een aandacht trekker. Zo provocerend een andere mening hebben dan "domme partyflocktertjes"
ach ja ik denk dat vrij weinig mensen hier wakker van liggen ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Er valt met hem blijkbaar toch niet normaal te praten.
party

Neem daar eens een voorbeeld aan en zoek wat ontspanning.
Waarschuw beheerder
donateur
omkara techichi... als je nu eens stopt met al dat lezen en uitpluizen van het internet.. en je antwoorden eens gaat zoeken in jezelf. Je bewustzijn is in staat om antwoorden te vinden op je vragen.. vooral de vragen over jezelf.

Alles wat je leest is geschreven door mensen... mensen zoals jij en een ieder ander... en zal daarom ook nooit de hele waarheid zijn. De waarheid zit in jezelf.

accepteer eerst jezelf, dan pas kan je ook een ander accepteren.

Waarschuw beheerder
Een beetje zelfkennis zou hem geen slecht doen nee. Ik zie niet in wat er verkeerd is aan dingen opzoeken op internet. Ik zou alleen niet zomaar alle informatie voor waar aannemen, ook al klinkt het nog zo mooi. En internet stelt mensen ook gemakkelijk informatie ter beschikking waar ze de achtergronden niet van kennen. Dat wordt dan al gauw verkeerd uitgelegd.
Waarschuw beheerder
donateur
Jorr... er is ook niets verkeerds aan dingen opzoeken op het net.
Maar als je zoveel opzoekt en uitpluist dan stop je met zoeken in jezelf... dat bedoelde ik te zeggen tegen Omkara...

en als je stopt met het zoeken in jezelf, dan neem je alleen nog maar dingen aan van wat je leest. en niet meer van jezelf. van je eigen bewustzijn dus.
Waarschuw beheerder
Ik vermoed dat deze arme ziel in een trip is blijven hangen...

Waarschuw beheerder
Nee, een gedeelte van zijn verhaal klopt gewoon.
Een ander deel is aanname en hij is kennelijk niet instaat om dat te verdedigen.

Waarschuw beheerder
het is gewoon ieder z'n eigen realiteit. Hij heeft die van hem gedeeld, Jorr heeft gedeeld, Nadjesda en nog velen anderen....iedereen deelt. Hij vind zeker weten mensen om zijn beleving mee te delen, dat doen we allemaal....

:-) amen
Waarschuw beheerder
donateur
idd. we delen onze realiteit.

en als je het gevoel hebt dat je er misschien anderen mee kan helpen of anderen er graag iets over wil leren... dan moeten we dat ook zeker niet laten...

maar een ander kleineren omdat hij de realiteit anders beleefd als jij... dat vind ik niet kunnen. k ben van mening dat je pas begrip krijgt als je dat ook geeft.
Waarschuw beheerder
ik heb allang geen zin meer om met jullie te converseren; al dat zogenaamde logische gedoe van de gemiddelde zeurkous hier komt mij met strot uit.

Je bedoelt dat je niet in staat bent jouw mening op een goede manier te onderbouwen met argumenten en dat je ook niet in staat bent om inhoudelijk in te gaan op wat andere mensen vertellen. Ik kan je dan nu alvast vertellen dat je op zo'n manier nooit, maar dan ook nooit overtuigend kan overkomen.

Waarschuw beheerder
2 FunkyGibbon
Dat ben ik niet met je eens. Als hij op een normale manier zijn stellingen had kunnen beargumenteren zou hij mij er misschien best van kunnen overtuigen. Meerdere malen heeft hij een kans gehad iets te verduidelijken maar in plaats daarvan krijgt iedereen van alles naar het hoofd geslingerd. Er zullen gerust mensen zijn die het op voorhand met hem eens zijn, maar die nemen niet eens de moeite om te reageren. Kan ik me veel bij voorstellen.

Waarschuw beheerder
Maakt toch allemaal niet uit, hij is weg, jullie blij en iedereen zoekt z'n eigen personen om mee te delen...niks aan het handje.
Waarschuw beheerder
Nahhhhh heeft hij zichzelf verwijderd........!!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Maakt toch allemaal niet uit, hij is weg, jullie blij en iedereen zoekt z'n eigen personen om mee te delen...niks aan het handje.

jullie blij??? dat slaat nergens op. k vind het leuk om te lezen wat hij gevonden heeft. en hij heeft eerder een topic geopend waar ik echt wat aan heb gehad. nl. het Topic Handleiding voor het universum + leven.

Er zullen gerust mensen zijn die het op voorhand met hem eens zijn, maar die nemen niet eens de moeite om te reageren. Kan ik me veel bij voorstellen.

precies... en k probeerde hem dat duidelijk te maken, maar dat heeft nu dus geen zin meer...
Waarschuw beheerder
Ja maar ja als hij iets steviger in zijn schoenen had gestaan en het stomme lullen voor het stomme lullen had gelaten en op de serieuze dingen wel had gerageerd was slimmer geweest nu heeft hij zich errug laten kennen in mijn ogen!!!
Waarschuw beheerder
donateur
tuurlijk.. dat ben ik met je eens.

maar ja, we maken allemaal fouten. en in mijn ogen was zijn fout dat hij dacht dat Hij gelijk had en dat de rest Dom was...

maar oke, als je zo vol bent van iets wat je gelezen hebt en er zo van overtuigd bent dat het "De Waarheid" is.. dan word je overmoedig..

k heb dat zelf ook meegemaakt bij mezelf.. vandaar dat ik het hem niet echt kan aanrekenen... k had alleen gehoopt dat hij dat had ingezien van zichzelf. dat had hem een hoop ergenissen van zijn kant kunnen besparen..
Waarschuw beheerder
Ja tuurlijk dat is ook zo maar als mensen op een gegeven moment gaan zeggen tegen je lijkt wel ofdat je een sekteleider wilt worden en nog meer van zulke dingen hallo hij is volwassen moeten toch zijn ogen open gaan een keertje natuurlijk en niet ineens weglopen want dat is niet volwassen en toont ook geen leiderschap zo als hij graag zou willen!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Ik denk dat die jongen bewuster is van de dingen om hem heen dan 90% van alle mensen (in nederland).
Waarschuw beheerder
Ja alleen een beetje ver er over doordraafd!!!!!!!
Waarschuw beheerder
Ja omdat hij het niet probeerd uit te leggen maar voor een groot gedeelte opdrong !!!
Waarschuw beheerder
Het is toch van de gekke he :no:

Iemand die beweerd in een "vroeger leven" een hoogpriester en een nazi-officier te zijn geweest neem ik meteen al niet serieus :frusty:

Hoog tijd voor Omkara om eens een bezoekje aan een psych te brengen :jaja:
Waarschuw beheerder
Dat ben ik niet helemaal met je eens dat is nl best mogelijk alleen beter kan je ehhh dat iets voorzichtiger brengen dan zo omdat er een hoop mensen niet in reincarnatie geloven!!!

Waarschuw beheerder
In de laatste paar replies wordt er gesproken over realiteit en werkelijkheid, ik neem aan dat men hiermee hetzelfde bedoeld.

Wat is realiteit? Afspraken die mensen meet elkaar over bepaalde dingen hebben gemaakt. Bijvoorbeeld: De aarde is rond, daar is iedereen het over eens (en het is bewezen....maar daar zal ik ff niet over uitwijden).

Iedereen heeft zijn eigen realiteit. Als jij bijvoorbeeld bij mij in de kamer bent dan zie ik jou in mijn realiteit, jij ziet jezelf in jou realiteit. Kortom er zijn er dus 2 van jou. Onze realiteiten kruizen elkaar, doordat we afspraken hebben gemaakt zien we maar 1 van jou. Anders zou het heel druk worden.

Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor een glas water. Jij neemt hem waar vanuit jouw gezichtspunt en ik vanaf de mijne. Het is hetzelfde glas, maar ik kan niet zien wat jij ziet. Er zijn dus 2 glazen. Komt er nog een derde persoon bij dan zijn er 3 glazen.

Dus realiteit is in principe alleen maar een afspraak, anders zou er chaos zijn. Realiteit is, zoals in dit verhaal, niet een vaststaand feit.
Waarschuw beheerder
Wat is realiteit? Afspraken die mensen meet elkaar over bepaalde dingen hebben gemaakt. Bijvoorbeeld: De aarde is rond, daar is iedereen het over eens (en het is bewezen....maar daar zal ik ff niet over uitwijden).

hmz, moet iemand me toch eens vertellen hoe het zit met de discrepantie tussen de theorie dat de aarde rond is en er dus sprak is van boltheoretisch verval, plus het feit dat je op het moment dat je ergens op kale vlakte staat je wel een lichtpunt kunt waarnemen dat 100 km verderop is...
begrijp me niet verkeerd, dat de aarde rond is dat geloof ik best, maar de wetenschap bewijst nooit iets, maar aangezien soms het tegendeel niet bewezen kan worden, wordt een hypothese aangenomen totdat het tegendeel wel bewezen wordt...
((met dank aan "de passievrucht - glastra-van loon"))

beetje off-topic maarja O:)

Waarschuw beheerder
Mijn HEMEL, na 1 pagina met de meest idiote posts gelezen te hebben moet ik echt afhaken. Het is gewoon bijna te schofterig voor woorden hoe sommige lui alles wat men de afgelopen decennia ontdekt en onderzocht heeft als onzin afdoen na het lezen van een paar amateuristische websites met wat leuke anekdotes, een shitload aan buzzwords, en gebrek aan enige vorm van bewijs.

Waarschuw beheerder
dat vind ik ook ;)

althans; ik neem aan dat je doelt op het feit dat deze hele 2012-theorie gewoon overboort wordt gegooit alsof het de grootste onzin is?

ik moet persoonlijk zeggen dat ik nog nooit eerder in een speciale datum heb geloofd, maar als je werkelijk de moeite hebt genomen om de 1e 4 links van dit topic door te nemen dan krijg je volgens mij al snel een indruk waarom de topic opener zo ge-irriteerd reageerde :nee:

er staan namelijk op al jullie vragen de antwoorden in zijn links...

http://195.193.168.34/seriewoordenaar/default.asp

klik op die link en klik dan op 2012- een galaktische visie en als je dan nog benieuwt ben op de rest

1 van die links; je zou allicht de moeite kunnen nemen van het doorlezen van die links voordat je begint met het frontaal belachelijk maken van iemand ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
althans; ik neem aan dat je doelt op het feit dat deze hele 2012-theorie gewoon overboort wordt gegooit alsof het de grootste onzin is?

Nou, nee, sorry. Ik bedoel eigenlijk dat die 2012-"theorie" te schofterig voor woorden is.

Waarschuw beheerder
waar baseer je dat op dan? :)
Waarschuw beheerder
Ik snap ook niet helemaal wat je daarmee bedoel eigenlijk!

Waarschuw beheerder
waar baseer je dat op dan?

Op het feit dat die theorie helemaal nergens op gebaseerd is. :)

Althans, niets van enige significantie.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
even over de theory die mensen op onverklaarbare dingen of dingen die boven de menselijkheid gaan niet naar een geloof te schuiven !
Waarschuw beheerder
>Dennis theorie hoeft niet ergens op gebaseerd te zijn maar als je al iets wil hebben waar het gebaseerd kan zijn.......21 maart 2014 komt er een hele grote astroide rakelings langs de aarde .....en er staat immers dat 2012 het begin van het einde is misschien eindigd het pas op 21 maart 2014.............:S

Waarschuw beheerder
Nou wie dat gelooft moet effe langsmijkomen op exact die datum....

Als je er toch in gelooft mag ik je wel om 23.59h.59sec door je kop schieten,toch?
Waarschuw beheerder
Neeeeeee mij niet zeg ik ga liever dan allemaal te gelijk hahahha en ik zeg niet dat ik het geloof...........

Waarschuw beheerder
Het was meer een vraag in het openbaar hier op flock;)
Waarschuw beheerder
Ik wil iedergeval niet hahahhaha:D

Waarschuw beheerder
heb geen zin om te leze.. :Z messchien morge wel :gaap:

Waarschuw beheerder
Op het feit dat die theorie helemaal nergens op gebaseerd is.

Althans, niets van enige significantie.laatste aanpassing: 23 oktober 2004 21:31

hmm jammer; ik had gedacht dat er nu iemand kwam met een doordachte en welverwoorde mening; als je met name Link 3 hebt doorgenomen dan zie je al snel dat het absoluut niet een theorie die nergens op gebaseerd is.

eigenlijk haast grappig dat je dat zegt, want ik denk dat je veel moeite zal hebben met maya priesters ed ervan overtuigen dat 2012 een sprookje is.

serieus; als je een beetje de moeite neemt om links 1 t/m 4 te lezen dan kan je mits je dat jezelf wil toestaan concluderen dat 2012 toch wel een bijzonder geval is.

daarnaast wordt er niet echt gesproken van een gruwelijke ramp ofzo; zelfs nasa schijnt het niet te ontkennen dat er een kans is op een mogelijke gebeurtenis rondom 2012...

ik zelf vind het niet iets wat volledig genegeerd kan worden; het kan natuurlijk onzin zijn, maar er is toch wel behoorlijk wat onderzoek naar gedaan om erachter te komen hoezeer dit werkelijk onzin zou zijn en tja sites van hierboven zien er goed uit; goed verwoorde info; of je het gelooft is een 2e; ben zelf best benieuwd of dit onderwerp al eens op discovery channel is geweest :)